Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sexuální výchova - v rodině nebo ve škole?

Sexuální výchova - v rodině nebo ve škole?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana Hýnová
Šetření:10. 10. 2011 - 09. 11. 2011
Počet respondentů:378
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milí respondenti,

prosím o maximálně 5 minut Vašeho drahocenného času na vyplnění mého dotazníku. Jeho výsledky budou použity v diplomové práci na téma Sexuální výchova v 8. a 9. třídách základních škol, která se snaží zjistit, zda mladí lidé upřednostňují sexuání výchovu v rodině nebo ve školním prostředí, a Vy si je budete moci taktéž prohlédnout na těchto stránkách.

Dotazník je určen pro respondenty v rozmezí 10 až 26 let.

Předem velice děkuji za Váš čas!

Ivana

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena29578,04 %78,04 %  
muž8321,96 %21,96 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 26 let19351,06 %51,06 %  
16 - 20 let16343,12 %43,12 %  
10 - 15 let225,82 %5,82 %  

Graf

3. Nejčastějším zdrojem informací týkající se sexuální výchovy pro mě je/jsou (byl/byli):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamarádi23662,43 %62,43 %  
internet19952,65 %52,65 %  
rodiče11931,48 %31,48 %  
knihy10126,72 %26,72 %  
učitelé6416,93 %16,93 %  
časopisy92,38 %2,38 %  
časopis30,79 %0,79 %  
dívčí časopisy20,53 %0,53 %  
sourozenci20,53 %0,53 %  
vlastní skušenosti10,26 %0,26 %  
sourozenec10,26 %0,26 %  
Přítelkyně10,26 %0,26 %  
Vlastní zkušenosti10,26 %0,26 %  
gynekolog10,26 %0,26 %  
školní besedy s externími odborníky10,26 %0,26 %  
Netopeeři10,26 %0,26 %  
časopis Bravo, Bravo Girl :-)10,26 %0,26 %  
časopisy typu Bravo či Dívka10,26 %0,26 %  
Na tuhle otázku nebudu odpovídat.10,26 %0,26 %  
hlavně já sama10,26 %0,26 %  
nevím10,26 %0,26 %  
televize10,26 %0,26 %  

Graf

4. Nejraději bych informace získával/a:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od rodičů15641,27 %41,27 %  
od kamarádů13736,24 %36,24 %  
z internetu12833,86 %33,86 %  
od učitelů9926,19 %26,19 %  
to mi je jedno10,26 %0,26 %  
knihy, časopisy10,26 %0,26 %  
od někoho mimo školu, dostatečně včas10,26 %0,26 %  
odborníkem :)10,26 %0,26 %  
tak jak jsem je získala mi vyhovuje10,26 %0,26 %  
Od odborníků10,26 %0,26 %  
volně přístupné brožury o sex.výchově10,26 %0,26 %  
ve škole10,26 %0,26 %  
z odborné literatury10,26 %0,26 %  
Z vlastní zkušenosti10,26 %0,26 %  
Na tuhle otázku nebudu odpovídat.10,26 %0,26 %  
to je vcelku jedno.10,26 %0,26 %  
nevím od koho10,26 %0,26 %  
vím snad vše10,26 %0,26 %  
školený externí pracovník10,26 %0,26 %  
ze všech zde uvedených10,26 %0,26 %  
z prednasek10,26 %0,26 %  
z knih10,26 %0,26 %  
Odoborné texty, semináře atd.10,26 %0,26 %  
sourozenců10,26 %0,26 %  
knihy10,26 %0,26 %  
přítele10,26 %0,26 %  
z tisku10,26 %0,26 %  

Graf

5. Mluví (mluvili) se mnou rodiče o sexualitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO, otevřeně a bez zábranotázka č. 6, ANO, ale není (nebylo) jim to příjemnéotázka č. 6, velmi málo, jen o tom nejnutnějšímotázka č. 6, NE, nikdyotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi málo, jen o tom nejnutnějším14839,15 %39,15 %  
ANO, otevřeně a bez zábran11530,42 %30,42 %  
NE, nikdy6817,99 %17,99 %  
ANO, ale není (nebylo) jim to příjemné4712,43 %12,43 %  

Graf

6. Jak se při takovém rozhovoru cítím (jsem se cítil/a) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne zcela příjemně19161,61 %50,53 %  
uvolněně, bez ostychu7223,23 %19,05 %  
velmi nepříjemně a napjatě4715,16 %12,43 %  

Graf

7. Uvítal/a bych, aby se mnou rodiče více řešili otázky týkající se sexuality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE, stydím se a raději si informace zjistím jinde14939,42 %39,42 %  
NE, nepotřebuji o tomto tématu nic vědět 10026,46 %26,46 %  
ANO, měl/a bych spoustu otázek6717,72 %17,72 %  
je mi to jedno6216,4 %16,4 %  

Graf

8. Řeší (řešil) se mnou v hodinách učitel otázky týkající se sexuality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO, pravidelněotázka č. 9, ANO, občasotázka č. 9, jen okrajově to nejdůležitějšíotázka č. 9, NE, nikdyotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen okrajově to nejdůležitější18047,62 %47,62 %  
NE, nikdy9324,6 %24,6 %  
ANO, občas8723,02 %23,02 %  
ANO, pravidelně184,76 %4,76 %  

