Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Škola, školství, studenti a učitelé
Škola, školství, studenti a učitelé
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Markéta Klásková |
---|---|
Šetření: | 23. 03. 2012 - 22. 04. 2012 |
Počet respondentů: | 358 |
Počet otázek (max/průměr): | 31 / 29.39 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 73,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:30 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník se týká převážně toho, jak dnešní lidé a mládež vnímají české školství a jeho užitečnost pro budoucí studia, povolání a život.
Dotazník je naprosto anonymní. Výsledky nadále poslouží jako praktická část mého výzkumu do hodiny sociologie. Děkuji za odpovědi.
Odpovědi respondentů
1. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 277 | 77,37 % | 77,37 % |
Muž | 81 | 22,63 % | 22,63 % |
2. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-25 let | 196 | 54,75 % | 54,75 % |
15-20 let | 90 | 25,14 % | 25,14 % |
25-40 let | 49 | 13,69 % | 13,69 % |
10-15 let | 13 | 3,63 % | 3,63 % |
40-60 let | 9 | 2,51 % | 2,51 % |
méně než 10 let | 1 | 0,28 % | 0,28 % |
3. Dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední škola | 109 | 30,45 % | 30,45 % |
Vysoká škola | 94 | 26,26 % | 26,26 % |
Gymnázium | 76 | 21,23 % | 21,23 % |
Základní škola | 68 | 18,99 % | 18,99 % |
Jiné | 11 | 3,07 % | 3,07 % |
4. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jsem student | 234 | 65,36 % | 65,36 % |
Jsem pracující student | 75 | 20,95 % | 20,95 % |
Pracující | 33 | 9,22 % | 9,22 % |
Pedagog | 10 | 2,79 % | 2,79 % |
Nestuduji, ani nepracuji | 5 | 1,4 % | 1,4 % |
Důchodce | 1 | 0,28 % | 0,28 % |
5. Chodíte, či chodil/a jste rád/a do školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 271 | 75,7 % | 75,7 % |
Ne | 87 | 24,3 % | 24,3 % |
6. Proč?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
baví mě to | 4 | 1,99 % | 1,12 % |
Baví mě | 2 | 1 % | 0,56 % |
Bavilo mě to | 2 | 1 % | 0,56 % |
kamarádi | 2 | 1 % | 0,56 % |
přátelé | 2 | 1 % | 0,56 % |
proto | 2 | 1 % | 0,56 % |
baví mě získávání nových vědomostí | 2 | 1 % | 0,56 % |
Protože mě to tam nebavilo, byla to ztráta času. | 1 | 0,5 % | 0,28 % |
jen teda na VOŠ a VŠ, střední a základka mě nebavily, zajímavé předměty, zajímavý vyučující, super lidi | 1 | 0,5 % | 0,28 % |
Nebaví mě to tam. Spíše kvůli učitelům. | 1 | 0,5 % | 0,28 % |
ostatní odpovědi | 182 | 90,55 % | 50,84 % |
7. Považujete vzdělanost dnešních studentů za kvalitnější, než před cca 30ti lety?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 124 | 34,64 % | 34,64 % |
nevím | 92 | 25,7 % | 25,7 % |
spíše souhlasím | 68 | 18,99 % | 18,99 % |
nesouhlasím | 51 | 14,25 % | 14,25 % |
souhlasím | 23 | 6,42 % | 6,42 % |
8. Pokud si myslíte, že je vzdělání studentů horší, na čí straně je pravděpodobně chyba?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na straně studentů | 164 | 66,94 % | 45,81 % |
Na straně učitelů | 81 | 33,06 % | 22,63 % |
9. Kolik informací převzatých ze školy je podle vás v budoucím životě užitečných?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-40% | 145 | 40,5 % | 40,5 % |
40-60% | 130 | 36,31 % | 36,31 % |
0-20% | 58 | 16,2 % | 16,2 % |
70%-90% | 22 | 6,15 % | 6,15 % |
90% a více | 3 | 0,84 % | 0,84 % |
10. Myslíte si, že jsou učitelé zbytečně nároční?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 257 | 71,79 % | 71,79 % |
Ano | 101 | 28,21 % | 28,21 % |
11. Máte nebo míval/a jste kvůli škole deprese a pocity úzkosti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 113 | 31,56 % | 31,56 % |
spíše nesouhlasím | 93 | 25,98 % | 25,98 % |
souhlasím | 72 | 20,11 % | 20,11 % |
nesouhlasím | 61 | 17,04 % | 17,04 % |
nevím | 19 | 5,31 % | 5,31 % |
12. Byl/a jste někdy obětí šikany?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nebyl/a. | 202 | 56,42 % | 56,42 % |
Ano, byl/a jsem obětí šikany | 107 | 29,89 % | 29,89 % |
Ne, byl/a jsem pouze svědkem | 41 | 11,45 % | 11,45 % |
Já sám/sama jsem někdy někoho šikanoval/a | 8 | 2,23 % | 2,23 % |
13. Domácí úkoly děláte nebo jste dělal/a:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Doma | 209 | 58,38 % | 58,38 % |
Ve škole | 149 | 41,62 % | 41,62 % |
14. Chodil/a jste někdy za školu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 192 | 53,63 % | 53,63 % |
Ano | 166 | 46,37 % | 46,37 % |
15. Porušujete, či porušoval/a jste někdy školní řád?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne a pokud ano, nejsem si toho vědom/a | 148 | 41,34 % | 41,34 % |
Ano, ale neúmyslně | 108 | 30,17 % | 30,17 % |
Ano, úmyslně | 102 | 28,49 % | 28,49 % |
16. Myslíte si, že Vám škola někdy bránila, či brání v dělání činností, které byste bez školní docházky mohli provozovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 201 | 56,15 % | 56,15 % |
Ano | 157 | 43,85 % | 43,85 % |
17. Ve škole patříte nebo jste patřil/a spíše k:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jedničkářům a dvojkařům | 149 | 41,62 % | 41,62 % |
Dvojkařům a trojkařům | 124 | 34,64 % | 34,64 % |
Jedničkárům | 56 | 15,64 % | 15,64 % |
Trojkařům a čtyřkařům | 25 | 6,98 % | 6,98 % |
Čtyřkařům a pětkařům | 4 | 1,12 % | 1,12 % |
18. Používáte či použil/a jste někdy při školních testech taháky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas, sem tam.. | 207 | 57,82 % | 57,82 % |
Ano, běžně. | 112 | 31,28 % | 31,28 % |
Ne, nikdy | 39 | 10,89 % | 10,89 % |
19. O stupnici známkování se domníváte, že:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Je dostačující. | 290 | 81,01 % | 81,01 % |
Není dostačující, navrhl/a bych stupnici minimálně od 1 do 10. | 57 | 15,92 % | 15,92 % |
Je vysoká, stačilo by hodnocení od 1 do 3. | 11 | 3,07 % | 3,07 % |
20. Cítíte, či cítil/a jste se někdy často srovnáván/a se studenty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nikdy. | 130 | 36,31 % | 36,31 % |
Ano, často mě srovnávali s lepšími studenty, kdy já jsem byl/a v pozici méně prospěšného studenta. | 118 | 32,96 % | 32,96 % |
Ano, často mě srovnávali s horšími studenty, kdy já jsem byl/a v pozici prospěšnějšího studenta. | 110 | 30,73 % | 30,73 % |
21. Myslíte si, že studenti s lepším hodnocením často ovlivňují hodnocení horších studentů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 218 | 60,89 % | 60,89 % |
Ne | 140 | 39,11 % | 39,11 % |
22. Projevujete, či projevoval/a jste často a bez ostychu veřejně (před studenty a učiteli) svůj pasivní názor na vaši školu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 100 | 27,93 % | 27,93 % |
spíše nesouhlasím | 81 | 22,63 % | 22,63 % |
nevím | 72 | 20,11 % | 20,11 % |
nesouhlasím | 54 | 15,08 % | 15,08 % |
souhlasím | 51 | 14,25 % | 14,25 % |
23. Domníváte se, že by se na školách měly častěji objevovat nezávislé inspekce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 263 | 73,46 % | 73,46 % |
Ne | 95 | 26,54 % | 26,54 % |
24. Byla, či je Vaše škola řádně vybavena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 273 | 76,26 % | 76,26 % |
Ne | 85 | 23,74 % | 23,74 % |
25. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a NE, uveďte, s čím jste byl/a nespokojen/a.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Absence mýdel a teplé vody na toaletách, chybějící jednorázové ubrousky na toaletách (místo upocených ručníků).
absence počítačové učebny a denní místnosti kam, by studenti mohli zajít o volné hodiny
absencí počítačů, které fungují
Absolutní nedostatek,dnes již běžných,PC,žádná pořádná učebna hudební výchovy,nekvalitní vybavení jazykových učeben.
blbne topení (už je to dlouho nahlášeno na kraji jako havarijní stav, ale dlouho s tím nechtěli nic dělat = často jsou žáci nemocní) jinak vcelku dobrý
Gymnázium - toalety, bufet, jídelna + strava
chyběly nádoby na tříděný odpad
chybely zaluzie
Chybí moderní vybavení a barely na pitnou vodu.
Chybí projektory, interaktivní tabule,...
