Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv socialního marketingu na rozhodování při koupi produktu.

Vliv socialního marketingu na rozhodování při koupi produktu.

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ondřej Bačina
Šetření:11. 03. 2016 - 25. 03. 2016
Počet respondentů:73
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:51,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Prosím o vyplnění dotazníku zjišťujícího jaký vliv má zapojení společnosti do sociálního marketingu na nákupní chování zákazníků.

Děkuji moc za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. V tomto dotazníku se budeme zabývat sociálním marketingem společností. Tedy pokud nějaká společnost věnuje část svého zisku na řešení nebo pomoc nějakého sociálního tématu. Znáte nějakou takovou společnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3953,42 %53,42 %  
Ano3446,58 %46,58 %  

Graf

2. O Jakou společnost nebo společnosti se jedná? (pokud jich znáte více oddělte je čárkou prosím)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

2vv

3M Česko, spol. s.r.o.

AccorHotels

Agrofert

Atrium CEE

Avast

cez

Čez

ČEZ, O2, T-mobile

čs

Dell, HP, IBM, AVG, Avast a snad kazda nadnarodni spolecnost na svete. A jiste i spousta spolecnosti lokalnich a mensich v CZ.

Facebook, Google....

IKEA

Jablotron

lll

Mafra, Avon, O2

McDonald's

Microsoft, Bonver, Tesco

Microsoft, Facebook

Nivea

orange

Oriflame

Oriflame, McDonald atd..

PIM

raiffeisenbank

RICOH Czech Republic s.r.o.

Sazka, Lidl, ČEZ...

Siemens

ŠKODA AUTO

T-mobile, KB, Exxonmobil

The body shop

Unilever

Unilever, ALDI, Ahold, Coca-Cola, spousta dalších

Vodafone

3. Přispíváte nebo přispěl(a) jste někdy na nějaké takové socialní téma? napr. nadace paraple, světluška nebo SMS pomoc při povodních

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5473,97 %73,97 %  
ne1926,03 %26,03 %  

Graf

4. Pokud víte, že je výrobce aktivní v socialních otázkách, má to vliv na vše rozhodnutí o koupi jejího produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4460,27 %60,27 %  
Ano2939,73 %39,73 %  

Graf

5. Jak konkrétně vás to ovlivní při nákupním rozhodování?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Při podobné ceně a kvalitě upřednostním výrobek od společnosti aktivní v sociálních tématech.2068,97 %27,4 %  
Jsem ochoten si i připlatit za výrobek o kterém vím, že část jeho ceny je věnována na sociální téma, které mne zajímá. (např. Product RED)1241,38 %16,44 %  
Při nákupu upřednostňuji společnost aktivní v sociálních tématech, které mne zajímají.310,34 %4,11 %  

Graf

6. Víte zda je společnost Dell aktivní v nějakých sociálních otázkách?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6487,67 %87,67 %  
ano912,33 %12,33 %  

Graf

7. Jaké konkrétní sociální otázky řeší společnost Dell? (pokud jste v předchozí otázce odpověděli NE, jen si prosím pročtěte možnosti a jděte na další otázku)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fresh Air. Technologie umožňující chlazení datacentrových výrobků venkovním vzduchem místo klimatizací.746,67 %9,59 %  
Podpora sociálních aktivit u zaměstnanců. Závazek k podpoře dobrovolnické činnosti zaměstnanců.640 %8,22 %  
Green Energy. Její výrobky jsou maximálně šetrné k životnímu prostředí co se týká spotřeby elektrické energie.640 %8,22 %  
Podpora dětí v dětských domovech. Srdce na dlani533,33 %6,85 %  
Fair Trade. Závazek, že nejsou zneužívány práva pracovníků ve výrobních závodech.426,67 %5,48 %  
Vzdělávání dětí. Pomoc zemím 3tího světa se vzdělaností320 %4,11 %  
Green Packaging. Ekologické obalové materiály určené pro kompostaci.320 %4,11 %  
Podpora boje proti rakovině.213,33 %2,74 %  
Pomoc při katastrofách.16,67 %1,37 %  

Graf

8. Společnost Dell se zabývá všemi tématy z předchozí otázky. Vzhledem k tomuto faktu jak se díváte na tyto podotázky?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Je marketingová komunikace spol. Dell o sociálních tématech dostatečná?-0.4111.338
Jaký přikládáte vliv informovanosti o sociálních tématech na prodejnost výrobku?0.0681.16
Jakým směrem se posunulo Vaše emotivní vnímání společnosti Dell po tom, že teď víte co vše dělá pro sociální otázky na této škále?0.3841.086
Nakolik u Vás při dalším rozhodnutí o koupi IT zařízení bude hrát roli, že spol. Dell je tolik aktivní v sociálních oblastech?0.0141.329

