Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální reklama a zdravý způsob života

Sociální reklama a zdravý způsob života

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nela Hrazdírová
Šetření:26. 03. 2014 - 21. 04. 2014
Počet respondentů:514
Počet otázek (max/průměr):31 / 29.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:62,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená paní, vážený pane,

prosím Vás o vyplnění tohoto dotazníku vztahujícího se k mé diplomové práci. Dotazník se zabývá reklamou a zdravým způsobem života, je zcela anonymní a zabere Vám pouze několik minut. Je určen pro osoby od 15 let.

Nela Hrazdírová

studentka Mendelovy univerzity v Brně

Odpovědi respondentů

1. Vnímáte svůj způsob života jako zdravý? (vyvážené pravidelné stravování, dostatek pohybu i odpočinku, dostatek tekutin)

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano25249,03 %49,03 %  
Spíše ne16532,1 %32,1 %  
Rozhodně ano417,98 %7,98 %  
Rozhodně ne326,23 %6,23 %  
Nevím244,67 %4,67 %  

Graf

2. Cítíte se být v dobré kondici?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano23545,72 %45,72 %  
Spíše ne14628,4 %28,4 %  
Rozhodně ano7915,37 %15,37 %  
Nevím336,42 %6,42 %  
Rozhodně ne214,09 %4,09 %  

Graf

3. Domníváte se, že máte dostatek informací o zdravém způsobu života?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano26250,97 %50,97 %  
Rozhodně ano14828,79 %28,79 %  
Spíše ne5310,31 %10,31 %  
Nevím387,39 %7,39 %  
Rozhodně ne132,53 %2,53 %  

Graf

4. Domníváte se, že jste si plně vědom/a veškerých negativních důsledků nevhodného stravování a nedostatečné pohybové aktivity?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano22643,97 %43,97 %  
Rozhodně ano22042,8 %42,8 %  
Spíše ne336,42 %6,42 %  
Nevím224,28 %4,28 %  
Rozhodně ne132,53 %2,53 %  

Graf

5. Domníváte se, že Váš způsob života je negativně ovlivněn Vaším zaměstnáním?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano31060,31 %60,31 %  
Ne20439,69 %39,69 %  

Graf

6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stres23870,62 %46,3 %  
Sedavé zaměstnání20962,02 %40,66 %  
Práce na směny5817,21 %11,28 %  
časová náročnost30,89 %0,58 %  
velmi nepravidelná práce - bez možnosti pravidelně orgaizovat svůj život10,3 %0,19 %  
pracovni prostredi10,3 %0,19 %  
málo času na jídlo10,3 %0,19 %  
pracovní doba10,3 %0,19 %  
psychická náročnost10,3 %0,19 %  
téměř žádné přestávky na občerstvení10,3 %0,19 %  
nemět vyhrazenou přestávku10,3 %0,19 %  
Nezdravé jídlo zadarmo :D10,3 %0,19 %  
nepravidelnost10,3 %0,19 %  
nedostatek casu10,3 %0,19 %  
nedostatek volného času 10,3 %0,19 %  
snaha o balancování školy a práce10,3 %0,19 %  
lehký přístup ke všemu nezdravému10,3 %0,19 %  
nedostatek spánku a odpočinku, nedostatek volného času10,3 %0,19 %  
bez zaměstnání10,3 %0,19 %  
nepravidelná pracovní doba s prací v noci10,3 %0,19 %  
nedostatek času na přestávku, na jídlo10,3 %0,19 %  
spousta sladkého kolem mě10,3 %0,19 %  
chemikálie10,3 %0,19 %  
spěch při stravování10,3 %0,19 %  
práce po většinu "aktivního" dne10,3 %0,19 %  
počítač10,3 %0,19 %  
Příliš často dostáváme chlebíčky a zákusky.10,3 %0,19 %  
nedostatek času10,3 %0,19 %  
mentálně namáhavá činnost10,3 %0,19 %  
hloupí klienti10,3 %0,19 %  
častá práce na počítači10,3 %0,19 %  
málo času, moc práce10,3 %0,19 %  
student10,3 %0,19 %  
špatně rozpoložené přestávky tzn. nemožnost se najíst, když potřebuji10,3 %0,19 %  
není kuchyňka, není možno si ohřát jídlo10,3 %0,19 %  
zakouřené prostředí10,3 %0,19 %  
Nedostatek času na pravidelnou stravu a pohyb10,3 %0,19 %  
Hodně času v práci10,3 %0,19 %  
v práci neni jídelna10,3 %0,19 %  
Pracuji v Pelařství/cukrářství , čili často není čas se najíst a pak člověk sní na co příjde...10,3 %0,19 %  
noční směny10,3 %0,19 %  
málo spánku10,3 %0,19 %  
nedostatek spanku (doktorandsky student)10,3 %0,19 %  
přesčas10,3 %0,19 %  
špatný časový rozvrh10,3 %0,19 %  
nekvalitní monitor, židle...10,3 %0,19 %  
nemožnost jíst pravidelně10,3 %0,19 %  
práce s PC, umělé osvětlení10,3 %0,19 %  

