Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Šikana na škole

Šikana na škole

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Vráblová
Šetření:26. 04. 2015 - 03. 05. 2015
Počet respondentů:183
Počet otázek (max/průměr):11 / 8.65
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění krátkého dotazníku na téma "Šikana ve školách"; výsledky budou zahrnuty do seminární práce na toto téma. 

 

Odpovědi respondentů

1. Jste muž či žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13473,22 %73,22 %  
muž4926,78 %26,78 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-2510859,02 %59,02 %  
15-192915,85 %15,85 %  
30 a více2915,85 %15,85 %  
26-30179,29 %9,29 %  

Graf

3. Víte, co je to šikana?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18198,91 %98,91 %  
ne21,09 %1,09 %  

Graf

4. Setkal/a jste se během studií se šikanou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13071,04 %71,04 %  
ne5328,96 %28,96 %  

Graf

5. O jaký typ šikany šlo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
psychická7253,73 %39,34 %  
obojí5641,79 %30,6 %  
fyzická53,73 %2,73 %  
psychick10,75 %0,55 %  

Graf

6. Kde to bylo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
9168,94 %49,73 %  
2317,42 %12,57 %  
ZŠ i SŠ53,79 %2,73 %  
Obojí43,03 %2,19 %  
oboje21,52 %1,09 %  
ZŠ, SŠ10,76 %0,55 %  
10,76 %0,55 %  
gymnázium10,76 %0,55 %  
ZŠ i SŠ.10,76 %0,55 %  
na všech typech škol (a také u sebe i svých dětí)10,76 %0,55 %  
v zš i v sš10,76 %0,55 %  
zs, ss, vs i vos10,76 %0,55 %  

Graf

7. V jaké roli jste při setkání se šikanou byl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [agresorotázka č. 9, oběťotázka č. 9, svědekotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oběť6850,75 %37,16 %  
svědek6246,27 %33,88 %  
agresor42,99 %2,19 %  

Graf

8. Jak jsi danou situaci řešil/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nijak jsem to neřešil/a2744,26 %14,75 %  
byl/a jsem oporou2337,7 %12,57 %  
někomu jsem to řekl/a1524,59 %8,2 %  
postavil/a jsem se agresorovi1118,03 %6,01 %  
snaha začlenit oběť do kolektivu11,64 %0,55 %  
Jelikož svědek jsem byla nepřímý a s agresory jsem se osobně nesetkala, řešila jsem situaci jen permanentní podporou kamarádky.11,64 %0,55 %  
Záleželo na situaci. 11,64 %0,55 %  

Graf

9. Pokud si pamatujete, jak celá věc dopadla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
situace byla zlehčována5441,22 %29,51 %  
na šikanu nikdo nepřišel3929,77 %21,31 %  
agresor byl potrestán3022,9 %16,39 %  
oběť odešla ze školy118,4 %6,01 %  
neřešilo se to21,53 %1,09 %  
došlo ke smíru10,76 %0,55 %  
Nic se nestalo.10,76 %0,55 %  
Všichni se spolu opili a bylo jim dobře. Šlo o zvláštní druh VŠ rituálu10,76 %0,55 %  
nikdo to neřešil10,76 %0,55 %  
naštval jsem se a zlomil mu nos a byl klid10,76 %0,55 %  
Oběť se rozhodla pro pasivní rezistenci, což provokatéry postupem času přestalo bavit10,76 %0,55 %  
O šikaně věděli všichni vč. učitelů, ale neřešili ji!10,76 %0,55 %  
myslím, že po stížnosti rodičů vyšuměla10,76 %0,55 %  
situace nikoho nezajímala10,76 %0,55 %  
odstěhovali jsme se10,76 %0,55 %  
agresoři byli z vyšší vrstvy, takže to rodiče ututlali10,76 %0,55 %  
nepamatuji si10,76 %0,55 %  
Později agresoři ,,dospěli"10,76 %0,55 %  
nikdo nepřišel, dokud jsem nesebrala všechnu odvahu a šla za třídní učitelkou10,76 %0,55 %  
vyšumělo to10,76 %0,55 %  
vyřešila jsem to úspěšně, nikdy se to neopakovalo10,76 %0,55 %  
vyřešilo se to "samo", postupně jsme se skamarádili10,76 %0,55 %  
S věkem to přešlo samo.10,76 %0,55 %  
Učitelé situaci nebrali vážně, věc vyřešili rodiče10,76 %0,55 %  

Graf

10. Kdyby došlo k šikaně teď, věděl/a bys lépe, jak se k tomu postavit?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, jsem teď lépe informován/a8465,12 %45,9 %  
ne, všechno jsem věděl/a už kdysi3829,46 %20,77 %  
nijak bych ji neřešil/a75,43 %3,83 %  

