Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
budu moc ráda, když mi pomůžeš s vyplněním dotazníku, kterým chci dokázat, že je skauting populární i v dnešní době:) Sbírám data pro svou Absolventskou práci, kterou píšu na VOŠ Cestovního ruchu.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Pro vůdce oddílů, organizátory skautských táborů, či dobrovolníky.
Odpovědi respondentů
1. Podílíš se na vedení skautského oddílu, jezdíš na skautské tábory?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 2, NE → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
103
92,79 %
92,79 %
NE
8
7,21 %
7,21 %
2. Váš oddíl sídlí v ?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
domažlice
5
5,32 %
4,5 %
Liberci
4
4,26 %
3,6 %
Dvůr Králové nad Labem
4
4,26 %
3,6 %
Domažlicích
3
3,19 %
2,7 %
České Budějovice
3
3,19 %
2,7 %
Žďár nad Sázavou
3
3,19 %
2,7 %
Kolín
3
3,19 %
2,7 %
Praze
3
3,19 %
2,7 %
Jindřichův Hradec
3
3,19 %
2,7 %
Českých Budějovicích
3
3,19 %
2,7 %
ostatní odpovědi
Ostrava Rtyni v Podkrkonoší Prachaticích Trutnov Jablonci nad Nisou Rtyně v Podkrkonoší Brno Tišnově Brně Soběšicích Prachatice - Zlatá stezka kladně Praze 8 Ivančicích Ronově nad Doubravou ve městě Rtyně v Podkrkonoší a Havlovice nad Úpou Mariánských lázních Brně Opařanech, vesnice Trutnově Havlovice litomericich vamberku Rtyně v Pokrkonoší Broumově Olomouc Letovicích Prachatice Dvoře Králové nad Labem Litoměřicích Jindřichově Hradci Jičíně Neratovicích Holýšov Slatiňanech Havířov Příbram mělníku Jindřicův Hradec Česká Třebová Rudná Opavě Ostravě JH Kolíně Poděbrady malém městě Dlouhá Loučka ve Štěpánově u Olomouce Plzeň ČR, Jihomoravský kraj, Brno Dobruška (Královéhradecký kraj)
60
63,83 %
54,05 %
3. Pořádá Tvůj oddíl letní tábor?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
98
98 %
88,29 %
ne
2
2 %
1,8 %
4. Jaká je cena za 14 dní na táboře?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2300
2
9,52 %
1,8 %
2500
2
9,52 %
1,8 %
2800
1
4,76 %
0,9 %
2500-3000
1
4,76 %
0,9 %
asi 3000
1
4,76 %
0,9 %
3 000
1
4,76 %
0,9 %
cca 1500,-
1
4,76 %
0,9 %
1980 kč na 12 denní tábor
1
4,76 %
0,9 %
2750 - 200 Kč sleva při účasti sourozenců
1
4,76 %
0,9 %
2700
1
4,76 %
0,9 %
ostatní odpovědi
2400 2999 3000 kolem 2000-3000 2900 2000 Kč/účastník (+ 5000Kč příspěvek obce + 5000 Kč sponzorský dar) 3500 nejezdíme na 14dní! 3 týdny vlčata 2400,-/skauti 2600,- Každý rok se boužel musí zvyšovat, letos 2900
9
42,86 %
8,11 %
5. Má Tvůj oddíl dostatek vedoucích na vedení oddílu? (rádců)
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
65
69,15 %
58,56 %
ne
29
30,85 %
26,13 %
6. Jaký věk je podle Tebe u dětí rizikový? Kdy děti odcházejí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15
15
15,96 %
13,51 %
13
10
10,64 %
9,01 %
14
7
7,45 %
6,31 %
14-16
5
5,32 %
4,5 %
13-15
3
3,19 %
2,7 %
12-15 let
3
3,19 %
2,7 %
13-14
2
2,13 %
1,8 %
12-16
2
2,13 %
1,8 %
12
2
2,13 %
1,8 %
13 - 15 let
2
2,13 %
1,8 %
ostatní odpovědi
13-16 14-17 odcházejí průběžně. Nabere se nejvíce ve věku 7-9 let. A pak odchází postupně. Viz http://krizovatka.skaut.cz/organizace/dulezite-informace/registrace/6764-analyza-registrace-2003-2011/ 10 a 15, přechody mezi skautskými věky 18 15 let 15 let - v době kdy jsou na střední školu kolem 7 let a pak kolem 15 let odcházejí na vysokou školu, někteří se vracejí zpět. 14 až 16 let 10 a pak tak 13 4, 5, 9.trida vždy při změně školy - na střední,vysokou 10-12 12-14 11 11-12 let 13 let první vlna 11-12 let, druhá vlna 14-15 let 13-15 let 15-18 let 11 a 15 let 12-15 ve věku od 12 do 14 let 14-15 let 14-15 14 - 16 Nemohu posoudit pubertální věk, odchod na střední školu do jiného města 16 11-14let okolu puberty 13 - 14 15-16 let 13 - 15 13-14 let 10, 15 11 let a 15 let kolem 12ti a potom kolem 16ti V pubertě je to různé: zvlášť u kluků (13-15) a holek (12-14) Přechod mezi světluškami a skautkami (u kluků asi to samý), takže mezi 10 - 12 rokem
