Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Šetření spokojenosti doručování datovou schránkou
Šetření spokojenosti doručování datovou schránkou
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Věra Havlová |
---|---|
Šetření: | 18. 10. 2010 - 25. 10. 2010 |
Počet respondentů: | 179 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 9.62 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 66,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:34 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
dovoluji si Vás požádat o vyplnění dotazníku, jehož výsledky šetření budou použity v diplomové práci na téma doručování písemností informačním systémem datových schránek
Zjištěné výsledky budou porovnány se statistickým šetřením dané problematiky.
Tento dotazník je plně anonymní
Děkuji za Váš čas
Bc. Věra Havlová
Odpovědi respondentů
1. Využíváte datovou schránku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 136 | 75,56 % | 75,98 % |
ne | 44 | 24,44 % | 24,58 % |
2. Doručování datovou schránkou používáte
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pouze v zaměstnání | 120 | 88,24 % | 67,04 % |
v zaměstnání i v soukromém životě | 13 | 9,56 % | 7,26 % |
pouze jako občan v soukromém životě | 3 | 2,21 % | 1,68 % |
3. Využíváte elektronickou evidenci písemností (spisovou službu)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 105 | 80,77 % | 58,66 % |
ne | 25 | 19,23 % | 13,97 % |
4. Odesílá spisová služba automaticky písemnosti do datových schránek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 70 | 59,32 % | 39,11 % |
ne | 48 | 40,68 % | 26,82 % |
5. Pokud byste mohli volit (bez ohledu na finanční stránku) mezi klasickým doručením poštou nebo dat. schránkou, zvolíte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
datovou schránku | 100 | 75,19 % | 55,87 % |
poštu | 27 | 20,3 % | 15,08 % |
jiný způsob | 6 | 4,51 % | 3,35 % |
6. Je pro Vás přijímání pošty přes datovou schránku pohodlnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 112 | 82,35 % | 62,57 % |
ne | 24 | 17,65 % | 13,41 % |
7. Můžete uvést důvod?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
bez komentáře
Častá změna hesla, zdlouhavé přihlašování.
dost často zdlouhavé
Je nutné stále kontrolovat došlou poštu přes DS. Je to zdlouhavé, nejprve pošta dorazí na centrálu a za několik dní ke konkrétní osobě a někdy je i pozdě. Při odesílání před DS se nemohu stoprocentně spolehnout, někdy se ani pošta neodešle a potřebuji doručenky, takže preferuji způsob zasílání klasicky poštou.
mausí se nechávat konvertovat dokumenty, komunikace se soudy je složitá, nejsou ověřené rozsudky, hledání doručenek. Některé dokumenty přijdou dvakrát Xoručenky musíme tisknou zvlášť, dříve bylo raz¨ítko na dokumentu a stačí. Dnes nám tloutnou spisy, apod. a pak hledání IČO . Stává se, že máme dokument označený číslem doručování a stejně nelze odeslat. Prostě guláš a zdržování práce.
musím si dokument vytisknout
Nebaví mě se neustále zalogovávat a každé 2 měsíce měnit heslo.
někdy nefunguje přihlášení,celkově mi přijde zdlouhavější.Pohodlnější cesta je email,ale zase je rozhodně datová schránka lepší než pošta.
pohodlnější ne, stejné
Pro účely našeho odboru je nutné převádět písemnosti do papírové podoby.
Protože žádost v datové schránce si musím vytisknout, nechat zaevidovat ( č.j.:xxxx na podatelně) a pak s tím můžu pracovat. Když mi dojde žádost přes podatelnu s výše uvedenými náležitostmi, můžu se věnovat práci, za kterou jsem placen, a ne zaměstnat dalšího člověka.
Stejně si písemnost musím vytisknout a občas se mi stane, že datovou zprávu ve spisové službě přehlédnu.
Šílená byrokracie se zprovozněním, nespolehlivost, nejistota uchování inepozměněné informace, pro archivaci nutnost všechno draze nechat tisknout na papír.
