Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
vyplněním tohoto krátkého dotazníku, který se týká kouření a sociálních kampaní proti kouření, mi pomůžete získat důležité informace pro mou bakalářskou práci.
Předem Vám děkuji za Váš čas
Václav Chvojka Student Ekonomické fakulty Západočeské univerzity v Plzni
Odpovědi respondentů
1. Setkal/a jste se někdy se sociální kampaní (reklamou) proti kouření? (může být i zahraniční, neberte prosím v úvahu komerční kampaně na přípravky proti kouření apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 2, NE → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
141
57,09 %
57,09 %
NE
106
42,91 %
42,91 %
2. Jednalo se o českou či zahraniční kampaň? (znáte-li víc kampaní proti kouření, vyberte tu, která Vás nejvíce zaujala - nezávisle na tom, odkud byla)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
byla česká
80
58,39 %
32,39 %
byla zahraniční
57
41,61 %
23,08 %
3. Kde jste se s kampaní (reklamou) setkal/a? (lze zaškrtnout více odpovědí)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
televize
67
49,63 %
27,13 %
internet - neplacená propagace - sociální sítě, video, obrázek v e-mailu apod.
63
46,67 %
25,51 %
leták/brožura (např. u lékaře)
44
32,59 %
17,81 %
internetová reklama - bannery, textová reklama apod.
17
12,59 %
6,88 %
billboard
4
2,96 %
1,62 %
lavičky
2
1,48 %
0,81 %
Billboardy
1
0,74 %
0,4 %
na krabičce
1
0,74 %
0,4 %
ve firmě
1
0,74 %
0,4 %
outdoor plakáty
1
0,74 %
0,4 %
na univerzitním kampusu
1
0,74 %
0,4 %
na lavickach v Praze Strasnich.
1
0,74 %
0,4 %
Ta reklama je strasna, tak asi proto tam.
1
0,74 %
0,4 %
Kampaň byla organizována myslím VZP přímo ve měste
1
0,74 %
0,4 %
Informace o ní pak v rozhlase a nějáké letáky
1
0,74 %
0,4 %
Poradci přímo pracovali se zájemci o odvyknutí na
1
0,74 %
0,4 %
kouření. Bylo to v rcce 1998 -já přitom přestal a
1
0,74 %
0,4 %
vydržel dodnes.
1
0,74 %
0,4 %
nic
1
0,74 %
0,4 %
varování na krabičkách
1
0,74 %
0,4 %
noviny
1
0,74 %
0,4 %
časopis
1
0,74 %
0,4 %
plakát na ulici
1
0,74 %
0,4 %
lavecky u zastavek MHD
1
0,74 %
0,4 %
výlep
1
0,74 %
0,4 %
nepamatuju si
1
0,74 %
0,4 %
Na krabičce cigaret
1
0,74 %
0,4 %
bilboard na lavičce
1
0,74 %
0,4 %
Lavička
1
0,74 %
0,4 %
ve škole
1
0,74 %
0,4 %
4. Stručně popište obsah kampaně (hlavní motiv, slogan apod.)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Normální je nekouřit
4
4,26 %
1,62 %
kouřit znamená být otrokem tabáku
1
1,06 %
0,4 %
Frkačka místo cigarety.
1
1,06 %
0,4 %
kuřák se snaží sbalit dívku v baru a neuspěje
1
1,06 %
0,4 %
Ukázky obrázků zničených orgánů po určitém období
1
1,06 %
0,4 %
Slogan: O přestávce stihnu i dvě
1
1,06 %
0,4 %
Kuřák vyzvracel svoje plíce a ty odešly.