43
45,74 %
38,74 %
7. Kvůli čemu děti odcházejí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jiné zájmy
7
9,09 %
6,31 %
změna priorit a zájmů
2
2,6 %
1,8 %
okolí
1
1,3 %
0,9 %
kamarádi
1
1,3 %
0,9 %
jiné tahače
1
1,3 %
0,9 %
mají jiné starosti a zájmy
1
1,3 %
0,9 %
Poznají nové "lákavější" kamarády
1
1,3 %
0,9 %
Nezájem, nedostatek času kvůli škole
1
1,3 %
0,9 %
Náročnost dalšího vzdělávání a odchod z místa bydliště
1
1,3 %
0,9 %
puberta, jiné zájmy
1
1,3 %
0,9 %
ostatní odpovědi
hledají se obvykle jiné zájmy, nestíhaí všechno nedostatek času Oficiální verzí je nedostatek času z důvodu studia. Hlavním důvodem bývá, že si začínají připadat dospělí, snaží se najít sami sebe, připadají si trapně před kamárády a dost možná i naše chyba že se jim méně věnujeme. Parta v jake se prevazne pohybuji... změna kolektivu, zájmů, školy, problém dojíždění odcházejí na vysokou školu, někteří se vracejí zpět. nezájem a nebo osobní nepřátelé možnost jiných aktivit, nepohodnou se puberta, naladovost Jiné zájmy, škola, kontakt s jiným kolektivem. V pubertě se jim změní zájmy, nechtějí vypadat trapně před kamarády... Přestávají být dětmi a začínají se více podílet na vedení nelze říct obecně náročnost studia,jiní kamarádi,školy v jiném městě nedostatek vůdců-> nezajímavý program, sš->intr, pubertální změny zájmů, většinou mi příjde, že je to zdůvodu že skaut pro ně není dostatečně "cool" - tlak většinou ze strany spolužáků, nebo neshody s vedením jiné zájmy, škola mimo bydliště pohodlnost, neochota se podřizovat celku Puberta. Přechod na střední školu. s pubertou se meni zajmy. mozna jsme je za pet let preskautovali. škola, málo času, internát už je to přestane bavit jiné zájmy, málo času jiné zájmy, v oddíle pro ně už není místo jiné zájmy, puberta jiné zájmy, méně času, odchod na školy do jiných měst jiné zájmy, změna přátel, odchod na střední školu spousta jiných lákadel, lenost, pohodlnost, nejsou vedeni k životu venku, ale doma u počítače chytnou se jiné party kamarádů (např. ze školy), ostatní si z nich utahují, že chodí do skautu... jiné koníčky, málo vedoucích jiné koníčky, moc velká zodpovědnost pokud třeba už mají vést družinu změna postojů a zálib, vnější vlivy, časové důvody kvůli jiným zájmovým činnostem začnou je lákat jiné věci, kamarádi, party skauting pro ně není atraktivní, je to "trapné" jiné kroužky, není to in mezi spolužáky ve třídě většinou odcházejí pouze ti, kterým se duch našeho oddílu a skautské ideály příliš nezamlouvají nejčastěji odcházejí na střední školu nebo na vysokou školu přechod na střední, později případně na vysoké školy, nezájem o vlastní práci na programu (nemají zájem samy pro sebe něco dělat. Rději se vezou) Nedostatek času (nestíhají), nebaví je to už je nebaví tam chodit puberta - názory spolužáků na skauty - odmítání jiné zájmy, junák není na první pohled tak zajímavý střední škola, puberta ztráta zájmu Změna názoru na svět, hledání sebe sama a když už se najdou, už se nevrátí puberta,jiné kroužky často zěna školy a prostředí, nedostatečná soudržnost jejich věkové skupiny v oddíle dnešní děti už mají jiné zájmy než přírodu a skupinové hry a akce Přestane je to bavit... (většinou už mají za sebo 5-8 let ve skautu a je těžké nacházet nové výzvy) takové to kravské období změna zájmů a změna školy Jinné zájmy Tříštění různých zájmů jiné zájmy, špatné vztahy s jinými dětmi v oddíle přechod na novou školu, puberta a jiné zájmy mnoho aktivit (sport), lhostejní rodiče, jiné zájmy (málo času), party, ... Buď nezvládnou přechod mezi jednotlivými oddíly, nebo odejde někdo z jejich kamarádů, nebo se dostanou holt do puberty a chytnou se jiný party.
