Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Šikana ve školním prostředí

Šikana ve školním prostředí

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zdenka Šimralová
Šetření:28. 05. 2009 - 30. 06. 2009
Počet respondentů:169
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.4
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:19,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

Zdravím!
Šikana na školách se v dnešní době nevyskytuje jen ojediněle. Nenajde se snad jediná škola, kde bychom se s šikanou nesetkali přímo, či o ní alespoň neslyšeli. A právě toto je téma mé ročníkové práce. Šikana ve školním prostředí.
Vřelé díky za Váš čas při vyplňování dotazníku.

 

Odpovědi respondentů

1. Setkali jste se ve škole s šikanou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14384,62 %84,62 %  
ne1710,06 %10,06 %  
nevím95,33 %5,33 %  

Graf

2. Byl/a jste sám aktérem šikany? (Oběť, šikanujícíí)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8952,66 %52,66 %  
ne8047,34 %47,34 %  

Graf

3. Znáte někoho, kdo se osobně setkal s šikanou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14485,21 %85,21 %  
ne2514,79 %14,79 %  

Graf

4. Jaké to na něm nechalo následky?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

¨zadny

..u nás ve třídě je šinakana běžná věc...ale tako becně řekla bych že se obětem schodí sebevědomí a cítí se ztracená..nejhorší je že se oběť snaží být s aktéry za dobře,dalo by se říci že je obdivuje,chce být jako oni a podlejzá jim...a oni jí za to shodí ještě víc... ..ale největší šikana co u nás probíhá je šikanování učitele žákem...to opravdu přesahuje meze..učitelé odcházejí a nedávají kvalitní výuku a neví si rady..bohužel ..kdo by taky věděl když na něj žák volá "dědku uhni!!" "Bábo dělej pocem!!" "Si fakt socka..!" "Koupete se někdy vůbec??" a stříkal na něj deodorant...co v týhle chvíli dělat? jednu mu natáhnout!!!..ale copak může?? NE! Stát by ho poslal do kriminálu..a to je spravedlnost?

agresivní chování ke slabším

Ani nic moc.Byla to spíše psychická šikana.

ano citím se jinak zvláštně a sám bych rád šikanoval

Asi téměř žádné

asi žádné

byl to člověk, který byl i před incidentem introvert, takže nemohu posoudit.

bylo mu to líto, ztratil sebevědomí, byl na okraji třídy, zhoršení ve škole

Čerstvá záležitost, zatím nejde popsat následky

deprese

Hlavně psychické,lidem ted moc nedůvěřuje

chvili trpel depresemi, vymenil skolu a do noveho prostredi se dostal jako velmi silna osobnost

jako oběť má celoživotní trauma se kterým se jen těžko srovnává a občas mu to působí velké potíže při novém seznamování s dalšími lidmi....má naprosto vyhraněné názory proti agresivnímu chování a cokoliv kdy jsou schopni dělat lidé kteří ho šikanovali odsuzuje s největším odporem...

Je dost zamlklý, a moc se nebaví s ostatními

je to magor a ted furt dela ze sebe machra :D

je to pako které se poté snaží najít jemu slabší a na nich si to vylít

Je to píča a socka jako byla i před tím...

k šikaně docházelo max. do 7mé třídy, dnes jsme ve třídě většina kamarádi, a ty co nemáme rádi prostě pomlouváme tak aby o tom nevěděli...a oni nás, nikdo si nezačíná zbytečné problémy...

když vás budou šikanovat, budete věďět, jaké to zanechá následky

komplexy

Málo si věří a dodnes si nechá nasrat na hlavu....

mám strach z nových lidí

menší sebedůvěra

mírné

Může být sám později šikanér, protože si chce vybít zlost na nějakém slabším jednici. Chce si vykompenzovat tu šikanu, kterou musel prodělat!!

myslím že žádné

myslím že žádné.

MYSLÍM,ŽE MĚ TO NAOPAK ZMĚNILO,naučila jsem se bránit

myslím,že žádné

Nakonec se z toho dostala, ale řekla bych že má stíženiou důvěru k okoloí

následky jsou velmi traumatické a psychické problémy si nese už do života

Naštěstí žádné.

Nebavaví se s nikym jenom si pořád čte nebo sedí a kouká

nedostatek sebevědomí, odtrhnutí od společnosti

Nejspíš žádné, aspon se zatím neprojevují.

neprůbojný ve společnosti, váhavý.

Nerad vzpomíná na základní školu.

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím o žádných vážných, snad kromě dalšího stranění se lidí, kteří se na té šikaně nějak podíleli.

Nevím. S těmi lidmi se moc neznám, ale navenek se tvářili docea v pohodě

nezajímam se

Nezapomene

Nezvládala být s námi ve škole, nedokázala si najít kamarády.. Po přestupu na jinou školu patří mezi "oblíbené" :)

nikdy nic pozitivniho

nikoho jsem takhle nepoznala. Ale myslím si, že to má špatný vliv na jeho psychiku

nízké sebevědomí, nejistota a strach ze života, nedůvěra k lidem

o zadnych nevim

On byl ten co šikanoval takže žádné.

opakovanie ročníka,doteraz navštevujeme psychológa

osoba byla zakřiknutá, zdráhala se seznamování s novými lidmi

podkope to sebedůvěru a člověk má pak pocit, že h oostatní nechtějí, a že není dost dobrý- což pak paradoxně může vést k perfekcionismu a cílevědomosti, takže nakonec se z šikanovaného stane ten, co všechny předčí

Podle mě žádné...

