Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Socialistické televizní reklamy

Socialistické televizní reklamy

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ondřej Marek
Šetření:04. 05. 2010 - 06. 05. 2010
Počet respondentů:146
Počet otázek (max/průměr):17 / 12.24
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:38,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den!

Jsem student Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a moc by mě potěšilo, kdybyste vyplnili tento krátký dotazník!

 

Vaše odpovědi mi snad pomohou k lepší bakalářské práci.

 

Věřím, že Vás dotazník alespoň trochu pobaví.

 

Děkuji.

Ondřej Marek

Odpovědi respondentů

1. Sledujete v televizi reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7651,35 %52,05 %  
ano7248,65 %49,32 %  

Graf

2. Říká Vám něco termín socialistická reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8054,05 %54,79 %  
ne5436,49 %36,99 %  
nevím149,46 %9,59 %  

Graf

3. Pokud ano, zkuste socialistickou reklamu v několika bodech definovat.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- neni na konkretno zmacku (reklama na cesnek, mleko jako takove, med,...) - nereaguje na konkurencni prostredi - "nudne" nevtirava - vtipne absurdni - "ujeta" hudba

1.) levna produkce 2.) vtipny napad 3.) nevkus

1.reklama na většinou jediný nvýrobek daného typu na trhu 2.křečovitá

Antireklama kterou předvádí ODS a SPO na svých billboardech pod vedením kreativního předáka Šloufa a svazáka Topolánka

čůráku zmrde

Hrůza děs utrpení... Na druhou stranu i po těch mnoha letech si pamatuji slogan jedné otřesné reklamy "Nic víc muže nevábí, nežli žena v hedvábí"

Charakter čistě oznamovací, bez zaměření na efektivitu.

idilka socialismu

je trapná a hnusná

jednoduchá bez invence neagresivní s malým sortimentem klidná

jednoduchá, srozumitelná, krátká, nápaditá, nepředvídatelná (tehdy)

jednoduchost,účel,omezenost,humor

jednoduše účelová, většinou bez krátkého nosného příběhu, obrazově nezajímavá, nudný komentář

Kde je táta ? No šel přeci do Jednoty pro med .... :o) Stačí ?

konina, kterou jsem sledovat 25 let :)

Mentorská, neadresná, velmi amatérská

milá, nevtíravá, neurážlivá, možná lehce naivní

moje vzpomínky na ni jsou velmi mlhavé

Naivita,prosazování poze českých výrobků

Naprosto absurdní, propaguje výrobek který nemá na daném trhu kokurenci, tedy jedinou možnou volbu. Často nepropaguje nic jenom oznamuje existenci produktu k dalšímu zpracování viz. níže odkaz na video (mléko, zelí).

nebudu

nebyla tak otravná jak at dnešní

neumětelství, naivita

nevtíravá,

no nevim jistě, ale mohla by to být proste reklama vysilana v dome socialismu.. treba na med z jednoty a pan vajicko je zahajoval:) po shlednuti videa: to je presne ten medved ketereho si pamatuju :)

Nuda Sed Bez napadu

nudná hloupá nefunkční

odpad

pan a paní vajičko

pan Vajíčko

podpora prodeje výrobků za minulého režimu

pokud to správně chápu, tak jsou myšleny televizní reklamy na tehdy československé televizi. Osobně se vzpomínkami rád vracím do té doby a pak jsem rád, že už jde pouze o vzpomínky. Abych odpověděl, sociliastické reklamy byly jednoduché, přímé, většinou naivně umělecké a vyzařoval z nich duch doby a politické struktury

Propagace socialistických výrobků a názorů.

Propaganda

reklama kromě inzerovaného zboží neopomene propagandu režimu; nadšená propagace elementárních potravin české výroby

reklama na "nic" resp. na zbozi, ktere reklamu nepotrebuje, jen napodobeni zapadniho zivota (napz. reklama na ovoce a zeleninu) vestsinou bez vetsiho napadu, ne prilis dobre natocena

Reklama na především výrobky od státu (vejce,mléko,...)

