Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Agresivní chování vůči učitelům ZŠ
Agresivní chování vůči učitelům ZŠ
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Dolanská |
---|---|
Šetření: | 24. 02. 2022 - 13. 03. 2022 |
Počet respondentů: | 448 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 9.57 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 59,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:27 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Lucie Dolanská a jsem studentkou Univerzity Palackého v Olomouci.
Prosím Vás tímto způsobem o vyplnění dotazníku, který je zaměřen na téma agresivního chování vůči učitelům na základních školách. Výsledky budou využity v diplomové práci na toto téma.
Dotazník vychází z předchozího pilotního šetření, v němž bylo zjištěno, že je toto téma pro samotné učitele velmi citlivé. Velmi Vám tedy děkuji za ochotu podílet se na výzkumu, sdílet své zkušenosti a zvýšit osvětu, která je zapotřebí.
Dotazník je určen pro učitele základních škol, kteří sami osobně zažili agresivní chování ze strany žáka nebo skupiny žáků, třídy.
Odpovědi respondentů
1. Na jakém stupni základní školy působíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [první stupeň → otázka č. 2, druhý stupeň → otázka č. 2, nepůsobím jako učitel na základní škole → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
první stupeň | 249 | 55,58 % | 55,58 % |
druhý stupeň | 134 | 29,91 % | 29,91 % |
nepůsobím jako učitel na základní škole | 65 | 14,51 % | 14,51 % |
2. Máte osobní zkušenost s tím, že by se vůči Vám choval žák agresivně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 211 | 55,09 % | 47,1 % |
ano | 172 | 44,91 % | 38,39 % |
3. Prosím uveďte, o jaké chování se jednalo. Uveďte všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
verbální agrese jednoho žáka | 141 | 77,47 % | 31,47 % |
fyzická agrese jednoho žáka | 53 | 29,12 % | 11,83 % |
agresivní jednání jednoho žáka (naschvály, pasti na učitele apod.) | 50 | 27,47 % | 11,16 % |
kyberšikana | 22 | 12,09 % | 4,91 % |
agresivní jednání celé třídy nebo velké části třídy | 21 | 11,54 % | 4,69 % |
Plivání do obličeje, házení penalu na moji osobu | 1 | 0,55 % | 0,22 % |
vulgární výrazy | 1 | 0,55 % | 0,22 % |
Žák na mě házel propisku, když jsem zapisovala do třídní knihy. Někteří žáci používají vulgární výrazy vůči učiteli. | 1 | 0,55 % | 0,22 % |
poškození laku na osobním vozidle na šk. parkovišti (symbol žens. přirození) | 1 | 0,55 % | 0,22 % |
Pomluvy, zkreslování vyjádřeného tématu | 1 | 0,55 % | 0,22 % |
stalo se to pouze 1x - jednalo se o žáka 4. třídy | 1 | 0,55 % | 0,22 % |
V případě kdy nebylo po jeho vůli, diagnostikováno přímo agresivní specifické chování | 1 | 0,55 % | 0,22 % |
Hlavně verbální, případně také schovávání věcí. Neverbální signály pohrdání, | 1 | 0,55 % | 0,22 % |
Ničení věcí kolem sebe ve vzteku, pri agresi | 1 | 0,55 % | 0,22 % |
4. Z nabídnutých odpovědí prosím uveďte všechny, které jsou relevantní z hlediska toho, jak byla na škole řešena agrese vůči Vám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednání s agresorem | 144 | 82,29 % | 32,14 % |
jednání s rodiči agresivní žáka | 129 | 73,71 % | 28,79 % |
jednání s ředitelem školy | 108 | 61,71 % | 24,11 % |
jednání s výchovným poradcem | 96 | 54,86 % | 21,43 % |
jednání s třídním učitelem dané třídy | 86 | 49,14 % | 19,2 % |
jednání s celou třídou | 79 | 45,14 % | 17,63 % |
jednání s metodikem prevence (jiná osoba než výchovný poradce nebo školní psycholog) | 52 | 29,71 % | 11,61 % |
jednání se školním psychologem | 42 | 24 % | 9,38 % |
jednání s OSPOD | 39 | 22,29 % | 8,71 % |
jednání s policií | 22 | 12,57 % | 4,91 % |
jednání s jinou osobou, institucí vně školu | 17 | 9,71 % | 3,79 % |
Nikomu jsem se nesvěřil | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
Jednání s psychiatrem, jednání s minulou školou | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
nikdo ze zodpovědných to nechtěl řešit, alibismus kompetentních osob | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
řešila jsem sama - agrese po síti probíhala mimo školu, týkala se více učitelů, jeden z rodičů nahlásil tř. učitelce to, co četl u svého dítěte. | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
Po sdeleni metodikovi mi slo vedeni na hospitaci, zda se zaky nejednam spatne a co se be tride deje | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
Nikomu jsem neřekla | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
společně s třídní učitelkou jsme to vyřešily | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
Pracuji v DDS, takže řešení je trochu jiné než na běžné ZŠ | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
Svp | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
Incident se neřešil. Školu jsem opustila.l | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
Jednání s lékaři žáka, byl převezen RZS. | 1 | 0,57 % | 0,22 % |
5. Jste spokojen/a s řešením agrese ze strany žáka (třídy apod.) vůči Vám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 103 | 58,86 % | 22,99 % |
ne | 72 | 41,14 % | 16,07 % |
6. Svoji odpověď prosím doplňte (proč jste/nejste spokojen/a s řešením agrese vůči Vám):
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
podařilo se nám vždy najít adekvátní řešení
se nic nevyřešilo- žák má poruchy chování
Vše proběhlo k ochraně pedagoga.
.
…
Ačkoliv se žák vyjadřuje verbálně agresivně ke všem kantorům, vyčerpali jsme všechny možnosti, které systém poskytuje. Jeho nevhodné chování s ním probírá škola - od TU přes výchovného poradce, metodika prevence až po ŘŠ, pedagogická rada jednomyslně odhlasovala snížený stupeň chování, navštěvuje psychiatra, SVP, OSPOD. Nic nepomáhá. Dobrovolný pobyt v SVP matka odmítla, protože "mu to nemůže udělat. " Prý když o pobytu doma mluvili, chlapec se rozplakal. Matka se obává, že by souhlasem s pobytem syna ztratila ačkoliv i ona sama přiznala, že má někdy strach, že ji napadne. Otec ho v agresivním chování podporuje. Dle názoru otce je v pořádku, když syna bude někdo štvát "rozbít dotyčnému hubu". Žák mi i svým otcem vyhrožoval. Řekl mi: " Zavolej fotrovi a on ti rozbije hubu." Bohužel se obávám, že dokud se tak nestane a já nepodám trestní oznámení, nemáme nástroj, jak jeho agresi řešit. Nutno podotknout, že ke konfliktům s učiteli dochází při řešení verbálního i fyzického napadání spolužáků dotyčným chlapcem, z důvodu odmítání spolupráce např. při TV nebo ICT(na kolegu je schopen křičet, že "takové kokotiny on dělat nebude" nebo kolegyni řekne, že mu je "u prdele" že nebude umět psát deseti prsty, nebo odmítání respektovat pokyny učitele při aktivitách ve škole i mimo ni, kdy se často ocitá v nebezpečí úrazu.
Agrese byla dočasně vyřešena. Bohužel vzhledem k diagnóze dítěte nebyla ojedinělá.
Agrese pokračovala
Agrese přestala. Žák dostal 2 z chování
Agrese skončila
Agrese stále pokračovala.
Agrese ustala na pár týdnů, jede to znovu...
Agresivní chování se dále neopakovalo
Agresivni jednani u vetsiny ustalo, dochazi k nemu obvykle pri zmene… doma nebo ve skole.. rozvod, zmena ucitele, novy sourozenec…
Agresorovi bylo dáno jasně najevo, že takové chování u nás na škole není tolerováno.
Bohužel žákovi je vše jedno, jedná se o dlouhodobou záležitost (agrese vůči učitelům i spolužákům) a ani OSPOD a další opatření nemají adekvátní výsledek
Byl to tak 1.tridy problematického chování a velmi problematického rodinného zázemí. Jednal v afektu. V jeho klidovém stavu se s ním dalo mluvit. Po asi 2 měsících odešel. Velmi se nám ulevilo.
Byla jsem ráda, že mám zastání u ředitelky školy před celou třídou agresora.
Bylo mi naznačeno, že mám situaci lépe zvládat, aby se neopakovala. V podstatě se vždy řešilo, zda jsem vhodně reagovala já. Nikdy nenastalo potrestání žáka či žáků.
Cela situacebyla prekroucena a otocena proti mne. Az s odstupem casu reditel pochopil, co se stalo.
celkem spokojenost
Částečně se zklidnilo chování po nasazení medikace,kterou původně rodiče odmítali
De facto jsem byl odejit z práce, jelikož se vedení školy postavilo za rodiče. Prý byla moje chyba, že si žáci dovolili mě natáčet během výuky a o přestávkách...
Díky současným zákonům, požadavkům státních zástupců a ombucmana mají "ústavy" hodně svázané ruce co se týká nastavení hlavně trestů... Pro spoustu dětí nejsou motivační odměny...
Docílila jsem uspokojivého vyřešení situace.
Dohoda k chování zafungovala
Došlo k nápravě chování žáka.
Hospitace ve třídě, úlevy agresorovi...
Chování žáka pokracuje beze změny.
