Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální skupiny a jejich vliv na vývoj jedince
Sociální skupiny a jejich vliv na vývoj jedince
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Svatava Krouparová |
---|---|
Šetření: | 27. 02. 2012 - 03. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 98 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 18.7 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 60,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.09:42 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Svatava Krouparová a jsem studentkou oboru Řízení lidských zdrojů na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze. Ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, jehož výstupy budou použity v mé bakalářské práci.
Děkuji za spolupráci,
S.
Odpovědi respondentů
1. Prosím zaškrtněte správnou variantu. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 67 | 68,37 % | 68,37 % |
muž | 31 | 31,63 % | 31,63 % |
2. Zaškrtněte Váš současný stav:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
svobodný (-á) | 62 | 63,27 % | 63,27 % |
ženatý (vdaná) | 32 | 32,65 % | 32,65 % |
rozvedený (-á) | 4 | 4,08 % | 4,08 % |
3. Uveďte, prosím, do jaké věkové kategorie se řadíte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26 - 35 let | 46 | 46,94 % | 46,94 % |
15 - 25 let | 24 | 24,49 % | 24,49 % |
36 - 45 let | 22 | 22,45 % | 22,45 % |
46 let a více | 6 | 6,12 % | 6,12 % |
4. Máte vlastní rodinu? (za rodinu je v tomto případě považován i sezdaný bezdětný pár či druh a družka vychovávající dítě ve společné domácnosti)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nemám vlastní rodinu | 51 | 52,04 % | 52,04 % |
ano, máme i děti | 30 | 30,61 % | 30,61 % |
ano, dosud však nemáme děti | 16 | 16,33 % | 16,33 % |
ano, děti však neplánujeme | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
5. Znáte pojem "sociální skupina"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 6, ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 95 | 96,94 % | 96,94 % |
ne | 3 | 3,06 % | 3,06 % |
6. Pokud ano, jak byste pojem "sociální skupina" definoval (-a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jsou jimi rodina, přátelé, kolegové, lidé v zájmovém kroužku atp. | 66 | 69,47 % | 67,35 % |
jsou to specifické skupiny/menšiny (romové, etnické skupiny atp.) | 10 | 10,53 % | 10,2 % |
jedná se o skupiny závislé na finanční pomoci státu (nezaměstnaní, postižení atp.) | 9 | 9,47 % | 9,18 % |
je tvořen dvěma nebo více osobami, hrajícími vzájemně se doplňující a podmiňující role; skládá se z částí, které mají strukturální či funkční význam, což je odděluje od samotných jedinců členy skupiny spojuje vzájemná komunikace, normy, očekáv | 1 | 1,05 % | 1,02 % |
jakákoli skupina více lidí, kde platí nějaká pravidla. | 1 | 1,05 % | 1,02 % |
teoreticky asi vše výše uvedené | 1 | 1,05 % | 1,02 % |
Spíše bych to viděl jako jakoukoli skupinu lidí spojených učitým sociálním statusem. Mohou to tedy být jak Rómové, tak nezaměstnaní, tak náboženská sekta. Ale i jmenovaní přátelé, kolegové, přátelé na FB apod. Člověk je paksoučástí více sociálních skupin. | 1 | 1,05 % | 1,02 % |
3 a více osob | 1 | 1,05 % | 1,02 % |
Sociálními skupinami rozumím rozdělení lidí, které je charakterizované nějakým atributem. Může to být rozdělení podle financí (chudší, bohatší), ale i rozdělení na svobodné a sezdané (dnešní fenomén generace singles) atd. | 1 | 1,05 % | 1,02 % |
je to skupina, která je charakterizovaná některými společnými znaky...nemusí zdaleka jít jen o menšiny Pod...navíc většinou jeden člověk spadá do více soc. skupin | 1 | 1,05 % | 1,02 % |
skupina lidí, které sdílejí obdobný náhled na svět kolem sebe a také přístup k životu | 1 | 1,05 % | 1,02 % |
jakákoli skupina která má společné znaky, cíl, záměr, nebo nějak kooperuje. Velká, střední, atd. | 1 | 1,05 % | 1,02 % |
jakákoli skupina, kterou spojují nějaké vnitřní nebo vnější vazby (sociální status, náboženství, národnost, zájem, práce...) | 1 | 1,05 % | 1,02 % |
7. Které období Vašeho života mělo, podle Vás, největší vliv na Váš vývoj a utváření osobnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doba studia na střední, případně vysoké škole | 35 | 35,71 % | 35,71 % |
předškolní věk (od narození po nástup na základní školu) | 27 | 27,55 % | 27,55 % |
doba studia na základní škole | 26 | 26,53 % | 26,53 % |
do kdy se utváří osobnost, není definováno podle jake teorie se zde definuje. | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
doma studia na základní i střední škole | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
fakt netuším, asi vysoká škola? | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
každé období na mě mělo svůj vliv, osobnost si utvářím dodnes | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
Vrozené dispozice | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
dle meho se to neda takto presne vydefinovat, podle meho vsechna obdobi | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
řekla bych že z každého toho období něco. | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
celý život | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
pracovni pomer | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
každé mělo nějaký vliv, nedá se upřednostnit jedno před druhým | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
8. Prosím doplňte. Vyrůstal (-a) jsem v:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
úplné rodině (s oběma rodiči) | 67 | 68,37 % | 68,37 % |
neúplné rodině (rodiče se rozvedli) | 25 | 25,51 % | 25,51 % |
úplné (s oběma rodiči) | 5 | 5,1 % | 5,1 % |
nejprve v neúplné rodině, později s matkou a nevlastním otcem | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
9. Vychovával, (-a), vychováváte či chystáte se vychovávat své děti podle vzoru výchovy svých rodičů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 58 | 59,18 % | 59,18 % |
ano | 40 | 40,82 % | 40,82 % |
10. Prosím uveďte důvod kladné či záporné odpovědi na předešlou otázku:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
ano
Bezdětná
dávám jim daleko více, než mě moji rodiče
dětem je třeba otevřít pohled na svět, nediktovat jim, jakým směrem se mají vydat, dle představ rodičů
dětem se budu více věnovat
děti ještě nemám
diky vychove svych rodicu jsem ziskala autoritu k rodicum, pojem o dulezitych hodnotach v zivote a vlastni sebevedomi.
