Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Skrytá reklama v médiách

Skrytá reklama v médiách

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Hudecova
Šetření:25. 04. 2010 - 29. 04. 2010
Počet respondentů:131
Počet otázek (max/průměr):18 / 14.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý deň, volám sa Zuzana Hudecová a som študentkou Univerzity Tomáše Bati ve Zlíne, odbor marketingová komunikace. Vyplnením tohto dotazníku mi pomôžete pri mojej bakalárskej práci na tému Problematika skrytej reklamy v médiách.

Vopred Vám všetkým srdečne ďakujem za obetovaný čas :)

Odpovědi respondentů

1. Viete čo je skrytá reklama ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13098,48 %99,24 %  
ne21,52 %1,53 %  

Graf

2. Viete čo je podprahové vnímanie ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12594,7 %95,42 %  
ne75,3 %5,34 %  

Graf

3. Viete čo je product placement ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9975 %75,57 %  
ne3325 %25,19 %  

Graf

4. Aký vzťah máte ku skrytej reklame ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Myslím si, že pôsobí skôr negatívne na spotrebiteľa.4231,82 %32,06 %  
Myslím si, že je to veľmi zlá a nekalá forma marketingovej komunikácie.3627,27 %27,48 %  
Neviem.1914,39 %14,5 %  
Myslím si, že pôsobí skôr pozitívne na spotrebiteľa.1914,39 %14,5 %  
Myslím si, že je to pozitívne, pomáha potenciálnym zákazníkom v procese rozhodovania sa o kúpe.1612,12 %12,21 %  

Graf

5. V akých typoch médií ste sa stretli so skrytou reklamou ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televízia12594,7 %95,42 %  
Internet7355,3 %55,73 %  
Tlač5642,42 %42,75 %  
Rozhlas4332,58 %32,82 %  
Iné2015,15 %15,27 %  

Graf

6. Ak ste odpovedali v predošlej otázke políčkom INÉ, prosím uveďte, v akom médiu ste sa so skrytou reklamou stretli.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Film527,78 %3,82 %  
Kino316,67 %2,29 %  
film-kino15,56 %0,76 %  
Film -tedy kino15,56 %0,76 %  
Kino-Film15,56 %0,76 %  
outdoor15,56 %0,76 %  
existuje, ale protože je skrytá tak ji nepoznám15,56 %0,76 %  
filmy v kině15,56 %0,76 %  
filmová produkce - kino15,56 %0,76 %  
Film - kino15,56 %0,76 %  
ostatní odpovědi -
OOH
211,11 %1,53 % 

Graf

7. V akých typoch televíznych programov ste sa stretli so skrytou reklamou ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Filmy10579,55 %80,15 %  
Seriály10579,55 %80,15 %  
Spravodajské relácie3425,76 %25,95 %  
Publicistické relácie3325 %25,19 %  
Iné129,09 %9,16 %  

Graf

8. Ak ste odpovedali v predošlej otázke políčkom INÉ, prosím uveďte, v akých typoch televíznych programov ste sa so skrytou reklamou stretli.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zábavné pořady222,22 %1,53 %  
televízna show111,11 %0,76 %  
zábavní111,11 %0,76 %  
vidoeklipy111,11 %0,76 %  
-111,11 %0,76 %  
v žádném111,11 %0,76 %  
nevím111,11 %0,76 %  
reklama se skrytou antireklamou na konkurenci111,11 %0,76 %  

Graf

9. Myslíte si, že Vás skrytá reklama ovplyvňuje v procese výberu značky výrobku ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5944,7 %45,04 %  
ne4231,82 %32,06 %  
nevím3123,48 %23,66 %  

Graf

10. Aké filmy a seriály najčastejšie pozeráte ? Zoraďte zostupne.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Americké2.5914.302
České2.7353.513
Slovenské3.9621.824
Rakúske4.9092.158
Nemecké4.3111.532
Anglické3.6521.879
Maďarské5.8414.77

Graf

11. Ak sledudujete iné filmy alebo seriály, prosím uveďte aké.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
japonské211,11 %1,53 %  
francouzské211,11 %1,53 %  
všechny co mě baví ;)15,56 %0,76 %  
polské15,56 %0,76 %  
italské, francouzské15,56 %0,76 %  
niekedy aj francúzske15,56 %0,76 %  
francouzské, italské, polské, kanadské15,56 %0,76 %  
ceskoslovenske15,56 %0,76 %  
nemam televizi, nesleduju nic15,56 %0,76 %  
francouzské (otázka mi přijde dost mimo :/)15,56 %0,76 %  
ostatní odpovědi občas filmy HBO, HBO2, seriál Sex and the city
francúzské
australské
france
španělské
momentálně nesleduji
633,33 %4,58 % 

Graf

12. Súhlasíte s využívaním skrytej reklamy ako formy marketingovej komunikácie ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5541,67 %41,98 %  
ano5340,15 %40,46 %  
nevím2418,18 %18,32 %  