Graf

9. Jak se při takovém rozhovoru cítím (jsem se cítil/a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne zcela příjemně15253,33 %40,21 %  
uvolněně, bez ostychu11239,3 %29,63 %  
velmi nepříjemně a napjatě217,37 %5,56 %  

Graf

10. Chtěl/a bych (chtěl/a jsem) zařazení více učiva sexuální výchovy do školní výuky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO25467,2 %67,2 %  
NE, ve škole toto téma probírat nechci6717,72 %17,72 %  
NE, stačí mi informace od rodičů359,26 %9,26 %  
NE, takové informace nejsou potřeba225,82 %5,82 %  

Graf

11. Nejpříjemnější pro mě je (bylo) získávání informací týkající se sexuality:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od učitele v kolektivu žáků14538,36 %38,36 %  
mezi čtyřma očima od rodičů12132,01 %32,01 %  
od kamarádů133,44 %3,44 %  
nic112,91 %2,91 %  
Internet92,38 %2,38 %  
mezi čtyřma očima od učitele71,85 %1,85 %  
Z internetu51,32 %1,32 %  
kamárádi41,06 %1,06 %  
přítelkyně20,53 %0,53 %  
od kamarádky20,53 %0,53 %  
od kamarádek20,53 %0,53 %  
kamarádka20,53 %0,53 %  
Od starších sourozenců20,53 %0,53 %  
z vlastní skušenosti10,26 %0,26 %  
od sourozence10,26 %0,26 %  
mezi čtyřma (šesti, osmi) očima od kamarádů10,26 %0,26 %  
mezi čtyřma očima od kamarádů10,26 %0,26 %  
z časopisů a knih10,26 %0,26 %  
rovnou v praxi10,26 %0,26 %  
někdo mimo školu10,26 %0,26 %  
Časopisy, internet10,26 %0,26 %  
od kamrádů10,26 %0,26 %  
nevím10,26 %0,26 %  
od kamarádů, sourozence, rodičů10,26 %0,26 %  
Samostatně10,26 %0,26 %  
Y vlastních zkušeností10,26 %0,26 %  
Z internetu,od kamarada profika!10,26 %0,26 %  
internet, kámoši10,26 %0,26 %  
z vlastních zdrojů (např.internet, knihy,...)10,26 %0,26 %  
z internetu a kamarádů10,26 %0,26 %  
společné vzdělávací video v hodinách 10,26 %0,26 %  
od rodičů a na seminářích10,26 %0,26 %  
chodím na SZŠ, takže o tom vím mnohem více10,26 %0,26 %  
Internet, brožury apod.10,26 %0,26 %  
kombinace odpovědí10,26 %0,26 %  
od starších kamarádů10,26 %0,26 %  
jen v kolektivu kamarádů10,26 %0,26 %  
od učitele v kabinetu10,26 %0,26 %  
samovzdělávání10,26 %0,26 %  
od přátel10,26 %0,26 %  
z časopisů. internetu10,26 %0,26 %  
z knih10,26 %0,26 %  
sama ze spolehlivych internetovych zdroju10,26 %0,26 %  
přátelé10,26 %0,26 %  
vlastní zkušenost10,26 %0,26 %  
Na tuhle otázku nebudu odpovídat.10,26 %0,26 %  
když na to přišla řeč10,26 %0,26 %  
od nikoho10,26 %0,26 %  
sama10,26 %0,26 %  
knihy10,26 %0,26 %  
z časopisů10,26 %0,26 %  
z odborných publikací10,26 %0,26 %  
o samotě z internetu10,26 %0,26 %  
na internetu10,26 %0,26 %  
mezi kamarádkami10,26 %0,26 %  
sám10,26 %0,26 %  
v partě kamarádů10,26 %0,26 %  
vlastní zkušenosti10,26 %0,26 %  
od sourozenců10,26 %0,26 %  
z knih a časopisů10,26 %0,26 %  
odborné internetové poradny,diskuse.10,26 %0,26 %  
z vlastních zkušeností10,26 %0,26 %  
z vlastní zkušenosti10,26 %0,26 %  
ani jedno10,26 %0,26 %  
z tisku10,26 %0,26 %  
samostatným vyhledáváním10,26 %0,26 %  

Graf

12. Zdůvodni svůj výběr v otázce č. 11 (Proč je to pro Tebe nejpříjemnější?)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

- ke kamarádům můžu být upřímná, vědí jaká jsem a nemusím nic zastírat a mohu s nimi mluvit otevřeně

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

!

.

...

...

...

...

...

...

...

"jedeme v tom společně" :)

a to pouze proto, že sex. výchovu ve škole jsme neměli... jinak si myslim, že by to pro mě bylo příjemnější.

anonimita

anonymita

anonymita

Anonymita

Anonymita davu

Asi je u toho člověk míň na očích.

asi to tak má být

Bavit se o sexualitě se svými nejbližšími mi přijde naprosto zcela normální. Asi proto je to pro mě nejpříjemnější způsob získávání informací na toto téma.

bhn

Byla mezi náma vytvořena důvěra. Mohla jsem jim absolutně věřit a nebýát se, že mé důvěry nějak zneužijí.

Bylo divné se o tom bavit s rodiči

Bylo příjemné zjistit, že ne každý ví všechno, že to nezajímá pouze mne atd.

bylo to bez předsudků

bylo to interaktivní

bylo to nestranné ..

Bylo to v dětství důvěřovala jsem jim, byli můj vzor. Bylo to přirozené.

bylo to v pohode

Cítila jsem se příjemněji

Cítím se klidně, jsem v pohodě, nestydím se.

