Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Slevy na BIO a regionální potraviny.

Slevy na BIO a regionální potraviny.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Šindler
Šetření:17. 11. 2014 - 17. 12. 2014
Počet respondentů:110
Počet otázek (max/průměr):20 / 20
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění mého dotazníku, který mi poslouží pro sběr a následnou analýzu dat. Tyto data budou použita pro praktickou část mé bakalářské práce na téma: Aktuální trendy psychologie reklamy. Konkrétně se zaměřením na slevy BIO a regionálních potravin.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7265,45 %65,45 %  
Muž3834,55 %34,55 %  

Graf

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SOŠ s maturitou4944,55 %44,55 %  
3834,55 %34,55 %  
87,27 %7,27 %  
SOU65,45 %5,45 %  
VOŠ54,55 %4,55 %  
SOŠ32,73 %2,73 %  
žádné10,91 %0,91 %  

Graf

3. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 26 let6760,91 %60,91 %  
27 – 40 let2320,91 %20,91 %  
41 – 50 let1412,73 %12,73 %  
51 – 60 let43,64 %3,64 %  
Ani jeden interval21,82 %1,82 %  

Graf

4. Bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město 5001 – 50 000 obyvatel3430,91 %30,91 %  
Město nad 100 000 obyvatel3430,91 %30,91 %  
Město 50 001 – 100 000 obyvatel1917,27 %17,27 %  
Obec1614,55 %14,55 %  
Město do 5000 obyvatel76,36 %6,36 %  

Graf

5. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obchodní řetězce(Albert, Lidl, Kaufland apod.)8779,09 %79,09 %  
Malé prodejny potravin(obchody typu Zelenina Ovoce)2018,18 %18,18 %  
Specializované prodejny s BIO a regionálními potravinami54,55 %4,55 %  
Nakupování potravin pomocí internetu10,91 %0,91 %  

Graf

6. Kolikrát do týdne chodíte na větší nákup:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou5650,91 %50,91 %  
Dvakrát3128,18 %28,18 %  
Nenakupuji1110 %10 %  
Více jak třikrát65,45 %5,45 %  
Třikrát65,45 %5,45 %  

Graf

7. Preferujete při nákupu potravin Bio potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne3935,45 %35,45 %  
Spíše ano3027,27 %27,27 %  
Ne2522,73 %22,73 %  
Nevím1210,91 %10,91 %  
Ano43,64 %3,64 %  

Graf

8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4641,82 %41,82 %  
Nevím2018,18 %18,18 %  
Spíše ne1715,45 %15,45 %  
Ano1513,64 %13,64 %  
Ne1210,91 %10,91 %  

Graf

9. Během nákupu zpozorujete nad nabízeným výrobkem nápis „Sleva“.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jdu blíže, zjistit o jakou „slevu“ se jedná8072,73 %72,73 %  
při nákupu běžně vyhledávám slevy1917,27 %17,27 %  
Pokračuji v nákupu a nevěnuji těmto nápisům pozornost1110 %10 %  

Graf

10. Když v obchodě uvidíte slevu 10% na potraviny, tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upoutá moji pozornost5953,64 %53,64 %  
Nevšímám si takových slev5045,45 %45,45 %  
Okamžitě kupuji10,91 %0,91 %  

Graf

11. Když v obchodě uvidíte slevu 25% na potraviny, tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upoutá moji pozornost8678,18 %78,18 %  
Nevšímám si takových slev1816,36 %16,36 %  
Okamžitě kupuji65,45 %5,45 %  

Graf

12. Když v obchodě uvidíte slevu 50% na potraviny, tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upoutá moji pozornost8072,73 %72,73 %  
Okamžitě kupuji2018,18 %18,18 %  
Nevšímám si takových slev109,09 %9,09 %  

Graf

13. Pokud uvidíte Bio potravinu ve slevě tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Porovnám její cenu s jinou „stejnou “ potravinou a pokud vychází cenově stejně nebo i výhodněji, dám ji přednost7063,64 %63,64 %  
Sleva na BIO potravinu není pro mne důvod k její koupi2623,64 %23,64 %  
Ihned kupuji1412,73 %12,73 %  

Graf

14. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na Bio potraviny pro jejich koupi:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nad 50%3733,64 %33,64 %  
Do 50%3430,91 %30,91 %  
Do 25%3430,91 %30,91 %  
Do 15%54,55 %4,55 %  

Graf

15. pokud uvidíte regionální potravinu ve slevě tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Porovnám její cenu s jinou „stejnou “ potravinou a pokud vychází cenově stejně nebo i výhodněji, dám ji přednost7164,55 %64,55 %  
Sleva na regionální potravinu není pro mne důvod k její koupi2220 %20 %  
Ihned kupuji1412,73 %12,73 %  
Sleva na BIO potravinu není pro mne důvod k její koupi32,73 %2,73 %  