Pokud vím, ta naštěstí žádné.

pokus o sebevraždu, braní antidepresiv a dnes normální život

Posilnilo ho to.

problem v komunikaci s okolim

psychiatrická léčebna

Psychické

psychické

psychické

Psychický potíže, nízký sebevědomí, pocit, že ho lidi nemaj rádi, že je k ničemu, nedůvěra k lidem...

psychicky to zdeptalo

Respekt, nebo spíše strach z ostatních lidí

Snížené sebevědomí

snížené sebevědomí, nedůvěra v ostatní ve společnosti, tichý člověk, nevýrazný, v ústraní...

Sociální fobie

sociální fobie

strach

strach z cizích lidí,chodit někde sám nebo na místa,kde není moc lidí..

Strach z nové školy, hlavně z toho že se bude opakovat.

Straní se

Šikana byla včas odhalená a zabránilo se v jejím pokračování, takže jen špatné vzpomínky.

špatné

Ted se hodně bojí lidi.

ted uz zadne, stal se z neho flegmatik, nejlepsi vec na svete

Teď už v podstatě žádné, jen má nižší sebevědomí než by mohl mít.

tichý,nikam se nehrne atd

trvalá nejistota, úzkost, vztahovačnost, problémy pochopit nevinný humor lidí, které šikana nezasáhla, intenzivní smutek, pochybnosti o sobě samém, nulové sebevědomí, pasivita nebo poraženecký postoj ("proč něco měnit, stejně to nemá cenu"), časté myšlenky na sebevraždu....

Uz si to nepamatuje

uzavřenost, ustrašenost, labilitu, nízké sebevědomí, deprese

V podstatě žádné, možná jen trochu nedůvěru k lidem...

Velice.

velke

zadne

zadne

zadne

zadnny vonn si vymyslel ze ho sikanujem aby moh odejit ze skoly protoze se s nim nikdo nebavil

Změna chování

Změní se povaha - už není tak důvěřivá.

žádné

žadné

žádné

žádné je mi to jedno ( nebyla jsem obětí )

žádné.Ono je někdy dobré(né zase tvrdou šikanou,ale nějak jemně)dítě postrašit,aby se naučilo se trošku bránit a nenechat si potom v budoucnu kakat na hlavu.

5. Jistě víte, že šikana se netýká jen dětí, nýbrž i učitelů. Stali jste se někdy svědkem šikany učitele dětmi, či naopak?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9053,25 %53,25 %  
ne5733,73 %33,73 %  
nevím2213,02 %13,02 %  

Graf

6. Informuje Vás škola o tomto problému?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8650,89 %50,89 %  
ano5633,14 %33,14 %  
nevím2715,98 %15,98 %  

Graf

7. Myslíte si, že je škola (výchovný poradce, ředitel apod.) dostatečně informována o dění ve škole?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11769,23 %69,23 %  
nevím3118,34 %18,34 %  
ano2112,43 %12,43 %  

Graf

8. Myslíte si, že je vedení školy schopné problém s šikanou řešit? (Vyvodit patřičné důsledky, poskytnout pomoc, zarazit šikanu při zrodu apod.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7142,01 %42,01 %  
ano6035,5 %35,5 %  
nevím3822,49 %22,49 %  

Graf

9. Jak podle Vás vlastně šikana vzniká?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Když je někdo "jiný" než ostatní.

:P

0

Agresor si vyhlídne "slabší" obět (nesmělého žáka) a kompenzuje si na něm své problémy méněcenosti tím že se nad ním povyšuje a manipuluje s ním a tak sám sobě a okolí dokazuje že je tzv. "king".

blbosti

buzerace

diky blbeckum ktery se nudej

dítě či skupinka dětí má potřebu projevit svou sílu a ovládání jedince, který se jim není schopen postavit

Dlouho a strašlivě.

hfdur

hloupostí nedostatečným sebevědomím, které je nutno (podle šikanéra) zvýšit tímto způsobem

Chorobomyslný jedinec si vybere slabšího či jinak odlišného jedince a potřebuje si namastit ego svou převahou a vytáhnout se před ostatníma jakejje borec,využívá toho,že se slabší nemůže bránit

jak to mam vědět nikdo mě nešikanoval...

Jeden hlavní vůdce to vyvolá a ostatní bez své hrdosti se přidají

Jedinec si kompenzuje své komplexy na druhých psychickým či fyzickým týráním, tedy šikanou

Jednoduchý...šikanující nemá životní cíl.

každý případ je jiný

kdyz ma dite neco navic nez ostatni deti,nebo prave kdyz ma toho o hodne mene nez ostatni

když je někdo jiný než ostatní nebo se nechce podřídit ostatním..apod...

když je někdo moc odlišný, něčím zvláštní tak se stává obětí

Když je žák odlišný (sociálně, názorově...).

Když má člověk příliš volného času a neví, jak s ním správně naložit, nudí se a pak začne dělat věci např. šikanu či vandalství, aby se nějak zabavil

Když někdo má nízké sebevědomí a má zaostalé myšlení, že násilím a psychickým nátlakem získá převahu... později člověk dojde k tomu, že větší hodnotu má, když získá někoho svými schopnostmi a jeho přítelství dobrovolně

Když někdo nemá co dělat tak si do někoho rejpne.

Když si někdo potřebuje dokazovat vlastní výjimečnost nad slabšími.

když šikanován ukáže slabost tak ten šikanující toho ihned využije ku svému prospěchu.

ked si chce niekto nieco dokazovat

komplexy

Komplexy dětí které vyrůstají v nevyrovnaném rodinném prostředí.

Komplexy šikanujících, potřebují si něco dokazovat na slabších, chcou vypadat tvrdě

Lidé pouze neovládají vlastní hněv a emoce a dovolí, aby se to z nich dostalo nepatřičnou cestou, jako je šikana apod.