Většinou máme objemnější zásilky s přílohami, které by bylo snadnější vložit rovnou do obálky a poslat poštou než skenovat a na druhé straně u příjemce pak tisknout na papírovou formu.
značná poruchovost, zbytečná složitost
8. Znamená odesílání pošty přes systém datových schránek zjednodušení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 102 | 76,69 % | 56,98 % |
ne | 31 | 23,31 % | 17,32 % |
9. Můžete uvést proč?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Archivace i tak probíhá stále ještě papírovou formou. Musím dokumenty nascanovat, což je pracnějsí bez ohledu na to, že jsme omezeni velikostí formátu A3. Pracnost s dokumenty je dvojnásobná, protože datovou schránku nemají všichni. V rámci jednoho spisu tak pracuji v kombinaci pošta/datová schránka. Nejsou podle mě dotažené podmínky k používání datových schránek.
Časová náročnost se mi zdá shodná.
doručenky se musí stejně vytisknout, následná konverze po přijetí úředního dokumentu
jde o nárůst práce a administrativy
Je s tím více práce
Je to jen práce navíc.
Je to zdlouhavější-např. hledání majitele schránky
Již nekolikrát se mi stalo, že písemnost (zejména na okresní soud a policii) nebyla vůbec doručena, což případy značně komplikuje - ovšem může to být chyba v software, který používá náš úřad. Pořád je podle mého názoru jistější odeslat např. vyjádření poštou na doručenku
Ke zjednodušení došlo pouze v málo případech. Ve většině případů se zasílá dvojmo, jak poštou ,tak datovou schránkou.
klasický e-mail či dopis jsou daleko jednodušší
Moc úkonů, ne vždy systém dohledá na první pokus adresu d.s., pak je třeba v elektronické poště zpětně odmazávat a zjednodušovat vstupní data tak, až většinou zbyde počáteční název bez adres apod. příp. pouze IČO a pak něco najde.
Nefunkčnost softwaru, zdržuje to při práci - doba zpracování a načtení je dlouhá, vyhledávání DS - komplikované.
nevidím rozdíl
občas je problém s vyhledáním správné adresy subjektu
Podepsat datovou zprávu může pouze můj vedoucí ve svém počitači. Pokud není přítomen, jde o unavující proces.
příliš úkonů v pc přes spisovou službu
Příliš velká složitost (alespoň u nás v práci)
scanování některých podkladů přes multuifunkční tiskárnu mimo kancelář do počítače, vyhledání podkladů , přiřazení k č.j.
uvedeno shora
viz. 7
záleží na systému spisové služby, než odešlu datovou zprávu, mohu se uklikat myší:-(
10. Podle Vašeho názoru urychlila se korespondence mezi vlastníky datových schránek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 90 | 66,18 % | 50,28 % |
nevím | 40 | 29,41 % | 22,35 % |
ne | 6 | 4,41 % | 3,35 % |
11. Objevil/a jste komplikace spojené s užíváním datových schránek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ne → otázka č. 13, ano → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 75 | 55,97 % | 41,9 % |
ano | 59 | 44,03 % | 32,96 % |
12. Můžete uvést jaké?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1. ekonomická náročnost např. pro státní správu 2. nedisciplinovanost firem při jejím vybírání a reakci (problém, když to není na papíru a z ručky do ručky)
1/ Někdy problém s adresou příjemce 2/ Ne vždy se zdaří podepsání odesílané zprávy napoprvé
aktualizace XML602filtru v prohlížeči Firefox
ano
časté výpadky při uvádění do provozu
často nefungují, některé dokumenty nelze zasílat DS
dle druhu spisové služby (případně umění jejího ovládání) uklikání se myší než vložím či připojím přílohu, zadám adresáta apod.
dohledávání ID datových schránek,přihlašování - využívám je ale hlavně pro styk s FÚ a ČSÚ - tedy složitost vytvoření a zpracování formulářů k odeslání,ale určitě rychlejší přenos mezi subjekty.