Graf

13. V ktorom slovenskom seriáli ste si všimli product placement?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neviem, nepozerám slovenské seriály / televíziu8765,91 %66,41 %  
Panelák3627,27 %27,48 %  
Ordinácia v ružovej záhrade2619,7 %19,85 %  
Mafstory2015,15 %15,27 %  
Profesionáli129,09 %9,16 %  
Keby bolo keby 64,55 %4,58 %  
Kutyil, s.r.o.64,55 %4,58 %  
Odsúdené 43,03 %3,05 %  
Rádio Fresh21,52 %1,53 %  
Prvé oddelenie 10,76 %0,76 %  
Obchod so šťastím10,76 %0,76 %  

Graf

14. Všimli ste si už niekedy skrytú reklamu v denníku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ánootázka č. 15, Nieotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie8765,91 %66,41 %  
Áno4534,09 %34,35 %  

Graf

15. Ak áno, v akom denníku ste si všimli skrytú reklamu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
novy cas513,89 %3,82 %  
MF Dnes25,56 %1,53 %  
Blesk25,56 %1,53 %  
DNES25,56 %1,53 %  
Sme25,56 %1,53 %  
nepamatuji si12,78 %0,76 %  
Plzeňský deník12,78 %0,76 %  
Moravskoslezský deník12,78 %0,76 %  
Zlínský deník, MF Dnes, Právo,..12,78 %0,76 %  
MF DNES atd.12,78 %0,76 %  
ostatní odpovědi Deníky Moravia - Olomoucký deník
MF Dnes, Deník
Pravda
PR články, které se maskují za redakční materál.
sme, pravda
Mlada Fronta Dnes, Blesk
Hospodářské noviny
Horizont - regionální noviny
MF Dnes, Sport
Mladá Fronta Dnes
neviem
Přesně si již nevzpomenu, pravděpodnobně Dnes
jmenování konkrétního výrobku
vo všetkých
Noý čas,Pravda,Sme,atd...
Noý čas
Mladá fronta DNES, Deník, Lidové noviny
mfdnes, blesk...
1850 %13,74 % 

Graf

16. Ste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9269,7 %70,23 %  
Muž4030,3 %30,53 %  

Graf

17. Váš vek:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-30 rokov4937,12 %37,4 %  
31-40 rokov3728,03 %28,24 %  
18-24 rokov3325 %25,19 %  
41-50 rokov96,82 %6,87 %  
51 a viac rokov21,52 %1,53 %  
menej ako 18 rokov21,52 %1,53 %  

Graf

18. Vaše ukončené vzdelanie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stredoškolské s maturitou9269,7 %70,23 %  
Vysokoškolské3325 %25,19 %  
Základné43,03 %3,05 %  
Vyššie odborné alebo stredoškolské bez maturity32,27 %2,29 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Aké filmy a seriály najčastejšie pozeráte ? Zoraďte zostupne.

  • odpověď Americké=1:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi České =2 na otázku 10. Aké filmy a seriály najčastejšie pozeráte ? Zoraďte zostupne.
  • odpověď Maďarské=1:
    • 6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Americké=7 na otázku 10. Aké filmy a seriály najčastejšie pozeráte ? Zoraďte zostupne.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Viete čo je skrytá reklama ?

2. Viete čo je podprahové vnímanie ?

3. Viete čo je product placement ?

4. Aký vzťah máte ku skrytej reklame ?

5. V akých typoch médií ste sa stretli so skrytou reklamou ?

7. V akých typoch televíznych programov ste sa stretli so skrytou reklamou ?

9. Myslíte si, že Vás skrytá reklama ovplyvňuje v procese výberu značky výrobku ?

10. Aké filmy a seriály najčastejšie pozeráte ? Zoraďte zostupne.

12. Súhlasíte s využívaním skrytej reklamy ako formy marketingovej komunikácie ?

13. V ktorom slovenskom seriáli ste si všimli product placement?

14. Všimli ste si už niekedy skrytú reklamu v denníku?

16. Ste:

17. Váš vek:

18. Vaše ukončené vzdelanie:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Viete čo je skrytá reklama ?

2. Viete čo je podprahové vnímanie ?

3. Viete čo je product placement ?

4. Aký vzťah máte ku skrytej reklame ?

5. V akých typoch médií ste sa stretli so skrytou reklamou ?

7. V akých typoch televíznych programov ste sa stretli so skrytou reklamou ?

9. Myslíte si, že Vás skrytá reklama ovplyvňuje v procese výberu značky výrobku ?

10. Aké filmy a seriály najčastejšie pozeráte ? Zoraďte zostupne.

12. Súhlasíte s využívaním skrytej reklamy ako formy marketingovej komunikácie ?

13. V ktorom slovenskom seriáli ste si všimli product placement?

14. Všimli ste si už niekedy skrytú reklamu v denníku?

16. Ste:

17. Váš vek:

18. Vaše ukončené vzdelanie:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hudecova, Z.Skrytá reklama v médiách (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://skryta-reklama-v-mediach.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.