Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Skupiny v Online Hrách

Skupiny v Online Hrách

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Hrabáč
Šetření:13. 04. 2013 - 16. 04. 2013
Počet respondentů:234
Počet otázek (max/průměr):30 / 21.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:80,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník je součástí bakalářské práce, která se zabývá prostředím hráčských komunit v MMORPG hrách typu World of Warcraft, multiplayeru v FPS hrách a hry Ultima Online. Snaží se potvrdit či vyvrátit hypotézu, že účastí v uskupeních hráčů těchto her, lze získat komunikativní a/nebo organizační dovadnosti, uplatnitelné v reálném životě.

Pokud jste nikdy tyto hry nehráli, tak tento dotazník není určený vám.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž20286,32 %86,32 %  
Žena3213,68 %13,68 %  

Graf

2. V jakém věkovém rozhraní se nacházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-2612955,13 %55,13 %  
16-187632,48 %32,48 %  
27+166,84 %6,84 %  
11-15125,13 %5,13 %  
0-1010,43 %0,43 %  

Graf

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola12553,42 %53,42 %  
Základní škola5523,5 %23,5 %  
Vysoká škola2510,68 %10,68 %  
Odborné učiliště135,56 %5,56 %  
Odborné učiliště s maturitou104,27 %4,27 %  
Vyšší odborná škola41,71 %1,71 %  
Jiné20,85 %0,85 %  

Graf

4. Jaký je váš pracovní stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student16670,94 %70,94 %  
Zaměstnaný4318,38 %18,38 %  
Nezaměstnaný156,41 %6,41 %  
Jiný72,99 %2,99 %  
Na mateřské dovolené31,28 %1,28 %  

Graf

5. Jak často v průměru hrajete či jste hrál/a online hry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 50-ti hodin týdně7632,48 %32,48 %  
do 20-ti hodin týdne7532,05 %32,05 %  
do 10-ti hodin týdně3213,68 %13,68 %  
do 5-ti hodin týdně2711,54 %11,54 %  
nad 50 hodin týdně2410,26 %10,26 %  

Graf

6. Hrajete či hrál/a jste MMORPG hru tipu WoW? (Lineage, Guild Wars, Age of Conan, RIFT, AION a další)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano20688,03 %88,03 %  
Ne2811,97 %11,97 %  

Graf

7. Byl jste v této hře členem guildy, klanu, cechu či jiného podobného uskupení hráčů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19896,12 %84,62 %  
Ne83,88 %3,42 %  

Graf

8. Zúčastnil/a jste se organizovaných akcí tohoto uskupení? (Raidy, Guild eventy, PvP činnost o minimálním počtu 5 účastníků a jiné)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19393,69 %82,48 %  
Ne136,31 %5,56 %  

Graf

9. Jak jste při tom komunikovali? Zvolte nejčastější způsob komunikace při aktivní hře - při raidech, eventech apod.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Outgame voice chat - Team Speak, Ventrillo, Skype atd.17484,47 %74,36 %  
Ingame chat - psaná forma ve hře10651,46 %45,3 %  
Outgame chat - chat mimo hru - ICQ, IRC atd.2813,59 %11,97 %  
Ingame voice chat - zvuková forma ve hře115,34 %4,7 %  
Ingame chat, skype10,49 %0,43 %  
Team Speak 310,49 %0,43 %  
Mumble10,49 %0,43 %  

Graf

10. Měl/a jste někdy jinou roli než jen řadový člen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16781,07 %71,37 %  
Ne3918,93 %16,67 %  

Graf

11. Jaká byla vaše nejvyšší funkce? Řazeno dle zodpovědnosti.

Pokud nedovedete přesně určit vaše postavení. Zaškrtněte pravděpodobně nejbližší možnost dle vašeho úsudku.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zástupce Zakladatele, Velitele, Guild Mastera5734,13 %24,36 %  
Zakladatel, Velitel, Guild Master5130,54 %21,79 %  
Vyšší důstojník - například Raid Leader, Class Leader, Organizátor eventů4526,95 %19,23 %  
Veterán - zkušenější člen povinován radit a pomáhat ostatním mladším členům.127,19 %5,13 %  
Důstojník - například správce guildovní banky21,2 %0,85 %  

Graf

12. Hrajete či hrál/a jste FPS hru v režimu pro více hráčů přes internet? (Call of Duty, Counter-Strike, Battlefield, HALO, Unreal Tournament a další)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19181,62 %81,62 %  
Ne4318,38 %18,38 %  

Graf

13. Byl jste členem nějakého klanu či jiného uskupení hráčů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9750,79 %41,45 %  
Ne9449,21 %40,17 %  

Graf

14. Jaké bylo vaše zařazení, co se týká organizace?

Pokud jiné, tak vyberte nejbližší podobné.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Řadový člen4545,92 %19,23 %  
Leader, Velitel, Kapitán2121,43 %8,97 %  
Zástupce1717,35 %7,26 %  
Personalista (vztahy mezi členy)1212,24 %5,13 %  
Diplomat (poskytuje styk s konkurencí)33,06 %1,28 %  

Graf

15. Zúčastnil/a jste se organizovaných akcí tohoto uskupení? Tedy zápasů alespoň 2 versus 2 či organizované hry na veřejném serveru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8485,71 %35,9 %  
Ne1414,29 %5,98 %  

Graf

16. Jak jste při tom nejčastěji komunikovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Outgame voice chat - Team Speak, Ventrillo, Skype atd.7677,55 %32,48 %  
Ingame chat - psaná forma ve hře3232,65 %13,68 %  
Ingame voice chat - zvuková forma ve hře1010,2 %4,27 %  
Outgame chat - ICQ, IRC atd.33,06 %1,28 %  

Graf

17. Hrajete či hrál/a jste hru Ultima Online (1999)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 18, Neotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne22094,02 %94,02 %  
Ano145,98 %5,98 %  

Graf

18. Hrál/a jste na serveru (shardu) s originální koncepcí či jí podobnou? (Dle originálních předloh , bez získávání zkušeností a úrovní, bez omezení na classy či povolání apod.