Je už stará jak Praha, ale teraz ju už opravujú, tak snáď to bude lepšie
malá dostupnost připojení k internetu
Málo učeben
materiální vybavení je skormné
na střední, průmyslovka, zastaralé vybavení, jak počítačové učebny, tak i učebny k praktické výuce
Na VŠ obecně málo zásuvek pro notebooky v učebnách.
Nebyla dobře vybavena.
nebyla laboratoř pro chemii
nedostatečné pomůcky a zařízení
Nedostatek financí, vybavenost pouze některých učeben.
nedostatek mista pro vsechny studenty, nemoznost uzamcit si sve osobni veci
Nedostatek pomůcek
nedostatek tříd (učení se na chodbě, v jídelně, v dětském centru,...)
nedostateně kvalitní učebnice, chybějící výukové materiály
Nedostatky v laboratořích
nefunkčí toalety, nefunkční technika, nevytápění během zimy
Nejde o to, aby v každé třídě bylo multimediální vybavení, stačí mít jednu pořádnou třídu pro první a druhý stupeň na středních školách třeba dvě třídy, kde se budou žáci střídat, jde o kvalitu nakoupených zařízení a také o to jak je s nimi zacházeno. Budovy jsou v žalostném stavu. Ale to co je nejvíce alarmující, je přístup politiků a následně i ředitelů a učitelů. Znechucení padá s prominutím jako Hovno z vršku dolů.
nemáme jídelnu ani tělocvičnu, nedostatečně zařízení
neměli jsme jídelnu, tělocvičnu, staré prostředí, houpající se podlahy, kamenná škola -> zima
O přestávkách byly zamykány učebny a na chodbách nebyl prostor k sezení.
PC vybavení ve standartní kvalitě a v žádoucím počtu.
počítače, internet
Počítače, někteří učitelé, stoly na na sezení na chodbách, lavice a židle ve třídách, nedostatečná kvlaifikace některých učitelů při práci s projektorem atd.
počítače, organizace školy
Postavili nám novou školu ve starém stylu. Žádný pokrok, vyhozené peníze
ředitelka investuje do zbytečných věcí, místo do těch, které jsou potřeba..
S kvalitou obědů
s učiteli, s názornými pomůckami, s lavicemi a nepohodlnými židlemi, s jídlem
Stav počítačů.
studovala jsem na střední umělecké škole, která byla dohromady se strojkou. Měli jsme velmi zaostalé vybavení, zimu ve třídách a většina financí šla do vybavení technických oborů. Což znamená, malé stroje, občas malé učebny, nějakou dobu chyběl data - projektor, který je pro dějiny umění nezbytný
Škola by měla obsahovat větší hygienu co se týče hlavně toalet. Ve třídách chybí košíky do lavic, houby na mazání tabule a mě osobně chybí i zrcadlo.
Škola je škaredá stará budova, která zevnitř pomalu padá na hlavu, chtělo by to vymalovat, nový nábytek, tabule, pomůcky...
Špatné zařízení, málo financí
Špatné zázemí, vyučovací pomůcky (lavice, atd.) v nepořádku.
technické vybavení nebylo dostačující nebo zastaralé, vybavení učeben také sem tam zastaralé, někdy si techniku musí studenti nosit sami, aby splnili zadané věci
technicke vybaveni neodpovida standartum, ktere jsou pozadovany v zamestnani (pc, audiovizualni technika, softwarove programy, atd.)
technické vybavení podporující interakci mezi učitelem a studentem, kreativní přístup
učebnice..
V první řadě je naše škola špatně vybavena učiteli (ne, pochopila jsem otázku zcela správně). Angličtinu nemůže učit ruštinářka, která nemá magisterský titul a vyslovuje špatně i slovo "school" a matematiku zase ten, kdo si ani neobhájil aprobaci z OV protože má předsudky kvůli homosexuálům a dává to veřejně najevo (takoví lidé by neměli učit na školách, naopak, tyto témata by měly být součástí výuky). Mimo to, máme neschválené židle (30 % žáků má skoliózu, dle mého průzkumu) a suché mikroskopické preparáty jsou tak zastaralé, že na zhruba polovině z nich už nejsou vidět důležité věci. Špatné potřeby na pitvu při biologii, špinavé a nehygienické, v případě říznutí by mohla hrozit hepatitida nebo něco podobného.
vše je tu zastaralé
vybavení
vybavení učeben elektronikou, ale i křídami nebo fixami a hadry na stírání tabule často chybí
Vybavení, vzdělání učitelů, přístup učitelů k učivu
Vybavenost tříd, nefunkčnost různých zařízení, školní jídelna, školní hřiště, tělocvična
vzdělání vyučujících
zastaralá tělocvična, zastaralé a nepříjemné prostředí šaten, zamčené třídy -> trapné čekání před přestávky na chodbách
zastaralé počítače, nevyhovující učebny
zastaralé vybavení, na zš i učebnice v hrozném stavu
26. Myslíte si, že způsob vyučování daného pedagoga závisí na tom, co v dětství jako student prožíval on sám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 282 | 78,77 % | 78,77 % |
Ne | 76 | 21,23 % | 21,23 % |
27. Ve škole mě nejvíce baví/bavilo: (uveďte prosím předmět, o který jste se skutečně zajímal/a)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cizí jazyk | 141 | 39,39 % | 39,39 % |
český jazyk | 122 | 34,08 % | 34,08 % |
tělocvik, výtvarný výchova, či hudební výchova | 107 | 29,89 % | 29,89 % |
společenské vědy | 98 | 27,37 % | 27,37 % |
matematika | 86 | 24,02 % | 24,02 % |
dějepis | 84 | 23,46 % | 23,46 % |
zeměpis | 77 | 21,51 % | 21,51 % |
informatika a výpočetní technika | 62 | 17,32 % | 17,32 % |
biologie | 59 | 16,48 % | 16,48 % |
Jiné (dílny, vaření, atp.) | 28 | 7,82 % | 7,82 % |
chemie | 26 | 7,26 % | 7,26 % |
fyzika | 23 | 6,42 % | 6,42 % |
28. Vaše škola se nachází/nacházela:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Blízko mého bydliště, mohu/mohl(a) jsem se dopravit pěšky. | 115 | 32,12 % | 32,12 % |
Nedaleko, dojíždím/dojížděl(a) jsem autobusem, vlakem, autem atp. méně než 15 minut. | 115 | 32,12 % | 32,12 % |
Daleko, dojíždím/dojížděl(a) déle než 30 minut. | 105 | 29,33 % | 29,33 % |
Velmi daleko, nebylo/není možné pravidelně dojíždět. | 23 | 6,42 % | 6,42 % |
29. Ve škole jste měl/a spíše:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pár kamarádů | 150 | 41,9 % | 41,9 % |
Více kamarádů | 138 | 38,55 % | 38,55 % |
Kamarádil/a jsem se se všemi | 59 | 16,48 % | 16,48 % |
Žádné kamarády | 11 | 3,07 % | 3,07 % |
30. Počet studentů ve vaší třídě je/byl:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-30 žáků | 251 | 70,11 % | 70,11 % |
30 a více žáků | 60 | 16,76 % | 16,76 % |
10-20 žáků | 43 | 12,01 % | 12,01 % |
0-10 žáků | 4 | 1,12 % | 1,12 % |
31. Představte si, že máte možnost změnit školství ze dne na den. Vypište, prosím, cokoliv, co vás napadne do níže uvedené kolonky:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-změna státních maturit, změna hodnocení, změna přístupu ke studentům, více profesionality a objektivnosti
:) lepsie vybaveni skol, menej deti v triede, kvalifikovanejsich pedagogov....
:D to se nedá takto, to záleží i na škole a profesorech.. možná jen ať nahoře nevymýšlí zbytečné kraviny, nepředělávají zbytečně osnovy a tak...
?
.
.
.
.
..
..
...
...
...
/
1) vyhodit ministry - nahradit rozumnými a nezkorumpovanými 2) zastavit zbytečně vytékající miliardy (např do stavby silnic) a použít je na vybavení škol
a
a) krysy ve státním aparátu, kteří vymýšlejí píčoviny a nemají naprosté ponětí skutečném povolání učitele se vším co obnáší b) Učitele, kteří neučí za účelem touhy předat vědomosti ale jde jim jen, aby byla výplata dostatečně uspokojující c) Zrušit systém jehož cílem není vychovat jedinečné tvůrčí osobnosti ale slepé ovce, tím že stát chce házet do stejného pytle gymnazisty a blbce z učilišť, zrušit zvláštní školy a integrovat jejich žáky na základní školy. V takovém systému si pouze několik % žáků dokáže vytvořit svůj vlastní světonázor a nenechají se unášet slepým davem, nežijí pod diktátem reklamy a nátlaku okolí ohlendě toho, co je "hustý" a co je "cool". Jen zlomek ze všech studentů dokáže žít bez toho, aniž by jim MTV říkalo co mají poslouchat, billboardy jim radily, co jíst a pít, polepené trolejbusy jak správě a zdravě spát. Co je to za společnost, kdy ředitel školy dovolí, aby učitelka v první třídě dávala dětem PĚTKY?? a ty co je dostanou jmenovitě kárala před celou třídou? Já chodil do první třídy v roce 1997 a dostával jsem razítka, to byly tak nechutný komunistický přežitek, že musely být nahrazeny pětkami? Děti se do první třídy těší, těší se a jsou natěšené na školu a učení a takhle jim hned srážet naděje a iluze? Kde to žijeme...
absolutni zmenu pristupu ucitelu k vyuce cizich jazyku - katastroficka uroven
Aby měli učitelé větší právo (mírné tělesné tresty by možná byly v dnešní době prospěšné). Nucená vyšší aktivita rodičů. Učit se více prakticky než teoreticky,...