60
77,92 %
54,05 %
8. Mají děti z Tvého oddílu zájem o tábory?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
99
100 %
89,19 %
9. Mají o skautský tábor zájem i děti mimo oddíl?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
63
66,32 %
56,76 %
ne
32
33,68 %
28,83 %
10. Je kapacita vašeho tábora dostačující pro počet přihlášených?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
88
89,8 %
79,28 %
ne
10
10,2 %
9,01 %
11. Roste ve Tvém oddíle počet členů?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
69
71,13 %
62,16 %
ne
28
28,87 %
25,23 %
12. Je větší zájem u kluků, či děvčat?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kluků
9
10,71 %
8,11 %
děvčat
8
9,52 %
7,21 %
stejně
6
7,14 %
5,41 %
U kluků
6
7,14 %
5,41 %
kluci
5
5,95 %
4,5 %
nastejno
3
3,57 %
2,7 %
stejny
2
2,38 %
1,8 %
náš oddíl má plnou kapacitu. Takže odpověď že počet členů roste by byla nepravdivá, ale odpověď že počet členů neroste by byla zase zavádějící. Ten dotazník není promyšlený. Jsme chlapecký oddíl. Otázka 11 je irelevantní.
1
1,19 %
0,9 %
na půl
1
1,19 %
0,9 %
Je to vyrovnané - náš holčičí oddíl má totiž i pár kluků/pr´tat co chodějí se ségrou
1
1,19 %
0,9 %
ostatní odpovědi
nemohu posoudit V mém případě u kluků, vedu chlapecký oddíl. Tento poměr nezávisí ani tak na pohlaví, jako na osobnosti vedoucí/ho. Devcat nedovedu posoudit, i když přihlášených je o něco více kluků Je to asi půl na půl Kluků je jednou tolik co děvčat Nevím, jsme jen dívčí oddíl, o zájem kluků se nazajímáme nelze rozhodnout, záleží na vedoucím je to stejné asi 50 : 50 obecně u kluků, ale sem tam se najde i nějaké děvče vyrovnaně jsme jen dívčí oddíl, na tábory sice jezdíme společně s klučičím, ale jaký tam je zájem nevím, fakt je, že je na táboře vžycky víc holek. početně máme v oddíle víc kluků, ale to moc nevypovídá o "velikosti" zájmu U děvčat je menší zájem, ale v každém věku. Zájem kluků je velký, ale hlavně ve věku 6-9 let. Asi děvčat Půl na půl spíše kluci trochu více u kluků stejné, to nelze říci, u dívčích oddílů mají zájem dívky a u chlapeckých zase kluci :) nedokáži zhodnotit, máme jen kluky dívky podobně ne, víc děvčat to nevím, ale u nás ve středisku převažují klučičí oddíly, takže asi kluci :-) Děvčat (jsme dívčí oddíl) já vedu poze dívčí oddíl, takže nedokážu posoudit stejný zájem u chlapců jako u děvčat u táborů spíše děvčata Nemohu posoudit, jsme chlapecký oddíl Je to na stejno zhruba 50 na50 děvčata jsme chlapecký oddíl v našem oddíle je to vyrovnané Tak nastejno... každý rok jinak, v součtu vyrovnáno Nejsme smíšený oddíl U kluků, vedu chlapecký oddíl u děvčat jsme oddíl koedukovaný, takže se počty liší, momentálně převažují děvčata ano V tuhle chvíli u kluků
42
50 %
37,84 %
13. Myslíš si, že jsou děti čím dál víc "zhýčkaný" civilizací a nezvládají se přizpůsobit přírodě?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
24
25,81 %
21,62 %
ne
7
7,53 %
6,31 %
nemyslím
2
2,15 %
1,8 %
ne. Děti jsou pořád stejné. Rády si hrají.
1
1,08 %
0,9 %
Ne, jsou na tom stejně jako před dvaceti lety. Záleží na tom, jestli se mají ty věci kde naučit /ve skautu :-)
1
1,08 %
0,9 %
Myslím, že se to liší u každého jednotlivě a nejvíce záleží, jak "zhýčkaní" jsou rodiče
1
1,08 %
0,9 %
přizpůsobit se umí, jenom je problém je do té přírody od počítače dostat
1
1,08 %
0,9 %
po 14 dnech se to zlomí, ale to už bohužel končíme. Vše je o kvalitním programu a přátelské atmosféře
1
1,08 %
0,9 %
ano, děti ze skauta méně ale obecně ano
1
1,08 %
0,9 %
přizpůsobují se přírodě
1
1,08 %
0,9 %
ostatní odpovědi
první dny jim chybí televize, ale při dobré programu nemejí čas se tím zabývat spíš bych řekla ovlivněné, nejde o přizpůsobení se přírodě, spíše jejímu vnímání Asi ano, problém však vidím ve zhýčkanosti rodičů civilizací a jejich následnému špatnému přistupu k výchově dětí, než v dětech samotných. neřekl bych, dovedou se přizpůsobit přírodě. Dokonce je to baví, líbí se jim i vyprávění pamětníků, jak to bylo dříve a chtějí si to sami zkusit. A ty ostatní děti? Kdyby byly děti nikde neregistrované zhýčkané, nebyly by na ulici. Určitě ano. Děti nejsou vůbec zvyklé na práci ( příprava dřeva, mytí nádobí, pomoc v kuchyni a další práce, které jsou potřebné během tábora ) ale zvládají vše, jen se jim to musí šikovně podat ano jsou, dokazi pokud chtej Ano, ale snažím se to co nejvíc omezovat děti přežijí stále stejnou zátěž jako před 10/20ti lety, zhýčkaní jsou rodiče zvládají, jen musí dostat příležitost ano, ale dá se s tím hodně udělat. záleží jen na vůdci, aby to uměl dětem