Lidé vidí bezmocnost slabšího a mají nakonec radost z toho, že zahnali slabšího "do kouta"

mlacenim a podobně

myslím se, že vzniká tím, že je nějaký žák (nebo skupinka žáků) je v něčem jiná než ostatní a žáci, kteří v sobě mají nějaký "násilnický pud" se této příležitosti chopí, a začnou šikanovat.

Myslím, že jakýsi "šikanátorský" pud v sobě má hodně lidí, nechci to říkatz ale zřejmě je to celkem přirozené....ubližovat ostatním. Bohužel :-(

narodí se debílek,kterej si řeší svoje problémy z dětství na druhých

následkem toho že je nekdo oblíbenější nežli ostatní.

nedostatečná možnost potrestat ty co šikanují, protože někteří jedinci jsou agresivnější

nedovedu definovat, snad jednání smečky, nabo tak nějak, dominance

nějakým komplexem či problémem toho,kdo šikanu vytváří...

někdo je slabší nebo osamělý a ti ostatní toho potom začnou zneužívat

někdo je slabší někdo silnější ...protiklady prostě

někdo je trochu jiný než ostatní nebo není "IN" a hned ho nemají rádi. Pokud je slabší tak může vzniknout šikana.

někdo jiný, vyčnívá...

někdo se chce ukázat, protože nikoho nezajímá. častěji ale to je prostě tak, dnešní společnost je humus, a jako humus se chová

Nekdo si chce otestovat svoje schopnosti, nebo proste mit pocit nadvlady

někdo si léčí své komplexi na druhém, který si to nechá líbit, nebo aby někdo ukázal svou autoritu či moc, hlavní je, že to pochází z nevyrovnaného prostředí, kde je k tomu prostor. Tak, kde jsou lidi otevřenější a upřímnější nebojí se projevit svůj názor atd vzniká šikana míň. V každém státě šikana bude a všude z různých příčin a taky v jiném rozhasu, v ČR je mantalita lidí taková, že to k šikaně jednoznačně přispívá.

Někdo si na někoho zasedně,většinou si partičky všímají dětí které chodí domů sami,nebo na děti které nemají moc kamarádů.Nebo i silný si dovolí na slabšího.Nebo to může začít nevině.Třeba náhodou.Dítě je neopatrně dívá se jinam a nechtěně žduchne do někoho jiného a už začnou nadávky a tak.Pak si dotyčný na dítě zasedne a začíná ho šikanovat.

někdo ze spolužáků nebo učitelů chce získat pocit moci, který jinde nemá

Někdy třeba, když má někdo nějaké problémy mimo školu nebo třeba psychické problémy, tak se uklidňuje tím, že ostatním ubližuje a způsobuje problémy.

nenápadně

nenávistí 2 a více lidí

Nepoměr psychických sil šikanujících, obětí a svědků. (oběť nezareaguje poprvé "tohle ne"-> příště je to silnější) Špatná výchova a možnosti zábavy.

Neschopností buď obětí či šikanujících dobře zapadnout do kolektivu

netusim

netuším

nevím

nevim

nevim

Nevím

nevím

nevim

nevim

nevim

nevim

nevím

nevim

nevím

nevím

nevim

nevim

Nevím...

nevšímavostí okolí, tím se dává šikaně prostor.

newim

nízké sebevědomí šikanujícího..., pokud se někdo jen malinko liší od průměru, už má šikanující důvod dotyčného napadat

no když je třeba někdo doma ve špatném prostředí rodiče si ho nevšímaj a tak....a většinou je utočeno na mladšího a slabšího člověka...

No někteří jedinci se prostě nudí a chtěji všem ukázat, jak jsou "IN"

normalne ale jako moc nwm no

nuda, rodice se nevenuji detem rodice nedavaji kladne socialni vzory

nutuším, nenávist, méněcenost možná

Obětí šikany se nejčastěji stává člověk, který se něčím odlišuje od ostatních např. oblečení, znalostmi apod. a to je podnět pro agresory a začnou se šikanou.

odlisnostmi, odchylkami

Odlišností dítěte (jeho zvýšenou úzkostností, jakýmkoli handicapem, nedostatečně módním oblečením) a když se "ujme" posmívání. Pak není problém přitvrdit. (odpověď by mohla být velmi dlouhá)

odlišností jedince ať už pozitivní nebo negativní

ostrakismus

Parta lidi se nudi, zjisti slabost obeti a jdou na vec. Sikana je na svete.

Parta namachrovanejch frajírků si prostě musí nějak dokazovat, že jsou nejlepší, tak ubližují slabším

Pocit nadřazenosti jednotlivce nad jiného jednotlivce či skupinu.

pocitem povýšenosti útočníků

Podlě mě vznika když šikanujíci má nějaký problem a hledá si nejslabší oběť.

Podle mně ješitností, srovnáváním dovedností a vlastností mezi studenty. A pokud má někdo představu že je lepší a špatnou povahu pak je tyran na světě.

pokud je někdo odlišný, lepší, horší než ostatní

pokud mluvíme o šikaně kterou vytváří žák učiteli tak je to povolení..velká svoboda žákovi a nezájem rodičů..hlavně výchova..učitel nemá možné prostředky se bránit-většině žáků je jedno jakou mají známku(jak z chování tak z daného předmětu),rodiče to neřeší,ba ještě podporují své děti,a někteří učitelé pak takovýmhle žákům vyjdou ještě vstříc(idividuelně vyučují,mírněji známkují testy,neustále opakují těto žákům co mají umět,dávají nové a nové šance..atd),protože cítí učitelskou povinnost...ale mně to přijde jako uplná blbost,tyhle žáci nemají touhu se učit,nechtějí to znát a když už se laskavě uráčí se něco naučit nebo pracovat trochu v hodině(např. si opíšou zápisky z tabule) neobejde se to bez pichlavých poznámek a učitele ještě seřvou že jim za to co udělali nedá jedničku na vysvědčení a pošlou ho do prdele a řeknou že už se nikdy nebudou učit..

potreba nadrazeneho postaveni a moci

potreba pocitu nadrazenosti

Přirozená agresivita, zvědavost, touha po moci nad někým, někoho ovládat apod. A s tím související nedostatek příležitostí, kde tyto vlastnosti nějak "férově" a neškodně vybít.

