Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou Vyšší odborné školy, obor Ekonomika podniku a management. Téma mé Absolventské práce je: „Sociální sítě a jejich vliv na nábor zaměstnanců“.
Chtěla bych Vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníku, který použiji v mé absolventské práci. Tento dotazník je určen pro personalisty a pracovníky, kteří se podílejí na přijímání zaměstnanců. Vyplnění trvá asi 3 minuty. Po ukončení šetření si budete moci v případě zájmu prohlédnout výsledky na stránkách vyplnto.cz.
Děkuji a přeji příjemný den
Odpovědi respondentů
1. Podílíte se na náboru zaměstnanců?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
53
59,55 %
59,55 %
Ne
36
40,45 %
40,45 %
2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Inzercí na vlastních webových stránkách
39
73,58 %
43,82 %
Inzercí na pracovních portálech (Jobs.cz, práce.cz a jiné)
35
66,04 %
39,33 %
Zveřejněním pozice na sociálních sítích (Facebook, LinkedIN, Twitter a jiné)
31
58,49 %
34,83 %
Doporučení známých
28
52,83 %
31,46 %
Aktivním prohledáváním portálů
22
41,51 %
24,72 %
Inzercí v tisku
13
24,53 %
14,61 %
executive search
1
1,89 %
1,12 %
Rozhlasové spoty, billboardy
1
1,89 %
1,12 %
pomocí personální agentury/headhunterů
1
1,89 %
1,12 %
plakáty
1
1,89 %
1,12 %
Vyhledávání profilů na LinkedIn
1
1,89 %
1,12 %
Doporučení od zaměstnanců, prohledávání internetu
1
1,89 %
1,12 %
Oslovení studentů v rámci exkurze v závodě
1
1,89 %
1,12 %
3. Využíváte při náboru zaměstnanců sociální sítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 9].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
37
69,81 %
41,57 %
Ne
16
30,19 %
17,98 %
4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Facebook
29
78,38 %
32,58 %
LinkedIN
25
67,57 %
28,09 %
Twitter
3
8,11 %
3,37 %
apatykar.cz
1
2,7 %
1,12 %
Všechny, ale ne na nábor.
1
2,7 %
1,12 %
5. Má vaše firma profil na nějaké sociální síti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 8, Nevím → otázka č. 8].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
32
86,49 %
35,96 %
Ne
4
10,81 %
4,49 %
Nevím
1
2,7 %
1,12 %
6. Na jaké sociální síti má vaše firma profil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Facebook
26
81,25 %
29,21 %
LinkedIN
19
59,38 %
21,35 %
Twitter
3
9,38 %
3,37 %
na všech uvedených
1
3,13 %
1,12 %
7. Jak často je Vaše firma aktivní na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Každý den.
13
40,63 %
14,61 %
Jednou týdně.
9
28,13 %
10,11 %
Několikrát denně.
9
28,13 %
10,11 %
Neaktivní, profil je pouze vytvořený.
1
3,13 %
1,12 %
1- nejčastěji používám, 2 - používám, 3 - občasně pouţiji, 4- alespoň jednou jsem ji využil/a, 5 - nikdy jsem ji nepoužil/a
8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Facebook
2.541
2.086
LinkedIN
2.459
1.438
Twitter
3.838
2.028
9. Myslíte si, že v budoucnu mohou sociální sítě nahradit ostatní způsoby náboru?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše nesouhlasím
16
30,19 %
17,98 %
spíše souhlasím
13
24,53 %
14,61 %
nevím
11
20,75 %
12,36 %
souhlasím
8
15,09 %
8,99 %
nesouhlasím
5
9,43 %
5,62 %
10. Prohlížíte si profil kandidáta na sociální síti? (Např. na Facebooku)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, někdy.
22
41,51 %
24,72 %
Ne
19
35,85 %
21,35 %
Ano, vždy si hledám další informace o uchazečích.
