Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Souboj časopisů a internetových médií

Souboj časopisů a internetových médií

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Richter
Šetření:11. 04. 2014 - 18. 04. 2014
Počet respondentů:85
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.95
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění mého dotazníku na téma tištěných a internetových médií. Na základě tohoto výzkumu chci zjistit, jaký vztah má společnost k těmto dvěma rozdílným typům médií, a které z nich jsou více využívané.

Odpovědi respondentů

1. Co je pro Vás důležité z hlediska obsahu článku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obě možnosti jsou pro mě stejně důležité4856,47 %56,47 %  
Informační a vzdělávací hodnota3237,65 %37,65 %  
Zábava55,88 %5,88 %  

Graf

2. Jaká témata vás zajímají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hudba, film, kultura5463,53 %63,53 %  
Zpravodajství5261,18 %61,18 %  
Zdraví a krása4350,59 %50,59 %  
Příroda3844,71 %44,71 %  
Věda a technika3237,65 %37,65 %  
Ekonomika, podnikání, finance2934,12 %34,12 %  
Politika2934,12 %34,12 %  
Móda2832,94 %32,94 %  
Společnost a celebrity2630,59 %30,59 %  
Sport2529,41 %29,41 %  
Počítače a hry1720 %20 %  
Auto-moto910,59 %10,59 %  
cestovani11,18 %1,18 %  
Literatura, výchova11,18 %1,18 %  
rucni prace, inspirace11,18 %1,18 %  
Geopolitika, historie11,18 %1,18 %  
nemoci a postižení a práce s lidmi s handicapem11,18 %1,18 %  

Graf

3. Jakým médiím dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše elektronickým3035,29 %35,29 %  
Využívám obě média2934,12 %34,12 %  
Výhradně elektronickým (internetové magazíny, portály, zpravodajství)1720 %20 %  
Spíše tištěným67,06 %7,06 %  
Výhradně tištěným (noviny, časopisy)33,53 %3,53 %  

Graf

4. Jak často čtete elektronická média (internetové magazíny, zpravodajství)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den5261,18 %61,18 %  
Párkrát do týdne2529,41 %29,41 %  
Párkrát do měsíce89,41 %9,41 %  

Graf

5. Jaké jsou Vaše oblíbené internetové magazíny/portály?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

...

123456789

aktualne.cz eurozpravy.cz idnes.cz jenpromuze.cz

blesk.cz

bojová umění, spark

e15.cz, finmag.cz,

Extra, Novinky, Blesk, Super ...

generace21.cz

i-dnes

idnes

idnes

idnes

idnes

idnes, britské listy, novinky.cz

Idnes, Česká pozice, Dotyk, Respekt, Reflex, Aktualne.cz, Lidovky..

iDNES, Deník.cz, Neviditelný pes

idnes, ihned, respekt ...

idnes, novinky

idnes, novinky, centrum

idnes, novinky, parlamentní listy, britské listy, žena-in, rodina.cz, blesk.cz

iDnes, Právě dnes - přehled hlavnbích internetových médií, iLiteratura

idnes, seznam, lidovky

idnes,novinky

idnes.cz

idnes.cz

idnes.cz

idnes.cz, bbc.com

idnes.cz, blesk.cz, super.cz

idnes.cz, cnn.com

idnes.cz, ct24.cz, rungo.cz, ewrc.cz

iDNES.cz, IHNED.cz, Novinky.cz, Super.cz

idnes.cz, nationalgeographic.cz, primazoom.cz, prozeny.cz

idnes.cz, novinky.cz

idnes.cz, root.cz, lupa.cz, ceskapozice.cz, zive.cz,

iDNES.cz, seznam.cz, deník sport.cz, hokej.cz

idnes.cz, vitalia.cz, osel.cz, dtest

ihned.cz ona.idnes.cz idnes.cz

ihned.cz, idnes.cz, tyden.cz....

