Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
tento dotazník slouží k nasbírání informací o všeobecném povědomí o genderové problematice a tzv. "sexistických reklamách".Dotazník je určen pro všechny respondenty. Výsledky hodlám využít ve své Středoškolské odborné práci, takže budu vděčná za každé vyplnění :)
Odpovědi respondentů
1. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
440
64,61 %
64,61 %
Muž
241
35,39 %
35,39 %
2. Dosažené vzdělání:
Pokud stále ještě studujete, uveďte prosím stupeň školy, který v současnosti navštěvujete.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské
303
44,49 %
44,49 %
Středoškolské
285
41,85 %
41,85 %
Základní
57
8,37 %
8,37 %
Vyšší odborné
18
2,64 %
2,64 %
Vyučení
18
2,64 %
2,64 %
3. Víte, co znamenají pojmy gender/genderová role/genderový stereotyp?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, tyto termíny znám, zvládl/a bych je charakterizovat.
374
54,92 %
54,92 %
Slyšel/a jsem o nich a tuším, co znamenají, ale nedokážu je přesně charakterizovat.
165
24,23 %
24,23 %
Nikdy jsem o tom neslyšel/a.
95
13,95 %
13,95 %
Slyšel/a jsem o nich, ale nevím, co znamenají.
47
6,9 %
6,9 %
4. Zajímáte se o genderovou problematiku?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Aktivně se nezajímám, ale základní povědomí o tomto tématu mám.
246
37,33 %
36,12 %
Vím, o co se jedná, ale nezajímá mě to.
133
20,18 %
19,53 %
Nevím o co se jedná.
124
18,82 %
18,21 %
Ano, zajímám a myslím si, že by se toto téma mělo více probírat a řešit.
105
15,93 %
15,42 %
Ano, zajímám, ale nemyslím si, že by to byl v dnešní době až takový problém.
51
7,74 %
7,49 %
5. 5. Všiml/a jste si někdy reklam (televize, noviny, billboardy), ve kterých jsou podle vás zobrazeny neoprávněné předsudky vůči některému z pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 8].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
471
69,16 %
69,16 %
Ne
210
30,84 %
30,84 %
6. Které pohlaví v nich bylo podle vás čatěji poškozováno?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ženy
318
66,67 %
46,7 %
Obě pohlaví stejně
129
27,04 %
18,94 %
Muži
30
6,29 %
4,41 %
7. jaký je váš názor na tyto reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše negativní
178
37,71 %
26,14 %
Neutrální
153
32,42 %
22,47 %
Negativní
118
25 %
17,33 %
Spíše pozitivní
12
2,54 %
1,76 %
Pozitivní
11
2,33 %
1,62 %
8. Všiml/a jste si někdy reklam, které podle vás nesmyslně využívaly k propagaci nějakého výrobku či firmy lidské tělo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 9, Ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
601
88,25 %
88,25 %
Ne
80
11,75 %
11,75 %
9. Které pohlaví v nich bylo častěji zobrazováno (tj. jehož tělo bylo používáno k propagaci) ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ženy
481
80,03 %
70,63 %
Obě pohlaví stejně
99
16,47 %
14,54 %
Muži
21
3,49 %
3,08 %
10. Jaký je váš názor na tyto reklamy?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Neutrální
191
31,83 %
28,05 %
Spíše negativní
176
29,33 %
25,84 %
Negativní
173
28,83 %
25,4 %
Spíše pozitivní
38
6,33 %
5,58 %
Pozitivní
22
3,67 %
3,23 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pozitivní na otázku 10. Jaký je váš názor na tyto reklamy?
4. Zajímáte se o genderovou problematiku?
odpověď Nevím o co se jedná.:
5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy jsem o tom neslyšel/a. na otázku 3. Víte, co znamenají pojmy gender/genderová role/genderový stereotyp?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jsem:
2. Dosažené vzdělání:
3. Víte, co znamenají pojmy gender/genderová role/genderový stereotyp?
4. Zajímáte se o genderovou problematiku?
5. 5. Všiml/a jste si někdy reklam (televize, noviny, billboardy), ve kterých jsou podle vás zobrazeny neoprávněné předsudky vůči některému z pohlaví?
6. Které pohlaví v nich bylo podle vás čatěji poškozováno?
7. jaký je váš názor na tyto reklamy?
8. Všiml/a jste si někdy reklam, které podle vás nesmyslně využívaly k propagaci nějakého výrobku či firmy lidské tělo?
9. Které pohlaví v nich bylo častěji zobrazováno (tj. jehož tělo bylo používáno k propagaci) ?
10. Jaký je váš názor na tyto reklamy?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jsem:
2. Dosažené vzdělání:
3. Víte, co znamenají pojmy gender/genderová role/genderový stereotyp?
4. Zajímáte se o genderovou problematiku?
5. 5. Všiml/a jste si někdy reklam (televize, noviny, billboardy), ve kterých jsou podle vás zobrazeny neoprávněné předsudky vůči některému z pohlaví?