Chování žáka se změnilo a podobné incidenty se neopakovaly.
Chvíli byl klid, pak se to zase opakovalo. Problém vidím už v rodině, rodiče absolutně nezajímá jejich dítě... nedá se s nimi mluvit.
Jasná podpora vedení, že toto neschvaluje
Jednalo se o agresivního žáka, který jednal v agresi vůči všem učitelkam, měl vždy záchvaty vzteku,pokud nebylo podle něj.Jednalo se s rodiči, učiteli,ředitelkou.
jednání byla zdlouhavá, rodiče nesouhlasili s odbornou pomocí, žák byl potrestán kázeňsky, situace se zlepšila, ale považuji to jen za oddálení problému,který je tzv. "časovanou bombou"
Jednání bylo rychlé, cílené a smysluplné.
Jelikož, žák dle mého názoru nebyl dostatečně potrestán
Již na škole není
Jsem ráda, že se situace vysvětila na půdě školy. Nikdo nebyl v situaci, kdy by musel do situace vstupovat státní orgán. Tudíž i děti jsou pro další život bezúhonné. Já jsem ráda, že ze školy odešly na víceleté gymnázium a tudíž je na půdě školy nepotkávám.
Jsem spokojená
Jsem spokojená
Jsem spokojená
Jsem spokojena, jelikož nechci, aby se dané chování opakovalo
Jsem spokojena, žák si uvědomil, jak se má chovat ( jedná se o žáka s poruchou chování)
Jsem spokojená, že se konečně řešilo chování tohoto žáka i s rodiči. Je to problémový žák, jeho třídní to moc nechce řešit přes jeho mamku, protože ví že ho jenom zmlátí a nic se neřeší. Ale už vážně dělal problémy každému učiteli. Takže jsem ráda že se to řešilo jak mělo.
K ničemu to nevedlo, žák byl nadále agresivní
Kvůli rodičům se zametlo pod koberec
Máme metodické pokyny jak postupovat
Matka se žáka zastává, doma a na veřejnosti mluví nevybíravě o mojí práci. Syn vidí, že si může dovolit kopírovat chování svojí matky.
Mělo to výsledek
Mně stačila omluva.
Myslím si, že by se agrese ze strany žáků měla řešit mnohem rázněji
Myslím, že se situace ne moc dobře řešila.
Napomenutí třídního učitele- domluva rodičů
Naprostá souhra všech stran, jednotný přístup
Nebralo se to na lehkou váhu.
Nebylo to idealni v cele tride. Psycholog pomohl utuzit vztahy
Nedostatecne reseni, nevedlo k naprave
Nedostatečné řešení ze strany vedení školy.
nedůslednost
Nechala jsem se přemluvit,abych žákovi nezkazila " život . Aby byl prijat na stredni školu. Ted bych to uz řešila dusledneji .
Nejednalo se o nic vážného, vedení školy mě podpořilo při jednání s rodiči.
Nejsem spokojena, protoze zak dale provokuje a nic se mu nedeje. Bylo mi zakazano dat mu i poznamku. Ze je to jen provokace matky, ktera me nesnasi a stezuje si na me na jinych skolach.
Nemám ráda konflikty a snažím se řešit interně,ve třídě, škole.
Nemůže za to že je om.
Není řešeno
Nevím
Nevyřešeno
Nic se nestalo, zak pokracoval.
Nic se nevyřešilo. Žák byl sice potrestán, ale dle mě v menším rozsahu.
Nic se nezměnilo, na žáka nemá vliv už vůbec nikdo, žák naprosto narušeju klima nejen třídy ale celé školy a systém je bezmocný
Nikam to nevedlo, žádná změna, popírání na straně rodiny
nikdo nebral vážně
Nikdo to neřešil a byla jsem osočena nakonec já.
Nikomu jsem se nesvěřila
Pan ředitel všechno zametal "pod koberec". Neřešil problém.
Patrně se nedalo nic víc dělat.
Po dohodě s rodiči, žákem i třídou agrese pokračovala, gradovala. Skončila jsem v tomto zaměstnání, vlastně i ve školství.
Po jednání se všemi zúčastněnými osobami včetně agresora, který se omluvil, se situace zlepšila a od té doby k žádné verbální agresi nedošlo.
Pomohlo to.
Pouze byl vyměněn třídní učitel (já za kolegyni)...
Poznámka, chování přestalo
Problém jsou rodiče, chrání žáka a tvrdí, že za to můžeme my.
Problém se vyřešil - žák již není agresivní.
Problém se vyřešil.
Protoze se vec okamzite resi a neceka se na ,,vetsi" moznou příležitost k agresi.Vim,ze mam oporu u spolupracovniku a hledame spolecne rozumna reseni,aby k posobnym vecem nedochazelo.Necitim se byt v tu chvili sama na danou vec.A muze se rim pomoci i jinym,kteri se o tom boji mluvit.
protože ke zlepšení chování u žáka nedošlo
Protože se agrese žáka nevyřešila
Protože se tenkrát postavil p.ředitel na stranu agresorů.
Příliš se nic nezlepšilo, nezměnilo
Psycholog i metodik prevence spolu s rodici zajistili zakovi terapeutickou peci a zmeny v zakove chovani jsou viditelne.
Rodiče nebyli vstřícní, jednání nebylo dostatečně vymezující hranice. Nastaly jen mírné změny.
Rodiče nepřipustili, že by toho jejich dítě bylo schopno.
Rodiče nesouhlasili s navrhovanými opatřeními - pobyt ve výchovném zařízení...
Rodiče si myslí, že jsem si to vymyslel. Problém se táhne dál
rychlé jednáná
Ředitel mě vyměnil jako třídní jinam
Ředitel školy nastavil přesně pravidla chování a komunikace s žakem ve spolupráci s třídním učitelem a rodiči
Řešení bylo, že jsem byl "odejit"
Řešila jsem to sama, i když připravované lumpárny měly zasáhnout více pedagogů. P ČR to neřešila, i když byly předložena komunikace v písemné podobě... jen OSPOD se k tomu postavil čelem.
řešilo se to
Řidiče přeřadili žáka na jinou školu. Mně i třídě se neskutečně ulevilo. Ve své agresi pokračoval i na nové škole.
Situace se bezodkladne resila se SPP
Situace se po krátké době opakuje.
Situace se vyřešila a další agrese již nepokračovala
Situace se vysvětlila,tak se uklidnil
Spokojen jsem, protože nadávky přestaly. Nespokojen jsem, protože jsem příliš nepedagogicky žákovi vyhrožoval...
Spokojená jsem z pohledu toho, kdo všechno se na řešení situace podílel. Nespokojená s výsledkem........rodiče ve škole spolupracovali, ale doma vše obrátili a tak se prakticky za podpory rodičů choval stejně, ale už ne v hodinách třídní učitelky, tedy mě. Nutno říci, že jsem se jako třídní učitelka nehroutila, než jsem před 12 lety začala učit, sloužila jsem u policie a vězeňské služby. Našla jsem si způsob, jak si udržet žáka na uzdě. Více se cítily zasaženy děti ve třídě, že jim narušuje dobré klima třídy. Jednalo se o pátou třídu, kterou jsem zdědila, neučila jsem od první třídy.
Spokojena jsem, protože nadávky ze strany žáka skončily. S třídou jsme si vše vysvětlili.
Spokojená jsem, škola i kolegové se k situaci postavili čelem a podařilo se situaci vyřešit.
Spokojena nejsem, protože jediné řešení bylo, že žák po domluvě ředitele a rodičů odešel. Řekla bych, že to ovšem neřeší problém. Nedivila bych se, kdyby chlapec pokračoval i na jiné škole.
Stačila komunikace s rodiči, kteří svému dítěti vysvětlili, že takto se ve škole nemůže chovat a to stačilo, aby se agrese již neopakovala
Stalo se v pátek poslední hodinu. Nikdo už to nechtěl řešit. Vysumrlo to. Sama jsem kontaktovala cca po 14 dnech matku a doporučila ji novou medikaci od psychiatra. Dítě zdvojnásobilo váhu za poslední 2 roky (,od poslední medikace)
Stejně se nic nevyřešilo a opakovalo se to.
Stydím se a nechci se svěřit s tímto problémem ostatním, proto se nic neřeší. Ve třídě odučím a odcházím.
Šikana skončila. Jeden žák odešel na jinou školu, další pobyl v SVP a třetí obdržel 3 z chování
Škola již nemá další páky jak takto problémového jedince řešit, udělala maximum, které je v její kompetenci.
škola má malé pravomoce
Škola může řešit dané situace jen v rámci svých možností, má malé pravomoce.
Škola při jednání s rodiči nic nevyresila a bylo řečeno, že jsou ještě malí a rodiče v podstatě vykriceli pedagogy.
škola reaguje a činí kroky v rámci svých možností a pravomocí, ale zatím se neprojevil žádný účinek, žák dostal sníženou známku z chování, má další kázeňská opatření, ale jeho chování se nezlepšilo
Škola to neřešila
Tak určitě jsem spokojená
Třídní žákům pohrozil, tak uvidíme
U dotyčného nedošlo k žádnému zlepšení v jeho chování, kolikrát nerespektuje vyučujiciho a na jeho způsoby nevhodného chování doplácí žáci, kteří mají chuť se učit.
U chlapce se zjistily emoční problémy,začal docházet ke školnímu psychologovi,který mu velmi pomohl.
