Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Skautské tábory pro vedoucí oddílů, či rádce a organizátory:)

Skautské tábory pro vedoucí oddílů, či rádce a organizátory:)

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Lásková
Šetření:20. 02. 2013 - 02. 03. 2013
Počet respondentů:111
Počet otázek (max/průměr):18 / 14.45
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj bratře, sestřičko,

budu moc ráda, když mi pomůžeš s vyplněním dotazníku, kterým chci dokázat, že je skauting populární i v dnešní době:) Sbírám data pro svou Absolventskou práci, kterou píšu na VOŠ Cestovního ruchu.

 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Pro vůdce oddílů, organizátory skautských táborů, či dobrovolníky.

Odpovědi respondentů

1. Podílíš se na vedení skautského oddílu, jezdíš na skautské tábory?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO10392,79 %92,79 %  
NE87,21 %7,21 %  

Graf

2. Váš oddíl sídlí v ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
domažlice55,32 %4,5 %  
Liberci44,26 %3,6 %  
Dvůr Králové nad Labem44,26 %3,6 %  
Domažlicích33,19 %2,7 %  
České Budějovice33,19 %2,7 %  
Žďár nad Sázavou33,19 %2,7 %  
Kolín33,19 %2,7 %  
Praze33,19 %2,7 %  
Jindřichův Hradec33,19 %2,7 %  
Českých Budějovicích33,19 %2,7 %  
ostatní odpovědi Ostrava
Rtyni v Podkrkonoší
Prachaticích
Trutnov
Jablonci nad Nisou
Rtyně v Podkrkonoší
Brno
Tišnově
Brně Soběšicích
Prachatice - Zlatá stezka
kladně
Praze 8
Ivančicích
Ronově nad Doubravou
ve městě
Rtyně v Podkrkonoší a Havlovice nad Úpou
Mariánských lázních
Brně
Opařanech, vesnice
Trutnově
Havlovice
litomericich
vamberku
Rtyně v Pokrkonoší
Broumově
Olomouc
Letovicích
Prachatice
Dvoře Králové nad Labem
Litoměřicích
Jindřichově Hradci
Jičíně
Neratovicích
Holýšov
Slatiňanech
Havířov
Příbram
mělníku
Jindřicův Hradec
Česká Třebová
Rudná
Opavě
Ostravě
JH
Kolíně
Poděbrady
malém městě
Dlouhá Loučka
ve Štěpánově u Olomouce
Plzeň
ČR, Jihomoravský kraj, Brno
Dobruška (Královéhradecký kraj)
6063,83 %54,05 % 

Graf

3. Pořádá Tvůj oddíl letní tábor?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9898 %88,29 %  
ne22 %1,8 %  

Graf

4. Jaká je cena za 14 dní na táboře?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
230029,52 %1,8 %  
250029,52 %1,8 %  
280014,76 %0,9 %  
2500-300014,76 %0,9 %  
asi 300014,76 %0,9 %  
3 00014,76 %0,9 %  
cca 1500,-14,76 %0,9 %  
1980 kč na 12 denní tábor14,76 %0,9 %  
2750 - 200 Kč sleva při účasti sourozenců14,76 %0,9 %  
270014,76 %0,9 %  
ostatní odpovědi 2400
2999
3000
kolem 2000-3000
2900
2000 Kč/účastník (+ 5000Kč příspěvek obce + 5000 Kč sponzorský dar)
3500
nejezdíme na 14dní! 3 týdny vlčata 2400,-/skauti 2600,-
Každý rok se boužel musí zvyšovat, letos 2900
942,86 %8,11 % 

Graf

5. Má Tvůj oddíl dostatek vedoucích na vedení oddílu? (rádců)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6569,15 %58,56 %  
ne2930,85 %26,13 %  

Graf

6. Jaký věk je podle Tebe u dětí rizikový? Kdy děti odcházejí?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
151515,96 %13,51 %  
131010,64 %9,01 %  
1477,45 %6,31 %  
14-1655,32 %4,5 %  
13-1533,19 %2,7 %  
12-15 let33,19 %2,7 %  
13-1422,13 %1,8 %  
12-1622,13 %1,8 %  
1222,13 %1,8 %  
13 - 15 let22,13 %1,8 %  
ostatní odpovědi 13-16
14-17
odcházejí průběžně. Nabere se nejvíce ve věku 7-9 let. A pak odchází postupně. Viz http://krizovatka.skaut.cz/organizace/dulezite-informace/registrace/6764-analyza-registrace-2003-2011/
10 a 15, přechody mezi skautskými věky
18
15 let
15 let - v době kdy jsou na střední školu
kolem 7 let a pak kolem 15 let
odcházejí na vysokou školu, někteří se vracejí zpět.
14 až 16 let
10 a pak tak 13
4, 5, 9.trida
vždy při změně školy - na střední,vysokou
10-12
12-14
11
11-12 let
13 let
první vlna 11-12 let, druhá vlna 14-15 let
13-15 let
15-18 let
11 a 15 let
12-15
ve věku od 12 do 14 let
14-15 let
14-15
14 - 16
Nemohu posoudit
pubertální věk, odchod na střední školu do jiného města
16
11-14let
okolu puberty
13 - 14
15-16 let
13 - 15
13-14 let
10, 15
11 let a 15 let
kolem 12ti a potom kolem 16ti
V pubertě
je to různé: zvlášť u kluků (13-15) a holek (12-14)
Přechod mezi světluškami a skautkami (u kluků asi to samý), takže mezi 10 - 12 rokem
4345,74 %38,74 % 