Citim se tak líp když mam okolo sebe lidi ve stejném věku...

cítím se trapně

citlivé téma

co já vim, přijde mi to trapný

Čím víc lidí to člověku řekne,tím je to zajímavější,člověk může mít pak velký rozhled a nebojí se zeptat...

člověk je v davu jakoby anonymní

člověk se nemusí stydět, zjistí si co ho napadne, může si některé pasáže přečíst i víckrát, zamyslet se a udělat si názor, v případě časopisů existují i poradny a podobně

člověk se tolik nestydí, ostatní se kolikrát zeptají na otázku, na kterou bych sama ráda znala odpověď ale nikdy bych se sama nezeptala, takovéto debaty mezi čtyřma očima mi nejsou příjemné

člověk se v kolektivu nemusí stydět,je to nejlepší získávání informací

Člověk splyne s davem a nemusí se aktivně zapojovat do rozhovoru jako jedinec.

dalo se u toho debatovat,více názorů

disrétnost

dozvim se vice

důvěra

h

i když bych si o tom s rodiči chtěla povídat více, zrovna před nimi jsem se styděla, v kolektivu mezi žáky jsem se cítila lépe, pozornost nebyla upírána pouze na mě,

i ostatní se budou ptát, je možné získat odpovědi na otázky, které by mě nenapadly

Informace jsem ziskavala nejvic od rodičů a tak je to správne, protože jsou to blízké osoby, kterým věřím.

Internet - Nejjednodussi, muzu si zjistit cokoliv. Kamarad profik - Sexuolog, muzu se ho zeptat na cokoliv, vzdycky si vedel rady.

Jde o soukromí. Člověk má pak o čem přemýšlet a v konverzaci spíše zapomínám na detaily, přesto časopis či internet mi toho řeknou spousty, nýbrž by mi bylo trapně a musela se ptát ostatních.

je mi s nimi nejlíp

je mi to jedno

je nás na tu situaci (povídání) víc a cítím se tak víc uvolněně, nepříjde mi to pak vůbec trapné

je nás více, a všichni se cítíme divně , tudíž to nespadne jen na jednoho

Je tam hodně informací a mám na to soukromí

Je tam největší důvěra a zároveň souvislost.

Je to beze studu.

je to fajn

je to lejlepší

je to lepší

Je to lepší, protože rodiče nás vychovávají od malička a vědí jak na některé věci zareágujeme. A navíc se před nima nemusíme tolik stydět

je to nejosobnější

Je to nejosobnější a nemusis se stydět

Je to nejpříjemnější, protože si zjistím co sama potřebuji a co mě zajímá a nemusím řešit jak se u toho tvářím a nemusí mi být trapně...

Je to někdo kdo mne vychovává od malička a jsem ve svém prostředí.

je to neosobní

je to neosobní

Je to osobní věc, ale zároven by bylo jistě prospěšné, kdyby se toto vyučovalo i ve škole. Ne každý dostane dostatek informací z domova

Je to osobní, důvěryhodné + rodina je základ a rodiče ti, kteří by měli mít zkušenosti, když jsem na světě (bohužel tomu tak vždycky není..). Rodiče by mě také měli nejlépe znát a nejlépe vědět, co mi kdy říct a jak to podat, abych to dobře vstřebal.

Je to ověřený zdroj, který se tématu věnuje podrobně i z fyziologického hlediska.

Je to povinnost každého rodiče, poučit své dítě o intimních věcech, neříkám že je třeba zacházet do detailu ale základy by dítě mělo znát od rodiče.

je to pro mě nejbližší člověk

Je to pro mě nepříjemnější, protože si můžu sama zjistit to nejdůležítější a necítím se trapně. Navíc internet a knihy jsou poměrně věrohodně a podrobné zdroje.

Je to příjemnější

Je to příliš intimní záležitost.

Je to přirozené.

je to rodina

Je to soukromé

Je to tak lepší,protože se mluví ke všem.

Jedná se o intimní oblast a nejintimnější vztah by spolu měli mít děti a Rodiče... Mimochodem, jelikož jsem přesně na horní věkové hranici Vašeho dotazníku, uvítal bych vykání... ;)

Jednou jdou rodiče mými rodiči a nebojím se jich na cokoliv zeptat. Tyto otázky řeším spíše s mamkou, ne proto, že bych s taťkou nevycházela, ale příjde mi to diskrétnější

Jelikož v praxi se toho člověk přiučí nejvíce.

jsem mezi lidmi, kterych se muzu zeptat na cokoliv

Jsem u toho jen já a rodiče nepotřebuju, aby u toho byl ještě někdo jiný.

jsou intimní věci, se kterými se člověk nerad chlubí

Jsou mi blízké, dobře se známe, nemáme téměř žádná tajemství, máme podobné zkušenosti...

Jsou to lidé, které znám, důveřuji jim.

Jsou to lidé, které znám.

Jsou to moji nejbližší, mám k nim důvěru a vím, že to co jim svěřím si nechají pro sebe.

K rodičům mám důvěru, můžu s nimi o takových věcech mluvit

k rodičům mám největší důvěru a nebojím se s nimi o čemkoliv mluvit otevřeně!

K rodičům máme nejvíce důvěry.