podat. nemyslím, sice si ty telefony atd. vždycky nějak propašujou ale stejnak se jim to do dvou dnů vše vybije a pak holt musí vydržet bez toho :) ne, stejně jako to nezvládli všichni před 100 lety, nezvládnou to všichni ani dnes, ale většinou zvládají Ano, samé mobily, PC, televize Pc hry .... jak které, ale celkově ano Jen některý po 23 letech jsem o tom přesvědčen jsou pohodlnější ano, ale vždy se nakonec přizpůsobí relativně ano, ale snadno se v tomto směru dají ovlivnit ano, nováčci určitě, pokud se nenaladí tak nevydrží a do roka odejdou ano (a ne jen děti) Pokud mají šanci, umí dokázat, že přizpůsobit přírodě se stále umí. nic jim to neříká, neláká je to mno... asi jo záleží pouze na tom, jak s nimi pracujeme to ani ne, vždy záleží na výchově ať už rodičů nebo vůdců záleží na konkrétní osobě, obecně jsou zhýčkanější ne, myslím si, že je daleko větší problém v rodičích občas, na táboře nemají facebook ne, jde spíš o způsob výchovy ze strany rodičů a okolí ano ničí přírodu Ano, to je pravda, jsou zvyklé na civilizační vymoženosti. Ale hlavně si neumí poradit samy. ano většinou ano obecně ne, když chtějí, tak se přizpůsobí Jak kteří Vždyť neumí umýt ani ešus! ano, ale lze to měnit (nebo se o to alespoň snažit) přesně v tom vidím největší problém dnešních dětí a je to bohužel patrné i na dětech, kteří do skauta chodí Rozhodně, ale některé se alespoň snaží držet krok a občas se i stane, že jsou "světem venku" fascinovaní a další rok rozhodně jedou znovu To záleží v jaké vyrůstají rodině a jestli ve městě nebo na vesnici... děti by to zvládly, ale rodiče je k ničemu nepustí :), pak vidíme desetileté prvně krájet brambory Záleží na nás, ale častečně ano ne záleží na nás a rodičích,dítě je stále stejné jak které Ne, jen je maminky nenechají nic dělat, tak jim to zařazení déle trvá. přizpůsobit se zvládnou, ale je těžké je přesvědčit, kolik věcí k životu nepotřebují Ano ne všichni ale je jich hodně Bohužel ano Ne, děti jsou se mnohem lépe přizpůsobují jak dospělí jak které, některé ano, ale u nás v oddíle jsou děti odmala, takže se přizpůsobují relativně dobře. ano, ale přizpůsobit se dokáže každý (dříve či později:). Nazval bych to menší schopnostní vybavenost - manuální zručností či připraveností si poradit? No bohužel to tak je.
53
56,99 %
47,75 %
14. Myslíš, že se rodiče o své děti přehnaně bojí? Že je podceňují v jejich samostatnosti?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
70
72,92 %
63,06 %
ne
26
27,08 %
23,42 %
15. Co si myslíš, že je největším přínosem, co se mohou děti naučit na táboře?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
samostatnost
12
13,19 %
10,81 %
samostatnosti
6
6,59 %
5,41 %
morální rozvoj charakteru
1
1,1 %
0,9 %
vařit, stavět, další různé praktické dovednosti, spolupracovat, samostatnost
1
1,1 %
0,9 %
Samostatnost, zodpovšdnost, dochvilnost, dodržování pravidel, bližší pochopení přírody,a by se jí nemusely bát
1
1,1 %
0,9 %
Především práce v kolektivu různých dětí - věkově i různě nadaných
1
1,1 %
0,9 %
samostatnost, soužití s přírodou
1
1,1 %
0,9 %
Samostatnost a sociální vazby
1
1,1 %
0,9 %
Dlouhodobému soužití v kolektivu, samostatnost a řízení svého času. Je otázka, jestli si dnes tábory kladou vyšší cíle
1
1,1 %
0,9 %
samostatnost, kolektivnost, týmová spolupráce
1
1,1 %
0,9 %
ostatní odpovědi
samostatnosti, odhadnout své síly a schopnosti, utužit vztah s kolektivem pro mladší osamostatnění od rodičů, jinak spolupráce, soužití ve skupině, činnosti, na které si všichni běžně nesáhnou (štípání dříví...) Žít a spolupracovat s dalšími lidmi. Naučí se, že šest je víc než jeden, zjistí, že na nic nejsou sami a jak velká síla je v tom ukryta. samostatnému rozhodování, vzájemné pomoci, toleranci, chování v přírodě slušné chování, ale i dravost - umět se předvádět, věřit si, nést zodpovědnost za určený úkol, za svěřené mladší děti., Samostatnost, práce v kolektivu, poznáni sebe samého, poznání přírody soužití s přírodou a pochopení k čemu ji máme a v čem nám může pomoci postarat se o sebe, jistit, že věci se samy neudělají, žít ve skupině, naučit se být nějakou dobu bez rodičů cely pristav pohromade, samostatnost, pomoc si.. Soužít s přírodou, pročistit si hlavu a spolupracovat a i pracovat rukama (pila, sekera, lopata a vařečka už dětem moc neříkají) postarat se samy o sebe vlastní samostatnosti, práci ve skupině a sociální interakci, poznání světa kolem nich samostatnost,praxe.přátelství,táhnout všichni za jeden provaz samostatnost, zjistí, že i v přírodě se mohou bavit, spolupráce týmu, rozvoj