Graf

7. Kvůli čemu děti odcházejí?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiné zájmy79,09 %6,31 %  
změna priorit a zájmů22,6 %1,8 %  
okolí11,3 %0,9 %  
kamarádi11,3 %0,9 %  
jiné tahače11,3 %0,9 %  
mají jiné starosti a zájmy11,3 %0,9 %  
Poznají nové "lákavější" kamarády11,3 %0,9 %  
Nezájem, nedostatek času kvůli škole11,3 %0,9 %  
Náročnost dalšího vzdělávání a odchod z místa bydliště11,3 %0,9 %  
puberta, jiné zájmy11,3 %0,9 %  
ostatní odpovědi hledají se
obvykle jiné zájmy, nestíhaí všechno
nedostatek času
Oficiální verzí je nedostatek času z důvodu studia. Hlavním důvodem bývá, že si začínají připadat dospělí, snaží se najít sami sebe, připadají si trapně před kamárády a dost možná i naše chyba že se jim méně věnujeme.
Parta v jake se prevazne pohybuji...
změna kolektivu, zájmů, školy, problém dojíždění
odcházejí na vysokou školu, někteří se vracejí zpět.
nezájem a nebo osobní nepřátelé
možnost jiných aktivit, nepohodnou se
puberta, naladovost
Jiné zájmy, škola, kontakt s jiným kolektivem.
V pubertě se jim změní zájmy, nechtějí vypadat trapně před kamarády...
Přestávají být dětmi a začínají se více podílet na vedení
nelze říct obecně
náročnost studia,jiní kamarádi,školy v jiném městě
nedostatek vůdců-> nezajímavý program, sš->intr, pubertální změny zájmů,
většinou mi příjde, že je to zdůvodu že skaut pro ně není dostatečně "cool" - tlak většinou ze strany spolužáků, nebo neshody s vedením
jiné zájmy, škola mimo bydliště
pohodlnost, neochota se podřizovat celku
Puberta. Přechod na střední školu.
s pubertou se meni zajmy. mozna jsme je za pet let preskautovali.
škola, málo času, internát
už je to přestane bavit
jiné zájmy, málo času
jiné zájmy, v oddíle pro ně už není místo
jiné zájmy, puberta
jiné zájmy, méně času, odchod na školy do jiných měst
jiné zájmy, změna přátel, odchod na střední školu
spousta jiných lákadel, lenost, pohodlnost, nejsou vedeni k životu venku, ale doma u počítače
chytnou se jiné party kamarádů (např. ze školy), ostatní si z nich utahují, že chodí do skautu...
jiné koníčky, málo vedoucích
jiné koníčky, moc velká zodpovědnost pokud třeba už mají vést družinu
změna postojů a zálib, vnější vlivy, časové důvody
kvůli jiným zájmovým činnostem
začnou je lákat jiné věci, kamarádi, party
skauting pro ně není atraktivní, je to "trapné"
jiné kroužky, není to in mezi spolužáky ve třídě
většinou odcházejí pouze ti, kterým se duch našeho oddílu a skautské ideály příliš nezamlouvají
nejčastěji odcházejí na střední školu nebo na vysokou školu
přechod na střední, později případně na vysoké školy, nezájem o vlastní práci na programu (nemají zájem samy pro sebe něco dělat. Rději se vezou)
Nedostatek času (nestíhají), nebaví je to
už je nebaví tam chodit
puberta - názory spolužáků na skauty - odmítání
jiné zájmy, junák není na první pohled tak zajímavý
střední škola, puberta
ztráta zájmu
Změna názoru na svět, hledání sebe sama a když už se najdou, už se nevrátí
puberta,jiné kroužky
často zěna školy a prostředí, nedostatečná soudržnost jejich věkové skupiny v oddíle
dnešní děti už mají jiné zájmy než přírodu a skupinové hry a akce
Přestane je to bavit...
(většinou už mají za sebo 5-8 let ve skautu a je těžké nacházet nové výzvy)
takové to kravské období
změna zájmů a změna školy
Jinné zájmy
Tříštění různých zájmů
jiné zájmy, špatné vztahy s jinými dětmi v oddíle
přechod na novou školu, puberta a jiné zájmy
mnoho aktivit (sport), lhostejní rodiče, jiné zájmy (málo času), party, ...
Buď nezvládnou přechod mezi jednotlivými oddíly, nebo odejde někdo z jejich kamarádů, nebo se dostanou holt do puberty a chytnou se jiný party.
6077,92 %54,05 % 

Graf

8. Mají děti z Tvého oddílu zájem o tábory?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano99100 %89,19 %  

Graf

9. Mají o skautský tábor zájem i děti mimo oddíl?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6366,32 %56,76 %  
ne3233,68 %28,83 %  

Graf

10. Je kapacita vašeho tábora dostačující pro počet přihlášených?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8889,8 %79,28 %  
ne1010,2 %9,01 %  