Učím na 1.stupni, tento žák zatím není schopen objektivně posoudit své chování ve svých výbuších vzteku a agrese.
Uprednostnovani tzv. “AMBICIOZNICH RODICU”, aby melo vedeni skoly “pokoj”
Už klid
Už si to nedovolil.
Ve spolupráci s rodiči se snažíme žákovi pomoci se sebeovládáním, protože se jedná o nadaného žáka, je snaha o nápravu a spolupráci i z jeho strany.
Vedeni neresi, mame si resit sami
Vedení podporovalo a stálo za mnou…
Vedení stálo na mé straně a rodiče uznali, že takto se jejich dítě ve škole chovat nemůže
Vedení školy se maximálně snažilo o vyřešení problému, ale rodiče stali za svými dětmi a i přes mnoho jednání ve škole je podporovali v této činnosti. Byla to jediná třída za 27 let praxe s kterou jsem měla problém. (24 žáků. Dnes 3 po smrti - sebevražda, a 5 ve výkonu trestu...). Rodiče se hroutí...
Vedení školy se snaží agresivní chování řešit.
Vsechna jednani, ktera probehla, zafungovala a agrese se uz neopakovala.
Vše bylo řešeno profesionálně
Vše vyřešeno...
Vyřešeno
Vyřešeno k všeobecné "spokojenosti" Chování se již neopakovalo.
Vysvětlení chování, reseni
Vysvětlila jsem žákovi "jeho jazykem", že z mé strany mu nechci házet klacky pod nohy,pokud se on k mé osobě bude chovat slušně. Je to těžké z obou stran, ale ustát se to dá.
Z mé strany je očekáváno řešení, ale vedení ani ostatní kolegové mi nedokáží poradit nebo navrhnout řešení, chtějí ho jen po mně. Z pozice učitele ale nemám téměř žádné pravomoce.
Zafungovalo propojení několika organizací a rodiny. Žák byl následně umístěn do výchovného ústavu.
Zak uznal, ze prestrelil, ze se jednalo o momentalni zkrat a od te doby se chova normalne
Zákaz mobilů ve škole nastal ihned po této situaci. Někteří žáci přešli na jinou školu, ředitel školy se začal této problematice víc věnovat
záležitost vyřešena
Zavedla jsem systém hodnocení žáka za každou hodinu, každý den bylo hodnocení sděleno rodičům a uvedeno, s čím měl žák v den problém. Za bezproblémový průběh dne si mohl zvolit drobnou odměnu. Systém celkem funguje.
Ze strany školy jsem s jednáním spokojena. Bohužel ze strany žáka to vše mělo nulový efekt.
Ze strany vedení a všech zúčastněných vd škole, bylo řešeno nedostatečně.
Zpocatku se to bagatelizovalo, neumim si poradit s prvnakem. Diky inkluzi mam ve tride zaka s poruchou chovani. Ma klasicke agresivni rapty. Bylo potreba vymezit hranice, kdyz byl agresivni zustala jsem na to sama. Bud se mi ho povedlo vytahnout ze tridy nebo(to casteji) tridu opousteli ostatni s AP.
Žádaly jsme (já, třídní učitelka i ředitelka) matku, aby s námi spolupracovala ( jsme vesnicka malotridka, kontrakt s rodiči je úzký ) , pozadovaly jsme vyšetření u psychologa, v rodině se v několika případech vyskytla bipolární porucha. Matka odmitla a dítě zapsala do jiné ZŠ
Žák 3. ročníku mě "lehce" fyzicky napadl (kopání, když jsem stála zády k němu). Od 1. ročníku řešíme pouze ho. Paní ředitelka řekla, že policie se bude volat, až napadne spolužáka... No comment...
Žák byl predant do rukou OSPOD, PČR a následně převezen do psychiatrické léčebny
Žák byl převeden na individuální domácí výuku s konzultacemi 1x týdně - tím pádem k agresi dále nedocházelo.
Žák do SVP, 3 z chování
Žák dostal sníženou známku z chování a já raději odešla z pracoviště, protože šikana nepřestala
Žák dostal snížený stupeň chování
Žák chodí do školy dál, po měsíci se agrese obnovila
Žák chodí do školy dále, já ho již neučím. Nic nevyřešeno...
Žák měl špatnou diagnózu- ADHD, po mé intervenci potvrzen Aspergerův syndrom. Naprosto nevhodné amatérské postupy asistentky, kdy si v podstatě dělala, co chtěla. Podotýkám, že se vše stalo přwd 12 lety. Kousání, kopání, házení květináčů a dalších věcí. Jednalo se o žáka 1. ročníku, odešel na začátku 3. ročníku. K otázce č. 7- pokud by neodešel žák- do spec. třídy, odešla bych já.
Žák musel vynaložit více kuráže, než při verbální agresi. Musel se postavit před celou třídu a omluvit se mi. Trvalo mu to 4 dny, kdy byl o přestávkách od třídy izolován a trávil přestávky v kabinetu pod dohledem pedagoga. Po omluvě se jeho postoj ke mně velmi zmírnil. Je uctivý a bez vulgárních připomínek.
Žák na škole zůstal, dostal 2 z chování a já změnila zaměstnání.
Žák odešel ze školy jinam
Žák poslán na vyšetření, zjištěna diagnóza
Žák přestal s vulgaritami po sezení s rodiči
Žák přestoupil do dětského domova
Žák se po uklidnění omluvil
Žák si po jednání uvědomil, ceho se dopustil a nasledky ho přiměly stejnym zpusobem nejednat.
Žák umístěn do psychiatrické léčebny
Žákyně nasroupily do SVP, měly sníženou známku z chování a rodinu kontroluje OSPOD
Žákyně přestala
7. Odešel jste/odešla jste kvůli agresi vůči Vám ze školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 155 | 90,12 % | 34,6 % |
ano | 17 | 9,88 % | 3,79 % |
8. Pracoval někdo odborně s žákem, který se dopustil agrese vůči učiteli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 9, ne → otázka č. 10, nevím → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 72 | 41,38 % | 16,07 % |
ne | 68 | 39,08 % | 15,18 % |
nevím | 34 | 19,54 % | 7,59 % |
9. Doplňte prosím, o koho se jednalo:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
Autista.Resili lékaři na psychiatrii.
Etoped
Externí organizace ve třídě
Externí psycholog a psychiatr.
Externí služba na zlepšení vztahů ve třídě, SVP, policie
Firma, která přišla s programem na šikanu
Já jako třídní učitel, rodič
Lékaři
Metodik prevence
Metodik prevence
Metodik prevence a opakované rozbory o přestávkách. I třída byla k chlapci odtažitá.
Metodik prevence, výchovný poradce a školní psycholog.
Nakonci treti tridy jsem vpodstate naridila matce, aby kontaktovala SVP. Ocekavala jsem praci s celou rodinou, to se nestalo. Po 2mesicich 4.tr prijela pracovnice SVP do skoly a teprve tehdy vedeni zacalo poradne poslouchat, to co jsem se jim snazila rikat 4 roky. Zak byl umisten na diagnosticky pobyt do ZS Oparany, po 3 mesicich se vratil, zadny posun, zacal se agresivne vymezovat vuci spoluzakum, kteri ac je to neuveritelne ho stale respektovali, brali, ze to sve zvire jeste neumi ovladat....
o žáky na specializovaném pracovišti, s psychickými a psychologickými problémy
okresní metodik prevence
OSPOD, SPV Dobřichovice - vůbec nás nekontaktovali
PPP
PPP
Pracovníci dětské psychiatrické nemocnice.
Preventista soc. Pat. Jevů a pracovníci ospod...
Preventista, měl se třídou program, ale spíše se to týkalo kolekrivu, ne přímo chování k učiteli.
psychiatr
Psychiatr, Ospod, PPP
Psychiatrická klinika - lůžkové oddělení.
Psycholog
Psycholog
psycholog
Psycholog
Psycholog
Psycholog
psycholog, psychiatr
Psycholog, psychiatr
psycholog, sociální i speciální pedagog
Psycholog,metodik prevence,nasledne terapeut.centrum
Rom
ředitelka školy, etoped školy
SPC
Spec. Psycholog, spec pedagog, ped. z PSPP musím podotknout, že šlo spíše o rozdílné přístupy. V SPC potvrdili mou domněnku o chybné diagnóze, paní v PSPP se divila, proč se o chlapce zajímám. Pak mi poradila, že si nadávky krávo, píč. nemám brát osobně.
speciální pedagog, momentálně dochází do PPP
Středisko výchovné péče Klíčov
Středisko výchovné péče.
SVP
SVP, psycholog
Školní psycholog
Školní psycholog
Školní psycholog
Školní psycholog, nová třídní
Školní psycholog, PPP
Školní psycholog, speciální pedagog
školní psycholog, Středisko výchovné péče
Školní psycholog,metodik prevence
Školní výchovný poradce, lékaři na psychiatrii
třídní učitelka žákovi vysvětlila, že jeho chování je nepřípustné
Tym duševního zdraví na naší škole
učitelka
V DDŠ s dětmi pracují učitele, vychovatelé, etopedi a hodně dětí chodí na individuální nebo skupinové "terapie", které pořádají např. neziskovky
Vím jen, že OSPOD.
Viz výše. Ve vyšších třídách se chování stupňovalo. Všechny zmíněné strany zapůsobily skvěle. Díky za spolupráci a týmovost.