Kamarádům mohu důvěřovat, jsou většinou zkušenější, věc vyloží z více úhlů, a mohu se kdykoliv otevřít.

kamarádům můžu říct vše, nestydím se třeba tak jako před rodiči

kamarádům, se kterými bych toto téma řešila, věřím, a jsem si s nimi v tomto blíže než s rodiči nebo učiteli, pokud jsme podobně staří, můžeme mít podobné zkušenosti které můžeme sdílet

Když je člověku 14, 15, působí vzdělávání pomocí nějakého semináře v kolektivu žáků jaksi uvolněně. I tak jsme se styděli a byli červení až na prdeli, když mezi náma koloval kondom. Proboha. Jakobychom ho neměli v ruce předtím. Ale najednou ta trapná situace, strojená vážnost.

když je žáků na sex. výchově celá třída, většinou učitele neberou moc vážně :D

když mi bylo15 let tak jsem se nepotřebovala o mojí sexualitě bavit s někým jiným než s mojí sestrou a mamkou-tenkrát mi to připadlo divný. A nikemu do teho nic nebylo!!!

Když na to přišla řeč, ve škole, doma.. Je to takové pohodové (bylp) dneska už hodně znám =D

kjhugtfrde

kolektiv

kolektiv se může přidat do diskuze a přitom říci svůj názor, tím jsem získal větší "rozhled" na danou problematiku

Komentář není potřeba...

kruh rodiny

lebo by sme boli viacerí

Mám důvěru k rodičů, a tak se neostýchám zeptat na jakoukoli otázku.

Máme s mamkou dobrý vztah. Je to přirozené, bavit se s ní o věcech tohohle typu.

Mezi čtyřma očima je pro mě probírání s cizí osobou, respektive učitelem, příliš intimní zákežitost, ale je-li nás víc, nepříjemnost se pro mě stírá.

Mezi vrtevníky lidé ztrácí ostych, protože ví, že i oni mají své otázky, potřeby a myšlenky na danou věc. Proto si myslím, že je snažší o tom mluvit s kamarády než s rodiči. A učitel může sloužit jako prostředník k vymezení mantinelů či usměrnění konverzace.

mmm

mohla jsem o tom mluvit otevřeně

Mohu kamarádům věřit, svěřovat se jim a později s nimi probírat své soukromé problémy v této oblasti.

Moji rodiče jsou ze "staré školy" tak se mnou o sexu vůbec nemluvili, tak mi rodiče nahradili v tomto směru učitelky.Byla jsem ráda, že si s námi učitelé povídají otevřeně.Povídat si o tomto tématu v kolektivu kamarádů bylo zajímavé a poučné, ale museli jsme být oddělené od kluků.Přeci jenom jsem se styděla, když se mluvilo o holčičích věcech a když jsem se chtěla na něco osobního zeptat, tak to kamarádky snáze pochopily než kluci.

možnost diskuze

Může se rozjet diskuze, někoho napadají otázky, které mě v tu chvíli ani nenapadnou. Dá se o tématu hovořit i dál v kolektivu, protože všichni jsme slyšeli stejné věci, to ale nevylučuje jiné názory, než ty učitelovi.

Myslím si že mnoha lidem je to příjemější když se poučení nebo výkald zaměří na kolektiv než poze na jednoho jedince.

Myslím si, že člověk se nejvíce uvolní v kolektivu svých vrstevníků a blízkých kamarádů. Vyzradí potom víc a zeptá se i na otázky, na které by se styděl zeptat rodičů či učitele.

Myslím si, že nejlepší je získávat informace od svých vrstevníků.

Na internetu je toho největší množství a zjistím si přesně co chci vědět.

Na tuhle otázku nebudu odpovídat.

Navzájem si z toho děláme legraci,a není nám to tolik nepříjemné

Neb s rodinou máme kamarádský vztah, především s matkou, takže mi to nebylo nepřijemné.

nebudu se citit trapne

Nebyla jsem středem pozornosti sama, ale ve více lidech se člověk v davu ztratil. Nepůsobilo to tak intenzivně na jednotlivce.

Nebyla jsem v tom sama

Necítím se dobře, když se o tom mluví ve třídě, protože tohle je důvěrné a takhle se to probírá vpodstatě na veřejnosti. Já nevím, jak se mám u toho tvářit a mám obavy, že by to mohl nějak zneužít a někde vykládat, že se přitom stydím.

Nedostává mě to tolik do rozpaků.

nechci o tom s nikým mluvit

nejde o osobní kontakt, nemusím se stydět - prostě napíši dotaz do vyhledávacího políčka, je to anonymní

nejdůvěrnější vztah v sexuálních ohledech

nejintimější a velmi příjemné.

nejlepší je přijít si na všechno sám :))

nejméně trapná varianta

nejpříjemnější bylo se zeptat nebo si zjistit sama co jsem potřebovala vědět. Doma nebyl nikdo kdo by to vysvětlil a učitelka všechno vzala hopem.

Nejsem na to sama

nejsem sama ve své zvídavosti, ve větší skupině lidí se lépe schová stud, člověk se v takových tématech dokáže více otevřít při diskuzi, kdy se i ostatní ptají a není v tom sám

nejsem v tom sám

Nejsem zvyklý o tomto problému mluvit stejně jako společnost. Je to téma, které je hodně tabuizované a "nesluší" se o tom hovořit, ale to je špatný přístup.

nejupřímnější informace

nejvíc jim věřím

nejvíce osobní

neměla jsem takové zábrany, trému

nemusi to slyset nikdo j iny :)

nemusim mluvit, jenom poslouchat

nemusím nic poslouchat a mluvit

nemusím se stydět, červenat při pokládání otázek

Nemusím se stydět.

