Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Síťový marketing na trhu s kosmetikou
Síťový marketing na trhu s kosmetikou
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Patricie Müllerová |
---|---|
Šetření: | 16. 04. 2013 - 23. 04. 2013 |
Počet respondentů: | 176 |
Počet otázek (max/průměr): | 32 / 23.75 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 84,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:21 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentka Vysoké školy ekonomické v Praze a v současné době píši bakalářskou práci na téma "Síťový marketing na trhu s kosmetikou". V tomto dotazníku mne bude především zajímat povědomí o síťovém marketingu obecně a znalost konkrétních společností, které své produkty nabízejí touto formou prodeje.
Tímto bych Vás chtěla požádat o vyplnění tohoto dotazníku, který je určen k vyplnění pro širokou veřejnost. Předem děkuji za Váš čas.
Patricie Müllerová
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 137 | 77,84 % | 77,84 % |
Muž | 39 | 22,16 % | 22,16 % |
2. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 25 let | 129 | 73,3 % | 73,3 % |
26 - 45 let | 28 | 15,91 % | 15,91 % |
45 - 60 let | 13 | 7,39 % | 7,39 % |
do 18 let | 4 | 2,27 % | 2,27 % |
nad 60 let | 2 | 1,14 % | 1,14 % |
3. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední s maturitou | 115 | 65,34 % | 65,34 % |
vysokoškolské | 46 | 26,14 % | 26,14 % |
střední bez maturity/vyučen | 10 | 5,68 % | 5,68 % |
základní | 5 | 2,84 % | 2,84 % |
4. Znáte pojem multi-level marketing (=síťový marketing)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 107 | 60,8 % | 60,8 % |
ne | 69 | 39,2 % | 39,2 % |
5. Jak na Vás tento pojem působí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neutrátně | 88 | 50 % | 50 % |
spíše negativně | 47 | 26,7 % | 26,7 % |
spíše pozitivně | 21 | 11,93 % | 11,93 % |
negativně | 11 | 6,25 % | 6,25 % |
pozitivně | 9 | 5,11 % | 5,11 % |
6. Víte co pojem multi-level marketing (=síťový marketing) znamená?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 97 | 55,11 % | 55,11 % |
ne | 79 | 44,89 % | 44,89 % |
7. Síťový marketing neboli multi-level marketing (víceúrovňový) je forma přímého prodeje, kdy jsou zboží nebo služby nabízeny nezávislými distributory a je využíván hlavně osobní prodej a kontakt. Produkty nabízené touto formou prodeje nejsou dostupné v běžných maloobchodních řetězcích, ale pouze přes distrubutory, kteří se společností spolupracují. Znáte nějaké společnosti, které své produkty nabízejí touto formou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 139 | 78,98 % | 78,98 % |
ne | 37 | 21,02 % | 21,02 % |
8. Jaké? Dokážete vyjmenovat konkrétní společnosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Avon, Oriflame | 26 | 18,71 % | 14,77 % |
Avon | 15 | 10,79 % | 8,52 % |
Oriflame, Avon | 8 | 5,76 % | 4,55 % |
Avon, Oriflame, Mary Kay | 6 | 4,32 % | 3,41 % |
AVON, ORIFLAME, AMWAY | 5 | 3,6 % | 2,84 % |
amway | 5 | 3,6 % | 2,84 % |
Avon,Oriflame | 3 | 2,16 % | 1,7 % |
Oriflame, Avon, Mary Kay | 2 | 1,44 % | 1,14 % |
Avon, Amway | 2 | 1,44 % | 1,14 % |
Oriflame, Avon, Amway | 2 | 1,44 % | 1,14 % |
ostatní odpovědi | 65 | 46,76 % | 36,93 % |
9. Pracoval/a jste Vy osobně někdy v oblasti síťového marketingu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 144 | 81,82 % | 81,82 % |
ano | 32 | 18,18 % | 18,18 % |
10. Pro jakou společnost?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Oriflame | 9 | 28,13 % | 5,11 % |
Avon | 6 | 18,75 % | 3,41 % |
NuSkin | 2 | 6,25 % | 1,14 % |
OVB | 2 | 6,25 % | 1,14 % |
amway | 2 | 6,25 % | 1,14 % |
chytré hračky | 2 | 6,25 % | 1,14 % |
Amway, Herbalife, Avon | 1 | 3,13 % | 0,57 % |
oriflame, avon | 1 | 3,13 % | 0,57 % |
AFK v.o.s. | 1 | 3,13 % | 0,57 % |
- | 1 | 3,13 % | 0,57 % |
ostatní odpovědi | 5 | 15,63 % | 2,84 % |
11. Znáte někoho ve svém okolí, kdo v oblasti síťového marketingu pracuje?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 135 | 76,7 % | 76,7 % |
ne | 41 | 23,3 % | 23,3 % |
12. Znáte společnost AVON?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 173 | 98,3 % | 98,3 % |
ne | 3 | 1,7 % | 1,7 % |
13. Zkoušel/a jste někdy produkty od AVONU?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 14, ne → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 146 | 82,95 % | 82,95 % |
ne | 30 | 17,05 % | 17,05 % |
14. Byl/a jste s produkty spokojen/á?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 93 | 63,7 % | 52,84 % |
ano | 25 | 17,12 % | 14,2 % |
spíše ne | 15 | 10,27 % | 8,52 % |
nevzpomínám si | 8 | 5,48 % | 4,55 % |
ne | 5 | 3,42 % | 2,84 % |
15. Nakupujete produkty společnosti AVON?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano - pravidelně → otázka č. 16, ano - občas → otázka č. 16, ne → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano - občas | 74 | 50,68 % | 42,05 % |
ne | 63 | 43,15 % | 35,8 % |
ano - pravidelně | 9 | 6,16 % | 5,11 % |
16. Jak produkty nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mám svou Avon lady | 65 | 78,31 % | 36,93 % |
jsem registrovaný/á | 7 | 8,43 % | 3,98 % |
přes známou | 2 | 2,41 % | 1,14 % |