Vých. Poradce, poté OSPOD
Vychov.poradkyne, TU, sk.psycholog
Výchovný poradce Metodik prevence Psychiatr Terapeut SVP pracovníci OSPOD
Výchovný poradce - 2h týdně docházel do třídy (cca 2 měsíce)
Výchovný poradce a vedení skoly
Výchovný poradce, psycholog
Výchovný poradce, aprobaci spec pedagog etoped
Výchovný poradce, metodik prevence, ospod, SPC
Výchovný poradce,řešeno přestupkovou komisí
Výchovný poradce.
Zaky, kteri jednali agresivne vuci vsem Zak prvni tridy - medikace, SPC Zak treti tridy - spoluprace s rodinou bohuzel nebyla mozna, bylo treba dite presvedcit, ze pokud bude jednat podle pravidel, bude mu lip Zak treti tridy - spoluprace s rodinou Zak druhe tridy - medikace, ale jen mirne zlepseni - stale resime
Žák 1. Třídy, ale již je to osmák a léčí se.
Žák 9 let
Žák byl objednán do pedagogicko-psychologické poradny k etopedovi.
10. Pracoval někdo odborně s třídou, která se dopustila agrese vůči učiteli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, ne → otázka č. 12, nevím → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 84 | 48,55 % | 18,75 % |
ano | 49 | 28,32 % | 10,94 % |
nevím | 40 | 23,12 % | 8,93 % |
11. Doplňte prosím, o koho se jednalo:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
Etoped
etoped školy, výchovná poradkyně, třídní učitel
Externí firma zaměřená na budování vztahů ve třídě
Externí organizace ve třídě
Externí služba na zlepšení vztahů ve třídě, třídní učitel
Externi spolecnost - psycholog
Firma, která přišla s programem na šikanu
Já, děti byly svědkem vulgární urážky mé osoby. Měla jsem s dětmi třídnickou hodinu na toto téma.
lektor jedné neziskovky
Metodik prevence
Metodik prevence
Metodik prevence
Metodik prevence
Metodik prevence, vychovny poradce, tridni ucitel, psycholog Ppp
Odbor prevence městské policie - pravidelné besedy na potřebné téma.
Odborník na problematiku
Organizace zaměřená na šikanu
Paní ředitelka
Ppp
PPP
Preventista soc. Pat. Jevů a pracovníci ospod...
Proxima Sociale, školní psycholog
psychiatr
Psycholog
psycholog
psycholog
Psycholog z neziskové organizace
psycholog, výchovný poradce
psycholožka z jiné školy
Ředitel školy převzal třídnictví této 9. třídy, pro jejich třídní uč. to bylo velkým zklamáním, dost se v této třídě angažovala - a byl to také jeden z důvodů jejího přechodu na jinou ZŠ.
Sdružení Maják a psycholog
Spolupracujeme s o p.s Maják.
Školní psycholog
Školní psycholog
školní psycholog, metodik prevence
Školní psycholog, nová třídní
Školní psycholog.
Tř.uč., výchovný poradce
tým tomu určený
učitel
učitelka
Už nevím, kdo.
V rámci preventivního programu. Ale týkal se spíše vztahy mezi žáky.
vedení školy
Výchovný poradce
Výchovný poradce - 2h týdně docházel do třídy (cca 2 měsíce)
Výchovný poradce, školní psycholog
12. Jak hodnotíte své znalosti o agresi žáka vůči učitelům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše dobré | 88 | 51,16 % | 19,64 % |
spíše špatné | 44 | 25,58 % | 9,82 % |
velmi dobré | 37 | 21,51 % | 8,26 % |
velmi špatné | 3 | 1,74 % | 0,67 % |
13. Uveďte prosím, odkud máte znalosti o řešení agrese žáka vůči učitelům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [samostudium – neodborné zdroje → otázka č. 16, samostudium – odborné zdroje → otázka č. 16, ze školy (ředitel, jiný učitel, metodik prevence apod.), a to v rámci oficiálního školení → otázka č. 16, ze školy (ředitel, jiný učitel, metodik prevence apod.), ale neoficiálně (ze zájmu, když na to přišla řeč apod.) → otázka č. 16, absolvoval/a jsem školení na toto téma → otázka č. 14, nemám žádné nebo skoro žádné znalosti na toto téma → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
samostudium – odborné zdroje | 44 | 25,43 % | 9,82 % |
ze školy (ředitel, jiný učitel, metodik prevence apod.), ale neoficiálně (ze zájmu, když na to přišla řeč apod.) | 35 | 20,23 % | 7,81 % |
ze školy (ředitel, jiný učitel, metodik prevence apod.), a to v rámci oficiálního školení | 29 | 16,76 % | 6,47 % |
absolvoval/a jsem školení na toto téma | 25 | 14,45 % | 5,58 % |
samostudium – neodborné zdroje | 21 | 12,14 % | 4,69 % |
nemám žádné nebo skoro žádné znalosti na toto téma | 19 | 10,98 % | 4,24 % |
14. Doplňte prosím, o jaké školení se jednalo (název, kdo organizoval apod.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Agresivní žák. Mgr.Jirout, Mgr.Nováková
Eduall Mgr. Michal Prokes
jak pracovat s žáky s SPCH
Jsem Etoped, mam na to statnici A DVDP, ucitel a AP ve tride, nevim, jak presne se to jmenovalo. Tam jsem se na postup v bezne tride ptala, co mam delat. Tehdejsi AP si myslela, ze jsr tvrda, ze by se kazde jeho kousnuti, kopnuti.... Melo resit s laskou a mile.
Jsem školní metodik prevence, studium jsem absolvovala.
Martínek
Masarykova univerzita
metodik prevence organizoval pro školu
Nepamatuji se - jedná se o zkušenost z dřívější doby
NIDV
OPS Magdaléna
Přímo agresivní žák
Romodrom
Různá školení
To už si bohužel v záplavě školení nepamatuji a osvědčení mám ve škole v šuplíku
Už si nepamatuji
Už si nepamatuji, vedl Mgr. Michal Dubec.
V rámci dalšího vzdělávání ped. pracovníků
V rámci studia na PedF UK, nepovinný předmět
velké množství školení, názvy si nepamatuji
Vramci Vysoke skoly, jsem specialni pedagog
vystudováno výchovné poradenství na FF, psychologie pro speciální pedagogy FF Dr.Mertin, praxe
Za 3 roky jich bylo přes 30...Názvy u sebe zapsané nemám (mám je v práci).
Zvládání agrese u dětí na ZŠ- Jiří Halda
15. A dále prosím doplňte, kdo toto školení hradil:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
škola | 17 | 70,83 % | 3,79 % |
já sám/a | 2 | 8,33 % | 0,45 % |
já sám/a, škola se podílela | 2 | 8,33 % | 0,45 % |
V rámci studia zdarma | 1 | 4,17 % | 0,22 % |
Stat | 1 | 4,17 % | 0,22 % |
MAS Rychnovsko | 1 | 4,17 % | 0,22 % |
16. Byl/a jste někým ze školy oficiálně seznámen/a s krizovým plánem pro řešení agrese žáka vůči učiteli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 77 | 44,77 % | 17,19 % |
ano | 61 | 35,47 % | 13,62 % |
nevím, co to je krizový plán | 31 | 18,02 % | 6,92 % |
nevím, co to to krizový plán | 3 | 1,74 % | 0,67 % |
17. Věnujete se v rámci pedagogických porad či jiných oficiálních setkávání v rámci školy tématu agrese žáka vůči učitelům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 86 | 50 % | 19,2 % |
ano | 86 | 50 % | 19,2 % |
18. Domníváte se, že by bylo vhodné, aby byl učitel úřední osoba, měl tak více pravomocí k řešení agrese žáka vůči učitelům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 106 | 61,63 % | 23,66 % |
spíše ano | 51 | 29,65 % | 11,38 % |
spíše ne | 13 | 7,56 % | 2,9 % |
určitě ne | 2 | 1,16 % | 0,45 % |
19. Jak hodnotíte možnosti školy řešit agresi žáka vůči učiteli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše špatné | 85 | 49,42 % | 18,97 % |
velmi špatné | 45 | 26,16 % | 10,04 % |
spíše dobré | 26 | 15,12 % | 5,8 % |
velmi dobré | 16 | 9,3 % | 3,57 % |
20. Zde svoji odpověď prosím doplňte (co je na dobré, co je na špatné úrovni, proč):
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
DOBRÉ: Zlepšující se možnosti proškolení pedagogů a připravený plá řešení výchovným poradcem. ŠPATNÉ: Malé pravomoce školy, školy by měly mít k dispozici právnícké služby, větší tlak na zodpovědnost zákonných zástupců.
-
.
…
agrese žáků se řeší hned v počátku. Nestává se, že je žák dlouhodobě agresivní vůči učiteli
agresivní chování žáka bylo podchyceno v pravý čas, tudíž nebylo nutné vážnějších opatřeních a chování se zlepšilo, takže nemůžu říci, jak by se to řešilo, kdyby rodiče a vedení nespolupracovali
Bez svolení či přijetí rodičů nelze dělat vlastně nic, co by mohlo problém vyřešit.
Cítím neochotu a strach toto téma řešit. Vše se podřizuje rodičům a řekne se, že učitelka si neumí zjednat pořádek. Svede se to na ni.
Dnešní systém řešení formou důtky a snížené známky z chování není pro žáka špatná vizitka.