Aby si student už od střední školy mohl vybírat jen ty předměty, které chce on sám
asi bych to nechala jak to je
autoritu ve prospěch učitele, systém založený na kladné motivaci - kdo o vzdělání nestojí, ať jde pryč.
Bez srovnávacích testů a nečekaných zkoušek.Pokud by někdo často porušoval pravidla mohla by se používat i rákoska. :-)
bezplatne vzdelani :D
bnfg
brát děti jako individuality a nestrkat je všechny do jedné škatulky vyučovat zábavnější formou
budu se snažit více motivovat studenty a jejich rodiče ke vzdělávání - jak způsobem výuky, tak i přístupem
Byla bych hlavně přísnější na drzé studenty!
bylo by fajn že když si studenti na něco nebo někoho (učitele) stěžují s tím něco udělat
bylo by fajn, kdyby učitelé nedávali najevo přízeň nebo naopak nelibost ke svým žákům, nebo na tom pracovali
Celou tu pakárnu bych zrušila.Studenti chodí kouřit do parku,neustále se jim vyhrožuje a přiom všechno se nakonec zamete pod koberec.Hlavně aby byla dobrá image školy,což nám neustále vtloukají do hlavy.Ale že studenti chodí do hodin zhulení,učitelé nám říkají,že jsme úplně blbí a den po rodičáku nám naštvaní řeknou,že jak tak koukali na naše rodiče a teĎ koukají na nás,vidí,že jablko nepadá daleko od stromu..to je přeci fuk..
cely by to chtelo prekopat
celý systém
celý školní systém
dát do školství více peněz (jelikož upadá a vzdělaní je jedna z nejdůležitějších věcí o co by se měl stát zajímat) přestala bych dávat tolik úkolů (jelikož na mé škole je to vcelku náročné a když vám dají ještě navíc tolik úkolů tak vám už nezbývá moc času) snažit se více využít moderních vymožeností (myslím, že někteří mladší studenti jsou zbytečně přetěžováni těžkými učebnicemi a ničí si páteř) btw. u některých otázek mi chybí odpověď ''obojí'' (třeba u dělání úkolů a tahaků atd)
Dát pryč všechny učitele, kteří jsou stařší 49 let
dát více pravomocí pedagogům, zvýšit nároky na studenty, zlepšit postavení pedagogů v očích rodičů
Delší pauzy.
Delší přestávky - zejména hlavní na svačinu, menší nároky učitelů na studenty, smysluplnější výuka, výuka toho, co je opravdu důležité, na středních školách/gymnáziích větší možnost seminářů pro výběr budoucího povolání/vysoké školy
doporučila bych aby se stát co nejméně vměšoval školám do jejich učebního systému. Na co jsou státní maturity? Na co je povinná u maturity na odborné škole matematika nebo jazyk?
dostatečně rodičům vysvětlit, že škola nenahrazuje výchovu, ale pouze ji podporuje
Finance - zvýšení platu učitelům, větší péče o osoby se speciálními vzdělávacími potřebami - více kompenzačních a rehabilitačních pomůcek - dotace.
hlavně vyměnit celé MŠMT!!!!!!!!!!
hmmm, asi bych SNÍŽILA počet studentů některých oborů - např. těch, kde je vysoká nezaměstnanost - filosofové, nebo těch, kterýc je jich zbytečně moc - ekonomové. Dětí ubývá a tak bude ubývat i studentů. A bude i méně talentovaných studentů. Vidím to na své škole (vyýtvarné umění), kdy se bere 20 malířů do ročníků, přitom posledních 10 studentů vykazuje jen chabé výsledky. Myslím, že redukce studentů, byť by stála asi místa pár učitelů je mnohem lepší řešení než školné. V podstatě princip je ten, že by stát pružně reagoval na to, co je třeba. Např. - v ČR je brutální nedostatek zubařů, tak by stát nechal studovat více zubařů. Dnešní situace je bohužel taková, že si ohledně financí můžeme nechat poradit na každém rohu, ale zubaře člověk hledá jen s prosíkem :o)
Hned.
hodnocení 1-10 více volna začátek školy někdy kolem 10, až se vyspím žádné trapné přezouvání se hodnocení učitelů a stanovení platu podle toho
hodnotit kvalitativně, ne kvantitativně, individuálně každého žádka podle jeho pokroků. více dbát na praktičnost než na vzorečky atd...
Chodím už do 9. ročníku, takže už mě to pomalu nebaví. Rozhodně bych to učení udělala zábavnějším, ale taky aby nás učitelé učili opravdu něco co budeme potřebovat. Možná složité rovnicez matematiky tak akorát na přijmačkách, ale to je všechno. Myslím tím aby to bylo užitečné v obyčejném životě např budou kadeřnice, nebo prodavačky. A ať nám to vysvětlují srozumitelněji.
chtělo by to větší kázeň, ochranu učitelů před útoky dětí i rodičů.
individuální přístup ke studentům, žádní politici by nerozhodovali v záležitostech školy (přijímací řízení, počet přihlášek na školy atd.), individuální studijní plány - něco jako americký systém na středních školách, výběr předmětů o které se zajímám a které mě baví a kterým bych se chtěla do budoucna věnovat jako svému povolání
Interaktivnější výuka, Proaktivní přístup vyučujících
Interaktivní výuka
Já bych to raději neměnila, ono by to nakonec bylo ještě horší, než teď. :D Ale rozhodně bych zvýšila dotace pro školy.
je třeba zvýšit platy učitelů, jinak školství ztratí kvalitní a mladé učitele
jednodušší závěrečné zkoušky, měly by být spíše jakýmsi završením studia a nikoliv nedosažitelnou metou, ze které jsou studenti po x letech studia vyhozeni kvůli tomu, že neuměli jednu otázku...
jiné osnovy, více učiva během prvních let, na konci spíše koncentrace na maturitu a přijímací zkoušky
jiné předměty - více zaměření na jazyky, změna učeben, vybavení...
K dotazníku - vaše škola se nachází/nacházela - ZŠ, SŠ nebo VŠ?????!!!! to samé počet studentů... A celkově mi dotazník připadá trochu jako od někoho, kdo si myslí, že nepotřebuje ani základní vzdělání..
ke změnám na základních školách mě momentálně nic nenapadá
kompetence učitelů
Kompletní změna školních osnov
kratší doba studia na vysoké škole
kratší doba vyučování, pravidelné přestávky na oběd, kvalitnější vzdělání učitelů,
kratší vyučovací hodiny
kvalifikace učitelů, lepší vybavení školy, zlepšit jazyky
kvalifikované učitelé, kteří by měli stejnou měrou přípravu psychologickou, pedagogickou a odbornou; větší participace rodičů na vzdělání dětí;
Kvalita obědů v jídelnách :)
kvalitnější učitele, více peněz do školství
kvalitnější výuka cizích jazyků
kvalitní ohodnocení učitelů
l
lepsi studenty
lepší organizace (viz státní maturita)
lepší přístup rodičů ke škole - měli by podpořit učitele a být důslednější na děti
lepší spolupráci školy s rodiči. A také přání, aby rodiče občas fungovali tak jak mají. Lepší úroveň některých pedagogických fakult a větší platy učitelům.
Lepší učitelé, více volného času, kratší vyučovací hodiny
Lepší vybavení do škol, kvalitnější pedagogy, povinné další vzdělávání pedagogů ikdyž už ve školství pár let působí, nové způsoby výuky, využívání modernějších technologií, více rozvíjet kreativitu studentů v různých projektech, které se případně později zapojí do nějakých soutěží a tím zároveň podpoří soutěživost. A mraky dalších věcí...
Líbila by se mi kontrola spravedlivosti hodnocení, aby nebyla možnost "zasedávání" si učitelů na žáky, nebo ještě přip. jak je to v jiných zemích,vybirání si předmětů.
Mám pocit, že je třeba více zapojit praktickou výuku a stále si myslím, že jdou hodiny udělat velmi zajímavou formou. Jen je třeba tomu věnovat spoustu času a také mít ten čas zaplacen. Je možno říci, že čas zaplacený pedagogové mají, ale aby náplň hodin byla na úrovni, je třeba vzdělání neustále doplňovat, a to není jednoduché.
matematika - nepovinná
maturitu, ucitele, reditele, system, to ze si deti otviraji hubu na ucitele a ze za nimi vzdycky stoji jejich nafoukani rodice, i kdyz je ucitel v pravu.. ten se pak zacne chovat jinak, nez kdyby se tohle nedelo, hur..