Graf

16. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na regionální potraviny pro jejich koupi:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 25%4036,36 %36,36 %  
Do 50%3229,09 %29,09 %  
Nad 50%2724,55 %24,55 %  
Do 15%1110 %10 %  

Graf

17. Při nákupu BIO potravin se rozhoduji na základě reklamy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neznám reklamy na tyto potraviny6155,45 %55,45 %  
Nesouhlasím4339,09 %39,09 %  
souhlasím65,45 %5,45 %  

Graf

18. Dáváte přednost potravinám vyrobeným v regionu Vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5852,73 %52,73 %  
Ne5247,27 %47,27 %  

Graf

19. Zajímáte se o místu výroby potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7366,36 %66,36 %  
Ne3733,64 %33,64 %  

Graf

20. Jakým potravinám dáváte přednost z hlediska původu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potraviny z ČR7063,64 %63,64 %  
Původ nesleduji2119,09 %19,09 %  
Potraviny z mého regionu1311,82 %11,82 %  
Zahraniční potraviny65,45 %5,45 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Když v obchodě uvidíte slevu 10% na potraviny, tak:

  • odpověď Nevšímám si takových slev:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevšímám si takových slev na otázku 11. Když v obchodě uvidíte slevu 25% na potraviny, tak:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pokračuji v nákupu a nevěnuji těmto nápisům pozornost na otázku 9. Během nákupu zpozorujete nad nabízeným výrobkem nápis „Sleva“.
  • odpověď Upoutá moji pozornost:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím na otázku 8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?

14. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na Bio potraviny pro jejich koupi:

  • odpověď Nad 50%:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nad 50% na otázku 16. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na regionální potraviny pro jejich koupi:

17. Při nákupu BIO potravin se rozhoduji na základě reklamy:

  • odpověď Neznám reklamy na tyto potraviny:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nenakupuji na otázku 6. Kolikrát do týdne chodíte na větší nákup:

18. Dáváte přednost potravinám vyrobeným v regionu Vašeho bydliště?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potraviny z mého regionu na otázku 20. Jakým potravinám dáváte přednost z hlediska původu?
  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?

19. Zajímáte se o místu výroby potravin?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 15% na otázku 16. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na regionální potraviny pro jejich koupi:
  • odpověď Ne:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Původ nesleduji na otázku 20. Jakým potravinám dáváte přednost z hlediska původu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Věk:

4. Bydliště:

5. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?

6. Kolikrát do týdne chodíte na větší nákup:

7. Preferujete při nákupu potravin Bio potraviny?

8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?

9. Během nákupu zpozorujete nad nabízeným výrobkem nápis „Sleva“.

10. Když v obchodě uvidíte slevu 10% na potraviny, tak:

11. Když v obchodě uvidíte slevu 25% na potraviny, tak:

12. Když v obchodě uvidíte slevu 50% na potraviny, tak:

13. Pokud uvidíte Bio potravinu ve slevě tak:

14. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na Bio potraviny pro jejich koupi:

15. pokud uvidíte regionální potravinu ve slevě tak:

16. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na regionální potraviny pro jejich koupi:

17. Při nákupu BIO potravin se rozhoduji na základě reklamy:

18. Dáváte přednost potravinám vyrobeným v regionu Vašeho bydliště?

19. Zajímáte se o místu výroby potravin?

20. Jakým potravinám dáváte přednost z hlediska původu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Věk:

4. Bydliště:

5. V jakém typu prodejen nejčastěji nakupujete ?

6. Kolikrát do týdne chodíte na větší nákup:

7. Preferujete při nákupu potravin Bio potraviny?

8. Preferujete při nákupu potravin regionální potraviny?

9. Během nákupu zpozorujete nad nabízeným výrobkem nápis „Sleva“.

10. Když v obchodě uvidíte slevu 10% na potraviny, tak:

11. Když v obchodě uvidíte slevu 25% na potraviny, tak:

12. Když v obchodě uvidíte slevu 50% na potraviny, tak:

13. Pokud uvidíte Bio potravinu ve slevě tak:

14. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na Bio potraviny pro jejich koupi:

15. pokud uvidíte regionální potravinu ve slevě tak:

16. Jaká je pro vás rozhodující procentuální sleva na regionální potraviny pro jejich koupi:

17. Při nákupu BIO potravin se rozhoduji na základě reklamy:

18. Dáváte přednost potravinám vyrobeným v regionu Vašeho bydliště?

19. Zajímáte se o místu výroby potravin?

20. Jakým potravinám dáváte přednost z hlediska původu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šindler, T.Slevy na BIO a regionální potraviny. (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://slevy-na-bio-a-regionalni-po.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.