Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální sítě a jejich využití v náboru zaměstnanců

Sociální sítě a jejich využití v náboru zaměstnanců

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:LB
Šetření:18. 03. 2012 - 14. 04. 2012
Počet respondentů:354
Počet otázek (max/průměr):25 / 19.45
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,
 

jsem studentkou Katedry systémové analýzy na VŠE. Prostřednictvím této stránky bych Vás chtěla požádat o vyplnění následujícího dotazníku, jenž bude použit pro účely mé diplomové práce "Sociální sítě a jejich využití v HR“. Dotazník je určený pro personalisty či jiné osoby, které mají vliv na přijetí nových pracovníků.

Za Váš čas věnovaný mému dotazníku, Vám upřímně děkuji.

 

Odpovědi respondentů

Cílem této otázky je zjistit, zda máte alespoň minimální pravomoc při náboru ve vaší firmě.

1. Podílíte se na náboru zaměstnanců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano28680,79 %80,79 %  
Ne6819,21 %19,21 %  

Graf

2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Inzercí na pracovním portálu (jobs.cz, práce.cz, spráce.cz a jiné)25087,41 %70,62 %  
Na vlastních webových stránkách firmy21876,22 %61,58 %  
Přes známé 16256,64 %45,76 %  
Aktivním prohledáváním internetu (headhunting)10737,41 %30,23 %  
Zveřejněním pozice na sociální síti (Facebook, LinkedIn, Twitter a jiné)8730,42 %24,58 %  
Inzercí v tisku8228,67 %23,16 %  
personalni agentury62,1 %1,69 %  
Přes personální agentury51,75 %1,41 %  
pracovní agentury41,4 %1,13 %  
doporučení zaměstnanců20,7 %0,56 %  
interně20,7 %0,56 %  
UP10,35 %0,28 %  
přes pobočky naší společnosti v zahraničí (dle typu pozice)10,35 %0,28 %  
Na základě dlouhodobé zkušenosti s kolegy, praktikanty, studenty.10,35 %0,28 %  
doporučení stávajících zaměstnanců - informace o pozici na intranetu10,35 %0,28 %  
Přes doporučení firemních zaměstnanců10,35 %0,28 %  
spolupráce s VŠ10,35 %0,28 %  
kontakt s univerzitami10,35 %0,28 %  
referral program10,35 %0,28 %  
hľadanie v databázach pracovných portáloch, 10,35 %0,28 %  
referral system - zamestnanci doporucuji zname na danou pozici10,35 %0,28 %  
vybíráme z databáze uchazečů o zaměstnání10,35 %0,28 %  
Plakatky na vytypovanych lokalitach10,35 %0,28 %  
interním výběrovým řízením10,35 %0,28 %  
přes personální agenturu10,35 %0,28 %  
koukam kolem sebe10,35 %0,28 %  
Pracovní veletrhy10,35 %0,28 %  
doporučení10,35 %0,28 %  
web ÚP, personální agentury10,35 %0,28 %  
většinou se zájemci o práce ve firmě hlásí sami prostřednictvím kontaktu uvedeném na webových stránkách společnosti10,35 %0,28 %  
uchazeč vyplní dotazník ne recepci - týká se pozic ve výrobě10,35 %0,28 %  
prezentace na školách10,35 %0,28 %  
přes vybrané personální agentury specializované na bankovnictví10,35 %0,28 %  
pomoci Campus teamu na vysokych skolach10,35 %0,28 %  
na stánkách komory architektů, stavařů10,35 %0,28 %  
3 personální agentury10,35 %0,28 %  
doporučováním vlastních zaměstnanců10,35 %0,28 %  
z vlastní i cizích personálních databází10,35 %0,28 %  
vlastní databáze10,35 %0,28 %  
reference od soucasnych zamestnancu10,35 %0,28 %  
headhunting vo firmach10,35 %0,28 %  
inzerce v rádiu10,35 %0,28 %  
přes Úřad práce10,35 %0,28 %  
Agentury práce10,35 %0,28 %  
Doporučení od součastných zaměstnanců10,35 %0,28 %  
Databasové hledání na jobs.cz (bez inzercí)10,35 %0,28 %  
Úřad práce10,35 %0,28 %  
pomocí agentur práce10,35 %0,28 %  

Graf

3. Ohodnoťte dle Vašich zkušeností na škále 1-5 nejúčinnější způsob inzerce pracovních míst.

Známkujte jako ve škole (1 je nejúčinnější, 5 je nejméně účinná)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Sociální sítě3.4441.52
Pracovní portály2.0281.552
Inzerce v tisku3.361.489
Na vlastních webových stránkách firmy2.7451.008

Graf

4. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.

1-nejčastěji používám, 2 - používám, 3-občasně použiji, 4- alespoň jednou jsem ji využil/a, 5 - nikdy jsem ji nepoužil/a

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Facebook4.2381.475
LinkedIn3.5872.452
Twitter4.641

Graf

5. Prohlížíte si profil kandidáta na sociální síti?

Sociální sítě jsou např. Facebook, LinkedIn, Twitter atd.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15152,8 %42,66 %  
ne13547,2 %38,14 %  

Graf

6. Ohodnoťte na škále 1-5, jak jsou informace o uchazeči získané ze sociální sítě pro Vás důležité při rozhodvání o jeho přijetí.

