Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Školní psycholog

Školní psycholog

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Kavenská
Šetření:01. 07. 2011 - 18. 07. 2011
Počet respondentů:37
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:42,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chci Vás touto cestou požádat o vyplnění krátkého dotazníku, které Vám nezabere více než 5 minut.

 

Čeho se dotazník přesně týká?

Jak název napovídá, zaměřuje se na téma školních psychologů, tedy psychologů pracujících přímo na školách. Už jste o těchto odbornících slyšeli? Nebo naopak vůbec nevíte, oč se jedná? Každý názor je velmi cenný.

Zajímá mě, jaké je povědomí veřejnosti o profesi školního psychologa, včetně jejich názorů a případných zkušeností.

 

Výsledky výzkumu chci použít jako podklady pro další studii a dále uveřejnit. Nebojte se tedy, že zapadnou a Váš čas strávený nad dotazníkem příjde vniveč.

 

Velmi Vám děkuji a na závěr prosím o upřímnost při odpovídání. Snad pro Vás bude příjemné a zábavné.

 

Odpovědi respondentů

1. Slyšeli jste někdy o profesi "školní psycholog"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano37100 %100 %  

Graf

2. Kde jste o této profesi slyšeli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám s ním osobní zkušenost (jako klient, kolega, příbuzný, aj.)1745,95 %45,95 %  
Působí na škole, kam chodí moje děti (děti známých)821,62 %21,62 %  
Jinak616,22 %16,22 %  
Z doslechu (někdo o něm hovořil)38,11 %8,11 %  
Z médií (TV, článek v časopise, novinách, rádio, internet,...)25,41 %5,41 %  
Z odborné přednášky12,7 %2,7 %  

Graf

3. Jak si školního psychologa představujete (jak vypadá, jaký je to člověk, věk atd.)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

...

clovek s kvalifikaci psychologa zamerenou na mladez

člověk jako každý jiný s příslušným vzděláním

Člověk středního věku s odpovídající profesní praxí.

člověk vnímavý, empatický, milý, dokáže si najít cestu k dítěti, najít problém a nezneužije toho co ví

člověk vyššího věku. to proto, aby měl již zkušenosti. ale ne přímo starý. člověk vlídný a důvěryhodný

člověk, který svému povolání rozumí, má pochopení pro druhé lidi a nesnaží se všechny zaškatulkovat, dokáže naslouchat a kreativně přemýšlet

Jak si představujete prodavačku v Tescu (Jak vypadá? Jaký je to člověk, věk atd.)?

jako každého jiného psychologa

Je to obyčejný člověk, který je vzdělaný, vyrovnaný a dokáže studentům pomoci v životních situacích, které nechtějí nebo nemohou řešit s rodiči.

je to psycholog - normalni clovek

Je to starší člověk, žena, má příjemné a klidné vystupování, je ochotná a mám z ní "dobrý pocit"

Měl by to být člověk vnímavý, empatický. Na věku nezáleží. Měl by mít vzdělání ne jen jako psycholog, ale i sebezkušenostní kurz.

Měl by to být člověk vyrovnaný se svým životem, člověk, co dokáže pomoci jiným, ale i sobě. Z celkového hlediska si myslím, že lidé i já více věří starším psychologům, protože mají více zkušeností. Mladí psychologové mají sice " novější" metody, myšlení... Kdybych si mohla vybrat psychologa (je mi 18 let), tak bych si asi vybrala postaršího pána s příjemným hlasem, brýlemi a prošedivělými vlasy, protože by mi připadal sympatický v podstatě něco jako dědeček, kterému se se vším svěřím. Ale mladšího psychologa bych spíše zavrhovala, a to z důvodu věku. Pokud mi je 18, tak nebudu důvěřovat člověku, kterému je sotva 30, protože má z mého pohledu méně zkušeností, mohl by mi méně pomoci než jiný člověk.