ihned.cz, respekt.cz

jak kdy

lidovky.ct, bbc.co.uk, idnes.cz

lidovky.cz

nemám oblíbené

nemám oblíbené

nemám oblíbené

nemám oblíbené, když na něco narazím a zajímá mě to, tak si počtu..:)

Nemám oblíbené.

novinky, blesk, ahaonline, idnes

Novinky, idnes

novinky, idnes, e15

novinky,blesk

Novinky.cz Proženy.cz musicserver.cz

novinky.cz seznam.cz idnes.cz

Novinky.cz

novinky.cz

novinky.cz

novinky.cz blesk.cz

novinky.cz super.cz

novinky.cz, i-dnes

novinky.cz, idnes.cz

novinky.cz, idnes.cz, csfd.cz

Novinky.cz, iDNES.cz, Super.cz

Novinky.cz, Serialzone, ČSFD

novinky.cz,bbc news, idnes.cz

ona dnes, novinky, tn.cz, aktualne.cz ,...

Osel.cz

Používám novinky, ale jenom pro to, že na lepší jsem ještě nenarazila - neznamená to, že je mám oblíbené

pro ženy

psychologie dnes

respekt

různe

Seznam, Atlas, Google zprávy, Rodina.cz, Marianne

seznam.cz

seznam.cz,idnes.cz

vsechny

vždycky se někam doklikám, spíše omylem

www.fitweb.cz

www.fitweb.cz, www.fler.cz, www.seznam.cz

www.idnes.cz www.ct24.cz

www.prozeny.cz

You tube, centrum

zahraniční blogy

zive.cz, novinky.cz

6. Kde nejčastěji čtete internetové články?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doma6070,59 %70,59 %  
V práci1720 %20 %  
Při cestování55,88 %5,88 %  
Jinde (uveďte)33,53 %3,53 %  

Graf

7. Kdy nejčastěji čtete internetové články?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám obvyklý čas, články čtu náhodně.3945,88 %45,88 %  
Večer (18:00 – 1:59)1720 %20 %  
Dopoledne (9:00 – 11:59)1517,65 %17,65 %  
Odpoledne (14:00 – 17:59)1011,76 %11,76 %  
Ráno (2:00 – 8:59)22,35 %2,35 %  
V poledne (12:00 – 13:59)22,35 %2,35 %  

Graf

8. Kolik času denně strávíte na internetových portálech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než hodinu4148,24 %48,24 %  
1-3 hodiny3743,53 %43,53 %  
Více než 3 hodiny78,24 %8,24 %  

Graf

9. Jakým způsobem se dostanete ke čtení nových článků na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravidelná návštěva oblíbeného portálu5362,35 %62,35 %  
Z odkazu na Facebooku1315,29 %15,29 %  
Z vyhledávačů1011,76 %11,76 %  
Jiné (uveďte)89,41 %9,41 %  
Z odkazu na jiné sociální síti11,18 %1,18 %  

Graf

10. Jste ochotní platit za články na internetu? V případě, že se jedná o portál, který má články a témata, která Vás zajímají. Pokud ano, uveďte prosím, jakou částku byste byli ochotni měsíčně investovat do internetových článků (údaje uvádějte v Kč).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3541,67 %41,18 %  
01214,29 %14,12 %  
5044,76 %4,71 %  
zatím ne33,57 %3,53 %  
nejsem ochotna22,38 %2,35 %  
6022,38 %2,35 %  
0 Kč22,38 %2,35 %  
20022,38 %2,35 %  
10022,38 %2,35 %  
...11,19 %1,18 %  
ostatní odpovědi ne, v případě zpoplatnění budu hledat jiný zdroj
nejsem ochotná za tyto články platit - beru to jako formu čistého relaxu bez valné sdělovací hodnoty
nejsem ochoten platit
100 Kč
nejsem ochotná platit za články na internetu
Určitě ne!!
ochoten nejsem
NE!
ano 5 Kč
150-200
nevím
50Kč
300,-
10,-
1 - 2 Kč
100,-
200 Kč
nebyla bych ochotna za to zaplatit
12
1922,62 %22,35 % 

Graf

11. Kolik časopisů si měsíčně přečtete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-24755,29 %55,29 %  
žádný2124,71 %24,71 %  
3-51517,65 %17,65 %  
Více než 522,35 %2,35 %  

Graf

12. Jak často čtete tištěné deníky (noviny)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát do měsíce3136,47 %36,47 %  
Vůbec2731,76 %31,76 %  
1-2x týdně2023,53 %23,53 %  
Každý den78,24 %8,24 %  

Graf

13. Jaká tištěná média čtete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

...