Dle nastavení OSi. 700/720 maximum skilly, 225/250 staty...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 19, Neotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano857,14 %3,42 %  
Ne642,86 %2,56 %  

Graf

19. Jak vás ovlivnila skutečnost, že při sebemenší nehodě můžete přijít o vše, co máte aktuálně na sobě či při sobě (i za předpokladu pouhé ztráty oběživa v případě pojištění, tzv. insurance)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše nedůvěra k ostatním hráčům562,5 %2,14 %  
Spíše důvěra i k cizím hráčům225 %0,85 %  
Veliká nedůvěra k ostatním hráčům112,5 %0,43 %  

Graf

20. Obával jste se, že vás někdy okrade člen vaší guildy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nebyl/a jsem členem guildy337,5 %1,28 %  
Ne, důvěřuji všem členům stejné guildy337,5 %1,28 %  
Ano, nedůvěřuji ani kolegům z guildy112,5 %0,43 %  
Ano, ale nedůvěřuji pouze členům, které osobně neznám112,5 %0,43 %  

Graf

21. Povoloval/a jste možnost lootovat vaši mrtvolu pro členy party?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne337,5 %1,28 %  
Ano, ale pouze přátelům337,5 %1,28 %  
Ano, i náhodným členům112,5 %0,43 %  
Nevím112,5 %0,43 %  

Graf

22. Zastával/a jste v guildě funkci za něco zodpovědnou?

Zvolte nejvyšší zastávanou funkci či funkci jí nejpodobnější.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nebyl/a jsem členem guildy225 %0,85 %  
Řadový člen225 %0,85 %  
Leader225 %0,85 %  
Zástupce112,5 %0,43 %  
Diplomat (poskytuje styk s jinými guildami)112,5 %0,43 %  

Graf

23. Vyhledával/a jste v těchto hrách společnost ostatních hráčů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano. Pouze omezená společnost spoluhráčů.9540,6 %40,6 %  
Ano. Co nejvíce přátel či spoluhráčů.6126,07 %26,07 %  
Nevím3012,82 %12,82 %  
Ano. Pouze nutné minimum pro danou hru.2912,39 %12,39 %  
Ne. Hledal/a jsem vždy alternativy pro co nejmenší počet spoluhráčů.198,12 %8,12 %  

Graf

24. Na škále 1-10, jak moc jste se dokázal/a otevřít spoluhráčům? Kde 1 je maximální zachování soukromí a 10 sdílení i těch největších intimností z reálného života.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
54418,8 %18,8 %  
33213,68 %13,68 %  
63213,68 %13,68 %  
72611,11 %11,11 %  
82611,11 %11,11 %  
4229,4 %9,4 %  
2156,41 %6,41 %  
9135,56 %5,56 %  
183,42 %3,42 %  
Nevím83,42 %3,42 %  
1083,42 %3,42 %  

Graf

25. Myslíte si, že je možné v těchto hrách získat přátele srovnatelné s těmi, jež máme v normálním životě?

Tedy bez přímého kontaktu. Pouze přes prostředí internetu a her.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13959,4 %59,4 %  
Ne6929,49 %29,49 %  
Nevím2611,11 %11,11 %  

Graf

26. Myslíte si, že je možné v těchto hrách získat sociální dovednosti, které hráč uplatní i v reálném životě?

Myšleno získáním komunikačních a organizačních dovedností.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17072,65 %72,65 %  
Ne4519,23 %19,23 %  
Nevím198,12 %8,12 %  

Graf

27. Jak je pro vás důležitý věk spoluhráčů? Hodnoceno na škále 1-10, kdy 1 je úplný nezájem o věk spoluhráče a 10 znamená, že jak se dozvíte, že hráč je velice mladý, tak je pro vás nezkušeným dítětem a nemá cenu s ním spolupracovat.

Otázka je určená převážně pro starší hráče.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
54217,95 %17,95 %  
83715,81 %15,81 %  
73113,25 %13,25 %  
32811,97 %11,97 %  
1208,55 %8,55 %  
4187,69 %7,69 %  
6166,84 %6,84 %  
2156,41 %6,41 %  
10125,13 %5,13 %  
9104,27 %4,27 %  
Nevím52,14 %2,14 %  

Graf

28. Upřednostňujete slušné vyjadřování ve hrách? Hodnoceno na škále 1-10, kde 1 je nejméně a 10 je posedlost gramatikou, vyjadřováním a dalším projevem.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
85423,08 %23,08 %  
74418,8 %18,8 %  
54117,52 %17,52 %  
6218,97 %8,97 %  
9187,69 %7,69 %  
3145,98 %5,98 %  
10125,13 %5,13 %  
1125,13 %5,13 %  
4104,27 %4,27 %  
262,56 %2,56 %  
Nevím20,85 %0,85 %  

Graf

29. Jste spíše pasivní v organizaci uskupeních hráčů v těchto hrách či upřednostňujete podíl na vedení a organizaci? Hodnoceno na škále 1-10.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
54519,23 %19,23 %  
82912,39 %12,39 %  
102711,54 %11,54 %  
72410,26 %10,26 %  
6208,55 %8,55 %  
4198,12 %8,12 %  
3198,12 %8,12 %  
1156,41 %6,41 %  
9135,56 %5,56 %  
Nevím125,13 %5,13 %  
2114,7 %4,7 %  

Graf

30. Jaké jsou vaše zkušenosti ohledně účasti v guildě či klanu. Myslíte si, že vám to něco dalo?

Prosím, rozepište se. Vyhněte se ale prosím uvádění konkrétních jmen. Servery či přezdívky hráčů uvedeny být mohou.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- nic

.