Dobrá je týmovost všech zúčastněných. Zavádíme odborná školení, krizový plán apod. Zajímavá je i agrese rodiče vůči učiteli. Vše se učíme za pochodu.
Dobra spoluprace s OSPOD a Policii CR.
Dobrá úroveň - okamžité řešení výchovného problému Špatná úroveň - malá pravomoc učitelů/školy
Dobrá úroveň je snaha vedení školy situaci řešit, stojí však proti ní zákony a paragrafy, které agresora chrání.
Dobra uroven je spoluprace s vedenim skoly a kolegy ohledne agrese, spatna uroven je dle meho v pohledu a komunikaci rodicu.
Dobré - okamžitě řešení dané situace
dobré - rychlá reakce vedení školy špatné - omezené pravomoci školy, škola by měla mít svého školního psychologa (naše škola nemá), intenzivnější spolupráce s OSPODem
Dobré v případě, že rodina spolupracuje
Dobre- jakysi metodicky postup. Pohovory s rodici a psychologem. Protoze to muze vest ke zlepseni. Spatne- pokud nedojde ke spolupraci rodiny a skoly, pak uz skola mnoho moznosti reseni nema.
dobré: určitě snaha škol tyto problémy řešit, nezametat to pod koberec, jednání s rodiči,... špatné: malé, spíše žádné pravomoci školy, pokud chce škola něco řešit se sociálním odborem, je vše na dlouhé lokte
Dobrý je přístup ze strany vedení - podpora pedagoga.
Důležitá je praxe a učitelé, kteří svoji práci vykonavaji, znaji postupy, jak takovemu chovani žáka zabránit, omezit či, jak situaci řešit. Učím se od nich
Hlavne, ostatni maji zendenci to nevidet. Myslim, ze by nam melo vedeni presne rict, co mame delat. A hlavne nenechat nas bojovat s vetrnym mlynem, melli by nas podporit, pomoct.
Chybí školní psycholog, nekompetentní metodik prevence, ředitel školy nemá časový prostor k řešení těchto situací.
Chybí u nás školní psycholog. Ostatní možnosti máme na vysoké úrovni.
Je dobre
Je fajn, že jsou instituce jako SPC, PPP, SVP, ale v případě závažnějších případů agrese dle mého názoru škola nemůže nic dělat
Jedinou moznosti je pohovor s rodici a trestni oznameni, to je malo
Jedná se o žáky, jejichž rodinné zázemí není dobré, matky narkomanky, o jednoho se stará babička, která výchovu úplně nezvládá. Přestože se snaží pomoci, výsledky jsou minimální. U druhého žáka se snaží otec pomoci, ale žák žije s matkou, která se školou nespolupracuje, chlapec matku nerespektuje a ani si ji neváží.
Jednání, adekvátní pomoc, rychlý zásah
Když nechce rodina,škola nezmůže skoro nic
Komunikace s rodiči špatná,nedostatečná péče dětského psychologa,dlouhe terminy
Krom ubohých postihu typu důtka apod.nemamr nic v ruce
Legislativa
Lepší informovanost,ale horší chování rodičů a dětí.
Líbilo by se mi, kdyby měl učitel status úřední osoby.
Malá pravomoc vůči rodičům agresora.
Málo pravomocí
Málo pravomocí
Málo pravomoci vůči rodičům
Malý zájem, strach z rodinný vazeb, minimjm komunijace, prostě necháme to vyšumět....
Máme metodika prevence a školního psychologa
máme oporu v odbornících , v tom je velká výhoda
Máme šikovnou školní psycholožku i metodika prevence, výchovného poradce
Metodické vedení
ministerstvo
Možnosti jsou špatné. Nelze žáky vyloučit.
Můžeme pozvat rodiče, ale to je asi vše.
Myslím si, že jako učitelé a obecně škola jako instituce máme velmi málo možností jak se bránit
Myslím, že je obecně špatně jaký mají přístup rodiče k učitelům a znehodnocují jejich práci a autoritu.
Myslím, že musí být chuť situaci dobře řešit.
Na dobré úrovni je maximální podpora vedení. A to je vše. Ty, kteří takového žáka nemají ve třídě dělají mrtvého brouka. Aby se u Intel " nezblaznil', potřebuje podporu a součinnost všech.
Na dobré úrovni je u nás na škole spolupráce s vedením a kolegy. Co považuji za špatné je to, že ve školství nemáme moc možností jak žáka tvrdě potrestat (vyloučení ze školy, odeslání na psychologické vyšetření,..) bez souhlasu rodiče.
Na naší škole máme paní ředitelku krátce a tudíž se bojí cokoliv udělat. Školní poradce nestojí taky za nic a většina věcí je tedy na učiteli, jak se s tím popere a vyřídí. Mám tedy spíše špatnou úroveň. (Stalo se mi to tenkrát na 2.stupni, od té doby co odešli z 9.třídy, už byl klid).
Na špatné úrovni je zastání se učitele vedením školy. Ředitel se obává problémů s rodiči a s inspekčními orgány. Žáci jsou si vědomi materiální závislosti vedení školy na počtu žáků na škole.
Na ZŠ nelze žáka vyloučit. U drobných prohřešků stejně za žákem stojí rodič
Na ZŠ ředitelé nemají moc možností. Pokud nechtějí řešit rodiče, škola moc nezmůže. OSPOD nefunguje tak, jak by měl
Nástrojem je pouze písemné napomínání apod.
Nedokáži se vyjádřit.
Nedostatečná ochrana učitele.
Nejsou pravomoce k trestům
Nelze rodiče ani žaka postihnout tak, aby z toho neměli legraci. Většinou vše odkyvaji a pak stejně nedbaji rad, doporučení a domluvy dle nich neplatí nebo jsou jim jedno.
Nemám žádné info, školení atd.
Nemáme moc nástrojů k řešení.
Nemáme téměř žádné pravomoce, z výchovných opatření si většina žáků nic nedělá.
Nemůžeme nic
Není příliš řešení, vedení školy často nechce přikládat takovému jednání žáků důležitost.
neposoudím
Nesmíme nic, žádné tresty, obzvlášť tresty rpo rodiče nejsou
Nevim
Nevím
Nevim
Nevím, jakou pravomoc bych měla mít, abych byla schopná situaci vyřešit. Škola nemá nástroj, jak agresi u mnou popisované ho žáka vyřešit. Matka je ve škole několikrát týdně, buď pláče nebo se nás ptá, co s ním má asi podle nás dělat. Otec nám řekl, že je náš problém, že nemáme autoritu. On na syna nijak tlačit nebude, protože si s ním nechce pokazit vztah.
Nezájem
Nezájem dalších institucí
Nic nefungovalo, na žáka tzv. "neexistovala páka", vedení školy nepřistoupilo k ničemu "horšímu" než k ředitelské důtce
Nikdo neresi
Nikdo podobné situace nechce řešit, mohu si jen postěžovat u některých kolegů. Rodiče jsou často ještě agresivnější než jejich děti.
Nikdo se nezajímá o to, jak se cítí ucitel
Odborné vzdělání pedagogogů, podpora a vstřícnost vedení
Odpovídám na základě pocitů, poměrně často slýchám, jak neefektivní bývá spolupráce s OSPODem.
Opět z pohledu DDŠ... Děti jsou si vědomý toho, že do 15 nejsou trestně odpovědné. Rodiče jsou ve většině případů nespolupracující, motivace dětí často nulová. Jsou agresivní, protože můžou, nenásleduje nic, co by jim bylo natolik "nepříjemné", aby příště od podobného chování upustily....
Ospod je bezzubý, dokud se něco nestane, nejednají. Nebo jen velmj vlažně.
Papírování na dobře, praxe na špatné úrovni.
Podivat se na situaci ze vsech stran, resit situaci objektivne po provereni vsech zjisteni.
Pokud nefungují rodiče daného žáka ani on sám,škola téměř nic nezmůže.
Pokud není podpora a spolupráce ze strany rodičů, pravomoce nejsou téměř žádné. Pozitivní je, je-li na straně učitele alespoň vedení školy, ale ani to není samozřejmostí.
Pokud se agrese nepohybuje ve vysokých limitech - hrana zákona, škola nemá moc možností, jak problémy řešit
pokud se jedná o žáky s velkými výchovnými i rodinnými problémy, je škola téměř po vyčerpání všech možností bezmocná
Pokud se za žáka postaví třída, jedná se o tvrzení proti tvrzení.
Poznamky nikoho nezajimaji. Problemovi zaci maji problemove rodice, kteri vse svedou na ucitele.
Prakticky nemozne zaka ze ZS vyloucit
Pravomoce školy jsou omezené, pokud vazne komunikace s rodičem, má škola velmi omezeny prostor ( hlavně na 1.st ZŠ)
pravomoci
Problém se řeší ihned.
Procesy jsou nastavené, nicméně možnosti školy podobné incidenty řešit, jsou stále omezené.
Proti rodičům se nedá dělat nic.
přes vyhrožování sebevraždou žáka, výhružkám vůdči učitelům (včetně zabití) nikdo z oslovených ani školu nenavštívil, nekontaktoval pro zjištění skutečného stavu, změny.... celý sbor 2.stupně je již vyčerpaný a jedna kolegyně se rozhodla skončit ...
Přímé jednání-rodič-žak - vedení školy-výchovný poradce
Rodiče stojí vždy za žákem. Ředitel často za rodiči
Rychlá reakce kolegů, vedení školy, a jejich jednotný postup; vstřícná spolupráce s metodičkou prevence kriminality...