Dítě, které čekám se budu snažit vychovávat v úplně rodině. Bude-li to možné.
Domnívám se, že mě rodiče vychovali podle dobrého vzoru, který kopíruji a v případě potřeby doplňuji o své výchovné metody.
dostal jsem dobrý základ do života co a jak a hlavně podporu v dospělém životě, většinou nenásilnou formou zkušeností.
Chci být lepším rodičem.
Chci se vyhnout jistým stereotypům ve výchově (holkám růžovou a panenky/kluků autíčka a modrou, to je holčičí/to je klučičí, kluci nebrečí, žena se stará o domácnost/muž rodinu živí...), ale rozhodně nehodlám opustit jisté vzory (pevná pravidla a morální hodnoty - lež je špatná, vždy pozudrav....) a ani nehodlám upustit od tělesných trestů (někdy je jedna přes zadek mnohem produktivnější než sáhodlouhé vysvětlování).
Chci se vyvarovat chybám svých rodičů. Takže výsledkem je směs toho co považuji za nejlepší (nezávisle na zdroji).
chci úplnou rodinu
je jiná doba a jiný pohled na svět vyžaduje jinou výchovu než nám dali naši rodiče...
je jiná doba a taky ten jejich přístup nebyl úplně nejlepší
je to něco, s čím mám zkušenost, co znám, vím jak funguje...samozřejmě ne do detailů a krajností, jsou věci, které budu dělat jinak, ale v zákl. obrysech se hodně budu držet toho, jka jsem byla vychovávána já...
jiny vzor nez rodice nemam a domnivam se, ze vzor rodicu je ten nejlepsi
Jsem si vědom následků, které má výchova rodičů. Stejných chyb se budu vyvarovat, aby mé dítě nepociťovalo stejné pocity jako dříve já
Jsme smíšené manželství (Cech/cizinec), takže budeme uplatňovat jiný styp výchovy než naši rodiče, abychom nakombinovali dvě kultury, různé jazyky.
Každý rodič dělá chyby, takže to co se mi nelíbilo nebo s tím nesouhlasila, teď už na svém dítěti nechci praktikovat. Proč? Uvědomuji si, že je to špatně a nechci v tom pokračovat. Jsem si vědomě, že rodiče to mnohdy nedělali vědomně, ale pokračovali ve výchově, kterou im dali jejich rodiče. Na rodiče se každopádně nezlobím...chápu, že jim to přišlo přirozené, aby ne, když v tom byli vychováni.
kladne: laska, podpora, starost zaporne: vetsi samostatnost, vzdelani
Líbí se mi styl výchovy mých rodičů - liberální, ale s pevně danými hranicemi, myslím, že byl úspěšný :-)
Líbil se mi jejich přístup výchovy k zodpovědnosti a čestnosti, kterrou praktikovali, tím, že ode mne očekávali objasnění proč jsem co udělala a jak, a naopak když jsem něco provedla, vše se mnou probrali ze všech stran a možných důsledků. Nelíbilo se mi však, že své problémy přenášeli na děti. To, kdybych je měla dělat nechci.
mám jiné názory než rodiče
Mám jiný pohled na výchovu dětí.
Mám při výchově jiné priority, dávám důraz na volnost a kreativitu.
mám vlastní odlišné názory na výchovu dětí
manžel je z rozvrácené rodiny a chybí jakákoliv empatie k druhému, já jí mám na rozdíl od něj někdy si myslím až moc
Matka mě vychovávala a vychovává zcela správně, demokraticky a se zájmem o mou osobnost, zájmy a potřeby.
Mé dětství bylo hezké, ráda bych, aby jej mělo hezké i mé dítě. Vyrostl ze mne (alespoň doufám) slušný člověk a tudíž bych ráda, aby takové bylo i mé dítě.
měl jsem volnost, když jsem dodržoval pravidla
moji rodice mne dobre vychovali
Moji rodiče mě vychovávali na principu negací (nesmíš, nedělej, to nezvládneš, ani se o to nepokoušej atd.). Musela jsem na sobě dlouho pracovat, abych se těchto konstruktů aspoň částečně zbavila.
Možná zvyk, tradice, snaha o spravedlnost...