Maturity z méně předmětů, zrušit nepotřebné předměty na jednotlivých oborech.
mělo by se zamezit státu, aby dotoval soukromé školy
méně administrativy, zvýšení prestiže funkce učitele
méně individuálů - zatěžuje to pedagoga ve třídě (bohužel je to dnes moda), nástupní plat 25000 Kč, možnost vzrůstu až na 50 OOO (vzdělání je to nejdůležitější, bez něj by nebyli žádní politici ani ředitelé), plně vybavené školy vším moderním a novým a potřebným (počítače, třídy, nábytek, tabule), stálý dostatek papírů a všech potřeb (tedy financí na drobné věci-prostě aby se nešetřilo typem: nemáme peníze, tady je papír do dvojice, okopírujte si to), odpočinkové zony (gauče, pytle), lavice pro jednoho (každý žák tak sedí sám)
méně memorování, více diskuze
mene prazdnin
méně studentů ve třídách, udělat pořádek v maturitách, zrušit nový ŠVP a vyučovat vše jak to bylo dřív, nedělat ze studentů pokusné králíky
méně studentů ve třídě, větší interaktivita studentů s učiteli, současné školství je založeno na principu vstřebávání informací jen z jedné strany a taky na tom, aby člověk seděl, poslouchal a byl zticha, více praktické zaměření
méně žáků ve třídě, osobnější přístup, možnost projevit vlastní názor, testy formou zamyšlení se nad problém, ne jen naučit se něco nazpamět
menší množství přijatých studentů na VŠ - ne každý tam má co dělat
Menší počet "malách" testů, na nevelký okruh látky a naopak "velké" testy na konci roku (příprava na maturitu i stres okolo). Více seminářů/volitelných přemětů od nižších ročínků. Menší počit povinně daných hodin. Namátkové, předem neohlášené inspekce jak stavu školy, tak úrovně učitelů (jejich hodin). Konečné ustálení státní maturity, nejlépe pouze 4 maturitní předměty, více se mi jich zdá zbytečných. Přípravy na postup na vysoké školy již na střední škole.
menší počet studentů ve třídě, učitelé jako skuteční profesionále v oboru.
Menší počet žáků ve třídách na základní škole, aby se učitelé mohli více věnovat problémovým žákům.
Menší počty studentů ve třídách, nadšení motivovaní učitelé se schopností nadšení šířit, pružnější možnosti ve stylu výuky, více úcty k pedagogickému povolání, více finančních prostředků na pomůcky a materiály, lepší vybavenost škol, rozšíření zájmových aktivit pod záštitou školy, větší chuť ke spolupráci s dalšími organizacemi, možnost získávat více praktických zkušeností v různých oblastech
menší třídy, motivovanější a kompetentnější vyučující
ministra školství..
ministra, úředníky, platy učitelů, hodnocení učitelů, přístup veřejnosti ke škole/školství
ministra, vyučovací dobu a přestávky, šatny, některé vyučující
momentálně mě nic nenapadá, co by bylo prospěšné
momentálně mě nic nenapadá, vždycky jen při vyhrocení situace
Možnost vyhazovu ze školy na pár dní,
Možnost zapůjčení učebnic (nejen na ZŠ, ale i středních a vysokých školách)
možnost zvolit si od 3. ročníku gymnázia čistě humanitní nebo čistě matematické zaměření
Myslím si, že do školství se všeobecně investuje málo peněz a ve školách poté není dost kvalitní vybavení. Některé investice by navíc jistě byly užitečné. Například výměna starých oken za plastové a lépe těsnící, čímž by se ušetřilo na topení, které uniká těmito špatnými okny.
Myslím si, že školství je celkově postavené "na hlavu". Místo aby rozvíjelo u dětí od první třídy tvořivost a touhu se učit novým věcem a pomohlo jim k tomu, tak se z nich během chvilky stávají tzv. sběratelé známek... Je to celkem smutné. Jsem realistka a vím, že změnit systém nejde z minuty na minutu... A také je podle mně daleko důležitější zralá osobnost učitele jako člověka, což se v součastné době přehlíží.
myslím že nejsem kompetentní osoba abych mohla cokoliv měnit, ale nelíbí se mi, že romové za pravidelnou školní docházku dostávají peníze - mělo by je motivovat samo vzdělání, ne peníze; pak návrhy vlády na placení školného na veřejných školách nejsou dobré (chodím na souromou školu a školné si platím sama bez pomoci rodičů), ale měla by prostě existovat i neplacená forma vysokoškolského vzdělání (nemyslím si že by placené školy byly méně kvalitní, některé jsou i lepší než veřejné)
Na některých školách je málo pomůcek na to, aby se učilo jako v 21.století a ne jako v pravěku.. Na druhou stranu se zase nedivím, protože se najde mnoho dětí, kteří to m´budou chtít zničit.
Na SŠ známkování v procentech. Větší podpora pedagogů => lepší pedagogové. Pryč se zastaralými učebnicemi, teoriemi i učiteli. + výuka náboženství (jaká jsou, co je jejich základem atd.)
na základkách tělesné tresty, přísnější učitelé
Na základní škole bych končila nejpozději ve 14: 30 . Zvětšila bych hygienu na školách, Vyměnila bych staré pedagogy, za nové. A při odpoledních výukách, bych pro děti zajistila hodině volna aby v zimě nemrzli venku, nebo na podzim nezmokly.
Návrat k jedinečnosti školy (omezení rámcového programu odborných předmětů).
Navrhuji, aby škola nebyla jen místem, kde člověk získává informace, které slouží pouze k získání dobré známky u testů. Rád bych viděl školství, které i mladším studentům umožňuje zkoumat, provádět výzkumy a experimenty a podílet se na rozvoji vědění. Rád bych viděl školství, které bude v dětech probouzet zvídavost, vzkřísí přirozenou touhu vědět a ptát se a dá dětem takovou volnost, aby mohli naplňovat své vlastní zájmy. Rád bych viděl školu, kde bude hlavní osobou ve třídě žák, ne učitel. Až budu mít své vlastní děti, chci je posílat do školy s vědomím, že ta v nich neuhasí jejich touhu žít a poznávat, že nebudou do školy chodit s nechutí a vracet se z ní vyčerpaní. Chtěl bych, aby škola byla pro žáky důležitou součástí života a aby je na budoucí život skutečně připravila.
Názorné demonstrace, více exkurzí, nelpění na detailech.
nedělat prezentace
Nechala bych opět zavést fyzické tresty, ale samozřejmě s určitou hranicí.
nějak motivovat, aby učili ti učitelé, kterých to baví. Když uvidí žák, že to učitele baví, tak ho to bude bavit taky :-)
Nelíbí se mi "typicky český školský systém", mohu-li to tak nazvat, který spočívá ve velké míře pouze v naučení se nazpaměť, doslova a do písmene, bez přemýšlení. Mám možnost srovnání s Francií, zde se klade důraz na názor studenta a na přemýšlení či rozbor textu. Dále bych zavedla, aby se více mluvilo o aktuálním dění ve světě. Historie je také důležitá, ale studenti mnohdy neví o současném dění, natož co se stalo v minulosti.
neplatit školné!!!
Netroufám si odpovědět, tolik informací o problému nemám a jistě by nestačil jeden radikální krok, spíše celková změna všeho.
Nevidím způsob, jak v dnešních podmínkách a společenské neprestiži povolání učitel, lze dosáhnout lepší kvality studentů.
neviem
nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
Nevím, co bych tu měla napsat. Asi větší tvrdost vůčí problémovým žákům...
Nevím, co mám psát.
Nevím, nezajímá mě to.
nevím, všechno je špatně
Nevím.
Nevím.
Neznámkovat, nepsat testy, více chodit na zábavné programy
nic
nic
nic
Nic
nic
nic bych neměnila, když jsem odmaturovala, měla jsem mnoho vědomostí, postupným zapomínáním ale hloupnu a ani VŠ mě podle mého názoru nezajistila takový přehled a znalosti jako gymnázium.
Nic mě nenapadá.
Nic mě nenapadá.
Nic mě právě nenapadá. :-)
nic mne momentálně nenapadá.
nic mne nenapadá
nic zásadního bych neměnila
nic.
nižší počet žáků ve třídách
Nový minister :) Viac praktických cvičení (chémia, biola...) Zbaviť sa nepotrebných predmetov
Omezil bych internet
osnovy nastavit tak, aby žáci a studenti ve srovnatelném typu vzdělávacího zařízení odešli se srovnatelnými znalostmi
Pečlivé vybírání budoucích pedagogů a důraz na jejich kvalitní přípravu na budoucí povolání; pozitivní, nikoli negativní motivace žáků/studentů;
Platy učitelů bych zvýšil. Snížil bych počty dětí ve třídách. Více bych se věnoval kooperativnímu vyučování. Nezasahoval bych jako stát do vysokého školství.
platy, řády
podpora samostatnosti žiakov, ich bojovnosti a kreativity.
podporovat studentskou samosprávu, maturita z matematiky by v žádném případě neměla být povinná, rozlišit typy státní maturity podobně jako ve Francii (technická, ekonomická, společenskovědní,...), víc ohodnotit práci pedagogů
posilnit pravomoci učitelů a zvýšit jim platy o 100%
Posunula bych ho více k neformálnosti a kreativitě, humánnosti.