Ředitel nechce do konfliktu s rodiči, takže u nás se věci nevidí...
Ředitel si nemůže dovolit přijít o rodiče/žáky
Ředitel školy je slabý, problémy neřeší. Vždy vyhoví rodičům.
Ředitel školy nemá moc možností, jak řešit tyto problémy. Obzvlášť, když je nad ním městská část a rodiče...
Ředitelé nemají jak tuto problematiku řešit. Policie též ne, jelikož žáci nejsou plnoletí atd.
Řešení je velmi zdlouhavé, často správné řešení blokují rodiče, léčebné instituce nepracují s žákem dlouhodobě a dostatečně četně. O dobrých stránkách nevím.
Řešení na sobré úrovni, ale trest na neadekvátní úrovni
Řešit se dá pouze na úrovni "trestů" ve škole - snížené známky z chování, jinak ne
S žáky se dá pracovat, horší je to s agresivními rodiči.
škola by měla mít větší pravomoce vůči agresorovi
Škola celou situaci vyresila s rodici 1 dite bylo prerazeno do spec.skoly.
Škola kolegy chrání, jednání rodičů nevyzpytatelné.
Škola má možnost pouze v rámci klasifikace, snížení známky chování, některým žákům a rodinám je to zcela jedno
Škola má možnost udělit kázeňské opatření. Dnes je takovému žákovi úplně jedno, jestli má důtku nebotrojku z chování.
Škola má odborníky
Škola má velmi málo pravomocí a ředitele škol se bojí rodičů
Škola musí mít ve svých možnostech nástroje pro účinné řešení agrese žáka vůči učiteli. Jinak by asi bylo něco špatně.
Škola může pouze doporučit žáka k odborníkovi, který by s ním pracoval, pokud by však rodiče nesouhlasili, nic nezmůže.
Škola může žáka potrestat např. sníženou známkou z chování. Tam ovšem pravomoce dle mého názoru končí.
Škola nemá možnost, jak věci vyřešit, pokud jsou rodiče ne soudní. Obrátit se na OSPOD je velmi zdlouhavé.
Škola nemá potřebné účinné možnosti
Škola nemá žádná řešení, protože jsou žáci nezletilí, školou povinní a stojí za nimi rodiče.
Škola nemá žádné pravomoce vzhledem k povinné školní docházce
škola nemůže nic, dokud se něco nestane, PČR ani OSPOD také nic neřeší
Škola nemůže nic. Rodiče dnes stojí za dětmi, brání si je a neřeší pravdu. Učitel ani ředitelé nemají žádné páky
Škola nemůže při povinné školní docházce žákovi nic...
Škola nemůže žáky vyhodit. Žáci si že snížených známek z chování nic nedělají. Rodiče papír podepíší a neřeší.
Škola se obává rekce rodičů, zejména často zneužívaného institutu stížností na školní inspekci, která také tenduje k preferování rodičů agresivních dětí. Školní inspekce představuje pro školu další zátěž a navíc nepodporuje dostatečně postavení učitele.
Škola v případě agrese žáka může udělat velmi málo, pokud nesouhlasí zákonný zástupce.
školy mají svázané ruce, s jakýmkoli navrhovaným řešením musí souhlasit rodiče
Špatná komunikace s rodiči a nekompetentnost učitele
Špatné: čeká se, až se stane opravdu něco závažného. Není možnost dostat takového žáka, kterého se všichni spolužáci bojí, ze školy. Neexistuje žádná specializovaná škola pro tyto děti.
U nás bylo štěstí, že měl chlapec diagnózu, jinak řešení moc nevidím
U závažnějších případů si neumím představit, jak by škola řešila.
Učitel a potažmo ani škola nemají adekvátní zástavní u "vyšších orgánů" - ČŠI, ombudsman.... Pokud jde rodič do sporu, vždy vyhraje a nepomůže ani právník...
Učitel ani škola nemohou nic. Chyba je často již v rodinách
Učitel je nikdo. Pro rodiče y takže o to víc pro žáky. Nemáme možnosti řešit. Rodiče věří dětem... vedení školy věří rodičům
Učitel nemá dostatečné pravomoci, celý proces se dlouho táhne (pokud se vůbec zdárně vyřeší), rodiče agresivního žáka stojí velmi často neohroženě za svým dítětem (mnohdy za podpory svého právníka).
Učitel nemá možnosti, je to boj větrnými mlýny
učitel nemá skoro "žádné páky" na agresivní žáky
Učitel nemá skoro žádné moznoti jak tuto agresivitu u žáků vyřešit
učitel nemá skoro žádnou pravomoc
Učitel nemá žádné pravomoce
Učitel ze své pozice může řešit agresivitu žáka pouze kázeňskymi postihy.Pokud je ale rodina nespolupracující, nic se neděje a žák ve svém jednání často pokračuje.
Učitelé a ředitel nemají možnosti, jak žákovi ukázat, že jeho chování je špatné. Jediná možnost je udělit žákovi za 3 z chování, ale na to někteří žáci neberou ohledy a jejich rodiče to nezajímá.
v podstatě se nic nevyřeší
V současné dobe je veliká pravomoce v radach rodicu a neodborne verejnosti, kult ditete
vedení školy nechce mít problém
Vedení školy nemá moc pravomocí, jak tyto žáky trestat, protože mají povinnou školní docházku a se spoustu věcí musí souhlasit rodiče. OSPOD nefunguje jak by měl
Velmi málo možností, jak toto řešit, jak dítě motivovat k lepšímu chování. I malé možnosti sankcí za špatné chování.
Větší zájem o problém
Vlastni kompetence skoly vs rodice jsou mizive.
Vse se "zameta pod koberecek", aby skoly nemely problem a hlavne,aby se nic nedozvedeli rodiče ci inspekce a skola byla nej
vše je dostatečné
Všechny složky spolupracují - PPP, psycholog, psychiatr, středisko výchovné péče, Ospod, Klokánek, ale pokud s řeším nesouhlasí rodič, nikdo s agresivním žákem nic neudělá
Všichni včetně žáka mají větší moc, rodiče vždy prosadí svou
Vůle ihned situaci řešit, nezametat pod koberec, jednat s žákem, rodiči, učiteli, hledat vhodné řešení.
Vyměnit třídní lze, ale neumím si představit řešit větší problém (agresi), tam se obávám, že škola moc možností mít nebude
Z napomenutí či jiném písemném trestu si tito žáci nic nedělají
Za špatné považuji nevědomost rodičů o oblasti výchovně vzdělávací práce a jejich názory, potažmo rady ", jak se to má dělat. " Jedná se především o rodiny s menší inteligencí, neochotou spolupracovat pro dobro dítěte. Většinou v mém případě rodiny s nepodnětným prostředím. Rodiny nezaměstnaných, alkoholiků, kriminálníků, feťáků. Také bych uvítala větší zainteresovanost vedení školy, vých. poradce a metodika. Na minulé škole vše fungovalo, řešilo se vše hned, za přítomnosti ředitele.
Zákon stojí na straně agresora. Ospod absolutně k ničemu, žádné páky.
Záleží na konkrétní škole.
Zatím jsem nezažila, že by se problém s agresí, po domluvě s rodiči, opakoval.
Znalosti a možnosti ucitelu
Znovu opakuji, ze z meho pohledu jde predevsim o agresory vuci vsem. Pokud je to ve skole, ma to resit skola, ale kdyz to dikybohu nepresahne hranice brutality ci sikany, moc s tom nejde. Jen setkavat se, zapisovat a pak na zaklade techto materialu volat policii. Jen ma clovek celou dobu strach, aby neprovedli neco, co by uz napravit neslo.
ZŠ nemá možnost okamžitě žáka "vyloučit", procesy řešení jsou velice zdlouhavé a pro učitele i třídu až frustrující. Agresivní žák na zs MUSÍ chodit že zákona, ale trpí tím celé okolí, než se proces vyřeší a např. žáka umístí někam do výchovného střediska.
Žáci druhého stupně jsou si vědomi své nedotknutelnosti. Snížená známka z chování chronického agresora nezastraší a to se jich rodiče ještě často zastávají. U nás máme specifický postup okamžitého řešení. Žák je odveden do sborovny, kde je stálá hotovost( pedagog), který ohlídá vyčleněného agresora, který dostal od učitele učivo, které si má doplnit. Hotovostní pedagog okamžitě volá rodiči, aby se bez prodlení dostavil do školy na pohovor s napadeným vyučujícím a metodikou prevence či výchovným poradcem. Pokud je rodič agresivní, účastní se pohovoru i ředitel. Zde je rodič upozorněn na chování žáka a obeznámen s kázeňskými postihy. Máme zkušenost, že rodič, který se takto musel dostavit už po několikáté, sám změnil postoj k výchově dítěte a to se začalo chovat po čase lépe.
Žáci jsou pod ochranou rodičů a zákonů, škola nemůže nic dělat
Žádné nástroje, známky z chování tuto situaci nevyřeší, agrese některých žáků se stupňují
Žádné pravomoce. Rodiče mají vždycky pravdu.
žák nemůže být ze ZŠ vyloučen
Žáka vyhodit ze školy nemůžete, rodiče si stojí za tím, že mají doma andílka...
