Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální sítě a jejich komerční využití

Sociální sítě a jejich komerční využití

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Juřenová
Šetření:24. 07. 2010 - 05. 08. 2010
Počet respondentů:135
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je prováděn za účelem provedení průzkumu pro mou diplomovou práci na téma Sociální sítě a jejich komerční využití. Cílem dotazníku a i celé práce je zjistit chování uživatelů komunitních webů jako je Facebook, Twitter, MySpace, LinkedIn, YouTube atd., jejich postoj k propagaci firem na sociálních sítích, vyhodnotit efektivitu komerčního využití sociálních sítí a zjistit, na co by se firmy měly zaměřit nejvíce.

Prosím Vás tímto o pár minut Vašeho času a vyplnění několika otázek, které mi velmi pomohou k úspěšnému dokončení mé diplomové práce.
Předem velmi děkuji!
Jana

Odpovědi respondentů

1. Na kterých sociálních sítích máte vytvořen svůj profil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook11887,41 %87,41 %  
Spoluzaci.cz8160 %60 %  
YouTube4634,07 %34,07 %  
Lide.cz3828,15 %28,15 %  
Libimseti.cz1914,07 %14,07 %  
Twitter1410,37 %10,37 %  
MySpace1410,37 %10,37 %  
LinkedIn96,67 %6,67 %  
na žádné53,7 %3,7 %  
Stesti.cz53,7 %3,7 %  
icq21,48 %1,48 %  
iboys.cz10,74 %0,74 %  
ukazse.cz10,74 %0,74 %  
spoluziaci.sk10,74 %0,74 %  
xchat.cz10,74 %0,74 %  
iboys10,74 %0,74 %  
scoutface.com10,74 %0,74 %  
netlog10,74 %0,74 %  
Bandzone10,74 %0,74 %  
pise.cz10,74 %0,74 %  
buzz10,74 %0,74 %  
flickr.com10,74 %0,74 %  

Graf

2. Jak často navštěvujete sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
alespoň jednou denně4936,3 %36,3 %  
několikrát denně4533,33 %33,33 %  
alespoň jednou týdně2619,26 %19,26 %  
alespoň jednou měsíčně75,19 %5,19 %  
nikdy53,7 %3,7 %  
méně často32,22 %2,22 %  

Graf

3. Kolik času trávíte průměrně na sociálních sítích za den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než hodinu7454,81 %54,81 %  
1-2 hodiny3727,41 %27,41 %  
2-4 hodiny1511,11 %11,11 %  
více než 4 hodiny75,19 %5,19 %  
nikdy21,48 %1,48 %  

Graf

4. K čemu využíváte sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
komunikace s přáteli a rodinou11282,96 %82,96 %  
sledování profilů mých přátel7454,81 %54,81 %  
nalezení starých přátel6648,89 %48,89 %  
získávání informací6447,41 %47,41 %  
sdílení hudby, videa a fotografií5943,7 %43,7 %  
zábava (hry, kvízy, testy, horoskopy,...)3425,19 %25,19 %  
sledování profilů neznámých lidí2216,3 %16,3 %  
seznamování1914,07 %14,07 %  
propagace produktu či firmy128,89 %8,89 %  
nakupování nebo získávání informací před nakupováním85,93 %5,93 %  
nepoužívám je vůbec75,19 %5,19 %  
sledování komerčních stránek64,44 %4,44 %  

Graf

5. Hrajete na sociálních sítích hry?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9671,11 %71,11 %  
ano3928,89 %28,89 %  

Graf

6. Stáváte se fanoušky či následovateli firemních stránek či produktových stránek obsahující komerční obsah?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6850,37 %50,37 %  
ano, ale jen občas5943,7 %43,7 %  
ano, často85,93 %5,93 %  

Graf

7. Pokud jste odpověděli na předešlou otázku ano, tak proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příslušnost ke značce / firmě / produktu3962,9 %28,89 %  
chci vědět, co je nového2946,77 %21,48 %  
výhody z členství (slevy, kupony, informace)1727,42 %12,59 %  
chci mít možnost k čemukoliv se vyjádřit, ovlivnit nebo na cokoliv se zeptat1524,19 %11,11 %  
zvědavost1422,58 %10,37 %  
účast v soutěžích1016,13 %7,41 %  
reference na produkt či firmu od ostatních uživatelů914,52 %6,67 %  
přidám se, pokud se přidali i mí přátelé34,84 %2,22 %  
činím tak bezdůvodně34,84 %2,22 %  

