Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > segmentace spotřebitelů

segmentace spotřebitelů

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Dudys
Šetření:20. 06. 2015 - 04. 07. 2015
Počet respondentů:148
Počet otázek (max/průměr):18 / 15.01
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti, tímto bych Vás chtěl požádal o vyplnění anonymního dotazníků, který potřebuji k vypracování mé bakalářské práce. 

Předem děkuji za Váš čas s vyplnění tohoto dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-268960,14 %60,14 %  
35 - více3322,3 %22,3 %  
27-352315,54 %15,54 %  
0-1532,03 %2,03 %  

Graf

2. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11074,32 %74,32 %  
muž3825,68 %25,68 %  

Graf

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou7450 %50 %  
Vysoká škola5134,46 %34,46 %  
Základní škola1610,81 %10,81 %  
Střední odborné učliště42,7 %2,7 %  
Vyšší odborná škola32,03 %2,03 %  

Graf

4. Místo Vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moravskoslezský kraj2617,57 %17,57 %  
Hlavní město Praha2617,57 %17,57 %  
Jihomoravský kraj1812,16 %12,16 %  
Středočeský kraj1510,14 %10,14 %  
Ústecký kraj96,08 %6,08 %  
Liberecký kraj96,08 %6,08 %  
Plzeňský kraj85,41 %5,41 %  
Olomoucký kraj74,73 %4,73 %  
Kraj Vysočina64,05 %4,05 %  
Pardubický kraj64,05 %4,05 %  
Zlínský kraj64,05 %4,05 %  
Jihočeský kraj53,38 %3,38 %  
Královéhradecký kraj42,7 %2,7 %  
Karlovarský kraj32,03 %2,03 %  

Graf

5. Kupujete si alespoň jednou za čas gastro výrobky (saláty, pomazánky, aspiky)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11275,68 %75,68 %  
Ne3624,32 %24,32 %  

Graf

6. Při jaké příležitosti si tyto výrobky kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Svačina do práce, do školy5649,12 %37,84 %  
Běžná součást jídelníčku3127,19 %20,95 %  
Oslavy, svátky2723,68 %18,24 %  

Graf

7. Jakou formu nákupu těchto výrobků preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na váhu6053,1 %40,54 %  
Hotový výrobek v krabičce5346,9 %35,81 %  

Graf

8. Co při Vašem nákupu těchto výrobků rozhoduje?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita8274,55 %55,41 %  
Vzhled výrobku6357,27 %42,57 %  
Cena4944,55 %33,11 %  
chuť43,64 %2,7 %  
složení32,73 %2,03 %  
Je mi to jedno21,82 %1,35 %  
kupuji pouze vegetariánské pomazánky10,91 %0,68 %  
výrobce, čerstvost, země původu, použité materiály, atd.10,91 %0,68 %  
Kvalita, ale i cena - nesmí být vzhledem k použitým surovinám předražený.10,91 %0,68 %  
výrobce10,91 %0,68 %  
zkušenost10,91 %0,68 %  
předchozí zkušenost10,91 %0,68 %  
chuť a dobrá zkušenost10,91 %0,68 %  
množství10,91 %0,68 %  
Složení (zakysaná smetana místo majolky atd)10,91 %0,68 %  

Graf

9. Zajímáte se o konkrétní složení daných výrobků, které nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7566,37 %50,68 %  
Ne3833,63 %25,68 %  

Graf

10. Kupuje u daného typu výrobků pouze značku, kterou již znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8373,45 %56,08 %  
Ano3026,55 %20,27 %  

Graf

11. Jaká je to značka?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
varmuža640 %4,05 %  
Gastro213,33 %1,35 %  
Kostelecké uzeniny, Masna Kroměříž16,67 %0,68 %  
Kubo16,67 %0,68 %  
u zboží "na váhu" je to špatná otázka16,67 %0,68 %  
Lidl uzeniny. Jsou z Německa, a jsou kvalitní16,67 %0,68 %  
Hamé16,67 %0,68 %  
varmuza16,67 %0,68 %  
Od nas z lahůdek, dělaji si aspiky a salaty sami. 16,67 %0,68 %  

Graf

12. Znáte některou z těchto značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Krajánek6342,57 %42,57 %  
Varmuža6241,89 %41,89 %  
Boneco5033,78 %33,78 %  
Neznám ani jednu z uvedených značek2718,24 %18,24 %  
Gastro2516,89 %16,89 %  
Toppo1812,16 %12,16 %  
Rybex1711,49 %11,49 %  
Gurmán klub117,43 %7,43 %  