Graf

11. Roste ve Tvém oddíle počet členů?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6971,13 %62,16 %  
ne2828,87 %25,23 %  

Graf

12. Je větší zájem u kluků, či děvčat?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kluků910,71 %8,11 %  
děvčat89,52 %7,21 %  
stejně67,14 %5,41 %  
U kluků67,14 %5,41 %  
kluci55,95 %4,5 %  
nastejno33,57 %2,7 %  
stejny22,38 %1,8 %  
náš oddíl má plnou kapacitu. Takže odpověď že počet členů roste by byla nepravdivá, ale odpověď že počet členů neroste by byla zase zavádějící. Ten dotazník není promyšlený. Jsme chlapecký oddíl. Otázka 11 je irelevantní.11,19 %0,9 %  
na půl11,19 %0,9 %  
Je to vyrovnané - náš holčičí oddíl má totiž i pár kluků/pr´tat co chodějí se ségrou11,19 %0,9 %  
ostatní odpovědi nemohu posoudit
V mém případě u kluků, vedu chlapecký oddíl. Tento poměr nezávisí ani tak na pohlaví, jako na osobnosti vedoucí/ho.
Devcat
nedovedu posoudit, i když přihlášených je o něco více kluků
Je to asi půl na půl
Kluků je jednou tolik co děvčat
Nevím, jsme jen dívčí oddíl, o zájem kluků se nazajímáme
nelze rozhodnout, záleží na vedoucím
je to stejné asi 50 : 50
obecně u kluků, ale sem tam se najde i nějaké děvče
vyrovnaně
jsme jen dívčí oddíl, na tábory sice jezdíme společně s klučičím, ale jaký tam je zájem nevím, fakt je, že je na táboře vžycky víc holek.
početně máme v oddíle víc kluků, ale to moc nevypovídá o "velikosti" zájmu
U děvčat je menší zájem, ale v každém věku. Zájem kluků je velký, ale hlavně ve věku 6-9 let.
Asi děvčat
Půl na půl
spíše kluci
trochu více u kluků
stejné, to nelze říci, u dívčích oddílů mají zájem dívky a u chlapeckých zase kluci :)
nedokáži zhodnotit, máme jen kluky
dívky
podobně
ne, víc děvčat
to nevím, ale u nás ve středisku převažují klučičí oddíly, takže asi kluci :-)
Děvčat (jsme dívčí oddíl)
já vedu poze dívčí oddíl, takže nedokážu posoudit
stejný zájem u chlapců jako u děvčat
u táborů spíše děvčata
Nemohu posoudit, jsme chlapecký oddíl
Je to na stejno
zhruba 50 na50
děvčata
jsme chlapecký oddíl
v našem oddíle je to vyrovnané
Tak nastejno...
každý rok jinak, v součtu vyrovnáno
Nejsme smíšený oddíl
U kluků, vedu chlapecký oddíl
u děvčat
jsme oddíl koedukovaný, takže se počty liší, momentálně převažují děvčata
ano
V tuhle chvíli u kluků
4250 %37,84 % 