Milý, společenský, má rád děti, ochota pomoci dětem

Mladý, atraktivní. Takový aby se co nejvíce přiblížil vzhledu, chování a komunikace mládeže.

Musí mít vystudovanou psychologii,měl by rozumět pocitům dítěte a chápat,proč a za jakých okolností danou věc udělal.Na věku moc nezáleží,jen musí být opravdu zkušený,solidní a dobrý psycholog.

muž středního věku, působící seriózně a optimisticky

na vzhledu ani věku tak nezáleží, jde hlavně o "vnitřní" kvality - neměl by žádný dětský problém bagatelizovat, měl by to být člověk vnímavý, příjemný, mít znalosti z oboru, schopnost zapůsobit i např. na puberťáky...

na vzhledu až tak moc nezáleží, spíš musí mít dobrý přístup k činnnosti

Např. sympatická osoba kolem 30 let, vnímavá, ochotná pomoci, chápající

Nevím, jak psycholog, ale psycholožka se tváří, jako že všechno zná :) a nechová se tak, jak chce, ale tak, jak by měl, takže to mnohdy působí nepřirozeně. Na druhou stranu člověka hned neodsuzuje a má zájem ho poznat. (Soudím podle gymnázia, na kterém studuji.)

normalne

normální člověk se vzdělaním na vysokoškolské úrovni, který může být jakéhokoli věku, ale musí být příjemný, aby k němu mladí a děti měli důveru. Není to učitel, neměl by učit psychologii, ale řešit problémy.

Podle vlastní zkušenosti - žena, 40 let, zároveň učí základy společenských věd

představuji si ho jako slušného člověka, slušně oblečeného a příjemně působí na druhé lidi. měl by být sympatický a lidi by si k němu měli rychle získat důvěru.

Přijemné vystupování, klidný, empatie

příjemný vyspělý člověk

Seriózní, klidný, empatický člověk.

Sympatická mladá slečna. Sama k jedné docházím a je perfektní.

Sympatický člověk středního věku, který má zkušenosti z oboru.

Školní psycholog či psycholožka by měl být člověk už od pohledu sypmatický. Určitě by měl mít vzdělání tomu určené. Na věku nezáleží.

Teoreticky by měl řešit problémy spojené se sociálně patologickými jevy objevujícími se u dětí školního věku. Šikana, dospívání...

Věk mezi 30 a 60, většinou žena, kromě této činnosti i učí některý předmět

věk může být jakýkoli - dostudovaný člověk - psycholog co se vzhledu týče, nenapadá mě nic charakteristického, nebo něco, čím by vynikal člověk ze zkušeností i z předpokladu, jaký by měl být, klidný, inteligentní, chápavý, konstruktivní, komunikativní

vysokoskolsky vzdelany

4. Co si myslíte, že školní psycholog dělá?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

radi detem jak pomoct s ucenim, vybrat vhodny obor atd. muze i pomoct s problemy ale s tim se asi malokdo sveri

-

-

....

Čeká, zda za ním přijde nějaké odvážné zoufalé dítě, a poté vyslechne jeho starosti a obavy...s trochou štěstí dokáže takové dítě i motivovat či nasměrovat.

dokáže poradit s volbou povolání, při trápení v rodině, při problémech s učením. dokáže urovnávat napjaté vztahy ve škole, problémy s hyperaktivitou, měl by dokázat spolupracovat i s lékaři

je tu pro studenty, kteří řeší nějkaý problém, související se studiem, řeší studium a pomáhá s jeho alternativami těm, kteří mají nějaké problémy, které jim neumožňují např. normální školní docházku, kteří mají ve škole nějakký problém (např. sociálního začlenění), mluví s těmi, kteří sami dochází k vlastnímu osobnímu psychologovi/psychiatrovi, pokud se jejich problémy odrážejí na studiu/docházce či mají jiné problémy ve škole a je v tomto směru prostředníkem mezi dotyčným a školou, profesorským sborem, a pomáhá tak s jeho problémy

mel by pomahat zakum s jejich problemy a ucitelum

mohou se na něj obracet jak kantoři, tak studenti samotní, i jejich rodiče, přátelé... řeší prostředí ve škole, vztahy mezi studenty a učiteli, i osobní problémy studentů

nevím

no měl by hlavně pomáhat dětem s problémy

pomáhá

pomáhá dětem (rodičům) řešit problém se školou, učením, šikanou....