Graf

7. Odkud získáváte informace o zdravém způsobu života?

(vyberte maximálně tři z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z internetu42081,71 %81,71 %  
Z časopisů, novin20339,49 %39,49 %  
Od přátel, známých20339,49 %39,49 %  
Z televize12824,9 %24,9 %  
Z odborných publikací12624,51 %24,51 %  
Od odborníků11021,4 %21,4 %  
Z informačních plakátů, letáků, brožur5510,7 %10,7 %  
škola20,39 %0,39 %  
rodina20,39 %0,39 %  
nezískávám10,19 %0,19 %  
skusenosti10,19 %0,19 %  
všude10,19 %0,19 %  
nikde10,19 %0,19 %  
rozumem10,19 %0,19 %  
aktivně nezískávám10,19 %0,19 %  
2x ročně chodím na školení10,19 %0,19 %  
od přítele10,19 %0,19 %  
knihy10,19 %0,19 %  

Graf

8. Co by Vás spíše přimělo změnit způsob života?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zobrazení negativních důsledků stávajícího způsobu života26551,56 %51,56 %  
Zobrazení pozitivních důsledků nového způsobu života24948,44 %48,44 %  

Graf

9. Co by Vás nejvíce motivovalo ke zdravému způsobu života (vyvážené stravování, pravidelný pohyb)?

(seřaďte podle důležitosti, 1 - nejvíce důležité, 6 - nejméně důležité, každé pořadové číslo lze použít jen jednou)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Zdraví (touha žít zdravě, vyhnout se onemocněním, doporučení lékaře apod.)2.1732.571
Fyzická kondice (pohyblivost, pěstování sportu, zbavení se únavy apod.)3.2472.338
Atraktivita (touha vypadat lépe, hezky se obléci apod.)4.0162.545
Sociální faktory (touha najít si partnera, líbit se stávajícímu partnerovi, zařadit se do společnosti, získat pozitivní reakce okolí apod.)4.4821.989
Sebeúcta (líbit se sám/sama sobě, být se sebou spokojený/á)3.6692.264
Duševní pohoda (cítit se dobře)3.4122.701

Graf

10. Co považujete za nejvýznamnější překážky zdravého stravování?

(1 - nejvíce významné, 5 – nejméně významné)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Nedostatek času2.4121.783
Nedostatek finančních prostředků2.9111.622
Chuť zdravých pokrmů (vím, že je to zdravé, ale nechutná mi to)3.3191.754
Nezdravé stravování blízkého okolí3.221.693
Stres (např. s ním spojené přejídání apod.)2.5311.626
Reklamy propagující vysoce kalorické potraviny, fast foody apod3.8641.635
Nedostupnost zdravých pokrmů3.2981.59
Rizikové události (oslavy, večere v restauracích, návštěvy apod.)2.7781.772

Graf

11. Co považujete za nejvýznamnější překážky pravidelné pohybové aktivity?

(1 - nejvíce významné, 5 – nejméně významné)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Nedostatek času2.2021.726
Nedostatek finančních prostředků3.5541.663
Ostych při sportování před ostatními lidmi3.6051.69
Únava z práce, ze školy2.3391.422
Lenost2.3461.911

