Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociálne siete ako forma internetovej komunikácie

Sociálne siete ako forma internetovej komunikácie

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marian Tar
Šetření:29. 03. 2010 - 04. 04. 2010
Počet respondentů:291
Počet otázek (max/průměr):27 / 17.78
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:53,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cieľom tohto dotazníku je zistiť, či využívate sociálne siete na komunikáciu. Ak áno, ktoré funkcie využívate najčastejšie, či sociálne siete zlepšujú vašu komunikáciu s okolím a či ich vnímate ako prínos, alebo ako hrozbu.

Odpovědi respondentů

1. Využívate komunikáciu prostredníctvom internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 2, občasotázka č. 2, nieotázka č. 24].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno27193,45 %93,13 %  
občas186,21 %6,19 %  
nie10,34 %0,34 %  

Graf

2. Využívate komunikáciu prostredníctvom sociálnych sietí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno21574,91 %73,88 %  
občas4114,29 %14,09 %  
nie3110,8 %10,65 %  

Graf

3. Ste registrovaní v niektorej sociálnej sieti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 4, nieotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano23682,23 %81,1 %  
nie5117,77 %17,53 %  

Graf

4. V ktorých sociálnych sieťach ste registrovaní (máte svoj profil)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook22595,34 %77,32 %  
Pokec14260,17 %48,8 %  
Twitter4117,37 %14,09 %  
MySpace4117,37 %14,09 %  
LinkedIn218,9 %7,22 %  
Birdz177,2 %5,84 %  
Flickr156,36 %5,15 %  
kyberia.sk114,66 %3,78 %  
kyberia83,39 %2,75 %  
last.fm52,12 %1,72 %  
Badoo31,27 %1,03 %  
icq20,85 %0,69 %  
pbcentrum.sk10,42 %0,34 %  
buzz10,42 %0,34 %  
reddit10,42 %0,34 %  
delicious10,42 %0,34 %  
booom10,42 %0,34 %  
youtube10,42 %0,34 %  
kybca10,42 %0,34 %  
gtalk / google buzz10,42 %0,34 %  
internet relay chat = irc10,42 %0,34 %  
stumbleupon.com10,42 %0,34 %  
tumblr10,42 %0,34 %  
kyberia.sk,nyx.cz,cyberspace.cz10,42 %0,34 %  
IBoys10,42 %0,34 %  
www.kyberia.org10,42 %0,34 %  
emimino.cz10,42 %0,34 %  
Lidé10,42 %0,34 %  
ICQ, SKYPE10,42 %0,34 %  
gmail.com10,42 %0,34 %  
skype10,42 %0,34 %  
World of Warcraft10,42 %0,34 %  

Graf

5. Ako často navštevujete sociálne siete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
niekoľko krát denne17172,46 %58,76 %  
1x denne4016,95 %13,75 %  
niekoľko krát za týždeň2410,17 %8,25 %  
1x za mesiac10,42 %0,34 %  

Graf

6. Ktoré sociálne siete sú vaše najobľúbenejšie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook20687,29 %70,79 %  
Pokec3816,1 %13,06 %  
Twitter198,05 %6,53 %  
kyberia.sk104,24 %3,44 %  
LinkedIn83,39 %2,75 %  
MySpace83,39 %2,75 %  
Flickr72,97 %2,41 %  
kyberia72,97 %2,41 %  
Birdz31,27 %1,03 %  
last.fm31,27 %1,03 %  
SKYPE20,85 %0,69 %  
ine10,42 %0,34 %  
nemam "najoblubenensiu"10,42 %0,34 %  
kybca10,42 %0,34 %  
irc10,42 %0,34 %  
tumblr10,42 %0,34 %  
kyberia.sk,nyx.cz,cyberspace.cz10,42 %0,34 %  
IBoys10,42 %0,34 %  
emimino.cz10,42 %0,34 %  
Lidé10,42 %0,34 %  
zianda10,42 %0,34 %  