Pomáhá dětem s jejich osobními a studijními problémy. Také má na starosti spoustu papírování.

pomáhá dětem ve školem, kteří mají problémy. jak šikana, tak problémy doma.

Pomáhá dětem, aby si navzájem lépe porozuměly? Snaží se řešit konkrétní problémy, Řešení (léčba?) patologických jevů v tomto věku.

Pomáhá dětem, které mají problémy ve škole, doma a třeba i mezi kamarády. Snaží se jim vysvětlit, že bát se jít domů s pětkou, se čtyrkou či s trojku se opravdu opravdu strachovat nemusí, že nikdo není dokonalý.

Pomáhá hlavně dětem, kteří potřebují pomoct, ale i dětem, kteří se chtějí jen tak někomu svěřit. Ale nejenom děti potřebují pomoci.... dospělý mají také trápení, ze kterých se potřebují vypovídat, ale když slyším školní psycholog, hned se mi vybaví děti (3-25).

Pomáhá rodičům a především dítěti pochopit smysl věci,řeší problémové děti,nebo ty,se kterými se něco děje...šikanované děti,problémy s učením,poruchy učení.

pomáhá řešit problémy žáků, poradenská, diagnostická činnost

Pomáhá řešit zejména problémy žáku s učením s chováním atd.

pomáhá s dlouhodobými problémy klientů- žáků, ale i učitelů

pomaha studentom a pracovnikom skoly s roznymi problemami

Poradenství, spolupráce s SPC, PPP, rodiči, nemocnicí, školou atd., diagnostika

Poskytuje pomoc studentům, kteří ji potřebují a vyhledají ho.

Povídáme si. Hlavně komunikuje. Ptá se. Naslouchá.

prevenci sociálně patologických jevů, pokud již určité problémy existují, řeší "skutečné příčiny." Nutnost spolupráce s učiteli i rodinou problémového žáka či žákyně.

Radí.

rozebírá se žáky jejich problémy, když ho vyzvou anebo řeší sociální poklesky atd.

Řeší kázeňské problémy či problémy s učením, pomáhá se začlenit do kolektivu

řeší problémy s dětmi

Řeší spolu s rodiči problémy dětí.

Snaží se pomáhat studentům/studentkám s jejich osobními i studijními problémy a analyzuje situaci v kolektivu a případně se ji snaží napravit.

stará se o vnitřní pohodu školy

školní psychlog je pomocník, rádce.

Školní psycholog by se měl vyznat ve školním prostředí. Měl by se specializovat na danou skupinu v prostředí, kde působí. Neměl by se věnovat pouze diagnostice, ale i následné péči o děti.

Školní psycholog řeší vztahové problémy ve škole, snaží se vytvořit ve třídě kolektiv, který si bude rozumět a bude spolu vycházet. Individuálně může pomáhat jednotlivcům, kteří mají problém ve škole ( s některým spolužákem, se známkami nebo má celkově problém s učením, nedokáže se soustředit, rozdělit si čas na učení a své mimoškolní aktivity), doma nebo někde v okolí.