Graf

12. Co by Vás nejvíce motivovalo ke vzdání se nezdravého způsobu života?

(seřaďte podle důležitosti, 1 - nejvíce důležité, 7 - nejméně důležité, každé pořadové číslo lze použít jen jednou)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Onemocnění2.0952.938
Bolest (např.: kloubů nebo zad způsobená nadváhou, nedostatkem pohybu)3.0762.346
Estetické problémy (nespokojenost se svým vzhledem)4.4573.396
Sociální faktory (kritika a posměch okolí)5.4122.604
Klesající sebeúcta4.792.785
Zhoršení kvality života (stres, úzkosti, deprese)4.1443.073
Problémy s pohyblivostí (s běžnými úkony apod.)4.0253.527

Graf

13. Považujete za obtížnější rozhodnout se ke změně způsobu života nebo si toto rozhodnutí udržet?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Udržet si rozhodnutí43384,24 %84,24 %  
Rozhodnout se8115,76 %15,76 %  

Graf

14. Co by upoutalo Vaši pozornost v reklamě propagující zdravý způsob života?

(vyberte maximálně 3 z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nápaditost, originalita25148,83 %48,83 %  
Autenticita (skutečný příběh)24748,05 %48,05 %  
Pozitivní následky zdravého způsobu života24647,86 %47,86 %  
Drastické, šokující zobrazení následků nedodržování zdravého způsobu života15530,16 %30,16 %  
Humor, vtip13726,65 %26,65 %  
Osobnost z řad odborníků11923,15 %23,15 %  
Vizuální zpracování8516,54 %16,54 %  
Kontakt na poradenské centrum387,39 %7,39 %  
Celebrita265,06 %5,06 %  
asi nic10,19 %0,19 %  
objektivní statistické údaje10,19 %0,19 %  
záruka vrácení peněz pokud nenastane změna k lepšímu10,19 %0,19 %  
Nepotřebuji reklamu. Když někdo chce, tak si zjistí i bez reklamy. Ale jinak viz výše.10,19 %0,19 %  
nepotrebuji reklamu10,19 %0,19 %  
kontrast zdravý vs. nezdravý způsob života10,19 %0,19 %  
nic je to jen o valstním rozhodnutí, ke kterému musí člověk dojít vnitřně sám.10,19 %0,19 %  
nic10,19 %0,19 %  
reklamy nesleduji10,19 %0,19 %  
nahota10,19 %0,19 %  
potvrzení nezávislé organizace o pravdivosti reklamy (např. dTest)10,19 %0,19 %  
zmenila jsem spatne stravovaci navyky po souziti s partnerem s dobrymy navyky. slo to samo. 10,19 %0,19 %  
mám obecně negativní vztah k reklamám, takže spíš bez reklam10,19 %0,19 %  
černý humor10,19 %0,19 %  
muselo by mě to nadchnout10,19 %0,19 %  
pravdiva informace o tabuizovanych tematech jako napr. o hladovce, strevni a jaterni ociste podle Malachova, apod. Jenze nechapu, proc by to nekdo delal, kdyz se na tom neda vydelat :)10,19 %0,19 %  
nic 10,19 %0,19 %  

Graf

15. Jaké vlastnosti by měla mít reklama propagující zdravý způsob života?

(vyberte maximálně 3 z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důvěryhodná39777,24 %77,24 %  
Informativní31060,31 %60,31 %  
Originální27753,89 %53,89 %  
Emotivní13426,07 %26,07 %  
Humorná9518,48 %18,48 %  
Šokující8616,73 %16,73 %  
Drastická265,06 %5,06 %  
motivující20,39 %0,39 %  
...10,19 %0,19 %  
Povzbudivá (něco jako- každý může..)10,19 %0,19 %  
když nebude10,19 %0,19 %  
Vybízivá10,19 %0,19 %  
pozitivní - aby to člověk opravdu chtěl10,19 %0,19 %  
prakticka10,19 %0,19 %  
kvůli reklamě bych způsob života nezměnil10,19 %0,19 %  
chtěla bych aby nebyla lživá10,19 %0,19 %  
zajímavá, nápaditá, humorná...10,19 %0,19 %  