Mym ukolem je pretnout zacarovany kruh vychovy, ktera se v nasi rodine opakuje jiz mnoho cyklu.
myslím si, že mě rodiče vychovali dobře
myslím si, že mým dětem zajistíme lepší a zdravější prostředí, než dokázali moji rodiče
Myslím, že do dnešního světa je třeba dítě připravit trochu jinak, ovšem netvrdím, že vše bylo špatně, zčásti se inspirovat určitě budu :-)
myslím, že má výchova byla vyvážená, proto.
Myslím, že mě vychovali v duchu čestnosti a morálních zásad
na výchovu mám jiný názor
naučili mě co bylo potřeba...
Nebudu používat fyzické tresty, jinak se svojí výchovou rodičů naprosto souhlasím
Nebudu používat laskavou manipulaci obecně a hodnocení ve smyslu "ty jsi šikovný", ale "to se ti skvěle povedlo"
necítila jsem nikdy pocit podpory
Nechci v žádném přípaě, aby moje ditě procházelo stejným dětstvím a dospíváním. Moje matka je schizofrení alkoholička a můj otec je neustále pod palbou exekutorů.
Nejsem spokojen s formou výchovy mých rodičů, proto budu postupovat jinak.
některé věci se mi na výchově nelíbíli,ale v podstatě bych chtěla své děti vychovávat podobně jako mí rodiče...Ale určitě ne ve všem stejně
Nelíbí se mi příliš přísné omezování ze strany rodičů, zároveň vím, kde jsou mé hranice a jsem motivována je dodržovat
nemám děti
nemám děti
nemám děti
Nemám děti, ale i kdybych měl tak je vědomě vychovávám tak jak sám uznám za vhodné. Nevědomě možná podle vzoru výchovy mých rodičů.
Nemám děti, nicméně mám k výchově svých rodičů mnoho výhrad a nechci být taková pedantka, jako byli oni.
Nemám děti.
Nemám děti.
neměla být povinná, Sašenko, nevychovával jsem děti :)
Neuměla jsem to jinak. I když rozhodně nějaké odlišnosti byly
Otec proutník, matka psychopatka.
Otec s námi moc nebyl. Nevedl mě a nic mi nepředal.
Po analýze způsobu výchovy mými rodiči si uvědomuji spoustu věcí, které nebyly úplně ideální. Bohužel to byly zásadní věci na kterých stál celý způsob výchovy. Proto nechci převzít daný model a hledám odlišný, který bude kvalitnější.
Považuji se za dobře vychovanou. Něco určitě změním, ale to souvisí s jinými povahovými rysy rodičů a mých.
považuji výchovu mých rodičů za dobrou, v některých oblastech bych ráda vedla své děti k větší samostatnosti
Protože je chci vychovávat jinak.
Protože jejich výchova se mi zamlouvá a na sobě mohu pozorovat, že funguje
protože nevím jak probíha výchova jenom s jedným rodičem. Podle sebe usuzuji, že dítě potřebuje stejně i mámu i tátu.
protože tam nachzím určité vzory, ALE nekopíruji a už vůbec ne všechno
Příliš autoritativní výchova
Přísnost rodičů vede k mému benevolentímu a velmi liberálnímu přístupu k dětem. Svoboda nadevše!!
rodiče = vzor
Rodiče dělali zásadní výchovné chyby.
Rodiče mne vychovávali k úctě sebe samému i k ostatním lidem, proto výchova mých dětí směřuje stejným směrem.
Rodičovský styl mých rodičů se mi zdá málo bezpečný, jasný, s nedostatečným vymezením hranic, kompetencí a povinností.
Rodina a potomci je můj cíl a vzoru svých rodičů využiji proto, že mě vychovali dobře :)
rodina byla a je základem pro utváření osobnosti jedince
rozhodně nechci mít pro děti otce alkoholika a kuřáka
Sama jsem se dlouho musela srovnávat s důsledky vyrůstaní v neúplné rodině. Nechci, aby toto postoupilo na mé děti
Samozřejmě jsou i detaily které se budu snažit změnit, ale v celku si myslím že mě i mé sourozence rodiče vychovali dobře v normálního slušného jedince a je to i z důvodu že jsou stále spolu. Moje snaha tedy bude děti vychovat co nejméně "zatížené" stresem, a dalšími pro ně zásadními změnami jako je rozvod, změna partnera, změna domova.....
snažím se ve výchově uplatnit teorii ,,vysvětlení,, ne příkaz nebo zákaz bez toho aniž by to bylo vysvětleno
souhlasim s vychovou k samostatnosti
teď mám úplnou rodinu, dvě děti se vychovávají jinak než jedno a ještě kluci, asi máme spíše vzor v manželových rodičích...
Už si nepamatuji tu předchozí, omlouvám se :-(
V dnešní době jsou jiné podmínky, pro výchovu dětí.
V některých případech se naše názory odlišují. Na výchově mé matky vidím pozitiva i negativa. Ráda bych se poučila z jejích chyb.
většinu věcí bych chtěla dělat stejně jako dělali moji rodiče, protože si myslím, že to dělali dobře:-)
výborné rodinné zázemí,tolerantní a rozumní rodiče,žádné příkazy a zákazy
výchova rodičů nebyla špatná, ale spíše mě vychovával starší bratr, jeho způsob výchovy je mi bližší
Vychovávala jsem děti dle svého.