Nemusím se stydět...

není osobní kontakt

Není potřeba udržovat oční kontakt, učitel mluví ke skupině a nikoli pouze ke mně.

není pro mě nijak zvlášť příjemné bavit se o tomto s rodinou či ve škole. Myslím, že mi stačí se to nejdůležitější dozvědět od kamarádů či na internetu a pak už jen získávat vlastní zkušenosti:)

Není tak osobní. Nepřipadám si v tom sama.

není to příliš osobní

není to stresující

neni to tak osobni

neni to tak osobni

Není to tak soukromé.

Není to tolik osobní

Není to tolik osobní, nemusí se člověk tolik stydět, ale je pro něj horší zeptat se na něco, protože jsou kolem spolužáci.

Není zde nikdo navíc. Jen já.

nerada o takových věcech diskutuji s cizími lidmi

Nestyděla bych se tolik, neboť je nás více a učitel by promlouval k celé třídě, kde jsem mnohem více anonymní.

nestyděla jsem se

nestyděla jsem se

nestydím se

Nestydím se a netykej mi :)

nestydím se před nimi

Nestydím se před nimy o takových věcech mluvit.

Nestydím se před nimy. Mohu mluvit otevřeně.

netuším ;-)

neupína se pozornost pouze na mě

nevím

Nevim

nevim

nevim

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím :DD!

nevím, je to choulostivé téma

Nevím,nepotřebuji vědět více vše jsem se naučila v prváku,teď už víc potřebovat nebudu :)

Nevím.

Nevím..důvěra prostě.

Nikdo jiný se mnou na toto téma nehovořil, nemohu tedy hodnotit ostatní položky.

njelepší je o tom se bavit s příteli

No, v mem pripade to nebyly rodice, ale o 9 let starsi sestrenice (takze tato varianta odpovedi se nejvice priblizuje me odpovedi). Hlavne to musi byt clovek, s kterym se nestydim toto tema probirat. ucitel, ani kolektiv zaku to zrovna neni. I kdyz osveta ohledne dospivani, sexualiti, rozmnozovani atp. byla ve skole vhodne zarazena a byla dle meho nezbytne nutna.

O těchto věcech se nejraději bavím se staršími zkušenějšími kamarády.

O tomhle se s rodiči nedá bavit. Máte je pořád před očima. Učitelé jsou na tohle nejlepší... vše vysvětlí odborně a pak nemáte pocit, že byste se nejraději zahrabali. V kolektivu je to ještě lepší... nemáte pocit, že někdo poučuje přímo vás a když je třídě trapně, prostě se zasmějí a je po problému.

Obecná rozprava, neosobnost..

Od mala jsem měla pocit, že mluvit s někým o sexu je špatné a tak jsem radši informace získávala takto jednostranně. Teď vím, že by to bylo lepší jinak.

Od rodičů a na seminářích proto, protože na některé věci sse rodičů zeptat nechci a tak se je dozvím od odborníků na seminářích.

Odpadá nepříjemné vyzvídání i nervozita na obou stranách

odpadá ostych, přirozená forma kdy mezi sebou mohou i žáci o tématu diskutovat, předávat zkušenosti, názory, oživení výuky, záleží ale na kolektivu

Osobní přístup, vztah, zkušenosti

osobní záležitost, nemusím to řešit ani s někým cizím jednotlivě (učitel) asi se skupinou lidí (spolužáci)

Osobní zkušenosti, důvěra, otevřenost

Otázky k sexualitě a vůbec toto téma je pro mne velmi osobní a soukromé. Proto se při diskusích k tomuto tématu nejraději "schovávám v davu". Na nic se neptám a jen poslouchám.

otázky kladou i ostatní, ...

Otázky týkající se sexuality většinou řeším mezi čtyřma očima se svojí maminkou, ale zároveň mi nevadí, když je u toho taťka. Jsou to moji rodiče, se kterými mám perfektní vztah a tudíž se nemusím stydět mluvit s nimi o čemkoliv.

Otec mi to dobře vysvětlil i s vtipnými poznámkami.

otevřenost názorů, množství úhlů pohledu

pasivní příjem informací

platí to pro všechny ne jen pro mě

Pokud je člověk v dobrém kolektivu, lépe se uvolní a přijímáních informací se stává příjemnějším.

potřebná intimita, kterou jsem cítila při hovoru s matkou, mě zbavila ostychu a mohla jsem se ptát na další doplňující otázky.

prirozene, domaci a mile

pro mě příjemnější atmosféra ve třídě

pro slepičí kvoč

problematika se neupina jen na me

Proč asi?

proč ne.

proste anonymni

proto:)

Protoč

protoč

protoze je to neprijemne pro rodice

protoze si na internetu najdu presne to, co potrebuju, nemusim se pred nikym cerevnat

protože bych se styděl

Protože do témata jsme se zapojovali všichni(:

protože důvěra k sestře je pro mě větší než k mnohým jiným lidem

Protože je nejvíc znám.

Protože je tam se mnou více lidí.

Protože je to ne příliš osobní a není to trapné když se to probírá mezi více lidmi.

Protože je to nejbližší osoba v mém životě.

Protože je to zábavné

Protože jí mám ráda a věřím jí.

