Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální sítě v personalistice

Sociální sítě v personalistice

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Krouželková
Šetření:10. 05. 2015 - 07. 06. 2015
Počet respondentů:101
Počet otázek (max/průměr):20 / 11.58
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto výzkumu je zjistit současnou situaci v používání sociálních sítí při náboru zaměstnanců.

Odpovědi respondentů

1. Jste personalista, nebo se nějakým jiným způsobem podílíte na výběru zaměstnanců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6059,41 %59,41 %  
Ne4140,59 %40,59 %  

Graf

2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Inzerce na pracovních portálech (jobs.cz)5286,67 %51,49 %  
Webové stránky Vaší organizace4676,67 %45,54 %  
Přes doporučení4168,33 %40,59 %  
Sociální sítě (LinkedIn, Facebook, Twitter…)3558,33 %34,65 %  
Vyhledáváním pomocí internetu1525 %14,85 %  
Inzerce za pomoci tisku1321,67 %12,87 %  
personální agentury23,33 %1,98 %  
stackoverflow11,67 %0,99 %  
personální agenturou11,67 %0,99 %  
karierni web na miru11,67 %0,99 %  
z databáze uchazečů o práci11,67 %0,99 %  

Graf

3. Je Vaše firma známá na nějaké ze sociálních sítí? (Facebook, LinkedIn, Twitter......).

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas je přidán příspěvek2338,33 %22,77 %  
Nemáme profil1220 %11,88 %  
Ano, denní aktivita1118,33 %10,89 %  
Ano, stránka je pouze zřízena1016,67 %9,9 %  
Ne nemáme profil, ale je v plánu jej zřídit46,67 %3,96 %  

Graf

4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Komunikace s širokou veřejností3253,33 %31,68 %  
Inzerce volných pracovních míst2846,67 %27,72 %  
Marketing2846,67 %27,72 %  
Personální marketing2135 %20,79 %  
Nepoužíváme sociální sítě1118,33 %10,89 %  
Pouze vím, že na internetu máme stránku na sociální síti915 %8,91 %  
Informační kanál11,67 %0,99 %  
ale minimálně11,67 %0,99 %  

Graf

5. Jsou sociální sítě využívány konkrétně Vámi osobně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den2846,67 %27,72 %  
Několikrát týdně1525 %14,85 %  
Několikrát měsíčně711,67 %6,93 %  
Nevlastním profil na žádné ze sociálních sítí58,33 %4,95 %  
Pouze mám vytvořený profil46,67 %3,96 %  
málo kdy11,67 %0,99 %  

Graf

6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Inzerce pracovních nabídek zdarma3761,67 %36,63 %  
Jejich snadná dostupnost3761,67 %36,63 %  
Rychlost (okamžité zobrazení)3456,67 %33,66 %  
Současný trend3050 %29,7 %  
Digitální stopa (uchazeč po sobě na internetu nechává jakousi stopu ve formě např. různých příspěvků v diskusích, v sociálních sítích atd.3050 %29,7 %  
Pro moderního člověka je to nejbližší prostředí2846,67 %27,72 %  
Odhalí možné lži použité v životopisu (poměrně jednoduše se dá porovnat profesní životopis s uchazečovými osobními informacemi)2541,67 %24,75 %  
Nástroj personálního marketingu2033,33 %19,8 %  
Aktuální vlastní editace obsahu uchazeče1525 %14,85 %  
Nemyslím si, že by sociální sítě byly výhodné813,33 %7,92 %  
Vlastně každá z odpovědí je buď výhoda nebo nevýhoda sociálních sítí. Označila jsem pouze největší výhodu a nevýhodu.11,67 %0,99 %  

Graf

7. Používáte sociální sítě ve Vaší firmě při náboru zaměstnanců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3761,67 %36,63 %  
Ne2338,33 %22,77 %  

Graf

8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?