1 - nejdůležitější, 2 - důležité, 3 - přihlédnu k nim, 4 - spíše nedůležité, 5 - nejsou vůbec důležité

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
310436,36 %29,38 %  
58730,42 %24,58 %  
45719,93 %16,1 %  
23712,94 %10,45 %  
110,35 %0,28 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.69
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.97
Směrodatná odchylka:0.98
Medián:4
Modus:3

Graf

7. Vidíte budoucnost sociálních sítí v oblasti náboru zaměstnanců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jedna z možných alternativ11138,81 %31,36 %  
Pouze jako podpora jiných způsobů9332,52 %26,27 %  
Rozhodně ano5920,63 %16,67 %  
Nemají v ČR žádnou budoucnost72,45 %1,98 %  
ne20,7 %0,56 %  
sociální sítě jsou přirozeným vývojem, avšak není to vhodné asi pro každou pozici... Pokud budu hledat schopného manažera, určitě zvolím SS, nicméně pokud budu hledat dělníka, obrátím se asi na annonci....10,35 %0,28 %  
Soc sit je v advok praxe naprosto nevhodna10,35 %0,28 %  
nejsem přítelem sociálních sítí10,35 %0,28 %  
pro naši firmu jsou zcela nedůležité10,35 %0,28 %  
k žádné sociální síti NEMÁM důvěru, nikdy jsem nevyužil a doufám že NIKDY nevyužiju10,35 %0,28 %  
nepoužívám10,35 %0,28 %  
nevím10,35 %0,28 %  
kdo má čas si hrát na sítích, není pro mě zajímavý10,35 %0,28 %  
Nemají budoucnost nikde, protože profily na nich neodpovídají realitě.10,35 %0,28 %  
nevim, socialni site nepouzivam 10,35 %0,28 %  
nedokážu posoudit10,35 %0,28 %  
téměř žádná budoucnost10,35 %0,28 %  
možno sa to ujme, ale nemá to opodstatnenie10,35 %0,28 %  
ne, nemám zkušenost10,35 %0,28 %  

Graf

8. Má vaše firma profil na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, jsme denně aktivníotázka č. 9, Ano, občas přidáme příspěvekotázka č. 9, Ano, pouze jsme stránku zřídiliotázka č. 9, Nemá profil, ale plánujeme jej brzy zříditotázka č. 10, Nemá profilotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemá profil 11239,16 %31,64 %  
Ano, občas přidáme příspěvek7124,83 %20,06 %  
Ano, jsme denně aktivní 6020,98 %16,95 %  
Ano, pouze jsme stránku zřídili227,69 %6,21 %  
Nemá profil, ale plánujeme jej brzy zřídit206,99 %5,65 %  
Ano, pouze jsme si stránku zřídili10,35 %0,28 %  

Graf

9. K čemu vaše firma využívá sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Marketing10065,36 %28,25 %  
Komunikace s veřejností9360,78 %26,27 %  
Inzerce pracovních míst6643,14 %18,64 %  
Personální marketing5737,25 %16,1 %  
Pouze vím, že máme stránku na sociální síti1912,42 %5,37 %  
Při zveřejnění novinky víme okamžitě feedback, sledujeme chování a trh a můžeme tak reagovat. Jsme součástí komunity našich klientů a partnerů. Navíc je to v našem oboru nutnost. 10,65 %0,28 %  
vůbec10,65 %0,28 %  
reseni problemu klientu10,65 %0,28 %  
zakaznicka pece10,65 %0,28 %  
Prezentace společnosti10,65 %0,28 %  

Graf

10. Ohodnoťte na škále 1 - 5, do jaké míry jsou podle Vás sociální sítě schopny nahradit pracovní portály.

1 - rozhodně ano, 2 - spíše ano, 3- možná, 4- spíše ne, 5 - vůbec ne

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
412744,41 %35,88 %  
39432,87 %26,55 %  
54515,73 %12,71 %  
2175,94 %4,8 %  
131,05 %0,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.71
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.49
Směrodatná odchylka:0.7
Medián:4
Modus:4