Protože jim můžu věřit, a veřím že jedině oni to se mnou myslí opravdu dobře.

protože jim věřím

protože jsem je znala lépe a byli ( a jsou) mi bližší než v podstatě cizí učitel

Protože jsem ráda, když před rodiči nemám žádné tajnosti a hlavně vím, že mi všechno řeknou na rovinu a otevřeně a nebudou se snažit přejít na jiné téma. A pokud přijde nějaký problém či otázka z tohoto okruhu, vím, že mi vždy poradí a podají pomocnou ruku.

Protože jsem se cítila v pohodě a nestyděla se.

protože jsem v tom s kamarádama nebo spolužákama a všichni se nejspíš cítíme stejně

Protože jsou mi nejblíž a důvěřuji jim.

protože jsou mi nejbližší

Protože jsou to lidé s podobnými zkušenostmi, co prožívají to samé, rozumíme si

protože jsou to mí nejbližší lidé ...žádný cizí člověk

Protože jsou to mí rodiče, blízcí lidé.

protože k získávání takových primárních informací nepotřebuji nikoho dalšího

protože mam ke kamardce nejblíže

Protože mám soukromí.

Protože mezi kamarády je uvolněnější prostředí než pouze mezi čtyřma očima

Protože mý rodiče jsou mi nejblžší, proto toto téma bych probírala jedině s nimi.

Protože otázky sexu jsou pro mne dost intimní záležitost.

protože proto :D

Protože před kamarády se nemusím stidět a můžu si o tom vklidu pokecat.

Protože před rodiči se nemám za co stydět a můžem o tom komunikovat zcela otevřeně.

protože před rodiči se nestydím tolik jako před učitelem, který je vlastně úplně cizí člověk

Protože rodiče a učitelé jsou trapní

protože rodiče jsou ty kterým nejvíce věřím.

Protože rodičům věřím a znají mě a já znám je.

protože s kamarádkama můžu probrat hodně věcí bez studu

Protože s kamarády se můžu bavit o všem a alespoň mi poradí, ale příjde mi divný získávat informace od rodičů..

Protože se blbě ptáš. Příjemný je pro mě sex a získávání informací.

protože se nikdo nebaví konkrétně o mně

protože se otázka netýká přímo mě a nejsem v ní středem zájmu

protože se pozornost nevstahovala jen na mě

Protože se s tím člověk dlouho znám a není mi trapné o tom mluvit.

Protože se stydí všichni, ne jen já

protože se známe

Protože si myslím,že když by to bylo mezi čtyřma očima,tak to bude jak pro mě,tak pro toho konkrétního učitele velice nepříjemné,V kolektivu může odpovídat všeobecně a né se zaměřovat na jednoho konkrétního jedince.

protože si s rodičema rozumím z těch možností nejlíp a můžu se jich na cokoli zeptat;-) Ale jinak bych vybrala i možnost mezi čtyřma očima od kamarádů;-) a ještě bych chtěla připsat něco k otázce 7-jedno mi to není,ale není tam odpověď jakou bych dala...S rodičema můžu vážně řešit cokoliv chci a nemyslím si že by to měli se mnou řešit víc, prostě kdykoli něco potřebuju vědět zajdu za nima nebo za kamarádama;-)

Protože svoje spolužáky znám, a je prostě příjemnější diskutovat o tom i s ostatními.

protože to muzu bez problemu brat zabavnou formou

protože učitel je cizí osoba, nemám k ní takový vztah abych se svěřovala s intimními záležitostmi

protože učitelé byli autorita, když už ve škole , tak hromadně a ne mezi 4 ořima

Protože v kolektivu je člověk více anonymizovaný

Protože v tomto případě hovoří vyučující ke kolektivu, ne ke mně jako k individuálnímu jedinci, a necítím se tak trapně.

Protože, rodiče jsou Ty , kteří Ti mohou učit novým věcem

Protože, vím že rodiče to nikomu neřeknou!

Protože, vím že se nikdo nedozví o mých problémech a rodičům rozhodně více důvěřuji, než učitelům apod.

protoženevím a nepřemýšlel jsem o tom

Přátelská diskuze

přece jen rodiče známe a atmosféra je uvolněnější

přeci jenom to je citlivé téma

Před rodiči necítím takový ostych jako před učitelem apod.

při kontaktu mezi čtyřma očima, jsem se styděla

přijde mi řirozené získat tyto informace ve stejném kolektivu, se kterým dostávám v rámci školního vzdělávání i všechny informace ostatní. Důležité je, nedělat kolem toho takové haló, jako se dělá, ale to je asi tím, že daleko větší ostych mají učité před žáky, které mají na toto téma informovat :-)

příliš intimní téma které nechci řešit s cizím učitelem

přirozené

Raději si získám iformace sama, bud z knih nebo internetu popřípadě gynekologa...je mi to příjemnější řešit sama za sebe než to s někym rozebírat...v době když sem začala se sexuálním životem moc kamarádů ještě zkušenosti neměli, proto pro mě bylo lepší jít za rodiči...

Rodiče a učitel mi neřeknou nic navíc

Rodiče byli otevření. Měli (máme) spolu hezký vztah. Byvit se s něma na toto téma je přirozené.

Rodiče jsou mi nejbližší, naprosto jim důvěřuji a můžu se jim se vším svěřit.

Rodiče jsou mi nejbližší.

rodiče jsou nejbližší

Rodiče jsou nejbližší lidé po celý život, proto bych informace nejraději získala od nich. Ráda bych ale, aby to bylo oboustranně příjemné.