1
1,06 %
0,4 %
kouření škodí zdraví
1
1,06 %
0,4 %
v kampani se pískalo na takové zvláštní píšťaly
1
1,06 %
0,4 %
Každý se snažil nekouřit svým osobitým způsobem
1
1,06 %
0,4 %
ostatní odpovědi
Fotografie špinavých plic od kouření Žijete jen jednou, kouření ničí vaše zdraví místo var.nápisů fotky plic,člověka na přístrojích Dopad na zdraví kuřáka a okolí Šance pro 3 000 000 škodí zdraví Popis rakoviny plic, průběh nemoci... Co dělá kouření lidskému tělu mýtus spojený s kouřením a hubnutím dopad na zdraví dítěte,vytěsnění nekuřáků ze spol. fotky/RTG orgánů po kouření (plíce-rakovina,lebka) vykašlal plíce Evropa stop kouření účinky kouření-ukázány zblízka(zevnitř) a drsně vtipne nastineni proc nekourit podpora v přestávání koureni muze zabijet! NEKUŘ ! evropa taky nekouri billboard s obrázkem zničených plic Depresivně laděná akce, nádory plic apod. Kouření může zabíjet, způsobuje rakovinu... holčička se sešitou pusou popis nemocí, které kouření způsobuje Kouření vážně škodí vám, i lidem ve vašem okolí vyplivnuté plíce zdrhají ze zakouřeného lokálu záběr na zničené plíce kuřáka help za život bez tabáku neco jako kdo kouri, nepatri do Evropy Deti-6let vyjadruji strach o sve rodice- kuraky STOP KOUŘENÍ nebo Přestaňte kouřit tak nějak holka, aby potlačila chut na cigaretu líbá všechny kouření zabíjí vizuální zobrazrní následků kouření na organismus plíce kuřáka a nekuřáka - porovnání Frajeři nekouří nebo tak něco help-za život bez tabaku (snad byla česka,nevim) Kouření škodí o prestavce stihnu i dve umrtnost kouření škodí zdraví, normální je nekouřit, atd. život bez cigaret odstrašující obrázky lidí s rakovinou Evropa prestava kourit, Cesko neni v EU? evropa přestává kouřit jak se ničí orgány při kouření koureni zpusobuje rakovinu help Reklama spojující kouření a sex - byla stažena nepamatuju si stop kouření drsné fotky, naturalistické ale přesto s černým hu Nepamatuji si Něco ve smyslu "chcípneš", jsou všechny stejný. plíce a zdraví a co je normální co s kuřákem v ložnici evropa přestává kouřit - čechy nejsou v evropě? Česko není v Evropě záběry na plíce a nádory z nějaké trubice (z lidského těla) vylézal hnis reklama na nějakou tyčinku - náhražka při odvykání Evropa přestává kouřit - ČR není v Evropě? přednáška studenta oboru Výchovy ke zdraví fotky zničených orgánů help - pro život bez tabáku obrázek plic kuřáka fotka plic kuřáka plice nevzpomínám si ukázka zničených orgánů po kouření dopad koureni na tehotne zeny, dost brutalni zasity usta divky koužení není sexy a zabíjí následky kouření...obrázky plic Škodí vám i lidem ve vašem okolí. HELP pro život bez tabáku ukázat dopady kouření na zdraví člověka Evropa prestala kourit, Cesko neni v Evrope? britská reklama s kázkou zničených plic HELP - Za život bez tabáku, www.help-eu.com obrázky nemocných plic atd..na krabičkách
81
86,17 %
32,79 %
5. Přišla Vám tato kampaň společensky prospěšná?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
55
43,31 %
22,27 %
nevím
42
33,07 %
17 %
ne
30
23,62 %
12,15 %
6. Kouříte tabákové výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, pravidelně → otázka č. 8, ano, příležitostně (ne každý den) → otázka č. 9, ne → otázka č. 7].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
149
60,32 %
60,32 %
ano, pravidelně
70
28,34 %
28,34 %
ano, příležitostně (ne každý den)
28
11,34 %
11,34 %
7. Jaký je Váš názor na kuřáky?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vadí mi, když kouří v mé přítomnosti, jinak mi nevadí
93
62,84 %
37,65 %
vadí mi ve všech ohledech
31
20,95 %
12,55 %
vůbec mi nevadí
12
8,11 %
4,86 %
nic
2
1,35 %
0,81 %
vadí mi, když kouř jde přímo na mě
1
0,68 %
0,4 %
nevadí mi, pokud nekouří extrémně hodně
1
0,68 %
0,4 %
vadí mi, když kouří např. u dětí, jinak ne
1
0,68 %
0,4 %
neobtěžují-li mne, děti a neodhazují nedopalky -OK
1
0,68 %
0,4 %
smrdí
1
0,68 %
0,4 %
vadí mi, pokud mi kouří pod nos (do obličeje)
1
0,68 %
0,4 %
Vadí mi i v nepřítomnosti v prostoru, kde chci být
1
0,68 %
0,4 %
nemohla bych chodit s kuřákem, jinak mi nevadí
1
0,68 %
0,4 %
vadí mi v klubech, barech a hospodách
1
0,68 %
0,4 %
vadí mi kouření v prostorách, kde jí
1
0,68 %
0,4 %
8. Kolik kusů cigaret průměrně denně vykouříte?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
26.27
Minimum:
19
Maximum:
52
Variační rozpětí:
33
Rozptyl:
59.3
Směrodatná odchylka:
7.7
Medián:
23
Modus:
21
14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
střední škola s maturitou
140
56,68 %
56,68 %
vysoká škola
72
29,15 %
29,15 %
základní škola
14
5,67 %
5,67 %
vyšší odborná škola
13
5,26 %
5,26 %
střední škola bez maturity
8
3,24 %
3,24 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1. Setkal/a jste se někdy se sociální kampaní (reklamou) proti kouření? (může být i zahraniční, neberte prosím v úvahu komerční kampaně na přípravky proti kouření apod.)
