Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
prosím Vás o vyplnění tohoto dotazníku vztahujícího se k mé diplomové práci. Dotazník se zabývá reklamou a zdravým způsobem života, je zcela anonymní a zabere Vám pouze několik minut. Je určen pro osoby od 15 let.
Nela Hrazdírová
studentka Mendelovy univerzity v Brně
Odpovědi respondentů
1. Vnímáte svůj způsob života jako zdravý? (vyvážené pravidelné stravování, dostatek pohybu i odpočinku, dostatek tekutin)
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
252
49,03 %
49,03 %
Spíše ne
165
32,1 %
32,1 %
Rozhodně ano
41
7,98 %
7,98 %
Rozhodně ne
32
6,23 %
6,23 %
Nevím
24
4,67 %
4,67 %
2. Cítíte se být v dobré kondici?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
235
45,72 %
45,72 %
Spíše ne
146
28,4 %
28,4 %
Rozhodně ano
79
15,37 %
15,37 %
Nevím
33
6,42 %
6,42 %
Rozhodně ne
21
4,09 %
4,09 %
3. Domníváte se, že máte dostatek informací o zdravém způsobu života?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
262
50,97 %
50,97 %
Rozhodně ano
148
28,79 %
28,79 %
Spíše ne
53
10,31 %
10,31 %
Nevím
38
7,39 %
7,39 %
Rozhodně ne
13
2,53 %
2,53 %
4. Domníváte se, že jste si plně vědom/a veškerých negativních důsledků nevhodného stravování a nedostatečné pohybové aktivity?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
226
43,97 %
43,97 %
Rozhodně ano
220
42,8 %
42,8 %
Spíše ne
33
6,42 %
6,42 %
Nevím
22
4,28 %
4,28 %
Rozhodně ne
13
2,53 %
2,53 %
5. Domníváte se, že Váš způsob života je negativně ovlivněn Vaším zaměstnáním?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
310
60,31 %
60,31 %
Ne
204
39,69 %
39,69 %
6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Stres
238
70,62 %
46,3 %
Sedavé zaměstnání
209
62,02 %
40,66 %
Práce na směny
58
17,21 %
11,28 %
časová náročnost
3
0,89 %
0,58 %
velmi nepravidelná práce - bez možnosti pravidelně orgaizovat svůj život
1
0,3 %
0,19 %
pracovni prostredi
1
0,3 %
0,19 %
málo času na jídlo
1
0,3 %
0,19 %
pracovní doba
1
0,3 %
0,19 %
psychická náročnost
1
0,3 %
0,19 %
téměř žádné přestávky na občerstvení
1
0,3 %
0,19 %
nemět vyhrazenou přestávku
1
0,3 %
0,19 %
Nezdravé jídlo zadarmo :D
1
0,3 %
0,19 %
nepravidelnost
1
0,3 %
0,19 %
nedostatek casu
1
0,3 %
0,19 %
nedostatek volného času
1
0,3 %
0,19 %
snaha o balancování školy a práce
1
0,3 %
0,19 %
lehký přístup ke všemu nezdravému
1
0,3 %
0,19 %
nedostatek spánku a odpočinku, nedostatek volného času
1
0,3 %
0,19 %
bez zaměstnání
1
0,3 %
0,19 %
nepravidelná pracovní doba s prací v noci
1
0,3 %
0,19 %
nedostatek času na přestávku, na jídlo
1
0,3 %
0,19 %
spousta sladkého kolem mě
1
0,3 %
0,19 %
chemikálie
1
0,3 %
0,19 %
spěch při stravování
1
0,3 %
0,19 %
práce po většinu "aktivního" dne
1
0,3 %
0,19 %
počítač
1
0,3 %
0,19 %
Příliš často dostáváme chlebíčky a zákusky.