znalostí a dovedností samostatnost, spolupráce, zodpovědnost samostatnost (většina zjistí že bez maminky to jde taky:) a činnosti, ke kterým je doma rodiče vůbec nepustí (v kuchyni, práce se dřevem a ohněm atd.) samostatnosti,zrucnosti,pohyb v prirode, samostatnost, odpovědnost, spolupráce samostatnost+týmová spolupráce samostatnost, zodpovědnost, radost z pobytu v přírodě a z jejího poznávání, umění vyjít s ostatními atd. Postarat se o sebe. Nové zážitky. Nová přátelství. samostatnost, komunikace, priroda kamaradstvi starost o druheho Samostatnost, schopnost přemýšlet, praktické věci nejen do skautského života Částečně se sami o sobě postarat, naučí se pravidlům, týmová spolupráce... ošahat si vše na vlastní kůži, prožít intenzivní kontakt s přírodou, umění postarat se o sebe samostatnost, soužití s přírodou, respekt kolektivu samostatnost, soužití s přírodou, manuální zručnost jednoznačně samostatnost (často si z domu ani neumí namazat chleba) samostatnost a víra v sama sebe, praktické vyzkošení mnoha jedoduchých činností, sociální dovednosti v kolektivu praktickým věcem, postarat se sám o sebe, spolupráci i v těžších situascích, vytvoření party a získání dobrých přátel, sžití s přírodou a její pochopení že ji k životu potřebujeme, že i bez počítače, mobilu a elektriky se dá 14 dní vydržet ebz porblémů uvědomění si toho kde je skutečné přátelství osamostatnit se samostatnost, zodpovědnost, přátelství, vztah k přírodě, ostatním a sami k sobě osamostatnit se, umět se přizpůsobit kolektivu, spolupráce zkusit něco vytvoři tvlastníma rukama, + totéž co během celého roku - spolupracovat kooperace se skupinou lidí, komunikace s vrstevníky a dospělími, samostatnost samostatnost i spolupráce s kamarády, vztah k okolí (lidem i přírodě), přežití mimo komfort domova,... nebát se, odvaze zodpovědnosti, možnost překročit sama sebe naučit se starat sami o sebe, bez civilizačních výdobytků soužití v kolektivu vrstevníků a poznání krásy přírody, aby si jí mohli vážit vnímat okolí, nebýt sebestředný a brát ohledy na ostatní, +obvykle dovednosti samostatnost, ověří si své možnosti Pro nováčka je to stmelení v družině, vyzkoušet si věci, co si běžně lidi nevyzkouší samostatnost, odvahu, přátelství, překonání sebe sama, umění si poradit naučí se sžít s přírodu Naučí se, jak se chovat v přírodě, jak přežít, jak přírodě neubližovat samostatnosti a kamarádství samostatnost, fyzická odolnost, smysl pro disciplínu Že mají dvě ruce, dvě nohy a jednu fungující hlavu spoluprce,praktické využití znalostí,samostatnosti,podřídit se určité kázni samostatnost, vlastní myšlení, práce obecně, vystupování a práce v kolektivu... samostatnosti a kolektivní spolupráci Samostatnosti, tábornické dovednosti, spolupráce, nový přátelé Hlavně se o sebe postarat a taky trochu poslouchat starší... být venku s kamarády bez technologií -Tv,PC,mobil samostatnost, spolupráce samostatnost, spolupráce, odpovědnost, poslouchání autorit Nučí se samostatnosti,překonávat překážky, spolupracovat Odpovědnosti k ostatním, samostatnosti samostatnost, zodpovědnost za sebe, spolupráce s druhými, utužení přátelství... samostatnost, důvěra ve své schopnosti, týmová spolupráce, život bez vymožeností civilizace,... samostatnosti, práci v kolektivu, umět se rozhodnout postrat se o sebe a převzít zodpovědnost za své činy samostatnost, zorganizovat si čas, umět vyhodnotit situaci a podle toho se zachovat (prší? aha, tak to si vezmu holínky apod. :) ale jinak je taky důležité to, že ať to zvládnout jakkoliv, tak to nakonec zvládnou a to je třeba jim říct, aby se cítilidobře
65
71,43 %
58,56 %
16. Co se dětem na táboře nejvíc líbí? stačí zhruba, je to těžké...
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
volnost a hry
1
1,12 %
0,9 %
samostatnost, zodpovědnost za svoje činy, změna od školní rutiny
1
1,12 %
0,9 %
vodní aktivity, sporty (fotbal, brennbal)
1
1,12 %
0,9 %
Volné aktivity v lese (stavba opevnění a domečků), hry a osobní volno samozřejmě, kdy můžou okolí prožívat na vlastní pěst (i když jen v hranicích tábořiště)
1
1,12 %
0,9 %
Že se to nepřehání s hygienu :-)
1
1,12 %
0,9 %
No samosebou že má kuchyně- jinak především noční napínavé hry a především když si musí něco sami vytvořit - např. chcete ind. saunu - tady je materiál apod a večer se můžete saunovat do aleluja- a jsou nadšený
1
1,12 %
0,9 %
program
1
1,12 %
0,9 %
Dobrodružný program a romantika nevšedních zážitků. K tomuto cíli vede spousta podpůrných her a aktivit
1
1,12 %
0,9 %
Ano je to těžké. Nejspíš jistá dávka "dobrodružství".