Přirozený pud, něco si dokázat ukázat že šikanující je ten nejsilnější.

rádoby silnější jedinec si kompenzuje své mindráky na někom slabším

Rasovou odlišností, fyzickou převahou, sociálním rozdílem..

rozdílem finančních možností dětí

rozdílným sociálním zázemím, povahou člověka, domácím prostředím

rozdíly mezi žáky(studenty)

Rozpadem společenských vazeb.

různě

různě

silnejsi jedinci chteji ovladat slabsi

silnější se chcou předvádět a proto šikanují slabší

silní si řeší své problémy na slabších (v jakémkoliv slova smyslu)

Slabší jedinci se spojíajdou do dalšího slabšího, jen proto, že se snimi nebaví a pod.

slabší jedinec se nezapojuje do kolektivu, neumí se bránit běžnému popichování, toho využívají silnější jedinci, kteří své útoky stupňují. Oběť buď uvádějí do trapných situací, na které neumí reagovat, případně mu ubližují, v horších případech i fyzicky.

snahou aktéra zviditelnit se a získat respekt u ostatních

Sociální rozdíly - bohaté děti si myslí, že si mohou všechno dovolit. Mají jiné možnosti (oblečení, kapesné, vybavení, dovolené..). Soutěží už děti ve školce. Dále kult těla - silnější jedinec nemá šanci. Na SŠ vznikají velké rozdíly ve věku mezi žáky - 15letí i třeba 22 letí. Z důvodu nezaměstnanosti se studují třeba 2 učební obory za sebou. A handikepovaní mají teprve smůlu. V televizi se pořád řeší fanoušci, skini...to jsou ty pravé vzory!

sou to hajzlové co si potřebujou na druhých dokazovat svojí sílu

Spojením kolektivu proti jednotlivcům, kteří nezapadají do kolektivu, ať už z důvodů své neprůbojnosti, neochotě se podřizovat něčí autoritě, vlastnostmi, které člověka označují za ,,divného´´.

Stačí maličko. Někdo je odlišný a snadno se tak stane obětí ať už ve škole nebo v práci. Může za to také složení té společnosti (jestli tam jsou agresoři nebo naopak velmi citlivá stvoření.)

šikana vzniká protože jsou tu silní ale ne moc chytří lidé kteří si svoje komplexy vybíjí na lidech úplně opačného rázu a tudíž si tím zvyšují sebevědomí a obětem svého útoku jak psychického tak fyzického se ho naopak snaží co nejvíce poškodit aby mu ublížili a sami sebe uspokojili...je to psychická porucha útočníka která se dá srovnat pouze s demencí a je neuvěřitelně slepá....

Šikanující se vyžívá v dominanci (psychický teror) nad slabším (nebo nepohodlném jedinci), který se mu nepostaví. Opakované incidenty.

Šikanující si chce dokázat že je lepší než ostatní

Šikanující si vyhlédne slabou oběť, na které si něco dokazuje, nebo když ví, že dostane např. peníze, chce si vytvořit autoritu v kolektivu, chce být obdivován, anebo jenom tak.

Špatná koheze třídního kolektivu. Nerovnovážné vztahy. Nekonstruktivní práce se skupinovou dynamikou.

špatná výchova v rodině zakompexovaní jedinci

špatnou výchovou

Špatnou výchovou rodičů

Špatný emoční vývoj některých jedinců(zakomplexovanost), který je kompenzován ponížením emočně vyspělých jedinců, kteří ovšem často nejsou fyzicky silně vyspělý, na rozdíl od emočně zaostalých jedinců.

špatným kolektivem...

špatným vedením doma

špatným vedením rodičů

Špatným způsoben kontaktu škola - rodič

Těžko říci, stačí aby jedno z dětí nějakým způsobem vybočovalo a ostatní si na něj zasednout. Přijde mi, že v kolektivu dětí je snaha o určitou uniformitu a ten kdo ji nechce nebo nemůže akceptovat se stává téměř automaticky obětí šikany,

Tím že je někdo slabší a někdo zase silnější.Ten silnějš í si řekne Proč ne a šikana je na světě

tim, ze si nekteri mysli, ze jsou nadrazeni jinym, maji potrebu se na ne povysovat

Tím, že šikanující má sám nějaké problémy a snaží si zvýšit sebevědomí na slabším jedinci.

tím,že je povinná školní docházka a člověk musí být pohramadě s lidmi,kteří mu ubližují

tím,že někteří jedinci potřebují upoutat pozornost na sebe a zároveň tedy být středem pozornosti....a protože se jim to nedaří,jak by si představovali začnou se šikanou...

to je individuálne,či ide o fyzickú alebo psychickú

to je ruzny kolikrat si za to muze obet sama

touha se odlišit... vybíjet si zlost na slabším, dokazovat si tím svou sílu

Třeba ve třídě jsou žáci vědomě či nevědomě děleni na skupiny těch "lepších" a horších.Většinou se ti horší nebo nevýrazní těch lepších bojí a nebo jsou ti horší prostě uzavření a těm lepším jsou pro smích a tak ti lepší začnou uzavřenost a strach slabších jedinců využívat a začnou ho "okrádat" nejprve třeba jen o svačiny ale později i o peníze apod.