Graf

7. Ktoré z funkcií sociálnych sietí využívate? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
zdieľanie obsahu (fotografie, hudba, video, linky)2.1021.041
zdieľanie informácií v reálnom čase2.2421.31
komunikácia prostredníctvom komentárov2.1441.2
súkromná pošta2.2581.251
chatovanie2.2461.626
získavanie nových kontaktov2.8181.42
zapájanie sa do tématických skupín2.6531.244
sociálna sieť ako zdroj informácií2.5721.448
obnovenie starých kontaktov2.3221.21
verejná diskusia2.9531.214
iné3.2251.717

Graf

8. Ak využívate iné funkcie sociálnych sietí, ktoré to sú?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aplikácie, upozornenia na udalosti

dgh

Facebook

Farmville

farmville :D

flamewars:)

flasikovanie, propagacia

hram tam poker :D

hranie online hier taká zábavka na pár minut :)

Hry

hry

hry farm ville happy akvarium a pod.

icq

Marketing a aplikace.

obzeranie ludi :)

organizovanie stretnuti

Podavanie informacii dalej

popular topics na tweeteri

pozeranie filmov, videí, pre zábavu ...

pozývanie ľudí na udalosti, osveta, propagácia webu,

Prezentace vlastního názoru na svět a život

roznorode

sledovanie noviniek konkurencie, flirtovanie

spoluzaci.cz

šťouchání

Zdieľanie videií

Zriadovanie akcii,Stretnutia a pod

životní rady

9. Preferujete sociálne siete pred inými formami internetovej komunikácie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas12352,12 %42,27 %  
ano8033,9 %27,49 %  
nie3313,98 %11,34 %  

Graf

10. Ak áno, kvôli čomu? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
rýchlosť šírenia informácie2.1951.615
nedostatok času3.0171.406
problém s osobnou komunikáciou4.0131.538
veľká vzialenosť2.5511.663
jednoduchosť použitia (webové rozhranie)2.3521.703
iné3.7421.412

Graf

11. Ak ste vyššie uviedli iné, charakterizujte prosím..

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Mám tam oveľa viac ľudí ako na iných komunikačných programoch.

menej podstatne oznamy

moznost ziskat viac informacii v kratkom case od viacerých ludi a teda aj moznost porovnania viacerých nazorov

nie

niekedy sa neda ist von.

Podavanie informacii dalej pre velky pocet ludi

su tam vsetci

Viac ľudí má informáciu dostupnú ako napr. cez e-mail.

12. Považujete sociálne siete za zlepšenie vašej komunikácie s okolím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 13, občasotázka č. 13, nieotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno10343,64 %35,4 %  
občas9841,53 %33,68 %  
nie3514,83 %12,03 %  

Graf

13. Ak áno, v čom spočíva jej zlepšenie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rýchlosť13165,17 %45,02 %  
úspora finančných prostriedkov (telefón, poštovné)12763,18 %43,64 %  
úspora času12562,19 %42,96 %  
neosobná komunikácia (napr. pri nedorozumení)5426,87 %18,56 %  
Nemusím si inštalovať komunikačné programy10,5 %0,34 %  
twitter je nový žánr10,5 %0,34 %  
daj si tu dlhsi kometar....10,5 %0,34 %  
spoznat novych ludi10,5 %0,34 %  
moznost komunikovat s mnohymi ludmi naraz10,5 %0,34 %  
jednoduchost oslovenia velkej skupiny10,5 %0,34 %  
zaujimavejsie informacie10,5 %0,34 %  
fyzicka nenarocnost10,5 %0,34 %  
jednoduche prekonanie velkej vzdialenosti10,5 %0,34 %  
komun. s osobami, s ktorymi by som inak nekomunik.10,5 %0,34 %  
casto nemam moznost strenut sa s dotycnymi ludmi10,5 %0,34 %  

Graf

14. Stáva sa, že v profiloch, ktoré si vytvoríte v sociálnych sieťach neuvediete o sebe úplnú pravdu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy10845,76 %37,11 %  
občas9238,98 %31,62 %  
často145,93 %4,81 %  
vždy125,08 %4,12 %  
nechcem odpovedať114,66 %3,78 %  

