Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Socialistické televizní reklamy
Socialistické televizní reklamy
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Ondřej Marek |
---|---|
Šetření: | 04. 05. 2010 - 06. 05. 2010 |
Počet respondentů: | 146 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 12.24 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 38,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:49 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den!
Jsem student Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a moc by mě potěšilo, kdybyste vyplnili tento krátký dotazník!
Vaše odpovědi mi snad pomohou k lepší bakalářské práci.
Věřím, že Vás dotazník alespoň trochu pobaví.
Děkuji.
Ondřej Marek
Odpovědi respondentů
1. Sledujete v televizi reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 76 | 51,35 % | 52,05 % |
ano | 72 | 48,65 % | 49,32 % |
2. Říká Vám něco termín socialistická reklama?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 80 | 54,05 % | 54,79 % |
ne | 54 | 36,49 % | 36,99 % |
nevím | 14 | 9,46 % | 9,59 % |
3. Pokud ano, zkuste socialistickou reklamu v několika bodech definovat.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- neni na konkretno zmacku (reklama na cesnek, mleko jako takove, med,...) - nereaguje na konkurencni prostredi - "nudne" nevtirava - vtipne absurdni - "ujeta" hudba
1.) levna produkce 2.) vtipny napad 3.) nevkus
1.reklama na většinou jediný nvýrobek daného typu na trhu 2.křečovitá
Antireklama kterou předvádí ODS a SPO na svých billboardech pod vedením kreativního předáka Šloufa a svazáka Topolánka
čůráku zmrde
Hrůza děs utrpení... Na druhou stranu i po těch mnoha letech si pamatuji slogan jedné otřesné reklamy "Nic víc muže nevábí, nežli žena v hedvábí"
Charakter čistě oznamovací, bez zaměření na efektivitu.
idilka socialismu
je trapná a hnusná
jednoduchá bez invence neagresivní s malým sortimentem klidná
jednoduchá, srozumitelná, krátká, nápaditá, nepředvídatelná (tehdy)
jednoduchost,účel,omezenost,humor
jednoduše účelová, většinou bez krátkého nosného příběhu, obrazově nezajímavá, nudný komentář
Kde je táta ? No šel přeci do Jednoty pro med .... :o) Stačí ?
konina, kterou jsem sledovat 25 let :)
Mentorská, neadresná, velmi amatérská
milá, nevtíravá, neurážlivá, možná lehce naivní
moje vzpomínky na ni jsou velmi mlhavé
Naivita,prosazování poze českých výrobků
Naprosto absurdní, propaguje výrobek který nemá na daném trhu kokurenci, tedy jedinou možnou volbu. Často nepropaguje nic jenom oznamuje existenci produktu k dalšímu zpracování viz. níže odkaz na video (mléko, zelí).
nebudu
nebyla tak otravná jak at dnešní
neumětelství, naivita
nevtíravá,
no nevim jistě, ale mohla by to být proste reklama vysilana v dome socialismu.. treba na med z jednoty a pan vajicko je zahajoval:) po shlednuti videa: to je presne ten medved ketereho si pamatuju :)
Nuda Sed Bez napadu
nudná hloupá nefunkční
odpad
pan a paní vajičko
pan Vajíčko
podpora prodeje výrobků za minulého režimu
pokud to správně chápu, tak jsou myšleny televizní reklamy na tehdy československé televizi. Osobně se vzpomínkami rád vracím do té doby a pak jsem rád, že už jde pouze o vzpomínky. Abych odpověděl, sociliastické reklamy byly jednoduché, přímé, většinou naivně umělecké a vyzařoval z nich duch doby a politické struktury
Propagace socialistických výrobků a názorů.
Propaganda
reklama kromě inzerovaného zboží neopomene propagandu režimu; nadšená propagace elementárních potravin české výroby
reklama na "nic" resp. na zbozi, ktere reklamu nepotrebuje, jen napodobeni zapadniho zivota (napz. reklama na ovoce a zeleninu) vestsinou bez vetsiho napadu, ne prilis dobre natocena
Reklama na především výrobky od státu (vejce,mléko,...)