tvořením skupin

u mladších dětí z hlouposti u starších jako kompenzace nějakého komplexu nebo frustrace

utlačovaní slabších jedinců

V partě

v případě šikany Učitele žákem? třeba že si učitel není schopen zjednat pořádek ve třídě a získat u žáků dostatečný respekt. a šikana mezi žáky? starší spolužáci šikanují mladší spolužáky,, kteří se bojí na ně něco říct.

v rodině

ve snaze prosadit se a zvýšit si seběvědomí a předvádět se před podobnými lidmi

Velmi se o ní mluví a člověk to chce vyzkoušet sám-

Věršinou vulgárním nadáváním.

většinou si "nejsilnější" člověk vybere toho nejslabšího,či někoho,kdo není jako ostatní,kdo se něčím liší

Vidina přirozené, ale slabé konkurence, kterou není těžké zničit a tak toho při nejbližší příležitosti využiju.

víš že ti ani nevim.....

vynikání ze společnosti, závist

vysokou diferenciací mezi dětmi - zájmonou, finanční, společenskou, inteligenční, národností atd.

vytipováním slabšího jedince

vytipováním slapšího jedince silnějším

Vzniká hlavně snadnou ovlivnitelností ostatních. Pokud jeden začne, ostatní se pomalu přidávají. Znám z vlastní zkušenosti.

vzniká tak že se někdo potřebuje nad někým povyšovat a honit si ego

Z podstaty, že jedni se cítí silnější než druzí.

Začíná to špatnou komunikací žáků mezi sebou a nezájmem učitele.

Zakomplexovaný debílek či parta zakoplexovaných debílků se nudí a potřebuje si dokázat, že jsou něco víc, tak zaútočej na toho, kdo vypadá, že se nebude bránit a nikdo se ho nezastane. Nebo někoho provokují odlišnost- to je taky psychickej problém. Popřípadě se jenom nudí a to je pak úplně nejhorší...

zalezi na jednom jedincovi

zamindrákovaný "bavič třídy" s horším prospěchem (je jich více) se začne navážet do "šprtů" všichni kdo nepropadají jako on/ona holky, které si zavidí, jedna je úspěšnější (ve škole, sportu, s kluky), ty ostatní po ní začnou plivat a roznášet pomluvy, dělat jí naschvály

závist, dětské blbosti

Závist, projev nadřazenosti....

závistí,ukázat,kdo je silnější..

Ze strachu z rozdilu, z projevovani zloby, z davoveho efektu...

Ze špatných fyzických předpokládů a finančního postavení.

ze závisti,děti které obět šikanují jsou nějak zaneprázdněné

Způsobů je mnoho. Od varianty že jde jen o "pouhý" žert, který druhému ublíží a původně jako šikana nebyl zamýšlen až po lidi, kterým dělá dobře vidět někoho trpět až uť po fyzické či psychycké stránce. V neposlední řadě to může být i vybíjení si zlosti z domácího prostředí, kde může být mnoho dětí taktéž šikNOVÁNO.

že někdo je jiný než ostatní

10. Představte si, že jste svědkem šikany. Zakročili byste? Zarazili byste šikanu, případně ji nahlásili?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10662,72 %62,72 %  
nevím5230,77 %30,77 %  
ne116,51 %6,51 %  

Graf

11. Jak by se problém s šikanou měl řešit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

:/

..zavedení tělesných trestů a možnost vyhození ze základní školy..ale hlavně VÝCHOVA rodičů...to je základ

(Agresor by měl dostat pořádně na hubu)

0

1) Zabránit individuelně a aktivně již v počátcích - nenechat si teror líbit a nepodléhat. 2) Udržovat dobré vztahy na pracovišti, najít si spojence - působí také preventivně 3) Pokud nepomáhá výše zmíněné - hledat pomoc u nadřízených, personalistů, psychologů 4) Pokud ani to ne - opustit pracoviště.

aby byl učitel přítomen ve třídě i o přestávce

aby se už nestala

adekvátně

Asi ne moc přes rodiče, protože ti většinou věří svým dětem a ne učitelům.

bonznout

Cyklon B

dat na prdel, rozbit usta nebo mu dat takovyho facana az se mu otoci kousavy dozadu

dat sikanujicimu pres hubu

Dělat různé semináře hlavně na základních školách, v nichž upozorňovat na možné následky šikany pro oběť (trauma, strach z lidí, psychosomatické potíže)...dále by měl být v každé škole (základní i střední) k dispozici školní psycholog nebo alespoň výchovný poradce (poradci), kteří by situaci ve škole monitorovali a případné problémy řešili.

deti, kteri sikanuji ostatni by meli byt prerazeni do specialnich ustavu, jejich problem je dle meho nazoru ve spatne vychove a skola je nepredela a v urcitem veku uz ani rodice ne

diskuzi mezi ucitelem, zaky, rodici

Dobrou komunikací mezi žáky, učiteli, psychology a rodiči.

domluvit pripadne pohrozit sikanujicim, promluvit si s jejich rodici

Důrazné jednání výchovného poradce na škole s rodiči o chování dítěte.

Důsledněji, snížit věkovou hranici, pro trestní zodpovědnost.

Fyzickými tresty.

Hlavně by se děti neměli bát to říct rodičům.Následně pak domluvou šikanisty nebo jeho rodičů a jestli to nepomůže tak dát dítě na jinou školu.

hlavně by se nemělo dovolit dětem ve školách aby se tam nudili a neměli příležitost bavit se tímto zvrhlým způsobem na úkor jiných...

Hned v zárodku..

Je jedno jak hlavně by se konečně měl nějak řešit.

Jsem realista. Sikana mezi nami vzdy byla a vzdy bude. Pokud nejde o nejake brutalni fyzicke utoky, rekl bych ze se se sikanou musi porvat kazdy po svem. Takovy je zivot.

