Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Síla reklamy na internetu

Síla reklamy na internetu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Habarta
Šetření:27. 11. 2009 - 08. 12. 2009
Počet respondentů:190
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.31
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

 

touto cestou si Vás dovolujeme oslovit k vyplnění krátkého dotazníku.

Jsme studenti VŠB Ekonomické fakulty v Ostravě (obor Marketing a Obchod) a dotazník využijeme při zpracování dat pro seminární práci.

Chceme zjistit sílu internetové reklamy a její dopad na potenciální zákazníky.

 

S přáním hezkého dne

 

Jakub Habarta, Jakub Haluška, Irena Helebrandová a Martin Čermák

 

 

Odpovědi respondentů

1. Kolik času trávíte na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 - 4 hodiny denně8242,93 %43,16 %  
5 a více hodin denně7438,74 %38,95 %  
1 - 2 hodiny denně3317,28 %17,37 %  
maximálně 1 hodinu denně21,05 %1,05 %  

Graf

2. Nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15480,63 %81,05 %  
ne3719,37 %19,47 %  

Graf

3. Z jakého důvodu nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
větší sortiment a možnost srovnání8555,19 %44,74 %  
zboží je zde levnější7850,65 %41,05 %  
z důvodu pohodlného nákupu z domova7850,65 %41,05 %  
zboží se jinde neprodává4629,87 %24,21 %  
jiný důvod138,44 %6,84 %  

Graf

4. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3x - 4x za rok4730,52 %24,74 %  
1x - 2x za rok4025,97 %21,05 %  
více než 8x za rok3522,73 %18,42 %  
5x - 6x za rok2214,29 %11,58 %  
7x - 8x za rok95,84 %4,74 %  
méně než 1x za rok10,65 %0,53 %  

Graf

5. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektroniku6743,51 %35,26 %  
oblečení a doplňky4025,97 %21,05 %  
jiné2314,94 %12,11 %  
literaturu127,79 %6,32 %  
sportovní potřeby63,9 %3,16 %  
hračky31,95 %1,58 %  
drogerii31,95 %1,58 %  

Graf

6. Nakupujete tyto produkty raději přes internet, než v kamenných prodejnách?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8454,55 %44,21 %  
ne7045,45 %36,84 %  

Graf

7. Kolik průměrně Kč ročně za nákupy utratíte? (napište číslo)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100003216,75 %16,84 %  
50002714,14 %14,21 %  
20000157,85 %7,89 %  
1000147,33 %7,37 %  
2000147,33 %7,37 %  
3000126,28 %6,32 %  
1500094,71 %4,74 %  
400073,66 %3,68 %  
800073,66 %3,68 %  
5000063,14 %3,16 %  
ostatní odpovědi 500
30000
6000
3500
0
1500
40000
2500
100000
400
6666
10500
120000
60000
3.000
65000
1200
3000.34
10.000
12.000
30.000
9000
1800
90000
50
700
800000
12000
90
665
4825,13 %25,26 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:9057.41
Minimum:400
Maximum:50000
Variační rozpětí:49600
Rozptyl:97111195.21
Směrodatná odchylka:9854.5
Medián:5000
Modus:10000

Graf

8. Koupil(a) jste někdy nějaký předmět jen proto, že na Vás zapůsobila reklama na něj a produkt jste ve skutečnosti nepotřeboval(a)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12867,02 %67,37 %  
ano6332,98 %33,16 %  

Graf

9. V jakém mediu Vás reklama nejvíce osloví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize9549,74 %50 %  
internet5930,89 %31,05 %  
tisk2010,47 %10,53 %  
rádio94,71 %4,74 %  
billboard84,19 %4,21 %  

Graf

10. Jak vnímáte reklamu na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
moc ji nevnímám8645,03 %45,26 %  
pozitivně, dozvím se tak o nových produktech či produktech v akci5528,8 %28,95 %  
negativně, reklama mě obtěžuje5026,18 %26,32 %  

Graf

11. Jaký druh reklamy na internetu na Vás nejvíce zapůsobí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
články popisující produkt8946,6 %46,84 %  
bannerová reklama7941,36 %41,58 %  
textová reklama2312,04 %12,11 %  

