Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sledování zpráv online a ochota platit za obsah

Sledování zpráv online a ochota platit za obsah

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Hallerová
Šetření:18. 03. 2018 - 09. 04. 2018
Počet respondentů:194
Počet otázek (max/průměr):15 / 12.72
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Děkuji předem za vyplnění dotazníku, který vám zabere tak 5 minut. Dotazník slouží k pochopení, jak lidé sledují zprávy online a jak se staví k otázce placení za obsah. Výsledky budou použity pro účely diplomové práce.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12363,4 %63,4 %  
muž7136,6 %36,6 %  

Graf

2. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-348041,24 %41,24 %  
18-244824,74 %24,74 %  
35-443518,04 %18,04 %  
45-54199,79 %9,79 %  
55+126,19 %6,19 %  

Graf

3. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední škola s maturitou8543,81 %43,81 %  
Vysoká škola - magisterské studium5025,77 %25,77 %  
Vysoká škola - bakalářské studium3317,01 %17,01 %  
základní škola126,19 %6,19 %  
Vyšší odborná škola73,61 %3,61 %  
Vysoká škola - doktorské a vyšší studium42,06 %2,06 %  
střední škola bez maturity31,55 %1,55 %  

Graf

4. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 000 Kč a méně6131,44 %31,44 %  
20 001 - 30 000 Kč5327,32 %27,32 %  
30 001 - 40 000 Kč3819,59 %19,59 %  
40 001 - 60 000 Kč2512,89 %12,89 %  
60 001 Kč a více178,76 %8,76 %  

Graf

5. Kolik času denně průměrně strávíte na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 3 hod7639,18 %39,18 %  
3 - 5 hod3920,1 %20,1 %  
více jak 5 hod denně3819,59 %19,59 %  
30 - 60 min2914,95 %14,95 %  
do 30 min126,19 %6,19 %  

Graf

6. Typicky, jak často sledujete/čtete zprávy? (TV, rádio, noviny, online)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát denně11056,7 %56,7 %  
jednou denně4824,74 %24,74 %  
několikrát týdně2311,86 %11,86 %  
několikrát do měsíce či méně136,7 %6,7 %  

Graf

7. Jak hledáte informace/zprávy na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jdu přímo na konkrétní zpravodajský server10956,19 %56,19 %  
Přes vyhledávače (Google, Seznam) zadáním názvu nebo klíčového slova konkrétního serveru7237,11 %37,11 %  
Přes sociální sítě6533,51 %33,51 %  
Přes vyhledávače (Google, Seznam) zadáním klíčového slova konkrétní zprávy, tématu6030,93 %30,93 %  
Přes agregátory (web, který shromažďuje informace z více zdrojů)2010,31 %10,31 %  
Přes email (newslettery a podobně)84,12 %4,12 %  
Aplikace newsroom od ihned10,52 %0,52 %  
twitter10,52 %0,52 %  
zpravodajské agentury10,52 %0,52 %  
Nevyhledavam, pasivně přijímám 10,52 %0,52 %  
nesledujem10,52 %0,52 %  

Graf

8. Jak moc se zajímáte o veřejné dění a události ve světe?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše zajímám10152,06 %52,06 %  
velmi zajímám5628,87 %28,87 %  
spíše nezajímám3417,53 %17,53 %  
nezajímám31,55 %1,55 %  

Graf

9. Jaké zpravodajské servery sledujete? (pokud jich sledujete více, vyberte max. 5)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

wolfstreet, zerohedge, Patria, ihned, idnes

1) www.bbc.co.uk 2) www.wsj.com 3) www.bloomberg.com 4) www.latimes.com 5) www.dw.com

aktuality, ct24

Aktuálně.cz, Idnes.cz, Novinky.cz

aktualne.cz, neovlivni.cz, demagog.cz, ihned.cz

aktualne.cz, respekt, HN, seznam zprávy

bloomberg,

Bloomberg, BBC, iHned, Lidovky.cz, NYTimes

bloomberg, wsj, idnes, guardian, nyt

ceskatelevize.cz idnes.cz

ceskenoviny.cz, denik.cz, iHned.cz, Reflex.cz, iDnes.cz

CNN, HN, ČTK, idnes

CNN, novinky.cz, idnes.cz

CT24 iRozhlas

ct24.cz, novinky.cz, idnes.cz

ČT

ČT, novinky.cz, The Guardian, DVTV, info.cz

ČT24, DVTV, Respekt, Aktuálně.cz, Hospodářské noviny, občas Seznam.cz, občas Novinky, Student Times (E15.cz)