¨rodiče | 1 | 1,2 % | 0,57 % |
přes známé | 1 | 1,2 % | 0,57 % |
přes internet | 1 | 1,2 % | 0,57 % |
přes kamarádku | 1 | 1,2 % | 0,57 % |
soukr. | 1 | 1,2 % | 0,57 % |
jsem Avon lady | 1 | 1,2 % | 0,57 % |
příležitostně, spíše ještě požívám produkty, které jsem nakoupila, když jsem byla sama AVON Lady | 1 | 1,2 % | 0,57 % |
Na internetu. | 1 | 1,2 % | 0,57 % |
maminka má Avon lady | 1 | 1,2 % | 0,57 % |
17. Znáte společnost ORIFLAME?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 173 | 98,3 % | 98,3 % |
ne | 3 | 1,7 % | 1,7 % |
18. Zkoušel/a jste někdy produkty od ORIFLAME?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 19, ne → otázka č. 22].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 135 | 76,7 % | 76,7 % |
ne | 41 | 23,3 % | 23,3 % |
19. Byl/a jste s produkty spokojen/á?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 77 | 57,04 % | 43,75 % |
ano | 34 | 25,19 % | 19,32 % |
spíše ne | 10 | 7,41 % | 5,68 % |
nevzpomínám si | 10 | 7,41 % | 5,68 % |
ne | 4 | 2,96 % | 2,27 % |
20. Nakupujete produkty společnosti ORIFLAME?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano - pravidelně → otázka č. 21, ano - občas → otázka č. 21, ne → otázka č. 22].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 68 | 50,37 % | 38,64 % |
ano - občas | 55 | 40,74 % | 31,25 % |
ano - pravidelně | 12 | 8,89 % | 6,82 % |
21. Jak produkty nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mám svou kosmetickou poradkyni | 41 | 60,29 % | 23,3 % |
jsem registrovaný/á | 13 | 19,12 % | 7,39 % |
příležitostně | 2 | 2,94 % | 1,14 % |
přes známou | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
drogerie | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
přes známé | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
v kamenné pobočce | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
přes kamarádku | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
přes studio oriflame v místě bydliště | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
kamarádka | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
kdyz neco potrebuji, objedna mi to kamaradka | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
kdyz se ke me dostane katalog( vetsinou koluje od 1 distr. mezi vice lidma) | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
náhodná nabídka zboží | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
dostala jsem je darem | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
pres kolegyni | 1 | 1,47 % | 0,57 % |
22. Znáte společnost MARY KAY?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 127 | 72,16 % | 72,16 % |
ne | 49 | 27,84 % | 27,84 % |
23. Zkoušel/a jste někdy produkty od MARY KAY?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 24, ne → otázka č. 27].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 136 | 77,27 % | 77,27 % |
ano | 40 | 22,73 % | 22,73 % |
24. Byl/a jste s produkty spokojen/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 22 | 55 % | 12,5 % |
ano | 10 | 25 % | 5,68 % |
ne | 4 | 10 % | 2,27 % |
spíše ne | 3 | 7,5 % | 1,7 % |
nevzpomínám si | 1 | 2,5 % | 0,57 % |
25. Nakupujete produkty od MARY KAY?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano - pravidelně → otázka č. 26, ano - občas → otázka č. 26, ne → otázka č. 27].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 26 | 65 % | 14,77 % |
ano - občas | 14 | 35 % | 7,95 % |
26. Jak produkty nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mám svou kosmetickou poradkyni | 11 | 78,57 % | 6,25 % |
přes kamarádku | 1 | 7,14 % | 0,57 % |
přes internet | 1 | 7,14 % | 0,57 % |
obchod, kosmetický salon | 1 | 7,14 % | 0,57 % |
27. Znáte společnost AMWAY?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 93 | 52,84 % | 52,84 % |
ne | 83 | 47,16 % | 47,16 % |
28. Znáte kosmetiku značky ARTISTRY, kterou AMWAY nabízí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 148 | 84,09 % | 84,09 % |
ano | 28 | 15,91 % | 15,91 % |
29. Zkoušel/a jste někdy produkty značky ARTISTRY?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 30, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 163 | 92,61 % | 92,61 % |
ano | 13 | 7,39 % | 7,39 % |
30. Byl/a jste s produkty spokojen/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 6 | 46,15 % | 3,41 % |
spíše ano | 5 | 38,46 % | 2,84 % |
spíše ne | 1 | 7,69 % | 0,57 % |
ne | 1 | 7,69 % | 0,57 % |
31. Nakupujete produkty značky ARTISTRY?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano - pravidelně → otázka č. 32, ano - občas → otázka č. 32, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 7 | 50 % | 3,98 % |
ano - pravidelně | 4 | 28,57 % | 2,27 % |
ano - občas | 3 | 21,43 % | 1,7 % |
32. Jak produkty nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jsem zaregistrovaný/á u Amway | 4 | 57,14 % | 2,27 % |
Nuskin | 1 | 14,29 % | 0,57 % |
uz nemam distributora a nevim jak koupit | 1 | 14,29 % | 0,57 % |
soukr. | 1 | 14,29 % | 0,57 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- facebook.com (48,8 %)
- nezjištěno (37,9 %)
- vyplnto.cz (5,1 %)
- google.cz (2,3 %)
- search.seznam.cz (2,3 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.