Graf

11. Myslíte si, že je vhodné, aby oběť měnila v důsledku šikany/v rámci řešení šikany školu? Popřípadě - proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5441,54 %29,51 %  
ano5240 %28,42 %  
nevím21,54 %1,09 %  
záleží na situaci21,54 %1,09 %  
Nemyslim si, ze to je otazka na ano/ne. Faktoru muze byt cela rada a skolu klidne muze opustit agresor.10,77 %0,55 %  
Rozhodně by měl měnit školu spíše agresor, nevidím důvod v dalším "trestání" oběti. Pokud ale to dítě chce vyloženě do nového kolektivu a "začít znovu", tak to je jiná.10,77 %0,55 %  
Rozhodne skolu nemenit. Jednak dite muze byt na sikanu nachylne, druhak sikana se nevyresi tim, ze pred ni dite utece.10,77 %0,55 %  
školu jsem musela změnit jako obět. Škola šikanu neřešila10,77 %0,55 %  
je to lepsi nez vystavovat dite psychickemu tlaku10,77 %0,55 %  
záleží na typu šikany i tím jak se k němu staví škola, učitelé apod.10,77 %0,55 %  
Stačí se s tím naučit nějak bojovat.10,77 %0,55 %  
Je to na ní, jak se s tím umí poprat a srovnat10,77 %0,55 %  
myslím že to je jedno všude se někdo najde10,77 %0,55 %  
pokud jí to pomůže jako "nový začátek" v novém kolektivu10,77 %0,55 %  
Toto je myslím sporné, záleží na individuálním případu.10,77 %0,55 %  
pouze v případě, že chybí ochota či schopnost pracovníků šikanu vyřešit do té míry, aby dál nepokračovala10,77 %0,55 %  
může se to stát znovu a oběti bude potom ještě hůř.10,77 %0,55 %  
Aby si nasla lepsi kolektiv, kde se bude citit lepe a kde ho budou brat za sobe rovneho.10,77 %0,55 %  
V případě, kdy je víceméně na straně agresorů i vedení školy, tak zůstávat za každou cenu asi není správným rozhodnutím, to samé v případě, že by byla oběť vážně poškozena. Nicméně v dalších případech jsem spíše pro vyřešení situace než utíkání od ní.10,77 %0,55 %  
Ne, měla by se řešit samotná šikana, ne způsoby, jak jí uniknout. 10,77 %0,55 %  
Lepší je vyhledat pomoc na půdě školy (učitel, výchovný poradce, psycholog). Při změně školy může problém pokračovat10,77 %0,55 %  
Ne, je nutné tvrdě zatočit s agresorem, a ať odejde on. Bývají to nebezpeční slaboši.10,77 %0,55 %  
To je individuální, záleží na druhu a rozsahu šikany a skutečnosti, jestli se podaří agresora usměrnit.10,77 %0,55 %  
je to individuální10,77 %0,55 %  
Pro klid oběti ano10,77 %0,55 %  
změnou prostředí se i zvýší šance, že se oběť psychicky srovná10,77 %0,55 %  
záleží na konkrétním případu10,77 %0,55 %  
záleží případ od případu...10,77 %0,55 %  
jak kdy10,77 %0,55 %  
Jak kdy. Někdy je lepší, že se oběť cítí víc v bezpečí. Ale celkově si myslím, že agresor by měl být postižen natolik, že ho už si nedovolí se o5 k někomu takto chovat. 10,77 %0,55 %  
není třeba měnit školu - stačí, aby se rodiče angažovali ve výuce šikanovaného dítěte - po vlastním zvládnutí psychického týrání dítětem (jistá dávka flegmatismu) to fyzické skončí po první zlomené ruce agresorů.10,77 %0,55 %  
jak kdy, podle okolností10,77 %0,55 %  
není možnost vyloučit násilníka10,77 %0,55 %  
změna je nezbytná, "pouhé" potrestání viníků oběti zpravidla přiitíží10,77 %0,55 %  
neresi to jadro problemu, na kazde skole se najde blbecek co sikanuje, klic je - nenechat se10,77 %0,55 %  
záleží na situaci, nelze takže říct10,77 %0,55 %  
to záleží na okolnostech10,77 %0,55 %  
ne,protože šikanované dítě může mít stejnou zkušenost i na dalších školách,agresor by měl být raději potrestán10,77 %0,55 %  
školu by měl změnit agresor10,77 %0,55 %  
Já kvůli šikany školu změnila, ale noví spolužáci se spojili s těmi starými a fyzická šikana z první školy přešla v psychickou na druhé škole.10,77 %0,55 %  
nejlepe zmemit vse, bydliste, skolu i s rodiči. 10,77 %0,55 %  
Nemá cenu se trápit10,77 %0,55 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. V jaké roli jste při setkání se šikanou byl/a?

  • odpověď svědek:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi někomu jsem to řekl/a na otázku 8. Jak jsi danou situaci řešil/a?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi nijak jsem to neřešil/a na otázku 8. Jak jsi danou situaci řešil/a?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi postavil/a jsem se agresorovi na otázku 8. Jak jsi danou situaci řešil/a?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi byl/a jsem oporou na otázku 8. Jak jsi danou situaci řešil/a?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste muž či žena?

2. Kolik je Vám let?

3. Víte, co je to šikana?

4. Setkal/a jste se během studií se šikanou?

5. O jaký typ šikany šlo?

6. Kde to bylo?

7. V jaké roli jste při setkání se šikanou byl/a?

8. Jak jsi danou situaci řešil/a?

9. Pokud si pamatujete, jak celá věc dopadla?

10. Kdyby došlo k šikaně teď, věděl/a bys lépe, jak se k tomu postavit?

11. Myslíte si, že je vhodné, aby oběť měnila v důsledku šikany/v rámci řešení šikany školu? Popřípadě - proč?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste muž či žena?

2. Kolik je Vám let?

3. Víte, co je to šikana?

4. Setkal/a jste se během studií se šikanou?

5. O jaký typ šikany šlo?

6. Kde to bylo?

7. V jaké roli jste při setkání se šikanou byl/a?

8. Jak jsi danou situaci řešil/a?

9. Pokud si pamatujete, jak celá věc dopadla?

10. Kdyby došlo k šikaně teď, věděl/a bys lépe, jak se k tomu postavit?

11. Myslíte si, že je vhodné, aby oběť měnila v důsledku šikany/v rámci řešení šikany školu? Popřípadě - proč?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vráblová, L.Šikana na škole (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://sikana-na-skole.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.