Reklama nemá zvýhodňovat produkt oproti konkurenci. Spíše jen na něj upozorňuje.

reklama před rokem 1989

reklama stejna jako dnes, s rozdilem pouzite techniky a odpovidajicim dobovym predmetum, kterych se reklama tykala, z naseho pohledu dnes pusobila nebo byla amatersky zpracovana, ale souviselou to s pouze s pokrokem respektive tim, co v te dobe bylo a nebylo a na co tedy bylo mozne delat reklamu

Reklama vytvořená za socialismu na socialistické zboží.

reklama za dob komunismu, snažící se předvést jak je krásně v té socialistické vlasti

reklama, která byla vysílána v dobách socialismu - nenarušovala běžící programy

reklama, která poukazuje na produkt jako takový, nikoliv žádná specifika, pouze typu "jezte zeleninu, je zdravá"

Reklamy zpředrevolučního období, snažící se zvýšit odbyt jednotlivých komodit produkované řízeným hospodářstvím.

Stará reklama minulého režimu. Dnes usměvavá záležitost.

stará reklama, s jakousi divnou melodii vychvalující ryze český výrobek z českých továren který vyrobili čeští soudruzi. samozřejmně vše bez animací a podobných vymožeností...

státní často nudná na výrobky,jichž se chtěli soudruzi zbavit někdy informační,tedy taková,jakou bych chtěl i dnes super hlavonožec a jeho patálie zbytečná

strnulá,nezábavná,fádní,šedá

Stručná, nepodbízející, vícemeně pravdivá, mnohdy nevkusná

suché konstatování, že někdo něco vyrobil, proložené chválou na úspěchy, které se povedly pracujícímu lidu.

špatná dobrá střední

trapna umela lacna zbytocna primitivna

účelná, levná, pravdivá

Urodilo se hodně zelí tak běžela v Tv reklama na zelí. Jinak pojetí reklamy bylo bez nápadu a invence.

vajíčko absurdita žádné značky výrobků

Vajíčko, Zelenina, pizza s vajíčkem a salámem, sirup

většinou na zemědělství nebo průmysl

Vitana a panáček Vajíčko...

vvv

zbytečná reklama (konkurence totiž neexistuje)

zvláštní na dnešní dobu velmi nedokonalá a nepropracovaná televizní reklama

4. Otevřete prosím tento odkaz a podívejte se na krátký a velmi zábavný reklamní blok. http://www.youtube.com/watch?v=yc_eF6PIWBo Líbí se se Vám první reklama na med s medvědem v hlavní roli?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3624,32 %24,66 %  
nesouhlasím3523,65 %23,97 %  
souhlasím3322,3 %22,6 %  
spíše nesouhlasím3120,95 %21,23 %  
nevím138,78 %8,9 %  

Graf

5. Reklama s medvědem je podle Vás?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nekvalitní4933,11 %33,56 %  
trapná4127,7 %28,08 %  
vtipná4027,03 %27,4 %  
zajímavá2214,86 %15,07 %  
jiná odpověď149,46 %9,59 %  
nevkusná85,41 %5,48 %  

Graf

6. Pokud jste vybrali možnost jiná odpoveď, napište jaká

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
med a medvěd - žádné tajemství16,25 %0,68 %  
nezáživná16,25 %0,68 %  
Nekvalitní, trapná, nudná, odfláknutá...16,25 %0,68 %  
kokotina16,25 %0,68 %  
chytrá16,25 %0,68 %  
milá16,25 %0,68 %  
propaguje JEDNOTU16,25 %0,68 %  
hovao16,25 %0,68 %  
vtipná díky své trapnosti16,25 %0,68 %  
Naivní16,25 %0,68 %  
ostatní odpovědi prostá
nekoukal jsem,mastoVlozit do tagu(abyPrehravaloZde
nechtěně humorná
jednoduchá a přesto tak nějak nepředvídatelná
nic neříkající
vvv
637,5 %4,11 % 

Graf

7. Reklamní spot číslo 3 na mléko se Vám líbí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím6342,57 %43,15 %  
spíše nesouhlasím3523,65 %23,97 %  
souhlasím1711,49 %11,64 %  
nevím1711,49 %11,64 %  
spíše souhlasím1610,81 %10,96 %  