Vychovávám je více demokraticky, snažím se vyvarovat toho co mě vadilo na mé výchově mými rodiči
Vychovávat rodinu je i o zkušenostech a ty si od rodičů přebírám.
Výchovu mých rodičů považuju za poměrně svobodomyslnou a rozumnou včetně občasných na zadek ;).
vyrůstala jsem v dobře fungující rodině, mí rodiče jsou pro mě vzor
Vždy jsem měla s rodiči přátelský vztah a fungovalo to perfektně.
Zastávám názor, stejně jako rodiče, že dítě má mít dostatek aktivit kde se může vybouřit a pak nemá důvod vymýšlet různé blbosti.
žádné děti nemám
11. Jak byste charakterizoval (-a) vztahy ve Vaší rodině (myšleno mezi rodiči, sourozenci, prarodiči)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [jako velmi dobré → otázka č. 13, jako ucházející → otázka č. 13, jako špatné → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jako velmi dobré | 58 | 59,18 % | 59,18 % |
jako ucházející | 33 | 33,67 % | 33,67 % |
jako špatné | 7 | 7,14 % | 7,14 % |
12. Co si myslíte, že je příčinou špatných vztahů ve Vaší rodině?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
direktivní styl výchovy
jedna osoba, která ji rozbíjí
Nemoc matka a závislost na penězích, které naši nikdy neměli. Tak je stále chtějí po svých dětech. Jsou nevyrovnaní a nikdy nedosáhli vlastní seberealizace takže mají tendenci za to vinit své okolí. Nemají rádi sami sebe natož aby měli rádi nás.
rozvod, dědictví
Spatna komunikace.
vměšování prarodičů, nevěra otce, hysterie matky, potíže v komunikaci
13. Na co jste si v dětství nejraději a nejčastěji hrál (-a) a proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ani nevím
Asi na policajta, mám takové větší ochranařské pudy :)
běžné dětské holčiči hry - princezny, na mámu a na tátu - myslím že je to přirozené a nemusí to být podmíněno žádným důvodem
běžné dětské hry (venku)
Často jsem si hrál s něčím, kostky, auta, panáčci. Příběh už nějaký vznikl. A pak samozřejmě na schovku :)
četl jsem si - poznával nové světy
četla jsem
doktorku,libilo se mi to
Hrával jsem hokej, takže hokejista :)
Hry jsem velmi střídal a to v závislosti na TV. Indián, kosmonaut, horolezec, závodník, vědec apod.
Indiáni, cowboyové - touha po dobrodružství.
jakékoli hlouposti, hlavně s dalšíma kamarádáma
Již si přesně nepamatuji, ale většina aktivit byla ve venkovním prostředí, ne u TV, PC jak je dnes běžné.
krotitelku zvířat, veterinářku, atd... - zájem o zvířata
málokdy jsem si hrál na něco, spíše nějak a s někým
Moc času na hraní nebylo, moc práce nařízená rodiči. Ale jako z příkladů uvadím v souvislosti s tebou..vaření žrádla pro psi...
Na bezdomovce-lákala mě představa nejistoty
na cestovatele, protože to bylo zábavné a dobrodružné
Na četníky a zloděje, na paní učitelku, prodavačku.
Na četníky a zloděje. Větší zábava je s muži.
na doktora
Na doktorku, rodiče, učitelku. Snaha napodobit vzory, být velký
Na doktory - sranda
na doktory...vojáky...
Na Indiány - žili v přírodě, lovili zvěř
na indiány a kovboje, na vojáky, asi jsem byl ovlivněn televizí a kamarády
Na indiány a kovboje. Bavilo mě to.
na indiány, nevím
Na indiány. Byl v kurzu Vinnetou.
Na knihovnici nebo prodavačku a proč opravdu nevím.
Na kovboje a indiány. Bylo to vždy akční a bavilo nás to.
Na kuchařku, protože mě od dětství tato profese lákala.
na maminku a na tatínka, asi nácvik do budoucna :-D
Na modelku v nádherných červených lodickach maminky,protože jsem chtěla být krasna jako ona a na prodavačku- u té důvod fakt nevím.
na nemocneho abych nemusel do skoly
Na nic
na nic konkrétního jsem si nejčastěji nehrál...
Na paní učitelku. Nevím proč, asi se mi líbilo zadávat úkoly a následně je kontrolovat
na policajty a lupiče, bylo u toho lítání lezení po střechách atd
na prodavačku :-), bavilo mě to + jsem od rodiny inkasovala drobné za mé pohoštění :-)
Na prodavačku, protože mě to bavilo, líbila se mi práce v obchodě.
na prodavačku, tanečnici,
na rodinu s panenkami
na rodinu, učitelku...