čt24, idnes, novinky

E15, BBC, občas ARD nebo ČT

E15, iDnes.cz, novinky.cz

Economist, WSJ, iDNES

Faz.de Welt.de Dailymail.co.uk Aktualne.cz Guardian.co.uk

hlavně idnes

Hospodarske noviny, dvtv, ct24

hospodarskenoviny.cz ihned.cz manipulatori.cz ceskatelevize.cz bbc.co.uk

hospodářské noviny DVTV co ne zaujme při přihlašování na email - aktualně.cz v případě vyhledávání konkrétní zprávy sleduji více dostupných serverů dle toho co mi nabídne vyhledávač

Hospodářské noviny (ihned), iDNES, Česká televize, Seznam, Novinky.cz

idnes dvtv stream seznam zprávy

Idnes Novinky Aktuàlně Čt

idnes novinky

Idnes

Idnes

idnes

iDnes

idnes

Idnes, ČT24, Aktuálně, Metro

idnes, e15, lidovky.cz, neovlivni.cz

idnes, info.cz

iDnes, někdy Novinky, případně další

Idnes, novinky

idnes, novinky

idnes, novinky, ihned, dvtv

idnes, novinky.cz, cnn

Idnes, reflex, víc si teď nevzpomenu

idnes, sbs

Idnes, seznam

Idnes, seznam

idnes, seznam

Idnes, seznam zprávy, Čt zprávy, airnet, ..

Idnes, seznam, bbc

idnes, seznam, dvtv, parlamentní listy, centrum

idnes, seznam, hn

Idnes, seznam, ihned, aktuálně

Idnes,Reflex..

Idnes. HN, BBC, Al Jazeera, CNN

idnes.cz aktuálně.cz novinky.cz BBC news

Idnes.cz Lidovky.cz Info.cz HN.cz NBC.com

idnes.cz

Idnes.cz, aktualne.cz

iDNES.cz, E15, Seznam, iVysílání ČT

idnes.cz, ihned.cz, zpravy.rozhlas.cz

idnes.cz, iSport.cz, CNN, ČT, Česky rozhlas

idnes.cz, novinky.cz, ihned.cz, denik.cz, cnn.com

idnes.cz, novinky.cz, ihned.cz, irozhlas.cz, dvtv.cz

idnes.cz, seznam.cz

Idnes.cz; lidovky.cz a ct24.cz

idnes.cz; novinky.cz; aktualne.cz; elpais.es; spiegel.de...

Ihned, idnes

ihned, idnes, ČT, Seznam zprávy, Lidovky

Ihned, NY Times, aktualne, DVTV, Politico

Ihned, respekt

ihned.cz lidovky.cz theguardian.com procne.ihned.cz

ihned.cz seznam.cz centrum.cz idnes.cz

ihned.cz (Hospodářské noviny), ČT - hlavní zpravodajství

ihned.cz, aktualne.cz, deutsche welle

Ihned.cz; idnes.cz

Info.cz, idnes.cz, ceskatelevize.cz, cnn.com, ceskenoviny.cz

Irozhlas.cz

Lidovky Ihned Need2Know

Maximálně se podívám na Seznam ale ne cíleně na zprávy

Novinky, aktualne, idnes, bbc, cnn

novinky, centrum

novinky, idnes, aktualne

novinky, newsru.com, reuters, bbc, cnn apod.

novinky,parlamentní

Novinky.cz

Novinky.cz

Novinky.cz, centrum.cz, dvtv.cz, seznam.cz

Novinky.cz, iDnes.cz

novinky.cz, seznam.cz, idnes.cz, opojisteni.cz

Novinky.cz, tn.cz, teplický deník, blesk.cz

Novinky.cz, TV Nova, Udalosti CT, DVTV, Prima TV

pouze TV

Respekt, Novinky, The Guardian, BBC, Hospodářské noviny

seznam

seznam

seznam tv, dvtv, zpravodajství ČT, idnes, lidovky, neviditelný pes, aktuálně

seznam, idnes

Seznam, Novinky

seznam, novinky, idnes, atlas, e15

Seznam, onet,

seznam, onet, yahoo, gopgle, wp

Seznam.cz i jiné

seznam.cz

seznam.cz

Seznam.cz, prima

Seznam.cz,Neovlivni.cz,Forum.cz.......

sleduji pouze TV

Týden.cz Novinky.cz IDNES.cz Aktuálně.cz Ceskenoviny.cz

www.strach.cz

Zahr: New York Times, Washington Post,CNN, The Guardian, Politico ČR: iDnes, Aktuálně.cz, Info.cz, HlídacíPes.org

ziadne; o diani sa dozvedam hlavne cez cinost nadnarodnych organizacii krtore sa snazia toto dianie regulovat.. napr. Avaaz, CitizenGO, Clovek v ohrozeni, Magna, ...