+komunikativnost +organizovanost +rozvijeni cizich jazyku -mene casu

Ako kdedajší Zástupca GuM som mal možnosť a právo organizovať Guildovné eventy, no mojou "úlohou", ktorú som si vybral, bolo skôr udržovanie disciplíny hráčov. Skúsenosti mám jak dobré, keď boli spoluhráči skvelí, prejavili aj súcit, ale boli aj hráči bezcitní a cynickí, ktorí sa vyžívali vo "failoch" druhých.

Ani ne, spíš hra samotná(Wow) přinesla pár přátel, se kterými jsem dlouhý čas hrál a nakonec se jel na ně podívat i v reálu. Zkušenost z těchto setkání kladná, jelikož pokud s někým komkunikujete po delší dobu např. na skypu, poznáte,jestli vám ten člověk sedí. Tudíž i přes počítačovou hru se dají najít lidi,se kterými může být člověk dobrý kamamrád a tito lidé jsou schopni vás obohatit informacemi o jejich životě, práci, zkušenostech, myšlenkách a názorech.

ano

Ano dalo

Ano. Jde převážně o nezapomenutelné srazy.

asi ani ne :-)

befenity.. ve fps hrach financni (proplaceni ruznych akci, bootcampu, soutezi, dopravy) v mmorpg jen vyhody spojene s vylepsovanim samotne postavy ve hre..

Bola som class leadrom v guilde, čo ma donútilo viacej hráčom pomáhať a odpovedať na ich otázky a byť v strehu a trochu viacej sa zaujímať o danú classu. Ako CL pôsobím prvý krát a zatiaľ so mnou nikto nemá problém takže by som tu činnosť aj naďalej rada vykonávala s tým že viem že nie som najlepšia, ale pokiaľ to ľuďom neprekáža...

Boli sme maximalny zabijaci , ja som TOP DK EU takže vsetci mali aj maju respect

byl jsem tam jen protoze kamarad potreboval jednoho člověka navíc

Byla jsem zakladatelkou guildy, získala jsem organizační schopnosti a poznala charakter lidí.

být v guilde jě lepší v jedné hlavní věci..komunikace mezi NORM8LN9MA lidma, znalost hráčů v guildě co který dokáže a hlavně pomoc ostatním v guildě.

Co se týče zkušeností, tak řídit raid ve WoW je úplně něco jiného než skupinu lidí v reálném životě při práci, takže do reálného života si podle mě člověk z té hry nic neodnese, ale zažije spousty zábavy, pokecá si a občas se i zdravě naštve. Nic jiného než zábavu v tom taky nehledám.

Co se týká Guildy tak se tam dají poznat fajn lidi ale furt jsou to jen lidi které znám přes skype nebo z online hry. Dát mě to nedalo asi nic jen asi to že pokud toho člověka neznáme z reálného života nemůžeme ho soudit z pohledu online hry.

Čo sa týka in-game tak mi ľudia z guildy pomohli veľmi, ale taktiež som spoznal dosť ľudí, s ktorými sa stretávam dodnes (mimo hry).

Dalo

Dalo mi to spoustu zkušeností co se lidí a jejich chování týče, našel jsem si tímto zpusobem mnoho dobrých přátel a poznal výhody a nevýhody uskupení více lidí. Naučil jsem se řešit situace v klidu a z nadhledem. Myslím, že je to výborná zkušenost. Navíc se stále setkáváme ( srazy )

Dalo.

df

dobra spoluprace

Dzonatan WOW

GameMaster, GuM. Hraji wow 7 let. Vím co od toho čekat.

Guildu beru a vzdycky jsem bral jako urcitou skupinu pratel. Cim dele v nejake skupine jsem tim vice pratel si najdu ale taky vznikaji i konflikty. Vzdycky se najdou lidi kteri si mysli ze jsou nejlepsi na svete a tam vznikaji nejcastejsi konflikty. U me nikdy nebyl problem guildy menit protoze rad poznavam novy lidi rad poznavam ruzne zpusoby vedeni apod.

Hlavne zábava. Po takom mesiaci či dvoch čo som bol v G napríklad Legion of Doom na servere posterus, už prestalo ísť o hru ale o ten kolektýv. Zábávali sme sa a podobne.

Hm...

Hraji online MMORPG hru World of Wwarcraft, a hraju ji aktivně něco přes tři roky. Jsem součástí Vedení jedné z nejlepších guildy na serveru Anathema - Project Nemesis. Hraji hru aktivně proto že mě baví, tedy ne ta hra, ale hlavně ten kolektiv. Celé MMORPG má své kouzlo v kolektivu, a pokud najdete ten správný, je to skvělé soužití. Nicméně nejsem ten typ, co by upřednostňoval herní záliby před záliby z reálného světa. Přeji hodně štěstí, ať ta práce dopadne, jak očekáváš. Sílu :)

Hraji WoW na serveru Anathema asi 8 měsíců. Za tuto dobu jsem od počátků vystřídal pár guild, kde byla komunikace na bodu mrazu. Proto jsem taky odcházel. V aktuální guildě se musí povinně chodit na TS, ale právě díky tomu jsem poznal skvělé lidi, se kterými si popovídám i o něčem jiném než o WoW, užiju si s nimi hodně srandy. Pravdou ale je, že tam chodíme dohromady asi jen s 6 lidma, se kterými tvoříme jádro guildy. Už několikrát jsem chtěl odejít z této guildy, protože všechny guildy mají problémy, ale právě díky těmto lidem v této guildě stále zůstávám.