Graf

15. Stáva sa, že v sociálnych sieťach vystupujete anonymne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas10745,34 %36,77 %  
nikdy10444,07 %35,74 %  
často177,2 %5,84 %  
nechcem odpovedať72,97 %2,41 %  
vždy20,85 %0,69 %  

Graf

16. Vplýva internetová komunikácia prostredníctvom sociálnych sietí aj na váš rečový prejav v osobnej komunikácii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 17, občasotázka č. 17, nieotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie13356,36 %45,7 %  
občas7130,08 %24,4 %  
áno3213,56 %11 %  

Graf

17. Ak áno, v čom? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
ochudobňovanie a zúženie slovnej zásoby3.6991.9
používanie cudzích slov2.351.509
používanie internetového slangu2.1261.392
používanie krátkych a úsečných viet2.991.796
vecný prejav2.7671.383
používanie skratiek2.5631.877
iné3.5831.68

Graf

18. Ak ste označili iné, uveďte prosím v čom..

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

..

inspiracia na rozhovory

nechodím von

nevplýva v iných prejavoch

V recovom prejave mi trva dlhsie kym sa vyjadrim, alebo kym najdem spravne slovo. Takze ak ide internetova komunikacia na ukor recovej komunikacie, berem to ako negativum.

19. Dokážete sa prostredníctvom sociálnych sietí odosobniť od reálneho sveta?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 21, občasotázka č. 21, nieotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie9439,83 %32,3 %  
občas9138,56 %31,27 %  
áno5121,61 %17,53 %  

Graf

20. Ak nie, vnímate ten virtuálny ako realitu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie5962,77 %20,27 %  
občas2223,4 %7,56 %  
áno1313,83 %4,47 %  

Graf

21. Vidíte v internetovej komunikácii prostredníctvom sociálnych sietí prínos, alebo hrozbu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [prínosotázka č. 22, hrozbuotázka č. 23, neviemotázka č. 24].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neviem16156,29 %55,33 %  
prínos9432,87 %32,3 %  
hrozbu3110,84 %10,65 %  

Graf

22. Ak prínos, tak v čom?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

- moznost komunikovat s ludmi, ktori sa fyzicky nachadzaju hocikde na planete - moznost komunikovat so skupinou roznych ludi naraz, napriek tomu, ze sa nachadzaju hocikde na planete - moznost komunikovat s ludmi, s ktorymi by si inak ludia nenasli cas komunikovat. - moznost jednoducho komunikovat pre ludi, ktori maju napriklad v osobnom kontakte nejaky druh socialnej fobie

:D:D:D:

.

...

...rychlost ziskavania kvalitnych info.

človek môže komunikovať s viacerými ľuďmi naraz, s ľuďmi, ktorý sú od vás ďaleko alebo ich ťažko zastihnete, chatujete z pohodlia domu, je to rýchle, lacne a skoro bezproblémové ...

Eehm... Mám bazén z čokolády =)

efektivita

efektívnosť, zvýšenie rýchlosti komunikácie na diaľku

Globalna komunikacia, sirenie informacii rovnako zmyslajucich jedincov -jednoducho a rychle a pod.

hore spomenuté veci

je to ďalší rozmer komunikácie

jednoduchost, dostupnost skadekolvek nasvete

jednoduchsi networking udrziavanie kontaktu na dialku

kjj

Komunakácia z rodinou ludmi ktorých nemám možnosť tak často vídať.....(nemusím si kupovať noviny :P)

komunikacia

komunikácia

komunikacia

Komunikacia kedykolvek-pri velkych vzdialenostiach a nemoznosti stretnut sa z urcitou osobou/osobami.

komunikacia medzi ludmi

komunikacia s ludmi, s ktorymi by som sa nemohol inak stretnut, pretoze su v inej krajine

komunikacia, komunikacia, komunikacia. ked sa budeme dost dlho rozpravat tak na urcite na nieco prideme.