Graf

8. Reklama na mléko je podle Vás?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
trapná8456,76 %57,53 %  
nekvalitní4027,03 %27,4 %  
ovlivňující1912,84 %13,01 %  
vtipná138,78 %8,9 %  
jiná odpověď128,11 %8,22 %  
zábavná96,08 %6,16 %  

Graf

9. Pokud jste vybrali možnost jiná odpoveď, napište jaká

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nekvalitní, trapná, rádoby pro mladé...17,69 %0,68 %  
kokotina17,69 %0,68 %  
těžko uvěřitelná17,69 %0,68 %  
jiná17,69 %0,68 %  
nespamuj17,69 %0,68 %  
libi ve smyslu podpory zdraveho zivotniho stylu.17,69 %0,68 %  
nelogická17,69 %0,68 %  
neodpovídající situaci17,69 %0,68 %  
hodně uletova reklama. ale urcite ne spatna.17,69 %0,68 %  
ve své době trapná, z dneš. pohledu nechtěný humor17,69 %0,68 %  
ostatní odpovědi trochu nadnesená
divná, nečitelná
modernejsiho struhu, ale nezajimava
323,08 %2,05 % 

Graf

10. Reklama číslo pět na moučníky z jablek se Vám líbí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím4429,73 %30,14 %  
spíše nesouhlasím3523,65 %23,97 %  
spíše souhlasím2919,59 %19,86 %  
souhlasím2516,89 %17,12 %  
nevím1510,14 %10,27 %  

Graf

11. Reklama na moučníky z jablek je podle Vás?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
trapná5738,51 %39,04 %  
vtipná4731,76 %32,19 %  
nevkusná2516,89 %17,12 %  
jiná odpověd2214,86 %15,07 %  
nevhodná2114,19 %14,38 %  

Graf

12. Pokud jste vybrali možnost jiná odpoveď, napište jaká

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
OTŘESNÁ, trapná14,76 %0,68 %  
nežeru to14,76 %0,68 %  
ZBYTEČNÁ14,76 %0,68 %  
jak14,76 %0,68 %  
naprosto debilní14,76 %0,68 %  
Kdyby byla dotažená, tak by byla vtipná i dnes14,76 %0,68 %  
idioto14,76 %0,68 %  
tuctová14,76 %0,68 %  
zajímavá a v tý době bych řekl že vtipná14,76 %0,68 %  
Nemám na ni konkrétní názor14,76 %0,68 %  
ostatní odpovědi dostal jsem chuť na štrůdli
nudná ale nedráždí
jednoduchá
v pohodě
blbost
Dosť predvídavá
Neni to Marek Eben v tej reklame na strudl???
blbá
nevím
vvvv
snazi se byt vtipna, natoceni nedalo zrobvna mnoho
1152,38 %7,53 % 

Graf

13. V čem jsou po podle Vás socialistické reklamy odlišné od reklam současných?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-méně dynamické -mnohem hůře technicky provedené (díky pokroku techniky), ovšem jak které

-nejsou agresivní, protože vysílací čas nestál jmění (nemusí se v nich mluvit rychle) -každý si je pamatuje i po 20 letech

,,,,,,,,

.

+_

Bez invence a vkusu.

bez nápadu,špatná pointa

bla bla bla

blbe sou fsecky !!!!!

boli bez napadu a posobia nizkorozpoctovo, skratka neslo tu o trhovu sutaz, islo len o pripomenutie niecoho, a tak to aj vyzeralo

budu se opakovat: Naprosto absurdní, propaguje výrobek který nemá na daném trhu kokurenci, tedy jedinou možnou volbu. Často nepropaguje nic jenom oznamuje existenci produktu k dalšímu zpracování viz. níže odkaz na video (mléko, zelí). současná(tedy klasická reklama) je cílená a má cosik udat narozdíl od balastu totality udávající zemědělský nadbytek

Byly strohé, ale výstižné

Dnes je reklama samostatný příběh, kdežto reklama socialistická byla zaměřena jen na "oznámit a hotovo".

