Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Slevy na BIO a regionální potraviny.

Slevy na BIO a regionální potraviny.

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Šindler
Šetření:17. 11. 2014 - 17. 12. 2014
Počet respondentů:110
Počet otázek (max/průměr):20 / 20
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění mého dotazníku, který mi poslouží pro sběr a následnou analýzu dat. Tyto data budou použita pro praktickou část mé bakalářské práce na téma: Aktuální trendy psychologie reklamy. Konkrétně se zaměřením na slevy BIO a regionálních potravin.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7265,45 %65,45 %  
Muž3834,55 %34,55 %  

Graf

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SOŠ s maturitou4944,55 %44,55 %  
3834,55 %34,55 %  
87,27 %7,27 %  
SOU65,45 %5,45 %  
VOŠ54,55 %4,55 %  
SOŠ32,73 %2,73 %  
žádné10,91 %0,91 %  

Graf

3. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 26 let6760,91 %60,91 %  
27 – 40 let2320,91 %20,91 %  
41 – 50 let1412,73 %12,73 %  
51 – 60 let43,64 %3,64 %  
Ani jeden interval21,82 %1,82 %  

Graf

4. Bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město 5001 – 50 000 obyvatel3430,91 %30,91 %  
Město nad 100 000 obyvatel3430,91 %30,91 %  
Město 50 001 – 100 000 obyvatel1917,27 %17,27 %  
Obec1614,55 %14,55 %  
Město do 5000 obyvatel76,36 %6,36 %  

Graf

5. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obchodní řetězce(Albert, Lidl, Kaufland apod.)8779,09 %79,09 %  
Malé prodejny potravin(obchody typu Zelenina Ovoce)2018,18 %18,18 %  
Specializované prodejny s BIO a regionálními potravinami54,55 %4,55 %  
Nakupování potravin pomocí internetu10,91 %0,91 %  

Graf

6. Kolikrát do týdne chodíte na větší nákup:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou5650,91 %50,91 %  
Dvakrát3128,18 %28,18 %  
Nenakupuji1110 %10 %  
Více jak třikrát65,45 %5,45 %  
Třikrát65,45 %5,45 %  

Graf

7. Preferujete při nákupu potravin Bio potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne3935,45 %35,45 %  
Spíše ano3027,27 %27,27 %  
Ne2522,73 %22,73 %  
Nevím1210,91 %10,91 %  
Ano43,64 %3,64 %  

Graf

8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4641,82 %41,82 %  
Nevím2018,18 %18,18 %  
Spíše ne1715,45 %15,45 %  
Ano1513,64 %13,64 %  
Ne1210,91 %10,91 %  

Graf

9. Během nákupu zpozorujete nad nabízeným výrobkem nápis „Sleva“.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jdu blíže, zjistit o jakou „slevu“ se jedná8072,73 %72,73 %  
při nákupu běžně vyhledávám slevy1917,27 %17,27 %  
Pokračuji v nákupu a nevěnuji těmto nápisům pozornost1110 %10 %  

Graf

10. Když v obchodě uvidíte slevu 10% na potraviny, tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upoutá moji pozornost5953,64 %53,64 %  
Nevšímám si takových slev5045,45 %45,45 %  
Okamžitě kupuji10,91 %0,91 %  

Graf

11. Když v obchodě uvidíte slevu 25% na potraviny, tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upoutá moji pozornost8678,18 %78,18 %  
Nevšímám si takových slev1816,36 %16,36 %  
Okamžitě kupuji65,45 %5,45 %  

Graf

12. Když v obchodě uvidíte slevu 50% na potraviny, tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upoutá moji pozornost8072,73 %72,73 %  
Okamžitě kupuji2018,18 %18,18 %  
Nevšímám si takových slev109,09 %9,09 %  

Graf

13. Pokud uvidíte Bio potravinu ve slevě tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Porovnám její cenu s jinou „stejnou “ potravinou a pokud vychází cenově stejně nebo i výhodněji, dám ji přednost7063,64 %63,64 %  
Sleva na BIO potravinu není pro mne důvod k její koupi2623,64 %23,64 %  
Ihned kupuji1412,73 %12,73 %  

Graf

14. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na Bio potraviny pro jejich koupi:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nad 50%3733,64 %33,64 %  
Do 50%3430,91 %30,91 %  
Do 25%3430,91 %30,91 %  
Do 15%54,55 %4,55 %  

Graf

15. pokud uvidíte regionální potravinu ve slevě tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Porovnám její cenu s jinou „stejnou “ potravinou a pokud vychází cenově stejně nebo i výhodněji, dám ji přednost7164,55 %64,55 %  
Sleva na regionální potravinu není pro mne důvod k její koupi2220 %20 %  
Ihned kupuji1412,73 %12,73 %  
Sleva na BIO potravinu není pro mne důvod k její koupi32,73 %2,73 %  