Graf

13. Kde by Vás reklama na tyto výrobky nejvíce zaujala?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize5239,39 %35,14 %  
Reklamní letáky4634,85 %31,08 %  
Internet3526,52 %23,65 %  
Periodika86,06 %5,41 %  
nikde53,79 %3,38 %  
Rádio32,27 %2,03 %  
nikde, protože se nezajímám o výrobky s masem10,76 %0,68 %  
ve vlastním stánku na ulici10,76 %0,68 %  
žádná vnucovací reklama, dobré a kvalitní zboží se chválí samo, bez jakýchkoliv exceců a zpráv o nálezu závaných kusů, nebo salomonele, nebo nehygienické výrobě10,76 %0,68 %  
recenze v časopise orientovaném na gastronomii10,76 %0,68 %  
nezajímá mě10,76 %0,68 %  
asi nikde, protože tento typ produktů nekonzumuji a pokud ano, tak výhradně domácí výroby10,76 %0,68 %  
TV ani rádio nemám, adblock mi blokuje reklamy10,76 %0,68 %  
nikde, nemám ráda reklamy10,76 %0,68 %  
na prodejně10,76 %0,68 %  
reklama mě obecně neoslovuje, takže ji spíše "vypouštím"10,76 %0,68 %  
nikde, dobré zboží se chválí samo (a řeknou mi to další lidé ze své zkušenosti)10,76 %0,68 %  
nemám řád reklamy10,76 %0,68 %  
reklamy nevnímám10,76 %0,68 %  
zadna, nesleduji reklamy ani tv10,76 %0,68 %  
přímo v obchodě10,76 %0,68 %  
reklamy jsou mi u prdele10,76 %0,68 %  
Asi nikde, nekonzumuji to, dělám domácí.10,76 %0,68 %  
Neznam10,76 %0,68 %  
nezaujala by me10,76 %0,68 %  
samotný obchod 10,76 %0,68 %  
Reklamy nesleduju, co si koupím rozhoduje složení výrobku a ne reklama.10,76 %0,68 %  
nezaujala10,76 %0,68 %  
citylighty10,76 %0,68 %  
nesleduji reklamu10,76 %0,68 %  
reklamu nesleduji10,76 %0,68 %  

Graf

14. Který design z níže uvedených Vás nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


1

2


3

4

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16543,92 %43,92 %  
23221,62 %21,62 %  
42919,59 %19,59 %  
32214,86 %14,86 %  

Graf

15. Který design z níže uvedených Vás nejvíce zaujme?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


1

2


3

4

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27451,75 %50 %  
42618,18 %17,57 %  
32316,08 %15,54 %  
12013,99 %13,51 %  

Graf

16. Který design z níže uvedených Vás nejvíce zaujme?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


1

2


3

4

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
37252,17 %48,65 %  
24532,61 %30,41 %  
11510,87 %10,14 %  
464,35 %4,05 %  

Graf

17. Ve kterých řetězcích nejčastěji nakupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lidl6142,07 %41,22 %  
Albert5840 %39,19 %  
Tesco4732,41 %31,76 %  
Billa4027,59 %27,03 %  
Maloobchodní řetězce2819,31 %18,92 %  
Penny1913,1 %12,84 %  
Nenakupuji v ani jednom z uvedených řetězců96,21 %6,08 %  
Makro74,83 %4,73 %  

Graf

18. Je některý výrobek, který Vám v současné nabídce pomazánek, salátů a aspiků chybí? (např. papriková pomazánka, vegetariánské pomazánky, škvarková pomazánka atd.)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Zeleninove....ovocne..

Opravdové aspiky z vařených vepřových kůží a chrupavek, dala bych klidně 2x tolik za tu chutnou a měkkou želatinu (u šunkových závitků mám občas pocit, že to ani nejde prokrojit :)). Kromě toho pomazánky z luštěnin (cizrnová) a těstovinové saláty.

Ano, například pařížský salát, ve kterém by nebyl výrobní salám, ale něco méně odpudivé.

čím víc pomazánek, tím líp

já kupuju ty u pultu, ne balené. A většinou si vyberu

je to jedno stejně vždy bleju bramborový salát

Krevetová pomazánka

nabídka pomazánek a salátů by určitě širší být mohla, především bych ocenila saláty a pomazánky z kvalitnějších a zdravějších surovin, vyšší cena by pochopitelně nevadila

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne ale stavajici sortiment by mel podstoupit vyrazne zvyseni kvality

Ne, nekupuju.