12
22,64 %
13,48 %
1 - nejdůležitější, 2 - důležité, 3 - přihlédnu k nim, 4 - spíše nedůležité, 5 - nejsou vůbec důležité
11. Ohodnoťte na škále 1-5, jak jsou informace o uchazeči získané ze sociální sítě pro Vás důležité při rozhodování o jeho přijetí
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
3
20
40 %
22,47 %
2
10
20 %
11,24 %
5
9
18 %
10,11 %
1
6
12 %
6,74 %
4
5
10 %
5,62 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
3.02
Minimum:
1
Maximum:
5
Variační rozpětí:
4
Rozptyl:
1.31
Směrodatná odchylka:
1.14
Medián:
3
Modus:
3
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook na otázku 6. Na jaké sociální síti má vaše firma profil?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIN na otázku 6. Na jaké sociální síti má vaše firma profil?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Aktivním prohledáváním portálů na otázku 2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení známých na otázku 2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzercí na pracovních portálech (Jobs.cz, práce.cz a jiné) na otázku 2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzercí na vlastních webových stránkách na otázku 2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzercí v tisku na otázku 2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zveřejněním pozice na sociálních sítích (Facebook, LinkedIN, Twitter a jiné) na otázku 2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den. na otázku 7. Jak často je Vaše firma aktivní na sociálních sítích?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 9. Myslíte si, že v budoucnu mohou sociální sítě nahradit ostatní způsoby náboru?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 9. Myslíte si, že v budoucnu mohou sociální sítě nahradit ostatní způsoby náboru?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 9. Myslíte si, že v budoucnu mohou sociální sítě nahradit ostatní způsoby náboru?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, někdy. na otázku 10. Prohlížíte si profil kandidáta na sociální síti? (Např. na Facebooku)
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, vždy si hledám další informace o uchazečích. na otázku 10. Prohlížíte si profil kandidáta na sociální síti? (Např. na Facebooku)
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Prohlížíte si profil kandidáta na sociální síti? (Např. na Facebooku)
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook na otázku 4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIN na otázku 4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 11. Ohodnoťte na škále 1-5, jak jsou informace o uchazeči získané ze sociální sítě pro Vás důležité při rozhodování o jeho přijetí
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 11. Ohodnoťte na škále 1-5, jak jsou informace o uchazeči získané ze sociální sítě pro Vás důležité při rozhodování o jeho přijetí
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook=1 na otázku 8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIN=2 na otázku 8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter=5 na otázku 8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
odpověď Inzercí na pracovních portálech (Jobs.cz, práce.cz a jiné):
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den. na otázku 7. Jak často je Vaše firma aktivní na sociálních sítích?
odpověď Inzercí na vlastních webových stránkách:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den. na otázku 7. Jak často je Vaše firma aktivní na sociálních sítích?
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIN na otázku 4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIN=2 na otázku 8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zveřejněním pozice na sociálních sítích (Facebook, LinkedIN, Twitter a jiné) na otázku 2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den. na otázku 7. Jak často je Vaše firma aktivní na sociálních sítích?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook na otázku 4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIN na otázku 4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook=1 na otázku 8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIN=2 na otázku 8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter=5 na otázku 8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Aktivním prohledáváním portálů na otázku 2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, vždy si hledám další informace o uchazečích. na otázku 10. Prohlížíte si profil kandidáta na sociální síti? (Např. na Facebooku)
4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
odpověď Facebook:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook=1 na otázku 8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den. na otázku 7. Jak často je Vaše firma aktivní na sociálních sítích?
odpověď LinkedIN:
3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIN=2 na otázku 8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
5. Má vaše firma profil na nějaké sociální síti?
odpověď Ano:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook na otázku 6. Na jaké sociální síti má vaše firma profil?
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIN na otázku 6. Na jaké sociální síti má vaše firma profil?
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den. na otázku 7. Jak často je Vaše firma aktivní na sociálních sítích?
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zveřejněním pozice na sociálních sítích (Facebook, LinkedIN, Twitter a jiné) na otázku 2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook na otázku 4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIN na otázku 4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook=1 na otázku 8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Aktivním prohledáváním portálů na otázku 2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Podílíte se na náboru zaměstnanců?
2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
3. Využíváte při náboru zaměstnanců sociální sítě?
4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
5. Má vaše firma profil na nějaké sociální síti?
6. Na jaké sociální síti má vaše firma profil?
7. Jak často je Vaše firma aktivní na sociálních sítích?
8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
9. Myslíte si, že v budoucnu mohou sociální sítě nahradit ostatní způsoby náboru?
10. Prohlížíte si profil kandidáta na sociální síti? (Např. na Facebooku)
11. Ohodnoťte na škále 1-5, jak jsou informace o uchazeči získané ze sociální sítě pro Vás důležité při rozhodování o jeho přijetí
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Podílíte se na náboru zaměstnanců?
2. Jak vyhledáváte nové zaměstnance?
3. Využíváte při náboru zaměstnanců sociální sítě?
4. Jaké sociální sítě využíváte při náboru zaměstnanců?
5. Má vaše firma profil na nějaké sociální síti?
6. Na jaké sociální síti má vaše firma profil?
7. Jak často je Vaše firma aktivní na sociálních sítích?
8. Dle vlastní zkušenosti ohodnoťte sociální sítě podle četnosti využití při náboru.
9. Myslíte si, že v budoucnu mohou sociální sítě nahradit ostatní způsoby náboru?
10. Prohlížíte si profil kandidáta na sociální síti? (Např. na Facebooku)
11. Ohodnoťte na škále 1-5, jak jsou informace o uchazeči získané ze sociální sítě pro Vás důležité při rozhodování o jeho přijetí
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.