Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Snažíte se být "trendy"?

Snažíte se být "trendy"?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Jiřičková
Šetření:14. 12. 2008 - 28. 12. 2008
Počet respondentů:347
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:22,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milí respondenti, prosím Vás o vyplnění tohoto krátkého dotazníku, který je součástí mé seminární práce - marketingového výzkumu. Tento dotazník by měl alespoň z části osvětlit chování obyvatelů České republiky z pohledu „konzumní společnosti“. Měl by pomoci zjistit, nakolik české obyvatelstvo podléhá různým trendům moderního světa v oblasti textilního zboží. Dotazník je naprosto anonymní, nemusíte se proto bát vyplnit jakékoli údaje.

Odpovědi respondentů

1. Dbáte o svůj zevnějšek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, trochu 17249,57 %49,57 %  
ano, velice15344,09 %44,09 %  
spíše ne205,76 %5,76 %  
vůbec ne20,58 %0,58 %  

Graf

2. Jak často nakupujete textilní zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maximálně jednou za měsíc13238,04 %38,04 %  
častěji než jednou za měsíc 9727,95 %27,95 %  
maximálně jednou za dva měsíce7621,9 %21,9 %  
maximálně jednou za půl roku4212,1 %12,1 %  

Graf

3. Podléháte módním trendům v oblasti textilního zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale záleží mi hlavně na funkčnosti oblečení15644,96 %44,96 %  
ano, móda mě zajímá10129,11 %29,11 %  
ne, módní trendy mě vůbec nezajímají9025,94 %25,94 %  

Graf

4. potrpíte si na značkové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
značkové oblečení nakupuji jen tehdy, když je za rozumnou cenu 25172,33 %72,33 %  
ano, nakupuji jen značkové oblečení6518,73 %18,73 %  
značkové oblečení vůbec nenakupuji318,93 %8,93 %  

Graf

5. Máte svou oblíbenou značku oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, mámotázka č. 6, nemámotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám18954,47 %54,47 %  
ano, mám 15845,53 %45,53 %  

Graf

6. jakou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nike127,59 %3,46 %  
puma95,7 %2,59 %  
Adidas85,06 %2,31 %  
Kenvelo63,8 %1,73 %  
Fishbone63,8 %1,73 %  
New Yorker42,53 %1,15 %  
Ed Hardy42,53 %1,15 %  
reserved31,9 %0,86 %  
Roxy31,9 %0,86 %  
ADIO31,9 %0,86 %  
ostatní odpovědi Vans
kaky
Emily the strange
Bershka
Orsay
Wrangler, Bushman, Salewa
broadway, blend
Lonsdale, Dr. Martens...
Burton, Horsefeathers, Roxy, Vans...
horsefeathers
orsay, reserved
Alpine pro, nike, adidas
s.Oliver, Esprit, Gerry Weber
Quiksilver
rip curl
New Yorker, Kenvelo
Atmoshere
zara
New Yorker, CaA, Orsay
fishbone,horsefeathers
cherokie
mango
Berska
AlpinePro
sam
pietro fillipi
queen of the darkness
Esprit
Amisu, Kenvelo
Rejoice
DC,Amisu
Mango, Zara, Adidas
HaM, Clockhouse, Nike, Represent
fishbone, orsay, sam, new yorker, terranova
funstorm
Nosferatu
time out, terranova
Alpine pro, NewYorker
nike, adidas, g-unit, ...
rey oice
reebok
New Yorker, Mango ,Clockhaus ,Ann Christiane...
H
Promod
HM
Zara, MNG, fitch ...
Bershka,Zara
McNeal
converse...
Orsay, Reserved, Kenvelo
momentálně Noppies
nike, roxy, envy, circa, nuget,
Adio, Horsefeathers
french conection, chanel, cath koidson
Converce,Adidas,TRN,Phillip Russel
etnies,DvS,Roxy,Vans,
G-Unit
Retro
nike,adidas,qiksilver
Gate, Amisu, Fishbone, Alpine Pro, Kenvelo, CA, HM
Guess
billabong
Nike, Fishbone
diesel, roxy
rereserved, orsay, pinkie, janis, Clockhouse
Vans,Nugget,Dakine
C and A
Quicksilver,Roxy,H
Terranova
New Yorker, C
Kaki, crow town
converse,emily the strange
cropp town
Roxy,Rip Curl,Nike
Fishbone, Amisu
nike , ecko , osiris , zoo york
Abercrombie, Hooliester, Puma, Nike, Pepe Jeans
je jich více - Dakine, Promod, Quikilver, Burton
indielabels
DC, DVS, Quiksilver, Etnies, Funstorm, Nugget
newyorker
nakupuji b tatavii, sanu babu a ostatnich etno sho
Umbro
adidas Nike
CA, New Jorker, teranova
C
adidas, nike, puma
Armani Exchange
Next
AMISU
Tally Weil
ONLY
UAX
EXE
Nike Adidas
10063,29 %28,82 % 