Rodiče jsou nejbližší osoby, které mají mít blízký vztah se svými dětmi. Proto by je měli naučit mluvit i o "imtimních" záležitostech.

rodiče jsou rodiče

rodiče jsou rodiče, mamka je pro mě hodně důležitá a vím že je se ji můžu vždycky se vším svěřit...

Rodiče mi to rozumně vysvětlili.

rodiče to stále odkládají.člověk si pak připadá blbě

rodiče znám a vim co od nich mužu čekat

Rodiče znám nejlépe a můžu se jim se vším svěřit.

Rodiče znám přeci jen daleko lépe než kde jakého kamaráda či učitele. Vím, že se na ně mohu kdykoliv spolehnout a obrátit se na ně při řešení jakéhokoliv problému. Jsou starší a předpokládám, že k probírané tématice mají více zkušeností a tudíž i lépe poradí.

Rodičům důvěřuji a můžů jim říct vpodstatě všechno.Navíc je pro mě cennější názor podležený vlastní zkušeností než nějaký učebnicový příklad.

Rodičům nejvíc důvěřuji, nejlíp mě znají. Nicméně školní výchovu bych nepodceňovala. Já mám štěstí na rodiče, se kterými můžu mluvit skoro o všem, to každý nemá, proto jsem pro sexuální výchovu na školách.

rodičům věřím a je to moje rodina, jsou mi nejblížší

Řešit intimní záležitosti je nejlepší mezi přáteli, neboť mohu mluvit zcela otevřeně a bez ostychu.

s nikým se nemluví konkrétně, na nikoho nebyl nátlak

s rodiči mám lepší vztah než např. ve třídě s učitelem. navíc učiteli moc nedůvěřuji

S rodiči mám zcela otevřený vztah, a tak nebyl nikdy problém o tomto tématu hovořit. Během rozhovoru jsem se vždy cítila uvolněně, ne jako ve škole, kdy bylo trapné se zeptat kantora, neboť on se (alespoň z mého pohledu) cítil při těchto dotazech ještě trapněji.

s rodiči se o tom nebavím a ani jsem o to nikdy nestála, za učitelem bych sama s tímhle problémem nikdy nepřišla a v kolektivu žáků s učitelem je to příliš ,,cenzurované". Když o tom mluvím s přáteli, tak nemám žádný podobný problém a citím se v pohodě.

sama si vyhledám, co zrovna potřebuji, je to intimní, je zde podrobný výklad - odborníci

sem v klidu

Sexuální výchova by měla především zůstat v rodině. Je to velmi citlivé téma a nesmíme zapomínat na to, že jsou tady lidé, kteří vyznávají určité hodnoty a chtějí je předávat i svým dětem jako je tomu naříklad v křesťanských rodinách.

soukromi

soukromí

soukromí

soukromí

souktomé

spíš od specialisty

Společné vzdělávací video promítané společně v kolektivu třídy či skupiny natočené otevřeně, včetně komentářů mých vrstevníků prožívající stejné živontní období, problémy a ptající se na tytéž otázky jako já. Dobré je, že otázku nemusím pokládat přímo já, ale bude mi zodpovězena.

spolužáci byli na stejné lodi

spolužáci se třeba zeptali na to co mě samotnou nenapadlo, bylo to pojato zábavně, nebylo to trapné a neočekávala se odpověď

sranda a menší stud

stejné zájmy, žádný stud

stejný věk, zájmy atd.

stud

styděla jsem se položit otázku

Stydím se, proto v kolektivu, kde nebude upřená pozornost pouze na mne.

Tak z vlastní skušenosti, si myslim že je to nejlepší.

To nepochopíš

to netuším

Tyhle otázky se mnou vždycky řešil táta sám od sebe, aniž bych se ptala, a nevadilo mi to. Možná je to jeho povoláním učitele (ZSV, psychologie) a "darem od boha" umět vše vysvětlit tak, aby si člověk nepřipadal trapně a poníženě, nebo jako na nějakém kázání. Nikdy mi nic nezakazoval, nepoučoval a naopak mluvil uvolněně, když na to přišla řeč. U mamky bych uvítala větší otevřenost, ale má holt takovou stydlivou povahu, že mi spíš vysvětlovala otázky týkající se dámské intimní hygieny, ale sex jako takový nikdy. Ve škole byla atmosféra napjatější, protože se většina lidí smála (ZŠ), na gymplu už to byl smích trochu "jiný" - všechny to zajímalo, jen se trochu styděli (to může být věkem, ale i uměním učitele vše vysvětlit). Proto to ve škole nebylo nikdy tak "v pohodě" jako doma.

týkalo se to všech žáků ve třídě

Učitel by měl být schopen sexuální výchovu jakožto problematiku dnešních dní umět vysvětlit bez okolků, bez ostychu, přímo, jasně. Sexualita je o vztazích, není to nic pohoršujícího nebo zakázaného. Je zapotřebí o tom mluvit. A mluvit mají právě lidé v tomto směru vzdělaní - učitelé. Proto bych se jako žákyně před učitelem nestyděla, kdyby se probíralo toto téma.

Učitel by měl mít informace, které jsou komplexní a nejsou zabarvené jeho přístupem (rodiče některé informace před dětmi tají, protože je chtějí chránit). Učitel mluví ke všem, ne jen ke mě, a nemusím se stydět a vztahovat si informaci jen na sebe. nemluví se jen o mě, ale obecně o všech

Učitel mluví ke všem a není zaměřen pouze na mě, necítím takový ostych když jsou ostatní ve stené situaci.