Graf

16. Jaká média by podle Vás měla být použita k propagaci zdravého způsobu života?

(vyberte maximálně 3 z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet42883,27 %83,27 %  
Televize41580,74 %80,74 %  
Časopisy, noviny26150,78 %50,78 %  
Venkovní nosiče (billboardy, plakáty)13025,29 %25,29 %  
Rozhlas5410,51 %10,51 %  
Letáky417,98 %7,98 %  
Kino346,61 %6,61 %  
všechno když už10,19 %0,19 %  
žádná10,19 %0,19 %  
vše10,19 %0,19 %  
Reklamy na potravinových řetězcích10,19 %0,19 %  
zdravi by snad ani nemelo propagovat reklamou. to by se melo resit u doktora. aby to bylo brany vazne. 10,19 %0,19 %  
PR10,19 %0,19 %  
Přednášky10,19 %0,19 %  
Myslím, že v každé z nabízených možností se propagace vyskytuje, z tohoto důvodu to už člověk dá se říct nevnímá. Mě osobně by však motivovala nejvíce upřímnost nejbližších, nebo někoho, na kom mi opravdu záleží. 10,19 %0,19 %  
reklama na mě nepůsobí10,19 %0,19 %  
zacílené na konkrétní osoby/skupiny osob10,19 %0,19 %  
všechna, hlavně TV a internet10,19 %0,19 %  

Graf

17. Uvítal/a byste reklamní kampaň podporující zdravý způsob života?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano43083,66 %83,66 %  
Ne8416,34 %16,34 %  

Graf

18. Uvítal/a byste, kdyby byla taková reklamní kampaň doprovázena eventy? (kuchařské show, sportovní akce apod.)?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano41179,96 %79,96 %  
Ne10320,04 %20,04 %  

Graf

19. Uvítal/a byste interaktivní webovou stránku podporující zdravý způsob života? (ukázky jídelníčku, cvičení, online poradna)

vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano45388,13 %88,13 %  
Ne6111,87 %11,87 %  

Graf

20. Uvítal/a byste stránku na sociálních sítích (Facebook) podporující zdravý způsob života?

vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano37071,98 %71,98 %  
Ne14428,02 %28,02 %  

Graf

21. Uvítal/a byste videa na Internetu (YouTube) s radami ohledně zdravého způsobu života, rozhovory s odborníky apod.?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano39376,46 %76,46 %  
Ne12123,54 %23,54 %  

Graf

22. Uvítal/a byste pravidelné zasílání informací o zdravém způsobu života prostřednictvím e – mailu?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne30559,34 %59,34 %  
Ano20940,66 %40,66 %  

Graf

23. Domníváte se, že by Vás dlouhodobá reklamní kampaň propagující zdravý způsob života mohla pozitivně ovlivnit?

(vyberte jednu z nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano37472,76 %72,76 %  
Ne14027,24 %27,24 %  

Graf

24. Pokud máte nějaké návrhy či připomínky k tématu nebo pokud Vám u některé otázky chyběla nějaká možnost odpovědi můžete ji napsat zde:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Asi to není nic pro mně :)

člověk musí chtít jinak neúčinné

Dotazník není moc dobře postavený, respondenti jsou nuceni si vybrat v několika otázkách - nesmyslně - např. co by donutilo začít se zdravým životním stylem. V analýze dotazníku bude nutné uvážit, že většina lidí, co to asi na facebooku vyplňuje, žádnou velkou nadváhu nemá, proto např. bolest kloubů bude vždy spíše méně důležitá v rozhodnutí začít se zdravým životním stylem

Důvod změny jídelníčku byla nemoc, která mi neumožňovala se stravovat stejným způsobem, jako dřív, ale výraznějši jsem díky ní nezhubla.

