Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Služby MHD v Praze
Služby MHD v Praze
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Linda Kleňhová |
---|---|
Šetření: | 23. 03. 2013 - 30. 03. 2013 |
Počet respondentů: | 147 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 18.32 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 79,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:21 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentka Vysoké školy obchodní v Praze a ráda bych Vás tímto poprosila o vyplnění dotazníku zaměřeného na služby MHD v Praze. Dotazník je určen především pro respondenty, kteří služeb MHD využívají, ale není to podmínkou. Výsledky dotazníku budou použity v praktické částí mé diplomové práce.
Předem Vám děkuji za Váš čas:-)
Bc. Linda kleňhová
Odpovědi respondentů
1. Využíváte služeb MHD v Praze?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 2, NE → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 142 | 96,6 % | 96,6 % |
NE | 5 | 3,4 % | 3,4 % |
2. Jak často služeb využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Denně | 68 | 47,89 % | 46,26 % |
Téměř denně | 36 | 25,35 % | 24,49 % |
Méně | 25 | 17,61 % | 17,01 % |
2-3 týdně | 13 | 9,15 % | 8,84 % |
3. Kolik měsíčně utratíte za MHD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
150-300 Kč | 79 | 55,63 % | 53,74 % |
300-600 Kč | 32 | 22,54 % | 21,77 % |
Do 150 Kč | 26 | 18,31 % | 17,69 % |
Více | 5 | 3,52 % | 3,4 % |
4. Myslíte si, že je částka relevantní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 88 | 61,97 % | 59,86 % |
Ne | 54 | 38,03 % | 36,73 % |
5. Přijde Vám cena 110 Kč za 24hod. jízdenku využívající zejména turisty přijatelná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 80 | 56,34 % | 54,42 % |
Ne | 62 | 43,66 % | 42,18 % |
6. Jaký způsob jízdného preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Opencard | 84 | 59,15 % | 57,14 % |
Kupony MHD v tištěné podobě | 23 | 16,2 % | 15,65 % |
SMS jízdenky | 19 | 13,38 % | 12,93 % |
Jízdenky | 11 | 7,75 % | 7,48 % |
Jezdím na černo :-) | 5 | 3,52 % | 3,4 % |
7. Jaké dopravní prostředky k přepravě používáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Prostředky MHD (autobus, metro, vlak, tramvaj) → otázka č. 8, Automobil → otázka č. 18, Motocykl → otázka č. 18, Kolo → otázka č. 18, Jiné → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Prostředky MHD (autobus, metro, vlak, tramvaj) | 125 | 85,03 % | 85,03 % |
Automobil | 20 | 13,61 % | 13,61 % |
Kolo | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
8. Které používáte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Metro | 63 | 50,4 % | 42,86 % |
Tramvaj | 34 | 27,2 % | 23,13 % |
Autobus | 24 | 19,2 % | 16,33 % |
Vlak | 4 | 3,2 % | 2,72 % |
9. Jste spokojeni s návazností spojů a přesností příjezdů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 87 | 69,6 % | 59,18 % |
Ne | 38 | 30,4 % | 25,85 % |
10. Co si myslíte, že patří mezi hlavní přednosti MHD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rychlost | 65 | 52 % | 44,22 % |
Cena | 41 | 32,8 % | 27,89 % |
Přesnost | 33 | 26,4 % | 22,45 % |
Nemá žádné přednosti | 29 | 23,2 % | 19,73 % |
Komfort | 9 | 7,2 % | 6,12 % |
11. Myslíte si, že je MHD v Praze dobře dostupné a srozumitelné pro turisty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 63 | 50,4 % | 42,86 % |
Ano | 35 | 28 % | 23,81 % |
Spíše ne | 21 | 16,8 % | 14,29 % |
Ne | 6 | 4,8 % | 4,08 % |
12. Co si myslíte, že by bylo vhodné zlepšit a čím tak zpestřit dosavadní nabídku?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
nevim
-
-
...
...
A
aby pracovníci v MHD uměli anglicky
Automaticky vyhazovat bezdomovce z mhd.
Bus/tram jede do každé prdele, takže bych nic nezlepšovala. Možná ve špičce by bylo dobré některé spoje posílit. Občas mám pocit, že v tom davu stojím na jedné noze a ještě ani ne na vlastní.
castejsi spoje metra
cena jízdného
Cena,množství linek
Častá kontrola vozů a minimalizovat tak např. výskyt bezdomovců v MHD. Větší péče o čistotu v MHD (např. čistota textilních sedaček)
častěji umývat tyče na držení, občas se k ni přilepíte jak ke žvýkačce
čistota
čistota
Čistota
čistota v MHD
čistota, snížit počet bezdomovců
čistotu
čistotu dopravních prostředků, více informačních prostředků
Čistotu v MHD, eliminovat přítomnost bezdomovců
čistotu,
dostačující
dostavet konečně trasu D
elektronické tabule po celé Praze (tabule ukáže, za kolik jaká tramvaj a autobus pojede, nebo zda má tram. nebo bus zpoždění)
Hlaseni v mhd i v anglickem jazyce
Hlavní by bylo neklamat lidé, že tramvaje ve špičce jezdí každé 3 min. např. 22 - jezdí jednou za 10 min a pak jedou 2 za sebou. Další je aby nerušily některé linky (nekrátily).