Inu podle mého názoru je to fajn komunita lidí,akorát poslední dobou mě to poučuje o tom že se lidem nevyplácí věřit protože sou to sv*ně.

Jasně že dalo, naučil jsem se komunikovat a zřizovat akce jak ve virtuálnim světě, tak i reálném.

Je to příjemná součást hry, někteří hráči hrají tyto hry vyloženě za účelem komunikace s ostatními. Vlastně i já hraji hru převážně proto. Rozhodně to není kvůli nedostatku přátel v normálním životě, jenom ve hře je to jiné...Můžete se bavit o čemkoliv a přitom se nemusíte bát, že by to někomu řekli nebo tak. Je to skvělé odreagování, když je člověk na někoho naštvaný. nebo je smutný že na něj nikdo nemá čas. A co mi to dalo? Jsem všeobecně šťastnější, kdykoliv potřebuji, můžu si s někým promluvit, jen tak blbnout, odreagovat se.

Keď guildu tvorí dobrý kolektív tak je to úžasná vec mať guildu, na ktorú sa môžete spoľahnúť že vám pomôže a poradí, ja som všask takých mnoho nenašiel

kladne, zlepsilo mi to schopnost komunikacie a vedenia ludi

Klan musí tvořit celek, jestli netvoří pak nemá klan smysl. Klan je od toho aby si lidi pomáhali, mají stejný názor a politiku ve hře.

Komunikování s lidmi. = zpočátku jsem jen tiše poslouchal na TS, později jsem řídil (raidy) nové lidi, které jsem nikdy předtím nepoznal. To bych asi ze začátku nedokázal :D

Maras

Mimo zábavu a plné využití herních možností mi to nic nepřineslo Spíše naopak občas zkazilo zážitek ze hry a chuť hrát, jelikož převážně v českých guildách se vyskytuje spoustu trollů, co si jen na vše stěžjí a jsou příliš vulgární. Proto je lepší hrát solo a využívat pouze přátele ze seznamu (pokud to nepřevýší bonusy získané za účast v guildě/klanu)

Moje guilda toho hodně dokázala, ukázala mi jak to chodí ve velkém počtu kvalitních hráčů a také jak se podle toho chovat a zdokonalovat sam sebe.

Myslim si ze mi to do zivota dalo dost, lepsia komunikativnost v real life, lepsie pochopenie ludi. Posobil som na AN wow serv. v nemenovanej g ako zastupca guma a takzie ako raid leader takze s ludmi taktiez ako s ich vedenim mam dobre skusenosti nemozem sa stazovat na nikoho

Myslím že ano , keďže som pôsobil v ellite týchto teamov , vždy som bol vo vedení , takže som získal skúsenosti v oganizovaní iných ľudí a pod:)

Myslím že áno. Spoznal som kopu ludí ktorými by som sa v reale nebavil.

Myslím že na tuto otázku se nedá odpovědět buď ano nebo ne je to prostě něco mezi a hodně záleží na dané situaci

Myslím, že mi to nic nedalo.

Myslím, že to něco dalo, ale na druhou stranu si myslím, že ten čas jsem mohl více využít na jiné věci....

Na serverech mám zkušenosti jak s malými guildami, tak i těmi většími. Guildy s malým počtem hráčů sice mělo "jen" takových 30-40 hráčů, ale kolikrát byla větší účast než v nějakých větších guildách, kde bylo 70 a více členů. Dalo mi to hlavně to, že se vše musí dohodnout pár dnů dopředu, čas dát tak o hodinu dřív než ve skutečnosti plánujete, protože než se všichni lidi sejdou, tak to zabere tu hodinu a většina bohužel nedodržuje stanovenou dobu. Když už jsme šli v předem stanovenou dobu, tak to byl docela zázrak. A bohužel jsem zažila i v guildě tzv. ninju, který prostě jen vstoupil do guildy, vykradl společnou guild banku a guildu opustil. To jsem zažila naštěstí jen jednou. Takže tu platí přísloví důvěřuj, ale prověřuj.

nedalo, protože nejsem členem žádného klanu

nedostatečná podpora nových hráčů, opovrhování, nadřazování se

nechce se mi rozepisvopat

Nechci se rozepisovat :P

NEMAM CAS VYPISOVAT

nemám žádné zkušenosti

Nenudil jsem se ve volném času, poznal pár dobrých lidí kteří mi umí zlepšit náladu. Nějaké zkušenosti které bych v realném životě využil mi to nedalo/ani nemohlo, je to hra.

Neviem či mi to niečo dalo, ale to sa ukáže časom. V guilde, v ktorej som bol, bol super kolektív a otvorenosť ma niekedy prekvapila. takže mám určite pozitívnu skúsenosť.

Nic mi to nedalo.

Nic.

nie

nie nedalo mi to nic

nijako to neriesim nakolko moc casu na hranie online hier neni.

No dalo mi to nových "kamarátov", ktorí sú ochotní pomôcť hráčovi v každej situácii. A hráč nemá s guildou pocit samoty.

No určitě sem pochopil určitou mentalitu lidí kteří se nachází v těchto guildách, je třeba ale říci že rozdíli mezi hráči jsou opravu velké.

Organizace +- 50aktivních členů (wow). Nejnáročnější je 25hráčů udržet v klidu aby se soustředili na to co mají. Časová organizace,"manipulace s hráčem" atd. Co mi to dalo? čim víc lidí tim víc problémů :). Asi největší + je oranizace většího množství lidu.