Kontakt s lidmi, kteří jsou daleko a s nimiž bych jinak v kontaktu byl velmi sporadicky. A také rychlost předávání informací

lepšia a rýchlejšia komunikácia na väčšiu vzdialenosť, možnosť predávania údajov( napr dokumentov, fotografií) bez nutného osobného kontaktu, spoznávanie nových ľudí, s ktorými by sa človek v reálnom svete len ťažko spoznal.

Marosko tolko dat ani nespracujes... ale prinos je lepsia moznost zneuzivania na promo.

modernizacia a vatsi rozhlad

Mozem byt v kontakte s ovela vacsim poctom ludi ako v realnom zivote.

moznost zdielat fotky, komunikovat, komentovat, na jednom mieste

možnosť komunikovať s ľudmi, s ktorými sa stretnúť a vidieť osobne je častokrát nereálne

možnost snadného dohledání informací

možnosti na jednom mieste

našla jsem přátele se stejnými zájmy, stýkáme se už několik let, bez unternetu bych je nikdy nepoznala, neboť jsou ze zcela jiných částí republiky

nechce sa mi to pisat

neustálý kontakt s lidmi, úspora peněz při domluvě

neviem

nové informácie, rozšírenie obzoru

nové zoznámenie, lepšia slovná zásoba ...

nový priatelia aj napr z cudziny

nový žánr, lze přes počítač

obnovenie kontaktov, ziskanie novych informacii

obnovenie starych kontaktov

pozri otazku 13 + ludia, ktori vo vseobecnosti k spolocenskemu zivotu neinklinuju maju vacsiu moznost spolocenskeho vyzitia sa

pre mna je to najmä komunikacia so spoluziakmi a ucitelmi zo strednej a kedze nie je takmer vobec mozne aby sme sa stretli osobne tak sa vidime aspon na nete a viem co ti ludia robia, ako sa maju, ... nestratim s nimi kontakt!

presne to asi nezadefinujem, ale urcite je prinosom v medziludskej komunikacii

prinos -- styl komunikacie, efektivnost hrozba -- sukromie

Prínos pre medziľudské vzťahy, ale na druhú stranu je možné, že informácie poskytnuté uživateľmi môžu byť zneužité. Nevravím, že musia, ale je to možné... Pravdu sa asi len tak nedozvieme, to ide mimo nás...

prístup k informáciám

protože tam získám přátele a tak, můžu komunikovat se spolužáky, i když jsou prázdniny

Rozhodně lepší propojení lidí z různých koutů světa. Já sama jsem za tyto sítě vděčná, protože znám spoustu lidí, s kterými můžu sdílet můj život, i když bydlí na opačné straně zeměkoule.

rozsirenie moznosti komunikacie okamzity pristup,online efekt

rozšírení poznatkov

rychla komunikacia

Rychla komunikacia

rýchlejšia komunikácia medzi ľuďmi

Rýchlosť

rychlost a jedoduchost komunikacie, spajanie s ludmi, ktorych by som inak nepoznal, vyborne medium na sirenie myslienok...

Rýchlosť komunikácie, šírenie informácií, nové kontakty

rychlost sirenia informacii, novy sposob komunikacie (napriklad politikov s volicmi, kapely s fanusikmi), obnova kontaktov a pod.

rychlost vymeny info moznost zdielania multimedii vyhladavanie zaujimavej, pre mna neznamej hudby

setkávat se s lidmi i když nemám zrovna čas osobně

setrenie casu

setri cas

socialne siete

spoznám viac ľudí za kratší čas aj keď len cez net, ale ak to nebudu nejaky psychopati tak sa s nimi aj stretnem.. prínos v rýchlosti, keď niečo potrebujem vyriešiť kopa ľudí mi pomôže na nete, nepotrebuje vyvolávať alebo chodiť za niekým

Spoznávanie ľudí

spoznávanie nových ľudí

spoznávanie nových ludí

stretnutie s kamaratmi po dlhom case a stretnutie s takymi ludmi, ktorych by som inak mozno nestretla

šírenie informácií

v komunikacii

v lepšej informovanosti ľudí a dostupnosti informácii o čomkoľvek

v možnostiach komunikácie.