Graf

11. Jaké výhody sociálních sítí vnímáte při náboru zaměstnanců?

Digitální stopa - soubor informací, které za sebou uživatel internetu nechává ve formě např. příspěvků v diskusích, v sociálních sítích atd.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Současný trend14952,1 %42,09 %  
Inzerce pracovní nabídky zadarmo13547,2 %38,14 %  
Rychlost (okamžité zobrazení)12443,36 %35,03 %  
Vidím profil uchazeče - „digitální stopa“ 11439,86 %32,2 %  
Snadnou dostupnost11339,51 %31,92 %  
Nástroj pro personální marketing8630,07 %24,29 %  
Nejbližší prostředí modernímu člověku6522,73 %18,36 %  
Aktuální vlastní editace obsahu5017,48 %14,12 %  
Pomohou rozpoznat lživý životopis (snadné porovnání profesních informací v CV s osobními informacemi)5017,48 %14,12 %  
Nevidím žádné výhody3512,24 %9,89 %  
Cena, v podstatě „zadarmo“10,35 %0,28 %  
Vidím profil uchazeče - „digitální otisk“ 10,35 %0,28 %  
Také to vypovídá o člověku samotném. Profil na soc. síti má ten, který sleduje trendy, přizpůsobuje se době atd... Mně osobně to napoví hodně. Nemá-li člověk například profil na LinkedIn, zamyslím se, proč to asi nepotřebuje nebo nechce. 10,35 %0,28 %  
zasah cilove skupiny (twitter, linkedin)10,35 %0,28 %  
nedokážu posoudit10,35 %0,28 %  
nepoužívám čili nehodnotím10,35 %0,28 %  
Soc site nevyuzivame!!! Zamestnanci nesmi zverejnovat, kde pracuji ani fota z prac akci10,35 %0,28 %  
nemám možnost posoudit10,35 %0,28 %  
nevyužíváme10,35 %0,28 %  
nevím10,35 %0,28 %  
sociální sítě nepoužíváme, výhody nejsem schopna ohodnotit10,35 %0,28 %  
sociální síť mě NEZAJÍMÁ10,35 %0,28 %  
aktivní vyhledávání vhodných kandidátů10,35 %0,28 %  
v korporátním bankovnictví žádné10,35 %0,28 %  
nemam zadnou zkusenost10,35 %0,28 %  
nemám zkušenosti 10,35 %0,28 %  
Možná využití delšího sledování příspěvků uchazeče a jeho schopnosti reagovat a vyjadřovat se. Ale je to zase velice časově náročný způsob prověřování výběru.10,35 %0,28 %  
nepoužíváme k náboru zaměstnanců10,35 %0,28 %  
nemám zkušenost10,35 %0,28 %  
nevyužívám, nemohu pososudit10,35 %0,28 %  
přístup k neaktivním kandidátům10,35 %0,28 %  

Graf

12. Jaký typ pracovníků nejčastěji hledáte na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Liniové pracovníky9633,68 %27,12 %  
Management 5418,95 %15,25 %  
žádné238,07 %6,5 %  
nehledáme165,61 %4,52 %  
nehledám155,26 %4,24 %  
specialisty62,11 %1,69 %  
Top management 51,75 %1,41 %  
nepoužívám41,4 %1,13 %  
nepoužíváme41,4 %1,13 %  
nevyužíváme31,05 %0,85 %  
Zadne31,05 %0,85 %  
nehledáme na sociálních sítích31,05 %0,85 %  
nehledáme pracovníky na sociálních sítích20,7 %0,56 %  
zatím nehledáme20,7 %0,56 %  
zatím žádné20,7 %0,56 %  
žádný20,7 %0,56 %  
nehledáme na soc. síti20,7 %0,56 %  
na SS pracovníky nehledáme10,35 %0,28 %  
vsechny typy10,35 %0,28 %  
všechny pozice10,35 %0,28 %  
HR10,35 %0,28 %  
absolventy VŠ, případně specialisty10,35 %0,28 %  
Specialisty, ostatní profily je snadné najít kdekoliv10,35 %0,28 %  
absolventské i seniorské pozície10,35 %0,28 %  
odborníky a management10,35 %0,28 %  
IT odborniky10,35 %0,28 %  
nehledám na sociálních sítích10,35 %0,28 %  
Umělce10,35 %0,28 %  
se sociální sítí zatím nepracujeme10,35 %0,28 %  
kreativní pozice10,35 %0,28 %  
cíleně žádné10,35 %0,28 %  
IT pozice10,35 %0,28 %  
sociální sítě nepoužívám10,35 %0,28 %  
pracovníky nehledám na sociálních sítích10,35 %0,28 %  
sales10,35 %0,28 %  
nehledám pracovníky, jen doplňující info k uchazečům10,35 %0,28 %  
mladší kandidáty a studenty10,35 %0,28 %  
žádný typ.10,35 %0,28 %  
zatím nevyužito pro příémé vyhledávání10,35 %0,28 %  
sociální síť mě NEZAJÍMÁ10,35 %0,28 %  
zatím nevyužíváme10,35 %0,28 %  
žádné pracovníky10,35 %0,28 %  
obchodník, programátor, odborník na internet10,35 %0,28 %  
ani ne na sociálních sítích, jako na internetu takovém - kohokoliv10,35 %0,28 %  
IT10,35 %0,28 %  
žádné, jen se seznamujeme s příležitostí10,35 %0,28 %  
nemám zkušenosti10,35 %0,28 %  
přes sociálních sítě to nemá význam10,35 %0,28 %  
žádný, nepoužívám10,35 %0,28 %  
obchodníky, dělníky10,35 %0,28 %  
žiadnych10,35 %0,28 %  
viz odpověď bodu 1110,35 %0,28 %  
stredny a vyssi management, alebo uzko specializovane pozicie10,35 %0,28 %  
nehledáme zde10,35 %0,28 %  
liniove pracovniky a specificke technicke konzultanty10,35 %0,28 %  
nehledám na sociálních sítí žádné zaměstnance10,35 %0,28 %  
nepoužívám, nemohu pososudit10,35 %0,28 %  
irrelevantní dotaz, viz výše10,35 %0,28 %  
nevyužíváme sociální sítě10,35 %0,28 %  
ještě nepoužíváme10,35 %0,28 %  

Graf

13. O kolika kandidátech, které jste následně přijali, jste se poprvé dozvěděli na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 zaměstnanců17561,19 %49,44 %  
1 - 5 zaměstnanců7626,57 %21,47 %  
6 - 10 zaměstnanců217,34 %5,93 %  
11 - 15 zaměstnanců82,8 %2,26 %  
16 a více zaměstnanců62,1 %1,69 %  