Organizační schopnosti, styk s veřejností, diplomatické schopnosti.

Pevně dané časy raidů mohou být výhodné, že se člověk naučí chodit všude včas (přijde pozdě ve hře, nezbyde pro něj místo tak radši i v životě se pak člověk snaží chodit včas) Dá se tam dobře komunikovat i o jiných věcech jak je ta hra, pokud tam je přátelská atmosféra a u world of warcraft by mě to osobně hrát bez guildy a online přátel ani nebavilo.

Počas assistovanie Raid Leaderovi som sa naučil, že s blbcami treba zachádzať trpezlivo, a určie sa nenervovať pri wipovaní/losovaní arér/bg, nerobí to dobre ani mne ani nikomu inému a stráca sa chuť hrať.

Podle mě to jen zpestří hraní a pokud ste u toho občas seděli celý týden jako já za starých dobrých časů tak si aspoň nepřijdete tak samy..:D

Pohodička, s mnohými ľuďmi z guildy sa (Anathema- Old School Brothers) sa osobne poznám, keďže sme organizovali spoločnú stretávku na chate+ mnohí bývajú blízka mňa, čiže občas nejaké to pivko a tak :)

popravdě? spíš to je a bylo vždy jen zabíjení času

Premňa byť v guilde znamena byť súčastou niakej spoločnosti niečoho čo drží pokope, členovia si pomahaju navzájom a kedykolvek maju problemy v realite dojdu si oddychnut na wow a mozu sa aj vystažovať ostatnym. V guilde to tak povečine funguje ale už mam skusenosti s rôznymi guildami z rozných servrov a nie vdy to bolo otom držat pokope spolu chodit raidy a tak. Mne osobne to dalo určitu istotu a začal som v seba viac veriť.

Promarněný čas hraním , místo učení.

především ad-hoc spolupráce ve hrách, kdy jsou týmy sestavovány náhodně.

Přineslo mi to nějaké ty kamarády i mimo online svět.

přítomnost dalších hráčů a komunikaci s nimi na úrovni guildu/klanu/cechu vnímám jako určitý prvek, který obohacuje prožitek z hraní online her

Rozhodně ano, jelikož jsem 5 let vedl nejmenovaný klan Competetive pro hru Coutner Strike: Source, ve hře WoW jsem několikrát vedl svou guildy a velmi úspěšně, řekl bych, že se mi díky tomu velmi uzlepšili organizační schopnosti a rozvíjení osobnoti jakotžto vůdčího typu. Zároveň mám mnohem lepší reflexy a dokáži jednat pod větším tlakem :)

Rozhodně jsem se naučil spoustu nových věcí, co se WoW týče: rotace, telenty, hemy apod. Dále jsem zjisti, že když za člověkem stojí silná a spolehlivá parta lidí tak se nemusí bát o svoje záda.

Rozhodně pozitivní, guilda byla přátelská a skvěle jsme se při raidech pobavili

Rozhodně se v hráči v takovém postavení rozvine vůdčí schopnost. Zlepší se v komunikaci s ostatními lidmi a zlepší svou schopnost vyjadřování.

Tak jako určitě

Tak tedy, budu spíše psát k otázce "Myslíte si, že Vám to něco dalo?", protože u zkušeností bych napsal asi "román". Už od začátku hrají hry World of Warcraft jsem se snažil vyhledávat guildy, kde hodně převažovala komunikace. Díky této formě jsem mohl mít volnost v hovoření, což byl velký klad pro organizaci v guildě. Díky tomu, jsme se mohli s členy Guildy přesně domluvit co a na čem chceme pracovat. Taktéž se mi mohli ostatní členové svěřit s jejich problémy, se kterými, pokud to bylo v mých silách, jsem se jim snažil pomoci. Zde použiji jedno přísloví: "Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá", což přesně vystihuje naši spolupráci, takže se mi vracelo i to, co jsem pro ostatní dělal. Zde se rozvíjela skupinová spolupráce, díky níž se též rozvíjelo myšlění, např. strategické, ale není to zdaleka jediná věc, která je velkým kladem, protože jich bylo mnohem více, ale to by bylo na dlouhé psaní. Co se týče té temnější stránky, tak zde se projevovala někdy i zrada ostatních členů, kde např. někoho okrádali, nebo vydírali, či se ho jakkoliv snažili sesadit z nějaké pozice. Zprvu jsem byl hodně důvěřivý, ale po několika těchto činech, které jsem psal výše, se má důvěra vůči ostatním začala snižovat. Proto již dnes nedávám nikomu 100% důvěru, protože zradit může opravdu každý. I ten Váš úplně nejlepší kamarád, kterému byste svěřili ledaco (A to mi věřte, že je to pravda). Každopádně, pokud hru berete jako hru a ne jako součást svého života, tak Vám hra může dát opravdu hodně, jak z virtuálního hlediska, tak do reálného života.

tak urcite nieco mi to dalo asi schopnosti organizovania a vedenia ludi a reagovanie za viacerych ludi naraz

Teamová práce, přizpůsobení k ostatním členům k dosažování co nejlepších výsledků.