Hned u první otázky: "Vnímáte svůj způsob života jako zdravý?" bych nejraději odpověděla "ani zdravý, ani nezdravý - jak v čem a dohromady je to asi průměr, který se ovšem nedá vyjádřit slovíčkem "nevím" (tahle odpověď je v možnostech.)

informace a propagace zdravého způsobu života, by měly být podle mého názoru snadno dostupné a nevtíravé... nemělo by to člověka otravovat, ale motivovat

Ja si myslim, ze v dnesnim svete je reklama tak zdiskreditovana, ze v ni kazdy vidi akorat prijmy nekoho jineho a malokdy neco, co be mohlo byt prinosne. Mozna kdyby cela kamplan byla zastitena ministerstvem zdravi, nebo nejakou neziskovkou, bych venovala reklame na zdravi pozornost. Jinak ne. V otazce 10 jsem musela vyplnit vsechny moznoti, i kdyz je nepovazuji za faktor pri rozhodovani. Dala jsem jim cislo 5, ale kdybych mohla, tak bych je nezaradila vubec. "Chuť zdravých pokrmů (vím, že je to zdravé, ale nechutná mi to): Rizikové události (oslavy, večere v restauracích, návštěvy apod.): Reklamy propagující vysoce kalorické potraviny, fast foody apod:" Stejne tak pro otazku 11: "Ostych při sportování před ostatními lidmi:" nepovazuji za faktor, ale musela jsem tam neco vyplnit. A v otazce 12 bych nezaradila tyto moznosti protoze roznodne situaci nepomohly v mem pripade a nemely by podle me byt s tloustkou (coz podle vasi nabidky odpovedi ypada, ze naznacujete) spojovany, roznodne ne v reklame, ktera by mela propagovat zdravotni zivotni styl: Estetické problémy (nespokojenost se svým vzhledem): Sociální faktory (kritika a posměch okolí): Klesající sebeúcta: Zhoršení kvality života (stres, úzkosti, deprese): Problémy s pohyblivostí (s běžnými úkony apod.): V otazce 13 kdybych si mohla vybrat, tak podle me nejdulezitejsi je vubec rozpoznat, ze neziju zdrave je nejdulezitejsi. doporucuju: http://www.ted.com/talks/sandra_aamodt_why_dieting_doesn_t_usually_work

Jen bych chtěl uvést , že mám vážné onemocnění tlustého střeva, díky kterému stejně držím přísnou dietu a musím se držet rad zdravého života a tak dále. Takže pokud se Vám moje odpovědi nehodí a potřebujete dotazník od běžného konzumenta všech pochutin, tak tento můj dotazník klidně smažte :-)

K následující otázce: jsem v procesu zbavování se obezity, a to pod dohledem výživové poradkyně

Kampaň by měla být zaměřena na děti ve školách, protože tam školský systém selháva ve vyuce. Kdo z dospělých chce žít zdravě, tak si cestu najde i bez reklam, bez vymývání mozku.

Líbit se partnerce: ano (na prvním místě), líbit se okolí: ne (na posledním místě) - to jsou pro někoho dvě mimořádně odlišné sekce, příště neslučovat do jedné, může to ovlivnit pořadí :)

myslím si, že slečna Hrazdírová by za tuto práci měla dostat áčko :-)

ne

největším důvodem, proč nežiji zdravě, je vysoká cena zdravých a kvalitních potravin a jejich horší dostupnost, nezdravé je naopak dostupné hodně; sama nemám moc zdravotních problémů, netrpím nadváhou (spíš naopak), takže nemám ani dostatečnou motivaci, ale hrozně ráda bych žila zdravě nebo alespoň zdravěji (jak jsem uvedla, jsem taky dost líná)

Nevím jestli si to jako autorka dotazníku uvědomuješ, ale otázky 1 až 5 jsou tzv. návodné - navádějí respondenta k jednomu typu odpovědi. Z výzkumů vyplynulo, že 10 - 20% respondentů bez přemýšlení zvolí typ odpovědi, do kterého je touto formulací otázky navedeš.

Nevyhovovalo mi, že hodnocení 1-6 (7) se může použít jen jednou. Tak jsem musela dát některým otázkám vyšší důležitost než pro mě mají.