1
0,3 %
0,19 %
nedostatek času
1
0,3 %
0,19 %
mentálně namáhavá činnost
1
0,3 %
0,19 %
hloupí klienti
1
0,3 %
0,19 %
častá práce na počítači
1
0,3 %
0,19 %
málo času, moc práce
1
0,3 %
0,19 %
student
1
0,3 %
0,19 %
špatně rozpoložené přestávky tzn. nemožnost se najíst, když potřebuji
1
0,3 %
0,19 %
není kuchyňka, není možno si ohřát jídlo
1
0,3 %
0,19 %
zakouřené prostředí
1
0,3 %
0,19 %
Nedostatek času na pravidelnou stravu a pohyb
1
0,3 %
0,19 %
Hodně času v práci
1
0,3 %
0,19 %
v práci neni jídelna
1
0,3 %
0,19 %
Pracuji v Pelařství/cukrářství , čili často není čas se najíst a pak člověk sní na co příjde...
1
0,3 %
0,19 %
noční směny
1
0,3 %
0,19 %
málo spánku
1
0,3 %
0,19 %
nedostatek spanku (doktorandsky student)
1
0,3 %
0,19 %
přesčas
1
0,3 %
0,19 %
špatný časový rozvrh
1
0,3 %
0,19 %
nekvalitní monitor, židle...
1
0,3 %
0,19 %
nemožnost jíst pravidelně
1
0,3 %
0,19 %
práce s PC, umělé osvětlení
1
0,3 %
0,19 %
7. Odkud získáváte informace o zdravém způsobu života?
(vyberte maximálně tři z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Z internetu
420
81,71 %
81,71 %
Z časopisů, novin
203
39,49 %
39,49 %
Od přátel, známých
203
39,49 %
39,49 %
Z televize
128
24,9 %
24,9 %
Z odborných publikací
126
24,51 %
24,51 %
Od odborníků
110
21,4 %
21,4 %
Z informačních plakátů, letáků, brožur
55
10,7 %
10,7 %
škola
2
0,39 %
0,39 %
rodina
2
0,39 %
0,39 %
nezískávám
1
0,19 %
0,19 %
skusenosti
1
0,19 %
0,19 %
všude
1
0,19 %
0,19 %
nikde
1
0,19 %
0,19 %
rozumem
1
0,19 %
0,19 %
aktivně nezískávám
1
0,19 %
0,19 %
2x ročně chodím na školení
1
0,19 %
0,19 %
od přítele
1
0,19 %
0,19 %
knihy
1
0,19 %
0,19 %
8. Co by Vás spíše přimělo změnit způsob života?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zobrazení negativních důsledků stávajícího způsobu života
265
51,56 %
51,56 %
Zobrazení pozitivních důsledků nového způsobu života
249
48,44 %
48,44 %
9. Co by Vás nejvíce motivovalo ke zdravému způsobu života (vyvážené stravování, pravidelný pohyb)?
(seřaďte podle důležitosti, 1 - nejvíce důležité, 6 - nejméně důležité, každé pořadové číslo lze použít jen jednou)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Zdraví (touha žít zdravě, vyhnout se onemocněním, doporučení lékaře apod.)
2.173
2.571
Fyzická kondice (pohyblivost, pěstování sportu, zbavení se únavy apod.)
3.247
2.338
Atraktivita (touha vypadat lépe, hezky se obléci apod.)
4.016
2.545
Sociální faktory (touha najít si partnera, líbit se stávajícímu partnerovi, zařadit se do společnosti, získat pozitivní reakce okolí apod.)
4.482
1.989
Sebeúcta (líbit se sám/sama sobě, být se sebou spokojený/á)
3.669
2.264
Duševní pohoda (cítit se dobře)
3.412
2.701
10. Co považujete za nejvýznamnější překážky zdravého stravování?
(1 - nejvíce významné, 5 – nejméně významné)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Nedostatek času
2.412
1.783
Nedostatek finančních prostředků
2.911
1.622
Chuť zdravých pokrmů (vím, že je to zdravé, ale nechutná mi to)
3.319
1.754
Nezdravé stravování blízkého okolí
3.22
1.693
Stres (např. s ním spojené přejídání apod.)