Hodiny na zastávkách a displej se zobrazením dalšího autobusu, vlaku, tram,...
hospodaření DPP
Chování řidičů v autobusech příměstských linek (3XX)
Chtělo by to zlepšit čas příjezdů a odjezdů autobusů a chování jejich řidičů. Známá klasika, kdy řidič schválně čeká, až celý uřícení doběhnete ke dveřím a těsně před nosem Vám zavře, už prostě není vtipná ani cokoli jiného. A MHD v Praze si jezdí kdy chce, ne podle jízdního řádu.
Komfort
komfortnější vozy, rozhodně nějaké plánky dopravy pro turisty společně s vysvětlením jak funguje systém jízdenek, snížení cen kuponů/opencard pro rezidenty
Kvalitu a vzhled zastavek
Lepší návaznost některých spojů ve večerních hodinách.
lepší návaznost spojů, levnější jízdné
Lepší podmínky pro studenty
méně bezdomovců v dopravních prostředcích, více kontrolorů
méně bezdomovců v tramvajích.
metro D
mnevím
Modernější vchody, eskalátory, nástupiště
modernější vozidla, kvalitnější informace na zastávkách hlavně u odjezdů
modernizace MHD (tramvají)
mutace do min. anglického jazyka
Myslím si, že by mělo jezdit více nízkopodlažných spojů. Především u autobusů regionálních.
myslím že ničím
nabídka se mi jeví jako dostačující :)
Nabizet slevy pro podnikatele, kteri zajistuji zamestnani lidem z prahy
např. návaznost spojů - někdy se zdá velmi dobrá, ale kvůli zpožďování spojů a také kvůli neochotě řidičů (vyjíždění ze zastávek dříve atp.)je často nevyhovující...
návaznost
Návaznost spojů, čistotu v dopravních prostředcích a také kontroly přepravujících, jelikož já za to platím a velmi často se se mnou vozí bezdomovci, kteří neplatí a ještě velmi silně jízdu znepřijemňují!
Neevim
nemenit tak zasadne trasy mhd, jak k tomu ted doslo. zajistit vetsi bezpecnost. metro o vikendu po pulnoci.
nevím
Nevim
NEVÍM
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
Nevím, kde je chyba, ale často se na mě obracejí zmatení turisté a mám problém, že já v zahraničních metropolích se dokážu zorientovat lépe než oni v Praze. Možná by to chtělo více distribuovat takové mapy, ve kterých by schématicky byly vidět jak trasy dopravních prostředků, tak podklad (= mapa Prahy s ulicemi a označenými pamětihodnostmi). Zajímavý mi přijde děs cizinců z přestupování v metru, o kterém se domnívám, že je v Praze zcela jednoduché.
nevím, turisty v Praze nerada potkávám
nevim,a le u otázky č.3 chybí možnost že neplatim :)
nicim
Nižší ceny, čistší dopravní prostředky
no idea
obnovit bus 152 v plnem rezimu
Obnovit zrušené spoje, zlevnit jízdné
orientace
Osobně mi více vyhovovali starší typy vozů - hlavně tramvají. Nové typy vozů jsou velice nepraktické pro cestující, kteří jsou nuceni při cestě stát, sedačky se dle mého názoru lépe udržují na čistě dřevěných sedačkách ve strarších typech tramvají než ty, které jsou potaženy látkou, které mi přijdou nahygienické.
Po zavedení posledních úspor už je hodně znát, že intervaly jsou delší a návaznost horší, než před úsporami
pohodlí
pomocná síla u dveří pro pomoc s kočárky atd.
popisky v angličtině, možnost zakoupení sms jízdenky i pro cizince, přítomnost policie v nočních spojích (alespoň v centru Prahy)
pořád se dá co zlepšovat, více tras
Posílit nejvíce vytížené spoje, tam kde je to nejvíce potřeba.
Prodlouzila bych o vikendu provozni dobu metra do rannich hodin.
Prodloužit metro (myslím časově v noci) V otázce 10. bych uvítala možnost Jiné... a odpověděla bych hustota sítě MHD a její dostupnost.
propojení krátkodobých jízdenek pro turisty s dalšími možnostmi (slevy na vstupy stejně jako u opencard)
Přehledné označení zastávky autobusu na letiště i v jiných jazycích
přeložit do angličtiny
přesnost , připravenost na zimu a eliminovat bezdomovce v MHD
přesnost linek, a lepší větrání když tam jede bezdomovec tak je to mazec
Přistavět trasu D a snížit intervaly ve večerních hodinách.