KAZENSKEJ POSTIH ALE TO NEPOMUZE :)

kázeňsky potrestat

Kontaktoval bych osobu, která má kompetenci školní šikanu řešit. Např. školní metodik prevence, školní psycholog, případně určná osoba v učitelském kolektivu.

Krutě a bezohledně.

mal by sa riesit s tym co sikanuje, aby si uvedomil co robi

mělo by se rázně zakročit

Mělo by se to řešit s policii a soud by tonějak rozhodl, ale určitě by to neměla zustat ležet.

Měly by být zavedeny nějaké postihy, které by ale stály za to.Měly by případného šikanéra vystrašit hned na začátku a ne až po incidentu. Většina opatření, které se školy snaží dělat je nedostačující, měly by se zamyslet nad tím, že toto je vážný problém, který může na jedinci, který je šikanován zanechat následky!!

mlátit,fyzické tresty

Mnohem více času jí věnovat při vzdělání budoucích kantorů (ne tak jako u nás na fakultě, kdy jí byla věnována pouze jedna přednáška), workshopy pro učitele (aby si uvědomili, jak působí na člověka dav = viz třeba metači vajíček...), osvětou pro děti - aby se nebály šikanérů a šikanu oznámily, když ji vidí. Aby rozpoznaly nevinné škádlení od něčeho horšího. Podstatně větší osvětou pro rodiče, aby poznali skryté volání o pomoc a nezaměňovali ho s lajdáctvím nebo klackovitostí nebo bolestínstvím. Také by možná nebylo špatné dát dětem hned zpočátku nějaký dostatečně markantní příklad, ze kterého pochopí, že všichni jsou si rovni a všichni mají právo na lásku a respekt ostatních, ať už jakkoli vypadají nebo mluví a podobně. A nebo v rámci výše zmiňovaného workshopu pro budoucí (nebo i stávající) učitele modelové situace - aby rozpoznal, zda je mu přehrávána šikana a ukázal, jak by reagoval. Mohlo by se jednat o situace z praxe, které jsou známé, kde původní učitel třeba selhal. A pak situaci rozebrat a ukázat, jaké by jeho rozhodnutí mělo výsledky.... V neposlední řadě podstatnější ochranou samotné osoby šikanou postižené. Z vlastní praxe vím, že v pokročilých stadiích šikany (u mně prošlo všech 5 stadií - viz Michal Kolář) už na své straně nemá šikanovaný nikoho, kromě linek důvěry, které tenkrát ještě neexistovaly. Nevěří mu nikdo z učitelů ani kamarádů, všichni si už myslí, že je chyba v něm, a tak nejčastěji slyší, že si za to může sám, že se má přizpůsobit, změnit svoje chování, že ostatní asi něčím dráždí, že je jeho chyba, že se nesnaží zapadnout, učitelé přidají lajdáctví, záškoláctví, špatné známky, malé snažení ve škole, drzost, .... není za kým jít.

na speciální hodině s celou třídou, pokud možno intervencí odborníka

na to neni jednosuchá odpověd...myslím,že je to vlivem společnosti...

Nahlásit a potrestat viníka.

Nahlášení lidem, kteří jsou pro aktéra autoritou a tím i přísné potrestání aktéra.

Násilím proti šikanujícímu, nejlépe ze strany šikanovaného (tedy ho vytrénovat, aby šikanujícho přemohl), nebo zásahem spolužáků. Zásah dospělých až v krajním případě.

nejde řešit je byla a bude

nejprve domluvou

Nejsem psycholog, nevím.

Neměli by pro ni vznikat podmínky.

netušim

netuším

Netuším. Myslím, že kdyby někdo přišel na správné řešení, šikana by vymizela.

nevím

nevím

nevim

nevim

nevim

nevim

nevim

nevim

nevim

nevím

nevím

nevím

Nevím

nevim

nevim

nevím

Nevím, nestalo se mi nikdy, že by pomohl zákrok učitele nebo něco takového. Zřejmě to šikanátory musí překít samo

newim

nijak

Nijak

nijak, nedá se tomu zabránit

Nikdy se to úplně nevyřeší. Nevím

nwm

obě´t nebo svědek by měl informovat rodiče a třídního. Ti by měli zakročit. Dát agresorům důtku nebo sníženou známku z chování. Případně přesunout oběť do jiné třídy, pokud to nejde, do jiné školy. Pokud totiž oběť růstane, šikana možná nebude tak zjevná, ale může být vyloučen z kolektivu a to je stejně psychicky těžké jako šikana.

Oběť šikany by to určitě měla nahlásit rodičům či nějaké vyšší moci :) No a oni ny se měli postarat, aby se již nic podobného neopakovalo

odstrašující tresty šikanujících

okamžitě by měli ti, co šikanují dostat důtku ředitele (pokud jde o ZŠ) nebo například podmíněné vyloučení (na SŠ...)

okamžité vyloučení ze školy, u učitele výpověd

Okamžitě, rázně a účinně a ve splupráci rodičů školy a dalších zainteresovaných

oko za oko zub za zub

oni si to vyřeší sami

otevrene a tvrde potirat

oznámit to .....

podle metodiky MŠMT

podle ŠVP

Podle toho jak je šikana vážná

policie18

pomocí psychologa (oběma stranám), při pokračování trestem (dutkou, podmínečném vyloučení,...)

postihem

Potrestání šikanujících. Pokud se učitel(popř.jiný pracovník školy) dopustí pochybení(nebo dokonce zatají šikanu, aby se jí nemusel zabývat) měl by být potrestán(přechodným snížením platu, či něčím podobným). Pokud ovšem dojde znova k pochybení(či znova se pokusí zatajit šikanu), pak to není kvalitní učitel a nemá právo vyučovat děti a už vůbec za ně mít zodpovědnost a proto by měl být v takovém případě vyloučen ze školy a trvale i ze školských služeb(samozřejmě se může jednat i o ředitele nebo nějakého jiného pracovníka).