Reklama nemá zvýhodňovat produkt oproti konkurenci. Spíše jen na něj upozorňuje.
reklama před rokem 1989
reklama stejna jako dnes, s rozdilem pouzite techniky a odpovidajicim dobovym predmetum, kterych se reklama tykala, z naseho pohledu dnes pusobila nebo byla amatersky zpracovana, ale souviselou to s pouze s pokrokem respektive tim, co v te dobe bylo a nebylo a na co tedy bylo mozne delat reklamu
Reklama vytvořená za socialismu na socialistické zboží.
reklama za dob komunismu, snažící se předvést jak je krásně v té socialistické vlasti
reklama, která byla vysílána v dobách socialismu - nenarušovala běžící programy
reklama, která poukazuje na produkt jako takový, nikoliv žádná specifika, pouze typu "jezte zeleninu, je zdravá"
Reklamy zpředrevolučního období, snažící se zvýšit odbyt jednotlivých komodit produkované řízeným hospodářstvím.
Stará reklama minulého režimu. Dnes usměvavá záležitost.
stará reklama, s jakousi divnou melodii vychvalující ryze český výrobek z českých továren který vyrobili čeští soudruzi. samozřejmně vše bez animací a podobných vymožeností...
státní často nudná na výrobky,jichž se chtěli soudruzi zbavit někdy informační,tedy taková,jakou bych chtěl i dnes super hlavonožec a jeho patálie zbytečná
strnulá,nezábavná,fádní,šedá
Stručná, nepodbízející, vícemeně pravdivá, mnohdy nevkusná
suché konstatování, že někdo něco vyrobil, proložené chválou na úspěchy, které se povedly pracujícímu lidu.
špatná dobrá střední
trapna umela lacna zbytocna primitivna
účelná, levná, pravdivá
Urodilo se hodně zelí tak běžela v Tv reklama na zelí. Jinak pojetí reklamy bylo bez nápadu a invence.
vajíčko absurdita žádné značky výrobků
Vajíčko, Zelenina, pizza s vajíčkem a salámem, sirup
většinou na zemědělství nebo průmysl
Vitana a panáček Vajíčko...
vvv
zbytečná reklama (konkurence totiž neexistuje)
zvláštní na dnešní dobu velmi nedokonalá a nepropracovaná televizní reklama
4. Otevřete prosím tento odkaz a podívejte se na krátký a velmi zábavný reklamní blok. http://www.youtube.com/watch?v=yc_eF6PIWBo Líbí se se Vám první reklama na med s medvědem v hlavní roli?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 36 | 24,32 % | 24,66 % |
nesouhlasím | 35 | 23,65 % | 23,97 % |
souhlasím | 33 | 22,3 % | 22,6 % |
spíše nesouhlasím | 31 | 20,95 % | 21,23 % |
nevím | 13 | 8,78 % | 8,9 % |
5. Reklama s medvědem je podle Vás?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nekvalitní | 49 | 33,11 % | 33,56 % |
trapná | 41 | 27,7 % | 28,08 % |
vtipná | 40 | 27,03 % | 27,4 % |
zajímavá | 22 | 14,86 % | 15,07 % |
jiná odpověď | 14 | 9,46 % | 9,59 % |
nevkusná | 8 | 5,41 % | 5,48 % |
6. Pokud jste vybrali možnost jiná odpoveď, napište jaká
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
med a medvěd - žádné tajemství | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
nezáživná | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
Nekvalitní, trapná, nudná, odfláknutá... | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
kokotina | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
chytrá | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
milá | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
propaguje JEDNOTU | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
hovao | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
vtipná díky své trapnosti | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
Naivní | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
ostatní odpovědi | 6 | 37,5 % | 4,11 % |
7. Reklamní spot číslo 3 na mléko se Vám líbí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 63 | 42,57 % | 43,15 % |
spíše nesouhlasím | 35 | 23,65 % | 23,97 % |
souhlasím | 17 | 11,49 % | 11,64 % |
nevím | 17 | 11,49 % | 11,64 % |
spíše souhlasím | 16 | 10,81 % | 10,96 % |
8. Reklama na mléko je podle Vás?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
trapná | 84 | 56,76 % | 57,53 % |
nekvalitní | 40 | 27,03 % | 27,4 % |
ovlivňující | 19 | 12,84 % | 13,01 % |
vtipná | 13 | 8,78 % | 8,9 % |
jiná odpověď | 12 | 8,11 % | 8,22 % |
zábavná | 9 | 6,08 % | 6,16 % |