1 - rozhodně ano, 2 - spíše ano, 3 - spíše ne, 4 - vůbec ne

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Facebook2.1891.234
LinkedIn1.9190.939
Twitter3.6490.444

Graf

9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 – občas se k nim přihlédne1540,54 %14,85 %  
2 - důležité1335,14 %12,87 %  
4 - spíše nedůležité616,22 %5,94 %  
5 – vůbec nejsou důležité38,11 %2,97 %  

Graf

10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Liniové pracovníky3081,08 %29,7 %  
Střední management2054,05 %19,8 %  
Top management513,51 %4,95 %  
administrativní pracovníci, recepce12,7 %0,99 %  
specialisté12,7 %0,99 %  

Graf

11. Měli by se podle Vás řadoví pracovníci podílet na výběru budoucích zaměstnanců do jejich kolektivu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3660 %35,64 %  
ne2440 %23,76 %  

Graf

12. Máte přehled o tom, kolik Vaše společnost utrácí za nábor zaměstnanců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2643,33 %25,74 %  
Rozhodně ano2338,33 %22,77 %  
Vůbec ne610 %5,94 %  
Spíše ne58,33 %4,95 %  

Graf

13. Mají podle Vás sociální sítě při náboru zaměstnanců budoucnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednoznačně ano2135 %20,79 %  
Mohou sloužit pouze jako podpůrné prostředky2033,33 %19,8 %  
Může to být alternativa1728,33 %16,83 %  
Nemají budoucnost23,33 %1,98 %  

Graf

14. Jsou sociální sítě v budoucnu podle Vás schopny plně nahradit ostatní metody výběru zaměstnanců?

Svou odpověď prosím zdůvodněte

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

***

33

ano, nahradí placené portály typu jobs.cz

bbvf

bcv

cvb

dyfg

fdvg

je to možné

Jj jv

Myslí, že plně ne. Osobní doporučení bude stále významným zdrojem kandidátů.

myslím, že plně ne. Nejvíce napoví samotný osobní kontakt.

Ne

ne

ne

Ne

NE

Ne

ne

Ne - ochrana soukromí kandidátů

ne a ne jednou živě na člověka kouknu a vím své

ne lidé na nich lžou a neuvádí dostatek info

ne protoze socialni sit muze obsahovat hodne soukrome informace

ne, do budoucna se budou muset pracovníci aktivně oslovovat, ne jen čekat až se kandidát ozve.

Ne, je to pouze střípek v celkové skládačce, i když velmi důležitý, protože je na začátku (first contact).

Ne, nejsou schopni zcela pokrýt nabídku a poptávku.

Ne, sociální site vnimam pouze jako doplnek.

Ne.

Ne.

Ne.

ne. Je snadné zařídit si perfektní profil na oko. Navíc to nahrává systému : já na bráchu, brácha na mě.

Ne. Nikdy nemohou nahradit osobní pohovor.

Ne. Vždy bude nutný osobní kontakt a s ním spojené styly výběru zaměstnanců (osobní pohovor, testy, AC atd.)

nejsou

Nejsou. Jsou pouze doplněk. Osobní kontakt je důležitější.

Nemyslím si

nemyslím si, vždy zde bude více alternativ, není vhodné pro všechny pozice

Nemyslím si, že by mohli úplně nahradit osobní zkušenost s uchazečem, stejně tak jako vyzkoušení jejich dovedností a schopností

nfnrstnrst

Nikoliv, nebylo by možno získat dostatečné množství potřebných informací

Obávám se, že ano. Feedback od mladých uchazečů je jasný - více než 90% ví o naší firmě s facebooku.

plně asi nikdy

Plně určitě ne - určité pozice je prakticky nemožné prostřednictvím sociálních sítí obsadit - stálo by to hodně úsilí a času