10. Jak moc byste byli ochotni zaplatit za digitální obsah (online zprávy, články) v příštích 12 měsících na vašem oblíbeném serveru (v případě zpoplatnění)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neochotný/á8744,85 %44,85 %  
spíše neochotný/á7639,18 %39,18 %  
spíše ochotný/á2713,92 %13,92 %  
ochotný/á42,06 %2,06 %  

Graf

11. Za jaký typ zpravodajského obsahu byste byli ochotni zaplatit, jelikož má pro Vás přidanou hodnotu? (můžete vybrat i více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádný z těchto uvedených6634,02 %34,02 %  
Hloubkové analýzy a vysvětlení5829,9 %29,9 %  
Nejnovější zprávy z domova i zahraničí4925,26 %25,26 %  
Zprávy, které se týkají Vaší profese, zaměstnání4523,2 %23,2 %  
Specializované zprávy, které se týkají Vašich zájmů (sport, kultura, ...)4322,16 %22,16 %  
Komentáře a názory2814,43 %14,43 %  
Rozhovory2512,89 %12,89 %  
Přístup do archivu zpráv2412,37 %12,37 %  
Zábavný obsah105,15 %5,15 %  
žádný21,03 %1,03 %  
Něco jako Motejlek nebo Reuters kde jsou rady k investicim, které člověk nikde jinde nenakde10,52 %0,52 %  
zahrada, design10,52 %0,52 %  
Jen když by nebyly žádné slušné zprávy zdarma10,52 %0,52 %  
ekologie10,52 %0,52 %  
pravdive spravy o tom co sa deje vo svete10,52 %0,52 %  
muselo by se to týkat mé podnikatelské činnosti10,52 %0,52 %  
to je dost idividuální...10,52 %0,52 %  
za nic co mám mi stačí10,52 %0,52 %  

Graf

12. Předplatili jste si v posledním roce nějaký online zpravodajský obsah či jednorázově zaplatili za přečtení článku či podobného obsahu online? (digitální předplatné, kombinace tištěného a digitálního předplatného, zpravodajské mobilní/tabletové aplikace)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16886,6 %86,6 %  
ano2613,4 %13,4 %  

Graf

13. Jakým z těchto způsobů jste zaplatili za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
platba za měsíční/čtvrtletní nebo roční předplatné1869,23 %9,28 %  
přeplacené tištěné vydání, které zahrnovalo i digitální přístup ke zprávám830,77 %4,12 %  
jednorázová platba za článek, vydání, číslo415,38 %2,06 %  
finanční podpora (dar) na podporu digitálního zpravodajství13,85 %0,52 %  
Predplatne hospodarskych novin od VSE pro studenty13,85 %0,52 %  

Graf

14. Jaké byly hlavní důvody, které Vás přesvědčili zaplatit za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Byl to jediný způsob, jak se dostat ke specializovaným informacím1246,15 %6,19 %  
Získal/a jsem tak přístup k tištěné i online verzi zpráv1038,46 %5,15 %  
Jednalo se o cenově výhodnou nabídku726,92 %3,61 %  
Rád sleduji zprávy z několika zdrojů najednou726,92 %3,61 %  
Můj oblíbený zdroj informací neposkytuje obsah zdarma623,08 %3,09 %  
Chtěl/a jsem finančně podpořit žurnalismus623,08 %3,09 %  
Bylo to levnější než platit za tištěné noviny/obsah311,54 %1,55 %  
Chtěl/a jsem mít přístup k informacím, který většina lidí nemá13,85 %0,52 %  
Můj oblíbený zdroj informací neposkytuje obsah zcela zdarma, pouze některé články13,85 %0,52 %  
Byly zde benefity z předplatného jiné než přístup ke zprávám (obsah bez reklam, přístup k exkluzivnímu obsahu, členství v klubu atd.)13,85 %0,52 %  
zvolení Zemana a Babiš v podhradí13,85 %0,52 %  

Graf

15. Jaké byly hlavní důvody, proč jste v posledním roce neplatili za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sleduji zpravodajský obsah zdarma11769,64 %60,31 %  
Za online zpravodajství nemá smysl platit6035,71 %30,93 %  
Můj oblíbený zdroj informací neposkytuje placený obsah3017,86 %15,46 %  
Zprávy mě tolik nezajímají2816,67 %14,43 %  
Nerad/a poskytuji své bankovní informace online2011,9 %10,31 %  
Nemůžu si to v současnosti finančně dovolit1710,12 %8,76 %  
Preferuji tištěnou podobu novin137,74 %6,7 %  
Nejsem dostatečně online84,76 %4,12 %  
Obával/a jsem, že bude obtížné předplatné zrušit31,79 %1,55 %  
Prijde mi že to za to nestojí, že to prostě ozelim.10,6 %0,52 %  
Nemám k tomu důvod10,6 %0,52 %  
Mám v práci přihlášení zdarma10,6 %0,52 %  
Poskytla jsem finanční dar svému oblíbenému serveru (A2larm)10,6 %0,52 %  
ani nevím, že se někde za to musí platit10,6 %0,52 %  
Protože se většina da dohledat bezplatně.10,6 %0,52 %  
nedostatek času se věnovat jejich sledování10,6 %0,52 %  
nedostatek času, příliš bych nevyužila10,6 %0,52 %  
vobec ma to nezaujima, ani zdarma nesledujem spravodajstvo10,6 %0,52 %  
Lži nepotřebuji vědět10,6 %0,52 %  
dokud existují zdroje informací, za které nemusím platit, nebudu10,6 %0,52 %  
neměl jsem dostatečnou pobídku10,6 %0,52 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