9. Pokud jste vybrali možnost jiná odpoveď, napište jaká
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nekvalitní, trapná, rádoby pro mladé... | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
kokotina | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
těžko uvěřitelná | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
jiná | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
nespamuj | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
libi ve smyslu podpory zdraveho zivotniho stylu. | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
nelogická | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
neodpovídající situaci | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
hodně uletova reklama. ale urcite ne spatna. | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
ve své době trapná, z dneš. pohledu nechtěný humor | 1 | 7,69 % | 0,68 % |
ostatní odpovědi | 3 | 23,08 % | 2,05 % |
10. Reklama číslo pět na moučníky z jablek se Vám líbí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 44 | 29,73 % | 30,14 % |
spíše nesouhlasím | 35 | 23,65 % | 23,97 % |
spíše souhlasím | 29 | 19,59 % | 19,86 % |
souhlasím | 25 | 16,89 % | 17,12 % |
nevím | 15 | 10,14 % | 10,27 % |
11. Reklama na moučníky z jablek je podle Vás?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
trapná | 57 | 38,51 % | 39,04 % |
vtipná | 47 | 31,76 % | 32,19 % |
nevkusná | 25 | 16,89 % | 17,12 % |
jiná odpověd | 22 | 14,86 % | 15,07 % |
nevhodná | 21 | 14,19 % | 14,38 % |
12. Pokud jste vybrali možnost jiná odpoveď, napište jaká
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
OTŘESNÁ, trapná | 1 | 4,76 % | 0,68 % |
nežeru to | 1 | 4,76 % | 0,68 % |
ZBYTEČNÁ | 1 | 4,76 % | 0,68 % |
jak | 1 | 4,76 % | 0,68 % |
naprosto debilní | 1 | 4,76 % | 0,68 % |
Kdyby byla dotažená, tak by byla vtipná i dnes | 1 | 4,76 % | 0,68 % |
idioto | 1 | 4,76 % | 0,68 % |
tuctová | 1 | 4,76 % | 0,68 % |
zajímavá a v tý době bych řekl že vtipná | 1 | 4,76 % | 0,68 % |
Nemám na ni konkrétní názor | 1 | 4,76 % | 0,68 % |
ostatní odpovědi | 11 | 52,38 % | 7,53 % |
13. V čem jsou po podle Vás socialistické reklamy odlišné od reklam současných?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-méně dynamické -mnohem hůře technicky provedené (díky pokroku techniky), ovšem jak které
-nejsou agresivní, protože vysílací čas nestál jmění (nemusí se v nich mluvit rychle) -každý si je pamatuje i po 20 letech
,,,,,,,,
.
+_
Bez invence a vkusu.
bez nápadu,špatná pointa
bla bla bla
blbe sou fsecky !!!!!
boli bez napadu a posobia nizkorozpoctovo, skratka neslo tu o trhovu sutaz, islo len o pripomenutie niecoho, a tak to aj vyzeralo
budu se opakovat: Naprosto absurdní, propaguje výrobek který nemá na daném trhu kokurenci, tedy jedinou možnou volbu. Často nepropaguje nic jenom oznamuje existenci produktu k dalšímu zpracování viz. níže odkaz na video (mléko, zelí). současná(tedy klasická reklama) je cílená a má cosik udat narozdíl od balastu totality udávající zemědělský nadbytek
Byly strohé, ale výstižné
Dnes je reklama samostatný příběh, kdežto reklama socialistická byla zaměřena jen na "oznámit a hotovo".
Dnes se jsou reklamy propracované , snaží se zaujmout buď vtipem nebo tím že sou tak hloupé že si je každy zapamatuje. Ty socialistické jen představují že je tu med, mléko a podobně. Ukazu ji jen možnost že se to dá koupit. nic víc.
dneska to je jenom samá vložka
dnesni reklamy se mimo jine snazi divaka oklamat - to v socialistickych reklamach nebyvalo.
dnešní jsou barevnější :-)
dnešní reklamy mi většinou přijdou nevkusné
Dřív neměli tak dobrý nápady jako dnes, nejsou tak dobře zpracované.
hghj
hkjhkghk
hooooodne.... dnesni reklamy jsou v mnohem vetsi kvalite a vyuzivaji modernich technologii...
hovnem
Jediný klad socialistické reklamy je , že byly krátké. JInak mi připadaly hloupé, amatérské a nekvalitní. Na současných reklamách je vidět, že jsou natáčeny s mnohem vyšším rozpočtem, ale těch kvalitních (zajímavých), případně vtipných, je pramálo. Ale je to subjektivní hodnocení člověka, kterého reklama OTRAVUJE.