2.531
1.626
Reklamy propagující vysoce kalorické potraviny, fast foody apod
3.864
1.635
Nedostupnost zdravých pokrmů
3.298
1.59
Rizikové události (oslavy, večere v restauracích, návštěvy apod.)
2.778
1.772
11. Co považujete za nejvýznamnější překážky pravidelné pohybové aktivity?
(1 - nejvíce významné, 5 – nejméně významné)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Nedostatek času
2.202
1.726
Nedostatek finančních prostředků
3.554
1.663
Ostych při sportování před ostatními lidmi
3.605
1.69
Únava z práce, ze školy
2.339
1.422
Lenost
2.346
1.911
12. Co by Vás nejvíce motivovalo ke vzdání se nezdravého způsobu života?
(seřaďte podle důležitosti, 1 - nejvíce důležité, 7 - nejméně důležité, každé pořadové číslo lze použít jen jednou)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Onemocnění
2.095
2.938
Bolest (např.: kloubů nebo zad způsobená nadváhou, nedostatkem pohybu)
3.076
2.346
Estetické problémy (nespokojenost se svým vzhledem)
4.457
3.396
Sociální faktory (kritika a posměch okolí)
5.412
2.604
Klesající sebeúcta
4.79
2.785
Zhoršení kvality života (stres, úzkosti, deprese)
4.144
3.073
Problémy s pohyblivostí (s běžnými úkony apod.)
4.025
3.527
13. Považujete za obtížnější rozhodnout se ke změně způsobu života nebo si toto rozhodnutí udržet?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Udržet si rozhodnutí
433
84,24 %
84,24 %
Rozhodnout se
81
15,76 %
15,76 %
14. Co by upoutalo Vaši pozornost v reklamě propagující zdravý způsob života?
(vyberte maximálně 3 z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nápaditost, originalita
251
48,83 %
48,83 %
Autenticita (skutečný příběh)
247
48,05 %
48,05 %
Pozitivní následky zdravého způsobu života
246
47,86 %
47,86 %
Drastické, šokující zobrazení následků nedodržování zdravého způsobu života
155
30,16 %
30,16 %
Humor, vtip
137
26,65 %
26,65 %
Osobnost z řad odborníků
119
23,15 %
23,15 %
Vizuální zpracování
85
16,54 %
16,54 %
Kontakt na poradenské centrum
38
7,39 %
7,39 %
Celebrita
26
5,06 %
5,06 %
asi nic
1
0,19 %
0,19 %
objektivní statistické údaje
1
0,19 %
0,19 %
záruka vrácení peněz pokud nenastane změna k lepšímu
1
0,19 %
0,19 %
Nepotřebuji reklamu. Když někdo chce, tak si zjistí i bez reklamy. Ale jinak viz výše.
1
0,19 %
0,19 %
nepotrebuji reklamu
1
0,19 %
0,19 %
kontrast zdravý vs. nezdravý způsob života
1
0,19 %
0,19 %
nic je to jen o valstním rozhodnutí, ke kterému musí člověk dojít vnitřně sám.
1
0,19 %
0,19 %
nic
1
0,19 %
0,19 %
reklamy nesleduji
1
0,19 %
0,19 %
nahota
1
0,19 %
0,19 %
potvrzení nezávislé organizace o pravdivosti reklamy (např. dTest)
1
0,19 %
0,19 %
zmenila jsem spatne stravovaci navyky po souziti s partnerem s dobrymy navyky. slo to samo.