V nedostatku casu na osobny dialog,v rychlejsej komunikacii medzi ludmi.

v reklame napríklad, zákaznik dostane viac informacii ako v nejakom reklamnom spote. viac interaktivne reklamy, zapojenie zakaznikov do reklamy samotnej. uplne nové medium na reklamu.

V rozšírení uhlov pohľadu na veci okolo. Napr. viac fotiek jednej veci, viac názorov, iný humor atď.

vidim povedal by som aj prinos a aj hrozbu.. ale myslim ze je tam viac pozitiv z hladiska osobneho, ako napriklad zlepsenie komunikacie s ludmi, s ktorymi ma deli obrovska vzdialenost a nemaju dostatocne pocitacove znalosti na kvalitne ovladanie IM komunikatorov, a z hladiska pracovneho, nakolko sluzia pri spravnom pouzivani ako vyborny marketingovy nastroj, ktorym sa da velmi rychle odkomunikovat bliziaca sa udalost, novy produkt, atd...

VKOMUNIKACII

vo všetkom

vo všetkom :P

vyssie uvedene...

zaklad je rychlost...mojim negativom v tom je spolahlivost

zdielanie fotiek z viac ludmi

zdieľanie informácií ktoré sa rýchlo dostanú ku všetkým adresátom, mobilizácia ľudí, diskusie, prejavenie názoru, užitočné informácie

zdielanie velkeho mnozstva informacii o kamaratoch

združená komunikácia - ľudia môžu komunikovať s oveľa väčším množstvom ľudí a rozšíriť svoju osobnú sociálnu sieť

zefektívnenie komunikácie

získavanie informácií, komunikácia zo starými priateľmi ktorí sú roztratení po celom svete a neviem s nimi inak komunikovať

zjednodusenie komunikacie, jednoducha organizacia skupiny ludi, publikacia roznych typov obsahu

zjednodušenie komunikácie, efektívnosť

Zoznámenie sa s novými ľudmi, rýchla a bezplatná komunikácia.....

zrychlenie a zjednodusenie komunikacie

23. Ak hrozbu, tak v čom?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ak ľudia začnú viac komunikovať neverbálne ako verbálne a prestanú sa rozprávať a zvyknú si len na komunikáciu cez počítač...teda úplné odcudzenie od spoločnosti.

Človek, komunikujúci výhradne prostredníctvom sociálnych sietí zabúda ako komunikovať v reálnom svete, zoči-voči inej osobe. Pri internetovej komunikácii strácame naučený a zaužívaný ostych a otvárame sa druhým možno až príliš. V tomto vidím hrozbu.

Deti sa môžu dostať k materiálom, ktoré sú neprístupné ich veku.

Deti už spolu nebudú vedieř komunikovař v skutočnom živote.

exponovanosť neznámemu okoliu / napadnuteľnosť citlivých / zneužiteľných dát, strata kontaktu so skutočným svetom, prevrátenie motivácií, hodnôt (napr. pojmu úspechu)

ľudia prestavaju komunikovat v realnom zivote, niektore mladsie osoby su nanich zavysle

ľudia zabudnú komunikovať osobne a všetko budú riešiť cez tzv. chat

možnost zneužitia inf

náročnosť na čas, návykovosť

násilie a neschopnosť ľudi komunikovať medzi sebou a podobne.

niekto to moze kontrolovat a urcite informacie zneuzit

osobné informácie

osoby sa nebudu vediet rozpravat nazivo iba chatom alebo inymy sposobmy ktore suvisia so socialnymi sietami na internete

Porusenie sukromia

Sirenie osobnych udajov.