Jednoduché a nedělají z lidí takové ovce.
Jednoduché, nezajímavé, trapné ...
jednodušší desing, méně finančně nákladná, obecně dneska společnosti kladou na prodej (upoutání) výrobku přes reklamu daleko větší důraz.
jejich cílem je upozornit na produkt, ale není cílem maximalizovat prodej
Jejich hlavní záměr není propagace výrobku za účelem zvýšení prodeje.
jen v tom že jsou o 20 let starší
jiná doba, jiné pohlížení na ně, neprofesionální, ale v každém případě blbé jako ty dneska, takze to vyjde na stejno
jsi kkot
Jsou alespoň trochu ze života. Dneska jsou to jen samé vložky a prací prášky.
Jsou dělány na státní instituce a v té době to bylo celkem zbytečné, trapně udělané. Přece jsme v té době neměli na výběr, tak k čemu reklamy? Zbytečnost, pokud v té době nebyla konkurence, proto nebyly ani tak kvalitně a zábavně pojaté.
jsou jiné
Jsou jiný, je to jiná doby, nekvalitně udělaný, jde vidět že byla minimální konkurence
Jsou lehce amaterske :)
Jsou nekvalitně zpracované, mají hloupou hudbu a děj, působí trapně. Ovšem mnoho současných reklam je také hloupých.
Jsou nudne
jsou o moc lepší
jsou opravdove a nebyly cilene na konkretni produkty ci sluzby, coz tedy vlastne tenkrat ani neslo, soukrome produkty soukromych firem, za to pusobi usmevne, opravdove, naturalne a opravdu amatersky
Jsou socialistické.
Jsou spíše poklidné, pohotové. Nepotřebují neustále šokovat
Jsou stejné. Především předvolební reklamy na strany plné bývalých komunistů (ODS, KDU, TOP09)
jsou strohe, sala z nich socialismus
Jsou točeny přímo, a je v nich méně střihl než v dnešních reklamách, kde jsou v hojné míře využity počítačové efekty.
jsou trapný
Jsou vesměs s horšími efekty než dnes, ale pointa je stejná...
Jsou víc pro normální lidi.
Jsou vtipné a mile trapné.
každá reklama je ovlivněna mentalitou lidí pro které je natáčena, úplně tom vidím rodiče v mém věku...
klidnějsí, méně nápadit, méně vtipné - ale asi v mezích mmožností tehdejší techniky
kokůtku
Kvalita a nápad hodně zaostalej, to už mi přijdou lepší s Bolkem na Májku.
Kvalitou zpracování, a to kompletně-obsah reklamy, herecké umění aktérů apod. Svojí nenásilností vůči divákům.
Kvalitou zpracování, nynější reklamy jsou více odvážné
Kvalitou(daleko nižší), nápaditostí(žádnou). Ale bylo jich míň.
letopočtem
Lide i doba se zmenili, reklama je cilena zcela odlisne.
liší se ve výrobcích
méně ovlivňující a krátké
myslej to uprimne )))
Na reklamách se samozřejmě podepsal tehdejší režim, ale i doba samotná - reklamy z této doby z jakékoliv jiné země jsou rovněž velmi úsměvné. V dnešní době se (konečně) začíná klást důraz na provedení reklamy po technické a řemeslné stránce - říct na "uměleckou hodnotu" je trochu přemrštěné, ale výrobci si uvědomují, že pokud chtějí vyniknout nad konkurencí, musí se sakra snažit. U některých typů zboží je na trhu takové množství velmi si podobných (kvalitou, cenou) produktů a jediné, čím se mohou výrobci odlišit, je právě reklama. Dříve byla jedna reklama na med z Jednoty a víc jich ani nebylo zapotřebí, když v té Jednotě často nebyl ani ten jeden druh.
naivitou, omezené možnosti
Nápady ......
ne
Nebyly tak agresivní a klamavé jako ty dnešní.
nebyly tak vtíravé, obtěžující, nesnažily se nám vnutit kdejakou blbost a byly naše
nejsou kapitalistické
Nejsou tak dlouhé
nejsou tak drsně vlezlé jako ty dnešní, jsou mírně najivní, je to též dané dobou,
nejsou tak vtíravé, vulgární, morbidní a neustále omýlané
nejsou tam dokonalí lidé a nejsou tam zahraniční výrobky :(
Nejsou vlezlé a otravné, jsou jednoduché.
nejsou zaměřeny na konkrétní výrobky, konkrétních výrobců
některé z nich, měly aspoň nějáký nápad, hodně dnešních reklam mi příjde bez poenty.