Rozhodne ne, ale jsou urcite významnou soucadti

Rozhodně není sociální síť jako sociální síť. LinkedIn je vysoce specializovaná sociální síť, v dnešní době (vzhledem ke zpoplatnění prohlížení nespojených profilů) spíše job portal, nežli klasická sociální síť. Díky specifickému vyhledávání výborná možnost, jak hledat odborníky na tězce obsaditelné pozice. Facebook a G+ určitě nebudou alternativou při hledání odborníků, ale mohou pokrýt hledání pracovníků na nižší pozice - promotérka, čísník apod. V komplexu využití několik sociálních sítí lze pokrýt škálu hledaných změstnanců, nicméně časově a i kvalitativně je pořád lepší hledat na pracovních portálech - procházet životopisy. V současné době si nemyslím, že je možné, aby sociální sítě nahradili úplně jiné metody výběru zaměstnanců.

sdhg

Spíše ne, nemyslím si že je vždy potřeba nahlížet do soukromí (facebook), v naší profesi je důležitější odborná způsobilost.

stále budou jednou ze součástí

to si nemyslím

Určitě ne, je efektivnější využívat více metod najednou. Někteří lidé dodnes nepoužívají a nevyužívají sociální sítě, čímž může firma přijít o kvalitní zaměstnance, kteří se o práci nemusí dozvědět.

Určitě ne. S daným uchazečem musí být proveden osobní rozhovor a hlavně nejdůležitější je první dojem, který uchazeč přes sociální sítě nemůže udělat. Sociální síť může maximálně zredukovat počet uchazečů.

Věřím že je to možné, ale jelikož si na sociální síť o sobě může dát kdo chce co chce, nedával bych tomu takový důraz

xcvb

xv

xyz

yv

Z duvodu nastupu generace Y

Záleží jak se budou rozvíjet, pokud rychlostí, kterou doposud je možné, že časem dokáží plně nahradit portály jako jobs, práce aj.

žádná

15. Jak rozšířené jsou nyní podle Vás sociální sítě v České republice?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

***

\sdgf

20%

22

50:50

80% populace, která používá internet

adg

Asi nejfrekventovanější způsob. Komunikace v naší republice takže hodně rozšířené

avelmi rozsirene

až přespřílliš...

cvbg

ČÁSTEČNĚ

dost

dost

dost, kolik je exbicionistů

Dostatecne

Facebook (všeobecně) a LinkedIn (mezi SŠ/VŠ absolventy) jsou velmi rozšířené, ostatní (Twitter, Instagram, Pinterest apod.) o mnoho méně.

Facebook a Twitter - ano velmi LinkedIn- teprve se rozvíjí, asi záleží na oboru

facebook velmi hodne, linkedin mene, twitter malo

Facebook, Linkedin

gfnnrsntrnzr

H

hodně

hodne

Hodne...

jak která a do ke které skupině lidí

Jako generační trend určitě velmi, z profesního hlediska nevím.

k celosvětovému měřítku nadprůměrně

Málo - je to jako se sexem u náctiletých - všichni o něm mluví a nikdo ho neměl ....

mezi mladými lidmi poměrně hodně

Mladí lidé je používají na denní bázi

Myslím si, že nejrozšířenější je facebook, nyní se i pomalu dostává do popředí linkedIn, což si myslím, že je velmi dobře.

nemám představu

netuším

nevim

Nezajímám se o to.

Poměrně dost. Většina firem má svoji FB či G+ prezentaci, taktéž LinkedIn se začíná rozšiřovat.

Pro hledání práce ze strany uchazečů moc ne.

Pro osobní kontakt velmi, s pohledu personalistiky je vše v začátcích - řada firem na tento způsob hledání zaměstnanců není zvyklá.

Průměrně.

sa\dfv

sdfg

tak akorát

V pracovní sféře velmi.

v současnosti již dosti

V soukromých životech jistě hodně, při náboru však velmi omezeně.

Velmi

velmi

velmi

Velmi rozšířené, cca 75%

Víc než dost. Nemyslím, že je nutno to dále přehánět.

využívá je téměř každý.

xsh

xyz

ycvb

ydfcv

ydfg

záleží na oboru, v rámci IT velmi, pokud se budeme bavit o pozicích do strojírenství, je to horší (i když v posledních letech jsme zaznamenali silný nárůst)

Záleží na předmětu podnikání konkrétního subjektu.

16. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4066,67 %39,6 %  
Muž2033,33 %19,8 %  

Graf

17. Věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 - 34 let2745 %26,73 %  
18 - 24 let1423,33 %13,86 %  
35 - 44 let1220 %11,88 %  
45 – 54 let58,33 %4,95 %  
více než 55 let23,33 %1,98 %  

Graf

18. Jaká je velikost Vaší firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velký podnik (500 a víc zaměstnanců)2745 %26,73 %  
Malý podnik (10 – 99 zaměstnanců)1423,33 %13,86 %  
Mikropodnik (1 – 9 zaměstnanců)1016,67 %9,9 %  
Střední podnik (100 – 499 zaměstnanců)915 %8,91 %  

Graf

19. Jaký je Váš obor podnikání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Služby813,33 %7,92 %  
Poradenství, zprostředkování, oceňování813,33 %7,92 %  
Informační technologie711,67 %6,93 %  
Stroje, nástroje, přístroje a zařízení46,67 %3,96 %  
Věda, výzkum, vzdělávání, výuka46,67 %3,96 %  
Stavebnictví a řemesla46,67 %3,96 %  
Zdravotnictví, záchranářství35 %2,97 %  
Doprava, dopravní prostředky, poštovní a kurýrní služby23,33 %1,98 %  
Bezpečnost, ochrana osob, zdraví a majetku23,33 %1,98 %  
Bankovnictví23,33 %1,98 %  
pojištovnictví23,33 %1,98 %  
Nemovitosti23,33 %1,98 %  
marketing11,67 %0,99 %  
Reklama, marketing11,67 %0,99 %  
Personální agentura11,67 %0,99 %  
Zábava, sport, cestování, životní styl11,67 %0,99 %  
automotive11,67 %0,99 %  
Textilie, oděvy, obuv, kůže11,67 %0,99 %  
Ostatní specializovaná výroba11,67 %0,99 %  
nechci uvest11,67 %0,99 %  
Potravinářství11,67 %0,99 %  
nákup, prodej11,67 %0,99 %  
Chemie, plasty, pržţe11,67 %0,99 %  
Obchod, dražby, pronájmy11,67 %0,99 %  

Graf

20. V jakém okrese sídlí Vaše firma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha3965 %38,61 %  
Jihomoravský kraj711,67 %6,93 %  
Středočeská kraj610 %5,94 %  
Ústecký kraj35 %2,97 %  
Pardubický kraj23,33 %1,98 %  
Liberecký kraj11,67 %0,99 %  
Plzeňský kraj11,67 %0,99 %  
Královéhradecký kraj11,67 %0,99 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jste personalista, nebo se nějakým jiným způsobem podílíte na výběru zaměstnanců?