Doručování fikcí Doručování veřejnou vyhláškou
Elektronický archív. Ze zákona musím spisy archivovat v papírové podobě, ale teď navíc musím ještě vše uložit do elektron. podoby, přestože si 70% lidí úřední papíry vyzvedne osobně. Denně místo své práce 1,5-2,5 hodiny dělám pošťáka.
každé 2 měsíce měnit heslo
Komplikované vyhledávání adresátů
konverze dokumentů vyhledání správného adresáta
Konverze dokumentů
Konverze dokumentů
ne
Ne všechny dokumenty je dle zákona možné zaslat datovou schránkou. Pracnost.
Ne všechny OVM je užívají.
nejednotné indentifikační znaky při hledání adresy, např. adresu magistrátu lze najít tím, že zadáte " statutární". Jednodušší by byl název města nebo " město " nebo jen " obec ".
Některé instituce požadují zpětně dokumenty v papírové podobě - tudíž lidé musí na kontaktní místo Czech Point a zaplatit za konverzi dokumentu. Je úsměvné, když jeden odbor pošle dokument datovou schránkou a jiný odbor téhož úřadu provádí konverzi zpět na papír, aby si mohl klient vyřídit, co potřebuje....
nutnost miti externi program
občas se zkrátka nedoručí a nikdo nedokáže dohedat kde se písemnost ztratila
Občas spadne systém, tak to nejde odesílat nebo přijímat. Také mi vadí krátká validita hesla. Kdo si to má pořád pamatovat, kdy končí hesloa hlavně vymýšlet pořád nové dokola, to nejde donekonečna.
Občas to nefunguje
omezená kapacita
Omezená velikost příloh. Nečitelný formát pdf.
Podnikatelé si stěžují na složitý systém DS.
Pouze při první registraci a zavádění DS.
Pouze v začátcích, než si uživatelé uvědomili, že nedostanou obvyklý "papír", ale musí pravidelně kontrolovat stav datové schránky, zda mají poštu nebo ne a že jim běží lhůty.
Problém je s modulem IS Munis dodávaným společností Triada, spol. s.r.o. Tento modul špatně komunikuje s datovými schránkami a způsobuje neustálé problémy s odesláním pošty.
Přednostně viz. 9.
přetížení systému složité ověřování listin na straně příjemce
Při změně IČ nefungují datové schránky musí se posílat poštou.´, např. ČEZ
selhání techniky -scaner, složité vyhledávání adres
systém je nedokonalý, někdy se ke mě zpráva (dokument) vůbec nedostane a nakonec mi ho odesílatel stejně musí zaslat e-mailem
technické problémy při přenosu dat
uvedeno shora
viz číslo 9 + zkušennost kolegyně, kdy jedna datová zpráva neodešla na místo určení, ale rozeslala se do schránek čtyř státních institucí, které neměli s případem nic společeného
Viz otázka 9 a občas se omylem zašle na jinou adresu a odesílatel to nezjistí.
Zbytečná konverze písemností, nešetří se tím papír (ach ty naše lesy). Některé subjekty nepoužívají DS, i když jim to zákon ukládá!
Ze začátku problémy s užíváním a platností el. podpisu,problémy se zřizováním dat. schránek - nechodila všechna hesla pro vstup do nové dat. schránky.
Ztráta včas nevyzvednutých dat.
13. Myslíte si, že používání datových schránek přineslo ČASOVOU úsporu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 87 | 63,97 % | 48,6 % |
ne | 26 | 19,12 % | 14,53 % |
nevím | 23 | 16,91 % | 12,85 % |
14. Myslíte si, že používání datových schránek přineslo FINANČNÍ úsporu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 69 | 50,74 % | 38,55 % |
nevím | 43 | 31,62 % | 24,02 % |
ne | 24 | 17,65 % | 13,41 % |
15. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 94 | 69,12 % | 52,51 % |
muž | 42 | 30,88 % | 23,46 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.