Není to reklama na brand ale na všeobecný produkt
Nepropaguji znacky, ale pouze typ (druh) vyrobku
nepropagují značky ale přímo druhy výrobků, dalo by se říci, že se jedná o pokus o vytvoření image
nepropagují žádnou značku, spíš obor
Neumělé, což je leckdy i současná reklama, ale hlavně je z toho cítit, že socialismus prostě nemusel nabízet zboží.
neupozorňují na značku či konkrétního výrobce, ale na věc jako takovou - příklad mléko
Neviem, asi sa v nich mohli použiť len určité veci.
Nevím
Nevím, reklamy nesleduji.
nevyskytuje se v nich klamavá reklama a jsou méně agresivní
newím
nižší rozpočet, nižší motivace
No jako asi ve vesem ne ? Ale hlavne asi svoboda :)
novátorské (tehdy) + vtipné (dnes)
Nulová snaha odlišit se od konkurence (také žádná nebyla:D ), to znamená, že se týkala produktů, které stejně každý znal, když žádné jiné neexistovaly. Současné reklamy jsou koncipovány tak, aby oslovily cílové spotřebitele (děti, matky, pubescenty atd.), socialistické reklamy neměly zaměření na konkrétní skupiny.
O_o
obsahem a formou)))
popisné
postrádají nadsázku, obrazově nezajímavé
pouze v sortimentu nabízených výrobků (ať už značka či typ výrobku)
pravdive
právě ta jednoduchost, ostatní myslím zůstalo, současné reklamy jsou také povětšinou z 90% trapné, naivně umělecké a mohou ovlivnit pouze jednoduchou diváckou soustavu, které je ovšem v naší republice valná většina. Současné reklamy vyráběné v tuzemsku podle mne změnily pouze technologii natáčení a přitvrdily masáž spotřebitelů.
Pro nasi generaci jsou velmi vtipne svoji zastaralosti, v dnesni dobe by ale neplnili reprezentativni funkci, spis by vyrobek zesmesnovaly.
profesionalni kamera, strih, ozvuceni, obraz. V dnesni dobe asi nikdo nebude delat reklamu na strudl. zamereni se na jeden potravinarsky vyrobek neni v dnesni dobe trend reklamy. co se temto reklamam starsiho data vydani uprit neda, je celkam snaha zaujmout zabavnou formou. To dnes kolikrat chybi.
propagovaly něco, co nebylo třeba, protože neexistoval konkurenční boj. Vynikaly svou trapností.
Přesný název daného produktu
přiblblej nápad na kraviny(výrobky),stejně jako dneska na vložky
Připadají mi vtíravé a nepropagují podle mně ani tak výrobek jako spíš socialismus jako celek.
r
Reklamam nevenuji absolutne zadnou pozornost... A behem filmu? To me dokaze vetsinou akorat nasrat...
Reklamy nesleduji,
reklamy za socialismu byly jen napodoba zapadniho stylu, zbozi se nevyrabelo podle prodeje, ale podle planu a bylo vcelku jedno o co je zajem. Takze reklamy bylo jen jakesi spestreni nudneho vysilani amkzna nekdy upozorneni co se v socialismu poradilo vyrobit
řekl bych že jsou temer totozne s temi v dnesni dobe
S.R. propagují výrobek obecně - dnes se reklama týká většinou konkrétního výrobku.
snažily se lidi naučit správnému životnímu stylu, dnes je vše jenom komerce a propaguje se vše, co není zakázáno, včetně lichvářských půjček, alkoholu atd.
Socialistické jsou - mnoihem méně agresivní - zpravidla vkusnější - především zbytečné(nechápu, proč je tenkrát vlastně natáčeli, svůj smysl mají v konkurenčním boji) - pomalejší - často vtipnější
Socialistické reklamy jsou(byly) velice jednoduché, hloupé a nekvalitní a měli jinou funkci než dnešní reklamy, které propagují pouze určitý výrobek konkrétní značky.