Graf

13. Myslíš si, že jsou děti čím dál víc "zhýčkaný" civilizací a nezvládají se přizpůsobit přírodě?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2425,81 %21,62 %  
ne77,53 %6,31 %  
nemyslím22,15 %1,8 %  
ne. Děti jsou pořád stejné. Rády si hrají.11,08 %0,9 %  
Ne, jsou na tom stejně jako před dvaceti lety. Záleží na tom, jestli se mají ty věci kde naučit /ve skautu :-) 11,08 %0,9 %  
Myslím, že se to liší u každého jednotlivě a nejvíce záleží, jak "zhýčkaní" jsou rodiče11,08 %0,9 %  
přizpůsobit se umí, jenom je problém je do té přírody od počítače dostat11,08 %0,9 %  
po 14 dnech se to zlomí, ale to už bohužel končíme. Vše je o kvalitním programu a přátelské atmosféře11,08 %0,9 %  
ano, děti ze skauta méně ale obecně ano11,08 %0,9 %  
přizpůsobují se přírodě11,08 %0,9 %  
ostatní odpovědi první dny jim chybí televize, ale při dobré programu nemejí čas se tím zabývat
spíš bych řekla ovlivněné, nejde o přizpůsobení se přírodě, spíše jejímu vnímání
Asi ano, problém však vidím ve zhýčkanosti rodičů civilizací a jejich následnému špatnému přistupu k výchově dětí, než v dětech samotných.
neřekl bych, dovedou se přizpůsobit přírodě. Dokonce je to baví, líbí se jim i vyprávění pamětníků, jak to bylo dříve a chtějí si to sami zkusit. A ty ostatní děti? Kdyby byly děti nikde neregistrované zhýčkané, nebyly by na ulici.
Určitě ano. Děti nejsou vůbec zvyklé na práci ( příprava dřeva, mytí nádobí, pomoc v kuchyni a další práce, které jsou potřebné během tábora )
ale zvládají vše, jen se jim to musí šikovně podat
ano jsou, dokazi pokud chtej
Ano, ale snažím se to co nejvíc omezovat
děti přežijí stále stejnou zátěž jako před 10/20ti lety, zhýčkaní jsou rodiče
zvládají, jen musí dostat příležitost
ano, ale dá se s tím hodně udělat. záleží jen na vůdci, aby to uměl dětem podat.
nemyslím, sice si ty telefony atd. vždycky nějak propašujou ale stejnak se jim to do dvou dnů vše vybije a pak holt musí vydržet bez toho :)
ne, stejně jako to nezvládli všichni před 100 lety, nezvládnou to všichni ani dnes, ale většinou zvládají
Ano, samé mobily, PC, televize Pc hry ....
jak které, ale celkově ano
Jen některý
po 23 letech jsem o tom přesvědčen
jsou pohodlnější
ano, ale vždy se nakonec přizpůsobí
relativně ano, ale snadno se v tomto směru dají ovlivnit
ano, nováčci určitě, pokud se nenaladí tak nevydrží a do roka odejdou
ano (a ne jen děti)
Pokud mají šanci, umí dokázat, že přizpůsobit přírodě se stále umí.
nic jim to neříká, neláká je to
mno... asi jo
záleží pouze na tom, jak s nimi pracujeme
to ani ne, vždy záleží na výchově ať už rodičů nebo vůdců
záleží na konkrétní osobě, obecně jsou zhýčkanější
ne, myslím si, že je daleko větší problém v rodičích
občas, na táboře nemají facebook
ne, jde spíš o způsob výchovy ze strany rodičů a okolí
ano ničí přírodu
Ano, to je pravda, jsou zvyklé na civilizační vymoženosti. Ale hlavně si neumí poradit samy.
ano většinou ano
obecně ne, když chtějí, tak se přizpůsobí
Jak kteří
Vždyť neumí umýt ani ešus!
ano, ale lze to měnit (nebo se o to alespoň snažit)
přesně v tom vidím největší problém dnešních dětí a je to bohužel patrné i na dětech, kteří do skauta chodí
Rozhodně, ale některé se alespoň snaží držet krok a občas se i stane, že jsou "světem venku" fascinovaní a další rok rozhodně jedou znovu
To záleží v jaké vyrůstají rodině a jestli ve městě nebo na vesnici...
děti by to zvládly, ale rodiče je k ničemu nepustí :), pak vidíme desetileté prvně krájet brambory
Záleží na nás, ale častečně ano
ne záleží na nás a rodičích,dítě je stále stejné
jak které
Ne, jen je maminky nenechají nic dělat, tak jim to zařazení déle trvá.
přizpůsobit se zvládnou, ale je těžké je přesvědčit, kolik věcí k životu nepotřebují
Ano ne všichni ale je jich hodně
Bohužel ano
Ne, děti jsou se mnohem lépe přizpůsobují jak dospělí
jak které, některé ano, ale u nás v oddíle jsou děti odmala, takže se přizpůsobují relativně dobře.
ano, ale přizpůsobit se dokáže každý (dříve či později:). Nazval bych to menší schopnostní vybavenost - manuální zručností či připraveností si poradit?
No bohužel to tak je.
5356,99 %47,75 % 

Graf

14. Myslíš, že se rodiče o své děti přehnaně bojí? Že je podceňují v jejich samostatnosti?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7072,92 %63,06 %  
ne2627,08 %23,42 %  