Graf

16. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na regionální potraviny pro jejich koupi:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 25%4036,36 %36,36 %  
Do 50%3229,09 %29,09 %  
Nad 50%2724,55 %24,55 %  
Do 15%1110 %10 %  

Graf

17. Při nákupu BIO potravin se rozhoduji na základě reklamy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neznám reklamy na tyto potraviny6155,45 %55,45 %  
Nesouhlasím4339,09 %39,09 %  
souhlasím65,45 %5,45 %  

Graf

18. Dáváte přednost potravinám vyrobeným v regionu Vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5852,73 %52,73 %  
Ne5247,27 %47,27 %  

Graf

19. Zajímáte se o místu výroby potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7366,36 %66,36 %  
Ne3733,64 %33,64 %  

Graf

20. Jakým potravinám dáváte přednost z hlediska původu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potraviny z ČR7063,64 %63,64 %  
Původ nesleduji2119,09 %19,09 %  
Potraviny z mého regionu1311,82 %11,82 %  
Zahraniční potraviny65,45 %5,45 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Když v obchodě uvidíte slevu 10% na potraviny, tak:

  • odpověď Nevšímám si takových slev:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevšímám si takových slev na otázku 11. Když v obchodě uvidíte slevu 25% na potraviny, tak:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pokračuji v nákupu a nevěnuji těmto nápisům pozornost na otázku 9. Během nákupu zpozorujete nad nabízeným výrobkem nápis „Sleva“.
  • odpověď Upoutá moji pozornost:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím na otázku 8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?

14. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na Bio potraviny pro jejich koupi:

  • odpověď Nad 50%:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nad 50% na otázku 16. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na regionální potraviny pro jejich koupi:

17. Při nákupu BIO potravin se rozhoduji na základě reklamy:

  • odpověď Neznám reklamy na tyto potraviny:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nenakupuji na otázku 6. Kolikrát do týdne chodíte na větší nákup:

18. Dáváte přednost potravinám vyrobeným v regionu Vašeho bydliště?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potraviny z mého regionu na otázku 20. Jakým potravinám dáváte přednost z hlediska původu?
  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?

19. Zajímáte se o místu výroby potravin?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 15% na otázku 16. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na regionální potraviny pro jejich koupi:
  • odpověď Ne:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Původ nesleduji na otázku 20. Jakým potravinám dáváte přednost z hlediska původu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Věk:

4. Bydliště:

5. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?

6. Kolikrát do týdne chodíte na větší nákup:

7. Preferujete při nákupu potravin Bio potraviny?

8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?

9. Během nákupu zpozorujete nad nabízeným výrobkem nápis „Sleva“.

10. Když v obchodě uvidíte slevu 10% na potraviny, tak:

11. Když v obchodě uvidíte slevu 25% na potraviny, tak:

12. Když v obchodě uvidíte slevu 50% na potraviny, tak:

13. Pokud uvidíte Bio potravinu ve slevě tak:

14. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na Bio potraviny pro jejich koupi:

15. pokud uvidíte regionální potravinu ve slevě tak:

16. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na regionální potraviny pro jejich koupi:

17. Při nákupu BIO potravin se rozhoduji na základě reklamy:

18. Dáváte přednost potravinám vyrobeným v regionu Vašeho bydliště?

19. Zajímáte se o místu výroby potravin?

20. Jakým potravinám dáváte přednost z hlediska původu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Věk:

4. Bydliště:

5. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?

6. Kolikrát do týdne chodíte na větší nákup:

7. Preferujete při nákupu potravin Bio potraviny?

8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?

9. Během nákupu zpozorujete nad nabízeným výrobkem nápis „Sleva“.

10. Když v obchodě uvidíte slevu 10% na potraviny, tak:

11. Když v obchodě uvidíte slevu 25% na potraviny, tak:

12. Když v obchodě uvidíte slevu 50% na potraviny, tak:

13. Pokud uvidíte Bio potravinu ve slevě tak:

14. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na Bio potraviny pro jejich koupi:

15. pokud uvidíte regionální potravinu ve slevě tak:

16. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na regionální potraviny pro jejich koupi:

17. Při nákupu BIO potravin se rozhoduji na základě reklamy:

18. Dáváte přednost potravinám vyrobeným v regionu Vašeho bydliště?

19. Zajímáte se o místu výroby potravin?

20. Jakým potravinám dáváte přednost z hlediska původu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šindler, T.Slevy na BIO a regionální potraviny. (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://slevy-na-bio-a-regionalni-po.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.