Graf

8. Vybavíte si některé stránky či skupiny komerčního charakteru, kterých jste členem? A proč jste se jím stali?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Bastard.cz / líbí se mi jejich produkty a sleduji novinky Heineken / oblíbené pivo Atticus / líbí se mi jejich produkty a sleduji novinky

Bernard, Lobkowicz - oblibené pivní produkty

CatGang.cz, z důvodu soutěže.

Coca - Cola, Gambrinus,¨Události komentáře - příslušnost ke značce

coca cola je lepsi nez pepsi --> podpora spolecnosti, ve ktere pracuji

dieselpower.cz zájem, koníček

Dobrá čajovna Zlín - často navštěvuji

DPK - jsem správce, tak mi nic jiného nezbylo Kofola - ráda ji piju Neoluxor - nakupuji tam knížky + soutěže Pilsner Urquell - mám ráda pivo Power Plate Studio Zlín - chodím tam cvičit Curaprox - můj oblíbený kartáček na zuby aj. A proč? Nevadí mi propagovat věci, co mám ráda.

facebook- komunikace s přáteli

Garnier, Insportline

Hit rádio FM - líbí se mi skladby, které pouští do éteru. :-)

Klimatex - info o vyrobcich, Beskyd sport - sleva, Kofola - oblíbenost značky...

Kofola - když ji miluješ, není co řešit :-)

Kofola, Horalky, Spišská hruška atd lebo ich mam rada

kofola, míša, rossignol - kupuju je

Korkové podlahy . Reklamní poutač

Kuky se vraci

Mall.cz - často zde nakupuji

MEDIARESEARCH (zaměstnavatel), Médiář (partner)

miss sporty, sam73, garnier...

Moloko bar club. - Vzdy se dozvim o nejake spolecenske akci drive nez zavitam do baru. -aktualne zjistim, jakou maji treba akci na vybrany produkt Politicke strany - Vím, co mají nového v plánu - Vim co udelali. Levnematrace.eu - poradí mi pri vyberu matrace - Více informaci se ale nedozvim ze stranky na socoalni siti

Multikino - upozorňují na nové filmy a akce Několik kosmetických značek - upozorňují na novinky a občas se dají využít různé slevy nebo akce Cestovní agentura - sledovala jsem přes facebook nabídku aktuálních last minute zájezdů Nákupní centrum - upozorňování na akce v průběhu roku

Ne

ne

ne

Neoluxor - probíhala soutěž Titulkari.com - info o nových filmech a titulkách slevomat.cz - slevy, na které chci upozornit kamarády

Nirvana. Mám rád jejich muziku.

NWT Computer...Abych zjistila více o produktech firmy a novinkách

OSIS kill routine - vytvorila to moje slecna...musim...

pouze stranky firmy, kde pracuji a proto, ze tam pracuji :)

RedCat CLub - je to můj oblíbený klub, vím jaké akce se tam konají a kdy

T-mléko, Kofola... příslušnost k české značce

T-mleko, levnematrace.eu

Tmléko - miluji čerstvé mléko Bastard.cz - trička s perfektními potisky Bernard s čistou hlavou - zamiloval jsem si jejich ochucený birell švestka

Vodafone

youtube.. videa od 18-ti let

ZARA, protože tam rád nukupuju

Zásadně takové stránky ignoruji

9. Jsou pro vás informace o produktech či firmách získané ze sociálních sítí důvěryhodné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevěřím jim ani z tradičních médií, ani ze sociálních sítí6145,19 %45,19 %  
ano, stejně jako informace z tradičních médií (TV, rádio,...)4130,37 %30,37 %  
ano, ale věřím více tradičním médiím (TV, rozhlas,...)2518,52 %18,52 %  
ano, věřím jim více než informacím z tradičních médií (TV, rádio53,7 %3,7 %  
nevěřím jim v sociálních sítích, věřím pouze tomu, co se dozvím v tradičních médiích (TV, rádio,...)32,22 %2,22 %  

Graf

10. Jaké aplikace komerčního nebo nekomerčního charakteru využíváte v rámci sociálních sítí (například Skleničková věž Becherovky Lemond nebo Pošli plzničku)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

nepouzivam

-

-

-

---

------------------------------

???