21. Jak by podle Vás měla být ideálně řešena agrese žáka vůči učiteli na základní škole?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
…
1. rade si myslim, rozeznat dve veci. Pokud to dite, za to v uvozovkach nemuze- nemoc... A 2.zda jde o plan cilene toho ucitele znicit. V obouch pripadech na nic dlouho necekat a zacit resit s vedenim, rodinou, nabidnout moznosti chodit na terapie... SVP
Aby agresor ve svém chování nepokračoval
Aby se žakovým chováním zabývala zabývala jiná instituce, kde by se mu dostalo veškeré péče, pomocí, diagnostiky, proč se tak děje...
Adekvátně a spravedlivé...
Adekvátní trest bez zásahu rodičů (vyhrožování učitelce)
Agrese by měla být řešena především kompletně opět opakuju že z mého pohledu vždy resime agresora který potřebuje být agresivní a ne žáka který si zameri pouze vůči jednomu - učiteli, učitel musí být natolik zralá osobnost aby dokázal ustát agresivní výlevy tohoto žáka a ukázat tak ostatním dětem jakým způsobem se řeší. že vůči agresorovi vystupujeme v klidu ale zároveň důsledně. Na to je dulezite byt v tomto ohledu vzdelan a spolupracovat s odborniky. Doporucuji preventivni program plzenske ppp Třída plná pohody, je volne stazitelny na strankach. Je treba pracovat predevsim na prevenci a vzdelav zaky v dovednostech, ktere jim v reseni agese pomohiu. Jeste me napada, ze na cirkevni zakladni skole maji primo jeden predmet Eticka vychova, kde je vytvoren prostor se tomu venovat. Opet existuji webove stranky, kde si muzete materialy zdarma stahnout. Tedy prevence je dulezita, dovednosti reseni konfliktu naucit co nejdrive… ms, 1.st. A pokud mas jako ucitel problem, tak si neboj rict o radu. Cim driv se to podchyti, tim je reseni snadnejsi.
Agresivniho zaka na urcitou dobu vyloucit z vyuky( domaci vezeni), psycholog na skole, pri opakovanem utoku penezni tresty pro rodice
Asi záleží na způsobu agrese. Ty vážnější bych řešila podle zákona - snížit věkové hranice v zákoně. Zapojit do trestů rodiče. Dbát na prevenci
Autorita učitelů by se měla opět vrátit. Zákony upravit
Byla by potřeba žáky moc odeslat do výchovných ústavů atp.
Častější návštěvy psych. I ve škole,a v ordinaci,vidět dítě za dva roky je opravdu málo,neni školní psychlog,jen PPP,jsme menší něsto
Dávat žáky např. do výchovných ústavů, alespoň na přechodnou dobu, jako trest. Takové malé vězení y které by muselo mít nějaké podmínky a pravidla. Ovšem bez svolení rodičů jsou školy stejně bezradné.
Diskrétní, cílená, okamžitá, odborná,..
Dle zákona (rodiče)
dočasné vyloučení
Dočasné vyloučení ze školy
Domluva s rodiči.
Domluvou, práce se třídou, s rodiči.
Domluvou, spoluprací s rodiči a odbornými terapiemi
Dostatečně rychle, důrazně, podle platných zákonů a vyhlášek s použitím selského rozumu.
Hlavně by se po vyšetření mělo dát jasně najevo i okolí, že toto škola nerespektuje
Hlavní agresor a jeho rodiče společně jednat v ředitelně. Udělit dvojku z chování. Problematiku pravidelně monitorovat výchovný poradce. Seznámení třídy s postihem pro agresora.
Ideál neexistuje
Ideálně kdyby žádná agrese nebyla
Idéálně to, co nejde. Dát pár facek. Žákovi za to, co si dovoluje, učiteli za to, žesemu to děje. Dle mého má na takovém chování žaka velký podíl sám učitel.
Individuálně, ve spolupráci s rodiči, přivítala bych nějakou nezávislou osobu, která by situaci řešila i se třídou.
Informaci o postupu a jeho dodržování tzn přes Vych. Opatření k vyloučení ze školy.
Informovat vedeni a rodice… pote dalsi kroky. Urcite zaznamenavat kazde nestandartni chovani.
Jako k veřejnému činiteli.
Je to velice individuální, ale že určitě by neměla chybět možnost okamžitého vyloučení ze školy (i když se jedná o ZŠ), aby agresor (pokud se jedná o fyzickou agresi) neohrožoval ostatní.
Jednání ihned s rodiči žáka, se třídou, s učiteli, s ředitelkou, výchovným poradcem.
Jednání na OSPOD, status veřejného činitele pro učitele.
Jednání rovnou s PČR a vyloučení žáka na určitou dobu. Ospod hlídá rodinu- problém i pro rodiče.
jednání s rodiči, s odborníkem
Jednání s ředitelem, následně se ZZ, poté OSPOD
jednání se všemi zúčastněnými
Jednáním s PČar
Jednotným postupem pedag. sboru, spoluprací s PPP - přibývají žáci nejen s poruchami učení, ale i chování, souvisí to s celkovým pohledem na učitelskou profesi. Spolupráce s OSPOD, který má větší pravomoce i směrem k rodičům.
K tomuto také nevím. Jen z mé osobní zkušenosti, je výborné, když jedna strana odejde. Což se v mém případě stalo. Dva žáci se dostali na víceleté m´gymnáziium.
Kázeňský postih, spolupráce s psychologem, spolupráce s rodinou,.....
Kazenskym postihem
Když žák vykazuje známky agrese během vyučovací hodiny, bylo by zapotřebí ho přemístit do jiné "samostatné třídy", aby mohl vyučující učit.
Komunikací a žák by mel presne vědět ceho se dopustil a jaky postih mu hrozí
Konzultace s vychovnym poradcem
Konzultací/pobytem ve Středisku výchovné péče nebo DDÚ či dlouhodobý program se třídou (ale i s daným učitelem, ne bez něj).
Koordinovat a hledat nejlepší postup v rámci společného setkávání odpovědných osob ve škole a v součinnosti s policií, psychologem, psychiatrem či středisky výchovné péče.
Krizový plán
Měla by být řešena především s rodiči a aktéry konfliktu a přijít na schůdné řešení pro všechny strany.
Měla by být řešena za pomoci odborníků.
Měla by se vrátit přirozená autorita k učitelům...
Mělo by se dát žákům jasně najevo, že agrese je velký problém. Řešit situaci velmi důkladně.
Minimálně na úrovni OSPOD a postih rodiny.
Možnost izolace mimo třídu, povinné terapie (samozřejmě častěji než 1x za měsíc, vyloučení ze školy na nějakou dobu s úkoly na doma....
Možnost okamžitého vyloučení žáka ze školy, potrestání zákonných zástupců, povinná výchovná terapie.
Možnost trestat rodiče - zákonem
Možnost vyloučení žáka i ze základní školy, aktivnější zásahy ze strany policie i ospodu, trestní postihy agresora, lepší zapojení psychologů, kteří obvykle problém neumí řešit
Možnost vyloučit ze školy např do dětského SVP/věznice
Možnost žáka vyloučit ze ZŠ
Myslím si, že je to o řediteli, který bude mít autoritu, bude to chtít řešit a měl by mít více pravomocí. Podobně by na tom měli být i učitelé. Dnes není učitel žádný "vyjímečný" člověk.
Myslím, že by bylo funkční používat model "dočasného vyloučení" ze školy s prací na doma, např. na týden, které by se někde evidovalo, protože to by mohlo fungovat nejen na žáka, ale i na rodiče, kteří musí dítě doma nějak zajistit. Navíc by to bylo ozdravné i pro konkrétní třídy, kam tito žáci docházejí.
Na běžné ZŠ v součinnosti s rodiči, při opakované agresi pak ospod a policie. Současně pracovat individuálně odborné s dítětem a celou třídou...
Na každé škole by měl fungovat školní psycholog, který by s žákem více pracoval. metodik prevence by měl mít více času v úvazku se věnovat této problematice (snížený úvazek na výuku)
Na úrovni zákonů
Na velmi odborné úrovni, ale nad tím musí začít přemýšlet MŠMT.....jako první a nejdůležitější orgán. Kdyby byl učitel postaven na úroveň osoby, kterou více v tomto případě chrání stát a zákony jako např.policie, myslím, že pod vědomím restrikcí by si to žáček i rodiče rozmysleli ( pokud by ho v tom podporovali.) A ještě k té praxi. Ucim už 12 let ale vaše kolonka toto nenabizi.
Na základě stávajících procesů a navíc s více pravomocemi školy a pedagogů jako úředních osob.
např. podmínečné vyloučení, povinná spolupráce žáka (a rodičů) s odborníky
nařízení ústavní výchovy
Ne trestaný učitel, ale žák.
Nejdříve komunikace s rodiči. Kdyby se opakovalo agresivní chování, tak jednání s vedením a školní výchovným poradcem a kdyby se to pokračovalo, tak jednání s OSPOD
Nejlepší by byla prevence, aby k agresím ani nedocházelo. Snažíme se o to, abychom všichni dodržovali pravidla slušnosti, respektu.
Nevim
Nevím
Nevim, co je idealni, ale zaklad je dobra spoluprace s rodinou. Pokud rodina nechce resit, pak se mnoho nezmuze.
Nevím, co je ideální. Snad tak, že zák už podobné chování opustí a neprojevuje vůči dalším.
Nevím.
Odborná pomoc psychologa, ale o tom si na vesnické škole můžeme nechat jen zdát.