Graf

14. Používáte Vy osobně sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně7425,96 %20,9 %  
Několikrát za týden6121,4 %17,23 %  
Několikrát za měsíc5318,6 %14,97 %  
Nemám profil na žádné sociální síti5218,25 %14,69 %  
Pouze jsme si vytvořil/a profil3211,23 %9,04 %  
nepoužívám20,7 %0,56 %  
ano, ale čistě z profesních důvodů10,35 %0,28 %  
cca 1xza měsíc10,35 %0,28 %  
prilezitostne10,35 %0,28 %  
zřídka10,35 %0,28 %  
Nikdy10,35 %0,28 %  
sociální síť mě NEZAJÍMÁ10,35 %0,28 %  
používám firemní profily - profil HR10,35 %0,28 %  
ano10,35 %0,28 %  
Již nemám profil.10,35 %0,28 %  
1x za 2-3 měsíce10,35 %0,28 %  
ne10,35 %0,28 %  

Graf

15. Jaký je Váš názor na sociální sítě a jejich využití v náboru zaměstnanců z pohledu personalisty?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- v současné době populární, ovšem ne vždy se pracovní nabídka dostane k ideální skupině lidí, jež momentálně hledáme

ad otázky ohledně sítí - zadávám 5, ale nemohu posoudit, protože nevyužíváme!

alternativní kanál, v tuto chvíli nemajoritně využíván

Bohužel je tato cesta u nás zatím v plenkách, snad za pár let se dostaneme na úroveň západu, kde tento nábor funguje jako velmi efektivní, kandidáti jsou zvyklí pracovat se sociálními sitěmi aktivně

Budou v náboru využívány masivněji (neb dnešní absolventi jsou generace zvyklá žít na sociálních sítích a je nutné k nim přijít a nabídkou práce pro ně nejvhodnějším způsobem). Ale stále se najde spousta firem, které budou PROTI (obava o své interní informace + zákaz facebooku v práci).

budúcnosť recruitu

Další z nástrojů, který je možné využít, navíc je zdarma.

do budoucna se bude zřejmě využití zvyšovat v současné době mi zatím vadí předpoklad, že všichni mají a jsou nadšeni z toho mít profil na sociální síti

dobre k pruzkumu cloveka a toho co je ve skutecnosti a co si mysli ve skutecnosti

Dobrý doplněk ostatních zdrojů náboru. Do budoucna bude jejich význam podstatně narůstat.

dobrý nápad, ale zkušenosti zatím nemáme.

dobry nastroj vyhladavania kandidattov , hlavne linkedin

Doplňkový zdroj informací

dostupnost a informace o uchazeči

hodí se

Informace na SS jsou často zavádějící

Informace ze sociálních sítí mohou být klamavé a uměle vykonstruované, pro řadu profesí je to nevhodný zdroj informací o uchazeči.

ja nejsem primo personalista ale jako manazer mam input na vyber zamestnancu

Jde pouze o pracovníky, kteří pc používají. Většina pracovníků dělnických profesí k této možnosti dle mého názoru nemá důvěru.

je nutno si uvědomit, že profesní a osobní stránka člověka jsou dvě lehce rozdílné věci, sociální sítě rozvíjejí spíše osobní rovinu vztahů a otevírají příliš prostoru pro sdělení informací velmi osobního rázu, které mohou z pohledu potencionálního zaměstnavatele až škodit

je to buducnost

Je to dnešní trend a inzerce zasáhne hodně lidí.

Je to možná alternativa. Obávám se ale, že by se jednalo o dost časově náročnou variantu. Pokud chce člověk zachovávat dobré jméno firmy, musí komunikovat s velkým počtem uchazečů.

Je to neúčinné. žádný chytrý uchazeč nenapíše do svého profilu a CV rozporuplné informace, proto se stejně jako u klasického CV nedá zhodnit pravdivost. Nelze zde používat hromadné odpovědi - zamítání kandidátů.

Je to rychlé a bezbolestné, není na to příliš spolehnutí a nakonec jde především o novou variantu zveřejňování informací.

je to složité

Je treba byt velmi opatrny pri tvoreni zaveru na zaklade incormaci ze soc.siti. 1. Pravost neni overitelna 2. Krome linkedin jsou socialni site zamerene na volnocasove aktivity 3. Je mozne mit nekolik profilu pod ruznymi jmeny

jejich význam bude neustále vzrůstat (byť možná na úkor ztráty soukromí)

Jenom jedna z pomocných forem.

Jistě moderní , rychlý , levný a moderní způsob komunikace s veřejností , možnost oslovení poměrně velkého počtu lidí s konkrétní nabídkou a zajímavá je i zpětná vazba v podobě diskuzí a názorů uživatelů na konkrétní podnik či firmu.

Již jsem zmínila v odpovědích výše.Určitě na takového kandidáta nahlížím jinak, napoví mi to, že se orientuje v prostředí, sleduje trendy, vyvíjí se a rozvíjí, buduje si networking atd. Nicméně rozhodující to není, samozřejmě. Dnes jsou na pořadu dne také videa uchazečů a to si myslím, že je také velice dobrá cesta.

Jsou dobré pro zjišťování a publikování nových informací a vcelku slouží k rozvoji značky, marketingu a k osobního profitu.