potrestáním toho kdo šikanuje...a nějaká pomoc tomu kdo byl šikanován

potrestáním vyniků a včas

potrestat šikanující a to příkladně klidně i vyloučit ze školy

primitivní a hloupí lidé, kteří si hojí své komplexy na slabších, budou vždy. Problém se šikanou musí řešit lidé kolem, nesmí se jí dát prostor!!! a záleží jen na všímavosti okolí. Proti šikaně je třeba velmi tvrdě zakročitˇ!

prostřednictvím Policie ČR

Prověřit, zda se skutečně jedná o šikanu... Poté zakročit, rázným vychovným opatřením, pokud se to bude opakovat, vyloučit ze školy

Především by se jí mělo snažit předcházet.

PŘEDEVŠÍM KAŽDÝ BY MĚL VĚDĚT, ŽE SE S PROBLÉMEM ŠIKANY MŮŽE SVĚŘIT AŤ DOMA NEBO VE ŠKOLE A NENARAZÍ NA ODMÍTAVÝ POSTOJ

Především to záleží na všímavosti a pozorování učitele. Objet často vysílá nenápadné signály kterých s i učitel často nevšímá. Pokročilejší šikana by se měla žešít spolu s psychologe. Jen samotné potrestání (dutkou a 3 z chování) jen málo vyřeší.

přes dospělé

Přísné tresty, popřípadně podmínečné vyloučení ze školy

pssychologickým vyšetřením šikanujících. Nepřijde mi normálí že i dítě může a dokáže šikonovat jiné dítě

Psychologa pro šikanující- aby se nad sebou zamysleli, proč to dělaj a aby začali řešit svý problémy jinak.

razantně

Rázně zakročit proti těm, kteří šikanují, např i vyloučení za školy. Postrat se, aby se děti nebáli šikanu nahlásit.

rázně, tvrdě, vyloučením ze školy, ze zaměstnání, prostě tvrdým trestem který by ostatní odradil to také zkoušet

rázně.Agresivní děti a děti,které ubližují druhým by měly být umístěny do nějakého zařízení,či by nad nimi měl být trvalý dohled,i mimo aktivitu školy,měly by docházet na různé speciální terapie a měly by být hlídány psychologem,či psychiatrem

Rěšit s rodiči,popř.se sociálkou,potrestání,event.vyloučení ze školy

rozhodně dotyčného pořádně potrestat tak, že by na to nikdy nezapomněl..

rychle

řádně potrestat dítě vpřípadě šikany dítěte učitelem zajít za ředitelem

S agresorem se někdo vypořádá, nejlépe kolektiv

s aktéry a rodiči /týká-li se to školy/, prevence /besedy/

seřezat, pozavírat doma, sebrat počítač a klíčky od motorky, jídlo jen za odměnu, učit se, učit se, učit se a až pak zábava a za odměnu uvázat na vodítko, vybavit GPS a krevní sondou

sníženým stupněm známky z chování, případně vyloučením ze školy, ve věku nad 15 let bych to nechala uvádět do trestného rejstříku

Správnou výchovou k asertivitě. Zjištěním důvodů v konkrétním případě a jejich odstranění.

Šikanující aktéry zavřít do patřičných ústavů pro děti (pasťák).

šikanující by mněl být potrestán

Tak aby se neopakovala.

Tak, že šikanátor by dostal varování, při opakování by dostal do úst a pokud by nepřestal, tak jedině vyloučení ze školy.....totiž, pokud to člověk udělá i po třetí po těch dvou předchozích případech, udělá to i po čtvrté, takže jedině tak je možné se tomu vyvarovat.

Teda to je nadlouho! :) Přesně samozřejmě nevím, ale určitě víc těch příležitostí, o kterých jsem psal výše. Konkrétně? No řekněme třeba sport, ale i větší tolerance k "férovému" násilí.

tezko rict

Těžko posoudit.. Někoho stačí napomenout a řestane a někdo se nepoučí nikdy.

těžko řešitelný..zvýšit dohled

těžko říct - záleží případ od případu

těžko říct, když ani odborníci nedoukáží dát takové rady, které by fungovaly

Ti, kteří šikanujou okamžitě dát do nápravného zařízení!!!!

To je těžké. Kdyby násilníci slíbili, že už to neudělají, myslím, že by se to nevyřešilo.. Asi nějaký kázeňský postih, v případě opakování stupňovat, v nejhorším případě poslad dítě do nápravného zařízení

To záleží na tom v jakém stádiu je odhalená. Pokud v tom posledním, měl ze školy odejít agresor(agresoři) což se bohužel děje přesně naopak.

toho,kdo šikanuje ze školy vyloučit.

Toto bych nechal raději na odbornících, mé názory na toto téma jsou až příliš radikální a v rozporu s všeobecným trendem nepoužívání tělesných trestů, takže si je raději nechám pro sebe.

trestem!

Tvrdě, nepodceňovat

u dospělých podmínkou,u dětí zhoršením známky z chování a kdyby to byl hodně problémový žák přes sociálku

Ukázat lidem, že šikana není správná a že s ní nic nezískají.

ukázat na ni zvýraznit a zpřísnit tresty

ukladat tvrde tresty

Ulička.

Určitě by měla oběť změnit školu!