povolené fyzické tresty učitelům na dětech, ale bez mlácení do hlavy
Pozn. k předchozím dotazům: např. u otázky 28 není specifikováno, kterou školu máte na mysli (základku, střední, vysokou - bakalářské, magisterské studium (tak to mám alespoň já ). Školství samo o sobě špatné není - špatní jsou studenti a především jejich rodiny, kteří je málo vedou ke sportu, k poznávání, vědění atp. (dnešní student, když přijde ze školy domů, tak nejde běhat po venku, ale sedne k Facebooku, kde se nic užitečného nenaučí)....
prisnejsi rezim pre "sprostych" co furt prepadavaju
Privatizace
Profackovat haranty, co si myslí, že můžou všechno. Včetně jejich rodičů!
předat zodpovědnost na žáky
Především zlepšit kontakt rodiče - učitel.
přísnější kritéria pro výběr učitelů, na VŠ přijímání menšího počtu studentů kteří na to mají, aby pak nebylo nutné jich polovinu vyházet, vyšší platy pedagogům, aby měli motivaci se zlepšovat a aby učili rádi
přísnější postihy pro studenty za kázeňské přestupky
Přísnější přístup ke studentům z hlediska výuky, sylabus předmětů, podpora v tom co je baví - větší dotace na hodiny, které je baví a nižší na ty co je nebaví, individuální přístup k žákům
Přísnější režim v hodině. Menší benevolentnost vůči sprostotě dnešních studentů!!!
přístup učitelů k žákům, kteří se nějakým způsobem odlišují
psychologické testy pro uchazeče na post učitelů mírné fyzické tresty větší kontrola škol, především vysokých škol povinná praxe na všech středních školách
Psychotesty pro učitele, aby se ověřilo zda jsou způsobilí k výkonu práce.
Rovnou vyhodit ty, kteří o vzdělání nestojí.
Rozhodně bych přitvrdil v hodnocení, jen to dokáže žáka či studenta namotivovat k vyšším výkonům. Zrušit financování škol vč. vysokých podle počtu žáků/studentů a zavést více praktické výuky. Zavést standardy jednotlivých studijních programů a systém pravidelného sledování úrovně všech škol. Zrušit 9. třídu ZŠ.
Rozhodně bych upravil maturity, aby nebyli tak těžký a nemuseli se lidi učit tolik naprosto nepotřebných blbostí. Taky bych zmírnil známkování a zrušil standardy, pokud je někdo má. Učitelé by měli více komunikovat se žáky a nebýt tak zatvrzelý a hnusný na ně. Mělo by se učit více zábavněji a záživněji, prostě, aby to žáky bavilo a né, aby si to učitelé odbyli a je jim jedno, jestli to žáci chápou, nebo ne. A měli by se učit věci, který v životě opravdu budou lidi potřebovat, popřípadě v tom daným oboru ty určitý věci. A né nějaký dlouhatánský příklady, který mi v životě stoprocentně k ničemu nebudou.
Rozhodně bych zamítla návrh na zavedení školného na vysoké škola a už bych o tom nikdy nemluvila ani to nijak nezminovala.
Rozhodně bych změnila dnešní podobu maturit
Seminárky NE
snaha žáků, méně přísné hodnocení, vytváření ambicí
snížím počty dětí ve třídách - individuální přístup
Snížit nároky, a jít podle pravidla student je to, proč tu jsme. Ne, nejsme to my, učitelé
snížit počet vysokých škol a přijímaných studentů
speciální opatření proti korupci ( nový systém na volení ředitelů/ředitelek škol, mohli by být zvoleni nanejvýš dvakrát po sobě po dobu 4 let) celkový pohled na maturity by se měl také ujasnit protože stále není jasný rozdíl mezi vyšší a nižší maturitou.
Spíš bych se vyjádřila k dotazníku... Myslím, že by mělo být na začátku řečeno, pro který stupeň mají být otázky zodpovězeny, neboť odpovědi by se dost lišily v případě SŠ a VŠ (případně ZŠ). Navíc některé otázky jsou dost zavádějící, např. otázka č. 8. Zde by mělo být určitě více možností, než jen 2, např. "jiné", kde by mohl člověk vypsat svůj názor (že za to mohou například rodiče). Pokud budete na základě takových otázek vyvozovat závěry, obávám se, že nebudou odpovídat skutečnosti.
spíš materiální záležitosti, setkala jsem se s pozitivní výukou i přístupem učitelů
Spokojenější učitele, modernější osnovy, více cizích jazyků a přípravy na život a zaměstnání.
spousta věcí, hlavně omezit počet gymnázií
Studentská rada,která by byla zastoupena žáky, kteří by mohli rozhodovat o určitých věcech týkající se školy,docházky,vyuky atp.
Studenty bych posadila za katedru a učitele bych vrátila zpátky do lavic, aby viděli, jak ta jejich výuka vlastně vypadá.
studium přez internet, zrušení naprosto neužitečných předmětů u odborného studia, větší důraz na pochopení a aplikaci látky než ba tupé biflování bez skutečného pochopení věci
Styl výuky, drsnější přístup, přísnější hodnocení, zavedení fyzických trestů (samozřejmě uměřených) bez nároku na odvolání, menší pomoc rodičů (kolikkrát škodí!)
Systém motivačního školného, psychologické testy pro učitele, závazné a jednotné přijímací zkoušky na SŠ (když existuje jednotná maturita, měly by být i jednotné přijímací testy)
Systém výuky a předměty výuky ( spousta ztraceného času a zbytečných, neužitečných předmětů ), lepší možnost volby zaměření, případně začít na obecném a až někdy okolo 18 let se zaměřit, spousta lidí v 15 nemá zrovna moc tušení, co by chtěla dělat
školní psychology do škol, neformálnější prostředí, individuálnější přístup, lépe ohodnocené ale také kompetentnější pedagogy (přísnější vstupní pohovory, častá školení a psychotesty, aby se včas podchytily patologie, hlavně syndrom vyhoření) , časnější specializace pro studenty - výběr předmětů, který je baví a jde jim...
Školství se nedá změnit ze dne na den, i kdybychom uvažovali čistě teoreticky. Měl by se ale změnit (dle mého, jistě): - přístup učitelů k žákům (není to hloupé přání žákyně, kterou už vyhodili z šesti škol, to opravdu ne), měl by být takový, aby žáci mohli diskutovat o probíraných tématech, tříbili si myšlení a vlastní úsudek, našli si svůj názor v otázkách osobních a politických. Rozhodně by učitelé například na občanskou výchovu neměli dávat žákům svůj názor jako jediný správný (my se třeba biflovali, že pravice jsou správné politické strany a levicové špatné a psali jsme to i do písemek. To je pak člověk poněkud morálně rozviklaný, když zjistí, že jeho rodiče hlasují pro ČSSD, nemám pravdu?) - změna výuky ČJ. Více literatury, méně biflování. Proč? Děti (nebo volové, za slovo děti by mě asi zase hodili do popelnice, takže budiž, volové - udělejte si v tom slově hvězdičky) mého věku, tzn. 13 let nenávidí jakékoliv čtení (skvělý citát "Nečtu, když to nemá obrázky, kdo je vlastně ten Shakespeare?) a nechápou ani základní činy lidí v situacích, ke světu se staví laicky a neschopní skladovat informace a přemýšlet o nich na vyšší úrovni, rovnat si je a hledat mezi řádky informace (což se hodí, jakmile čtete jakoukoliv smlouvu, obzvlášť taková ta zajímavá malinká písmenka v dolní části). Zároveň je dnešní pravopis žalostně špatný. Někteří lidé se to třeba slovíčko od slovíčka naučí, do písemky napíšou definici a další den už to pravidlo stejně použijí špatně. Slohové práce jakéhokoliv typu jsou hrůza. Nechci si představit, kolikrát mlátí hlavou o stůl takový člověk na úřadě práce, protože jestli těch pár deváťáků, co nejde na střední na píše do jejich životopisu to, co píšou, tak nemůžou být ani zahradníci (takže hrr na Hrad). Pokud by se už od první třídy četlo (hodně, často a ne jen tří stránkové úryvky) a nad knihou by se žáci museli ZAMYSLET (je tu někde nástroj na podtrhávání?), měli by nejen mnohem lepší vyjadřování a sloh obecně, ale zafixovali by si i gramatické jevy. Mám to ověřené. Pišu skoro bez výjimek pravopisně správně, občas se pro své dobro a dobro mého počítače a čtení A. C. Doyla (jsem tím poslední dobou posedlá, takže když mě mají rodiče potrestat, zakážou mi čtení - originální, ne?) naučím ty texty, hezky slovíčko za slovíčkem, ale nikdy se mi to nespojí. Píšu správně, ale ty poučky mi k tomu nepomáhají. Jen zafixované jevy. Takže tak. -výukové materiály a jejich postoj ke společenským minoritám a různým psychologickým, duševním či tělesným problémům. Ne, opravdu není nutné, aby se mladí lidé smáli těm starším s Alzheimerem. Je tu třicet procent (a až budou starší, bude to víc - radujme se, veselme se) šance, že ho ve stáří budou mít taky (a polovinu z těch zbylých postihne jiný druh stařecké demence - opravdu je jich hodně!). Já z toho srandu nemám. Mnoho jiných lidí z toho není vysmátých. Buď o tom četli (a to je důležitá věc, vidíte ten předchozí bod?) anebo mají někoho takového v rodině (mají to doslova na vlastní kůži). A stejné je to i s jinými poruchami. "Máš Aspergena." "Kde je problém" "Porucha autistického spektra. Takové žáky nebereme." "Kdyby mi to ta psycholožka nediagnostikovala, nebyl by s tím problém, že? A na mě to není ani poznat." "Mít trojku z chování je normální?" "Ne. A také není normální mít v sedmé třídě samé jedničky a mít učitele, který tvrdí, že upálení Jana Husa bylo správně. Není to tak trochu proti prezidentské vlajce?" Na tu školu mě nevzali. Na jinou zase proto, že mám v záznamech homosexualitu. Byla římsko-katolická, pro porozumění. Kvůli absenci informací o dyslexii, těžkém autismu, poruchách pohybového aparátu, etnických minoritách (mimo Romy, o těch čtu až překvapivě moc, možná proto, že takoví Vietnamci jsou poctiví a neberou ze státu dvacet tisíc za měsíc, které jim musí někdo jiný zaplatit na daních) je to pro mladé lidi nenormální, berou ty lidi jako méněcenné, chovají se k nim přímo ohavně a myslí si, že oni jsou pány tvorstva. A teď mluvím o vysvětlení, zastoupení těchto problémů v učebnicích OV a ne o černoších v komiksu v angličtině. A je toho ještě hodně co dodat.