Přístroje prodávající jízdenky, pracovní doba prodejních míst
rozhodně by bylo vhodné zvýšit čistotu, pořádek a bezpečnost
rozšířít autobusové spoje do nových sídlišť
Rozšířit trasy metra. Doladit návaznost některých spojů na frekventovaných (přestupních) zastávkách.
řidičské umění některých řidičů autobusu, dostat z vagonu bezdomovce
Slevové akce
snížení ceny, zlepšení návaznosti spojů, obnovení některých linek, také nechápu náhlé změny názvů zastávek, je to matoucí
tabule s on - line informacemi, kdy metro/tramvaj přijede
televize ve vagonech metra (jako mají v např. v Berlíně)
turnikety v metru, snažit se více neumožnit jízdu bezdomovcům
týdenní jízdenky
určitě nakoupit nové tramvaje, přehlednější informační letáky a značení v MHD
V MHD jezdím po Praze zatím jen za pohovory, takže pro mě jakou nezaměstnanou určitě SNÍŽIT CENU!!! Nebo by se alespoň mělo nezaměstnaným proplácet jízdné při shánění práce.
v podstatě je to vyhovující..občas je zpoždění, ale nic hrozného, snaží se popřípadě nahradit spoje, jinými
vice orientačních prvků interaktivní mapy vice variabilní jízdné lepsi pece o turisty
více spojů, čistota
Více spojů, noční provoz metra
Víkendové intervaly. Přijde mi, že když je v Praze plno lidí o víkendu.. výlety, cizinci atd... že je blbost aby to jezdilo tak málo.
vrátit původní systém
vrátit se k rozložení spojů tak jak to bylo !
Vyhnat bezdomovce z dopravních prostředků
Vyměnit nehygienické polstrované sedačky za plastové, či dřevěné.
Vzhled a čistotu MHD a dostat pryč bezdomovce
wifi připojení, klimatizace
wifi v mhd
zakazat aromatickym neplatiacim spoluobcanom pristup!
Zakázat vstup bezdomovcům :-D
zamezit vstup bezdomovců do MHD
Zlepšit by se dala především cena. Nechápu proč se sleva pro studenty dá uplatnit pouze na nulté pásmo a na první už ne.
zlepšit cestování po Praze vlakem
Zlepšit prostředí ve stanicích metra.
zlepšit údržbu a čistotu v mhd
Zlevnění ceny za dospělé, zákaz bezdomovcům do mhd
Zlevnění jízdného
Zlevnit, zvýšit počet spojů, dodržovat jízdní řády, vyhazovat bezdomovce, zvýšit čistotu
13. Myslíte si, že MHD nabízí dostatek vedlejších služeb využívající zejména turisty? Např. okružní jízdy po Praze apod.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 82 | 65,6 % | 55,78 % |
Ano | 43 | 34,4 % | 29,25 % |
14. Myslíte si, že stránky Dopravního podniku "www.dpp.cz" nabízejí dostatek přehledných a užitečných informací pro turisty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 77 | 61,6 % | 52,38 % |
Ne | 48 | 38,4 % | 32,65 % |
15. Myslíte si, že by bylo vhodné rozšířit jazykovou mutaci stránek DPP o další jazyky kromě anglického a německého jazyka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 100 | 80 % | 68,03 % |
Ne | 25 | 20 % | 17,01 % |
16. Jazykovou vybavenost zaměstnanců DPP, kteří přicházejí do přímého kontaktu s cestujícími, považujete za:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nezbytně nutnou, alespoň co se týká anglického jazyka | 81 | 64,8 % | 55,1 % |
Spíše ano, ale není to prioritní | 39 | 31,2 % | 26,53 % |
Ne, není to důležité | 5 | 4 % | 3,4 % |
17. Myslíte si, že většina těchto zaměstnanců DPP anglicky mluví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 109 | 87,2 % | 74,15 % |
Ano | 16 | 12,8 % | 10,88 % |
18. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 109 | 74,15 % | 74,15 % |
Muž | 38 | 25,85 % | 25,85 % |
19. Věk:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-25 | 104 | 71,23 % | 70,75 % |
26-39 | 33 | 22,6 % | 22,45 % |
40-55 | 9 | 6,16 % | 6,12 % |
20. Nejvýše dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské vzdělání | 83 | 56,46 % | 56,46 % |
Středoškolské vzdělání s maturitou | 54 | 36,73 % | 36,73 % |
Středoškolské vzdělání bez maturity | 6 | 4,08 % | 4,08 % |
Základní vzdělání | 4 | 2,72 % | 2,72 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.