Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální podnikání - kavárna Bílá vrána

Sociální podnikání - kavárna Bílá vrána

Zmrzlina a nanuky
Jakou zmrzlinu máte rádi?

(průzkum Jana Diehela, cca 5 min)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jitka Weissová
Šetření:27. 03. 2020 - 29. 03. 2020
Počet respondentů:115
Počet otázek (max/průměr):18 / 13.63
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:67,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěli bychom Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku, který nám pomůže při zpracování naší semestrální práce. Práce se zabývá návrhem marketingových opatření pro vybraný sociální podnik. Konkrétně se jedná o kavárnu Bílá Vrána. Tento dotazník je anonymní a zabere Vám přibližně 5 minut.

Děkujeme Vám za spolupráci.

 

Odpovědi respondentů

Hlavním cílem sociálního podniku je sociální přínos, nikoliv ekonomický zisk. Tyto podniky například zaměstnávají zdravotně či sociálně znevýhodněné zaměstnance a zabraňují tím jejich společenskému vyloučení.

1. Setkali jste se někdy s pojmem „sociální podnikání“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6960 %60 %  
Ne4640 %40 %  

Graf

2. Představte si následující situaci: Rozhodujete se mezi koupí dvou totožných produktů stejné ceny, přičemž o jednom z nich víte, že pochází od standardně hospodařícího podniku a druhý od sociálního podniku. Od koho si produkt koupíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Od sociálního podniku6960 %60 %  
Je mi to jedno (sociální záměry mě nezajímají)3328,7 %28,7 %  
Od standardně hospodařícího podniku1311,3 %11,3 %  

Graf

3. Byli byste ochotni zaplatit vyšší cenu za určitý produkt (například kávu), kdybyste věděli, že tím přispějete na dobrou věc (podpora zdravotně či sociálně znevýhodněných zaměstnanců atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9986,09 %86,09 %  
Ne1613,91 %13,91 %  

Graf

4. Víte o tom, že existuje možnost finanční podpory zaměstnanců některých sociálních podniků (například kaváren)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6758,26 %58,26 %  
Ano4841,74 %41,74 %  

Graf

5. Navštěvujete kavárny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9481,74 %81,74 %  
Ne2118,26 %18,26 %  

Graf

6. Jak často navštěvujete kavárny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-3 krát za měsíc2627,66 %22,61 %  
Jednou za měsíc2324,47 %20 %  
Jednou týdně2324,47 %20 %  
Několikrát do roka1212,77 %10,43 %  
2-6 krát za týden88,51 %6,96 %  
Každý den22,13 %1,74 %  

Graf

7. Za jakým účelem nejčastěji navštěvujete kavárny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Setkání s přáteli6265,96 %53,91 %  
Káva a nápoje5962,77 %51,3 %  
Občerstvení (např. zákusky)2526,6 %21,74 %  
Práce (obchodní schůze atd.)88,51 %6,96 %  
Studium77,45 %6,09 %  
Práce přímo v kavárně11,06 %0,87 %  

Graf

8. Na základě čeho se rozhodujete, zda danou kavárnu navštívíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lokalita6164,89 %53,04 %  
Doporučení přátel6164,89 %53,04 %  
Ceny produktů2324,47 %20 %  
Recenze na internetu a sociálních sítí1617,02 %13,91 %  
Znalosti kavárny 11,06 %0,87 %  
Musi mi byt sympaticka11,06 %0,87 %  
Kvalita produktu11,06 %0,87 %  
Dle kávy11,06 %0,87 %  
vlastní zkušenost11,06 %0,87 %  
Nálada 11,06 %0,87 %  
Nabídky11,06 %0,87 %  
vlastní dobrá zkušenost, čistota, sortiment11,06 %0,87 %  
Kvalita produktů a poskytovaných služeb11,06 %0,87 %  

Graf

9. Znáte kavárnu Bílá vrána v Praze?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7377,66 %63,48 %  
Ano2122,34 %18,26 %  

Graf

10. Odkud jste se dozvěděli o této kavárně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Od známého/známé838,1 %6,96 %  
Z médií (tisk, internetové články atd.)628,57 %5,22 %  
Sociální sítě (Facebook, Instagram…)419,05 %3,48 %  
Propagační materiály kavárny (webové stránky, reklama atd.)29,52 %1,74 %  
vygůgloval14,76 %0,87 %  

Graf

11. Navštívili jste někdy tuto kavárnu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1152,38 %9,57 %  
Ne1047,62 %8,7 %  

Graf

12. Co se Vám na této kavárně nejvíce líbilo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příjemná obsluha654,55 %5,22 %  
Nabídka (káva a nápoje, občerstvení atd.)327,27 %2,61 %  
nevím už19,09 %0,87 %  
Vše bylo příjemné - jak obsluha, tak i prostředí 19,09 %0,87 %  

Graf

13. Měli byste zájem tuto kavárnu navštívit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano880 %6,96 %  
Nevím220 %1,74 %  

Graf

14. Jakou z těchto pražských kaváren, které působí také v oblasti sociálního podnikání, znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neznám žádnou5053,19 %43,48 %  
Tichá kavárna2829,79 %24,35 %  
Café AdAstra1515,96 %13,04 %  
Café Therapy1313,83 %11,3 %  
Kavárna po tme11,06 %0,87 %  
znám jen jednu mimopražskou11,06 %0,87 %  
Café Na půl cesty na Pankráci, Café Martin v Karlíně11,06 %0,87 %  