Ne, zase tak často je nekonzumuji.

Ne.

Neco bez tuny ecek, s prirozenejsi chuti

Nevím

nic

Nivová pomazánka

pálivé pomazánky

papriková pomazánka

pomazánka z brka.

Pomazánky či saláty s nějakým lepším složení-kde je vyšší podíl například česneku či masa, když se jedná o česněkovou nebo například šunkovou pomazánku.

pomazánky ne ale saláty fazolový,čočkový, kuřecí pikantnísalát

pomazanky, ve kterych by byl jen tvaroh (tucnejsi, zadna odtucnena hruza)/jogurt a treba cesnek, pazitka... proste kdyz nemam cas si koupit domu pazitku ale mam chut si dat nejakou kvalitni pomazanku... dnesni trh kde je ve vsem majoneza/tatarka - chutove nemam rada a odtucneny blivajzy bez chuti, to me moc ke koupi nenavnadi

rybí výrobky

Sleďové řezy vařené (už dlouho na trhu nebyly), ne ty v kyselém nálevu. Kvalitní budapešťská pomazánka z poctivého materiálu, poctivá pažitková pomazánka (ty na pultech jsou podivné a drahé v drahých obalech, dřív ji prodavačka plácla do papíru a ještě o něj otřela lžíci, ale bylo to mňam).

Širší výběr od více výrobců

škvarková pomazánka s příchutí (bylinky, ovoce...)

Tataráková pomazánka

teda vše výše uvedené vypadá fakt nechutně...

Tyto výrobky kupuji jen vyjímečně, tudíž nemám ani přehled o tom, které druhy pomazánek či salátu se takto neprodávají...

Veganská pomazánka, s menším obsahem tuku, ale jinak asi nic.

Vegetarianka pomazanka

Vegetarianska bylinkova pomazanka

Vegetariánské a veganské

vegetariánské pomazánky !! :))) určitě by se daly udělat i veganské !! :))) a jelikož to jsou saláty, tak nepochybně by se daly zajistit i v raw food kvalitě .. samozřejmě si za BIO označení rád připlatím - bez chemických postřiků to vždy chutná i tráví lépe :)

vegetariánské, veganské, zdravější formy bez majonézy, apod.

velice postrádám v mnoha obchodech vegetariánské a veganské výrobky. chybí regály s těmito potravinami...


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Zajímáte se o konkrétní složení daných výrobků, které nakupujete?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 16. Který design z níže uvedených Vás nejvíce zaujme?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk?

2. Pohlaví?

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Místo Vašeho bydliště?

5. Kupujete si alespoň jednou za čas gastro výrobky (saláty, pomazánky, aspiky)?

6. Při jaké příležitosti si tyto výrobky kupujete?

7. Jakou formu nákupu těchto výrobků preferujete?

8. Co při Vašem nákupu těchto výrobků rozhoduje?

9. Zajímáte se o konkrétní složení daných výrobků, které nakupujete?

10. Kupuje u daného typu výrobků pouze značku, kterou již znáte?

12. Znáte některou z těchto značek?

13. Kde by Vás reklama na tyto výrobky nejvíce zaujala?

14. Který design z níže uvedených Vás nejvíce zaujme?

17. Ve kterých řetězcích nejčastěji nakupujete?

18. Je některý výrobek, který Vám v současné nabídce pomazánek, salátů a aspiků chybí? (např. papriková pomazánka, vegetariánské pomazánky, škvarková pomazánka atd.)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk?

2. Pohlaví?

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Místo Vašeho bydliště?

5. Kupujete si alespoň jednou za čas gastro výrobky (saláty, pomazánky, aspiky)?

6. Při jaké příležitosti si tyto výrobky kupujete?

7. Jakou formu nákupu těchto výrobků preferujete?

8. Co při Vašem nákupu těchto výrobků rozhoduje?

9. Zajímáte se o konkrétní složení daných výrobků, které nakupujete?

10. Kupuje u daného typu výrobků pouze značku, kterou již znáte?

12. Znáte některou z těchto značek?

13. Kde by Vás reklama na tyto výrobky nejvíce zaujala?

14. Který design z níže uvedených Vás nejvíce zaujme?

17. Ve kterých řetězcích nejčastěji nakupujete?

18. Je některý výrobek, který Vám v současné nabídce pomazánek, salátů a aspiků chybí? (např. papriková pomazánka, vegetariánské pomazánky, škvarková pomazánka atd.)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dudys, J.segmentace spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://segmentace-spotrebitelu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.