Socialistické reklamy nejsou tak útočné, desinformující a agresivní, jako ty dnešní.Jsou velice jemně laděny oproti dnešním silně komerčním a mozek vymývajícím.
socialistickí reklamy nejsou mířeny na výrobky konkrétního vyrobce(důvod mi přiznám se neni dodnes jasný),jsou krátké,stručné a většinou postrádají jakýkoliv minimální náznak kreativní tvorby propagace výrobke narozdíl od reklam dnešních
sorry, nechce se mi nad tím přemýšlet
soucasny jsou moc po americkym vzoru tj nejaky negri a hip hoperi
Současné reklamy drahé, lživé, kreténské, ale technicky na vysoké úrovni.
Spíš o produktu jen informují (že existuje, je na trhu), nevypadá to, že by se snažili reklamou lidi nalákat k nákupu, spíš mohou některé odradit.
Stručné, nepodbízející, víceméně pravdivá, obsahují mnohdy pouze jasné a jednoduché sdělení.
Svojí debilitou
Technika, vtip, napad
technologie a jsou to reklamy na výrobky denního života, dnešní reklamy se snažej nalákat lidi a chtěj je opít rohlíkem ale v za komoušů to bylo tak že to co bylo v reklamě tak člověk měl
Téměř v ničem.
to se přece nedá srovnávat, v každém případě jsem je tehdy prakticky nevnímal, nyní se jim vyhýbám jak to jde....
trapné,nevkusné
v grafice a v ideologickém pojetí
V kvalitě zpracování námětu
v malocem. Podporuji urcite produkty. Dnes jsou vsak reklamy bojem firem a ne kazanim. Nicmene podporuji reklamy na mleko spise nez na cigarety (i kdyz ty v televizi taky nebezi) nebo ne zrovna zdravi prospivajici produkty jako Jako limonady, nebo fast foodove retezce aj. Ze televizni technologie a techniky pokrocily je jasne. Stejne jako dumysl a strategie na zakazniky.
V ničem, témeř všechny reklamy jsou pořád na stejné úrovni jako za socialismu.
V té době se upředňostňovaly pouze domácí výrobky.Na tu dobu byly dobré ale neovlivňující.
V zásadě se výše zmiňované ukázky socialistických reklam nijak neliší od těch dnešních, mínusem pro ně byla pouze nižší technologická vyspělost, tudíž nejsou tak "oku lahodící" jako ty dnešní. Mnohdy mají ale lepší nápad a zpracování než mnohé reklamy které jsou k vidění dnes a denně v TV.
ve vsem debile
ve všem
ve všem
ve všem, nebyly technologie, nedělaly to obrovské týmy, nebylo ovlivnění zahraničím
Ve všem... Zpracování, stopáž, a zejména na produkty. Teď je reklama většinou na zboží, které by se prodalo i samo, ale je za tím "obchodní strategie a politika" toho kterého koncernu. Tenkrát to spíš bylo na "odpad", který nebyly naše skvělé socialistické podniky schopné vůbec prodat!
viz. ot.č. 3
vvv
vyplívá to z mojich odpovědí víše. Prostě socialisticke reklamy byly trapné a nekvalitní.
využívají stejné prvky, takže v mnohém nejsou jiné. Ba spíš stejné. Akorát, že jsou starší.
xxx
Z dnešního pohledu totální naivitou.
Z reklamy se stala v dnešní době věda.
Zábavnější
zastarale
Zpracováním, jak vizuálním tak sdělením. Obecně je ale v dnešní době považuju jako velmi úsměvné...
14. Líbí se Vám socialistické reklamy víc než reklamy dnešní?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 81 | 54,73 % | 55,48 % |
ano | 38 | 25,68 % | 26,03 % |
nevím | 29 | 19,59 % | 19,86 % |
15. Pokud ještě chcete nějak vyjádřit svůj názor na televizní reklamy dnes či před desítkami let, nyní máte možnost.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ať ten asociál (nebo ty, pokud jsi to ty), přestane spamovat na diskusích sport.cz.
blbost na entou, ale chápu proč tam jsou, hold svým způsobem nutnost
Dnes je doba, kdy se lidé nechají ovlivnit dobrou reklamou.Někdy až zbytečně.Dobrý výrobek nepotřebuje reklamu žádnou.
Dříve - technicky a neodborně v rámci možnosti natočená reklama, ale nijak obtěžující. Dnes - přesný opak, silně obtěžující, plus s maximální odpornou vlezlostí!!!!!