1
0,19 %
0,19 %
mám obecně negativní vztah k reklamám, takže spíš bez reklam
1
0,19 %
0,19 %
černý humor
1
0,19 %
0,19 %
muselo by mě to nadchnout
1
0,19 %
0,19 %
pravdiva informace o tabuizovanych tematech jako napr. o hladovce, strevni a jaterni ociste podle Malachova, apod. Jenze nechapu, proc by to nekdo delal, kdyz se na tom neda vydelat :)
1
0,19 %
0,19 %
nic
1
0,19 %
0,19 %
15. Jaké vlastnosti by měla mít reklama propagující zdravý způsob života?
(vyberte maximálně 3 z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Důvěryhodná
397
77,24 %
77,24 %
Informativní
310
60,31 %
60,31 %
Originální
277
53,89 %
53,89 %
Emotivní
134
26,07 %
26,07 %
Humorná
95
18,48 %
18,48 %
Šokující
86
16,73 %
16,73 %
Drastická
26
5,06 %
5,06 %
motivující
2
0,39 %
0,39 %
...
1
0,19 %
0,19 %
Povzbudivá (něco jako- každý může..)
1
0,19 %
0,19 %
když nebude
1
0,19 %
0,19 %
Vybízivá
1
0,19 %
0,19 %
pozitivní - aby to člověk opravdu chtěl
1
0,19 %
0,19 %
prakticka
1
0,19 %
0,19 %
kvůli reklamě bych způsob života nezměnil
1
0,19 %
0,19 %
chtěla bych aby nebyla lživá
1
0,19 %
0,19 %
zajímavá, nápaditá, humorná...
1
0,19 %
0,19 %
16. Jaká média by podle Vás měla být použita k propagaci zdravého způsobu života?
(vyberte maximálně 3 z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internet
428
83,27 %
83,27 %
Televize
415
80,74 %
80,74 %
Časopisy, noviny
261
50,78 %
50,78 %
Venkovní nosiče (billboardy, plakáty)
130
25,29 %
25,29 %
Rozhlas
54
10,51 %
10,51 %
Letáky
41
7,98 %
7,98 %
Kino
34
6,61 %
6,61 %
všechno když už
1
0,19 %
0,19 %
žádná
1
0,19 %
0,19 %
vše
1
0,19 %
0,19 %
Reklamy na potravinových řetězcích
1
0,19 %
0,19 %
zdravi by snad ani nemelo propagovat reklamou. to by se melo resit u doktora. aby to bylo brany vazne.
1
0,19 %
0,19 %
PR
1
0,19 %
0,19 %
Přednášky
1
0,19 %
0,19 %
Myslím, že v každé z nabízených možností se propagace vyskytuje, z tohoto důvodu to už člověk dá se říct nevnímá. Mě osobně by však motivovala nejvíce upřímnost nejbližších, nebo někoho, na kom mi opravdu záleží.
1
0,19 %
0,19 %
reklama na mě nepůsobí
1
0,19 %
0,19 %
zacílené na konkrétní osoby/skupiny osob
1
0,19 %
0,19 %
všechna, hlavně TV a internet
1
0,19 %
0,19 %
17. Uvítal/a byste reklamní kampaň podporující zdravý způsob života?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
430
83,66 %
83,66 %
Ne
84
16,34 %
16,34 %
18. Uvítal/a byste, kdyby byla taková reklamní kampaň doprovázena eventy? (kuchařské show, sportovní akce apod.)?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
453
88,13 %
88,13 %
Ne
61
11,87 %
11,87 %
20. Uvítal/a byste stránku na sociálních sítích (Facebook) podporující zdravý způsob života?
vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
370
71,98 %
71,98 %
Ne
144
28,02 %
28,02 %
21. Uvítal/a byste videa na Internetu (YouTube) s radami ohledně zdravého způsobu života, rozhovory s odborníky apod.?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
393
76,46 %
76,46 %
Ne
121
23,54 %
23,54 %
22. Uvítal/a byste pravidelné zasílání informací o zdravém způsobu života prostřednictvím e – mailu?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