odpověď ANO:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi byla česká na otázku 2. Jednalo se o českou či zahraniční kampaň? (znáte-li víc kampaní proti kouření, vyberte tu, která Vás nejvíce zaujala - nezávisle na tom, odkud byla)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi byla zahraniční na otázku 2. Jednalo se o českou či zahraniční kampaň? (znáte-li víc kampaní proti kouření, vyberte tu, která Vás nejvíce zaujala - nezávisle na tom, odkud byla)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi internet - neplacená propagace - sociální sítě, video, obrázek v e-mailu apod. na otázku 3. Kde jste se s kampaní (reklamou) setkal/a? (lze zaškrtnout více odpovědí)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetová reklama - bannery, textová reklama apod. na otázku 3. Kde jste se s kampaní (reklamou) setkal/a? (lze zaškrtnout více odpovědí)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi leták/brožura (např. u lékaře) na otázku 3. Kde jste se s kampaní (reklamou) setkal/a? (lze zaškrtnout více odpovědí)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi televize na otázku 3. Kde jste se s kampaní (reklamou) setkal/a? (lze zaškrtnout více odpovědí)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Přišla Vám tato kampaň společensky prospěšná?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 5. Přišla Vám tato kampaň společensky prospěšná?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 5. Přišla Vám tato kampaň společensky prospěšná?
6. Kouříte tabákové výrobky?
odpověď ano, pravidelně:
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 7 - 10 > na otázku 8. Kolik kusů cigaret průměrně denně vykouříte?
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 10 - 15 > na otázku 8. Kolik kusů cigaret průměrně denně vykouříte?
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 15 - 20 > na otázku 8. Kolik kusů cigaret průměrně denně vykouříte?
odpověď ne:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi vadí mi ve všech ohledech na otázku 7. Jaký je Váš názor na kuřáky?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi vadí mi, když kouří v mé přítomnosti, jinak mi nevadí na otázku 7. Jaký je Váš názor na kuřáky?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi vůbec mi nevadí na otázku 7. Jaký je Váš názor na kuřáky?
9. Chcete či chtěl/a jste někdy přestat kouřit, nebo kouření alespoň omezit?
odpověď ANO:
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi chci chránit své zdraví na otázku 10. Jaké k tomu máte důvody? (lze zaškrtnout více odpovědí)
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi chci chránit zdraví nekuřáků (rodiny, přátel), v jejichž přítomnosti obvykle kouřím na otázku 10. Jaké k tomu máte důvody? (lze zaškrtnout více odpovědí)
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi chci ušetřit peníze, které vydávám za kouření na otázku 10. Jaké k tomu máte důvody? (lze zaškrtnout více odpovědí)
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nechci být na ničem závislý/á na otázku 10. Jaké k tomu máte důvody? (lze zaškrtnout více odpovědí)
13. Jaký je Váš věk? (zadejte počet let)
odpověď < 16 - 21 >:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní škola na otázku 14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Setkal/a jste se někdy se sociální kampaní (reklamou) proti kouření? (může být i zahraniční, neberte prosím v úvahu komerční kampaně na přípravky proti kouření apod.)
2. Jednalo se o českou či zahraniční kampaň? (znáte-li víc kampaní proti kouření, vyberte tu, která Vás nejvíce zaujala - nezávisle na tom, odkud byla)
3. Kde jste se s kampaní (reklamou) setkal/a? (lze zaškrtnout více odpovědí)
5. Přišla Vám tato kampaň společensky prospěšná?
6. Kouříte tabákové výrobky?
7. Jaký je Váš názor na kuřáky?
8. Kolik kusů cigaret průměrně denně vykouříte?
9. Chcete či chtěl/a jste někdy přestat kouřit, nebo kouření alespoň omezit?
10. Jaké k tomu máte důvody? (lze zaškrtnout více odpovědí)
12. Jste
13. Jaký je Váš věk? (zadejte počet let)
14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Setkal/a jste se někdy se sociální kampaní (reklamou) proti kouření? (může být i zahraniční, neberte prosím v úvahu komerční kampaně na přípravky proti kouření apod.)
2. Jednalo se o českou či zahraniční kampaň? (znáte-li víc kampaní proti kouření, vyberte tu, která Vás nejvíce zaujala - nezávisle na tom, odkud byla)
3. Kde jste se s kampaní (reklamou) setkal/a? (lze zaškrtnout více odpovědí)
5. Přišla Vám tato kampaň společensky prospěšná?
6. Kouříte tabákové výrobky?
7. Jaký je Váš názor na kuřáky?
8. Kolik kusů cigaret průměrně denně vykouříte?
9. Chcete či chtěl/a jste někdy přestat kouřit, nebo kouření alespoň omezit?
10. Jaké k tomu máte důvody? (lze zaškrtnout více odpovědí)
12. Jste
13. Jaký je Váš věk? (zadejte počet let)
14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Martin Švehla: Hledal jsem velmi usilovně spolehlivé podklady pro odhad nákladů na léčbu kuřáků. Nejsou a nemohou být. Navíc je to podle mého názoru zvrácená úvaha. Napíšu Vám mail. mš
V. Chvojka: Děkuji za reakci k dotazníku. :) Přesně tak - pro zjištění správného cílení kampaní není zásadní, jak dlouho člověk kouří. Zbytečně bych s tím respondenty zatěžoval a navíc se tato data dají získat jinde. Hezký den :)