1
1,12 %
0,9 %
celotáborová hra
1
1,12 %
0,9 %
ostatní odpovědi
celotáborová hra, když je dobrá; to že jsou zapojeny do přípravy jidla, večerního ohně atd.; pobit v přírodě; noční hlídky (o ty se u nás někteří i dohadují) večerní ohně, spaní v podsadě, atmosféra Jistý druh volnosti, který jim v každodením životě chybí, být důležitý pro druhé, hry ve vodě, jízda na lodích, noční hry, divadelní představení, hry co mají svůj vlastní příběh. Program, parta kamaradu netradiční příprava jídla - zemní pec na chleba, Setonův hrnec.... Líbí se jim, že si samy vaří (pod jemným dohledem vedení), že umí opracovat dřevo, něco vyrobit. Dobrá celotáborová hra, zajímavé výlety, výroba různých přírodních výrobků mají rádi program, u kterého se pobaví, vyzkouší svojí sílu, mohou se měřit s ostatními hry, trocha dobrodružství program, voda, kola, hry, pramice.. U nás hlavně aktivity na vodě, přespání pod širákem a zpívání u ohně. zjistí, že můžou dělat všechno co si vymyslí. Kde jinde mají možnost řezat, stavět, běhat po lese a spát pod stanem a spoléhat přitom jedna na druhou práce s nástroji, akční hry, válení se v blátě, zábava táboření v teepee, hry, čas na praktické dovednosti, parta kamarádů, ohně, příroda, v posledních letech asi i klid a možnost se soustředist jen na jednu věc...nic je tam nerozptyluje atd. Našim se líbilo,když zažily povodeňTo prokázaly,ohromnou kázeň a připravenost,klobouk dolů ubytování v teepee, tráví čas se svými kamarády, cth, dobré jídlo :), družinové programy vždycky to jsou hry, pak se občas najde někdo kdo řekne jídlo a nejmladší vždy odpoví na tuto otázku všechno :D parta přátel, etapove hry to je u každého jinak, někdo ocení noční bojovku, jiný ne; ale vždy se líbí koupání a zapalování ohně většinou program Polední klid :DDD hry pri kterych nusi prekonat strach bojacnost Sjíždění vody, táborák, pestrý program Spaní pod širákem, Celotáborové hry, koupaliště táborová hra sekání a řezání dříví, pomoc v kuchyni, táborák etapovka, atraktivní program, hlídky parta kamarádů, volnost, pocit sounáležitosti, hry, možnost něco dokázat, příroda... celotáborové hry, výlety (především ty to civilizace) že se jim někdo soustavně kvalitně věnuje (tedy, že je "neodstaví" před televizi) dobré zajímavé hry, společné povídání, divadla, indiánská sauna, dovádění v hrázi na potoce, noční hry vyrábění přístřešků, hry v lese, na louce, noční hry, ale i běžná práce - např řezání dřeva, vyrábění lávky, mola a pod..koupání v potoce, putování život na táboře ta atmosféra hry, pobyt v přírodě CTH; aktivity, do kterých se zapojuje i vedení; spaní pod širákem nebo v teepee děti se můžou chovat jinak, než pod dohledem rodičů, jsou více samy sebou parta možnost starat se smai o sebe táborová hra? akční hry, atmosféra, kterou žijou všichni od vedení po členy, volnost, bezstarostnost,... atmosféra, akční zážitky bojové lesní hry zážitkové akce dlouhodobá hra dle mého se na táboře dětem nejvíce líbí přátelství, která si budují a nevšednost zážitků hry, vodní bitva volno některé druhy propracovaných her, vtáhnutí do dlouhodobky hlubší prožitky, nevšední zážitky, zábavné situace že jsou třeba celý týden venku bez rodičů kamarádi, příroda, podsady Jsou s partou, etapové hry řízky to že jsou sami bez rodičů, jsou s kamarády záleží na věkové skupině. Asi nejvíc hry, kdy se můžou "vyblbnout". Bojovky táborák Jak je to nové a jiné CTH,rukodělky, poznávání terénu a okolí,památky parta, a bez rodičů a samozřejmě program snad vše :-) Aktivní vedoucí (šašci), přespání mimo tábor, kolektivní míčové hry Asi táboráky, noční hry, je toho víc... zkoušení co vše vlastně dokážou kolektiv, oheň, objevování vlastních schopností, která maminky nezáměrně utlumují dobrodružství když prší a není rozcvička volnost Hry, pobyt v přírodě s kamarády to, že jsou v jiném prostředí, bydlí ve stanech, samy něco tvoří, vaří, že je člověk bere takové jací jsou Hry Bojové hry hry - zejména akční bojovky v lese, sportovní... spaní v tee-pee, noční hry, výsadek, výzvy z nového programu, večerní ohně,... hry v přírodě na témata celotáborové hry (tj. příběh na pokračování), koupání, bojovky zábavný program kamarádi, příroda, zábava, CTH, atmosféra, ... opravdu je:D klukům bojovky, holkám tak od všeho něco, většinou je pár her, které je zaujmou a mluví o nich celý tábor. Jinak taky poledňák :D