Dnes se jsou reklamy propracované , snaží se zaujmout buď vtipem nebo tím že sou tak hloupé že si je každy zapamatuje. Ty socialistické jen představují že je tu med, mléko a podobně. Ukazu ji jen možnost že se to dá koupit. nic víc.

dneska to je jenom samá vložka

dnesni reklamy se mimo jine snazi divaka oklamat - to v socialistickych reklamach nebyvalo.

dnešní jsou barevnější :-)

dnešní reklamy mi většinou přijdou nevkusné

Dřív neměli tak dobrý nápady jako dnes, nejsou tak dobře zpracované.

hghj

hkjhkghk

hooooodne.... dnesni reklamy jsou v mnohem vetsi kvalite a vyuzivaji modernich technologii...

hovnem

Jediný klad socialistické reklamy je , že byly krátké. JInak mi připadaly hloupé, amatérské a nekvalitní. Na současných reklamách je vidět, že jsou natáčeny s mnohem vyšším rozpočtem, ale těch kvalitních (zajímavých), případně vtipných, je pramálo. Ale je to subjektivní hodnocení člověka, kterého reklama OTRAVUJE.

Jednoduché a nedělají z lidí takové ovce.

Jednoduché, nezajímavé, trapné ...

jednodušší desing, méně finančně nákladná, obecně dneska společnosti kladou na prodej (upoutání) výrobku přes reklamu daleko větší důraz.

jejich cílem je upozornit na produkt, ale není cílem maximalizovat prodej

Jejich hlavní záměr není propagace výrobku za účelem zvýšení prodeje.

jen v tom že jsou o 20 let starší

jiná doba, jiné pohlížení na ně, neprofesionální, ale v každém případě blbé jako ty dneska, takze to vyjde na stejno

jsi kkot

Jsou alespoň trochu ze života. Dneska jsou to jen samé vložky a prací prášky.

Jsou dělány na státní instituce a v té době to bylo celkem zbytečné, trapně udělané. Přece jsme v té době neměli na výběr, tak k čemu reklamy? Zbytečnost, pokud v té době nebyla konkurence, proto nebyly ani tak kvalitně a zábavně pojaté.

jsou jiné

Jsou jiný, je to jiná doby, nekvalitně udělaný, jde vidět že byla minimální konkurence

Jsou lehce amaterske :)

Jsou nekvalitně zpracované, mají hloupou hudbu a děj, působí trapně. Ovšem mnoho současných reklam je také hloupých.

Jsou nudne

jsou o moc lepší

jsou opravdove a nebyly cilene na konkretni produkty ci sluzby, coz tedy vlastne tenkrat ani neslo, soukrome produkty soukromych firem, za to pusobi usmevne, opravdove, naturalne a opravdu amatersky

Jsou socialistické.

Jsou spíše poklidné, pohotové. Nepotřebují neustále šokovat

Jsou stejné. Především předvolební reklamy na strany plné bývalých komunistů (ODS, KDU, TOP09)

jsou strohe, sala z nich socialismus

Jsou točeny přímo, a je v nich méně střihl než v dnešních reklamách, kde jsou v hojné míře využity počítačové efekty.

jsou trapný

Jsou vesměs s horšími efekty než dnes, ale pointa je stejná...

Jsou víc pro normální lidi.

Jsou vtipné a mile trapné.

každá reklama je ovlivněna mentalitou lidí pro které je natáčena, úplně tom vidím rodiče v mém věku...

klidnějsí, méně nápadit, méně vtipné - ale asi v mezích mmožností tehdejší techniky

kokůtku

Kvalita a nápad hodně zaostalej, to už mi přijdou lepší s Bolkem na Májku.

Kvalitou zpracování, a to kompletně-obsah reklamy, herecké umění aktérů apod. Svojí nenásilností vůči divákům.