Gratuluji k budoucímu titulu Bc (blbec). Není lepší Mgr (magor) A zeptej se své báby a dědka než je zabiješ.
jak jsem napsal výše, tehdejší reklamy měly své kouzlo kvůli kterému se k nim rád vracím, ale neumím definovat proč. Když byste položil otázku, zda-li se podle reklamy řídím, tak napíši, že "ANO" a reklama na zboží, která se mi nelíbí či vyloženě hnusí mne odradí od samotného zboží. Jenže i toto má své ale, poněvadž když bych se tímto pravidlem řídil na 100%, tak bych asi umřel hlady atp., myslím že chápete.
je to vlastne vtipne se koukat na nco tak amaterskeho a tyto reklamy nic nenabizeji nejen ze uz nyni nic takoveho nelze koupit, ale ani tam neni zadna podbizivost, jsou proste"bezpohlavni". Dnesni reklamy jsou profesionalni a vyborne udelane (tedy vetsina), ale jejich zacileni je jesne, nabizet, podbizet, pusobit i podprahove, proste vyrobek ukazat a prodat. ja osobne se snazim reklamy nesledovat a co nejvice vypoustet.
jsou opravdove a nebyly cilene na konkretni produkty ci sluzby, coz tedy vlastne tenkrat ani neslo, soukrome produkty soukromych firem, za to pusobi usmevne, opravdove, naturalne a opravdu amatersky
jsou otravné,je jich všude plno... Navíc jsou často velmi vtíravé chybí mi v nich nedostatek informací o výrobku(což často měly ty socialistické),spíš se snaží vnutit věc či "službu"
kurvy necpete to do TV
Líbí se mi na nich jejich jednoduchost a reklama na věci, které se v současné době příliš nereklamují. /med, zelenina.../
Lidem se mohou líbit, protože tehdy byli mladí, ale jinak těžko
Nejsem zástancem reklam, ale dnešní reklamy jsou z větší části nevkusné, až pobuřující a demagogicky klamou lidi. Kam ta naše společnost pokračuje. Čím vulgárnější a brutálnější reklama, tím asi větší úspěch? Jo i v dnešní době jsou reklamy na které se člověk rád podívá, ale těch je minimum.
Nemám rád reklamy, když mi znepříjemňují život, tedy když chci o nějakém výrobku něco vědět, najdu si to sám, ale nemusím mi to někdo stále do omrzení předkládat.
o_O
pro mě nosttalgie, pan Vajíčko mi připomíná čekání na večerníček a zpívánky v dětství
Reklama dnes - čeho je moc, škodí. Vyjímečně se podaří dobrý vtip, jako měl např. Vodafone ve svých začátcích. Odstrašujícími příklady jsou reklamy na dámské hygienické potřeby a prací prostředky. Ani nevím, jakou značku mají vždy v kabelce dámy na společenských událostech. Hlavně že je vše "jako nové".
reklamy jsou nutne zlo - kdybych je videt nemusel, nedival bych se.
Socialistické reklamy nepůsobily na lidi tolik, jako reklamy dnešní, lidé je sledovali a nevadily jim. Dnes je samozřejmě jiný pohled na komerci, než před 89. rokem. Ty dnešní jsou každopádně lépe zpracované, přesto se přikláním k těm socialistickým, byly nenásilné, tím pádem lépe stravitelné. Nemůžu říct, že se mě líbily, za to můžu říct, že ty dnešní se mě nelíbí, a to hlavně díky tomu, že útočí a je jich všude plno.
Tehdy nebyly reklamy v jednom kuse na obrazovce, což bylo rozhodně plus
Těžko posuzovat reklamy dnes a před 20 a více lety, jako porovnávat nejnovější Mercedes z roku 1985 a roku 2010.
toyi
V otázce č.14 jsem dal ano,ale jen proto,že i kýč může pobavit.
vvv
Výhoda reklamy? Když už je v TV nějaký dobrý a nebo aspoň průměrný film, člověk má aspoň čas odskočit na WC nebo si zapálit, případně se občerstvit.
zajímavý dotazník, hodně štěstí
16. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 66 | 77,65 % | 45,21 % |
žena | 19 | 22,35 % | 13,01 % |
17. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-35 | 53 | 62,35 % | 36,3 % |
36-45 | 13 | 15,29 % | 8,9 % |
0-18 | 12 | 14,12 % | 8,22 % |
46-60 | 5 | 5,88 % | 3,42 % |
61 a více | 2 | 2,35 % | 1,37 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.