Graf

7. nakupujete oblečení v cizině?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, již jsem jednou či víckrát v cizině nakupoval/a 19054,76 %54,76 %  
nikdy jsem v cizině oblečení nekupoval/a13940,06 %40,06 %  
ano, pravidelně185,19 %5,19 %  

Graf

8. Vadí Vám, když na ulici potkáváte stejně oblečené lidi jako Vy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, vadí mi to hodně14040,35 %40,35 %  
spíše mi to nevadí13037,46 %37,46 %  
nevím, nevšímám si toho7722,19 %22,19 %  

Graf

9. Nakupujete v obchodech second-hand?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, častootázka č. 10, málokdyotázka č. 10, byl/a jsem zde maximálně jednouotázka č. 11, vůbecotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vůbec13839,77 %39,77 %  
málokdy9727,95 %27,95 %  
byl/a jsem zde maximálně jednou7521,61 %21,61 %  
ano, často3710,66 %10,66 %  

Graf

10. proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lze zde najít velice originální zboží8664,18 %24,78 %  
lze zde najít pěkné zboží5541,04 %15,85 %  
kvůli ceně3828,36 %10,95 %  

Graf

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena27880,12 %80,12 %  
muž6919,88 %19,88 %  

Graf

12. Přiřaďte se, prosím, do věkové kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 – 26 let 32292,8 %92,8 %  
26 – 36 let144,03 %4,03 %  
36 – 46 let 72,02 %2,02 %  
46 let a více 41,15 %1,15 %  

Graf

13. Nyní prosím zaškrtněte orientační rozmezí měsíčního příjmu Vaší rodiny

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 tis. Kč – 30 tis. Kč11434,44 %32,85 %  
5 tis. Kč – 20 tis. Kč7923,87 %22,77 %  
30 tis. Kč – 40 tis. Kč7322,05 %21,04 %  
40 tis. Kč a více 6519,64 %18,73 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Dbáte o svůj zevnějšek?

  • odpověď ano, velice:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nike na otázku 6. jakou?

3. Podléháte módním trendům v oblasti textilního zboží?

  • odpověď ne, módní trendy mě vůbec nezajímají:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ne na otázku 1. Dbáte o svůj zevnějšek?

5. Máte svou oblíbenou značku oblečení?

  • odpověď ano, mám :
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nike na otázku 6. jakou?
  • odpověď nemám:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ne na otázku 1. Dbáte o svůj zevnějšek?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi značkové oblečení vůbec nenakupuji na otázku 4. potrpíte si na značkové oblečení?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Dbáte o svůj zevnějšek?

2. Jak často nakupujete textilní zboží?

3. Podléháte módním trendům v oblasti textilního zboží?

4. potrpíte si na značkové oblečení?

5. Máte svou oblíbenou značku oblečení?

6. jakou?

7. nakupujete oblečení v cizině?

8. Vadí Vám, když na ulici potkáváte stejně oblečené lidi jako Vy?

9. Nakupujete v obchodech second-hand?

10. proč?

11. Pohlaví

12. Přiřaďte se, prosím, do věkové kategorie

13. Nyní prosím zaškrtněte orientační rozmezí měsíčního příjmu Vaší rodiny

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Dbáte o svůj zevnějšek?

2. Jak často nakupujete textilní zboží?

3. Podléháte módním trendům v oblasti textilního zboží?

4. potrpíte si na značkové oblečení?

5. Máte svou oblíbenou značku oblečení?

6. jakou?

7. nakupujete oblečení v cizině?

8. Vadí Vám, když na ulici potkáváte stejně oblečené lidi jako Vy?

9. Nakupujete v obchodech second-hand?

10. proč?

11. Pohlaví

12. Přiřaďte se, prosím, do věkové kategorie

13. Nyní prosím zaškrtněte orientační rozmezí měsíčního příjmu Vaší rodiny

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Jiřičková, E.Snažíte se být "trendy"? (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://snazite-se-byt-trendy-.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.