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8271,3 %71,3 %  
Muž3328,7 %28,7 %  

Graf

16. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-29 let8271,3 %71,3 %  
30-39 let1412,17 %12,17 %  
50-59 let86,96 %6,96 %  
40-49 let86,96 %6,96 %  
Do 18 let21,74 %1,74 %  
70 let a více10,87 %0,87 %  

Graf

17. Ve kterém kraji ČR bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha5648,7 %48,7 %  
Středočeský kraj3933,91 %33,91 %  
Jihočeský kraj43,48 %3,48 %  
Liberecký kraj32,61 %2,61 %  
Ústecký kraj21,74 %1,74 %  
Pardubický kraj21,74 %1,74 %  
Plzeňský kraj21,74 %1,74 %  
Moravskoslezský kraj21,74 %1,74 %  
Královehradecký kraj21,74 %1,74 %  
Jihomoravský kraj10,87 %0,87 %  
Olomoucký kraj10,87 %0,87 %  
Kraj Vysočina10,87 %0,87 %  

Graf

18. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou6153,04 %53,04 %  
Vysokoškolské3429,57 %29,57 %  
Vyšší odborné97,83 %7,83 %  
Střední bez maturity / vyučen86,96 %6,96 %  
Základní32,61 %2,61 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Setkali jste se někdy s pojmem „sociální podnikání“?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 11. Navštívili jste někdy tuto kavárnu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Znáte kavárnu Bílá vrána v Praze?

2. Představte si následující situaci: Rozhodujete se mezi koupí dvou totožných produktů stejné ceny, přičemž o jednom z nich víte, že pochází od standardně hospodařícího podniku a druhý od sociálního podniku. Od koho si produkt koupíte?

  • odpověď Od sociálního podniku:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 11. Navštívili jste někdy tuto kavárnu?

7. Za jakým účelem nejčastěji navštěvujete kavárny?

  • odpověď Káva a nápoje:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze na internetu a sociálních sítí na otázku 8. Na základě čeho se rozhodujete, zda danou kavárnu navštívíte?
  • odpověď Setkání s přáteli:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát do roka na otázku 6. Jak často navštěvujete kavárny?

8. Na základě čeho se rozhodujete, zda danou kavárnu navštívíte?

  • odpověď Doporučení přátel:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 11. Navštívili jste někdy tuto kavárnu?

9. Znáte kavárnu Bílá vrána v Praze?

  • odpověď Ano:
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 11. Navštívili jste někdy tuto kavárnu?
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 11. Navštívili jste někdy tuto kavárnu?
  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ceny produktů na otázku 8. Na základě čeho se rozhodujete, zda danou kavárnu navštívíte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkali jste se někdy s pojmem „sociální podnikání“?

2. Představte si následující situaci: Rozhodujete se mezi koupí dvou totožných produktů stejné ceny, přičemž o jednom z nich víte, že pochází od standardně hospodařícího podniku a druhý od sociálního podniku. Od koho si produkt koupíte?

3. Byli byste ochotni zaplatit vyšší cenu za určitý produkt (například kávu), kdybyste věděli, že tím přispějete na dobrou věc (podpora zdravotně či sociálně znevýhodněných zaměstnanců atd.)?

4. Víte o tom, že existuje možnost finanční podpory zaměstnanců některých sociálních podniků (například kaváren)?

5. Navštěvujete kavárny?

6. Jak často navštěvujete kavárny?

7. Za jakým účelem nejčastěji navštěvujete kavárny?

8. Na základě čeho se rozhodujete, zda danou kavárnu navštívíte?

9. Znáte kavárnu Bílá vrána v Praze?

11. Navštívili jste někdy tuto kavárnu?

14. Jakou z těchto pražských kaváren, které působí také v oblasti sociálního podnikání, znáte?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Do jaké věkové kategorie patříte?

17. Ve kterém kraji ČR bydlíte?

18. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkali jste se někdy s pojmem „sociální podnikání“?

2. Představte si následující situaci: Rozhodujete se mezi koupí dvou totožných produktů stejné ceny, přičemž o jednom z nich víte, že pochází od standardně hospodařícího podniku a druhý od sociálního podniku. Od koho si produkt koupíte?

3. Byli byste ochotni zaplatit vyšší cenu za určitý produkt (například kávu), kdybyste věděli, že tím přispějete na dobrou věc (podpora zdravotně či sociálně znevýhodněných zaměstnanců atd.)?

4. Víte o tom, že existuje možnost finanční podpory zaměstnanců některých sociálních podniků (například kaváren)?

5. Navštěvujete kavárny?

6. Jak často navštěvujete kavárny?

7. Za jakým účelem nejčastěji navštěvujete kavárny?

8. Na základě čeho se rozhodujete, zda danou kavárnu navštívíte?

9. Znáte kavárnu Bílá vrána v Praze?

11. Navštívili jste někdy tuto kavárnu?

14. Jakou z těchto pražských kaváren, které působí také v oblasti sociálního podnikání, znáte?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Do jaké věkové kategorie patříte?

17. Ve kterém kraji ČR bydlíte?

18. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Weissová, J.Sociální podnikání - kavárna Bílá vrána (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://socialni-podnikani-kavarna-b.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.