Kvalitou zpracování, nynější reklamy jsou více odvážné

Kvalitou(daleko nižší), nápaditostí(žádnou). Ale bylo jich míň.

letopočtem

Lide i doba se zmenili, reklama je cilena zcela odlisne.

liší se ve výrobcích

méně ovlivňující a krátké

myslej to uprimne )))

Na reklamách se samozřejmě podepsal tehdejší režim, ale i doba samotná - reklamy z této doby z jakékoliv jiné země jsou rovněž velmi úsměvné. V dnešní době se (konečně) začíná klást důraz na provedení reklamy po technické a řemeslné stránce - říct na "uměleckou hodnotu" je trochu přemrštěné, ale výrobci si uvědomují, že pokud chtějí vyniknout nad konkurencí, musí se sakra snažit. U některých typů zboží je na trhu takové množství velmi si podobných (kvalitou, cenou) produktů a jediné, čím se mohou výrobci odlišit, je právě reklama. Dříve byla jedna reklama na med z Jednoty a víc jich ani nebylo zapotřebí, když v té Jednotě často nebyl ani ten jeden druh.

naivitou, omezené možnosti

Nápady ......

ne

Nebyly tak agresivní a klamavé jako ty dnešní.

nebyly tak vtíravé, obtěžující, nesnažily se nám vnutit kdejakou blbost a byly naše

nejsou kapitalistické

Nejsou tak dlouhé

nejsou tak drsně vlezlé jako ty dnešní, jsou mírně najivní, je to též dané dobou,

nejsou tak vtíravé, vulgární, morbidní a neustále omýlané

nejsou tam dokonalí lidé a nejsou tam zahraniční výrobky :(

Nejsou vlezlé a otravné, jsou jednoduché.

nejsou zaměřeny na konkrétní výrobky, konkrétních výrobců

některé z nich, měly aspoň nějáký nápad, hodně dnešních reklam mi příjde bez poenty.

Není to reklama na brand ale na všeobecný produkt

Nepropaguji znacky, ale pouze typ (druh) vyrobku

nepropagují značky ale přímo druhy výrobků, dalo by se říci, že se jedná o pokus o vytvoření image

nepropagují žádnou značku, spíš obor

Neumělé, což je leckdy i současná reklama, ale hlavně je z toho cítit, že socialismus prostě nemusel nabízet zboží.

neupozorňují na značku či konkrétního výrobce, ale na věc jako takovou - příklad mléko

Neviem, asi sa v nich mohli použiť len určité veci.

Nevím

Nevím, reklamy nesleduji.

nevyskytuje se v nich klamavá reklama a jsou méně agresivní

newím

nižší rozpočet, nižší motivace

No jako asi ve vesem ne ? Ale hlavne asi svoboda :)

novátorské (tehdy) + vtipné (dnes)

Nulová snaha odlišit se od konkurence (také žádná nebyla:D ), to znamená, že se týkala produktů, které stejně každý znal, když žádné jiné neexistovaly. Současné reklamy jsou koncipovány tak, aby oslovily cílové spotřebitele (děti, matky, pubescenty atd.), socialistické reklamy neměly zaměření na konkrétní skupiny.

O_o

obsahem a formou)))

popisné

postrádají nadsázku, obrazově nezajímavé

pouze v sortimentu nabízených výrobků (ať už značka či typ výrobku)

pravdive

právě ta jednoduchost, ostatní myslím zůstalo, současné reklamy jsou také povětšinou z 90% trapné, naivně umělecké a mohou ovlivnit pouze jednoduchou diváckou soustavu, které je ovšem v naší republice valná většina. Současné reklamy vyráběné v tuzemsku podle mne změnily pouze technologii natáčení a přitvrdily masáž spotřebitelů.

Pro nasi generaci jsou velmi vtipne svoji zastaralosti, v dnesni dobe by ale neplnili reprezentativni funkci, spis by vyrobek zesmesnovaly.

profesionalni kamera, strih, ozvuceni, obraz. V dnesni dobe asi nikdo nebude delat reklamu na strudl. zamereni se na jeden potravinarsky vyrobek neni v dnesni dobe trend reklamy. co se temto reklamam starsiho data vydani uprit neda, je celkam snaha zaujmout zabavnou formou. To dnes kolikrat chybi.

propagovaly něco, co nebylo třeba, protože neexistoval konkurenční boj. Vynikaly svou trapností.

