Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociologická anketa pro návštěvníky nákupních center

Sociologická anketa pro návštěvníky nákupních center

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klučková Martina
Šetření:31. 03. 2011 - 08. 04. 2011
Počet respondentů:184
Počet otázek (max/průměr):16 / 12.4
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

jsem studentkou ČZU oboru Zahradní tvorba a a píšu diplomovou práci na koncepci krajinářských úprav v okolí obchodních center, zejména v severovýchodní části Prahy.

 Vyplnění Vám zabere asi 5minut a  doufám, že Vaše poznatky mi budou inspirací.

Děkuji za odpovědi

 

Odpovědi respondentů

1. Chodíte nakupovat do nákupního centra?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne, upřednostňuji kamenné obchodyotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17796,2 %96,2 %  
Ne, upřednostňuji kamenné obchody73,8 %3,8 %  

Graf

2. Jak často navštěvujete nákupní centrum?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2x měsíčně5832,77 %31,52 %  
1x týdně5430,51 %29,35 %  
1x měsíčně5329,94 %28,8 %  
vícekrát v týdnu126,78 %6,52 %  

Graf

3. Jakou formu dopravy do nákupního centra upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
automobil9855,37 %53,26 %  
městská hromadná doprava6335,59 %34,24 %  
pěší105,65 %5,43 %  
auto, pěšky, mhd10,56 %0,54 %  
jak kdy-kombinuju10,56 %0,54 %  
vlak10,56 %0,54 %  
vlak+pěšky10,56 %0,54 %  
mhd i auto, jak kdy10,56 %0,54 %  
různě podle potřeby tzn občas autem občas MHD10,56 %0,54 %  

Graf

4. Který člen vaší domácnosti chodí nakupovat nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
matka6335,59 %34,24 %  
chodím nakupovat sám(a)5933,33 %32,07 %  
partnerka1810,17 %9,78 %  
chodíme nakupovat společně, celá rodina116,21 %5,98 %  
chodíme nakupovat společně celá rodina105,65 %5,43 %  
partner73,95 %3,8 %  
otec63,39 %3,26 %  
děti31,69 %1,63 %  

Graf

5. Chodíte do obchodního centra za účelem nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, nakoupím potřebné věci a jdu domů.12671,19 %68,48 %  
Ano, ale také navštívím kino, restaurační zařízení, pokud je přítomno.4525,42 %24,46 %  
Ne, trávím v nákupním centru více času, je to zdroj mé zábavy.63,39 %3,26 %  

Graf

6. Všímáte si v okolí nákupních center vegetace?(stromy, keře, záhonová úprava)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13676,84 %73,91 %  
Ne4123,16 %22,28 %  

Graf

7. Zaujalo mě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sezonní výzdoba (Vánoce, Velikonoce etc.)7958,09 %42,93 %  
využití možnosti posezení na lavičce5741,91 %30,98 %  
řešení záhonů v těsné blízkosti4835,29 %26,09 %  
jiné2417,65 %13,04 %  
v okolí nákupního centra je park, chodím tam, i když nejdu nakupovat1611,76 %8,7 %  

Graf

8. Jste spokojeni s úpravami v okolí vašeho nákupního centra?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9151,41 %49,46 %  
Ano8648,59 %46,74 %  

Graf

9. Pokud nejste spokojeni, co byste v okolí vašeho nákupního centra změnili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chtěl/a bych, aby u vstupů byla květinová výzdoba3942,86 %21,2 %  
chtěl/a bych mít možnost si odpočinout, posedět na lavičce3134,07 %16,85 %  
jiné2527,47 %13,59 %  
Chybí mi v okolí odpadkové koše2123,08 %11,41 %  
naplánování trasy od autobusové zastávky je nevhodné, musím si cestu "zkracovat"1920,88 %10,33 %  

Graf

10. Chodíte nakupovat do obchodního centra Čakovice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13978,53 %75,54 %  
Ano3821,47 %20,65 %  

Graf

11. Co se vám líbí na řešení obchodního centra Čakovice?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dobrá kvalita

dobrá možnost parkování

Dobré řešení

Dostatek míst k parkování, dostupnost, malá plocha centra.

dostupnost linek MHD, tvarově řešené parkoviště (do písmene L), dostupnost čerpancí stanice

dostupnost pomoci MHD

když inzerují slevy, je to zboží

Konkrétně u tohoto obchodního centra se mi líbí výzdoba na Vánoce.

Má rozumnou velikost - dá se tam koupit všechno, ale není to tak gigantické jako třeba Tesco Letňany (z toho mám fobii, hihi).

masné výrobky

maso - uzeniny, je to tu hezké

moderné

parkoviště

Průměr

přehlednost

sortiment zboží

Vyhovuje mi, že je to malé OC, pouze hypermarket a pár malých obchodů.

zahradnictví, sezónní sezení

Zejména osvětlení - plochá skla na pouličních lampách zbytečně nesvítí do oblohy a nezvětšují tak zbytečně světelné znečištění, navíc po ukončení otevírací doba je zapnut ekonomický provoz a svítí tak pouze cca 30 % svítidel. Velmi mnoho parkovacích stání.

Znám jeho uspořádání a je poměrně levné.