.

aplikace žádné

asi žádné

buddy poke

Co prosím?

dej si vodnici

drinks

farmville

hry ( zynga), srdíčka

icq kulečník

jdeme na kafé

my empire, pošli hovno

my social wishlist - kasa.cz

Ne, nepoužívám.

nepoužívám

nepoužívám

nepoužívám

Nerozumím otázce.

netuším o co se jedná

nevím z paměti musela bych se podívat

Nevybavuju si žádné

nevyužívám

nevyuživám

nevyužívám

nevyužívám sociální sítě

nevyužívám tyto aplikace

nevyužívám žádné

nevyužívám žádnou

nevyužívám žádných aplikacích sociálních sítí

neznám

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

Nic,nemám na to čas.Musím makat :D

Phrases Gambrinus Hospoda

Plznička

plzničku

Poker..:-)

Posli plznicku

pošli plzničku

Pošli Plzničku

pošli plzničku

Pošli plzničku

Pošli plzničku

Pošli plzničku kdysi, teď už ignoruji veškeré aplikace na Facebooku a na ostatních sítích o takových věcech zatím nevím. Když už něco používat, tak jedině, pokud mám potřebu dělat danému produktu reklamu, tj. je mi hodně sympatický, blízký.

pošli plzničku, dál si nevzpomenu

pošli skleničku

Pošli srdce

Pošli srdce

Pošli srdce.

Send a drink, Free Love Gifts

seznam

Skleničková věž Becherovky

Skleničková věž Becherovky Lemond nebo Pošli plzničku - neznám, ani žádné jiné

Skleničková věž Becherovky, Pošli plzničku, Pošli slivovičku, Pošli srdce atd.

skoro nikdy nic,a jestli nekdy nejakou tak uz si nepamatuju jakou

Takové aplikace nevyužívám.

Top 5

Tyto aplikace nevyužívám

tyto aplikace nevyužívám

tyto mi sice přišly a nereagovala jsem na ně, aplikace tohoto typu nepoužívám už ze zásady, jsou zbytečnou přítěží pro PC. Hlavně mi přijde otravné to posílat dál, obtěžuje to lidi

zadne

zadne

zadne

zadne nevyuzivam

Zadnou!!! Nesnasím je. Hned blokuji aplikaci! Ted me to celkem nastvalo tahle otazka;)...

ziadne

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žadné

žádné

žádné

žádné

žádné

žadne

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

ŽÁDNÉ

žádné, nejsem spamer

žádné, nevím o co jde

žádné, pouze sdílím fotky a videa + používám vyhledávání přátel

žádné!!!

žádnou

žádnou

žádnou

žádnou

žádnou

11. Obtěžují vás reklamy na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
některé ano, některé ne5641,48 %41,48 %  
ano, jsou otravné3525,93 %25,93 %  
ne, nevnímám je3223,7 %23,7 %  
ne, pokud jsou zajímavé, občas na ně i kliknu75,19 %5,19 %  
ne, nevadí mi42,96 %2,96 %  
ne, sociální sítě nepoužívám10,74 %0,74 %  

Graf

12. Vybavíte si některou reklamu ze sociálních sítí? Uveďte kterou a kde byla umístěna...

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

---

.

..

bohužel ne

bonprix - oblečení

bonprix.cz vpravo nahoře

bvin .com

dámské oděvy, hodinky na Facebooku

Facebook - bonprix

Facebook - O2 mobilní internet

facebook - prodlužování vlasů, prsteny, swaovski...