Přesný název daného produktu

přiblblej nápad na kraviny(výrobky),stejně jako dneska na vložky

Připadají mi vtíravé a nepropagují podle mně ani tak výrobek jako spíš socialismus jako celek.

r

Reklamam nevenuji absolutne zadnou pozornost... A behem filmu? To me dokaze vetsinou akorat nasrat...

Reklamy nesleduji,

reklamy za socialismu byly jen napodoba zapadniho stylu, zbozi se nevyrabelo podle prodeje, ale podle planu a bylo vcelku jedno o co je zajem. Takze reklamy bylo jen jakesi spestreni nudneho vysilani amkzna nekdy upozorneni co se v socialismu poradilo vyrobit

řekl bych že jsou temer totozne s temi v dnesni dobe

S.R. propagují výrobek obecně - dnes se reklama týká většinou konkrétního výrobku.

snažily se lidi naučit správnému životnímu stylu, dnes je vše jenom komerce a propaguje se vše, co není zakázáno, včetně lichvářských půjček, alkoholu atd.

Socialistické jsou - mnoihem méně agresivní - zpravidla vkusnější - především zbytečné(nechápu, proč je tenkrát vlastně natáčeli, svůj smysl mají v konkurenčním boji) - pomalejší - často vtipnější

Socialistické reklamy jsou(byly) velice jednoduché, hloupé a nekvalitní a měli jinou funkci než dnešní reklamy, které propagují pouze určitý výrobek konkrétní značky.

Socialistické reklamy nejsou tak útočné, desinformující a agresivní, jako ty dnešní.Jsou velice jemně laděny oproti dnešním silně komerčním a mozek vymývajícím.

socialistickí reklamy nejsou mířeny na výrobky konkrétního vyrobce(důvod mi přiznám se neni dodnes jasný),jsou krátké,stručné a většinou postrádají jakýkoliv minimální náznak kreativní tvorby propagace výrobke narozdíl od reklam dnešních

sorry, nechce se mi nad tím přemýšlet

soucasny jsou moc po americkym vzoru tj nejaky negri a hip hoperi

Současné reklamy drahé, lživé, kreténské, ale technicky na vysoké úrovni.

Spíš o produktu jen informují (že existuje, je na trhu), nevypadá to, že by se snažili reklamou lidi nalákat k nákupu, spíš mohou některé odradit.

Stručné, nepodbízející, víceméně pravdivá, obsahují mnohdy pouze jasné a jednoduché sdělení.

Svojí debilitou

Technika, vtip, napad

technologie a jsou to reklamy na výrobky denního života, dnešní reklamy se snažej nalákat lidi a chtěj je opít rohlíkem ale v za komoušů to bylo tak že to co bylo v reklamě tak člověk měl

Téměř v ničem.

to se přece nedá srovnávat, v každém případě jsem je tehdy prakticky nevnímal, nyní se jim vyhýbám jak to jde....

trapné,nevkusné

v grafice a v ideologickém pojetí

V kvalitě zpracování námětu

v malocem. Podporuji urcite produkty. Dnes jsou vsak reklamy bojem firem a ne kazanim. Nicmene podporuji reklamy na mleko spise nez na cigarety (i kdyz ty v televizi taky nebezi) nebo ne zrovna zdravi prospivajici produkty jako Jako limonady, nebo fast foodove retezce aj. Ze televizni technologie a techniky pokrocily je jasne. Stejne jako dumysl a strategie na zakazniky.

V ničem, témeř všechny reklamy jsou pořád na stejné úrovni jako za socialismu.

V té době se upředňostňovaly pouze domácí výrobky.Na tu dobu byly dobré ale neovlivňující.