6. Které pohlaví v nich bylo podle vás čatěji poškozováno?
7. jaký je váš názor na tyto reklamy?
8. Všiml/a jste si někdy reklam, které podle vás nesmyslně využívaly k propagaci nějakého výrobku či firmy lidské tělo?
9. Které pohlaví v nich bylo častěji zobrazováno (tj. jehož tělo bylo používáno k propagaci) ?
10. Jaký je váš názor na tyto reklamy?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
S.: Chápu, měla jsme problém s formulací, protože cokoliv neutrálního - zobrazováno, ukazováno nebylo dost jasné, protože v těchto reklamách často účinkují pohlaví obě. Ale díky za připomínku a samozřejmě za vyplnění
Klára: Nelíbí se mi, že se tam dotazník vždy ptá, které pohlaví je podle nás danou reklamou častěji "poškozováno". Ne považuji to za poškozování, nemám ráda, když mi dotazník vnucuje názor.
S.: Mikik: Jak napsala Ag, v tomto dotazníku se nejedná o "rozmazávání h.ee", jak jste napsal a ani o žádnou cílenou všeobecnou kampaň proti nim. Účelem je pouze získat přehled o názorech veřejnosti
na tyto reklamy :)
S.: Koneckonců právě proto je tento dotazník anonymní, abyste se za své odpovědi nemusel stydět a mít pocit že by vás společnost nedejbože brala jako bojovníka za ženská práva. Děkuji za vyplnění, jsem ráda za každý názor :)
Ag: jen doplním, vadí mi, když se z někoho dělá blbec, ať z ženy, co jí zajímá jen aby měl manžel zářivě bílé košile, tak i z mužů, co např. připálí i vodu na čaj. Aktuálně mě dost štve hodně reklam na Komerční banku. Zato nahá těla mě nepobuřují, na ta mužská se ráda podívám.
Áňa: achjo.
tom:neoprávněné předsudky v médiích poškozují kohokoliv, koho se týkají, tím, že po dvoustém zopakování je společnost považuje za oprávněné (ať už je to žena, co neumí přibít hřebík, nebo že muži neumí vařit)
OGC: slovo feminista existuje a označuje člověka, který nepodporuje porušování lidských práv v souvislosti s ženami (tzn. ne muže, který pálí podprsenky. v čechách je slovo feminismus nešťastně pokřiveno)
Mikik:cílem dotazníku je zjistit, kolik lidí má tento názor. pokud to váš názor není, vyplňte to také, jinak deformujete vísledky.
Mikik: nakonec jsem zrusil vyplnovani. Ot.c. 5 mi prijde natolik tendencni, ze fakt nemuzu odpovidat dal. Cely dotaznik je vicemene nastaven ve stylu - nektere reklamy jsou sexisticke fuj, fuj, fuj. A co takhle dat to najevo nenakupovanim produktu z reklamy? Ono totiz, kdyby ta reklama nezabirala, tak by se netocila. Je to boj Dona Quijota s vetrnymi mlyny. A casto az zajem uskupeni bojujicich proti takoveto reklame o konkretni reklamu, dela casto teto reklame, ktere by si jinak vsimlo minimum lidi, vyborne PR. Ja bych napr nikdy nevedel nic o reklame CSSD nekde na Morave, kdyby se to nerozmazavalo. Uz po staleti proste plati ze H.no se ma potichu utrit a ne rozmazavat.
OGC: Jen upozorním, že zaškrtnutím, že sexistická reklama na mě působí negativně, automaticky neznamená, že jsem feminista (existuje vůbec tohle slovo?) a zakázal bych je a kdo ví co. Většinou je to prostě jen nevkusné, trapné a vůbec to má efekt, jako když děti nakreslí kosočtverec na zeď a myslí, jak jsou úžasní. Tohle je trapné a nelíbí se mi to, nicméně to neznamená, že mám celkově něco proti podřazené roli ženy ve společnosti a stereotypům. :) Svět je takový jaký je, humanistickými názory částečně zakřivíte jen lidské vnímání světa, ale realita zůstane stále stejná.
tom: V ot. c.6 nemam co odpovedat - nevsimla som si ze by boli jednotlive pohlavia "poskodzovane". "Neopravnene predsudky" byvaju v reklame prezentovane vtipnym a neskodnym sposobom, s cielom zaujat, nie poskodit. Ak to niekto vnima osobne a uraza ho to, asi treba hladat chybu inde ;-)