  • odpověď 20 000 Kč a méně:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní škola na otázku 3. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

7. Jak hledáte informace/zprávy na internetu?

  • odpověď Jdu přímo na konkrétní zpravodajský server:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Získal/a jsem tak přístup k tištěné i online verzi zpráv na otázku 14. Jaké byly hlavní důvody, které Vás přesvědčili zaplatit za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Předplatili jste si v posledním roce nějaký online zpravodajský obsah či jednorázově zaplatili za přečtení článku či podobného obsahu online? (digitální předplatné, kombinace tištěného a digitálního předplatného, zpravodajské mobilní/tabletové aplikace)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Byl to jediný způsob, jak se dostat ke specializovaným informacím na otázku 14. Jaké byly hlavní důvody, které Vás přesvědčili zaplatit za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

8. Jak moc se zajímáte o veřejné dění a události ve světe?

  • odpověď spíše zajímám:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 30 min na otázku 5. Kolik času denně průměrně strávíte na internetu?

12. Předplatili jste si v posledním roce nějaký online zpravodajský obsah či jednorázově zaplatili za přečtení článku či podobného obsahu online? (digitální předplatné, kombinace tištěného a digitálního předplatného, zpravodajské mobilní/tabletové aplikace)

  • odpověď ano:
    • 7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi platba za měsíční/čtvrtletní nebo roční předplatné na otázku 13. Jakým z těchto způsobů jste zaplatili za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)
    • 7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Byl to jediný způsob, jak se dostat ke specializovaným informacím na otázku 14. Jaké byly hlavní důvody, které Vás přesvědčili zaplatit za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)
    • 7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Získal/a jsem tak přístup k tištěné i online verzi zpráv na otázku 14. Jaké byly hlavní důvody, které Vás přesvědčili zaplatit za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

3. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

5. Kolik času denně průměrně strávíte na internetu?

6. Typicky, jak často sledujete/čtete zprávy? (TV, rádio, noviny, online)

7. Jak hledáte informace/zprávy na internetu?

8. Jak moc se zajímáte o veřejné dění a události ve světe?

10. Jak moc byste byli ochotni zaplatit za digitální obsah (online zprávy, články) v příštích 12 měsících na vašem oblíbeném serveru (v případě zpoplatnění)?

11. Za jaký typ zpravodajského obsahu byste byli ochotni zaplatit, jelikož má pro Vás přidanou hodnotu? (můžete vybrat i více možností)

12. Předplatili jste si v posledním roce nějaký online zpravodajský obsah či jednorázově zaplatili za přečtení článku či podobného obsahu online? (digitální předplatné, kombinace tištěného a digitálního předplatného, zpravodajské mobilní/tabletové aplikace)

13. Jakým z těchto způsobů jste zaplatili za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

14. Jaké byly hlavní důvody, které Vás přesvědčili zaplatit za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

15. Jaké byly hlavní důvody, proč jste v posledním roce neplatili za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

3. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

5. Kolik času denně průměrně strávíte na internetu?

6. Typicky, jak často sledujete/čtete zprávy? (TV, rádio, noviny, online)

7. Jak hledáte informace/zprávy na internetu?

8. Jak moc se zajímáte o veřejné dění a události ve světe?

10. Jak moc byste byli ochotni zaplatit za digitální obsah (online zprávy, články) v příštích 12 měsících na vašem oblíbeném serveru (v případě zpoplatnění)?

11. Za jaký typ zpravodajského obsahu byste byli ochotni zaplatit, jelikož má pro Vás přidanou hodnotu? (můžete vybrat i více možností)

12. Předplatili jste si v posledním roce nějaký online zpravodajský obsah či jednorázově zaplatili za přečtení článku či podobného obsahu online? (digitální předplatné, kombinace tištěného a digitálního předplatného, zpravodajské mobilní/tabletové aplikace)

13. Jakým z těchto způsobů jste zaplatili za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

14. Jaké byly hlavní důvody, které Vás přesvědčili zaplatit za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

15. Jaké byly hlavní důvody, proč jste v posledním roce neplatili za zpravodajský obsah online? (můžete vybrat i více možností)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hallerová, K.Sledování zpráv online a ochota platit za obsah (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://sledovani-zprav-online-a-och.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.