Osobně si myslím, že je různých tipů na zdravý život spousta, ať už je to internet, letáky, časopisy.. Mnohdy mě ale zaráží, že se různé reklamy např. v tv vylučují. Na jednu stranu je propagován zdravý životní styl a v zápětí reklama na nějaký produkt, který je plný glutamátů, umělých barviv apod. Taky si myslím, že pokud by člověk měl trávit čas na FB nebo na youtube sledováním kampaní, tento čas by mohl využít mnohem lépe tím, že by opravdu začal něco dělat. Sama osobně můžu říct, že taková videa nebo články nečtu, mám nějaké ponětí, ale vím, že mi to stejně nic moc nedá. Ze zkušenosti vím, že pokud člověk chce a "dokope" se ke změně, tak to jde, horší je potom mít tu vůli a udržet si to nasazení. Ale jde to. Jakmile se do toho člověk dostane, tak to jde. Takže to ostatní jsou podle mého názoru jenom výmluvy. Momentálně v této době je pro mě těžké se k něčemu zase "dokopat", ale pro mě je podstatné teď to, že vím, že to JDE.:)

Osobně si myslím, že na zdravém životním stylu, na zdravém stravování a pohybu není nic moc složitého. Není potřeba hromada informací, když se o to člověk zajímá stejně najde spoustu protichůdných názorů. Podle mě, pokud někdo chce něco dělat, tak to jde v pohodě, pokud ne, pak ani reklamy nepomohou. Hlavně to příliš nedramatizovat a snažit se to dělat jednoduše, jinak si to jen zprotivíme.

otazka c 12 je nefunkcni

Pěkně zpracovaný nevtíravý dotazník se strukturou jak má být! Ráda jsem vyplnila :).

Podle mě to je o nabízení, ne atakování. Kdo chce může se zaměřit - proto je dobré mít ty viditelné kampaně, ale bombardovat, vzbuzovat vlastně i pocity viny - to by bylo kontraproduktivní. Nejlepší reklama je nakonec osobní doporučení mezi lidmi.

Ráda bych změnila svůj život v tomto smyslu ale bohužel je vše tak drahé a ty poradny jsou nejhorší. Potřebovala bych pomoc od odborníka ale bohužel si to finančně nemůžu dovolit. A zadarmo mi nikdo jídelníček nesestaví!

Reklama by mela byt duveryhodna a je treba si dat pozor, at nevypada jako ty lacine triky "zdravovednych" firem, ktere propaguji sve drahe vyrobky, to uz kazdeho unavuje

Různé nabídky srazů, či víkendů pro lidi, kteří se zajímají o zdravý způsob života.

Sebelépe zacílená reklama nepomůže lidem u zdravého životního stylu zůstat, to musí chtít oni sami.

u poslední otázky mi chyběla odpověď NEVÍM, nedokážu objektivně posoudit, zda by mě taková reklama ovlivnila

Velký problém spatřuji v pojmech odborník (např. v komerční televizi) a odborník (člověk zaměřující se skutečně na zdravý životní styl). V prvním případě by mě taková kampaň absolutně nezaujala.

veškeré umělé vytváření zdravého živ.stylu je trapné přirozená střídmost, přirozený pohyb a dušení zdraví jsou nejlepší

x

25. Jaká je Vaše váha v kilogramech?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
60407,78 %7,78 %  
58275,25 %5,25 %  
75224,28 %4,28 %  
65193,7 %3,7 %  
70193,7 %3,7 %  
80183,5 %3,5 %  
63173,31 %3,31 %  
55163,11 %3,11 %  
56152,92 %2,92 %  
68142,72 %2,72 %  
ostatní odpovědi 59
54
53
85
90
78
57
50
64
74
52
95
76
62
69
72
73
61
82
49
98
86
79
84
48
51
102
110
67
115
83
92
88
66
105
89
96
100
120
71
94
106
81
87
130
116
108
125
183
114
99
00
0
93
121
77
140
118
112
45
30759,73 %59,73 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:69.65
Minimum:50
Maximum:105
Variační rozpětí:55
Rozptyl:170.93
Směrodatná odchylka:13.07
Medián:67
Modus:60

Graf

26. Jaká je Vaše výška v centimetrech?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
160397,59 %7,59 %  
165397,59 %7,59 %  
168387,39 %7,39 %  
170336,42 %6,42 %  
175316,03 %6,03 %  
180214,09 %4,09 %  
176203,89 %3,89 %  
164193,7 %3,7 %  
169193,7 %3,7 %  
163183,5 %3,5 %  
ostatní odpovědi 173
172
178
162
185
182
167
166
177
174
184
158
183
161
190
188
171
195
157
179
159
186
193
187
192
194
189
75
155
181
150
1.75
1.9
1.87
152
70
00
57
198
23746,11 %46,11 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:170.72
Minimum:158
Maximum:187
Variační rozpětí:29
Rozptyl:53.61
Směrodatná odchylka:7.32
Medián:170
Modus:160