Graf

15. Co si myslíš, že je největším přínosem, co se mohou děti naučit na táboře?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
samostatnost1213,19 %10,81 %  
samostatnosti66,59 %5,41 %  
morální rozvoj charakteru11,1 %0,9 %  
vařit, stavět, další různé praktické dovednosti, spolupracovat, samostatnost11,1 %0,9 %  
Samostatnost, zodpovšdnost, dochvilnost, dodržování pravidel, bližší pochopení přírody,a by se jí nemusely bát11,1 %0,9 %  
Především práce v kolektivu různých dětí - věkově i různě nadaných11,1 %0,9 %  
samostatnost, soužití s přírodou11,1 %0,9 %  
Samostatnost a sociální vazby11,1 %0,9 %  
Dlouhodobému soužití v kolektivu, samostatnost a řízení svého času. Je otázka, jestli si dnes tábory kladou vyšší cíle11,1 %0,9 %  
samostatnost, kolektivnost, týmová spolupráce11,1 %0,9 %  
ostatní odpovědi samostatnosti, odhadnout své síly a schopnosti, utužit vztah s kolektivem
pro mladší osamostatnění od rodičů, jinak spolupráce, soužití ve skupině, činnosti, na které si všichni běžně nesáhnou (štípání dříví...)
Žít a spolupracovat s dalšími lidmi. Naučí se, že šest je víc než jeden, zjistí, že na nic nejsou sami a jak velká síla je v tom ukryta.
samostatnému rozhodování, vzájemné pomoci, toleranci, chování v přírodě
slušné chování, ale i dravost - umět se předvádět, věřit si, nést zodpovědnost za určený úkol, za svěřené mladší děti.,
Samostatnost, práce v kolektivu, poznáni sebe samého, poznání přírody
soužití s přírodou a pochopení k čemu ji máme a v čem nám může pomoci
postarat se o sebe, jistit, že věci se samy neudělají, žít ve skupině, naučit se být nějakou dobu bez rodičů
cely pristav pohromade, samostatnost, pomoc si..
Soužít s přírodou, pročistit si hlavu a spolupracovat a i pracovat rukama (pila, sekera, lopata a vařečka už dětem moc neříkají)
postarat se samy o sebe
vlastní samostatnosti, práci ve skupině a sociální interakci, poznání světa kolem nich
samostatnost,praxe.přátelství,táhnout všichni za jeden provaz
samostatnost, zjistí, že i v přírodě se mohou bavit, spolupráce týmu, rozvoj znalostí a dovedností
samostatnost, spolupráce, zodpovědnost
samostatnost (většina zjistí že bez maminky to jde taky:) a činnosti, ke kterým je doma rodiče vůbec nepustí (v kuchyni, práce se dřevem a ohněm atd.)
samostatnosti,zrucnosti,pohyb v prirode,
samostatnost, odpovědnost, spolupráce
samostatnost+týmová spolupráce
samostatnost, zodpovědnost, radost z pobytu v přírodě a z jejího poznávání, umění vyjít s ostatními atd.
Postarat se o sebe. Nové zážitky. Nová přátelství.
samostatnost, komunikace, priroda kamaradstvi starost o druheho
Samostatnost, schopnost přemýšlet, praktické věci nejen do skautského života
Částečně se sami o sobě postarat, naučí se pravidlům, týmová spolupráce...
ošahat si vše na vlastní kůži, prožít intenzivní kontakt s přírodou, umění postarat se o sebe
samostatnost, soužití s přírodou, respekt kolektivu
samostatnost, soužití s přírodou, manuální zručnost
jednoznačně samostatnost (často si z domu ani neumí namazat chleba)
samostatnost a víra v sama sebe, praktické vyzkošení mnoha jedoduchých činností, sociální dovednosti v kolektivu
praktickým věcem, postarat se sám o sebe, spolupráci i v těžších situascích, vytvoření party a získání dobrých přátel, sžití s přírodou a její pochopení že ji k životu potřebujeme, že i bez počítače, mobilu a elektriky se dá 14 dní vydržet ebz porblémů
uvědomění si toho kde je skutečné přátelství
osamostatnit se
samostatnost, zodpovědnost, přátelství, vztah k přírodě, ostatním a sami k sobě
osamostatnit se, umět se přizpůsobit kolektivu, spolupráce
zkusit něco vytvoři tvlastníma rukama, + totéž co během celého roku - spolupracovat
kooperace se skupinou lidí, komunikace s vrstevníky a dospělími, samostatnost
samostatnost i spolupráce s kamarády, vztah k okolí (lidem i přírodě), přežití mimo komfort domova,...
nebát se, odvaze
zodpovědnosti, možnost překročit sama sebe
naučit se starat sami o sebe, bez civilizačních výdobytků
soužití v kolektivu vrstevníků a poznání krásy přírody, aby si jí mohli vážit
vnímat okolí, nebýt sebestředný a brát ohledy na ostatní, +obvykle dovednosti
samostatnost, ověří si své možnosti
Pro nováčka je to stmelení v družině, vyzkoušet si věci, co si běžně lidi nevyzkouší
samostatnost, odvahu, přátelství, překonání sebe sama, umění si poradit
naučí se sžít s přírodu
Naučí se, jak se chovat v přírodě, jak přežít, jak přírodě neubližovat
samostatnosti a kamarádství
samostatnost, fyzická odolnost, smysl pro disciplínu
Že mají dvě ruce, dvě nohy a jednu fungující hlavu
spoluprce,praktické využití znalostí,samostatnosti,podřídit se určité kázni
samostatnost, vlastní myšlení, práce obecně, vystupování a práce v kolektivu...
samostatnosti a kolektivní spolupráci
Samostatnosti, tábornické dovednosti, spolupráce, nový přátelé
Hlavně se o sebe postarat a taky trochu poslouchat starší...
být venku s kamarády bez technologií -Tv,PC,mobil
samostatnost, spolupráce
samostatnost, spolupráce, odpovědnost, poslouchání autorit
Nučí se samostatnosti,překonávat překážky, spolupracovat
Odpovědnosti k ostatním, samostatnosti
samostatnost, zodpovědnost za sebe, spolupráce s druhými, utužení přátelství...
samostatnost, důvěra ve své schopnosti, týmová spolupráce, život bez vymožeností civilizace,...
samostatnosti, práci v kolektivu, umět se rozhodnout
postrat se o sebe a převzít zodpovědnost za své činy
samostatnost, zorganizovat si čas, umět vyhodnotit situaci a podle toho se zachovat (prší? aha, tak to si vezmu holínky apod. :) ale jinak je taky důležité to, že ať to zvládnout jakkoliv, tak to nakonec zvládnou a to je třeba jim říct, aby se cítilidobře
6571,43 %58,56 % 