Graf

9. Jaký váš vztah se společností Dell?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Společnost Dell znám, ale používám výrobky jiného výrobce.3547,95 %47,95 %  
Používám výrobky Dell v zaměstnání2331,51 %31,51 %  
Používám výrobky Dell soukromě2128,77 %28,77 %  
Přeprodávám výrobky Dell2027,4 %27,4 %  
Společnost Dell neznám.912,33 %12,33 %  

Graf

10. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž4358,9 %58,9 %  
Žena3041,1 %41,1 %  

Graf

11. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30-392939,73 %39,73 %  
18-292027,4 %27,4 %  
40-491824,66 %24,66 %  
50-5945,48 %5,48 %  
60+22,74 %2,74 %  

Graf

12. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou3750,68 %50,68 %  
Vysokoškolské3547,95 %47,95 %  
Základní11,37 %1,37 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Pokud víte, že je výrobce aktivní v socialních otázkách, má to vliv na vše rozhodnutí o koupi jejího produktu?

  • odpověď Ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsem ochoten si i připlatit za výrobek o kterém vím, že část jeho ceny je věnována na sociální téma, které mne zajímá. (např. Product RED) na otázku 5. Jak konkrétně vás to ovlivní při nákupním rozhodování?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Při podobné ceně a kvalitě upřednostním výrobek od společnosti aktivní v sociálních tématech. na otázku 5. Jak konkrétně vás to ovlivní při nákupním rozhodování?
  • odpověď Ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jaký přikládáte vliv informovanosti o sociálních tématech na prodejnost výrobku?=-2 na otázku 8. Společnost Dell se zabývá všemi tématy z předchozí otázky. Vzhledem k tomuto faktu jak se díváte na tyto podotázky?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakolik u Vás při dalším rozhodnutí o koupi IT zařízení bude hrát roli, že spol. Dell je tolik aktivní v sociálních oblastech?=-2 na otázku 8. Společnost Dell se zabývá všemi tématy z předchozí otázky. Vzhledem k tomuto faktu jak se díváte na tyto podotázky?

10. Vaše pohlaví?

  • odpověď Muž:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Používám výrobky Dell v zaměstnání na otázku 9. Jaký váš vztah se společností Dell?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přeprodávám výrobky Dell na otázku 9. Jaký váš vztah se společností Dell?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V tomto dotazníku se budeme zabývat sociálním marketingem společností. Tedy pokud nějaká společnost věnuje část svého zisku na řešení nebo pomoc nějakého sociálního tématu. Znáte nějakou takovou společnost?

3. Přispíváte nebo přispěl(a) jste někdy na nějaké takové socialní téma? napr. nadace paraple, světluška nebo SMS pomoc při povodních

4. Pokud víte, že je výrobce aktivní v socialních otázkách, má to vliv na vše rozhodnutí o koupi jejího produktu?

5. Jak konkrétně vás to ovlivní při nákupním rozhodování?

6. Víte zda je společnost Dell aktivní v nějakých sociálních otázkách?

8. Společnost Dell se zabývá všemi tématy z předchozí otázky. Vzhledem k tomuto faktu jak se díváte na tyto podotázky?

9. Jaký váš vztah se společností Dell?

10. Vaše pohlaví?

11. Váš věk?

12. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V tomto dotazníku se budeme zabývat sociálním marketingem společností. Tedy pokud nějaká společnost věnuje část svého zisku na řešení nebo pomoc nějakého sociálního tématu. Znáte nějakou takovou společnost?

3. Přispíváte nebo přispěl(a) jste někdy na nějaké takové socialní téma? napr. nadace paraple, světluška nebo SMS pomoc při povodních

4. Pokud víte, že je výrobce aktivní v socialních otázkách, má to vliv na vše rozhodnutí o koupi jejího produktu?

5. Jak konkrétně vás to ovlivní při nákupním rozhodování?

6. Víte zda je společnost Dell aktivní v nějakých sociálních otázkách?

8. Společnost Dell se zabývá všemi tématy z předchozí otázky. Vzhledem k tomuto faktu jak se díváte na tyto podotázky?

9. Jaký váš vztah se společností Dell?

10. Vaše pohlaví?

11. Váš věk?

12. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bačina, O.Vliv socialního marketingu na rozhodování při koupi produktu. (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://socialni-marketing-a-produkt.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.