...

0

21. století, epocha, psychologie dnes, 2000 záhad, 100+1 zaj., cinema

24Minuten, Aargauer Zeitung, Bild

blesk

Blesk, Metro, Nový prostor

bravo

Cosmopolitan

cosmopolitan

Cross Sticher, Lena's Patchwork, Burda Patchwork, Tvurci inspirace, Malovani jehlou, National Geographic, Geo

Deník Sport MF Dnes

deník Metro

Dieta

Dieta, Bike, Sport

dnes, sport

E15, Katka

ekonom, national geographic, krimi

epocha

epocha

Forbes, Ekonom, Respekt

HN, Týden, DTest, Můj dům

Hospodářské noviny, Respekt

hospodářské noviny, svitavdký deník

chip, blesk, aha

chip, metro

Chvilka pro tebe, televizní program

Interkom

Jalovec, Regionální Deník, Mateřídouška, ...

k jakým se zrovna dostanu

Katka, Epocha, Lidové noviny, Orlický deník, TRS

knihy

Level

lidovky,mf dnes

maminka, betynka, svět ženy, D test

Marketing a média, Hospodářské noviny, Literární noviny, Lidové noviny

maxim, epocha

maxim, speed

Metro

Metro, DM magazín, Ekonom, MF Dnes

metro, právo, hospodářské noviny

MF Dnes

MF Dnes

MF Dnes

mf dnes

MF Dnes

mf dnes, lide a zeme, auto tip

MF Dnes, Lidovky, regionální tisk, Enigma, History, výjimečně nějaký lifestylový magazín

MF Dnes, Reflex, Respekt

místní věstník o našem městě

Mladá fronta dnes

Mladá fronta DNES

Mladá fronta dnes, Metro, Lidové noviny, Instinkt

mladá fronta, marianaud

Moje psychologie

National Geographic, dTest, Chuť a Styl

Noviny

noviny

nový prostor

Podle aktuálního zájmu

podle obálky a obsahu, pokaždé něco jiného

Právo, deník Metro

regionální

regionální noviny

Repsekt

Respekt

Respekt, deník Dnes, 21. století

různě

rytmus života, naše krásná zahrada

Stejná jako na internetu

Tajemství vesmíru

televizní program

tématické časopisy

Teplický deník

x

Zadna

Znojemsko

žádná

žádná

žádná

Žena a život Svět ženy

14. Jaká tištěná media kupujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

...

...

0

24Minuten, Aargauer Zeitung, Bild

blesk

blesk,aha

Cosmopolitan

cosmopolitan

Časopisy

Deník Sport MF Dnes

Dieta

Dieta

Dnes, History

ekonom, krimi, national geographic

epocha

Forbes, Respekt

Hospodářské noviny, Respekt

Chip

Interkom

Jalovec,

Katka, TRS, Orlický deník

knihy

Level

lidovky, mf dnes

Marketing a média

maxim, speed

MF Dnes

MF Dnes

MF Dnes, Instinkt,

mf dnes, lide a zeme, auto tip

MF Dnes, Reflex

mladá fronta, marianaud

Moje psychologie

naše krásná zahrada

National Geographic, dTest, Chuť a Styl

nekupuji

nekupuji

nekupuji

nový prostor

Nový prostor

odpověděla jsem v předchozí otázce

Podle aktuálního zájmu

Právo

Psychologie Dnes

regionální

respekt

různá

různe

skoro žádná

supermarket, trafika

Svět motorů

ta, která čtu

Tajemství vesmíru

televizní program

tématické časopisy

to samé

TV Max

Týden, DTest, Můj dům

většinu výše uvedených máme v rodině předplacené

Vid predchozi otazka

viz otázka č. 13

x

Zadna

Zadna

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná (čtu u rodičů)