Strata kontaktu s ludmi, pohodlnost, rizika spojene s internetovou komunikaciou(obtazovanie, strata sukromia, caste nedorozumenia, kradeze identit, anonymita ...), odhalovanie informacii, ktore si ludia v beznej komunikacii chrania, hrozby socialneho inziniersta, manipulacia, ...

strata kontaktu s okolim, strata zaujmu o okolie

strata osobného kontaktu s ľudmi

Strata osobnej komunikacie.

stratí sa význam osobnej komunikácie

teroristi a tak

uniknutie od reality zbytočné zabíjanie času....

upadku verbalnej komunikacie, klasickeho prejavu

v klamaní o pohlaví,veku

v podstate odďalovanie osobnej komunikácie, ludia nemajů potrebu sa stretnůť, a keď sa stretnů, tak sa nemajů o čom rozprávať lebo už všetko vedia. Hlavne je to hrozba pre generáciu ktorá na Soc. sieťach vyrastá. Čo naše deti? Zavrů krčmy, lebo tam nikto nebude chodiť, všetci si budů posielať pivá po FB, ktorý im hneď zmeria hladinu alkoholu.

v pretechnizovani vztahov s realnymi osobami

v zakrnění sociálních dovedností a růstu ignorance, sobeckosti a v neposlední řadě prznění jazyka

za prve v takychto dotaznikoch ktore su stratov času a v zavislosti na internete ktora sa čoraz častejšie ukazuje ...

Zdielanie osobnych informacii aj ludom, ktorym nechcem

ztráta soukromí, krádež identity, napadení v reálném životě

ztráta soukromí, špionáž

24. Pohlavie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž16456,75 %56,36 %  
žena12543,25 %42,96 %  

Graf

25. Vek

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 2411038,33 %37,8 %  
25 - 347626,48 %26,12 %  
13 - 177526,13 %25,77 %  
35 - 44134,53 %4,47 %  
45 - 5462,09 %2,06 %  
do 1251,74 %1,72 %  
55 a viac20,7 %0,69 %  

Graf

26. Vzdelanie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stredoškolské12944,95 %44,33 %  
vysokoškolské8429,27 %28,87 %  
zakladne5920,56 %20,27 %  
vyššie odborné155,23 %5,15 %  

Graf

27. Ak ste označili iné, uveďte prosím v čom.. [odvozená]

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Ste registrovaní v niektorej sociálnej sieti?

  • odpověď nie:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 rozhodne áno, 2 áno, 3 čiastočne áno, 4 nie, 5 rozhodne nie na otázku 10. Ak áno, kvôli čomu? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nie na otázku 2. Využívate komunikáciu prostredníctvom sociálnych sietí?

4. V ktorých sociálnych sieťach ste registrovaní (máte svoj profil)?

  • odpověď kyberia.sk:
    • 26.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi kyberia.sk na otázku 6. Ktoré sociálne siete sú vaše najobľúbenejšie?
  • odpověď Pokec:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pokec na otázku 6. Ktoré sociálne siete sú vaše najobľúbenejšie?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Birdz na otázku 4. V ktorých sociálnych sieťach ste registrovaní (máte svoj profil)?

5. Ako často navštevujete sociálne siete?

  • odpověď niekoľko krát denne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi kyberia.sk na otázku 4. V ktorých sociálnych sieťach ste registrovaní (máte svoj profil)?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi kyberia.sk na otázku 6. Ktoré sociálne siete sú vaše najobľúbenejšie?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi áno na otázku 20. Ak nie, vnímate ten virtuálny ako realitu?

6. Ktoré sociálne siete sú vaše najobľúbenejšie?

  • odpověď kyberia.sk:
    • 26.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi kyberia.sk na otázku 4. V ktorých sociálnych sieťach ste registrovaní (máte svoj profil)?

7. Ktoré z funkcií sociálnych sietí využívate? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

  • odpověď chatovanie=1:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ochudobňovanie a zúženie slovnej zásoby=3 na otázku 17. Ak áno, v čom? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

10. Ak áno, kvôli čomu? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

  • odpověď 1 rozhodne áno, 2 áno, 3 čiastočne áno, 4 nie, 5 rozhodne nie:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nie na otázku 3. Ste registrovaní v niektorej sociálnej sieti?
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nie na otázku 2. Využívate komunikáciu prostredníctvom sociálnych sietí?
  • odpověď problém s osobnou komunikáciou=5:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi rýchlosť šírenia informácie=5 na otázku 10. Ak áno, kvôli čomu? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednoduchosť použitia (webové rozhranie)=5 na otázku 10. Ak áno, kvôli čomu? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)
  • odpověď rýchlosť šírenia informácie=1:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedostatok času=1 na otázku 10. Ak áno, kvôli čomu? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