Graf

12. Důvěřujete produktu, na který není prakticky žádná reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem nerozhodný(á) a snažím se zjistit co nejvíce informací10152,88 %53,16 %  
ano, reklama pro mě moc neznamená5830,37 %30,53 %  
moc těmto produktům nevěřím a kupuji je jen zřídka2412,57 %12,63 %  
nevěřím, a proto je nekupuji84,19 %4,21 %  

Graf

13. Od reklamy očekávám, že bude:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pravdivá11660,73 %61,05 %  
originální10655,5 %55,79 %  
informativní9147,64 %47,89 %  
nevtíravá8443,98 %44,21 %  
inteligentní7438,74 %38,95 %  
srozumitelná7137,17 %37,37 %  

Graf

14. Myslíte si, že je reklamy na internetu zbytečně moc?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12867,02 %67,37 %  
ne6332,98 %33,16 %  

Graf

15. Jaký je váš věk? (uveďte celým číslem kolik je vám let)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
204322,51 %22,63 %  
214020,94 %21,05 %  
192010,47 %10,53 %  
23136,81 %6,84 %  
18126,28 %6,32 %  
24115,76 %5,79 %  
22115,76 %5,79 %  
2552,62 %2,63 %  
2642,09 %2,11 %  
1642,09 %2,11 %  
ostatní odpovědi 17
28
35
30
29
40
31
27
60
44
33
10
56
36
5665
2814,66 %14,74 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:21.65
Minimum:18
Maximum:35
Variační rozpětí:17
Rozptyl:9.47
Směrodatná odchylka:3.08
Medián:21
Modus:20

Graf

16. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10353,93 %54,21 %  
muž8846,07 %46,32 %  

Graf

17. Vaše ekonomická aktivita

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student12665,97 %66,32 %  
zaměstnanec4825,13 %25,26 %  
podnikatel115,76 %5,79 %  
nezaměstnaný63,14 %3,16 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik času trávíte na internetu?

2. Nakupujete na internetu?

3. Z jakého důvodu nakupujete na internetu?

4. Jak často nakupujete na internetu?

5. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

6. Nakupujete tyto produkty raději přes internet, než v kamenných prodejnách?

7. Kolik průměrně Kč ročně za nákupy utratíte? (napište číslo)

8. Koupil(a) jste někdy nějaký předmět jen proto, že na Vás zapůsobila reklama na něj a produkt jste ve skutečnosti nepotřeboval(a)?

9. V jakém mediu Vás reklama nejvíce osloví?

10. Jak vnímáte reklamu na internetu?

11. Jaký druh reklamy na internetu na Vás nejvíce zapůsobí?

12. Důvěřujete produktu, na který není prakticky žádná reklama?

13. Od reklamy očekávám, že bude:

14. Myslíte si, že je reklamy na internetu zbytečně moc?

15. Jaký je váš věk? (uveďte celým číslem kolik je vám let)

16. Vaše pohlaví

17. Vaše ekonomická aktivita

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik času trávíte na internetu?

2. Nakupujete na internetu?

3. Z jakého důvodu nakupujete na internetu?

4. Jak často nakupujete na internetu?

5. Co nejčastěji nakupujete na internetu?

6. Nakupujete tyto produkty raději přes internet, než v kamenných prodejnách?

7. Kolik průměrně Kč ročně za nákupy utratíte? (napište číslo)

8. Koupil(a) jste někdy nějaký předmět jen proto, že na Vás zapůsobila reklama na něj a produkt jste ve skutečnosti nepotřeboval(a)?

9. V jakém mediu Vás reklama nejvíce osloví?

10. Jak vnímáte reklamu na internetu?

11. Jaký druh reklamy na internetu na Vás nejvíce zapůsobí?

12. Důvěřujete produktu, na který není prakticky žádná reklama?

13. Od reklamy očekávám, že bude:

14. Myslíte si, že je reklamy na internetu zbytečně moc?

15. Jaký je váš věk? (uveďte celým číslem kolik je vám let)

16. Vaše pohlaví

17. Vaše ekonomická aktivita

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Habarta, J.Síla reklamy na internetu (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://sila-reklamy-na-internetu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.