Na řidiče .... byl jsem kluk
na sekretářku, protože jsme si se sestřenicí vyrobily papírový psací stroj
na servirku a na zpevacku ci herecku - bavilo me byt stredem pozornosti.
na stanování
na školu a na rodiče. A proč? Na školu jsem se v té době těšila a rodina proto, že už v dětství jsem chtěla být jako rodiče.
na školu, na partyzány, na prodavačky
na učitelku
Na učitelku a překladatelku. Asi jsem k tomu měla blízko, vystodovala jsem učitelství angličtiny.
na učitelku, na policajty
Na učitelku, neboť má matka byla učitelka a mě přišlo úžasné a zodpovědné někoho vzdělávat.
na učitelku;bylo mi to blízké
Na vaření :-) Pečovala jsem o slepice a králíky mojí babičky a nosila jim "vybraná" jídla jako byly různé druhy listů a hmyzu. To mě zabavilo na dlouhé hodiny
Na vojáka. Zřejmě kvůli filmům Terminátor 2, Predátor, Smrtonosná Past a podobně. Také díky počítačovým hrám, kde se střílí.
na vojáky :), respektive s cvrnkacíma kuličkama, kdy různě barevné kuličky byly různé týmy a ti slabší vždycky vyhráli ;)
na vojáky, protože se jednalo o pořádek a odpovědnost
Nedokážu odpovědět.
nejčastěji? nepamatuji se na nejčastější hraní si na něco ... lékařka, zpěvačka atp.
nejraději jsem četla, pak o prázninách hrála skupinové hry s dětmi co přijeli k babičkám. Jinak jsem musela pracovat na zahradě a doma.
nepamatuji se
Nepamatuji si.
nepamatuju si
Nevím
nevím, sportoval jsem a asi si nikdy na nic nehrál tak, aby mě to zůstalo v paměti
Nevím, už si nepamatuji.
Nevím, zda jsem si přímo na něco hrál. Ale rád jsem stavěl domy z kostek, železnice, silnice atd.
Nevím.
Nevybavuji si jednu zásadní. Hrála jsem si na učitelku,sekretářku,porod...proč?Netuším
nevzpomínám si
nevzpominam si, ze bych si hrala na nakou preofesi
obchod, doktorka, princezna...nevím, bylo to asi také tou dobou...dnes už jsou děti jiné a obklopeny jinou realitou
policajt a zloděj ... Rozdíl dobra a zla
Princezna-kdo by nechtěl ty šaty?:) Maminka- hraní si s miminkem a převlékání- proč? to bych taky ráda věděla
pro mě nejlespší hrou byli různe výlety do přírody, kde jsem se naučila poznávat stromy, rostliny, zvířatka
proc to nevim, asi ze me to bavilo. na prodavacku a doktorku
prodavačka, uklizečka, právnička, astronautka - bavilo mě to a chtěla jsem to dělat jako dospělá
různé sporty - soutěživost, radost z výhry
řidič, hasič atp.
S klukama v lese. Na lovce, neandrtálce, pozorovatele zvířat apod. Později na doktora. :-)
s miminkama, že se o ně starám a hlídám
tak starý ještě nejsem abych so na to vzpomněl, vybaví se v mnohem starším věku
Těžko říct, časem se to měnilo. Ale napadají mě želvy ninja, ty nám vydržely docela dlouho :-). A proč? Bylo to populární, zkrátka vliv televize...
učitelka
venku
vyrůstala jsem mezi chlapci tak nejčastěji na indiány, ap.
Vzdy jsem si hral spise s necim nez na neco.
zdr. sestra - léčit nemocné,pomáhat dětem na svět
zdravotní sestra, kadeřnice, prodavačka později kosmetička Proč? asi mi to přišlo hezké
14. Označte, prosím, dle důležitosti, kterou pro Vás dané položky mají (od nejdůležitější po nejméně důležitou)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
studium | 3.681 | 1.58 |
kariéra | 3.648 | 1.415 |
cestování | 4.121 | 1.535 |
přátelé | 2.769 | 1.32 |
rodina | 1.78 | 2.435 |
jiné | 5 | 3.033 |
15. Máte v rodině někoho, kdo je pro Vás vzorem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 16, ne → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 48 | 52,75 % | 48,98 % |
ano | 43 | 47,25 % | 43,88 % |
16. Pokud ano, koho a proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
babička- neměla jednoduchý život i přesto byla stále veselá a uměla život prožít pozitivně
Babička. Z mála udělala hodně.
bratr
Bratr - má spokojnou rodinu a hodně přátel
bratr - vzdělaný, chytrý, má přehled, nápady, umí vydělat peníze
Bratrance, líbí se mi jeho životní styl.
Celá má rodina je mi vzorem, každý mi může ukázat směr života, je jen na mě rozhodnout se kterým směrem se vydám..
Děda .. vlastní několik pantentů v p oblasti průmyslové chemie
děda a otec s matkou, vzdělaní a schopní mi předat alespoň, bohužel, jen část svých znalostí
dědu,kvůli jeho pracovitosti
Jako vzor jsem měla svého dědu a to z toho důvodu, že to byl velice chytrý, čestný a dobrý člověk, který svými vlastními schopnostmi, snahou a pílí dokázal, že lze žít čestně v souladu s dobrými mravy, obklopen přáteli a zároveň být zabezpečený a užívat života a jeho krás. I v době, kdy se změnil režim a na něj byl vyvíjen veliký tlak, tak i za cenu vlastního nepohodlí a újmy, nezradil svoje zásady. V mých očích to byla Osobonost.
máma a táta, protože jsou skvělí rodiče a dokáží vždy podpořit
Maminka - dobre nas vychovala a byla pritom i velmi uspesna ve sve profesi
maminka - realisticky pohled na svet, vciteni se do druheho a smysl pro humor, oblibenost v kolektivu.
maminka, babička, jsou trpělivé a jen tak je něco nezlomí, nevzdávají se
maminka, protože je prostě výborný rodič
Maminka. Je to skvělý člověk.