  • odpověď Ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzerce na pracovních portálech (jobs.cz) na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přes doporučení na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě (LinkedIn, Facebook, Twitter…) na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyhledáváním pomocí internetu na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Webové stránky Vaší organizace na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, občas je přidán příspěvek na otázku 3. Je Vaše firma známá na nějaké ze sociálních sítí? (Facebook, LinkedIn, Twitter......).
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemáme profil na otázku 3. Je Vaše firma známá na nějaké ze sociálních sítí? (Facebook, LinkedIn, Twitter......).
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzerce volných pracovních míst na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komunikace s širokou veřejností na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Marketing na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personální marketing na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den na otázku 5. Jsou sociální sítě využívány konkrétně Vámi osobně?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát týdně na otázku 5. Jsou sociální sítě využívány konkrétně Vámi osobně?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoznačně ano na otázku 13. Mají podle Vás sociální sítě při náboru zaměstnanců budoucnost?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mohou sloužit pouze jako podpůrné prostředky na otázku 13. Mají podle Vás sociální sítě při náboru zaměstnanců budoucnost?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Může to být alternativa na otázku 13. Mají podle Vás sociální sítě při náboru zaměstnanců budoucnost?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Digitální stopa (uchazeč po sobě na internetu nechává jakousi stopu ve formě např. různých příspěvků v diskusích, v sociálních sítích atd. na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzerce pracovních nabídek zdarma na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jejich snadná dostupnost na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nástroj personálního marketingu na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odhalí možné lži použité v životopisu (poměrně jednoduše se dá porovnat profesní životopis s uchazečovými osobními informacemi) na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pro moderního člověka je to nejbližší prostředí na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost (okamžité zobrazení) na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Současný trend na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Používáte sociální sítě ve Vaší firmě při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 7. Používáte sociální sítě ve Vaší firmě při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook=1 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn=1 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn=2 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter=4 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 - důležité na otázku 9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 – občas se k nim přihlédne na otázku 9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Liniové pracovníky na otázku 10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední management na otázku 10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Měli by se podle Vás řadoví pracovníci podílet na výběru budoucích zaměstnanců do jejich kolektivu?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Měli by se podle Vás řadoví pracovníci podílet na výběru budoucích zaměstnanců do jejich kolektivu?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Muž na otázku 16. Pohlaví:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žena na otázku 16. Pohlaví:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 - 24 let na otázku 17. Věková kategorie:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 25 - 34 let na otázku 17. Věková kategorie:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Malý podnik (10 – 99 zaměstnanců) na otázku 18. Jaká je velikost Vaší firmy?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velký podnik (500 a víc zaměstnanců) na otázku 18. Jaká je velikost Vaší firmy?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hlavní město Praha na otázku 20. V jakém okrese sídlí Vaše firma?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 12. Máte přehled o tom, kolik Vaše společnost utrácí za nábor zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 12. Máte přehled o tom, kolik Vaše společnost utrácí za nábor zaměstnanců?

2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?

  • odpověď Inzerce na pracovních portálech (jobs.cz):
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě (LinkedIn, Facebook, Twitter…) na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyhledáváním pomocí internetu na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzerce volných pracovních míst na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personální marketing na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoznačně ano na otázku 13. Mají podle Vás sociální sítě při náboru zaměstnanců budoucnost?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Digitální stopa (uchazeč po sobě na internetu nechává jakousi stopu ve formě např. různých příspěvků v diskusích, v sociálních sítích atd. na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Používáte sociální sítě ve Vaší firmě při náboru zaměstnanců?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook=1 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn=1 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn=2 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter=4 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 - důležité na otázku 9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 – občas se k nim přihlédne na otázku 9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Liniové pracovníky na otázku 10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední management na otázku 10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Malý podnik (10 – 99 zaměstnanců) na otázku 18. Jaká je velikost Vaší firmy?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Webové stránky Vaší organizace na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žena na otázku 16. Pohlaví:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost (okamžité zobrazení) na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komunikace s širokou veřejností na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Marketing na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pro moderního člověka je to nejbližší prostředí na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 12. Máte přehled o tom, kolik Vaše společnost utrácí za nábor zaměstnanců?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odhalí možné lži použité v životopisu (poměrně jednoduše se dá porovnat profesní životopis s uchazečovými osobními informacemi) na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nástroj personálního marketingu na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Měli by se podle Vás řadoví pracovníci podílet na výběru budoucích zaměstnanců do jejich kolektivu?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jejich snadná dostupnost na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzerce pracovních nabídek zdarma na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hlavní město Praha na otázku 20. V jakém okrese sídlí Vaše firma?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Může to být alternativa na otázku 13. Mají podle Vás sociální sítě při náboru zaměstnanců budoucnost?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 - 24 let na otázku 17. Věková kategorie:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý den na otázku 5. Jsou sociální sítě využívány konkrétně Vámi osobně?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Současný trend na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 1. Jste personalista, nebo se nějakým jiným způsobem podílíte na výběru zaměstnanců?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přes doporučení na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
  • odpověď Sociální sítě (LinkedIn, Facebook, Twitter…):
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 - důležité na otázku 9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personální marketing na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední management na otázku 10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook=1 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn=2 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
  • odpověď Webové stránky Vaší organizace:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyhledáváním pomocí internetu na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personální marketing na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn=1 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 – občas se k nim přihlédne na otázku 9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední management na otázku 10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nástroj personálního marketingu na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoznačně ano na otázku 13. Mají podle Vás sociální sítě při náboru zaměstnanců budoucnost?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn=2 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Současný trend na otázku 6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?