Facebook - tipy na vanocni darky

facebook... bonprix, stomatologické centrum, lampiony přání...

gambo

je spousta reklam, většina převažuje telefonických sítí jako O2, vodafone, T-mobile

Juřko říkalas pár minut...a člověk aby to všechno vypisoval:-(vrrrr

koncerty na Bandzone

na boku na facebooku ale neviem presne, nejake oblecenie, obuv, dovolenky...neklikam na ne preto neviem aka firma

na facebooku reklama na axe

Na FB jsou vždycky vpravo, ale do 5ti vteřin dobrovolně zapomínám na co byly.

na FB v prave casti - adrenalinove zazitky

na nějaký obchod s hip-hop oblečením - vpravo nahoře (ostatní taky v pravo nahoře na stránce)

Na spoluzaci.cz na nějakou čokoládu.

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne.

Ne.

nejaka na plavky tam porad sviti, porad koukam na tu hubenou slecnu v plavkach, bylo to v praven sidebaru, v horni casti

nepamatuji si

neuvědomím si

neviem

nevím

nevím

nevim

nevim

nevim

nevim jaká, ale v pásu na pravém okraji obrazovky

Nevím musela bych se podívat

Nevím, neznám..to ještě existuje? :-)

nevím, už si nepamatuju

nevímám je

Nevybavím

nevybavím

Nevybavim

nevybavím

nevybavim

Nevybavím

nevybavím

nevybavím

nevybavím

nevybavím

nevybavím

Nevybavím si žádnou, moc se po reklamách nedívám.

nevybavím, nevnímám je

nevybavím, protože je ignoruju a nečtu

Nevybavuji

nevybavuji

nevybavuji

Nevybavuji

nevybavuji si

Nevybavuji, reklamy přehlížím a v paměti mi nezůstávají.

nevybavuju si

nevzpomenu

nevzpomenu si

Nevzpomenu si, nesleduju je.

nevzpomenu, nejsem uživatelem ani jedné ze sociálních sítí

nevzpomínám si

nic

nie

O2 fér iphoneshop.sk

Reklama na Diesel a Kofolu - v pravém rohu

Reklama na Kofolu - TV

reklama na plavky teď v létě, umístěna "googlovsky" v pravém pruhu

reklama vodafone na libimseti.cz

Reklamu na trička z Big Bang Theory - Facebook

reklamy bývají umístěny na pravém okraji stránky a povětšinou jsou spojeny se zájmy, které mám uvedeny na svém profilu. Žádnou si ale momentálně nevybavuji.

Reklamy na FB v pravém sloupci občas čtu. - netradiční dárky - trika - politické strany (VV, TOP09) - obchodování s měnami - ...

Reklamy nevnímám a přehlížím je...

reklamy v pravém pruhu - nevnímám je

repelentní náramky; vpravo dole

různé, pravý horní roh na facebooku

sportovní oblečení levněji na FB

staropramen

studentská pečeť - spolužáci fotky na tričko - facebook

studium v kanadě - byla v pravo, spíše textového charakteru

svatebni saty.cz

swarovski, pravý pruh

V pravem sloupci Amilo tech Irobot automoto styl

vím, že v pravém sloupci jsou reklamy, ale netuším, na co, pořád se to mění, a úmyslně se je snažím ignorovat

vodafone - libimseti.cz

vtipná trička-Facebook, pravý sloupec

značka Armani, na fb

ŽÁDNÉ

žádnou

žádnou

žádnou si nevybavuju

13. Pokud se vám líbí nějaké video, sdílíte ho se svými přáteli (posláním odkazu přátelům nebo vystavením na vašem profilu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas8562,96 %62,96 %  
nikdy2518,52 %18,52 %  
často1511,11 %11,11 %  
velmi často75,19 %5,19 %  
vždy32,22 %2,22 %  

Graf

14. Jaká videa šíříte (sdílíte)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zábavná8764,44 %64,44 %  
hudební7555,56 %55,56 %  
žádná2820,74 %20,74 %  
sportovní2216,3 %16,3 %  
filmová1611,85 %11,85 %  
reklamní1611,85 %11,85 %  
televizní85,93 %5,93 %  

Graf

15. Vzpomeňte si, která videa jste v poslední době sdíleli a uveďte je.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- akrobatecké dovednosti bagru Liebher - nehodu při skákání z mostu (drsný obsah)

.