12. Co se Vám nelíbí na řešení obchodního centra Čakovice

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ceny

Doprava v okolí - časté zácpy.

chybí lavičky

je mi to jedno

Kolem je jen parkoviště,chybí jakákoliv odpočinková zóna,lavičky

málo parkovacích míst

málo vzrostlé zeleně, uschlá výsadba není vyměněna za jinou, ostatní zelené plochy slouží jako odpočinková zóna pro lidi bez přístřeší

Málo zeleně v okolí, neupravené plochy vedle parkoviště.

málo zeleně, neupravený terén v okolí

Málo zeleně, vánoční stromek není zasazen, avšak každoročně na stejném místě ozdoben jiný. Zasazením by se výrazně ušetřilo. Prakticky pouze pro nákupy, nikoli pro odpočinek.

málo zeleně; před vchodem postávají bezdomovci a jinak patologicky vyhlížející občané

Minimum zeleně, díky lepší dostupnostu k OC Letňany, upřednostňuju O je.

nedostatek chodniku pro pristup ze zastavek MHD (v prostoru parkoviste) a spatne naplanovani cest (nerespektuji nejkratsi trasu)

nelíbí se mi uspořádání krámku ani jejich skladba

Neupravené okolí, často zanedbaný úklid

nic bych nemněnila

odpadkové koše

Špatně vyřešená doprava - časté zácpy v okolí, rozbitá příjezdová komunikace

velké parkoviště

Venku by mohly být nějaký záhonky, jinak ok :-)

všedné

zrušení kavárny, dlouho pěšky z MHD

13. Napište městskou část nebo obec, ze které dojíždíte za nákupy do OC Čakovice?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čakovice1026,32 %5,43 %  
Letňany 25,26 %1,09 %  
sluhy25,26 %1,09 %  
Praha 925,26 %1,09 %  
Praha 825,26 %1,09 %  
Holešovice25,26 %1,09 %  
Prosek25,26 %1,09 %  
Praha 9 - Prosek12,63 %0,54 %  
1900012,63 %0,54 %  
praha 212,63 %0,54 %  
ostatní odpovědi Kobylisy
Praha 4 - Krč
Střížkov
Mělník
strizkov
čimice
Brandýs nad Labem
Čakovice :)
Praha - Čakovice
Uhřiněves
Trója
Nehvizdy; Praha-východ
praha
1334,21 %7,07 % 

Graf

14. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14277,17 %77,17 %  
Muž4222,83 %22,83 %  

Graf

15. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-26 let10858,7 %58,7 %  
27 - 38 let5228,26 %28,26 %  
51 - 62 let168,7 %8,7 %  
63 a více let73,8 %3,8 %  
39 - 50 let10,54 %0,54 %  

Graf

16. Mé současné nejvyšší dokončené vzdělání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou6836,96 %36,96 %  
bakalářské5730,98 %30,98 %  
magisterské3619,57 %19,57 %  
základní137,07 %7,07 %  
vyšší odborné73,8 %3,8 %  
středoškolské, vyučen31,63 %1,63 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Jste spokojeni s úpravami v okolí vašeho nákupního centra?

  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi chtěl/a bych mít možnost si odpočinout, posedět na lavičce na otázku 9. Pokud nejste spokojeni, co byste v okolí vašeho nákupního centra změnili?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi chtěl/a bych, aby u vstupů byla květinová výzdoba na otázku 9. Pokud nejste spokojeni, co byste v okolí vašeho nákupního centra změnili?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chybí mi v okolí odpadkové koše na otázku 9. Pokud nejste spokojeni, co byste v okolí vašeho nákupního centra změnili?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné na otázku 9. Pokud nejste spokojeni, co byste v okolí vašeho nákupního centra změnili?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi naplánování trasy od autobusové zastávky je nevhodné, musím si cestu "zkracovat" na otázku 9. Pokud nejste spokojeni, co byste v okolí vašeho nákupního centra změnili?

10. Chodíte nakupovat do obchodního centra Čakovice?

  • odpověď Ano:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čakovice na otázku 13. Napište městskou část nebo obec, ze které dojíždíte za nákupy do OC Čakovice?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Chodíte nakupovat do nákupního centra?

2. Jak často navštěvujete nákupní centrum?

3. Jakou formu dopravy do nákupního centra upřednostňujete?

4. Který člen vaší domácnosti chodí nakupovat nejčastěji?

5. Chodíte do obchodního centra za účelem nákupu?

6. Všímáte si v okolí nákupních center vegetace?(stromy, keře, záhonová úprava)

7. Zaujalo mě:

8. Jste spokojeni s úpravami v okolí vašeho nákupního centra?

9. Pokud nejste spokojeni, co byste v okolí vašeho nákupního centra změnili?

10. Chodíte nakupovat do obchodního centra Čakovice?

13. Napište městskou část nebo obec, ze které dojíždíte za nákupy do OC Čakovice?

14. Jsem

15. Věk

16. Mé současné nejvyšší dokončené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Chodíte nakupovat do nákupního centra?

2. Jak často navštěvujete nákupní centrum?

3. Jakou formu dopravy do nákupního centra upřednostňujete?

4. Který člen vaší domácnosti chodí nakupovat nejčastěji?

5. Chodíte do obchodního centra za účelem nákupu?

6. Všímáte si v okolí nákupních center vegetace?(stromy, keře, záhonová úprava)

7. Zaujalo mě:

8. Jste spokojeni s úpravami v okolí vašeho nákupního centra?

9. Pokud nejste spokojeni, co byste v okolí vašeho nákupního centra změnili?

10. Chodíte nakupovat do obchodního centra Čakovice?

13. Napište městskou část nebo obec, ze které dojíždíte za nákupy do OC Čakovice?

14. Jsem

15. Věk

16. Mé současné nejvyšší dokončené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Martina, K.Sociologická anketa pro návštěvníky nákupních center (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://sociologicka-anketa-pro-navs.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.