Ta kolonka je moc malá, no snad bude nafukovací :-) 1) ty zmíněné inspekce jsou úplně k ničemu, stejně je to nakonec formální divadýlko, 2) princip otevřené školy - ve škole probíhá odpoledne KVALITNÍ mimoškolní činnost a jde o vzdělávací činnost určenou široké veřejnosti - tj. výtvarka pro dospělé, ochotnické divadlo, ale i výuka jazyků 3) naopak - otevřená škola končí tam, kde dochází ke komerčnímu zneužívání dětí - viz dnes často používané "naprosto nezištné" akce firem pro školy Mc Donald´s fotbalový turnaj, přednášky propagující zubní pastu Colgate před tělocvičnou plnou dětí, školní soutěž ve sběru obalů Orion, osvětová akce firmy Johnson and Johnson pro dívky o tom, že jejich tampony jsou nejlepší... to mě jen tak napadlo pár akcí, za které bych ředitelku odvolala 4) narovnat pozice vztahu rodič a škola - v okamžiku, kdy učitel je bezmocný a řeší problémy všech mantinelů svého rozhodování, na vlastní vzdělávací proces je jaksi málo prostoru - to že tím trpí v důsledku děti, které po vzdělání touží nebo ho přijímají s radostí a sezení ve škole pak považují za ztracený čas, je smutné a nakonec jsou tam zbyteční všichni 5) návrat k jednotným osnovám minimálně pro 1-9, všechny ty supermetody, kompetence a cíle jsou fajn, ale výsledkem je guláš slov, nic víc. Když bylo v osnovách "spojené nádoby", tak každý fyzikář věděl, že cílem je, aby děti pochopili, jak se dá využít stejně vysokých sloupců vody... Dále enviromentální výchova, etická výchova... by měla probíhat mimochodem a mimovolně - k čemu je etická výchova, když se cosi odvykládá o hypotetických situacích, ke kterým se děti nedostanou... a pak děti vidí paní učitelku, že jezdí načerno, chodí na červenou, předbíhá v sámošce, zle drbe s jinou učitelkou žáka ze sociálně slabší rodiny za nemožné oblečení, najde na chodníku peníze a strčí si je do kapsy... ale i jak se chová sladce k žákovi, jehož maminka poskytuje určité nefinanční výhody (například kadeřnice...), háže papíry nebo plasty do směsného odpadu... tím nechci šikanovat učitele, ale jen že výchova je výchova a nedá se učit v lavici od- do. Úplně nejveselejší mi přišlo, když jsem koukla na sborovnu plnou rozvedených učitelek (ano byla jsem tam, ale už dávno dezertovala), kde se na konci prázdnin volilo podle rozvrhu, kdo si vezme tu "rodinnou výchovu". 6) české učebnice ne přímo spálit, ale nechat rovnou v polici v akademii věd či na vědeckých pracovištích, kde byly napsány... proč mají ležet na policích doma? Omlouvám se tímto několika pěkným učebnicím, které jsem viděla, ale vesměs od druhého stupně jde o texty, které nikdo nečte - výborní žáci zorientovaní v oboru už si to raději přečtou v komplexnější odborné literatuře, pro ty ostatní jde o nečitelné texty, protože je píší zažraní odborníci... autoři by měli nahlédnout jinam (nevím kam, ale viděla jsem moc hezky zpracované anglické učebnice). České sbírky úloh z matematiky mají 1, 2 jednoduché příklady, zbytek složitých... ale žáci, kteří potřebují více procvičovat, musí mít na úvod větší penzum toho jednoduchého... atd. 7) restrukturalizovat střední školství a) silně omezit nižší gymnázia, aby tam byly opravdu jen hodně studijně orientované děti, vzhledem k pochybné úrovni těch soukromých, bych je zrušila (kdo mi chce podsouvat PORG, které je v žebřících nahoře, nechť se podívá, jak se tam vyhazuje 1-2 roky před maturou bez možnosti opakování... čímž se škola vyčistí od "problémů") b) tím by se snad posunulo rozhodování dál... zrušit veškeré ty milé školy, co si říkají lycea (šílená úroveň) a podnikatelská, cestovního ruchu, sociální, veřejnoprávní, integrovaná - prostě obory, které jsou o všem a o ničem, přitom sami o sobě se dělat nedají - podnikat se nedá s ničím, cestovat bez obecného rozhledu... atd. všechno tohle by se mělo dělat po peďáku, zdrávce, obchodce, gymplu.... a možná by se zvedl opět kredit průmyslovek, které by nebyly poslední volbou a následně jejich absolventi na trhu chybí a na VŠ technické se nedostanou, protože školy mají nižší úroveň než mívaly c) regulace soukromých vysokých škol - kecy o Harvardu jsou sice OK, ale nalijme si čistého vína - u nás na většině z nich jde o koupi titulu... no a vzhledem k tomu,že si tam ty tituly kupují politici a úředníci ministerstev, nikdo na ně nesáhne. 8) Vysoké školství... Boloňský proces, nesmyslné rozdělení VŠ na 3+2 je jen základem katastrofy, která ještě pořádně nezačala. A to nemluvím o tom, že MŠMT jednoznačně preferuje soukromé školství.... to by bylo nadlouho. ... no a zbytek vyřeším, až budu ministrem školství - když vidím, kdo všechno se tam dostal, není to nemožné... :-)
teď mě nic nenapadá
těžší podmínky pro vystudování vysoké školy. Více hodin cizího jazyka.
To by bylo na moc dlouho...
To nejde, kleslo moc hluboko
Toho by bylo spoustu. Například zavedení notebooků do výuky, zmodernizování učeben, možnost navolit si předměty podle svého, na středních školách zrušit omlouvání zameškaných hodin rodiči (studenti tam přeci studují ze své vlastní vůle a žádný zákon je tam nedrží, není důvod, proč by si nemohli řídit docházku sami) atd...
Trochu kratší přestávky, kvalifikovaní učitelé, méně hodin.
u nás na VŠE jedině ceny v menze, jsem NAPROSTO spokojená :)
U vysokých škol bych změnil sestavování rozvrhů, chtěl bych, aby tomu bylo jako v USA a mohli bychom si sami sestavovat rozvrh.
učitel učí, vychovatel vychovává a administrativní pracovník vyplňuje "papíry", zavedení fyzických a jiných trestů, větší práva učitele, změna financování škol, zrušení části vysokých škol státní a části soukromých středních a vysokých čkol, otevírání oborů SŠ i VŠ podle poštu žáků daného roku a podle možností uplatnění na trhu, propojení činnosti škol s knihovnami, zoologickými zahradami, botanickými zahradami, nemocnicemi, apod., větší odpovědnost na rodičích, možnost podmínečného vyloučení ze školy - týká se ˇproblematických žáků na ZS, snížení platu úředníků na všech ministerských a jiných "vysocekancelářských" pozicích, povinná hodina s psychologem pro každou třídu, třeba každý týden, nutnost dalšího vzdělávání učitelů (ne, že jim to vedení školy nepovolí) a spousta dalšího
učitele a zmenšit počet student studujících na těžších školách.
učitelé bez znatelných negativních zážitků z komunismu, které si přenáší do současnosti....
Učitelé by měli mít vyšší platy, jinak na školách dlouhodobě vydrží jen lidé neschopní najít si lepší povolání, tedy lidé špatní po odborné stránce, takovéto učitele pak nebudou ani studenti brát vážně, a budou tedy kašlat na učení.
učitelé by měli více spolupracovat s rodiči
učitele by měli začít fackovat rozmazlené děti ! A to jako fakt! děcka sou sprosté a dovolují si nadmíru během hodin
Učitelé vyžadují po žácích méně memorování, diskutují o jejich názorech, jsou nestranní. Žáci se zajímají o informace (alespoň v některých předmětech). Méně předmětů, které se budou věnovat relevantním oblastem.
učitelé z praxe
Ukončit systém memorování naučit studenty myslet naučit studenty pracovat s informacemi
Upravit státní maturitu, mít jako ministra školství někoho, kdo se v tomto oboru vyzná (například někdo kdo několik let řídil nějakou školu, kdo je vystudovaný v pedagogickém oboru), zvýšit platy učitelům, posílat učitele méně na nesmyslná školení,...