305
59,34 %
59,34 %
Ano
209
40,66 %
40,66 %
23. Domníváte se, že by Vás dlouhodobá reklamní kampaň propagující zdravý způsob života mohla pozitivně ovlivnit?
(vyberte jednu z nabízených odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
374
72,76 %
72,76 %
Ne
140
27,24 %
27,24 %
24. Pokud máte nějaké návrhy či připomínky k tématu nebo pokud Vám u některé otázky chyběla nějaká možnost odpovědi můžete ji napsat zde:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Asi to není nic pro mně :)
člověk musí chtít jinak neúčinné
Dotazník není moc dobře postavený, respondenti jsou nuceni si vybrat v několika otázkách - nesmyslně - např. co by donutilo začít se zdravým životním stylem. V analýze dotazníku bude nutné uvážit, že většina lidí, co to asi na facebooku vyplňuje, žádnou velkou nadváhu nemá, proto např. bolest kloubů bude vždy spíše méně důležitá v rozhodnutí začít se zdravým životním stylem
Důvod změny jídelníčku byla nemoc, která mi neumožňovala se stravovat stejným způsobem, jako dřív, ale výraznějši jsem díky ní nezhubla.
Hned u první otázky: "Vnímáte svůj způsob života jako zdravý?" bych nejraději odpověděla "ani zdravý, ani nezdravý - jak v čem a dohromady je to asi průměr, který se ovšem nedá vyjádřit slovíčkem "nevím" (tahle odpověď je v možnostech.)
informace a propagace zdravého způsobu života, by měly být podle mého názoru snadno dostupné a nevtíravé... nemělo by to člověka otravovat, ale motivovat
Ja si myslim, ze v dnesnim svete je reklama tak zdiskreditovana, ze v ni kazdy vidi akorat prijmy nekoho jineho a malokdy neco, co be mohlo byt prinosne. Mozna kdyby cela kamplan byla zastitena ministerstvem zdravi, nebo nejakou neziskovkou, bych venovala reklame na zdravi pozornost. Jinak ne.
V otazce 10 jsem musela vyplnit vsechny moznoti, i kdyz je nepovazuji za faktor pri rozhodovani. Dala jsem jim cislo 5, ale kdybych mohla, tak bych je nezaradila vubec.
"Chuť zdravých pokrmů (vím, že je to zdravé, ale nechutná mi to):
Rizikové události (oslavy, večere v restauracích, návštěvy apod.):
Reklamy propagující vysoce kalorické potraviny, fast foody apod:"
Stejne tak pro otazku 11:
"Ostych při sportování před ostatními lidmi:" nepovazuji za faktor, ale musela jsem tam neco vyplnit.
A v otazce 12 bych nezaradila tyto moznosti protoze roznodne situaci nepomohly v mem pripade a nemely by podle me byt s tloustkou (coz podle vasi nabidky odpovedi ypada, ze naznacujete) spojovany, roznodne ne v reklame, ktera by mela propagovat zdravotni zivotni styl:
Estetické problémy (nespokojenost se svým vzhledem):
Sociální faktory (kritika a posměch okolí):
Klesající sebeúcta:
Zhoršení kvality života (stres, úzkosti, deprese):
Problémy s pohyblivostí (s běžnými úkony apod.):
V otazce 13 kdybych si mohla vybrat, tak podle me nejdulezitejsi je vubec rozpoznat, ze neziju zdrave je nejdulezitejsi.
doporucuju: http://www.ted.com/talks/sandra_aamodt_why_dieting_doesn_t_usually_work
Jen bych chtěl uvést , že mám vážné onemocnění tlustého střeva, díky kterému stejně držím přísnou dietu a musím se držet rad zdravého života a tak dále. Takže pokud se Vám moje odpovědi nehodí a potřebujete dotazník od běžného konzumenta všech pochutin, tak tento můj dotazník klidně smažte :-)
K následující otázce: jsem v procesu zbavování se obezity, a to pod dohledem výživové poradkyně
Kampaň by měla být zaměřena na děti ve školách, protože tam školský systém selháva ve vyuce.