Učitel nemůže plně vnímat moje reakce, cítím větší anonymitu a přitom se můžu zeptat. Potom by ale bylo dobré, abych mohla přijít třeba později s trapnější otázkou. Ale také je hloupost slavnostně představovat kondom, vložku a jiné 'dětem', které už je i osobně znají.

Učitel není tak blízká osoba, tak se to od něj poslouchá lépe, bez ostychu.

Uvolněná atmosféra, možnost diskuze.

uvolnenejsi atmosfera

v davu se člověk ztratí

V době puberty to bylo velice choulostivé téma

V jejich přítomnosti se mohu cítit uvolněně.

V kolektivu má člověk více možností schovat se do davu, téma naní určrno výhradně jemu

v kolektivu nejsou otázky směřovány konkrétně na mou osobu

V kolektivu se cítím být poměrně anonymní a nejvíce se toho dozvím.

V kolektivu se jedinec ztratí a nebere si pokládané otázky či celý výklad pouze na sebe - není středem pozornosti

v kolektivu vlastne ucitel "prednasi" nejakou latku, nemluvi primo ke me, takze nemam duvod ke studu, navic to vice beru jako osvetu nez pocit ze je na me neco spatne - kdyz by mi napriklad rodice ve 13 rikali o sexu, myslela bych si ze mi neveri a ze maji pocit, ze uz chci zit sexualnim zivotem, zatmco ve skole v kolektivu je to proste uzitecna informace ktera se nijak netyka me konkretni situace

V případě přednášky od učitele, nejsou jeho slova zaměřena jen na mě, takže se nemusím cítit trapně. Navíc si mohu být jistá, že mi podá přesné informace

vadilo by mi, kdyby ostatní spolužáci poslouchali moje problémy

Ve skupině se člověk více dozví

Ve skupině, více dotazů, nejen mé.

ve více lidech byl menší ostych...

Věková blízkost, prostě upřímný pokec s blízkým člověkem.

Větší důvěra.

víc důvěřuji učitelům než rodičům, s rodiči nejsem schopna tohle probírat

Více lidí

více lidí

Více mě znají.

víceanonymní

Všeobecné sdělování informací, anonymita, otevřenost, objektivnost, slušnost a zároveň bezostyšnost.

Všichni jsme byli na stejné lodi

Vzájemná důvěra

vždycky je lepší, když na to není člověk sám :-)

z důvodu lepšího vztahu se sourozencem než s rodiči, hlavně kvůli menšímu věkovému rozdílu

Z praxe..:)

zábrany

Ze začátku by docházel do školy, získal si naši důvěru, aby jsme se posléze o naší sexualitě nestyděli mluvit. Kdyby to byl učitel ze školy, není to vždy úplně příjemné to s ním řešit. Vidíte se s ním každý den a na takové věci, které ve věku na základní škole jsou vám nepříjemné, nechcete s ním sdílet, ale chcete o nich vědět.

Ze základů, které jsem pochytil ve škole, doma a ve svém okolí jsem bohatě vyžil. Pokud mě něco zajímalo a třeba zajímá i dnes, stačí nalézt vhodnou webovou stránku a inkognito si vše zjistit nebo ověřit.

znám je

znám je dobře

Znám je. Jsou to přece moji rodiče.

ztratila bych se v kolektivu

žáci to mohou spolu poté probrat, všichni mají stejné informace, cítí se sebejistější v kolektivu, poté můžou být individuální konzultace

žádný ostych

žiadne trapne pocity

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Nejčastějším zdrojem informací týkající se sexuální výchovy pro mě je/jsou (byl/byli):

  • odpověď kamarádi:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi od kamarádů na otázku 11. Nejpříjemnější pro mě je (bylo) získávání informací týkající se sexuality:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejčastějším zdrojem informací týkající se sexuální výchovy pro mě je/jsou (byl/byli):

4. Nejraději bych informace získával/a:

5. Mluví (mluvili) se mnou rodiče o sexualitě?

6. Jak se při takovém rozhovoru cítím (jsem se cítil/a) ?

7. Uvítal/a bych, aby se mnou rodiče více řešili otázky týkající se sexuality?

8. Řeší (řešil) se mnou v hodinách učitel otázky týkající se sexuality?

9. Jak se při takovém rozhovoru cítím (jsem se cítil/a)?

10. Chtěl/a bych (chtěl/a jsem) zařazení více učiva sexuální výchovy do školní výuky?

11. Nejpříjemnější pro mě je (bylo) získávání informací týkající se sexuality:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejčastějším zdrojem informací týkající se sexuální výchovy pro mě je/jsou (byl/byli):

4. Nejraději bych informace získával/a:

5. Mluví (mluvili) se mnou rodiče o sexualitě?

6. Jak se při takovém rozhovoru cítím (jsem se cítil/a) ?

7. Uvítal/a bych, aby se mnou rodiče více řešili otázky týkající se sexuality?

8. Řeší (řešil) se mnou v hodinách učitel otázky týkající se sexuality?

9. Jak se při takovém rozhovoru cítím (jsem se cítil/a)?

10. Chtěl/a bych (chtěl/a jsem) zařazení více učiva sexuální výchovy do školní výuky?

11. Nejpříjemnější pro mě je (bylo) získávání informací týkající se sexuality:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hýnová, I.Sexuální výchova - v rodině nebo ve škole? (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://sexualni-vychova-v-rodine-ne.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.