5. Kdyby mělo Vaše dítě problém, navštívil/a byste s ním školního psychologa? Pokud dítě nemáte, zkuste si tuto možnost, prosím, představit.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Určitě.otázka č. 7, Dost pravděpodobně.otázka č. 7, Nevím, nedokážu posoudit.otázka č. 7, Jako poslední možnost, pokud bych si už vůbec nevěděl/a rady, jak situaci řešit.otázka č. 6, Spíše ne.otázka č. 6, V žádném případě.otázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dost pravděpodobně.1232,43 %32,43 %  
Jako poslední možnost, pokud bych si už vůbec nevěděl/a rady, jak situaci řešit.1027,03 %27,03 %  
Určitě.821,62 %21,62 %  
Spíše ne.410,81 %10,81 %  
Nevím, nedokážu posoudit.25,41 %5,41 %  
V žádném případě.12,7 %2,7 %  

Graf

6. Proč byste o návštěvě školního psychologa neuvažoval/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bála bych se, že by psycholog zjistil nějké vážné problémy mého dítěte

Dítě by se pak cítilo jako blázen a bylo by tak označkováno a mohlo by být šikanováno

Já nejlépe znám svého syna. Pokud si nebudu vědět rady já, pak už nikdo.

Mám se školním psychologem špatné zkušenosti.

nemám s ním dobré zkušenosti

Pokud bych hledala nějakou pomoc, zřejmě bych hledala někoho mimo tu konkrétní instituci, abych zajistila dostatečný nadhled.

Protože chci mít dítě, které se mi nebude bát cokoliv říci a problémy týkající se školy budem řešit společně v kruhu rodinném.

Protože jsem se ještě nesetkal ani s jedním, který by byl opravdu schopen překonat bariéru nedůvěry.

Protože vím,že kdybych byla matkou,udělala bych cokoli,abych problém MÉHO dítěte řešila v klidu domova než s cizími lidmi.

Raději bych se snažila věc nejdříve vyřešit sama.

verim ze to nebude potreba

7. Když se řekne školní psycholog, jaké slovo Vás jako první napadne?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pomoc413,79 %10,81 %  
zkrátka psycholog13,45 %2,7 %  
škola13,45 %2,7 %  
Psychologie, škola13,45 %2,7 %  
lékař13,45 %2,7 %  
málokdo to umí13,45 %2,7 %  
Děti...13,45 %2,7 %  
pomoc s problémem13,45 %2,7 %  
psychologie 13,45 %2,7 %  
doktor13,45 %2,7 %  
ostatní odpovědi pomoc (ve smyslu viz. odpověď k otázce 4)
sikana
volba povolání
problemy s ucenim
protidrogový
řešení
Sympatický člověk
Psycholog
Moje psycholožka.
Psyché
brýle
nezaujatá osoba
šikana
zbytečnost
zlobivé nebo nesoustředěné dítě
podpora
1655,17 %43,24 % 

Graf

8. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2875,68 %75,68 %  
Muž924,32 %24,32 %  

Graf

9. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-25 let1232,43 %32,43 %  
do 20 let1232,43 %32,43 %  
26-35 let924,32 %24,32 %  
36-45 let38,11 %8,11 %  
46-55 let12,7 %2,7 %  

Graf

10. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SOS, SS1437,84 %37,84 %  
VS1232,43 %32,43 %  
1129,73 %29,73 %  

Graf

11. Jaká je Vaše profese?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student1232,43 %32,43 %  
sekretářka25,41 %5,41 %  
studentka25,41 %5,41 %  
manažer v cestovním ruchu12,7 %2,7 %  
Soukromé12,7 %2,7 %  
učitel12,7 %2,7 %  
speciální pedagog - etoped12,7 %2,7 %  
studentka gymnázia12,7 %2,7 %  
IT12,7 %2,7 %  
student gymnázia12,7 %2,7 %  
ostatní odpovědi redaktorka
herečka; také studentka Ped. fakulty v Brně
tester software
na mateřské dovolené, předtím sekretářka
speciální pedagožka
žák
Nemám,zrovna jsem ze základní školy.
personalista a student
asistentka
nezaměstnaný
policista
admin
chemik
ekonom
1437,84 %37,84 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kavenská, V.Školní psycholog (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://skolni-psycholog.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.