Kdo z dospělých chce žít zdravě, tak si cestu najde i bez reklam, bez vymývání mozku.
Líbit se partnerce: ano (na prvním místě), líbit se okolí: ne (na posledním místě) - to jsou pro někoho dvě mimořádně odlišné sekce, příště neslučovat do jedné, může to ovlivnit pořadí :)
myslím si, že slečna Hrazdírová by za tuto práci měla dostat áčko :-)
ne
největším důvodem, proč nežiji zdravě, je vysoká cena zdravých a kvalitních potravin a jejich horší dostupnost, nezdravé je naopak dostupné hodně;
sama nemám moc zdravotních problémů, netrpím nadváhou (spíš naopak), takže nemám ani dostatečnou motivaci, ale hrozně ráda bych žila zdravě nebo alespoň zdravěji (jak jsem uvedla, jsem taky dost líná)
Nevím jestli si to jako autorka dotazníku uvědomuješ, ale otázky 1 až 5 jsou tzv. návodné - navádějí respondenta k jednomu typu odpovědi. Z výzkumů vyplynulo, že 10 - 20% respondentů bez přemýšlení zvolí typ odpovědi, do kterého je touto formulací otázky navedeš.
Nevyhovovalo mi, že hodnocení 1-6 (7) se může použít jen jednou. Tak jsem musela dát některým otázkám vyšší důležitost než pro mě mají.
Osobně si myslím, že je různých tipů na zdravý život spousta, ať už je to internet, letáky, časopisy.. Mnohdy mě ale zaráží, že se různé reklamy např. v tv vylučují. Na jednu stranu je propagován zdravý životní styl a v zápětí reklama na nějaký produkt, který je plný glutamátů, umělých barviv apod. Taky si myslím, že pokud by člověk měl trávit čas na FB nebo na youtube sledováním kampaní, tento čas by mohl využít mnohem lépe tím, že by opravdu začal něco dělat. Sama osobně můžu říct, že taková videa nebo články nečtu, mám nějaké ponětí, ale vím, že mi to stejně nic moc nedá. Ze zkušenosti vím, že pokud člověk chce a "dokope" se ke změně, tak to jde, horší je potom mít tu vůli a udržet si to nasazení. Ale jde to. Jakmile se do toho člověk dostane, tak to jde. Takže to ostatní jsou podle mého názoru jenom výmluvy. Momentálně v této době je pro mě těžké se k něčemu zase "dokopat", ale pro mě je podstatné teď to, že vím, že to JDE.:)
Osobně si myslím, že na zdravém životním stylu, na zdravém stravování a pohybu není nic moc složitého. Není potřeba hromada informací, když se o to člověk zajímá stejně najde spoustu protichůdných názorů. Podle mě, pokud někdo chce něco dělat, tak to jde v pohodě, pokud ne, pak ani reklamy nepomohou. Hlavně to příliš nedramatizovat a snažit se to dělat jednoduše, jinak si to jen zprotivíme.
otazka c 12 je nefunkcni
Pěkně zpracovaný nevtíravý dotazník se strukturou jak má být! Ráda jsem vyplnila :).
Podle mě to je o nabízení, ne atakování. Kdo chce může se zaměřit - proto je dobré mít ty viditelné kampaně, ale bombardovat, vzbuzovat vlastně i pocity viny - to by bylo kontraproduktivní. Nejlepší reklama je nakonec osobní doporučení mezi lidmi.
Ráda bych změnila svůj život v tomto smyslu ale bohužel je vše tak drahé a ty poradny jsou nejhorší. Potřebovala bych pomoc od odborníka ale bohužel si to finančně nemůžu dovolit. A zadarmo mi nikdo jídelníček nesestaví!
Reklama by mela byt duveryhodna a je treba si dat pozor, at nevypada jako ty lacine triky "zdravovednych" firem, ktere propaguji sve drahe vyrobky, to uz kazdeho unavuje
Různé nabídky srazů, či víkendů pro lidi, kteří se zajímají o zdravý způsob života.
