Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Školní uniformy ve školách

Školní uniformy ve školách

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Dvořáková
Šetření:31. 10. 2011 - 12. 11. 2011
Počet respondentů:192
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku na téma Školní uniformy v Česku.

Vyplněním mi pomůžete při vypracování seminární práce na Marketing.

Děkuji Vám, za Váš strávený čas a ochotu.

 

Dvořáková Lenka

Odpovědi respondentů

1. Souhlasíte s nošením dětské školní uniformy ve škole?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím5830,21 %30,21 %  
spíše souhlasím5126,56 %26,56 %  
spíše nesouhlasím3819,79 %19,79 %  
nesouhlasím3417,71 %17,71 %  
nevím115,73 %5,73 %  

Graf

2. Měly by být uniformy v barvě toho regionu, kde děti navštěvují skolu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím6534,76 %33,85 %  
nevím3619,25 %18,75 %  
spíše nesouhlasím3518,72 %18,23 %  
spíše souhlasím2915,51 %15,1 %  
souhlasím2211,76 %11,46 %  

Graf

3. Souhlasili byste s finanční podporou školních uniforem?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím6937,1 %35,94 %  
spíše souhlasím5227,96 %27,08 %  
nesouhlasím2915,59 %15,1 %  
nevím1910,22 %9,9 %  
spíše nesouhlasím179,14 %8,85 %  

Graf

4. Stačily by dvě školní uniformy pro jedno dítě na rok?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím5328,19 %27,6 %  
nesouhlasím4222,34 %21,88 %  
nevím3418,09 %17,71 %  
spíše souhlasím3217,02 %16,67 %  
souhlasím2714,36 %14,06 %  

Graf

5. Jaký je Váš názor, na barevné odlišení školních uniforem?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladný34,48 %1,56 %  
nevím34,48 %1,56 %  
jsem pro22,99 %1,04 %  
souhlasim22,99 %1,04 %  
je to dobrý nápad22,99 %1,04 %  
Ne moc výrazné, nerozlišovat holčičí a klučičí uni11,49 %0,52 %  
Ovce11,49 %0,52 %  
Je to dobrý nápad.11,49 %0,52 %  
uniformy jsou nesmysl11,49 %0,52 %  
nerozumím otázce, barevné odlišení mezi pohlavími?11,49 %0,52 %  
ostatní odpovědi Nesouhlasím s nošením dětské školní uniformy
určitě je to dobré,
Barev je méně než škol v čr. Odlišující je design.
může dojít k vytváření určitých menších skupin
školní uniformu považuji za hloupost
proč ne
Neschvaluji tento koncept...
Barva uniformy by mela byt urcena skolu.
podle regionu a dále každý vlastní návrh
OK. Poznalo by se kde student studuje.
uniformy jsou blbost
blbost
myslím, že není zcela nutné
VYHOVUJE
ne
delaji z nich ovecky
nelíbí se mi regionální barevné odlišení
nemám
Jak škola uzná za vhodné.
každá škola by měla mít své barvy
nesmysl
nelibi se m to
Stejný jako na jiné projevy fašistické důslednosti
pozná se tak škola
modrá
žádný
nepřemýšlela jsem nad tim
každá škola vlastní uniformu dle návrhu školy
nesouhlasím s uniformami
Zbytečné, ekonoicky náročnější
na barevné odlišení čeho? Škol? Krajů? Dětí?
blabala
Naprosto souhlasím
nechápu otázku, odlišení čeho?
jsem proti uniformám
Negativní. Uniformy by měly být celostátně stejné.
Je to výborný nápad.
nemám názor
na barvě až tak nesejde
zbvtečné
specifické pro každou školu, volba podle školy
tmavé
esteticky to vypadá pěkně
Školní uniformy jsou zbytečné,ale pokud jde o odli
neutral
určitě jsem pro nošení uniforem, ale jen na zš
Nesouhlasím s nošením uniforem.
pokud bude všeobecně jasno, co barvy znamenají
S tímto názorem souhlasím
Měli by být stejné,max. každá škola svou barvu či
5074,63 %26,04 % 