Maminko, vždy mi byla a je oporou i kamarádkou.
Mamka, je vždy ochotná pomoci, ale dokáže být i přísná, když je to potřeba.
mamka, protože se sama dokázala vypracovat na velmi vysokou pozici
manžel - pro jeho životní postoje a vztah s rodinou
matka, je schopná
Matku
Matku, za její obětavost, oporu a podporu ve všem co dělám.
moje mamča, hodně toho v životě dokázala
Můj táta. Je vzdělaný, moudrý, s přirozenou autoritou, ale zároveň laskavý a milující
Nemám, ale je to chyba
Nevlastní otec - od 20 let se stará o 3 děti a vždy jsme měli co jíst
oba rodiče - chtěl bych být jako oni dohromady
Oba rodiče. Maminka je silná žena kterou jsem snad nikdy neviděla na dně a proto si sebou nesu, pocit že vše se vždy dá zvládnout, a taky se zvládne. Tatínek je zase zásadový a poctivý chlap a dal vzor tomu jakého partnera bych si měla vybrat.
Oba rodiče. Protože jsou oba jedineční.
otec - je chytrý, tvrdý a vtipný matka - je jemná, hodná a usměvavá
Otec, je to prostě borec, sice už mu trošku chrabe na maják, má na to roky :)
otec, nevim proc. je to vzor
otec, pro jeho postoj k životu a profesi
rodiče
Rodiče
rodiče a přátelé.
sestřenice, její rozhodnost, pohled na svět, péče o rodinu
strejda, byl čestný, akční, šikovný a měl správně utříděné hodnoty
táta a máma
tatínek, vyslechne poradí, ale do ničeho se neplete, vždycky tu je pro nás
Všichni členové rodiny, dokázali si zařídit život podle svého nejlepšího předvědčení, priorit a hodnot.
17. Bylo ve Vašem dětství něco, co jste postrádal (-a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 18, ne → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 47 | 51,65 % | 47,96 % |
ano | 44 | 48,35 % | 44,9 % |
18. Pokud ano, co to bylo?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
bezpecnost, hracky, vzdelani, krouzky
cestování
Cestování.
Děda
děda
Díky zmíněnému rozvodu rodičů ve velmi nízkém věku společné dovolené, více času rozvrženého mezi oba rodiče.
dostatečnou zásobu hraček a věcí které jsem jako dítě viděl jako důležité, ale nebyly na to peníze.
důvěrnost, láska
Jedině snad, protože jsem velká rodina, společné dovolené na lyžích a vůbec sportovní aktivita. Ke sportu si nějak hledám stále cestu sama.
klid a úplná rodina
komunikaci
Moje sestra byla věkově přiliš vzdálená na to aby mohla být "přítelem" nebo někým s kým bych si hrál ;-) A ted když už je to ok, tak si hrát už nechci! :-( :-D
Mužský prvek ve výchově.
mužský vzor
Nevím co to přesně bylo..ale vím, že to něco bylo..bylo by to na dlouhé přemýšlení..
oba rodice v jedne domacnosti ( rodice jsou rozvedeni)
Otec
otec
Otec.
Penize
podpora
pocházím z 5 dětí, neměli sme peníze na různe koníčky, kroužky, školní zájezdy, aby nás rodiče mohli směrovat k dalšímu rozvoji a seberealizaci
pochopení a účast rodičů na mém životě
pochvala
Prachy a normální rodina.
pravý otec
příliš osobní otázka
Rodinné zázemí
Sociální zařazení, přátele, skupina, do které bych patřil, rodinné dovolené.
sourozenci
sourozenec
Úplná rodina, více svobody a možnosti projevu, finanční zázemí
V dětství jsem si myslel, že hračky. Dnes to vidím spíše na větší "kamarádství" s rodiči.
Větší důraz na adekvátní sociální vztahy pro mne.
Větší podpora v usktuečňování vlastních snů a zájmů (materiální i duchovní).
větší samostatnost a důvěra
Větší zájem otce
Více cestování.
Více informací
více komunikace, ptaní se co vlastně chci a jestli jsem spokojená a něco mě netrápí
Více pochopení a zájmu.
Více volnosti
Vůbec jsem nezapadla mezi své vrstevníky. Chybělo mi uznání a přijetí ze strany spolužáků už od školky.
zpětnou vazbu, pochvalu,uznání,dodání sebevědomí
19. Máte ve vzpomínkách na své dětství nějakou, kterou byste rád (-a) změnil (-a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 20, ne → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 53 | 58,24 % | 54,08 % |
ano | 38 | 41,76 % | 38,78 % |
20. Pokud ano, jakou?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Asi nelze uvést konkrétní případ. Spíše jde o přístup některých spolužáků, popř. dětí z okolí, k fyzickým odlišnostem...
byla jsem hodne citlive dite takze urcite plac...
Byla jsem zlá na sestru.
Dobu, kdy jsem obdivovala svou sestřenici. Bylo to rozmazlné, ješitné, sebestředné a neuvěřitelně hloupé stvoření...teprve teď s tím začala něco dělat.
drobnosti ve výchově, které ve mně zůstaly, i když teď už vím, že to rodiče nemysleli zle
Hádka s babičkou kvůli rozvodu rodičů
hádky rodičů
hádky rodičů
cholericke zachvaty otce
Jakou vzpomínku? Tajnou, ani sem se mi ji nechce psát i když je to anonymní.
