Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Školné na VŠ

Školné na VŠ

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jaroslav Kopřiva
Šetření:06. 04. 2012 - 10. 04. 2012
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dotazník poslouží pro účel mé seminární práce na téma "Názor na školné je závislí na oboru a ročníku studia" . Seminární práci píši v rámci předmětu Psaní a obhajoba odborné práce (NF - VŠE). Z toho vyplývá, že dotazník je především pro studenty, ale samozřejmě i názor ostatních mě zajímá. :)

Odpovědi respondentů

1. Jste student?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10886,4 %86,4 %  
Ne1713,6 %13,6 %  

Graf

2. Jaký je obor Vašeho studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ekonomický3936,11 %31,2 %  
Technický2321,3 %18,4 %  
Medicínský109,26 %8 %  
Pedagogický98,33 %7,2 %  
humanitní87,41 %6,4 %  
Přírodovědný43,7 %3,2 %  
sociální21,85 %1,6 %  
Všeobecný (gymnázium) 10,93 %0,8 %  
Farmaceutický10,93 %0,8 %  
Gymnaziální10,93 %0,8 %  
umění10,93 %0,8 %  
Mezinárodní vztahy10,93 %0,8 %  
Historický10,93 %0,8 %  
humanitní- jazyky10,93 %0,8 %  
sociální vědy10,93 %0,8 %  
bezpečnostní10,93 %0,8 %  
Filosofický10,93 %0,8 %  
sociální politika10,93 %0,8 %  
chybi vam tu humanitni!!!!!!!!10,93 %0,8 %  
Právnický10,93 %0,8 %  

Graf

3. Vaše škola je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Státní9487,04 %75,2 %  
Soukromá1412,96 %11,2 %  

Graf

4. V jakém jste ročníku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23027,78 %24 %  
32523,15 %20 %  
12523,15 %20 %  
51513,89 %12 %  
476,48 %5,6 %  
nejsem student VŠ32,78 %2,4 %  
632,78 %2,4 %  

Graf

5. Máte vystudovanou VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne952,94 %7,2 %  
Ano847,06 %6,4 %  

Graf

6. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-225140,8 %40,8 %  
18-202520 %20 %  
23-242318,4 %18,4 %  
více než 261411,2 %11,2 %  
25-2686,4 %6,4 %  
méně než 1843,2 %3,2 %  

Graf

7. Zdroj Vašich financí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Téměř vše mi platí rodiče.6451,2 %51,2 %  
Na všechno si vydělám sám.3326,4 %26,4 %  
Rodiče mi dávají kapesné ale pracuji.2822,4 %22,4 %  

Graf

8. Váš měsíční rozpočet (bez nájmu a poplatků na bydlení) je cca:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-3000 Kč6048 %48 %  
3001-6000 Kč3830,4 %30,4 %  
více než 10000 Kč1814,4 %14,4 %  
6001-10000 Kč97,2 %7,2 %  

Graf

9. Dojíždění/ bydlení.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bydlím v bytě.5140,8 %40,8 %  
Bydlím u rodičů ve městě kde studuji/pracuji.2721,6 %21,6 %  
Bydlím na kolejích.2419,2 %19,2 %  
Bydlím u rodičů a dojíždím.2016 %16 %  
Bydlím s přítelem a jeho rodinou10,8 %0,8 %  
mám vlastní RD10,8 %0,8 %  
dům10,8 %0,8 %  

Graf

10. Myslíte, že školné na VŠ je asociální a způsobí, že nebudou moci studovat chudší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7056 %56 %  
Ne4435,2 %35,2 %  
Nevím118,8 %8,8 %  

Graf

11. Jste pro zavedení školného na českých vysokých školách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7963,2 %63,2 %  
Ano4636,8 %36,8 %  

Graf

12. Preferoval byste po zavedení školného soukroumou VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9475,2 %75,2 %  
Ano3124,8 %24,8 %  

Graf

13. Myslíte, že zavedení školného by zvedlo úroveň českého školství?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8265,6 %65,6 %  
Ano4334,4 %34,4 %  

Graf

14. Jaká z parlamentní stran je Vám nejbližsí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ani jedna nebo nemám jasný názor5947,2 %47,2 %  
TOP 092217,6 %17,6 %  
ODS1814,4 %14,4 %  
nechci odpovedet1310,4 %10,4 %  
ČSSD97,2 %7,2 %  
KSČM43,2 %3,2 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Zdroj Vašich financí.

  • odpověď Na všechno si vydělám sám.:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 26 na otázku 6. Kolik je Vám let?

9. Dojíždění/ bydlení.

  • odpověď Bydlím v bytě.:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 10000 Kč na otázku 8. Váš měsíční rozpočet (bez nájmu a poplatků na bydlení) je cca:

11. Jste pro zavedení školného na českých vysokých školách?

  • odpověď Ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Myslíte, že školné na VŠ je asociální a způsobí, že nebudou moci studovat chudší?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste student?

2. Jaký je obor Vašeho studia?

3. Vaše škola je:

4. V jakém jste ročníku?

6. Kolik je Vám let?

7. Zdroj Vašich financí.

8. Váš měsíční rozpočet (bez nájmu a poplatků na bydlení) je cca:

9. Dojíždění/ bydlení.

10. Myslíte, že školné na VŠ je asociální a způsobí, že nebudou moci studovat chudší?

11. Jste pro zavedení školného na českých vysokých školách?

12. Preferoval byste po zavedení školného soukroumou VŠ?

13. Myslíte, že zavedení školného by zvedlo úroveň českého školství?

14. Jaká z parlamentní stran je Vám nejbližsí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste student?

2. Jaký je obor Vašeho studia?

3. Vaše škola je:

4. V jakém jste ročníku?

6. Kolik je Vám let?

7. Zdroj Vašich financí.

8. Váš měsíční rozpočet (bez nájmu a poplatků na bydlení) je cca:

9. Dojíždění/ bydlení.

10. Myslíte, že školné na VŠ je asociální a způsobí, že nebudou moci studovat chudší?

11. Jste pro zavedení školného na českých vysokých školách?

12. Preferoval byste po zavedení školného soukroumou VŠ?

13. Myslíte, že zavedení školného by zvedlo úroveň českého školství?

14. Jaká z parlamentní stran je Vám nejbližsí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kopřiva, J.Školné na VŠ (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://skolne-na-vs.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.