Sebelépe zacílená reklama nepomůže lidem u zdravého životního stylu zůstat, to musí chtít oni sami.
u poslední otázky mi chyběla odpověď NEVÍM, nedokážu objektivně posoudit, zda by mě taková reklama ovlivnila
Velký problém spatřuji v pojmech odborník (např. v komerční televizi) a odborník (člověk zaměřující se skutečně na zdravý životní styl). V prvním případě by mě taková kampaň absolutně nezaujala.
veškeré umělé vytváření zdravého živ.stylu je trapné
přirozená střídmost, přirozený pohyb a dušení zdraví jsou nejlepší
x
25. Jaká je Vaše váha v kilogramech?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
170.72
Minimum:
158
Maximum:
187
Variační rozpětí:
29
Rozptyl:
53.61
Směrodatná odchylka:
7.32
Medián:
170
Modus:
160
27. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
361
70,23 %
70,23 %
Muž
153
29,77 %
29,77 %
28. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15 -24 let
193
37,55 %
37,55 %
25 až 34 let
178
34,63 %
34,63 %
35 až 44 let
91
17,7 %
17,7 %
45 až 54 let
29
5,64 %
5,64 %
55 až 64 let
16
3,11 %
3,11 %
65 let a více
7
1,36 %
1,36 %
29. Jaká je velikost obce, ve které žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2001 – 99 999 obyvatel
220
42,8 %
42,8 %
do 2000 obyvatel
162
31,52 %
31,52 %
100 000 a více obyvatel
132
25,68 %
25,68 %
30. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské s maturitou
217
42,22 %
42,22 %
Vysokoškolské
216
42,02 %
42,02 %
Středoškolské bez maturity
45
8,75 %
8,75 %
Základní
36
7 %
7 %
31. Jaká je Vaše zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zaměstnanec
222
43,19 %
43,19 %
Student
187
36,38 %
36,38 %
Podnikatel, OSVČ
38
7,39 %
7,39 %
Na rodičovské dovolené
19
3,7 %
3,7 %
Nezaměstnaný
18
3,5 %
3,5 %
Důchodce
16
3,11 %
3,11 %
pracující student
2
0,39 %
0,39 %
zaměstnanec i OSVČ
1
0,19 %
0,19 %
student a učitelka
1
0,19 %
0,19 %
Studen a half-time job
1
0,19 %
0,19 %
Student a práce na částečný úvazek
1
0,19 %
0,19 %
student a zaměstnanec
1
0,19 %
0,19 %
Práce v domácnosti, příležitostné brigády
1
0,19 %
0,19 %
studující zaměstnanec
1
0,19 %
0,19 %
student/1/2 úvazek
1
0,19 %
0,19 %
studující OSVČ - OSVČ jako vedlejší činnost
1
0,19 %
0,19 %
Studuju Mgr prezenčně a zároveň pracuju, asi 65 hodin měsíčně
1
0,19 %
0,19 %
zaměstnanec a studentka
1
0,19 %
0,19 %
Projektant
1
0,19 %
0,19 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
5. Domníváte se, že Váš způsob života je negativně ovlivněn Vaším zaměstnáním?
odpověď Ano:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Práce na směny na otázku 6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sedavé zaměstnání na otázku 6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stres na otázku 6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce na otázku 31. Jaká je Vaše zaměstnání?
22. Uvítal/a byste pravidelné zasílání informací o zdravém způsobu života prostřednictvím e – mailu?
odpověď Ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce na otázku 31. Jaká je Vaše zaměstnání?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 17. Uvítal/a byste reklamní kampaň podporující zdravý způsob života?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vnímáte svůj způsob života jako zdravý? (vyvážené pravidelné stravování, dostatek pohybu i odpočinku, dostatek tekutin)
2. Cítíte se být v dobré kondici?
3. Domníváte se, že máte dostatek informací o zdravém způsobu života?
4. Domníváte se, že jste si plně vědom/a veškerých negativních důsledků nevhodného stravování a nedostatečné pohybové aktivity?
