Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální sítě a reklama

Sociální sítě a reklama

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Tóthová
Šetření:28. 04. 2011 - 05. 05. 2011
Počet respondentů:133
Počet otázek (max/průměr):20 / 15.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění tohohto dotazníku pro mou bakalářskou práci. Dotazník se týká především sociální sítě Facebook.

Předem děkuji! Katka

Odpovědi respondentů

1. Znáte sociální síť Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano133100 %100 %  

Graf

2. Máte účet na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12896,24 %96,24 %  
ne53,76 %3,76 %  

Graf

3. K jakým účelům používáte Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
komunikace s přáteli12295,31 %91,73 %  
přehled informací6651,56 %49,62 %  
události5643,75 %42,11 %  
skupiny2317,97 %17,29 %  
poznávání nových lidí1713,28 %12,78 %  
hry1511,72 %11,28 %  
reklamy43,13 %3,01 %  

Graf

4. Odpovídáte na pozvánky k událostem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou ano5341,41 %39,85 %  
většinou ne4837,5 %36,09 %  
ano2116,41 %15,79 %  
ne64,69 %4,51 %  

Graf

5. Ovlivňují Vás události při rozhodování o návštěvě akce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou ne5442,19 %40,6 %  
ne2922,66 %21,8 %  
většinou ano2620,31 %19,55 %  
ano1914,84 %14,29 %  

Graf

6. Připojujete se do skupin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7357,03 %54,89 %  
ne5542,97 %41,35 %  

Graf

7. Do jakých skupin se připojujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zábava4764,38 %35,34 %  
vyjadřování názorů (např. petice, skupiny typu "anti...")3750,68 %27,82 %  
informace o značce/produktech2939,73 %21,8 %  
sport2635,62 %19,55 %  
móda2534,25 %18,8 %  
jídlo2027,4 %15,04 %  
zvířata1216,44 %9,02 %  

Graf

8. Všímáte si na Facebooku reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6550,78 %48,87 %  
ne6349,22 %47,37 %  

Graf

9. Kliknete na reklamu se zajímavým popisem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4975,38 %36,84 %  
ne1624,62 %12,03 %  

Graf

10. Ovlivní Vás stránka na Facebooku k nákupu produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne6248,44 %46,62 %  
ne5341,41 %39,85 %  
spíše ano107,81 %7,52 %  
ano32,34 %2,26 %  

Graf

11. Znáte sociální síť Twitter?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10075,19 %75,19 %  
ne3324,81 %24,81 %  

Graf

12. Používáte Twitter?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11787,97 %87,97 %  
ano1612,03 %12,03 %  

Graf

13. Proč Twitter nepoužíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
není pro mě zajímavý5143,59 %38,35 %  
není na něm nikdo z mých přátel2622,22 %19,55 %  
nevyznám se v něm1512,82 %11,28 %  
nic65,13 %4,51 %  
neumím anglicky32,56 %2,26 %  
neznám ho21,71 %1,5 %  
Facebook mi stačí10,85 %0,75 %  
Nepotřebujik životu10,85 %0,75 %  
ještě jsem o něm nepřemýšlela10,85 %0,75 %  
neznám tuto soc. síť10,85 %0,75 %  
nepotřebuju další sociální sít10,85 %0,75 %  
už mám facebook další soc. síť mi příjde zbytečná10,85 %0,75 %  
Facebook stačí...10,85 %0,75 %  
neznám sociální síť Twitter10,85 %0,75 %  
Jedna síť mi stačí10,85 %0,75 %  
neznám jej10,85 %0,75 %  
Mám, ale nelíbí se mi moc10,85 %0,75 %  
nezajímá mě10,85 %0,75 %  
mám fb10,85 %0,75 %  
je příliš úzce zaměřený10,85 %0,75 %  

Graf

14. Jste s Twitterem spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano637,5 %4,51 %  
spíše ano637,5 %4,51 %  
spíše ne318,75 %2,26 %  
ne16,25 %0,75 %  

Graf

15. Je podle Vás Twitter lepší než Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1062,5 %7,52 %  
ano637,5 %4,51 %  

Graf

16. Všímáte si reklamy na Twitteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 17, neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1275 %9,02 %  
ano425 %3,01 %  

Graf

17. Ovlivní Vás reklama na Twitteru k nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4100 %3,01 %  

Graf

18. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9168,42 %68,42 %  
muž4231,58 %31,58 %  

Graf

19. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let10981,95 %81,95 %  
26-35 let139,77 %9,77 %  
36-50 let75,26 %5,26 %  
13-17 let43,01 %3,01 %  

Graf

20. Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou9772,93 %72,93 %  
vysokoškolské2115,79 %15,79 %  
základní64,51 %4,51 %  
VOŠ43,01 %3,01 %  
student ZŠ32,26 %2,26 %  
vyučený/á21,5 %1,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Připojujete se do skupin?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi informace o značce/produktech na otázku 7. Do jakých skupin se připojujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi jídlo na otázku 7. Do jakých skupin se připojujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi móda na otázku 7. Do jakých skupin se připojujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi sport na otázku 7. Do jakých skupin se připojujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyjadřování názorů (např. petice, skupiny typu "anti...") na otázku 7. Do jakých skupin se připojujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi zábava na otázku 7. Do jakých skupin se připojujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi zvířata na otázku 7. Do jakých skupin se připojujete?

7. Do jakých skupin se připojujete?

  • odpověď zábava:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi jídlo na otázku 7. Do jakých skupin se připojujete?

8. Všímáte si na Facebooku reklamy?

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Kliknete na reklamu se zajímavým popisem?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Kliknete na reklamu se zajímavým popisem?

12. Používáte Twitter?

  • odpověď ano:
    • 8.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 15. Je podle Vás Twitter lepší než Facebook?
    • 8.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 16. Všímáte si reklamy na Twitteru?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte sociální síť Facebook?

2. Máte účet na Facebooku?

3. K jakým účelům používáte Facebook?

4. Odpovídáte na pozvánky k událostem?

5. Ovlivňují Vás události při rozhodování o návštěvě akce?

6. Připojujete se do skupin?

7. Do jakých skupin se připojujete?

8. Všímáte si na Facebooku reklamy?

9. Kliknete na reklamu se zajímavým popisem?

10. Ovlivní Vás stránka na Facebooku k nákupu produktu?

11. Znáte sociální síť Twitter?

12. Používáte Twitter?

13. Proč Twitter nepoužíváte?

15. Je podle Vás Twitter lepší než Facebook?

16. Všímáte si reklamy na Twitteru?

18. Pohlaví?

19. Váš věk?

20. Vaše dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte sociální síť Facebook?

2. Máte účet na Facebooku?

3. K jakým účelům používáte Facebook?

4. Odpovídáte na pozvánky k událostem?

5. Ovlivňují Vás události při rozhodování o návštěvě akce?

6. Připojujete se do skupin?

7. Do jakých skupin se připojujete?

8. Všímáte si na Facebooku reklamy?

9. Kliknete na reklamu se zajímavým popisem?

10. Ovlivní Vás stránka na Facebooku k nákupu produktu?

11. Znáte sociální síť Twitter?

12. Používáte Twitter?

13. Proč Twitter nepoužíváte?

15. Je podle Vás Twitter lepší než Facebook?

16. Všímáte si reklamy na Twitteru?

18. Pohlaví?

19. Váš věk?

20. Vaše dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tóthová, K.Sociální sítě a reklama (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://socialni-site-a-reklama.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.