Black books - drinking and smoking is fantastic

dlouho nic

dramatic cat

Eminem - i'm Not Afraid

facebook vs. realita

Flogging Molly

fotbalisti radující se z gólu tak, že předvádějí rybolov

http://www.stream.cz/video/273178-nejvetsi-had-na-zemi-bohuzel-mrtvy

http://www.youtube.com/watch?v=22gUYhzG3iI http://www.youtube.com/watch?v=_QJE-tFB4BQ

http://www.youtube.com/watch?v=t2Cv1fDeUR4

http://www.youtube.com/watch?v=tDE8q9YKC6Q

hudba, videoklipy

hudební

hudební

hudební videa

hudební z youtube

hudební, videa se zvířaty

inception, reef, horkyze slize

Kabát.

Keynes vs. Hayek rap, Mac or PC rap

klip zpěvačky Feist

Klipy: PunkFloid, Houba, AC/DC Zabava: Nekecej, Kazma, Nejfake

Megadeth

Mluvící koza - zábavné video http://www.youtube.com/watch?v=x0S5zS8jSE4 Quantum experiment - jednoduché vysvětlení fyzikálního experimentu http://www.youtube.com/watch?v=htSIjIyF9bU

motivační řeč

MS fotbal 2010

ne

Nejlepší reklamní spoty na světě.

nesdílím

nevzpomenu

Nevzpomenu si

nevzpomenu si, ale šlo o hudební video

nevzpomenu si...vice nez pul roku asi tomu jiz

nevzpomínám

New! Gandalf Goes to the World Cup Full Version [HD]; Rowan Atkinson - A Warm Welcome; The Most Useless Machine EVER!

Obecně hudební videoklipy z youtube

Pár videí z akcí, na kterých jsem byl (natočeno fotoaparátem či levnou kamerou).

parodie na Avatar a jiné povedené filmy

parodie na Městečko South Park:-)

píseň od U2

píseň waving flag

Poslední dobou hodně videjí od Chemical Brothers.

Poslední video, které jsem sdílela se týkalo propagace boje proti rakovině a pár písniček ze stránek Youtube.com

prago union

reklama na bezpecnostni pasy, simulovani ve fotbale

reklama na pilsner urquell

roman pro zeny

sdílím pouze hudební klipy, jiná videa vůbec

Sexy taneční číslo z jednoho muzikálu :D

sociální reklamy

sportovní o hokeji

The Killers - Good night, Travel Well Marina and the Diamonds - I am not a Robot Rob Dougan - Clubbed to Death Muse - Neutron Star Collision (Love is Forever) Muse - Undisclosed Desires Muse - Uprising a nejspíš další ostatní musicvidea od Muse Sia - Breath Me Sia - The Girl You Lost to Cocaine Editors - Smokers Outside The Hospital Doors

The Pretty Reckless - He Loves You Travie McCoy: Billionaire ft. Bruno Mars

vtipek nejaky

za poslední rok třeba 10 hudebních videoklipů (obvykle kvůli hudbě, která je tímto způsobem nejsnáze sdílitelná) za účelem podělení se o výjimečný zážitek a 10 "zábavných videí", o nichž jsem myslel, že je dotyčný nezná a že ho zaujmou. Ovšem sdílel rozhodně nikoli prostřednictvím "sociální sítě".

záznam z vystoupení

žádná

16. Jak často se vyjadřujete k příspěvkům na sociálních sítích (komentáře, líbí se mi, hlasování atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas8764,44 %64,44 %  
často2317,04 %17,04 %  
nikdy1712,59 %12,59 %  
velmi často85,93 %5,93 %  

Graf

17. Byli byste ochotni platit za využívání sociálních sítí či některé jejich aplikace či hry?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12592,59 %92,59 %  
ano107,41 %7,41 %  

Graf

18. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7152,59 %52,59 %  
muž6447,41 %47,41 %  

Graf

19. Kolik vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-2510678,52 %78,52 %  
14-19128,89 %8,89 %  
26-30107,41 %7,41 %  
31-3542,96 %2,96 %  
41-5010,74 %0,74 %  
36-4010,74 %0,74 %  
méně než 14 let10,74 %0,74 %  

Graf

20. Nejvýše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6749,63 %49,63 %  
gymnázium / střední škola s maturitou4432,59 %32,59 %  
vyučen85,93 %5,93 %  
základní64,44 %4,44 %  
zatím žádné (jsem žákem ZŠ)42,96 %2,96 %  
vyučen s maturitou42,96 %2,96 %  
VOŠ21,48 %1,48 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Na kterých sociálních sítích máte vytvořen svůj profil?

