Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální média a vzdělávání
Sociální média a vzdělávání
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Veronika Krátká |
---|---|
Šetření: | 04. 01. 2017 - 07. 01. 2017 |
Počet respondentů: | 29 |
Počet otázek (max/průměr): | 8 / 5.83 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 35,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:33 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tento dotazník je zaměřen na využití sociálních médií pro vzdělávání a výuku. Tyto údaje budou použity především jako data pro mou seminární práci. Předem děkuji za vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Využíváte sociální média ke vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 20 | 68,97 % | 68,97 % |
ne | 9 | 31,03 % | 31,03 % |
2. Jak často využíváte sociální média k učení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
několikrát měsíčně | 8 | 38,1 % | 27,59 % |
denně | 6 | 28,57 % | 20,69 % |
několikrát týdně | 5 | 23,81 % | 17,24 % |
méně často | 1 | 4,76 % | 3,45 % |
jednou za půl roku | 1 | 4,76 % | 3,45 % |
3. Jaký typ sociálních médii využíváte ke vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 3 | 15,79 % | 10,34 % |
facebook, twitter | 1 | 5,26 % | 3,45 % |
facebook, seduo, youtobe | 1 | 5,26 % | 3,45 % |
1 | 5,26 % | 3,45 % | |
youtube, facebook | 1 | 5,26 % | 3,45 % |
youtube | 1 | 5,26 % | 3,45 % |
facebook, twiter | 1 | 5,26 % | 3,45 % |
fb | 1 | 5,26 % | 3,45 % |
databaze: WOS, scopus; programy Statistika | 1 | 5,26 % | 3,45 % |
tumblr, wikipedia | 1 | 5,26 % | 3,45 % |
ostatní odpovědi | 7 | 36,84 % | 24,14 % |
4. Jakým způsobem (způsoby) využíváte sociální média k učení?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
sleduji leadry v jednotlivých oborech a čtu jejich publikace | 1 | 5 % | 3,45 % |
sledování výukových videí, diskuse | 1 | 5 % | 3,45 % |
projekty, referáty | 1 | 5 % | 3,45 % |
E-learning | 1 | 5 % | 3,45 % |
zprávy a skupiny - vzájemná pomoc | 1 | 5 % | 3,45 % |
na youtube sleduji různá videa k tématům probíraným ve škole, na facebooku si se spolužáky sdílíme materiály do školy a popř si vysvětlujeme věci kterým nerozumíme | 1 | 5 % | 3,45 % |
videa | 1 | 5 % | 3,45 % |
zprávy, testy | 1 | 5 % | 3,45 % |
prezentace, kamarádi | 1 | 5 % | 3,45 % |
články, hodnoceni dat | 1 | 5 % | 3,45 % |
ostatní odpovědi | 10 | 50 % | 34,48 % |
5. Jaká pozitiva vidíte ve využívání sociálních médií pro učení?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Dostupnost
dostupnost odkukoliv
dostupnost, široké spektrum možností
hodně informací na jednom místě
je to dostupné ihned a kdekoliv
jednoduchost
komunikace a spolupráce s lidmi
možnost diskuse nad tématem, shledlédnutí výukových videí v jakýkoliv čas a kdekoliv
najdu si co konkrétně potřebuju vědět
Nemusím denně procházet mnoho webů, sociální média mi na jednu timeline zobrazí obsah, který mě zajímá
pro částečně neslyšící - text
rychlé
Rychlost
rychlost dostupných informací
Rychlý a snadný přístup, velké množství informací a názorů, volnost
snazší a rychlejší získání informací
více názorů
Vlastní tempo, možnost si projít vybrané části opakovaně
vysvětlení nesrovnalostí
žádná
6. Jaká negativa vidíte ve využívání sociálních médií pro učení?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
asi žádné, možná možnost lživých informací
desinformace a každý si může psát, co chce - i nepravdu
je lehké se rozptýlit
kvalitnější jsou zpoplatněna
menší mezilidský kontakt
někdy jsou napsané nesprávné informace
někdy neodbornost a nemožnost ověření kvality a postupu učení
není potvrzená správnost výsledků
není tam vždy to co potřebuji
Nepravdivé a neověřené informace, manipulace
Nepřesné
Nevidím, je to o správném nastavení a timemanagementu
nic
odpadá týmová spolupráce a komunikace
odvádí to často pozornost i jiným aktivitám
plýtvání časem
potreba pocitace, ze ktereho boli casem oci a cele telo
Relevantnost informaci
sklouznutí od učení k jiným věcem
závislost
7. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 16 | 80 % | 55,17 % |
muž | 4 | 20 % | 13,79 % |
8. Do jaké věkové kategorie spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-23 | 9 | 45 % | 31,03 % |
15-19 | 8 | 40 % | 27,59 % |
24-28 | 5 | 25 % | 17,24 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.