Těžko říct :)

tímová práca, hospodárenie, spoznal som kopu skvleých ľudí (dúfam aj v osobné zoznámenie)

tony zábavy a kopec fajn ludí :) rád som pomohol s prácou :P

Trochu , zjistil sem že i dlouhodobý hráč může feedovat.

ukazalo sa ze nemozem doverovat kazdemu lebo ma moze sklamat a vela krat som sa tak sklamal

určitě ano, mě to teda dalo hodně se nad sebou zamyslet, a nesrovnávat se z ostatních lidí.

určite manažérske schopnosti ako zástupcu guildmastra, je to práca s ľuďmi ako každá iná a možno tu ešte ťažšia, lebo keďže tých ľudí osobne nepoznám tak je ťažšie odhadovať ich reakcie

Určitě mi to dalo mnohé, nejen schopnosti rozhodování a vůdcovství, ale i schopnost se víc otevřít, víc se s danými lidmý odvázat a také najít mnohé přátele se kterými se potkávám ve hře už několik let a i když jsme se v reálném životě nikdy neviděli, tak jsme moc dobří přátelé. Wowko je sice závislost, ale myslím a troufám si tvrdit že závislackým hráčům na PC hrách dá mnohem víc než obyčejná Single Plyer hra. by Fifinka

Určitě mi to dalo takové kamarády ve hře ( jen přes internet) v gildě si můžete popovídat a je lepší zábava, když se máte s kým bavit

Určitě mi to něco dalo. Naučení se komunikovat s neznámými lidmi především.

Určite to ma prínosi a spoznavať ludi online je nieco nezrovnatelne stým ked ich spozname v realite, clovek cez online priestor je uplne inou osobou akou je v realite, spoznate urcite ine stranky ludi a vacsinou sa clovek ukaze kym je prave cez mmorpg kde sa nemusi tak obmedzovat etiketou spolocnosti a moze byt kym chce byt.

Určitě to něco dalo, jak zkušenosti nevěřit všem ani těm kteří se zdají byt dobří. Nebo těm kterým by jsme měli věřit protože jim věří naši přátele. Tyhle zkušenosti získané z klanu a podobně nejsou sice extremní, ale do realného života někdy i dostačujicí. Díky nim se dokažeme poučit, nevěřit všem nebo si mužeme pořadně procvičit velení a organizaci lidi (udržet 24lidi na Team Speaku neni někdy uplně tak lehké).

V klanu jsem hral jen chvíli.Tajže nemužu ohodnotit nic.

ve hře je to hodně stejný jako v reálném životě, všude jsou pitomci i pohodoví lidé, rozhodně se mi ale potvrdila zkušenost, že nemám nikdy nikomu věřit

Velké.

vzalo čas

Vzdy som hladal to co mi vyhovuje....teda komunikativnych ludi s ktorymi je zabava, a aj si dobre a kvalitne zahrajem hru(konkretne wow)...patri medzi moje konicky ale zeby to malo vplyv na realny zivot si nemyslim ( ak vynecham zaberanie volneho casu :-))

Získal jsem mnoho zkušeností. Co se týká her celkově, ale i co se týče chování apod..

Získal som skúsenosti s prácou s ľuďmi ako im vyhovieť ako si nájsť cestu baviť sa a podobne

Zkušenosti - pomoc při vedení guildy. Co mi to dalo? Myslím, že jisté organizační schopnosti (alespon v minimální míře).