79
88,76 %
71,17 %
17. Jaká věková skupina dětí má na Tvém táboře největší zastoupení?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
11-15
3
3,26 %
2,7 %
10-12
3
3,26 %
2,7 %
6-12
2
2,17 %
1,8 %
světlušky a vlčata
2
2,17 %
1,8 %
9 - 13
2
2,17 %
1,8 %
8-12
2
2,17 %
1,8 %
7-12
2
2,17 %
1,8 %
skauti
2
2,17 %
1,8 %
10let
2
2,17 %
1,8 %
12
2
2,17 %
1,8 %
ostatní odpovědi
vlčata 17 13 8-18 10-14 první a druhá třída 8-15 let , ale měli jsme tam i předškoláky a i kluky co jsou již na VŠ 12-15 8 - 12 let skautky, 12-15 let 6 - 13 to je různé, podle věku dětí ve středisku (v roce 2012 to byl věk skautů a skautek 11-15 let) těžko říct - od 6 do 15 (7 - 15) zprůměruj si to sama :-) Celekm přesně to odpovídá Gaussovu rozdělení. rovnoměrně 7 - 15 let od 8 do 12 let to je těžké tak půl na půl, jsou to 6-8 a pak 13-15 celkově 6-15, nejvíc asi kolem 8-10 1.-5. trida, vedeni rovnoměrně od 8 do 25 (to už jsou roveři) skautky - 13-16 asi tak kolem 8-10 let 7-15 let vlčata (máme střediskové tábory) 8-11 6-11 přibližně rovnoměrné zastoupení 6 6-10 let 6-15 kolem 10 let skautky skauti (nejvíc 14 let) okolo 12 let momentálně okolo 7 let (letos jsme nabírali - dříve ale okolo 15 let) 9-11 let 5-11 let 7 až 12 skautky (11-15 let) 8 až 12 od 6 do 8 let kolem 12 let 16 -17 let 11 16-20 světlušky (7-10) jsme oddíl vlčat, takže děvčata a chlapci ve věku 7 - 11 let 12-16 8 -10 10-13 let 10-15 10-15 let okolo 5. třídy 10 8 - 12 10 - 15 Myslím tak děti do 12-ti let 6-11 let skati 9 první stupeň 9-12 let 9-10 let Skauti 12-14 let 2.-5. třída 10 - 15 let. 9 - 14 9-10let 6 - 10 let
70
76,09 %
63,06 %
18. Má Tvůj oddíl nějaký problém?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
6
7,59 %
5,41 %
nedostatek vedoucich
4
5,06 %
3,6 %
málo členů
2
2,53 %
1,8 %
málo vedoucích
2
2,53 %
1,8 %
touto otázkou ukazuješ, že o oddílech asi nic nevíš. Oddíl bez problému neexistuje.
1
1,27 %
0,9 %
Jev začátcích, takže bych to popsala jako stanovení pravidel a zvyklostí, jak věci dělat, když jsme spolu nevyrůstali a všechno tvoříme od znovu. Pozn. mimo otázku: Blíže se můžeš podívat na sobesice.skauting.cz :-) Ať se daří
1
1,27 %
0,9 %
Jen drobné nedostatky nic velkého
1
1,27 %
0,9 %
Asi jako každý - finance, mšsto sponzoruje např. fotbalisti kdy dává na jedno dítě 2.000 a náš oddíl dodtane 28,- Kč na dítě , no aspoň na nájem klubovny
1
1,27 %
0,9 %
Více nadšených vedoucích, kteří jsou ochotni nést odpovědnost vůdce oddílu
1
1,27 %
0,9 %
jistě ale který je velký (největší)? Málo času, mnoho zájmů
1
1,27 %
0,9 %
ostatní odpovědi
malá členská základna nedostatek vedoucích do budoucna, což se však netýká tolik táborů jako běžného celoročního vedení Má jich dost. Největší je ten, že nemáme k holkám vedoucí a léta ji nemůžeme sehnat, protože v našem městě není z čeho vybírat. Je to začarovaný kruh a řešení je v nedohlednu. Nedostatek clenu Ne. Náš oddíl je bez problému, protože se snažíme si všechno vyvětlit, jak mezi sebou, tak i s rodiči ap. Předcházení problému je o komunikaci. Ano. Hrozící nedostatek vedoucí. Opačné názory na vedení, organizaci tábora mezi vedoucími. Holky mají trochu jiné představy než kluci. každý oddíl i jednotlivec mají problémy, jde o to, je s úspěchem zvládat a to se nám daří občas s rodiči a problémovými dětmi komunikace v pristavu Ano, asi jako každý, ale nevzdáváme se a řešíme je, však přijdou zase další. málo nejmladších dětí nedostatek vedoucích pro další oddíl, už je nás hodně má nic podstatného nedostatek vedoucích, jsem na ně sama -> málo členů oddílu nedaří se nám navázat