Určitě bych se snažila o větší využívání nových informací, snažila bych se implementovat zajímavější způsob výuky, dbala bych na kvalitu profesorů, snažila bych se úroveň stále zvyšovat. Možná by se přístup mnohých tímto změnil, i těch, které škola nebaví. Dle mého názoru nynější školství je příliš monotónní a nevyužívá zdroje efektivně.
určitě bych zařadila více praxe po všech stránkách. Studenti spíše než teorii potřebují praxi, která by se jim částečně připočítávala do dalšího zaměstnání
Určitě přístup na obou stranách, jak politici, ředitelé a učitelé, tak samozřejmě se MUSÍ změnit také přístup studentů, aby byli hrdí na svou školu, toužili po informacích rádi trávili ve škole čas a zajímali se o svět a lidi kolem sebe.
úroveň kantorů, počítačové vybavení, sportovní vybavení
Uvolnit trh "novým hráčům", minimalizovat počet míst na vysokých školách, zaměřit se na rozšířenou výuku při základních školách a učňovského školství.
V řídících funkcích musí být jen lidé, kteří školství rozumí
Ve čtvrtém ročníku intenzivnější výuku maturitních předmětů
velmi volný a flexibilní systém založený na schopnostech, zájmech a především vlastní iniciativě žáků a studentů
Větší dohled nad docházkou studentů do školy. Větší důraz na omluvenky (například uznávat pouze ty od lékaře, případně výjimečné situace jako pohřeb). Změnila bych spoustu jiných věcí, ale v podstatě se vše odvíjí od přístupu studentů a učitelů k sobě navzájem, jejich vzájemné respektování.
Větší komunikace s rodinou žáka, individuálnější způsob učitele
Větší motivace pro studenty.
Větší motivace učitelů a profesorů
Větší náročnost učitelů, přistupovat ke studentům stejnou měrou a nedělat výjimky, učit a ne spát a kašlat na to, co studentům učitel předá.
Větší nároky na studenty ze strany učitelů.
větší počet seminářů na střední v dřívější době
víc přemyšlené osnovy, ne tolik autoritativní postoj ze strany učitelů, víc individuálního času pro individuální žáky, více možností rozvíjení talentu žáků apod.
více času pro trénování prozumění textu a prohlubování čtenářské gramotnosti
Více financí z fondů EU
více financí, nutná spolupráce s rodiči - při nezájmu by dítě nemohlo studovat, zájmové činnosti součástí školy
více hodin jazyků
Více hodin tělesné, výtvarné a hudební výchovy.
více hodin typu škola hrou,možnost více se projevovat ve skupinách a při samostatných projektech,zvýšení platů učitelům,možnost důraznějších postihů za porušení šk.řádu
více kreativity a tím podporovat kreativní a inovativní myšlení u studentů, pracovat na lepších komunikačních a prezentačních dovednostech
více peněz do školství na pomůcky a vybavenost škol
více peněz na pomůcky
vice pracovat s odbornymi texty, ucit se vice texty analyzovat a interpretovat
více praktická výuka
Více praktických věcí než teoretických. Větší důraz na jazyky!!!
Více pravomocí pro učitele
Více praxe na SŠ, v hodinách skupinové práce, možnost, aby si studenti mohli řídit hodinu sami, více aktivit v hodině
Více praxe pro učitele
více projektového vyučování, aktivnější účast studentů na výuce, mezipředmětové vztahy
více vystudovaných pedagogů, lepší vybavení škol...
více zahraničních pobytu, jazyky, výmenné pobyty
Více zapojení studentů (jejich názory). Snaha neodradit studenty, naopak je motivovat.
VľE
vůbec netuším
Vyházet ty lidi, co jsou tam z dob totalitních..
Vyhodit učitelé, kteří si kompenzují své nedostatky na dětech, zaměstnat ředitele otevřené diskusi a inovaci, zrušit slučování a likvidaci menších škol (děti jsou nuceny dojíždět za vzděláním více jak 15 minut)
vyměnit ředitelku
Vyměnit učitelky, které mají "poslání" a už jsou vyhořelé za velkorysejší muže "nad věcí"
vyrazil bych politiky z ministerstva školství
Vyšší důraz na individuální vyučování. Méně žáků na jednoho vyučujícího.
Vyšší nároky na vzdělání učitelů, lépe vybavené školy učebními pomůckami, vyšší nároky na vzdělání pro studenty, přísnější přijímací zkoušky na střední a vysoké školy, přísnější tresty pro studenty, vyšší odměny pro učitele s výsledky. Školné na VS, ale pouze v případě řádného fungování stipendií. Plně placené školné pro zahraniční studenty a to i ze států EU.
vyšší nároky od učitelů na vědomosti žáků, zavedení předmětu hospodaření s penězi a finanční gramotnosti, více praktických záležitostí použitelných v životě a méně zbytečných teorií
vyšší platy učitelům více konverzace, dialogů v hodinách učitel-žák
vyšší platy učitelům, menší počet žáků ve třídě, větší možnost výběru předmětů
Vyšší platy učitelům; pochopení rodičů, že škola děti nevychovává, ale vzdělává a nemůže tak zastat jejich funkci; méně VŠ a zrušení soukromých VŠ -> více peněz dobrým univerzitám.
vyšší platy, lepší vybavenost
vyučovat hlavně věci, které jsou užitečné v praxi nebo jsou nutné pro všeobecný přehled
Výuka bude více více orientovaná pro potřeby soukromého sektoru, hodnocení a platové ohodnocení vyučujích se bude odvíjet od jejich schopností a ne délky pobytu ve škole.
Vzdělání a finanční ohodnocení učitelů.
waldorfští, nezávislí, ochotní profesoři; malá škola; malé třídy - málo dětí; osobnostní přístup
Za 1. Bych změnila přístup učitelů k některým žákům. Příjde mi, že se hodně odsuzují ti "hloupější" a porovnávají s těmi "chytřejšími"... za další... Ve třídě jsme měli holku, trošku víc při těle než my všichni, ale byla úplně normální. Měla strašné výhody oproti nás, nic nemusela dělat, když něco nevěděla, nic se nestalo, kdybych to nevěděla já, učitelé by po mě začali řvát. Změnila bych celou tu spravedlivost.
Zabránit šikaně.
začátek vyučování v 9h
Zajistit nezávislost učitelů vůči žákům, zrušit protekci, vyhodit nekvalitní učitele
základní - nesnižovat náročnost, podle mě se osnovy stále snižují střední - změna státních maturit (nápad dobrý, ale průběh a řešení není zrovna ideální, rozhodně bych zrušila rozdělení na dvě úrovně), více povinných praxí (i pro gymnázia, každý by si měl vyzkoušet různé práce, aby pro něj bylo snazší rozhodování v následujícím studiu) vysoká - omezit soukromé školy, nezavádět školné (není to zpřístupnění stidia, ale naopak .. studovat budou jen ti co na to mají peníze a ne vědomosti)
základní chyba je, že je škola povinná a neplacenná
zaměření více na praktickou čast
Zaměřit více na praxi a ne na slepé studování teorie.
Zaplatila bych více peněz učitelům a pokusila se dát jim i jiným způsobem větší motivaci učit, aby se do učitelských pozicí dostali i inteligentní, schopní a vzdělaní lidé.
Zavedení osnov, znáročnění přijímacích zkoušek, maturit a výuky středních škol..
Zavedení školních uniforem a školních zájmovových kroužků.
Zavedení uniforem, testování studentů už na ZŠ a následné rozdělení už na druhém stupni, více individuality v učení
Zavedla bych dopolední a odpolední vyučování :-)
Zavedla bych něco jako maturitu už v deváté třídě, maturita by měla zůstat státní, ale měla by mít určitou úroveň, žáci by za studium na VŠ neplatili, jen v případě, že by přesáhli dobu studia(4+3 roky).
zavedla bych nějaké tresty pro žáky/studenty, kteří šikanují učitele ve škole (nadávky, napadení, cokoli, co veřejně zostudí nebo jinak poškodí učitele) - takových děcekbohužel přibývá
Zavedla bych více exkurzí, do výuky bych zařadila více praktických činností a alespoň částečně bych se pokusila omezit mnohdy nepotřebnou teorii daného předmětu.
Zavedla bych, aby učitelé museli povinně a pravidelně docházet na různá psychologická školení (co se týče výchovy, tmelení kolektivu, motivace žáků atd.), zvedla bych platy, ale učit by mohli jen skutečně kvalifikovaní pedagogové (protože jinak náš národ bude stále blbější a blbější, kam to spějeme), musela by se zvednout i úroveň pedagogických škol.
Zavedu školné i pro střední školy. Zvýším stipendia. Základní škola bude povinná pro všechny, i pro neobčany. Studenti oborů s maturitou budou budou i vyučeni v nějakém řemesle. Náročnější kvalifikace na učitele, lepší kontroly kvality výuky. Povinná angličtina a druhý cizí jazyk již na základní škole, propagace asijských jazyků.