Zlepšilo mi to schopnosti organizace a rozhodně gramatiku, trochu i taktizování,

Žádáš abych se rozepsal tak OK... chyby si ale oprav... nikdy jsem nebyl moc češtinář :D Kolem dvou a půl roku vedu guildu která během mého vedení a zástupců dosáhla největší slávy serveru... nevyhla se rozpadu po dlouhodobém kralování serveru a nyní opět se starýma kamarádama taháme naší guildu nahoru. V tu dobu po rozpadu jsem byl v jiných guildách kde jsem se pohyboval během krátké chvíle ať už v užším či širším vedení guildy. Pokud někdo říká že online hry stavěné na spolupráci určitého počtu lidí jsou hloupost tak se z mého pohledu plete. Myslím si že člověk třeba jako já v té hře hledá odreagovaní od každodenního stresu a "utíká do světa v jistém smyslu daleko lákavějším než je ten náš". Člověk díky těmto hrám může rozvíjet své komunikační schopnosti, schopnosti organizace, vedení skupin, atd. . Co se tohoto týká z vlastní zkušenosti můžu říct že je to pravda a nicméně existuje plno studií zaměřených na toto téma. Do teď jsem přesvědčený o tom že kdybych se nedostal do vedení naší guildy nedostal bych místo "line leadera" v nejmenované společnosti a následné povýšení na supervisora. Jako line leader jsem měl pod sebou 23 lidí což pro mne z hlediska jejich počtu nedělalo až takový problém právě díky WoW a veškéré organizaci ohledně naší herní komunity. Jako "Raid Leader" jsem měl na starosti veškeré věci spojené s organizací 25 člené skupiny hráčů. Nezasvěcený člověk si řekne že je to hračka ale sám by si měl vyzkoušet co obnáší ukočírovat 24 lidí a přetvořit jejich počínání k obrazu svému tak aby vše probíhalo bez problému a co nejrychleji. Díky nejvyššímu postu v guildě na vás padá určitá zodpovědnost... pokud člověk vytváří určitou komunitu měl by dbát na to aby hráče v guildě něco spojovalo a atmosféra v guildě pořád na dobré úrovni... v našem případě klademe velký důraz na to aby se hráči k sobě chovali slušně a dokázali si vyhovět, naučili se spolupracovat v teamu hráli pro guildu - co nejefektivněji hráče odnaučit "sobeckosti" nebo jak bych to přirovnal... teď opravdu nevím - team work je prostě na prvním místě. Každoročně podnikáme až 5. denní guild srazy které opravdu stojí za to... není to o tom že by jsme se sešli někde na chatě, zapojili PC a nonstop hráli WoW. V tu dobu je WoW neexistujcí téma na které si nikdo snad ani nevzpomene ikdž je to věc která nás vlastně dala dohromady. Naše guild srazy každoročně navštěvují i lidé kteří už s námi nehrají ale pořád se drží komunity ikdyž "externě"... účast na srazech bývá vysoká a to až přes 35 lidí... (abych doplnil - Guild Master - hráč/člověk co by měl mít v guilde nejvyšší slovo a respekt u ostatních hráčů - Pokud toho člověk dosáhne in-game překvapí ho že se to přenáší i do realného světa... překvapilo mě že když jsem na prvním guild srazu před 30. lidma řekl že ta věc by měla být takhle a že je špatně jak to plánují... nikdo se ani neozval a bez všelijakých problémů vše proběhlo tak jak mělo ikdyž jsem si tuto věc uvědomil až po několika minutách.) Člověk potom rychle zjistí že vás nespojuje jen hra a název guildy pod nickem... co se týká mě můžu prohlásti že mám jednoho opravdu jak se říká "BEST FRIEND" kterého znám z reálného života (člověk kterému můžu říct opravdu vše a mám v něj plnou důvěru)... pokud bych měl brát v potaz tzv. dobré známé je jich tak 5... dalších 20 jsem jich poznal díky WoW. Jsme spolu v kontaktu, scházíme se, dokážeme spolu řešit veškerá témata a ne jen ty z herního světa, máme k sobě daleko blíž než jen pár lidí co se zná přes chat ve hře. Nicméně můj názor je ten že to má i své úskalí... ne každá komunita funguje tak jako naše a může se stát že člověk bude ovlivňovaný ne jen tím dobrým způsobem jak se snažíme u nás (vedení guildy čítá 5 lidí s věkem 23+) v guildě. Lidé ve hrách nemusí být ztroskotanci (ikdyž můžou) ale i úspěšní lidé kteří můžou i díky této "hloupé" pro někoho až stupidní zábavě šířit své zkušenosti, poznatky ne jen z herního ale i reálného života a ovlivnit tím třeba i určitá rozhodnutí, názory a když přeháním možná i životy mladších hráčů k tomu lepšímu (samozřejmě i horšímu - člověk proto musí hodně dlouho rozmýšlet komu se otevře)... to že člověk sedí u PC a má zapnuté WoW nemusí hned znamenat že řeší kolik dneska zabije protihráčů, jaký dá rating v arenách nebo jaké DPS vytoči v raidu... může totiž řešit i věci týkající se jeho budoucnosti nebo čehokoli jiného se staršíma a zkušenějšíma lidma... jedna z věcí kterou lide odsuzující tyto hry nikdy nepoznají - nikdy díky jejich názoru nebudou mít možnost zjistit opak. Abych jen nepsal v dobrém je samozřejmé že i zde se pohybují individua které se snaží z lidí vymámit cokoliv... ať už osobní údaje, údaje k osobním bankovním účtům, fotografiím atd. atd. třeba i k následnému zneužítí až už zmiňovaných osobních údajů, bankovních účtů, fotografií nebo dokonce hráčů samotných (ano i takové případy bohužel jsou)! Je toho hodně a je to jeden z vážných problémů který tento "online svět" skrývá. Proto jak už jsem psal... je důležité dávat si pozor na to komu se člověk otevírá a najít ten pomyslný strop kam až může in-game zajít a jak moc ukázat ostatním svou pravou identitu. Doufám že ti to aspoň trochu pomůže... Jinak doplnění k poslední otázce "Myslíte si, že vám to něco dalo?": Ano! Sebevědomí které jsem nabil ve hře se přesunulo i do realneho života, velice mi pomohla zkušenost s organizací lidí díky které mám teď velmi dobře placenou práci a hlavně mi dala spoustu známých a kamarádů... to je to nejdůležitější.

Žádné

žádné, nehraji

žádné, tudíž nedalo


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Byl jste členem nějakého klanu či jiného uskupení hráčů?

  • odpověď Ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Leader, Velitel, Kapitán na otázku 14. Jaké bylo vaše zařazení, co se týká organizace?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personalista (vztahy mezi členy) na otázku 14. Jaké bylo vaše zařazení, co se týká organizace?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Řadový člen na otázku 14. Jaké bylo vaše zařazení, co se týká organizace?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 15. Zúčastnil/a jste se organizovaných akcí tohoto uskupení? Tedy zápasů alespoň 2 versus 2 či organizované hry na veřejném serveru?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ingame chat - psaná forma ve hře na otázku 16. Jak jste při tom nejčastěji komunikovali?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ingame voice chat - zvuková forma ve hře na otázku 16. Jak jste při tom nejčastěji komunikovali?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 15. Zúčastnil/a jste se organizovaných akcí tohoto uskupení? Tedy zápasů alespoň 2 versus 2 či organizované hry na veřejném serveru?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Outgame voice chat - Team Speak, Ventrillo, Skype atd. na otázku 16. Jak jste při tom nejčastěji komunikovali?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zástupce na otázku 14. Jaké bylo vaše zařazení, co se týká organizace?

15. Zúčastnil/a jste se organizovaných akcí tohoto uskupení? Tedy zápasů alespoň 2 versus 2 či organizované hry na veřejném serveru?

  • odpověď Ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zástupce na otázku 14. Jaké bylo vaše zařazení, co se týká organizace?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Outgame voice chat - Team Speak, Ventrillo, Skype atd. na otázku 16. Jak jste při tom nejčastěji komunikovali?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Leader, Velitel, Kapitán na otázku 14. Jaké bylo vaše zařazení, co se týká organizace?