V zásadě se výše zmiňované ukázky socialistických reklam nijak neliší od těch dnešních, mínusem pro ně byla pouze nižší technologická vyspělost, tudíž nejsou tak "oku lahodící" jako ty dnešní. Mnohdy mají ale lepší nápad a zpracování než mnohé reklamy které jsou k vidění dnes a denně v TV.

ve vsem debile

ve všem

ve všem

ve všem, nebyly technologie, nedělaly to obrovské týmy, nebylo ovlivnění zahraničím

Ve všem... Zpracování, stopáž, a zejména na produkty. Teď je reklama většinou na zboží, které by se prodalo i samo, ale je za tím "obchodní strategie a politika" toho kterého koncernu. Tenkrát to spíš bylo na "odpad", který nebyly naše skvělé socialistické podniky schopné vůbec prodat!

viz. ot.č. 3

vvv

vyplívá to z mojich odpovědí víše. Prostě socialisticke reklamy byly trapné a nekvalitní.

využívají stejné prvky, takže v mnohém nejsou jiné. Ba spíš stejné. Akorát, že jsou starší.

xxx

Z dnešního pohledu totální naivitou.

Z reklamy se stala v dnešní době věda.

Zábavnější

zastarale

Zpracováním, jak vizuálním tak sdělením. Obecně je ale v dnešní době považuju jako velmi úsměvné...

14. Líbí se Vám socialistické reklamy víc než reklamy dnešní?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8154,73 %55,48 %  
ano3825,68 %26,03 %  
nevím2919,59 %19,86 %  

Graf

15. Pokud ještě chcete nějak vyjádřit svůj názor na televizní reklamy dnes či před desítkami let, nyní máte možnost.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ať ten asociál (nebo ty, pokud jsi to ty), přestane spamovat na diskusích sport.cz.

blbost na entou, ale chápu proč tam jsou, hold svým způsobem nutnost

Dnes je doba, kdy se lidé nechají ovlivnit dobrou reklamou.Někdy až zbytečně.Dobrý výrobek nepotřebuje reklamu žádnou.

Dříve - technicky a neodborně v rámci možnosti natočená reklama, ale nijak obtěžující. Dnes - přesný opak, silně obtěžující, plus s maximální odpornou vlezlostí!!!!!

Gratuluji k budoucímu titulu Bc (blbec). Není lepší Mgr (magor) A zeptej se své báby a dědka než je zabiješ.

jak jsem napsal výše, tehdejší reklamy měly své kouzlo kvůli kterému se k nim rád vracím, ale neumím definovat proč. Když byste položil otázku, zda-li se podle reklamy řídím, tak napíši, že "ANO" a reklama na zboží, která se mi nelíbí či vyloženě hnusí mne odradí od samotného zboží. Jenže i toto má své ale, poněvadž když bych se tímto pravidlem řídil na 100%, tak bych asi umřel hlady atp., myslím že chápete.

je to vlastne vtipne se koukat na nco tak amaterskeho a tyto reklamy nic nenabizeji nejen ze uz nyni nic takoveho nelze koupit, ale ani tam neni zadna podbizivost, jsou proste"bezpohlavni". Dnesni reklamy jsou profesionalni a vyborne udelane (tedy vetsina), ale jejich zacileni je jesne, nabizet, podbizet, pusobit i podprahove, proste vyrobek ukazat a prodat. ja osobne se snazim reklamy nesledovat a co nejvice vypoustet.

jsou opravdove a nebyly cilene na konkretni produkty ci sluzby, coz tedy vlastne tenkrat ani neslo, soukrome produkty soukromych firem, za to pusobi usmevne, opravdove, naturalne a opravdu amatersky

jsou otravné,je jich všude plno... Navíc jsou často velmi vtíravé chybí mi v nich nedostatek informací o výrobku(což často měly ty socialistické),spíš se snaží vnutit věc či "službu"

kurvy necpete to do TV

Líbí se mi na nich jejich jednoduchost a reklama na věci, které se v současné době příliš nereklamují. /med, zelenina.../

Lidem se mohou líbit, protože tehdy byli mladí, ale jinak těžko

Nejsem zástancem reklam, ale dnešní reklamy jsou z větší části nevkusné, až pobuřující a demagogicky klamou lidi. Kam ta naše společnost pokračuje. Čím vulgárnější a brutálnější reklama, tím asi větší úspěch? Jo i v dnešní době jsou reklamy na které se člověk rád podívá, ale těch je minimum.

