Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sexismus v české reklamě

Sexismus v české reklamě

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Jašková
Šetření:23. 01. 2013 - 30. 01. 2013
Počet respondentů:156
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.76
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

ráda bych Vás požádala o zodpovězení otázek v dotazníku, který poslouží jako podklad pro mou ročníkovou práci. Dotazník je určen všem věkovým skupinám a jeho cílem je zjistit, jak se občané České republiky staví k sexismu v reklamě.


Děkuji Vám za pomoc.

Kateřina Jašková, studentka FMK UTB ve Zlíně
 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Setkali jste se někdy se sexismem v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13888,46 %88,46 %  
Ne1811,54 %11,54 %  

Graf

2. Jaký je Váš názor na tento druh reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neutrální4733,57 %30,13 %  
Spíše záporný4028,57 %25,64 %  
Záporný2920,71 %18,59 %  
Spíše kladný1712,14 %10,9 %  
Kladný75 %4,49 %  

Graf

3. Je podle vás tento druh reklamy efektivní?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8762,14 %55,77 %  
nevím4129,29 %26,28 %  
ne128,57 %7,69 %  

Graf

4. Znáte soutěž Sexistické prasátečko?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10273,38 %65,38 %  
ano3726,62 %23,72 %  

Graf

5. Dokážete jmenovat konkrétní reklamní kampaň, ve které byl sexismus použit?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

americká reklama na Abarth 500

Arginmax

Axe

Axe

Axe

axe, playboy

bilboardy nějaké pily; reklama na Mrože

bohužel momentálně si nevzpomenu

Bohužel si aktuálně nevzpomínám

Český lev Mattoni :-) Nejlepšííí!!!

daytoday půjčky

Fernet Stock, Mercedes B

forte čokoláda

Heinekenn

kampaň na Coca Colu light

kečup otma

Kofola bylinková

Komerční banka - bankovni styk Soudal - udělala jsem si to sama?

Konkrétně ne, spíš všeobecně - pokud jde o automobilový průmysl, používá se zesměšnění žen a jejich řízení. Při kulinářství se naopak objevuje fakt, že muži vaří hůř a celkový chod domácnosti není jejich silná stránka.

lešení LENIN - my vám ho postavíme

magnum

mattoni

Mattoni, různé parférmy (D&G,...)

momentalne asi automobilovy prumysl

momentálně si nevzpomínám

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne, konkrétně ne, ale takové ty obecné stereotypy

nějaká na železo a mnoho dalších podobných, které jsou cíleny na muže (billboardy u dálnic) new yorker (zakázána)

nejaké stavebné materiály, silikónové tmely, železné trámy atď.

nevzpomenu si

nevzpomenu si

nevzpomenu si na konkrétní název

nevzpomínám si

nikde, nikdo nemá co mluvit soukromým podnikatelům do reklam

Okna za půlku(Zateplení domů- firma Lenin)

old spice

old spice

old spice

Old Spice

Plastová okna Lenin

první styk (KB)

Přesný název netuším, ale něco s hliníkem. Slečna si na něm libovala vlastním jazykem.

Reklama na nějaký tmel k pokládání dlaždiček. Dívka v montérkách na holém těle v koupelně říká: "Udělala jsem si to sama." Zadek v tangách na bilboardu a na něm razítko: "místo pro vaši reklamu". Reklama na podlahovou krytinu, kde zabírá nejvíc prostoru položená dívka v plavkách. U této reklamy si dvojsmyslný text nepamatuji.

Reklama na oplatku "Lina" - oplatku pro pořádné chlapy

reklamy na alkohol,na parfémy.

reklamy na prací, mycí prostředky - ve většině případů je to žena, naopak u reklam na koupi auta se objevují spíše muži, dále například prodej nářadí na zahradu apod., s tímto reklamy spojují muže a když ženu, tak polonahou ušpiněnou modelku....