Jsou velmi perspektivní

jsou výhodou, ale zároveň velkou hrozbou. Těžko hodnotit kandidáta podle jeho příspěvků, pokud jsme ho neměla možnost poznat osobně. V soukromém životě se přece jen člověk chová uvolněněji než v práci a pro zaměstnavatele má být rozhodující pracovní výkon (pokud ve volném čase mezi kamarády nekazí dobré jméno společnosti)

kladny

Klicovy

LinkedIn a jine, "profesionalni" pracovni site povazuji za vyborny nastroj, u FB a podobnych je to ponekud ozehave...

Lze využívat, nelze však ověřit věrohodnost. Dobré pro první kontakt.

Ma budoucnost, ale je zameren na urcitou vrstvu lidi (vek, vzdelani, ...)

Mají budoucnost, využívá čím dál více lidí.

Maju velky potencial, ale zatial nie su s vynimkou linkedinu vniname tymto smerom

Mám zkušenost, že sociální sítě se zatím využívají spíše pro zábavu.

minimální , doplňkový

Mohou být užitečné, neříkají nic o pracovních dovednostech, spíš o "extrovertnosti" či určitých publikovaných zálibách skrz like.

možná alternativa, ale ne jako jediný zdroj

Možnost zneužití, nejsou to profesionální stránky

může být podpůrnám prostředkem

Může být zajímavým doplňkovým zdrojem kandidátů. Nicméně primární smysl těchto sítí je komunikace za účelem zábavy, tudíž předpokládám, že pracovní portály nenahradí.

Myslím, že je to dobrá příležitost k aktivnímu hledání (nejen pasivnímu čekání, kdo se přihlásí). Přináší to s sebou však velké časové nároky.

Myslím, že sociální síť je virtuální svět, který vůbec nemusí odrážet realitu, a tudíž nemá pro nábor zaměstnanců odpovídající vypovídací schopnost.

nedovedu posoudit

Nejlépe se mi z tohoto pohledu a účelnosti využití jeví LinkedIn a Naymz.

nejsem personalista, tudíž se touto otázkou z hlediska využití náboru nezabývám

Nemam s tim nejakou skusenost nemužu to hodnotit ale určite to začnu realizovat a skusime to

nemám s tím žádné zkušenosti

nemám ujasněno

nemám zkušenost

nemám zkušenosti

nemohu hodnotit, nepoužívám

Nemohu posoudit, nemám s tím zkušenosti, jsme malá společnost, která vyhledává zaměstnance jinými způsoby

Nemyslím si, že na sociálních sítích se dají sehnat kvalifikované pracovní síly. Dle mého názoru přichází od uživatelů ze sociálních sítí mnoho naprosto irelevantních reakcí.

nemyslím si, že zrovna sociální sítě jsou dobrým vodítkem k novým potencionálním zaměstnancům

Nemyslím, že by mal personalista hodnotiť uchádzača na základe profilu, ktorý používa na voľnočasové aktivity.

není politikou společnosti se takto prezentovat

Není vhodný prostředek pro shánění a výběr pracovníků

nepoužíváme při náboru sociální sítě

nepredfiltrovane pers. agenturou, vice prace, je tam porad jen urc typ lidi

Neprukazne nebo zavadejici informace. Kazdopadne, je to snadna moznost, udelat si predstavu.

Nerada poskytuji soukromé informace na sociálních sítích, tudíž je tam ani nevyhledávám, připadá mi to neprofesionální

neužitečné

nevyhraněný

Nevyužíváme a nebudeme využívat

nevýznamný

Nezybývám se jimi a nevidím v nich potenciál.

Nikdy jsme se o to nezajímali, nechceme jít touto cestou náboru.

Ninimální, lidé na soc. sítích velmi často o sobě nepíší pravdu.

nutnost - 1) jako podpůrný, rychlý a snadno dostupný prostředek pro doplnění informací o kandidátovi, 2) prostředek, který umožňuje aktivní vyhledávání kandidátů a jejich rychlé oslovení

odvádějí pozornost od skutečného osobního kontaktu, negativní

Opakuji pro advokacii nevhodny

Otazkou je, ktoru socialnu siet zvolite. Ak ideme na FB, kvalita kandidatov je nizka, reaguju mlade profily. Linked in - urcite pre priame oslovenie.

Podpora stávajících zdrojů.

Pokud jde o sociální sítě profesionálů tak, zde určitou možnost vidím. Jen si nedokážu představit člověka profesionála, který by byl na takové síti skutečně aktivní. Snad jedině jako profesionální rádce a při diskuzi na daná témata. Jako náborový prostředek nevidím využití. Pokud se skutečně seznámíte s člověkem, který by se Vám dále hodil ve firmě vnímám to jako osobní doporučení, ale jako náborový prostředek nikoliv. Sociální sítě jsou poue prostředkem k seznámení se s lidmi podobných zájmů.

POkud jej umí společnost dobře používat, vnímám jako velmi přínosné - bohužel u nadnárodních korporací vnímám jako velký problém dohodnout se s IT oddělením na podobě a údržbě

pomocný nástroj při hledání nových zaměstnanců

Pouze jako podpora klasického náboru/alternativní zdroj. Pokud se změní situace na sociálních sítí natolik, že nábor tam bude dominantní (oproti nynějším klasickým způsobům náboru), i my změníme styl a způsob naší práce.

považuji to za trend, který budou personalisté stále více využívat díky možnosti oslovit vhodnou cílovou skupinu. Časem jistě přibudou další služby, které bude moci personalista využít

pozitivní, záleží na uživateli. přečtěte si některé diskuze na LinkeIn na toto téma. Bože, tam jsou někdy názory ... a dotazy. Zaujme jak v některých firmách má personalistka čas strávit celý den na netu..