Graf

6. Jaká by byla Vaše reakce, jestliže by za porušení, toho že nenosí děti školní uniformu, by bylo vyloučení ze školy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasil / nesouhlasila bych s tím9150,28 %47,4 %  
nevím, jak bych reagoval / reagovala3519,34 %18,23 %  
řešil / řešila bych to2413,26 %12,5 %  
souhlasil / souhlasila bych2212,15 %11,46 %  
Soud10,55 %0,52 %  
to není řešení ale hloupost10,55 %0,52 %  
do takové školy bych dítě nikdy nepřihlásil10,55 %0,52 %  
Celý tento koncept je nevybíravý zásah do svobody.10,55 %0,52 %  
považoval bych to za 1 z rysů fašizace společnosti10,55 %0,52 %  
nutná komunikace10,55 %0,52 %  
neměli by je nosit10,55 %0,52 %  
zdálo by se mi to jako příliš tvrdý trest10,55 %0,52 %  
nic10,55 %0,52 %  

Graf

7. Do jakého školního ročníku, by tyto uniformy měly děti nosit?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maximálně do 9.ročníku5732,39 %29,69 %  
mohlo by to být i více4324,43 %22,4 %  
maximálně do 5.ročníku2313,07 %11,98 %  
nevím, jak dlouho by děti měly nosit školní uniformy1810,23 %9,38 %  
nic42,27 %2,08 %  
vůbec42,27 %2,08 %  
Nikdy31,7 %1,56 %  
neměly by je nosit21,14 %1,04 %  
Zadne uniformy10,57 %0,52 %  
uniformy jsou nesmysl10,57 %0,52 %  
do žádného10,57 %0,52 %  
Neměli by je nosit vůbec...10,57 %0,52 %  
Uniformy by se neměly nosit.10,57 %0,52 %  
je to zbytečné jako celek10,57 %0,52 %  
celou dobu studia na škole, jinak to nemá smysl10,57 %0,52 %  
neměly by nosit vůbec10,57 %0,52 %  
Neměly by je nosit vůbec!10,57 %0,52 %  
do maturity10,57 %0,52 %  
neměli by je nosit vůbec10,57 %0,52 %  
do střední školy včetně10,57 %0,52 %  
Přes základní až po konec střední školy.10,57 %0,52 %  
na středních školách10,57 %0,52 %  
upřednostinila bych uniformy ve vyšších ročnících,10,57 %0,52 %  
po celou dobu školní docházky10,57 %0,52 %  
NESOUHLASÍM10,57 %0,52 %  
neměly by je nosit vůbec10,57 %0,52 %  
i na středních školách10,57 %0,52 %  
neměly by ji nosit vůbec10,57 %0,52 %  
základní a střední škola10,57 %0,52 %  
nechci aby nosily uniformy10,57 %0,52 %  

Graf

8. Jaké je Vaše pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14779,03 %76,56 %  
muž3920,97 %20,31 %  

Graf

9. Jaká jste věková skupina?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 3014477,42 %75 %  
18 a méně2513,44 %13,02 %  
31 - 45158,06 %7,81 %  
46 - 5610,54 %0,52 %  
57 a více10,54 %0,52 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Souhlasíte s nošením dětské školní uniformy ve škole?

2. Měly by být uniformy v barvě toho regionu, kde děti navštěvují skolu?

3. Souhlasili byste s finanční podporou školních uniforem?

4. Stačily by dvě školní uniformy pro jedno dítě na rok?

6. Jaká by byla Vaše reakce, jestliže by za porušení, toho že nenosí děti školní uniformu, by bylo vyloučení ze školy?

7. Do jakého školního ročníku, by tyto uniformy měly děti nosit?

8. Jaké je Vaše pohlaví?

9. Jaká jste věková skupina?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Souhlasíte s nošením dětské školní uniformy ve škole?

2. Měly by být uniformy v barvě toho regionu, kde děti navštěvují skolu?

3. Souhlasili byste s finanční podporou školních uniforem?

4. Stačily by dvě školní uniformy pro jedno dítě na rok?

6. Jaká by byla Vaše reakce, jestliže by za porušení, toho že nenosí děti školní uniformu, by bylo vyloučení ze školy?

7. Do jakého školního ročníku, by tyto uniformy měly děti nosit?

8. Jaké je Vaše pohlaví?

9. Jaká jste věková skupina?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dvořáková, L.Školní uniformy ve školách (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://skolni-uniformy-ve-skolach.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.