5. Domníváte se, že Váš způsob života je negativně ovlivněn Vaším zaměstnáním?
6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?
7. Odkud získáváte informace o zdravém způsobu života?
8. Co by Vás spíše přimělo změnit způsob života?
9. Co by Vás nejvíce motivovalo ke zdravému způsobu života (vyvážené stravování, pravidelný pohyb)?
10. Co považujete za nejvýznamnější překážky zdravého stravování?
11. Co považujete za nejvýznamnější překážky pravidelné pohybové aktivity?
12. Co by Vás nejvíce motivovalo ke vzdání se nezdravého způsobu života?
13. Považujete za obtížnější rozhodnout se ke změně způsobu života nebo si toto rozhodnutí udržet?
14. Co by upoutalo Vaši pozornost v reklamě propagující zdravý způsob života?
15. Jaké vlastnosti by měla mít reklama propagující zdravý způsob života?
16. Jaká média by podle Vás měla být použita k propagaci zdravého způsobu života?
17. Uvítal/a byste reklamní kampaň podporující zdravý způsob života?
18. Uvítal/a byste, kdyby byla taková reklamní kampaň doprovázena eventy? (kuchařské show, sportovní akce apod.)?
20. Uvítal/a byste stránku na sociálních sítích (Facebook) podporující zdravý způsob života?
21. Uvítal/a byste videa na Internetu (YouTube) s radami ohledně zdravého způsobu života, rozhovory s odborníky apod.?
22. Uvítal/a byste pravidelné zasílání informací o zdravém způsobu života prostřednictvím e – mailu?
23. Domníváte se, že by Vás dlouhodobá reklamní kampaň propagující zdravý způsob života mohla pozitivně ovlivnit?
25. Jaká je Vaše váha v kilogramech?
26. Jaká je Vaše výška v centimetrech?
27. Jaké je Vaše pohlaví?
28. Jaký je Váš věk?
29. Jaká je velikost obce, ve které žijete?
30. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?
31. Jaká je Vaše zaměstnání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vnímáte svůj způsob života jako zdravý? (vyvážené pravidelné stravování, dostatek pohybu i odpočinku, dostatek tekutin)
2. Cítíte se být v dobré kondici?
3. Domníváte se, že máte dostatek informací o zdravém způsobu života?
4. Domníváte se, že jste si plně vědom/a veškerých negativních důsledků nevhodného stravování a nedostatečné pohybové aktivity?
5. Domníváte se, že Váš způsob života je negativně ovlivněn Vaším zaměstnáním?
6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?
7. Odkud získáváte informace o zdravém způsobu života?
8. Co by Vás spíše přimělo změnit způsob života?
9. Co by Vás nejvíce motivovalo ke zdravému způsobu života (vyvážené stravování, pravidelný pohyb)?
10. Co považujete za nejvýznamnější překážky zdravého stravování?
11. Co považujete za nejvýznamnější překážky pravidelné pohybové aktivity?
12. Co by Vás nejvíce motivovalo ke vzdání se nezdravého způsobu života?
13. Považujete za obtížnější rozhodnout se ke změně způsobu života nebo si toto rozhodnutí udržet?
14. Co by upoutalo Vaši pozornost v reklamě propagující zdravý způsob života?
15. Jaké vlastnosti by měla mít reklama propagující zdravý způsob života?
16. Jaká média by podle Vás měla být použita k propagaci zdravého způsobu života?
17. Uvítal/a byste reklamní kampaň podporující zdravý způsob života?
18. Uvítal/a byste, kdyby byla taková reklamní kampaň doprovázena eventy? (kuchařské show, sportovní akce apod.)?
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.