16. Jak jste při tom nejčastěji komunikovali?

  • odpověď Outgame voice chat - Team Speak, Ventrillo, Skype atd.:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Leader, Velitel, Kapitán na otázku 14. Jaké bylo vaše zařazení, co se týká organizace?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. V jakém věkovém rozhraní se nacházíte?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký je váš pracovní stav?

5. Jak často v průměru hrajete či jste hrál/a online hry?

6. Hrajete či hrál/a jste MMORPG hru tipu WoW? (Lineage, Guild Wars, Age of Conan, RIFT, AION a další)

7. Byl jste v této hře členem guildy, klanu, cechu či jiného podobného uskupení hráčů?

8. Zúčastnil/a jste se organizovaných akcí tohoto uskupení? (Raidy, Guild eventy, PvP činnost o minimálním počtu 5 účastníků a jiné)

9. Jak jste při tom komunikovali? Zvolte nejčastější způsob komunikace při aktivní hře - při raidech, eventech apod.

10. Měl/a jste někdy jinou roli než jen řadový člen?

11. Jaká byla vaše nejvyšší funkce? Řazeno dle zodpovědnosti.

12. Hrajete či hrál/a jste FPS hru v režimu pro více hráčů přes internet? (Call of Duty, Counter-Strike, Battlefield, HALO, Unreal Tournament a další)

13. Byl jste členem nějakého klanu či jiného uskupení hráčů?

14. Jaké bylo vaše zařazení, co se týká organizace?

15. Zúčastnil/a jste se organizovaných akcí tohoto uskupení? Tedy zápasů alespoň 2 versus 2 či organizované hry na veřejném serveru?

16. Jak jste při tom nejčastěji komunikovali?

17. Hrajete či hrál/a jste hru Ultima Online (1999)?

23. Vyhledával/a jste v těchto hrách společnost ostatních hráčů?

24. Na škále 1-10, jak moc jste se dokázal/a otevřít spoluhráčům? Kde 1 je maximální zachování soukromí a 10 sdílení i těch největších intimností z reálného života.

25. Myslíte si, že je možné v těchto hrách získat přátele srovnatelné s těmi, jež máme v normálním životě?

26. Myslíte si, že je možné v těchto hrách získat sociální dovednosti, které hráč uplatní i v reálném životě?

27. Jak je pro vás důležitý věk spoluhráčů? Hodnoceno na škále 1-10, kdy 1 je úplný nezájem o věk spoluhráče a 10 znamená, že jak se dozvíte, že hráč je velice mladý, tak je pro vás nezkušeným dítětem a nemá cenu s ním spolupracovat.

28. Upřednostňujete slušné vyjadřování ve hrách? Hodnoceno na škále 1-10, kde 1 je nejméně a 10 je posedlost gramatikou, vyjadřováním a dalším projevem.

29. Jste spíše pasivní v organizaci uskupeních hráčů v těchto hrách či upřednostňujete podíl na vedení a organizaci? Hodnoceno na škále 1-10.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. V jakém věkovém rozhraní se nacházíte?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký je váš pracovní stav?

5. Jak často v průměru hrajete či jste hrál/a online hry?

6. Hrajete či hrál/a jste MMORPG hru tipu WoW? (Lineage, Guild Wars, Age of Conan, RIFT, AION a další)

7. Byl jste v této hře členem guildy, klanu, cechu či jiného podobného uskupení hráčů?

8. Zúčastnil/a jste se organizovaných akcí tohoto uskupení? (Raidy, Guild eventy, PvP činnost o minimálním počtu 5 účastníků a jiné)

9. Jak jste při tom komunikovali? Zvolte nejčastější způsob komunikace při aktivní hře - při raidech, eventech apod.

10. Měl/a jste někdy jinou roli než jen řadový člen?

11. Jaká byla vaše nejvyšší funkce? Řazeno dle zodpovědnosti.

12. Hrajete či hrál/a jste FPS hru v režimu pro více hráčů přes internet? (Call of Duty, Counter-Strike, Battlefield, HALO, Unreal Tournament a další)

13. Byl jste členem nějakého klanu či jiného uskupení hráčů?

14. Jaké bylo vaše zařazení, co se týká organizace?

15. Zúčastnil/a jste se organizovaných akcí tohoto uskupení? Tedy zápasů alespoň 2 versus 2 či organizované hry na veřejném serveru?

16. Jak jste při tom nejčastěji komunikovali?

17. Hrajete či hrál/a jste hru Ultima Online (1999)?

23. Vyhledával/a jste v těchto hrách společnost ostatních hráčů?

24. Na škále 1-10, jak moc jste se dokázal/a otevřít spoluhráčům? Kde 1 je maximální zachování soukromí a 10 sdílení i těch největších intimností z reálného života.

25. Myslíte si, že je možné v těchto hrách získat přátele srovnatelné s těmi, jež máme v normálním životě?

26. Myslíte si, že je možné v těchto hrách získat sociální dovednosti, které hráč uplatní i v reálném životě?

27. Jak je pro vás důležitý věk spoluhráčů? Hodnoceno na škále 1-10, kdy 1 je úplný nezájem o věk spoluhráče a 10 znamená, že jak se dozvíte, že hráč je velice mladý, tak je pro vás nezkušeným dítětem a nemá cenu s ním spolupracovat.

28. Upřednostňujete slušné vyjadřování ve hrách? Hodnoceno na škále 1-10, kde 1 je nejméně a 10 je posedlost gramatikou, vyjadřováním a dalším projevem.

29. Jste spíše pasivní v organizaci uskupeních hráčů v těchto hrách či upřednostňujete podíl na vedení a organizaci? Hodnoceno na škále 1-10.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hrabáč, J.Skupiny v Online Hrách (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://skupiny-v-online-hrach.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.