4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?

  • odpověď Komunikace s širokou veřejností:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední management na otázku 10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?

5. Jsou sociální sítě využívány konkrétně Vámi osobně?

  • odpověď Každý den:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 - 24 let na otázku 17. Věková kategorie:

6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?

  • odpověď Jejich snadná dostupnost:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook=1 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komunikace s širokou veřejností na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?

7. Používáte sociální sítě ve Vaší firmě při náboru zaměstnanců?

  • odpověď Ano:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook=1 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn=1 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn=2 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter=4 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 - důležité na otázku 9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 – občas se k nim přihlédne na otázku 9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Liniové pracovníky na otázku 10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední management na otázku 10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě (LinkedIn, Facebook, Twitter…) na otázku 2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personální marketing na otázku 4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?

10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?

  • odpověď Liniové pracovníky:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook=1 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn=2 na otázku 8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste personalista, nebo se nějakým jiným způsobem podílíte na výběru zaměstnanců?

2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?

3. Je Vaše firma známá na nějaké ze sociálních sítí? (Facebook, LinkedIn, Twitter......).

4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?

5. Jsou sociální sítě využívány konkrétně Vámi osobně?

6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?

7. Používáte sociální sítě ve Vaší firmě při náboru zaměstnanců?

8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?

9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?

10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?

11. Měli by se podle Vás řadoví pracovníci podílet na výběru budoucích zaměstnanců do jejich kolektivu?

12. Máte přehled o tom, kolik Vaše společnost utrácí za nábor zaměstnanců?

13. Mají podle Vás sociální sítě při náboru zaměstnanců budoucnost?

16. Pohlaví:

17. Věková kategorie:

18. Jaká je velikost Vaší firmy?

20. V jakém okrese sídlí Vaše firma?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste personalista, nebo se nějakým jiným způsobem podílíte na výběru zaměstnanců?

2. Jakým způsobem vyhledáváte do Vaší organizace nové zaměstnance?

3. Je Vaše firma známá na nějaké ze sociálních sítí? (Facebook, LinkedIn, Twitter......).

4. K jakému účelu jsou ve Vaší firmě využívány sociální sítě?

5. Jsou sociální sítě využívány konkrétně Vámi osobně?

6. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody sociálních sítí při náboru zaměstnanců?

7. Používáte sociální sítě ve Vaší firmě při náboru zaměstnanců?

8. Využíváte následující sociální sítě při náboru zaměstnanců?

9. Za pomoci bodové škály 1-5 prosím ohodnoťte, na jaké úrovni jsou pro Vás informace získané o uchazeči ze sociálních sítí důležité, když rozhodujete o jeho přijetí?

10. Jaký typ pracovníků upřednostňujete při hledání na sociálních sítích?

11. Měli by se podle Vás řadoví pracovníci podílet na výběru budoucích zaměstnanců do jejich kolektivu?

12. Máte přehled o tom, kolik Vaše společnost utrácí za nábor zaměstnanců?

13. Mají podle Vás sociální sítě při náboru zaměstnanců budoucnost?

16. Pohlaví:

17. Věková kategorie:

18. Jaká je velikost Vaší firmy?

20. V jakém okrese sídlí Vaše firma?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Krouželková, E.Sociální sítě v personalistice (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://socialni-site-v-personalisti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.