Okamžitě
Okamžitě
okamžité jednání
Okamžité kontaktování zákonných zástupců, spolupráce s OSPODem a psychologem, práce s etopedem.
Okamžité psychologické vyšetření a v případě fyzické agrese, zákaz styku s učitelem do doby, než agresivní chování bude pod kontrolou.
Oko za oko...
Osobní jednání, jednání se žákem, učitelem, rodiči.. záleží jak moc je situace závažná. U fyzického napadnutí je dobrá spolupráce s PČR.
Ospod, policie, u méně závažného alespoň nějaké stmelovací aktivity
Ospodem, vedenim skoly, ktere brani ucitele a samozrejme rodici s zakem. Mozna je lepsi takoveho zaka presunovat
Otázka č.24-praxe - 12 -15 let S rodiči, pokud spolupracují, s vedením školy
Otevřeně, realistický, zapojení odborníků externistů
Po této zkušenosti netuším, doufali jsem v rychlou pomoc. Žák však i kvůli protahující se situaci, kdy pro něj nic závažného (veškeré výchovné postihy jsou mu k smíchu, rodina je apatická) se neděje - je na koni a svoje agresivní chování jen stupňuje.
Podmínečné vyloučení i na ZŠ. Okamžité volání PČR.
Pokud bude žák prokazatelně agresivní, musí rodiče respektovat nařízení odborníků.
Pokud by se jednalo o vážnější formu šikany, dle mého názoru by mohl být žák umístěn např. do výchovných ústavů. Více by měla být řešena prevence a také následná práce se třídou, agresorem.
Pokud možno tak, aby se situace neopakovaly.
pokud se jedná o opakovanou agresi, určitě s OSPODEM, návrhy na hospitalizaci žáka, popř. výchovný ústav
policií
Policií, záchranou službou
pomohlo by i uzákonění sociálního pedagoga
Potrestáni odpovídajícím způsobem -přísnějším (např. prospěšné práce)
Povinné návštěvy psychologa - terapie.
Povolit tresty na školách - vyloučení na pár týdnů, spolupráce s SVP atp.
PPP, odborníci
Práce školního psychologa s žákem i třídou žáka, odborné vedení prevencí, jak metodikem, tak PPP nebo centrem pro prevence. Práce by měla být soustavná a dlouhodobá, nikoli jednorázové "domlouvání", "napomínání".
pravidelná setkávání se zákonnými zástupci a odborníky na dané téma
Pravomoce pro ředitele a lepší vnímání učitelů ve společnosti. Rodiče podrývají autority
Presun do vychovneho zarizeni
Prvním stupněm je vyjasnění situace s žákem. Zjištění příčiny. Často se jedná o porouchané rodinné zázemí, kde dítě volá o pomoc. Konzultuji chování s rodiči. Informuji na poradě a spolupracuji s metodikem prevence, který chodí do hodin a pomáhá s řešením. Samozřejmá je záštita ředitele i ostatních zúčastněných osob. Jde to v součinnosti ze všech stran.
Přes PČR
Psychologem a s rodici,popripade by mel agresor opustit skolu
Psychologem, ospod
Rákoska...to byla věc. Já bych tehdy dostal pár facek a bylo by...
Rozhodne pomoci kompetentnich osob a po provereni vsech skutecnosti ue stran zaka jako jednotlivce, skutecnych svedku, rodici, vychovnym poradcem, ped. poradnou
Rozhovor se žáky, diskuse. Návštěva školy rodiči za přítomnosti vedení, poradců a pohovoru o vzniklých situacích a možné nápravě.
Rychle a mnohem více přísněji. Jestliže agresor není potrestán, může být "vzorem" pro podobné spolužáky :-(
Ředitelem školy
S metodikem prevence a s rodiči agresora na společném sezení.
S rodici
S výše popisovaným postupem jsem spokojená.
Se ŠPP, popr. SPOD
Se vsemi ucastnenymi a pozorujicimi.Dale s rodici a pri opakovanem atakovani to vest dal,pokud spoluprace skoly a rodiny nefunguje a naprava se neobjevuje.
Situace byla řešena v dané chvíli ideálně. Žák byl několikrát z vyučování převezen na psychiatrickou kliniku, kde s ním bylo dále pracováno. Bohužel se jednalo o opakované stavy. Rodiče bohužel nedodržovali medikaci a v závěru se rozhodli pro změnu školy.
Snizeny stupen chovani a verejna omluva.
Snížit hranici zákona. Řešit prevenci na školách, méně násilí v TV
Speciální pedagog, etoped,
Spolupráce rodina,OSPOD, Policie
Spolupráce s rodiči, ospodem, policií, psychology, svp. Záleží na závažnosti
Spolupráce škola, psycholog, psychiatr, metodik prevence, policie, OSPOD, etoped, úřady...
spoluprací rodičů s vedením školy, učitelem, OSPODem, psychologem atd.
Stačilo by postupovat podle platné legislativy, situace v praxi je ale jiná. Např. na naší škole je nulová neomluvená absence a nula snížených známek z chování a třídních a ředitelských důtek. ( Že bychom byli tak skvělí???) Ne, to se chce vedení školy za každou cenu zavděčit rodičům.
Stát za učitelem, podržet ho psychicky
třídnická hodina (y), výchovný pohovor, OSPOD, případová konference, přivolání policie do školy
tvrdším postihem než doposud
Ucitel by mel mit vetsi oporu v predpisech a zakonech.
Učitel , ředitel, školní psycholog,peditr, rodiče.
Učitel nemá žádné nástroje k potrestání agresora, žáci jsou toho vědomi
Úprava zákonů
Upravit zákon, vymezit konkrétněji tresty a případy agrese ze strany žáků. Možné vyloučení ze ZŠ
Upravit zákony, upravit pověst učitelů, upravit šikanu v pravomocích ředitelů škol
Upřímně nevím.
Určitě povinnost takového žáka navštevovat S tředisko výchovné péče, kde s dítětem pracují odborníci
V našem případě opravdu nevím.
V naší škole řeší situace hlavně školní řád. Ideální je využívat všech nástrojů, které školní řád umožňuje. Navíc zde pracuje výchovný poradce, metodik prevence a školní psycholog. Nástroje jsou dostatečné.
V tu chvíli bych na žáka volal policii/záchranku.... Vyhodit na chvíli ze školy
Velké problémy přes PČR a OSPOD Malé problémy sníženou známkou z chování
Velmi přísně
věnovat žákovi větší pozornost a nařídit mu pravidelné docházení ke školnímu psychologovi, který by zjistil příčinu takového jednání ze strany žáka
Větší odborná pomoc
Větší práva pro ředitele škol proti rodičům
Větší respekt učitelů nejen u žáků, ale hlavně rodičů.
Větší zodpovědnost zákonných zástupců, né jen vše řešit ve škole.
větší zodpovědnost žáka potažmo zástupce žka
Vůle ihned situaci řešit, nezametat pod koberec, jednat s žákem, rodiči, učiteli, hledat vhodné řešení, které pomůže eliminovat kritické situace.
vyhozením žáka ze školy, práce s rodiči
Vyloucenim z kolektivu, podminecne ci trvale, min. Zakaz vstupu teba mesic a tento mesic povinna sezene zaka i rodicu s odborniky a nacvik spravnych vzorcu chovani ci potrebna vysetreni specialistu a medikace zaka.
Vyloučení
vyloučení do domácího vzdělávání - odpovědnost rodiče
Vyloučení ze školy.
vyloučením žáka, návštěvou SVP
Vyloučit žáka ze školy např. na 14 dnů
za přítomnosti všech: agresor,napadený,zákonný zástupce,úřední osoby a : /ředitel školy,nebo jeho,alespoń někteří, odpovídající zástupci :vých.poradce,psycholog,policie/
Zákonem - upravit i pro tyto případy
Záleželo by na tom, jak velká by agrese byla a v jaké formě.
Záleží na případu
Záleží na situaci
Záleží na závažnosti agrese.
Zapojení policie - posunout hranice trestů (zákon)
Zastání ve společnosti, rodičích a vedení školy. Vedení školy by naopak potřebovalo více možností
Zavést oficiálně zákony na tyto problémy nezletilých
Zjistit příčinu agrese a podle příčiny řešit s odborníky
změna třídy (učitele) pro žáka nebo asistent pedagoga
Zvýšit autoritu učitelů
Zvýšit autoritu učitelů a změnit naše zákony
22. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 153 | 88,95 % | 34,15 % |
muž | 19 | 11,05 % | 4,24 % |
23. Jaký je Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
40-49 let | 68 | 39,53 % | 15,18 % |
50-59 let | 42 | 24,42 % | 9,38 % |
30-39 let | 35 | 20,35 % | 7,81 % |
60 a více let | 15 | 8,72 % | 3,35 % |
20-29 let | 12 | 6,98 % | 2,68 % |
24. Jaká je délka Vaší pedagogické praxe?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 a více let | 65 | 37,79 % | 14,51 % |
8-11 let | 33 | 19,19 % | 7,37 % |
4-7 let | 28 | 16,28 % | 6,25 % |
16-19 let | 27 | 15,7 % | 6,03 % |
1-3 roky | 16 | 9,3 % | 3,57 % |
méně než 1 rok | 3 | 1,74 % | 0,67 % |
25. Kde se nachází škola, v níž se odehrálo agresivní chování žáka (třídy) vůči Vám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ve městě | 120 | 69,77 % | 26,79 % |
na vesnici | 52 | 30,23 % | 11,61 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.