Nemám rád reklamy, když mi znepříjemňují život, tedy když chci o nějakém výrobku něco vědět, najdu si to sám, ale nemusím mi to někdo stále do omrzení předkládat.

o_O

pro mě nosttalgie, pan Vajíčko mi připomíná čekání na večerníček a zpívánky v dětství

Reklama dnes - čeho je moc, škodí. Vyjímečně se podaří dobrý vtip, jako měl např. Vodafone ve svých začátcích. Odstrašujícími příklady jsou reklamy na dámské hygienické potřeby a prací prostředky. Ani nevím, jakou značku mají vždy v kabelce dámy na společenských událostech. Hlavně že je vše "jako nové".

reklamy jsou nutne zlo - kdybych je videt nemusel, nedival bych se.

Socialistické reklamy nepůsobily na lidi tolik, jako reklamy dnešní, lidé je sledovali a nevadily jim. Dnes je samozřejmě jiný pohled na komerci, než před 89. rokem. Ty dnešní jsou každopádně lépe zpracované, přesto se přikláním k těm socialistickým, byly nenásilné, tím pádem lépe stravitelné. Nemůžu říct, že se mě líbily, za to můžu říct, že ty dnešní se mě nelíbí, a to hlavně díky tomu, že útočí a je jich všude plno.

Tehdy nebyly reklamy v jednom kuse na obrazovce, což bylo rozhodně plus

Těžko posuzovat reklamy dnes a před 20 a více lety, jako porovnávat nejnovější Mercedes z roku 1985 a roku 2010.

toyi

V otázce č.14 jsem dal ano,ale jen proto,že i kýč může pobavit.

vvv

Výhoda reklamy? Když už je v TV nějaký dobrý a nebo aspoň průměrný film, člověk má aspoň čas odskočit na WC nebo si zapálit, případně se občerstvit.

zajímavý dotazník, hodně štěstí

16. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž6677,65 %45,21 %  
žena1922,35 %13,01 %  

Graf

17. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-355362,35 %36,3 %  
36-451315,29 %8,9 %  
0-181214,12 %8,22 %  
46-6055,88 %3,42 %  
61 a více22,35 %1,37 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Sledujete v televizi reklamy?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-18 na otázku 17. Kolik je Vám let?

11. Reklama na moučníky z jablek je podle Vás?

  • odpověď vtipná:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 10. Reklama číslo pět na moučníky z jablek se Vám líbí?

14. Líbí se Vám socialistické reklamy víc než reklamy dnešní?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-18 na otázku 17. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sledujete v televizi reklamy?

2. Říká Vám něco termín socialistická reklama?

4. Otevřete prosím tento odkaz a podívejte se na krátký a velmi zábavný reklamní blok. http://www.youtube.com/watch?v=yc_eF6PIWBo Líbí se se Vám první reklama na med s medvědem v hlavní roli?

5. Reklama s medvědem je podle Vás?

7. Reklamní spot číslo 3 na mléko se Vám líbí?

8. Reklama na mléko je podle Vás?

10. Reklama číslo pět na moučníky z jablek se Vám líbí?

11. Reklama na moučníky z jablek je podle Vás?

14. Líbí se Vám socialistické reklamy víc než reklamy dnešní?

16. Jakého jste pohlaví?

17. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sledujete v televizi reklamy?

2. Říká Vám něco termín socialistická reklama?

4. Otevřete prosím tento odkaz a podívejte se na krátký a velmi zábavný reklamní blok. http://www.youtube.com/watch?v=yc_eF6PIWBo Líbí se se Vám první reklama na med s medvědem v hlavní roli?

5. Reklama s medvědem je podle Vás?

7. Reklamní spot číslo 3 na mléko se Vám líbí?

8. Reklama na mléko je podle Vás?

10. Reklama číslo pět na moučníky z jablek se Vám líbí?

11. Reklama na moučníky z jablek je podle Vás?

14. Líbí se Vám socialistické reklamy víc než reklamy dnešní?

16. Jakého jste pohlaví?

17. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Marek, O.Socialistické televizní reklamy (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://socialisticke-televizni-reklamy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.