Pro mladé uchazeče, kteří jsou naše cílová skupina, jsou sociální sitě atraktivní.

Pro základní zaměstnace a malé a střední firmy zatím omezený

Prozradi na uchazeče to co by při pohovoru neřekl

Příliš zbytečných informací a žádné podstatné informace, není vidět, jak velký zájem má uchzeč o pozici.

Rychlá cesta k přesně požadovanému profilu.

rychlá odezva, efektivnost, cena

skeptický

Snadný přístup ke kontaktům, snadné vyhledávání, rychlá komunikace s kandidátem.

sociální síť mě NEZAJÍMÁ

Sociální sítě a jejich využití pro nábor zaměstnanců považuji za méně příznivou variantu hledaní nových zaměstnanců (ochrana osobních dat, možné zneužití)

Sociální sítě jsou současným trendem a rychle se rozvíjejícím nástrojem. Bohužel se mi stává, že pokud hledám novou posilu do našeho týmu, vždy se mi hlásí kandidáti spíše ze zahraničí (arabské státy, Indie), což vzhledem ke snaze podporovat lokální pracovní sílu není až tak žádoucí. Nicméně se domnívám, že sociální sítě natolik ovlivnili pracovní trh v České republice, že lidé (spíše ze středního a vyššího managementu) budou toto využívat stejně tak hojně, ne-li častěji než klasické pracovní servery a portály.

Sociální sítě jsou zatím využívány pro nepracovní sféru, návštěvníci je cíleně nevyužívají pro hledání zaměstnání, z toho důvodu jsou využívány určitou skupinou obyvatelstva, nikolivek jako trh pracovní nabídky a poptávky.

Sociální sítě mohou být možná přínosným doplňovým prostředkem při výběrových řízeních, ale neomezovala bych se na ně jako na jediný zdroj. Znám mnoho kvalitních lidí, potenciálních zaměstnanců, kteří sociální sítě z principu nevyužívají.

Sociální sítě neřadím mezi pracovně seriozní (z profesionálního pohledu, nikoli osobního) a tedy vhodné možnosti k využití náboru zaměstnanců

Sociální sítě nevyužíváme.

Současný trend, užitečné.

tento způsob na našem regionu nevyužíváme, zda ho využívá centrála v Praze, nevím

Urcite je prinosne to, ze si personalista muze overit jak koresponduje CV s profilem na socialni siti, pripadne jak kandidat prezentuje sam sebe. Tak jsme ale meli pripad, kdy jsme jeden zamestnanecky pomer ukoncili i z duvodu, ze jsme si na socialni siti precetli hanlive vyroky zamestnance a povazovali jsme toto chovani za naprosto neprofesionalni a neakceptovatelne.

užitečný nástroj

v budoucnosti se pravděpodobně stane jedním nejvyužívanějších

V kombinaci se standardnim naborovym procesem velmi uccinne vyhledani, moznost dohledani zakladnich referenci, pripadne odbornych aktivit dane osoby (LinkedIn). Na Facebook a Twitter nevyhledavam, jelikoz zde jsou spise informace privatni a ne profesni, a tyto site jsou hlavne idealni pro vyhledani lidi do juniornich nebo nizssich pozic.

V tomto okamžiku sociální sítě nevidím jako hlavní nebo klíčový nástroj - pouze jako podpůrný.

Velmi dobrá perspektiva, ale nenahradí lidskou sílu - osobní komunikaci, posouzení zkušeností nejen faktických dat, rozpoznání vhodnosti povahy a podobně. Denně slouží jako podpora naší práce v náboru, snaží vyhledání lidí a kontaktů na ně.

velmi velmi zajímavý nápad pro využití v aktivním recruitmentu

velmi zajimavy a dobre dostupny zdroj

výborný doplněk při náboru, umožňuje rychlejší a přesnější výběr, ověření informací

Využitelnost sociálních sítí při náboru nových zaměstnanců hraje v době digitální komunikace velkou roli a do budoucna tato využitelnost ještě posílí. Lidé jsou na sociálních sítích přítomni a jsou rádi, když najdou pro ně vhodnou pracovní nabídku, nebo si nabídka najde je. Nemusí už chodit jinam - na jiné portály. Myslím, že budoucna se využití soc. sítí ve světě HR zlepší a zautomatizuje.

Využití LinkedIn je v mé profesi naprosto nezbytné. Je to zřejmě trend, který se i nadále bude rozšiřovat.

Vzhledem k tomu, že FB pro nábor nepoužívám, jsou některé Vaše otázky návodné a chybí v nich odpověď ..nepřemýšlel jsem, nevím atd. Nejsem si jist, že takto koncipovaný dotazník Vám přinese relevantní výsledky, protože při chybějící alternativě jsem měl nutkání zaškrtnout cokoli a jen díky tomu, že jste studentka, jsem to neudělal a dotazník nezkreslil. Ale nejsem si jist, že takto postupují všichni respondenti. Také si vyhoďte moje odpovědi na otázku č. 3, protože bez vyplnění čehokoliv mě to nepustilo dále.