Graf

16. Co se dětem na táboře nejvíc líbí? stačí zhruba, je to těžké...

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
volnost a hry11,12 %0,9 %  
samostatnost, zodpovědnost za svoje činy, změna od školní rutiny11,12 %0,9 %  
vodní aktivity, sporty (fotbal, brennbal)11,12 %0,9 %  
Volné aktivity v lese (stavba opevnění a domečků), hry a osobní volno samozřejmě, kdy můžou okolí prožívat na vlastní pěst (i když jen v hranicích tábořiště)11,12 %0,9 %  
Že se to nepřehání s hygienu :-)11,12 %0,9 %  
No samosebou že má kuchyně- jinak především noční napínavé hry a především když si musí něco sami vytvořit - např. chcete ind. saunu - tady je materiál apod a večer se můžete saunovat do aleluja- a jsou nadšený11,12 %0,9 %  
program11,12 %0,9 %  
Dobrodružný program a romantika nevšedních zážitků. K tomuto cíli vede spousta podpůrných her a aktivit11,12 %0,9 %  
Ano je to těžké. Nejspíš jistá dávka "dobrodružství".11,12 %0,9 %  
celotáborová hra11,12 %0,9 %  
ostatní odpovědi celotáborová hra, když je dobrá; to že jsou zapojeny do přípravy jidla, večerního ohně atd.; pobit v přírodě; noční hlídky (o ty se u nás někteří i dohadují)
večerní ohně, spaní v podsadě, atmosféra
Jistý druh volnosti, který jim v každodením životě chybí, být důležitý pro druhé, hry ve vodě, jízda na lodích, noční hry, divadelní představení, hry co mají svůj vlastní příběh.
Program, parta kamaradu
netradiční příprava jídla - zemní pec na chleba, Setonův hrnec....
Líbí se jim, že si samy vaří (pod jemným dohledem vedení), že umí opracovat dřevo, něco vyrobit.
Dobrá celotáborová hra, zajímavé výlety, výroba různých přírodních výrobků
mají rádi program, u kterého se pobaví, vyzkouší svojí sílu, mohou se měřit s ostatními
hry, trocha dobrodružství
program, voda, kola, hry, pramice..
U nás hlavně aktivity na vodě, přespání pod širákem a zpívání u ohně.
zjistí, že můžou dělat všechno co si vymyslí. Kde jinde mají možnost řezat, stavět, běhat po lese a spát pod stanem a spoléhat přitom jedna na druhou
práce s nástroji, akční hry, válení se v blátě, zábava
táboření v teepee, hry, čas na praktické dovednosti, parta kamarádů, ohně, příroda, v posledních letech asi i klid a možnost se soustředist jen na jednu věc...nic je tam nerozptyluje atd.
Našim se líbilo,když zažily povodeňTo prokázaly,ohromnou kázeň a připravenost,klobouk dolů
ubytování v teepee, tráví čas se svými kamarády,
cth, dobré jídlo :), družinové programy
vždycky to jsou hry, pak se občas najde někdo kdo řekne jídlo a nejmladší vždy odpoví na tuto otázku všechno :D
parta přátel, etapove hry
to je u každého jinak, někdo ocení noční bojovku, jiný ne; ale vždy se líbí koupání a zapalování ohně
většinou program
Polední klid :DDD
hry pri kterych nusi prekonat strach bojacnost
Sjíždění vody, táborák, pestrý program
Spaní pod širákem, Celotáborové hry, koupaliště
táborová hra
sekání a řezání dříví, pomoc v kuchyni, táborák
etapovka, atraktivní program, hlídky
parta kamarádů, volnost, pocit sounáležitosti, hry, možnost něco dokázat, příroda...
celotáborové hry, výlety (především ty to civilizace)
že se jim někdo soustavně kvalitně věnuje (tedy, že je "neodstaví" před televizi)
dobré zajímavé hry, společné povídání, divadla, indiánská sauna, dovádění v hrázi na potoce, noční hry
vyrábění přístřešků, hry v lese, na louce, noční hry, ale i běžná práce - např řezání dřeva, vyrábění lávky, mola a pod..koupání v potoce, putování
život na táboře ta atmosféra
hry, pobyt v přírodě
CTH; aktivity, do kterých se zapojuje i vedení; spaní pod širákem nebo v teepee
děti se můžou chovat jinak, než pod dohledem rodičů, jsou více samy sebou
parta
možnost starat se smai o sebe
táborová hra?
akční hry, atmosféra, kterou žijou všichni od vedení po členy, volnost, bezstarostnost,...
atmosféra, akční zážitky
bojové lesní hry
zážitkové akce
dlouhodobá hra
dle mého se na táboře dětem nejvíce líbí přátelství, která si budují a nevšednost zážitků
hry, vodní bitva
volno
některé druhy propracovaných her, vtáhnutí do dlouhodobky
hlubší prožitky, nevšední zážitky, zábavné situace
že jsou třeba celý týden venku bez rodičů
kamarádi, příroda, podsady
Jsou s partou, etapové hry
řízky
to že jsou sami bez rodičů, jsou s kamarády
záleží na věkové skupině. Asi nejvíc hry, kdy se můžou "vyblbnout".
Bojovky
táborák
Jak je to nové a jiné
CTH,rukodělky, poznávání terénu a okolí,památky
parta, a bez rodičů a samozřejmě program
snad vše :-)
Aktivní vedoucí (šašci), přespání mimo tábor, kolektivní míčové hry
Asi táboráky, noční hry, je toho víc...
zkoušení co vše vlastně dokážou
kolektiv, oheň, objevování vlastních schopností, která maminky nezáměrně utlumují
dobrodružství
když prší a není rozcvička
volnost
Hry, pobyt v přírodě s kamarády
to, že jsou v jiném prostředí, bydlí ve stanech, samy něco tvoří, vaří, že je člověk bere takové jací jsou
Hry
Bojové hry
hry - zejména akční bojovky v lese, sportovní...
spaní v tee-pee, noční hry, výsadek, výzvy z nového programu, večerní ohně,...
hry v přírodě na témata celotáborové hry (tj. příběh na pokračování), koupání, bojovky
zábavný program
kamarádi, příroda, zábava, CTH, atmosféra, ... opravdu je:D
klukům bojovky, holkám tak od všeho něco, většinou je pár her, které je zaujmou a mluví o nich celý tábor. Jinak taky poledňák :D
7988,76 %71,17 % 