Graf

27. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena36170,23 %70,23 %  
Muž15329,77 %29,77 %  

Graf

28. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 -24 let19337,55 %37,55 %  
25 až 34 let17834,63 %34,63 %  
35 až 44 let9117,7 %17,7 %  
45 až 54 let295,64 %5,64 %  
55 až 64 let163,11 %3,11 %  
65 let a více71,36 %1,36 %  

Graf

29. Jaká je velikost obce, ve které žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2001 – 99 999 obyvatel22042,8 %42,8 %  
do 2000 obyvatel16231,52 %31,52 %  
100 000 a více obyvatel13225,68 %25,68 %  

Graf

30. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou21742,22 %42,22 %  
Vysokoškolské21642,02 %42,02 %  
Středoškolské bez maturity458,75 %8,75 %  
Základní367 %7 %  

Graf

31. Jaká je Vaše zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec22243,19 %43,19 %  
Student18736,38 %36,38 %  
Podnikatel, OSVČ387,39 %7,39 %  
Na rodičovské dovolené193,7 %3,7 %  
Nezaměstnaný183,5 %3,5 %  
Důchodce163,11 %3,11 %  
pracující student20,39 %0,39 %  
zaměstnanec i OSVČ10,19 %0,19 %  
student a učitelka10,19 %0,19 %  
Studen a half-time job10,19 %0,19 %  
Student a práce na částečný úvazek10,19 %0,19 %  
student a zaměstnanec10,19 %0,19 %  
Práce v domácnosti, příležitostné brigády10,19 %0,19 %  
studující zaměstnanec10,19 %0,19 %  
student/1/2 úvazek10,19 %0,19 %  
studující OSVČ - OSVČ jako vedlejší činnost10,19 %0,19 %  
Studuju Mgr prezenčně a zároveň pracuju, asi 65 hodin měsíčně10,19 %0,19 %  
zaměstnanec a studentka10,19 %0,19 %  
Projektant10,19 %0,19 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Domníváte se, že Váš způsob života je negativně ovlivněn Vaším zaměstnáním?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Práce na směny na otázku 6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sedavé zaměstnání na otázku 6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stres na otázku 6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ne na otázku 3. Domníváte se, že máte dostatek informací o zdravém způsobu života?

9. Co by Vás nejvíce motivovalo ke zdravému způsobu života (vyvážené stravování, pravidelný pohyb)?

  • odpověď Zdraví (touha žít zdravě, vyhnout se onemocněním, doporučení lékaře apod.)=1:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce na otázku 31. Jaká je Vaše zaměstnání?

22. Uvítal/a byste pravidelné zasílání informací o zdravém způsobu života prostřednictvím e – mailu?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce na otázku 31. Jaká je Vaše zaměstnání?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 17. Uvítal/a byste reklamní kampaň podporující zdravý způsob života?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vnímáte svůj způsob života jako zdravý? (vyvážené pravidelné stravování, dostatek pohybu i odpočinku, dostatek tekutin)

2. Cítíte se být v dobré kondici?

3. Domníváte se, že máte dostatek informací o zdravém způsobu života?

4. Domníváte se, že jste si plně vědom/a veškerých negativních důsledků nevhodného stravování a nedostatečné pohybové aktivity?

5. Domníváte se, že Váš způsob života je negativně ovlivněn Vaším zaměstnáním?

6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?