Zavest bezplatne skolstvi hlavne to Vyssi + nizsi pozadavky na studium
Zavést jednotné uniformy, podávat učivo zajímavějším způsobem, dát učitelům větší moc, aby si žáci nedovolovali co si dovolují! Kamerový systém ve školách,
zavést klientský přístup ke studentům i za předpokladu notnosti placení školného
zavest komplexnejsi vyuku, zahrnout i hodiny etikety, bezpecnostni vyuky, zdrave vyzivy, internetovych nastrah, financni gramotnosti, mezikulturnich rozdilu, nabozenstvi, umeleckych aktivit, atd.
Zavést v rozumné míře fyzické tresty a učinit opět učitele váženým člověkem. Dnes mají bohužel studenti více práv, než učitelé a šikanují je.
zavést více praxe
Zavést začátek vyučování na všech školách od 8:00.
Ze dne na den nelze. Je třeba změnit celý systém, kdy učitelé budou řádně za svou práci ohodnoceni, budou mít vyšší pravomoce. Také by mělo být snažší vyhodit líné studenty, kteří jen zabírají místo
Ze dne na den se nic změnit nedá. Naše školství se musí změnit komplexně, neb v něm nedošlo ke změnám už od dob Marie Terezie, proto dnes nejsme schopni držet krok s jinými. Určitě by se měla změnit podíl naučeného nazpaměť a logického myšlení stejně jako důraz na praktičnost vyučované látky. Mou nejčastější otázkou za 20 let, kdy jsem chodil do školy, bylo: a k čemu je nám to dobré.
Ze dne na den to není možné. Ale nakoupila bych alespoň křídy, fixy a hadry do všech učeben. Vyházela bych učitele, kteří do škola dochází jen pro to, aby dostali výplatu. Snažila bych se naverbovat učitele se zkušenostmi z praxe a s opravdovým zájmem něco studenty naučit.
Zkrátit časový rozvrh?
Zlepšení výuky jazyků
Zlepšit postavení učitele vzhledem ke studentum např. udělením statusu veřejného činitele.
Změna hodnocení, kvalitnější přístup učitelů, hlavně změna související se změnami ve společnosti a nutnost zlepšit informační a počítačovou gramotnost.
Změna osnov
změna osnov
Změna vyučovacích osnov. Učí se mnoho věcí, které jsou v běžném životě naprosto k ničemu...
změna zastupcu vlady ve skolstvi, výrazná změna Fakulty v Karvine
zmenil bych cas vyucovani od 9 hodin.. ulevoval bych take nadanym studentum na urcity predmet od jineho..
Změnil bych hlavně vysoké školy. Kvalitu místo kvantity. Vzdělání by sice mělo být dostupné pro každého, ale pouze, pokud na to má. Stejně v případě středních škol. Myslím, že je pro normálního člověka nemožné školu, na kterou se dostane, neudělat.
Změnil bych především vysoké školství, polovinu vysokých škol bych zrušil, protože kvalita vyučování a studentů je tak nízká, že je nemá cenu provozovat
Změnila bych celé školství... Výuku, způsob výuku i obsah, pokud studenti chtějí studovat ať studují, pokud ne, nevěnovala bych jim pozornost, protože pouze vyrušují ve třídě. Přísnější kritéria pro výběr na střední a vysoké školy. Kontroly pedagogů.
Změnit celý systém vzdělávání, který by byl více zaměřen směrem od střední až o vysokou školu na praxi. Absolventi mají velký problém v přechodu ze školního (teoretického) prostředí do praxe. Na vysokých školách mi dále chybí používání moderních metod a trendů.
Změnit financování škol, aby školy nedostávali peníze podle počtu studentů, což vede k tomu, že školy se snaží nalákat a následně udržet i takové studenty, kteří by za normálních podmínek na škole nebyli. Problematice nerozumím natolik, abych napsal konkrétní návrh na změnu. Mám ale pocit, že bohužel tomu nerozumí ani nikdo z ministerstva.
zmenit mysleni a vyuku starsich ucitelu na soudobou
zmenit přistup ke studentům strední skoly, povinnou docházku maji splnenou tak by pristup k nim mel brat podobne jako na Vš
změnit studenty z ožralých vyhulenců na normální lidi
Změnit styl výuky, z biflování na živé diskuse.
změnit způsob financování (ne na žáka), učňovské školství hnát zase přes Hospodářskou komoru, znovu uplatňovat pravidlo - na gympl jen s 1 a 2, na další střední školu max. nějaká 3 - do průměru třeba 2,5 .. zbytek všechno na učební obory, umožnit pak ale nástavbová studia v příslušných oborech
zmenšit počet studentů na maturitních oborech a univerzitách
znovu bych zavedla přísnější tresty, ale nejen pro žáky ale i pro rodiče, protože děti hloupnou, také bych zavedla psychologické testy pro určité učitele a na vysokých školách bych zamezila vyučovat učitelům, kteří si o sobě myslí, že jsou bohové
znovuzavedení zvláštních škol, zrušit státní maturity, nebo provést celkovou změnu aby měly řádnou vypovídající hodnotu
Zpřísnila bych přijetí na střední a vysoké školy.
způsob hodnocení, snížit věk učitelů - aby nepracovali pedagogové v důchodu, motivace učitelů abudocuích učitelů, vybavenost škol,
Zredukovat počet škol a počet míst, která obsazují, aby nebylo nutné "naplnit" třídu kvůli kapacitě a z finančních důvodů. Zpřísnit výuku a nastavit soutěživé prostředí pro nadané studenty, neomezovat je v jejich vývoji tím, že budou ve třídě s těmi, které to nezajímá nebo kteří nejsou tak dobří a jen zdržují od pokroku těch nadanějších. Rozdělit školství na výběrové školy - gymnázia, kde by opravdu byli jen ti lepší studenti, ostatní poslat na učňáky a jiné odborné střední školy. Lépe rozdělit studenty podle schopností. Zvýšit nároky na studenty.
zrusit memorovani nesmyslu
zrušení státních maturit, změna testů na přijímací školy (už ne Scio testy), více povinných stacionářů, škol v přírodě apod.
zrušení všech dotací
zrušení výuky od 7 hod
zrušil bych polovinu vysokých škol, zavedl angličtinu jako třetinový výukový jazyk už na základní škole
Zrušila bych soukromé školy, kde si lidé mohou dosažené vzdělání zaplatit. Znehodnocují tím ostatní, kteří poctivě studují.
Zrušila bych státní maturity, které ze "zkoušky dospělosti" udělaly ještě větší frašku, než to byla. Vyšší vzdělání by nemělo být tolik dostupné každému, ale opravdu jen těm, kteří o studium stojí, zajímá je a nechtějí se jen na dalších pár let vyhnout práci - některé školy by měly být náročnější a přísnější.
Zrušila bych státní maturity, popř. bych nezaváděla povinnost maturovat z matematiky, myslím si, že spoustě studentů to jen přitíží a nebudou mít ani využití tohoto předmětu. Kdyby ano, tak by maturovali dobrovolně a ne povinně.
zrušit
Zrušit odpolední vyučování
zrušit školné, které je v návrhu pro VŠ t.r.
zrušit většinu nekvalitních soukromých škol
zrušit vysoké školy, které mají velké procento nezaměstnanosti
ZŠ-klidně zavést povolení fyzických trestů, povinná tělesná výchova SŠ-povinná tělesná výchova a informatika VŠ-zákaz výuky doktorandům, min věk kantora 30 let
zvýšení kvalifikace učitelů, učí jen ti, které to bsví a mají co říct, zvýšení motivace pro vyučující
zvýšení platu učitelům zajímavější výuka (praktičtější) věci, které se člověku budou hodit do života vyučování od devíti do čtyř max. na vysokých školách lepší organizace a plánování zkoušek větší informovanost
zvýšení trestů k nevychovaným studentům či žákům
Zvýšila bych náročnost studia, snížila počet hodin/den tak, aby byl myslitelný příchod domů v takovou hodinu, aby bylo alespoň možné připravit se na další, dlouhý den. Zkvalitnila bych přístup pedagogů tak, aby neplýtvali časem.
zvýšila bych náročnost, rozšířila bych osnovy, více bych se zaměřila na výuku cizích jazyků
Zvýšit hodnocení a pravomoce učitelům!!!
zvýšit motivaci učitelů k samostudiu + odpovídající platové ohodnocení, větší zapojení škol do aktivit neziskových a jiných organizací nesouvisejících bezprostředně se školou jako takovou
Zvýšit nároky na studenty a více podporovat učitele v nových způsobech výuky.
Zvýšit nároky!!!! Dokud dítě nebude umět správně i/y a počítat, nemá co dělat ve vyšším ročníku!!!! Pak to tady vypadá, tak jak vypadá a "studenti" kteří klidně napíší v jedné větě 5 pravopisných hrubek mají maturitu - kde to jsme?!
zvýšit platy učitelů, protože v téhle době to mají mezi dětmi složité
Žádné podplácení na školách. Když se žák/student nechce učit- vyrušuje, neplní úkoly, atp., měl by učitel právo vyhodit jej z výuky, aby nerušil ostatní. Zrušit státní maturity. Zrušit přijímání na střední školy podle průměru. Když je jedničkář z "podřadné" základní školy a jedničkář ve výběrové třídě na základce na úrovni, je váha těch známek dost odlišná.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.