Zajímavý pohled a další možnost hodnocení uchazeče o zaměstnání.

záporný na vlastní sociální sítě, z hlediska náboru zaměstnanců jsem je zatím nevyužil ale považuji to za dobrou myšlenku

zatím nevyužíváme tak frekventovaně jako pracovní portály, ale vnímáme to jako výzvu do budoucna

zatím o tomto způsobu neuvažuji, možná se po vyplnění tohoto dotazníku nad tím zamyslím

Zatím s tímto nemám žádné zkušenosti, neměla jsem potřebu jich využít

16. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena20672,03 %58,19 %  
muž8027,97 %22,6 %  

Graf

17. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 - 34 let14550,7 %40,96 %  
35 - 44 let7526,22 %21,19 %  
45 - 54 let3913,64 %11,02 %  
18 - 24 let144,9 %3,95 %  
více než 55 let 134,55 %3,67 %  

Graf

18. Velikost firmy

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Malý podnik (10 – 99 zaměstnanců)10637,59 %29,94 %  
Střední podnik (100 – 499 zaměstnanců)7626,95 %21,47 %  
Velký podnik (500 a víc zaměstnanců) 7225,53 %20,34 %  
Mikropodnik (1 – 9 zaměstnanců)289,93 %7,91 %  

Graf

19. Obor podnikání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poradenství, zprostředkování, oceňování4215,27 %11,86 %  
Informační technologie4114,91 %11,58 %  
Služby3512,73 %9,89 %  
Ostatní3412,36 %9,6 %  
Obchod, dražby, pronájmy207,27 %5,65 %  
Ostatní specializovaná výroba155,45 %4,24 %  
Stroje, nástroje, přístroje a zařízení124,36 %3,39 %  
Stavebnictví a řemesla124,36 %3,39 %  
Věda, výzkum, vzdělávání, výuka72,55 %1,98 %  
Chemie, plasty, pryže72,55 %1,98 %  
Zdravotnictví, záchranářství72,55 %1,98 %  
Vydavatelství, nakladatelství, audiovizuální díla, zpravodajství62,18 %1,69 %  
Nemovitosti62,18 %1,69 %  
Potravinářství51,82 %1,41 %  
Doprava, dopravní prostředky, poštovní a kurýrní služby51,82 %1,41 %  
Elektřina, teplo, plyn, voda, odpady51,82 %1,41 %  
Pohostinství a ubytování41,45 %1,13 %  
Kovy a kovové výrobky41,45 %1,13 %  
Dřevozpracující činnosti, papírnictví41,45 %1,13 %  
Textilie, oděvy, obuv, kůže10,36 %0,28 %  
Sklo, keramika10,36 %0,28 %  
Zbraně, výbušniny10,36 %0,28 %  
Nerosty a suroviny (dobývání, zpracování)10,36 %0,28 %  

Graf

20. Okres, ve kterém sídlí firma

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha18569,03 %52,26 %  
Brno197,09 %5,37 %  
Ostrava 72,61 %1,98 %  
Olomouc 51,87 %1,41 %  
Zlín 41,49 %1,13 %  
Hradec Králové 41,49 %1,13 %  
Plzeň 31,12 %0,85 %  
Příbram20,75 %0,56 %  
Jihlava 20,75 %0,56 %  
Přerov 20,75 %0,56 %  
Kroměříž 20,75 %0,56 %  
Šumperk20,75 %0,56 %  
Frýdek-Místek 20,75 %0,56 %  
Havlíčkův Brod 20,75 %0,56 %  
Pardubice20,75 %0,56 %  
Ústí nad Labem 20,75 %0,56 %  
Vsetín 20,75 %0,56 %  
Rychnov nad Kněžnou 10,37 %0,28 %  
Chrudim 10,37 %0,28 %  
Pardubiced10,37 %0,28 %  
České Budějovice10,37 %0,28 %  
Česká Lípa10,37 %0,28 %  
Kladno 10,37 %0,28 %  
Ústí nad Orlicí10,37 %0,28 %  
Beroun10,37 %0,28 %  
Bruntál10,37 %0,28 %  
Mělník10,37 %0,28 %  
Rakovník 10,37 %0,28 %  
Jeseník 10,37 %0,28 %  
Sokolov10,37 %0,28 %  
Třebíč 10,37 %0,28 %  
Uherské Hradiště10,37 %0,28 %  
Strakonice 10,37 %0,28 %  
Svitavy 10,37 %0,28 %  
Jičín 10,37 %0,28 %  
Mladá Boleslav 10,37 %0,28 %  
Děčín10,37 %0,28 %  
Tachov 10,37 %0,28 %  

Graf

21. Jak vyhledáváte nové zaměstnance? [odvozená]

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Inzercí na pracovním portálu (jobs.cz, práce.cz, spráce.cz a jiné)25487,89 %71,75 %  
Na vlastních webových stránkách firmy21975,78 %61,86 %  
Přes známé 17861,59 %50,28 %  
Aktivním prohledáváním internetu (headhunting)10837,37 %30,51 %  
Zveřejněním pozice na sociální síti (Facebook, LinkedIn, Twitter a jiné)8830,45 %24,86 %  
Inzercí v tisku8228,37 %23,16 %  
jiný způsob3612,46 %10,17 %  