7. Odkud získáváte informace o zdravém způsobu života?

8. Co by Vás spíše přimělo změnit způsob života?

9. Co by Vás nejvíce motivovalo ke zdravému způsobu života (vyvážené stravování, pravidelný pohyb)?

10. Co považujete za nejvýznamnější překážky zdravého stravování?

11. Co považujete za nejvýznamnější překážky pravidelné pohybové aktivity?

12. Co by Vás nejvíce motivovalo ke vzdání se nezdravého způsobu života?

13. Považujete za obtížnější rozhodnout se ke změně způsobu života nebo si toto rozhodnutí udržet?

14. Co by upoutalo Vaši pozornost v reklamě propagující zdravý způsob života?

15. Jaké vlastnosti by měla mít reklama propagující zdravý způsob života?

16. Jaká média by podle Vás měla být použita k propagaci zdravého způsobu života?

17. Uvítal/a byste reklamní kampaň podporující zdravý způsob života?

18. Uvítal/a byste, kdyby byla taková reklamní kampaň doprovázena eventy? (kuchařské show, sportovní akce apod.)?

19. Uvítal/a byste interaktivní webovou stránku podporující zdravý způsob života? (ukázky jídelníčku, cvičení, online poradna)

20. Uvítal/a byste stránku na sociálních sítích (Facebook) podporující zdravý způsob života?

21. Uvítal/a byste videa na Internetu (YouTube) s radami ohledně zdravého způsobu života, rozhovory s odborníky apod.?

22. Uvítal/a byste pravidelné zasílání informací o zdravém způsobu života prostřednictvím e – mailu?

23. Domníváte se, že by Vás dlouhodobá reklamní kampaň propagující zdravý způsob života mohla pozitivně ovlivnit?

25. Jaká je Vaše váha v kilogramech?

26. Jaká je Vaše výška v centimetrech?

27. Jaké je Vaše pohlaví?

28. Jaký je Váš věk?

29. Jaká je velikost obce, ve které žijete?

30. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

31. Jaká je Vaše zaměstnání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vnímáte svůj způsob života jako zdravý? (vyvážené pravidelné stravování, dostatek pohybu i odpočinku, dostatek tekutin)

2. Cítíte se být v dobré kondici?

3. Domníváte se, že máte dostatek informací o zdravém způsobu života?

4. Domníváte se, že jste si plně vědom/a veškerých negativních důsledků nevhodného stravování a nedostatečné pohybové aktivity?

5. Domníváte se, že Váš způsob života je negativně ovlivněn Vaším zaměstnáním?

6. Pokud ano, co považujete za rizikový faktor Vašeho zaměstnaní negativně ovlivňující zdravý způsob života?

7. Odkud získáváte informace o zdravém způsobu života?

8. Co by Vás spíše přimělo změnit způsob života?

9. Co by Vás nejvíce motivovalo ke zdravému způsobu života (vyvážené stravování, pravidelný pohyb)?

10. Co považujete za nejvýznamnější překážky zdravého stravování?

11. Co považujete za nejvýznamnější překážky pravidelné pohybové aktivity?

12. Co by Vás nejvíce motivovalo ke vzdání se nezdravého způsobu života?

13. Považujete za obtížnější rozhodnout se ke změně způsobu života nebo si toto rozhodnutí udržet?

14. Co by upoutalo Vaši pozornost v reklamě propagující zdravý způsob života?

15. Jaké vlastnosti by měla mít reklama propagující zdravý způsob života?

16. Jaká média by podle Vás měla být použita k propagaci zdravého způsobu života?

17. Uvítal/a byste reklamní kampaň podporující zdravý způsob života?

18. Uvítal/a byste, kdyby byla taková reklamní kampaň doprovázena eventy? (kuchařské show, sportovní akce apod.)?

19. Uvítal/a byste interaktivní webovou stránku podporující zdravý způsob života? (ukázky jídelníčku, cvičení, online poradna)

20. Uvítal/a byste stránku na sociálních sítích (Facebook) podporující zdravý způsob života?

21. Uvítal/a byste videa na Internetu (YouTube) s radami ohledně zdravého způsobu života, rozhovory s odborníky apod.?

22. Uvítal/a byste pravidelné zasílání informací o zdravém způsobu života prostřednictvím e – mailu?

23. Domníváte se, že by Vás dlouhodobá reklamní kampaň propagující zdravý způsob života mohla pozitivně ovlivnit?

25. Jaká je Vaše váha v kilogramech?

26. Jaká je Vaše výška v centimetrech?

27. Jaké je Vaše pohlaví?

28. Jaký je Váš věk?

29. Jaká je velikost obce, ve které žijete?

30. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

31. Jaká je Vaše zaměstnání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hrazdírová, N.Sociální reklama a zdravý způsob života (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://socialni-reklama-a-zdravi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.