spolupráce s rodiči že naše klubovna není nafukovací Samozřejmě - Nemáme klubovnu. Klesá počet vedoucích Chybí mladší vedoucí. odrůstající členy, stárnutí oddílu nedostatek vedoucích, nedostatek vlčat. Skautů je ažaž. nevím o něm pomalé rozrůstání počtu členů mnoho, málo financí- možností zajímavého programu, málo spolupráce s veřejností, rodiči, odchod zkušených skautů, absence na výpravách z rodinných důvodů, .. ztrácí počet členů i vedoucích velké pracovní vytížení vedoucích v zaměstnání máme málo vedední každý oddíl má své problémy, např. rovnoměrné doplňování členů, komunikace mezi vedením, důslednost pořadatelů akcí, ... Ano, náš oddíl stárne malý počet členů a vedoucích (rádců) spoustu :-) , momentálně asi největší je, že jsme přestárlý oddíl nic závažného ano nedaří se nám vychovat nového vedoucího, věnujeme spoustu usílí zaučování nových vedoucích, kteří však dospějí do vysokoškolského věku, kdy odejdou z města a pak již mají jiné starosti a zájmy, než je výchova mládeže nedostatek vedoucích i kvalifikovaných rádců ano, nadějní vůdci odchází z místa působení oddílu za prací, dále neochota společnosti usnadnit a ocenit práci vůdců (např. uvolňování na tábory) Nečinnost některých vedoucích nemá Nedostatek kvalifikovaných vedoucích - VZ komunikace mezi mladšími a vedoucími plus rozhodnout se něco udělat popř. vytrvat ve svém předsevzetí žádné rovery do věku 20 let, všichni vedoucí jsou vysokoškoláci - nemají dost času Ano, před půl rokem mě nechalo na holičkách a ještě neví, že se mu to vymstí nedostatek rádců jéjé těch je :-) ted se snažíme vymyslet, jak zlepšit komunikaci s rodiči Někdy s organizací schůzek... komunikace náctiletých vedoucích mezi sebou Malý počet vůdců oddílů ve středisku. Dospělí 18+ odcházejí - buď na VŠ do jiných měst, nebo budovat vlastní život nemá nástupce vedení jsme vlčata vestředisku není fungující skautský oddíl nedostatek času vedoucích,jinak nic málo rádců ve věku 15-18 let Myslim,že ne nevím o žádném zásadním na vesnici nevzrůstá počet dětí, nové děti do oddílu není kde brát v současnosti žádný velký, který by bránil správnému fungování oddílu spoustu:)( asi největší s malou aktivitou současných vedoucí - neochota převzít iniciativu a zodpovědnost Ano, v tuto chvíli nemáme dostatečný počet rádců, silná generace je na VŠ a přes týden nemají logicky čas, ale zvládnout se to dá :)
59
74,68 %
53,15 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Podílíš se na vedení skautského oddílu, jezdíš na skautské tábory?
3. Pořádá Tvůj oddíl letní tábor?
5. Má Tvůj oddíl dostatek vedoucích na vedení oddílu? (rádců)
6. Jaký věk je podle Tebe u dětí rizikový? Kdy děti odcházejí?
8. Mají děti z Tvého oddílu zájem o tábory?
9. Mají o skautský tábor zájem i děti mimo oddíl?
10. Je kapacita vašeho tábora dostačující pro počet přihlášených?
11. Roste ve Tvém oddíle počet členů?
13. Myslíš si, že jsou děti čím dál víc "zhýčkaný" civilizací a nezvládají se přizpůsobit přírodě?
14. Myslíš, že se rodiče o své děti přehnaně bojí? Že je podceňují v jejich samostatnosti?
15. Co si myslíš, že je největším přínosem, co se mohou děti naučit na táboře?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Podílíš se na vedení skautského oddílu, jezdíš na skautské tábory?
3. Pořádá Tvůj oddíl letní tábor?
5. Má Tvůj oddíl dostatek vedoucích na vedení oddílu? (rádců)
6. Jaký věk je podle Tebe u dětí rizikový? Kdy děti odcházejí?
8. Mají děti z Tvého oddílu zájem o tábory?
9. Mají o skautský tábor zájem i děti mimo oddíl?
10. Je kapacita vašeho tábora dostačující pro počet přihlášených?
11. Roste ve Tvém oddíle počet členů?
13. Myslíš si, že jsou děti čím dál víc "zhýčkaný" civilizací a nezvládají se přizpůsobit přírodě?
14. Myslíš, že se rodiče o své děti přehnaně bojí? Že je podceňují v jejich samostatnosti?
15. Co si myslíš, že je největším přínosem, co se mohou děti naučit na táboře?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.