Skitles

stavebnictví, řemeslné potřeby, léčiva, úklidové prostředky

teď si nevzpomenu

ted si nevzpomenu :D, lae je to hodne!

už si nepamatuju

Užij si svůj první bankovní styk - KB

viagra

volby VV, bilboardy mBank, kampaň mBank s Rosťou Kocmanem; všechny reklamy na prací prášek, polévky, jary, ostatní čistidla...

vonavky

zateplování domů Lenin

6. Myslíte si, že užívání sexismu v reklamě vede k podpoře genderových stereotypů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7151,45 %45,51 %  
nevím4532,61 %28,85 %  
ne2215,94 %14,1 %  

Graf

7. Měl by podle Vás být sexismus z reklamy odstraněn?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5439,13 %34,62 %  
ne4633,33 %29,49 %  
nevím3827,54 %24,36 %  

Graf

8. Na jakých místech jste se se sexistickou reklamou setkali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

bulvární tisk, bulvární TV Nova , bilboardy

?

bilboard

bilboard

bilboard

Bilboard, internet

bilboardy

Bilboardy a televize.

bilboardy, noviny, televize

Billboard

billboardy

billboardy

billboardy

Billboardy

Billboardy lákající na půvaby žen prodávajích nějaký produkt

billboardy u silnic

billboardy, časopisy, internet

billboardy, internet

Billboardy, internet.

billboardy, obchody

casopis

časopis

De facto ve všech mediálních kanálech

Dle mé osobní zkušenosti, dostat se do středu zájmu několika desítkám blbých prvaček na gymnáziu s drbem - factem, jak si to jedna ze starších studentek rozdávala s tím jedním známým basketbalistou přímo ve škole před hodinou Zeměpisu, je dost velká reklama na to, jak se to dělat nemá a že ani nejlepší kamarádce se nemůžeš pochlubit, protože závist číhá uplně, ale uplně všude!!!!!!!!! :-D :-*

dnes téměř na každém kroku

Facebuk

hlavne outodoor a tisětěná inzerce

hudební průmysl, oblečení, reklamy na filmy apod.

internet

internet

internet

internet, televize

jde nejčastěji o reklamy lokálního dopadu (tzn. billboardy a plakáty ve městech), které nepodléhají regulaci tak, jako například televizní reklamy

MHD, internet

Myslím že v TV nebo Bilboardu

na bilboardech

Na bilboardech, na internetu, i v televizi, reklamy v novinách a časopisech

na bilboardech, v televizi, na internetu

na bilbordech, v televizi

na cedulich

na diskotékách

na internetu

na máchově jezeře při taneční akci

na plakátech

Nerozumím otázce.

nevím

nevím

nevím, různě

nevzpomenu si

NEVZPOMÍNÁM SI

nova

noviny, internet, televize, různé poutače.

noviny, tv

outdoor

prodej aut,..

reklama na spodní prádlo.

reklama, časopisy, noviny, televize, zprávy

televize

televize

televize

televize

televize

Televize, bilboardy, časopisy

Televize, bilboardy.

televize, billboardy

televize, časopisy

televize, plakaty

televize, tisk, ...

televize, tisk,...

televize.internet,bilboardy

televizní reklama, bilbordy, reklama v tisku

Televizní reklamy například na parfémy

Tisk

tv

tv

TV

tv

tv

Tv

tv

tv

TV

TV

tv

TV

TV

tv

TV

TV

tv

tv

tv

Tv reklamy, bilboardy ve městech, reklamy v tištěných novnách

TV spot, reklama na bilboardech

TV, bilboard, tisk, radio, ...

TV, bildboard

TV, billboardy

TV, billboardy

TV, Billboardy, internet prostě všude

TV, billboardy, reklama v časopisech, internet

TV, časopisy

tv, internet

tv, internet

tv, letáky, billboardy

tv, plakáty

Tv, print, billboard

Typické jsou například bilbordy propagující prodej aut, úvěry. Například na dálnicích, v Brně téměř na všech hlavních tazích.

U Mášanové babky jak jsme kalili hard a on naladil pornokanál

v clubu

v časopisech

V každodenním procesu. (Práce, škola, ..)

v kině

v rádiu

v reklamě

v televizi

v televizi

V televizi

v televizi

v televizi

v televizi

v televizi

v televizi

V televizi

v televizi, bilboardy a jiné reklamní poutače, internetová reklama

v televizi, na bilboardu, v letacích, v časopisech

v televizi, na billboardech

v televizi, na plakátech

v televizi, tištených médiích,..

v televizních reklamách

V televizním vysílání

v tv

v TV

v tv

v tv

v TV, na internetu, na billboardech

všude

všude

všude

9. Vyberte pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10768,59 %68,59 %  
muž4931,41 %31,41 %  

Graf

10. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-35 let11473,08 %73,08 %  
36-50 let2012,82 %12,82 %  
do 19 let1912,18 %12,18 %  
nad 50 let31,92 %1,92 %  