Jedná se spíše o pubertální období, kdy jsem si příliš nerozuměla s tátou.
Když mi umřel děda
Krádež bonbonu v obchodě
Mnoho traumatických vzpomínek ohledně základní škola. Šikana, úzkost...
moc osobní
nechci být konkrétní
Nechci ji zmiňovat
nechci komentovat
nechci odpovídat
nechci se zmínit
Několikrát jsem se nechoval dobře, někdy jsem egoista.
nepovím
nucenní do učení
Otce alkoholika
přestal jsem hrát na klavír protože jsem se domníval že to nemá cenu
rozvod rodičů
rybareni
Tajne
To je osobní.
ukradla jsem tatínkovi nějaké drobné peníze a on na to samozřejmě přišel
úmrtí prrodičů
víc bych si ho vážila
více času s rodiči
vzpominky v souvislosti s odlukou a rozvodem rodicu.
vztah rodičů
vztah rodičů
Zachovala bych se jinak v pubertě.
zdravotní stav - méně prožitých dní v nemocnicích.
21. Vnímáte rozdíl mezi Vašim dětstvím a dětstvím dnešních dětí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 22, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 81 | 89,01 % | 82,65 % |
ne | 10 | 10,99 % | 10,2 % |
22. Pokud ano, jaký?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Bylo méně počítačů a internetu, telefonů, změna v komunikaci a rychlosti informací.
cigarety, marihuana, alkohol, chování, oblékání, vzory,.......
Děti mají více prostoru k vyjádření, jsou "rychlejší", pohotovější, mají více možností. Umí se lépe prosadit. Jsou ale také více drzí, chybí jim respekt a úcta k autoritám a ke starším lidem.
dnes děti více sedí u televize a navíc u počítačů
dnes jde všechno rychleji, my jsme si více hráli..
dnes je více možností osobního rozvoje, například.
dnes je život rychlejší
dnes jsou děti ovlivňovány moderními technologiemi
Dnes jsou děti vystaveny větším rizikům a většímu stresu.
Dnes mají děti mnohem větší volnost a postrádají sebekázeň. Jsou drzé a neodkáží si vážit věcí, které dostanou
dnesni deti ovlivnuje prilis casto moderni technologie a nedostatek casu svych rodicu.
Dnešní děti hrozně rychle spějí..jsou o dost napřed než my v jejich věku (např. 12). Jak vše postupuje a rozvíjí se, tak i děti rychle dostávají vlastní rozum, mají jiné nároky.
dnešní děti mají mnohem větší možnosti ve všech oblastech, např. vzdělání, technika....na druhou stranu nemají tak blízké vztahy se svými přáteli, rodiči, kteří na ně nemají čas
dnešní děti tráví čas spíš doma u pc nebo tv...nemají takový kontakt s dětmi
dnešní děti vychovávají už rodiče poznamenaní "dnešní dobou" myslím si, že dnešní děti nemají tolik citovou vazbu k rodičům a jsou drzí...
dnešní doba je ve všem uspěchaná
Dnešní fakani to maj všechno jednodušší, všechno maj na stříbrnym podnose. A taky začíná bejt všechno instantní... Děcko chce iPhone, dostane ho a za tejden už je mu to jedno.
dnešní mládež nemá vůbec žádnou úctu k dospělým a starým lidem
dostupnost technologií, příliš mnoho zbytečných hraček
Dostupnost všemožných technologií.
Jak jsem jiz zminila, dnesni deti ziji zcela v jine dobe - je videt take nedusledna vychova rodicu, nenaji tolik ucty, nevazi si veci, druhych, chybi nekdy i respekt..
Jako dítě jsem trávila většinu času venku se svými vrstevníky. Měla jsem hodně kamarádů, vždy byl někdo po ruce a na nudu nebyl čas. Dnešní děti tráví hodně času doma u PC.
jasně, my byli furt venku, dneska mají xboxy, facetwittery a nečtou
Je jiná doba, nebyli jsme zatížení počítačema,TV a nebyly mobil. telefony. Pokud jsem chtěla být s dětma musela jsem jít ven za nimi, nebylo možné zvednout mobil, nebo se připojit na PC...Více jsem si hrály a měly jsme delší dětsví.
Je toho tak moc, že se to nedá vypsat. Takže stručně. Pozitiva: víc možností trávení času mimo domov a to nějak smysluplně, nejen šouláním venku. Negativa: Příliš mnoho vjemů, před kterými nelze dítě dostatečně ochránit na pozdější věk - reklama, porno, obecně internet, počítač, houmlesáci, hustší doprava, extrémně vyšší náklady na provoz dítěte.
jiná doba
Jina zabava, jina volnost, jine moznosti,..