16. Vplýva internetová komunikácia prostredníctvom sociálnych sietí aj na váš rečový prejav v osobnej komunikácii?

  • odpověď občas:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi používanie skratiek=5 na otázku 17. Ak áno, v čom? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

19. Dokážete sa prostredníctvom sociálnych sietí odosobniť od reálneho sveta?

  • odpověď nie:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi áno na otázku 20. Ak nie, vnímate ten virtuálny ako realitu?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nie na otázku 20. Ak nie, vnímate ten virtuálny ako realitu?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi občas na otázku 20. Ak nie, vnímate ten virtuálny ako realitu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využívate komunikáciu prostredníctvom internetu?

2. Využívate komunikáciu prostredníctvom sociálnych sietí?

3. Ste registrovaní v niektorej sociálnej sieti?

4. V ktorých sociálnych sieťach ste registrovaní (máte svoj profil)?

5. Ako často navštevujete sociálne siete?

6. Ktoré sociálne siete sú vaše najobľúbenejšie?

7. Ktoré z funkcií sociálnych sietí využívate? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

9. Preferujete sociálne siete pred inými formami internetovej komunikácie?

10. Ak áno, kvôli čomu? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

12. Považujete sociálne siete za zlepšenie vašej komunikácie s okolím?

13. Ak áno, v čom spočíva jej zlepšenie?

14. Stáva sa, že v profiloch, ktoré si vytvoríte v sociálnych sieťach neuvediete o sebe úplnú pravdu?

15. Stáva sa, že v sociálnych sieťach vystupujete anonymne?

16. Vplýva internetová komunikácia prostredníctvom sociálnych sietí aj na váš rečový prejav v osobnej komunikácii?

17. Ak áno, v čom? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

19. Dokážete sa prostredníctvom sociálnych sietí odosobniť od reálneho sveta?

20. Ak nie, vnímate ten virtuálny ako realitu?

21. Vidíte v internetovej komunikácii prostredníctvom sociálnych sietí prínos, alebo hrozbu?

24. Pohlavie

25. Vek

26. Vzdelanie

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využívate komunikáciu prostredníctvom internetu?

2. Využívate komunikáciu prostredníctvom sociálnych sietí?

3. Ste registrovaní v niektorej sociálnej sieti?

4. V ktorých sociálnych sieťach ste registrovaní (máte svoj profil)?

5. Ako často navštevujete sociálne siete?

6. Ktoré sociálne siete sú vaše najobľúbenejšie?

7. Ktoré z funkcií sociálnych sietí využívate? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

9. Preferujete sociálne siete pred inými formami internetovej komunikácie?

10. Ak áno, kvôli čomu? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

12. Považujete sociálne siete za zlepšenie vašej komunikácie s okolím?

13. Ak áno, v čom spočíva jej zlepšenie?

14. Stáva sa, že v profiloch, ktoré si vytvoríte v sociálnych sieťach neuvediete o sebe úplnú pravdu?

15. Stáva sa, že v sociálnych sieťach vystupujete anonymne?

16. Vplýva internetová komunikácia prostredníctvom sociálnych sietí aj na váš rečový prejav v osobnej komunikácii?

17. Ak áno, v čom? (1 - rozhodne áno; 2 - áno; 3 - čiastočne áno; 4 - nie; 5 - rozhodne nie)

19. Dokážete sa prostredníctvom sociálnych sietí odosobniť od reálneho sveta?

20. Ak nie, vnímate ten virtuálny ako realitu?

21. Vidíte v internetovej komunikácii prostredníctvom sociálnych sietí prínos, alebo hrozbu?

24. Pohlavie

25. Vek

26. Vzdelanie

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tar, M.Sociálne siete ako forma internetovej komunikácie (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://socialne-siete-ako-forma-internetovej-komunikacie.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.