Graf

11. Místo bydliště (kraj):

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Brno

Brno, jihomoravský

hl.m.Praha

Jihočeský

Jihočeský

Jihočeský

Jihočeský

Jihočeský

Jihočeský kraj

jihomoravský

Jihomoravský

jihomoravský

Jihomoravský

jihomoravský

jihomoravský

Jihomoravsky

jihomoravský

Jihomoravský

jihomoravský

jihomoravský

jihomoravský

jihomoravský

Jihomoravský, Brno

jižní čechy

JM

Karlovarský

Karlovarský kraj

Karviná

Kladno, Středočeský

Kopřivnice,Moravskoslezský kraj

Královéhradecký

Kralovehradecky

královéhradecký

královéhradecký

Královehradecký kraj

Královehradecký kraj

Kyjov,jihomoravský kraj

Liberec

liberecký

Liberecký

liberecký kraj

liberecký kraj

mor.slez

Moravskooslezský

Moravskoslezký Kopřivnice

Moravskoslezký

Moravskoslezký

Moravskoslezský

Moravskoslezský

Moravskoslezský

moravskoslezský

Moravskoslezský

Moravskoslezský

Moravskoslezský

Moravskoslezský

moravskoslezský

moravskoslezský

moravskoslezsky

moravskoslezský

moravskoslezský

Moravskoslezský

Moravskoslezský

Moravskoslezský

moravskoslezský

moravskoslezský

moravskoslezský

Moravskoslezský kraj

Moravskoslezský kraj

Moravskoslezský kraj

MS

Nasrat

Nový Jičín

Nový Jičín (moravskoslezský)

Olomouc

olomouc

olomoucký

olomoucký

Olomoucký

olomoucký

Olomoucký

Olomoucký

Olomoucký kraj

Olomoucký kraj

pardubický

Pardubický

Pardubický

Pardubický

Pardubický

Plzeň

Plzeň

Plzeňský

Plzeňský

Plzeňský kraj

praha

praha

Praha

praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

PRG

Prostejov

Slovenská republika

středočeský

Středočeský

Středočeský

Středočeský

Středočeský

středočeský

Středočeský

Středočeský

středočeský

středočeský kraj

Středočeský Kraj

ustecký

ústecký

ústecký kraj

ustecky kraj

Ústí nad Labem

vysočina

Vysočina

Vysočina

zlín

Zlín

Zlínský

Zlínský

Zlinsky

Zlínský

Zlinsky

Zlínský

Zlínský

zlínský

zlínský

Zlínský kraj

12. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské - bakalářský studijní program4126,28 %26,28 %  
úplné střední všeobecné (s maturitou)3925 %25 %  
úplné střední odborné (s maturitou)2918,59 %18,59 %  
základní1710,9 %10,9 %  
vysokoškolské - magisterský studijní program138,33 %8,33 %  
vyšší odborné74,49 %4,49 %  
VŠ+vyšší kvalifikace53,21 %3,21 %  
vyučen v oboru (bez maturity)31,92 %1,92 %  
střední odborné (bez maturity)21,28 %1,28 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkali jste se někdy se sexismem v reklamě?

2. Jaký je Váš názor na tento druh reklamy?

3. Je podle vás tento druh reklamy efektivní?

4. Znáte soutěž Sexistické prasátečko?

5. Dokážete jmenovat konkrétní reklamní kampaň, ve které byl sexismus použit?

6. Myslíte si, že užívání sexismu v reklamě vede k podpoře genderových stereotypů?

7. Měl by podle Vás být sexismus z reklamy odstraněn?

8. Na jakých místech jste se se sexistickou reklamou setkali?

9. Vyberte pohlaví:

10. Váš věk:

11. Místo bydliště (kraj):

12. Nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkali jste se někdy se sexismem v reklamě?

2. Jaký je Váš názor na tento druh reklamy?

3. Je podle vás tento druh reklamy efektivní?

4. Znáte soutěž Sexistické prasátečko?

5. Dokážete jmenovat konkrétní reklamní kampaň, ve které byl sexismus použit?

6. Myslíte si, že užívání sexismu v reklamě vede k podpoře genderových stereotypů?

7. Měl by podle Vás být sexismus z reklamy odstraněn?

8. Na jakých místech jste se se sexistickou reklamou setkali?

9. Vyberte pohlaví:

10. Váš věk:

11. Místo bydliště (kraj):

12. Nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jašková, K.Sexismus v české reklamě (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://sexismus-v-ceske-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.