Jiné domácí prostředí a vybavenost, možnost cestování, více koníčků či možností zábavy, na druhou stranu přemíra techniky místo blízkých lidských vztahů, "nedostatek" času ze strany rodičů.
jiné formy her, převládají moderní technologie, vytrácí se osobní kontakt
jiný životní styl
když jsem byla dítě hráli jsme se většinou venku, chodili jsme do školy bez doprovodů rodičů a dnešní děti sedí doma, do školy je doprovázi rodiče.
mají větší volnost a nenutím je se učit když na to nemají náladu
málo pohybu, sedí doma u počítačů
Málo sociálních vazeb, kontaktu s ostatními, izolovanost, samota...
mam možnost jim poskytnout větší komfort, zázemí a možnosti díky době, díky mé profesi a díky mé skvělé ženy
Materiální
Mé dětství se odehrávalo venku a bylo plné rozbitých kolen, prodřeného oblečení, špíny, tátovy dílny, babiččiny zahrady, lesa a jiných báječných věcí. Dnes jsou děti doma (kvůli "nebezpečí, které je všude venku" a lenosti rodičů i dětí) a dětství je protkáno počítači, až úzkostlivou čistotou, McDonaldem, drahými hračkami a orientací na majetek.
Měla jsem přísnější výchovu, která mě (tedy podle mě) více připravila na život.
menčí volnost v pobíhání venku
méně volnosti (nemohou chodit samy ven, všude je rodiče doprovází)
Mnohem méně čtou, sportují, chodí do přírody. Spoustu času tráví u televize nebo počítače.
mnohem méně osobního kontaktu s vrstevníky, méně kreativní hry
Moje dětství bylo ještě dětským dědstvím.
Obecně jiný přístup. Dnes se detem dovoluje mene, vice se o ne strachuje..na druhou starunu se jim vice dava materialne..snad i citove.
obrovsky
Pokračující komercializace, individualizace a materializace spjatá se "zezápadňováním" ČR a kultem kapitalismu - stále extrémnější forma - projevuje se ve všech sférách společenského života (vnímám současné děti jako celkově více "postižené" zmíněnými trendy).
respekt k čemukoliv je nyní menší děti jsou sebevědomější a průbojnější
Rodiče jsou k dětem moc tolerantní, ty ještě samy neví, co je pro ně dobré
Rodiče jsou více tolerantní, děti si mohou více dovolit. Celkově rychlejší vývoj dětí.
Různé možnosti, dané dobou.
sedí jen u pc, nechodí moc ven, pokud ano, flákají se, my jsme hodně sportovali, četli, chodili s kamarády, bavili se s nimi napřímo, né přes sociální sítě
shon rodičů, pracovní vytížení, finanční situace a nedostatek času na děti
soutěživost, negativní vliv internetu, drzost
Stále vidím méně a méně děti hrát si na schovku atd.,ale o to víc děti sedí u internetu. Navíc si myslím,že dospívají rychleji.
Technické možnosti, virtuální svět
technické vymoženosti dříve nebyly, hráli jsme si více venku společně s jinými dětmi, nebyly telefony atd.
technika
to je na doktorandskou práce. přístup k informacím a jejich množství
Ty dnešní mají všechno a ničeho si neváží.
uspěchaná doba, jiný přístup rodičů k dětem - mají na děti méně času a jsou více starostliví a přecitlivělí
V mém dětství - děti byly více spolu v přírodě, dětské hry. Dnešní doba - počítače
v možnostech
velký :)
velmi výrazný. doba je jiná..my běhali venku, nevěděli co je počítač a mobil...apod..
větší starost o jejich budoucnost, kvalitu vzdělávní
Větší technizace a vliv sociálních sítí, což nevidím jako moc dobré pro ně.
Většinu svého dětství jsem trávila venku se svými kamarády, dnešní převážně městké děti tráví největší část svého dne doma u počítače při komunikaci se svými kamarády po sociálních sítích.
Víc jsem si užívala her a zábavy venku v přírodě, protože nebyly počítače a ostatní technické vymoženosti dnešní doby. Trávila jsem více času se svými kamarády.
víc pohybu venku
více informací,cestování ...
vice moznosti hracek, majetku obecne (obleceni atd.), ale rozhodne mene pobyvani s rodici, povidani si, cteni, hrani venku
Více možností.
Více televize a málo času na děti.
Více volnosti, příležitostí, možností.
vyrůstají v jiné době - přirozený vývoj, kterému se musí podřídit i výchova
Vývoj i vzdělávání dnešních dětí je posunuté vůči možnostem dané doby. Asi to tak bylo vždycky, proto jsme slyšeli od babičky a rodičů větu ve smyslu "Když my jsme byli děti, vypadalo tak a tak...". Stejně jí jednou uslyší naše děti od nás :)
Vzhledem k tomu, že jsem osobně seznámená s osudy dětí z dětských domovů, tak si myslím, že rozdíly jsou opravdu veliké. Oproti těmto dětem mi vůbec nic nechybělo, měla jsem rodiče, vše potřebné pro svůj vývoj a ještě něco navíc. Tyto děti z DD často neměli vůbec nic.
Z mého pohledu jsme trávili mnohem více času hrami venku se skutečnými lidmi, ne jen s těmi virtuálními
Za mého mládí jsme pořád někde lítali, hráli si, měli zájmové kroužky. V dnešní době si myslím, že děti jsou dost rozmazlené a líné.
zadny internet
Zdá se mi že dnešní děti hrozně rychle, nezdravě, "dospívají". Děti se již od málo let koukají na zpravodajství, kde vidí spoustu podvodů dospělích, jsou přítomné při debatách o politicích....A méně a méně komunikují se skutečným okolím, víc pak s tím vyrtuálním. Méně si hrají, jsou kratší dobu bezsatrostné děti...
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.