Graf

17. Jaká věková skupina dětí má na Tvém táboře největší zastoupení?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11-1533,26 %2,7 %  
10-1233,26 %2,7 %  
6-1222,17 %1,8 %  
světlušky a vlčata22,17 %1,8 %  
9 - 1322,17 %1,8 %  
8-1222,17 %1,8 %  
7-1222,17 %1,8 %  
skauti22,17 %1,8 %  
10let22,17 %1,8 %  
1222,17 %1,8 %  
ostatní odpovědi vlčata
17
13
8-18
10-14
první a druhá třída
8-15 let , ale měli jsme tam i předškoláky a i kluky co jsou již na VŠ
12-15
8 - 12 let
skautky, 12-15 let
6 - 13
to je různé, podle věku dětí ve středisku (v roce 2012 to byl věk skautů a skautek 11-15 let)
těžko říct - od 6 do 15
(7 - 15) zprůměruj si to sama :-) Celekm přesně to odpovídá Gaussovu rozdělení.
rovnoměrně 7 - 15 let
od 8 do 12 let
to je těžké tak půl na půl, jsou to 6-8 a pak 13-15
celkově 6-15, nejvíc asi kolem 8-10
1.-5. trida, vedeni
rovnoměrně od 8 do 25 (to už jsou roveři)
skautky - 13-16
asi tak kolem 8-10 let
7-15 let
vlčata (máme střediskové tábory)
8-11
6-11
přibližně rovnoměrné zastoupení
6
6-10 let
6-15
kolem 10 let
skautky
skauti (nejvíc 14 let)
okolo 12 let
momentálně okolo 7 let (letos jsme nabírali - dříve ale okolo 15 let)
9-11 let
5-11 let
7 až 12
skautky (11-15 let)
8 až 12
od 6 do 8 let
kolem 12 let
16 -17 let
11
16-20
světlušky (7-10)
jsme oddíl vlčat, takže děvčata a chlapci ve věku 7 - 11 let
12-16
8 -10
10-13 let
10-15
10-15 let
okolo 5. třídy
10
8 - 12
10 - 15
Myslím tak děti do 12-ti let
6-11 let
skati
9
první stupeň
9-12 let
9-10 let
Skauti 12-14 let
2.-5. třída
10 - 15 let.
9 - 14
9-10let
6 - 10 let
7076,09 %63,06 % 

Graf

18. Má Tvůj oddíl nějaký problém?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne67,59 %5,41 %  
nedostatek vedoucich45,06 %3,6 %  
málo členů22,53 %1,8 %  
málo vedoucích22,53 %1,8 %  
touto otázkou ukazuješ, že o oddílech asi nic nevíš. Oddíl bez problému neexistuje.11,27 %0,9 %  
Jev začátcích, takže bych to popsala jako stanovení pravidel a zvyklostí, jak věci dělat, když jsme spolu nevyrůstali a všechno tvoříme od znovu. Pozn. mimo otázku: Blíže se můžeš podívat na sobesice.skauting.cz :-) Ať se daří11,27 %0,9 %  
Jen drobné nedostatky nic velkého11,27 %0,9 %  
Asi jako každý - finance, mšsto sponzoruje např. fotbalisti kdy dává na jedno dítě 2.000 a náš oddíl dodtane 28,- Kč na dítě , no aspoň na nájem klubovny11,27 %0,9 %  
Více nadšených vedoucích, kteří jsou ochotni nést odpovědnost vůdce oddílu11,27 %0,9 %  
jistě ale který je velký (největší)? Málo času, mnoho zájmů11,27 %0,9 %  
ostatní odpovědi malá členská základna
nedostatek vedoucích do budoucna, což se však netýká tolik táborů jako běžného celoročního vedení
Má jich dost. Největší je ten, že nemáme k holkám vedoucí a léta ji nemůžeme sehnat, protože v našem městě není z čeho vybírat. Je to začarovaný kruh a řešení je v nedohlednu.
Nedostatek clenu
Ne. Náš oddíl je bez problému, protože se snažíme si všechno vyvětlit, jak mezi sebou, tak i s rodiči ap. Předcházení problému je o komunikaci.
Ano. Hrozící nedostatek vedoucí. Opačné názory na vedení, organizaci tábora mezi vedoucími. Holky mají trochu jiné představy než kluci.
každý oddíl i jednotlivec mají problémy, jde o to, je s úspěchem zvládat a to se nám daří
občas s rodiči a problémovými dětmi
komunikace v pristavu
Ano, asi jako každý, ale nevzdáváme se a řešíme je, však přijdou zase další.
málo nejmladších dětí
nedostatek vedoucích pro další oddíl, už je nás hodně