Určitě sezení s rodiči a přirozené řešení problému.Rozhodně né hned kázeňské tresty, ale ty jsou později také na místě.

určitě tvrdě a nemylosrdně at ví jak tomu chudákovi bylo

určitě zveřejnit,odsoudit,informovat rodiče u starších i policii a přiměřeně potrestat

uvědomnění rodičů, podmínečné vyloučení ze školy

V mém případě se nějak neřešil, takže nevím. :(

v nějaké instituci nebo sporu kde by se sešli obě dvě strany i s rodiči případně učiteli pokud je to směrováno na ně a řešit to nějakým způsobem (podmínkou jinak vyhodit ze školy, finančí postih, vězení nebo jiný ústav)

v rodině i vw škole

Ve škole asi nejspíš učitelé. Děti to asi nevyřeší.

větší vazba mezi dětmi a školou - více informací, praktických příkladů, jak se bránit šikaně

viz.otázka č.9 ti "lepší" by si měli uvědomit že to není nejlepší řešení a ty svačiny by si měli nosit sami a peníze si získávat jinak než okrádáním slabších článků třídy kteří se ještě navíc bojí to říct protože mají z těch nadřazených jedinců strach.Ale většina toho stejně nenechá tudíž by ti "slabší" měli sebrat odvahu a nebát se to někomu říct aby se problém mohl vyřešit.

vyhazov ze skoly

vyhazov ze skoly

vyhazovem ze školy nekompromisně

vyhledat toho kdo to všechno způsobil a potrestat ho..třeba vyhodit ze školy

vyhodit ze školy aktéra šikany

Výhružkou třeba vyloučením ze školy nebo nějakého trestu. Měli by o tom vědět především rodiče člověka, jenž šikanuje.

výchovným poradcem

Vyloučení ze školy, popřípadě přeložení do zvláštní školy

Vyloučením žáka či žáků ze školy....

Vyloučit ty studenty ze školy

vyrazit šikanéry ze školy

vyslechnout vsechny aktéry a vyvodit z toho patřičné důvody a přiměřené a také by to mel resit nekdo kdo nemá problém sám se sebou

Vysokými tresty.

vždy citlivě k jejím obětem

zabít toho kdo šikanu provádí

zabránit pachateli v pokračování, kázeňské potrestání, přestup postiženého do jiné třídy/školy

zakročit, nahlásit, ale nevím, zda bych to udělala vždy, protože např. u fyzické šikany bych se sama bála napadnutí nějakým agresorem apod.

Zákrok školy, rodičů či nějaké instituce.

záleží či ide o konkrétny prípad alebo plošne o prevenciu

záleží na okolnostech

záleží na typu a na síle (ne fyzické)

12. Kolik je Vám let?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
172415,48 %14,2 %  
15138,39 %7,69 %  
16127,74 %7,1 %  
18127,74 %7,1 %  
2385,16 %4,73 %  
1985,16 %4,73 %  
1374,52 %4,14 %  
1474,52 %4,14 %  
2063,87 %3,55 %  
2653,23 %2,96 %  
ostatní odpovědi 21
22
25
24
dvacet
šestnáct
27
55
33
10
30
osmnáct
sedmnact
třicet
nevím
sedumnact
Devatenáct
31
17 let
35
patnáct
12
58
28
32
44
třináct let
5334,19 %31,36 % 

Graf

13. Pohlaví:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8857,89 %52,07 %  
muž3724,34 %21,89 %  
zena53,29 %2,96 %  
M42,63 %2,37 %  
nevím21,32 %1,18 %  
muz21,32 %1,18 %  
Dívka21,32 %1,18 %  
Mužské21,32 %1,18 %  
holka21,32 %1,18 %  
ž10,66 %0,59 %  
ostatní odpovědi ženské
Slečna
rom
ženská
ženisko
men
mám ;-) (muž)
74,61 %4,14 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Byl/a jste sám aktérem šikany? (Oběť, šikanujícíí)

  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Setkali jste se ve škole s šikanou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkali jste se ve škole s šikanou?

2. Byl/a jste sám aktérem šikany? (Oběť, šikanujícíí)

3. Znáte někoho, kdo se osobně setkal s šikanou?

5. Jistě víte, že šikana se netýká jen dětí, nýbrž i učitelů. Stali jste se někdy svědkem šikany učitele dětmi, či naopak?

6. Informuje Vás škola o tomto problému?

7. Myslíte si, že je škola (výchovný poradce, ředitel apod.) dostatečně informována o dění ve škole?

8. Myslíte si, že je vedení školy schopné problém s šikanou řešit? (Vyvodit patřičné důsledky, poskytnout pomoc, zarazit šikanu při zrodu apod.)

9. Jak podle Vás vlastně šikana vzniká?

10. Představte si, že jste svědkem šikany. Zakročili byste? Zarazili byste šikanu, případně ji nahlásili?

11. Jak by se problém s šikanou měl řešit?

12. Kolik je Vám let?

13. Pohlaví:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkali jste se ve škole s šikanou?

2. Byl/a jste sám aktérem šikany? (Oběť, šikanujícíí)

3. Znáte někoho, kdo se osobně setkal s šikanou?

5. Jistě víte, že šikana se netýká jen dětí, nýbrž i učitelů. Stali jste se někdy svědkem šikany učitele dětmi, či naopak?

6. Informuje Vás škola o tomto problému?

7. Myslíte si, že je škola (výchovný poradce, ředitel apod.) dostatečně informována o dění ve škole?

8. Myslíte si, že je vedení školy schopné problém s šikanou řešit? (Vyvodit patřičné důsledky, poskytnout pomoc, zarazit šikanu při zrodu apod.)

9. Jak podle Vás vlastně šikana vzniká?

10. Představte si, že jste svědkem šikany. Zakročili byste? Zarazili byste šikanu, případně ji nahlásili?

11. Jak by se problém s šikanou měl řešit?

12. Kolik je Vám let?

13. Pohlaví:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šimralová, Z.Šikana ve školním prostředí (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://sikana-ve-skolnim-prostredi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.