Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sexismus a genderové rozdíly v reklamě

Sexismus a genderové rozdíly v reklamě

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Filip Šťastný
Šetření:20. 04. 2013 - 23. 04. 2013
Počet respondentů:177
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění krátkého dotazníku.

 

Díky FŠ

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10358,19 %58,19 %  
muž7441,81 %41,81 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 25 let10559,32 %59,32 %  
26 - 35 let4525,42 %25,42 %  
36 - 45 let158,47 %8,47 %  
46 - 55 let52,82 %2,82 %  
do 15 let42,26 %2,26 %  
více31,69 %1,69 %  

Graf

3. Bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město nad 100 tis. obyvatel7542,37 %42,37 %  
obec do 20 tis. obyvatel4726,55 %26,55 %  
město 20 - 100 tis. obyvatel3117,51 %17,51 %  
hlavní město Praha2413,56 %13,56 %  

Graf

4. Vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou8749,15 %49,15 %  
vysokoškolsé (bc a vyšší)6838,42 %38,42 %  
základní137,34 %7,34 %  
střední bez maturity95,08 %5,08 %  

Graf

5. Reklamu sleduji převážně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v televizi8447,46 %47,46 %  
na internetu7844,07 %44,07 %  
jinde116,21 %6,21 %  
v tištěných médiích42,26 %2,26 %  

Graf

6. Reklama se sexuálním motivem obsahuje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odhalené části lidského těla14079,1 %79,1 %  
• zdůrazňuje mužskou nebo ženskou roli ve společnosti3720,9 %20,9 %  

Graf

7. Reklamy využívající sex v reklamě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsou většinou přijatelné11866,67 %66,67 %  
jsou většinou nepřijatelné4625,99 %25,99 %  
vždy ponižují ženy3016,95 %16,95 %  
vždy ponižují muže73,95 %3,95 %  

Graf

8. V soudobé reklamě je zobrazovaná nahota lidského těla:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
měla by se částečně omezit8246,33 %46,33 %  
naprosto v pořádku6737,85 %37,85 %  
měla by se výrazně omezit2413,56 %13,56 %  
měla by se úplně zakázat42,26 %2,26 %  

Graf

9. Reklama více zobrazuje

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odhalené části ženského těla13375,14 %75,14 %  
ženy i muži jsou v reklamě odhalování přibližně stejně3821,47 %21,47 %  
odhalené části mužského těla63,39 %3,39 %  

Graf

10. Reklama tzv. ženské a mužské role doma a ve společnosti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zobrazuje odpovídajícím způsobem8145,76 %45,76 %  
zobrazuje ženské i mužské role nevhodným způsobem5028,25 %28,25 %  
zobrazuje ženskou roli nevhodným způsobem4123,16 %23,16 %  
zobrazuje mužskou roli nevhodným způsobem52,82 %2,82 %  

Graf

11. V současné reklamě mi více vadí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stereotypní zobrazování tzv. ženských společenských rolí8145,76 %45,76 %  
nevadí mi ani jedna z výše uvedených možností7441,81 %41,81 %  
jakékoli zobrazení lidské nahoty147,91 %7,91 %  
stereotypní zobrazování tzv. mužských společenských rolí84,52 %4,52 %  

Graf

12. Sexualita v současné reklamě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je potřeba částečně omezit8346,89 %46,89 %  
je naprosto v pořádku6737,85 %37,85 %  
je potřeba z velké části omezit2514,12 %14,12 %  
měla by být úplně zakázána21,13 %1,13 %  

Graf

13. Současné postavení mužů a žen ve společnosti považuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
částečně nerovnoprávné – zvýhodňující muže10458,76 %58,76 %  
zcela rovnoprávné3519,77 %19,77 %  
z větší části nerovnoprávné – zvýhodňující muže1910,73 %10,73 %  
částečně nerovnoprávné – zvýhodňující ženy179,6 %9,6 %  
z větší části nerovnoprávné – zvýhodňující ženy21,13 %1,13 %  

Graf

14. Pod pojmem sexismus si vybavím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
orientaci na ženskou či mužskou sexuální roli a její zdůraznění9453,11 %53,11 %  
diskriminaci žen či mužů vzhledem k jejich sexuální roli8346,89 %46,89 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Bydliště:

4. Vzdělání:

5. Reklamu sleduji převážně:

6. Reklama se sexuálním motivem obsahuje:

7. Reklamy využívající sex v reklamě:

8. V soudobé reklamě je zobrazovaná nahota lidského těla:

9. Reklama více zobrazuje

10. Reklama tzv. ženské a mužské role doma a ve společnosti:

11. V současné reklamě mi více vadí:

12. Sexualita v současné reklamě:

13. Současné postavení mužů a žen ve společnosti považuji:

14. Pod pojmem sexismus si vybavím:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Bydliště:

4. Vzdělání:

5. Reklamu sleduji převážně:

6. Reklama se sexuálním motivem obsahuje:

7. Reklamy využívající sex v reklamě:

8. V soudobé reklamě je zobrazovaná nahota lidského těla:

9. Reklama více zobrazuje

10. Reklama tzv. ženské a mužské role doma a ve společnosti:

11. V současné reklamě mi více vadí:

12. Sexualita v současné reklamě:

13. Současné postavení mužů a žen ve společnosti považuji:

14. Pod pojmem sexismus si vybavím:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šťastný, F.Sexismus a genderové rozdíly v reklamě (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://sexismus-a-genderove-rozdily.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.