žádné

žádné

žádné

Žena a život Svět ženy

15. Kolik korun měsíčně investujete do tištěných médií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Maximálně 100 Kč3743,53 %43,53 %  
Nic2832,94 %32,94 %  
100 – 500 Kč1922,35 %22,35 %  
Více než 500 Kč11,18 %1,18 %  

Graf

16. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 – 25 let4755,29 %55,29 %  
26 – 35 let2124,71 %24,71 %  
36 – 50 let1214,12 %14,12 %  
Méně než 18 let33,53 %3,53 %  
Nad 50 let22,35 %2,35 %  

Graf

17. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6272,94 %72,94 %  
Muž2327,06 %27,06 %  

Graf

18. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou4047,06 %47,06 %  
Vysokoškolské3541,18 %41,18 %  
Základní55,88 %5,88 %  
Vyšší odborné33,53 %3,53 %  
Středoškolské bez maturity22,35 %2,35 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaká témata vás zajímají?

  • odpověď Zdraví a krása:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Móda na otázku 2. Jaká témata vás zajímají?

4. Jak často čtete elektronická média (internetové magazíny, zpravodajství)

  • odpověď Každý den:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 na otázku 10. Jste ochotní platit za články na internetu? V případě, že se jedná o portál, který má články a témata, která Vás zajímají. Pokud ano, uveďte prosím, jakou částku byste byli ochotni měsíčně investovat do internetových článků (údaje uvádějte v Kč).

15. Kolik korun měsíčně investujete do tištěných médií?

  • odpověď Nic:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádná na otázku 14. Jaká tištěná media kupujete?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný na otázku 11. Kolik časopisů si měsíčně přečtete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co je pro Vás důležité z hlediska obsahu článku?

2. Jaká témata vás zajímají?

3. Jakým médiím dáváte přednost?

4. Jak často čtete elektronická média (internetové magazíny, zpravodajství)

6. Kde nejčastěji čtete internetové články?

7. Kdy nejčastěji čtete internetové články?

8. Kolik času denně strávíte na internetových portálech?

9. Jakým způsobem se dostanete ke čtení nových článků na internetu?

10. Jste ochotní platit za články na internetu? V případě, že se jedná o portál, který má články a témata, která Vás zajímají. Pokud ano, uveďte prosím, jakou částku byste byli ochotni měsíčně investovat do internetových článků (údaje uvádějte v Kč).

11. Kolik časopisů si měsíčně přečtete?

12. Jak často čtete tištěné deníky (noviny)?

14. Jaká tištěná media kupujete?

15. Kolik korun měsíčně investujete do tištěných médií?

16. Kolik je Vám let?

17. Jste?

18. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co je pro Vás důležité z hlediska obsahu článku?

2. Jaká témata vás zajímají?

3. Jakým médiím dáváte přednost?

4. Jak často čtete elektronická média (internetové magazíny, zpravodajství)

6. Kde nejčastěji čtete internetové články?

7. Kdy nejčastěji čtete internetové články?

8. Kolik času denně strávíte na internetových portálech?

9. Jakým způsobem se dostanete ke čtení nových článků na internetu?

10. Jste ochotní platit za články na internetu? V případě, že se jedná o portál, který má články a témata, která Vás zajímají. Pokud ano, uveďte prosím, jakou částku byste byli ochotni měsíčně investovat do internetových článků (údaje uvádějte v Kč).

11. Kolik časopisů si měsíčně přečtete?

12. Jak často čtete tištěné deníky (noviny)?

14. Jaká tištěná media kupujete?

15. Kolik korun měsíčně investujete do tištěných médií?

16. Kolik je Vám let?

17. Jste?

18. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Richter, T.Souboj časopisů a internetových médií (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://souboj-casopisu-a-internetov.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.