  • odpověď Spoluzaci.cz:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi MySpace na otázku 1. Na kterých sociálních sítích máte vytvořen svůj profil?

4. K čemu využíváte sociální sítě?

  • odpověď sledování profilů mých přátel:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi sledování profilů neznámých lidí na otázku 4. K čemu využíváte sociální sítě?

6. Stáváte se fanoušky či následovateli firemních stránek či produktových stránek obsahující komerční obsah?

  • odpověď ano, ale jen občas:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi příslušnost ke značce / firmě / produktu na otázku 7. Pokud jste odpověděli na předešlou otázku ano, tak proč?

14. Jaká videa šíříte (sdílíte)?

  • odpověď hudební:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 14-19 na otázku 19. Kolik vám je let?
  • odpověď zábavná:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi filmová na otázku 14. Jaká videa šíříte (sdílíte)?
  • odpověď žádná:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 13. Pokud se vám líbí nějaké video, sdílíte ho se svými přáteli (posláním odkazu přátelům nebo vystavením na vašem profilu)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Na kterých sociálních sítích máte vytvořen svůj profil?

2. Jak často navštěvujete sociální sítě?

3. Kolik času trávíte průměrně na sociálních sítích za den?

4. K čemu využíváte sociální sítě?

5. Hrajete na sociálních sítích hry?

6. Stáváte se fanoušky či následovateli firemních stránek či produktových stránek obsahující komerční obsah?

7. Pokud jste odpověděli na předešlou otázku ano, tak proč?

9. Jsou pro vás informace o produktech či firmách získané ze sociálních sítí důvěryhodné?

10. Jaké aplikace komerčního nebo nekomerčního charakteru využíváte v rámci sociálních sítí (například Skleničková věž Becherovky Lemond nebo Pošli plzničku)?

11. Obtěžují vás reklamy na sociálních sítích?

12. Vybavíte si některou reklamu ze sociálních sítí? Uveďte kterou a kde byla umístěna...

13. Pokud se vám líbí nějaké video, sdílíte ho se svými přáteli (posláním odkazu přátelům nebo vystavením na vašem profilu)?

14. Jaká videa šíříte (sdílíte)?

16. Jak často se vyjadřujete k příspěvkům na sociálních sítích (komentáře, líbí se mi, hlasování atd.)?

17. Byli byste ochotni platit za využívání sociálních sítí či některé jejich aplikace či hry?

18. Jste?

19. Kolik vám je let?

20. Nejvýše dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Na kterých sociálních sítích máte vytvořen svůj profil?

2. Jak často navštěvujete sociální sítě?

3. Kolik času trávíte průměrně na sociálních sítích za den?

4. K čemu využíváte sociální sítě?

5. Hrajete na sociálních sítích hry?

6. Stáváte se fanoušky či následovateli firemních stránek či produktových stránek obsahující komerční obsah?

7. Pokud jste odpověděli na předešlou otázku ano, tak proč?

9. Jsou pro vás informace o produktech či firmách získané ze sociálních sítí důvěryhodné?

10. Jaké aplikace komerčního nebo nekomerčního charakteru využíváte v rámci sociálních sítí (například Skleničková věž Becherovky Lemond nebo Pošli plzničku)?

11. Obtěžují vás reklamy na sociálních sítích?

12. Vybavíte si některou reklamu ze sociálních sítí? Uveďte kterou a kde byla umístěna...

13. Pokud se vám líbí nějaké video, sdílíte ho se svými přáteli (posláním odkazu přátelům nebo vystavením na vašem profilu)?

14. Jaká videa šíříte (sdílíte)?

16. Jak často se vyjadřujete k příspěvkům na sociálních sítích (komentáře, líbí se mi, hlasování atd.)?

17. Byli byste ochotni platit za využívání sociálních sítí či některé jejich aplikace či hry?

18. Jste?

19. Kolik vám je let?

20. Nejvýše dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Juřenová, J.Sociální sítě a jejich komerční využití (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://socialni-site-a-jejich-komercni-vyuziti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.