nic podstatného
nedostatek vedoucích, jsem na ně sama -> málo členů oddílu
nedaří se nám navázat spolupráce s rodiči
že naše klubovna není nafukovací
Samozřejmě - Nemáme klubovnu.
Klesá počet vedoucích
Chybí mladší vedoucí.
odrůstající členy, stárnutí oddílu
nedostatek vedoucích, nedostatek vlčat. Skautů je ažaž.
nevím o něm
pomalé rozrůstání počtu členů
mnoho, málo financí- možností zajímavého programu, málo spolupráce s veřejností, rodiči, odchod zkušených skautů, absence na výpravách z rodinných důvodů, ..
ztrácí počet členů i vedoucích
velké pracovní vytížení vedoucích v zaměstnání
máme málo vedední
každý oddíl má své problémy, např. rovnoměrné doplňování členů, komunikace mezi vedením, důslednost pořadatelů akcí, ...
Ano, náš oddíl stárne
malý počet členů a vedoucích (rádců)
spoustu :-) , momentálně asi největší je, že jsme přestárlý oddíl
nic závažného
ano
nedaří se nám vychovat nového vedoucího, věnujeme spoustu usílí zaučování nových vedoucích, kteří však dospějí do vysokoškolského věku, kdy odejdou z města a pak již mají jiné starosti a zájmy, než je výchova mládeže
nedostatek vedoucích i kvalifikovaných rádců
ano, nadějní vůdci odchází z místa působení oddílu za prací, dále neochota společnosti usnadnit a ocenit práci vůdců (např. uvolňování na tábory)
Nečinnost některých vedoucích
nemá
Nedostatek kvalifikovaných vedoucích - VZ
komunikace mezi mladšími a vedoucími plus rozhodnout se něco udělat popř. vytrvat ve svém předsevzetí
žádné rovery do věku 20 let, všichni vedoucí jsou vysokoškoláci - nemají dost času
Ano, před půl rokem mě nechalo na holičkách a ještě neví, že se mu to vymstí
nedostatek rádců
jéjé těch je :-)
ted se snažíme vymyslet, jak zlepšit komunikaci s rodiči
Někdy s organizací schůzek...
komunikace náctiletých vedoucích mezi sebou
Malý počet vůdců oddílů ve středisku. Dospělí 18+ odcházejí - buď na VŠ do jiných měst, nebo budovat vlastní život
nemá nástupce vedení
jsme vlčata vestředisku není fungující skautský oddíl
nedostatek času vedoucích,jinak nic
málo rádců ve věku 15-18 let
Myslim,že ne
nevím o žádném zásadním
na vesnici nevzrůstá počet dětí, nové děti do oddílu není kde brát
v současnosti žádný velký, který by bránil správnému fungování oddílu
spoustu:)( asi největší s malou aktivitou současných vedoucí - neochota převzít iniciativu a zodpovědnost
Ano, v tuto chvíli nemáme dostatečný počet rádců, silná generace je na VŠ a přes týden nemají logicky čas, ale zvládnout se to dá :)
5974,68 %53,15 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Podílíš se na vedení skautského oddílu, jezdíš na skautské tábory?

3. Pořádá Tvůj oddíl letní tábor?

5. Má Tvůj oddíl dostatek vedoucích na vedení oddílu? (rádců)

6. Jaký věk je podle Tebe u dětí rizikový? Kdy děti odcházejí?

8. Mají děti z Tvého oddílu zájem o tábory?

9. Mají o skautský tábor zájem i děti mimo oddíl?

10. Je kapacita vašeho tábora dostačující pro počet přihlášených?

11. Roste ve Tvém oddíle počet členů?

13. Myslíš si, že jsou děti čím dál víc "zhýčkaný" civilizací a nezvládají se přizpůsobit přírodě?

14. Myslíš, že se rodiče o své děti přehnaně bojí? Že je podceňují v jejich samostatnosti?

15. Co si myslíš, že je největším přínosem, co se mohou děti naučit na táboře?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Podílíš se na vedení skautského oddílu, jezdíš na skautské tábory?

3. Pořádá Tvůj oddíl letní tábor?

5. Má Tvůj oddíl dostatek vedoucích na vedení oddílu? (rádců)

6. Jaký věk je podle Tebe u dětí rizikový? Kdy děti odcházejí?

8. Mají děti z Tvého oddílu zájem o tábory?

9. Mají o skautský tábor zájem i děti mimo oddíl?

10. Je kapacita vašeho tábora dostačující pro počet přihlášených?

11. Roste ve Tvém oddíle počet členů?

13. Myslíš si, že jsou děti čím dál víc "zhýčkaný" civilizací a nezvládají se přizpůsobit přírodě?

14. Myslíš, že se rodiče o své děti přehnaně bojí? Že je podceňují v jejich samostatnosti?

15. Co si myslíš, že je největším přínosem, co se mohou děti naučit na táboře?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Lásková, H.Skautské tábory pro vedoucí oddílů, či rádce a organizátory:) (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://skautske-tabory-pro-vedouci.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.