Graf

22. Vidíte budoucnost sociálních sítí v oblasti náboru zaměstnanců? [odvozená]

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jedna z možných alternativ11339,51 %31,92 %  
Pouze jako podpora jiných způsobů9332,52 %26,27 %  
Rozhodně ano5920,63 %16,67 %  
Nemají v ČR žádnou budoucnost217,34 %5,93 %  

Graf

23. Jaké výhody sociálních sítí vnímáte při náboru zaměstnanců? [odvozená]

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Současný trend15052,63 %42,37 %  
Inzerce pracovní nabídky zadarmo13647,72 %38,42 %  
Rychlost (okamžité zobrazení)12543,86 %35,31 %  
Vidím profil uchazeče - „digitální stopa“ 11841,4 %33,33 %  
Snadnou dostupnost11339,65 %31,92 %  
Nástroj pro personální marketing8630,18 %24,29 %  
Nejbližší prostředí modernímu člověku6522,81 %18,36 %  
Aktuální vlastní editace obsahu5017,54 %14,12 %  
Pomohou rozpoznat lživý životopis (snadné porovnání profesních informací v CV s osobními informacemi)5017,54 %14,12 %  
Nevidím žádné výhody4816,84 %13,56 %  

Graf

24. Jaký typ pracovníků nejčastěji hledáte na sociálních sítích? [odvozená]

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nehledáme10436,62 %29,38 %  
Liniové pracovníky9934,86 %27,97 %  
Management 5619,72 %15,82 %  
Specialisty144,93 %3,95 %  
Top management 51,76 %1,41 %  
Jiné31,06 %0,85 %  
Absolventy 31,06 %0,85 %  

Graf

25. Používáte Vy osobně sociální sítě? [odvozená]

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně7425,96 %20,9 %  
Několikrát za týden6322,11 %17,8 %  
Nemám profil na žádné sociální síti5920,7 %16,67 %  
Několikrát za měsíc5720 %16,1 %  
Pouze jsme si vytvořil/a profil3211,23 %9,04 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Podílíte se na náboru zaměstnanců?

2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?

3. Ohodnoťte dle Vašich zkušeností na škále 1-5 nejúčinnější způsob inzerce pracovních míst.

4. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.

5. Prohlížíte si profil kandidáta na sociální síti?

6. Ohodnoťte na škále 1-5, jak jsou informace o uchazeči získané ze sociální sítě pro Vás důležité při rozhodvání o jeho přijetí.

7. Vidíte budoucnost sociálních sítí v oblasti náboru zaměstnanců?

8. Má vaše firma profil na sociální síti?

9. K čemu vaše firma využívá sociální sítě?

10. Ohodnoťte na škále 1 - 5, do jaké míry jsou podle Vás sociální sítě schopny nahradit pracovní portály.

11. Jaké výhody sociálních sítí vnímáte při náboru zaměstnanců?

12. Jaký typ pracovníků nejčastěji hledáte na sociálních sítích?

13. O kolika kandidátech, které jste následně přijali, jste se poprvé dozvěděli na sociální síti?

14. Používáte Vy osobně sociální sítě?

16. Pohlaví

17. Věková kategorie

18. Velikost firmy

19. Obor podnikání

20. Okres, ve kterém sídlí firma

21. Jak vyhledáváte nové zaměstnance? [odvozená]

22. Vidíte budoucnost sociálních sítí v oblasti náboru zaměstnanců? [odvozená]

23. Jaké výhody sociálních sítí vnímáte při náboru zaměstnanců? [odvozená]

24. Jaký typ pracovníků nejčastěji hledáte na sociálních sítích? [odvozená]

25. Používáte Vy osobně sociální sítě? [odvozená]

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Podílíte se na náboru zaměstnanců?

2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?

3. Ohodnoťte dle Vašich zkušeností na škále 1-5 nejúčinnější způsob inzerce pracovních míst.

4. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.

5. Prohlížíte si profil kandidáta na sociální síti?

6. Ohodnoťte na škále 1-5, jak jsou informace o uchazeči získané ze sociální sítě pro Vás důležité při rozhodvání o jeho přijetí.

7. Vidíte budoucnost sociálních sítí v oblasti náboru zaměstnanců?

8. Má vaše firma profil na sociální síti?

9. K čemu vaše firma využívá sociální sítě?

10. Ohodnoťte na škále 1 - 5, do jaké míry jsou podle Vás sociální sítě schopny nahradit pracovní portály.

11. Jaké výhody sociálních sítí vnímáte při náboru zaměstnanců?

12. Jaký typ pracovníků nejčastěji hledáte na sociálních sítích?

13. O kolika kandidátech, které jste následně přijali, jste se poprvé dozvěděli na sociální síti?

14. Používáte Vy osobně sociální sítě?

16. Pohlaví

17. Věková kategorie

18. Velikost firmy

19. Obor podnikání

20. Okres, ve kterém sídlí firma

21. Jak vyhledáváte nové zaměstnance? [odvozená]

22. Vidíte budoucnost sociálních sítí v oblasti náboru zaměstnanců? [odvozená]

23. Jaké výhody sociálních sítí vnímáte při náboru zaměstnanců? [odvozená]

24. Jaký typ pracovníků nejčastěji hledáte na sociálních sítích? [odvozená]

25. Používáte Vy osobně sociální sítě? [odvozená]

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

, L.Sociální sítě a jejich využití v náboru zaměstnanců (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://socialni-site-a-jejich-vyuzi-2.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.