Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetová nabídka ubytování soukromých hostitelů

Internetová nabídka ubytování soukromých hostitelů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Romana Susová
Šetření:19. 02. 2016 - 23. 02. 2016
Počet respondentů:161
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:88,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

tento dotazník bude součástí mé bakalářské práce. Předem moc děkuji za jeho vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Kolikrát ročně jezdíte na dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [1 krátotázka č. 2, 2 krátotázka č. 2, 3 krátotázka č. 2, více než 3 krátotázka č. 2, nejezdím na dovolenouotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 krát7143,83 %44,1 %  
1 krát5131,48 %31,68 %  
3 krát2314,2 %14,29 %  
více než 3 krát116,79 %6,83 %  
nejezdím na dovolenou63,7 %3,73 %  

Graf

2. Jaký typ dovolené preferujete nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rekreační7447,44 %45,96 %  
kulturní a poznávací6038,46 %37,27 %  
sportovní a turistický5635,9 %34,78 %  
léčebný a lázeňský85,13 %4,97 %  
jiný42,56 %2,48 %  
sportovní a turistickou10,64 %0,62 %  

Graf

3. Jakým způsobem si zařizujete Vaši dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střídám předchozí možnosti podle typu dovolené6441,03 %39,75 %  
vše si zařizuji sám/sama4830,77 %29,81 %  
kupuji volnější balíček (doprava, ubytování)2918,59 %18,01 %  
kupuji kompletní balíček (doprava, ubytování, strava, program)159,62 %9,32 %  

Graf

4. Nejčastěji volím ubytování v:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hotelu5635,9 %34,78 %  
penzionu5132,69 %31,68 %  
soukromém ubytovacím zařízení2918,59 %18,01 %  
kempu117,05 %6,83 %  
turistické ubytovně74,49 %4,35 %  
hotelu garni10,64 %0,62 %  
chatové osadě10,64 %0,62 %  

Graf

5. Využili jste někdy jako turista internetovou nabídku ubytování u soukromého hostitele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6441,03 %39,75 %  
ano5736,54 %35,4 %  
ne, ale chtěl/chtěla bych to zkusit3522,44 %21,74 %  

Graf

6. Poskytli jste někdy turistům ubytování ve Vašich soukromých nemovitostech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13180,86 %81,37 %  
ne, ale chtěl/chtěla bych to zkusit1811,11 %11,18 %  
ano138,02 %8,07 %  

Graf

7. Jaké jsou podle Vás největší VÝHODY krátkodobého ubytování u soukromých hostitelů? (z pohledu hosta)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výhodnější cena9458,02 %58,39 %  
možnost získat doporučení od místních lidí (stravování, výlety)4326,54 %26,71 %  
poznání autentického ubytování4125,31 %25,47 %  
soukromí (při pronájmu celé nemovitosti)2414,81 %14,91 %  
dobrodružství, zážitek2112,96 %13,04 %  
poznání nových lidí127,41 %7,45 %  
nevím63,7 %3,73 %  
žádná63,7 %3,73 %  
nikdy jsem nebyla spokojena10,62 %0,62 %  
Pokaždé vyhovuje něco jiného10,62 %0,62 %  

Graf

8. Jaké jsou podle Vás největší NEVÝHODY krátkodobého ubytování u soukromých hostitelů? (z pohledu hosta)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
riziko podvodné nabídky8049,38 %49,69 %  
bezpečnostní rizika5030,86 %31,06 %  
omezené soukromí (v případě sdílení prostoru s majitelem)3320,37 %20,5 %  
kontakt s neznámými lidmi2716,67 %16,77 %  
nejistota2515,43 %15,53 %  
nevím63,7 %3,73 %  
žádná53,09 %3,11 %  
riziko neúplných a nevhodných služeb10,62 %0,62 %  
hostitelé někdy až moc přátelští a při omezené jazykové vybavenosti v dané zemi si pořádně nepokecáme :D10,62 %0,62 %  
Záleží na okolnostech, pokaždé to může být jiné10,62 %0,62 %  
nedostatečná kvalita služeb10,62 %0,62 %  

Graf

9. Jaké jsou podle Vás největší VÝHODY poskytování krátkodobého pronájmu soukromých nemovitostí? (z pohledu hostitele)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příjem z pronájmu12174,69 %75,16 %  
možnost pronájmu nevyužitých prostor5533,95 %34,16 %  
poznání nových lidí3521,6 %21,74 %  
nevím63,7 %3,73 %  
to záleží, zda máte na mysli něco typu couchsurfing, nebo naopak airbnb10,62 %0,62 %  
žádná10,62 %0,62 %  
Nevim, nezajímá mě to10,62 %0,62 %  

Graf

10. Jaké jsou podle Vás největší NEVÝHODY poskytování krátkodobého pronájmu soukromých nemovitostí? (z pohledu hostitele)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
riziko zničení majetku9357,41 %57,76 %  
bezpečnostní rizika5433,33 %33,54 %  
riziko krádeže4628,4 %28,57 %  
omezené soukromí (při sdílení prostoru s hostem)2616,05 %16,15 %  
nejistota74,32 %4,35 %  
nevím31,85 %1,86 %  
viz předchozí10,62 %0,62 %  
žádná10,62 %0,62 %  
Nevim, nezajímá mě to.10,62 %0,62 %  
časová naročnost - pouze krátkodobý pronájem10,62 %0,62 %  

Graf

11. Myslíte si, že nabídka ubytování v soukromí konkuruje ubytovacím zařízením jako jsou hotely, penziony, ubytovny apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, konkuruje8753,7 %54,04 %  
ne, nabídku pouze doplňuje7546,3 %46,58 %  

Graf

12. Čím si hostitel, který nabízí na internetu soukromé ubytování, nejvíce získá Vaši důvěru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozitivními recenzemi11671,6 %72,05 %  
ověřeným profilem2314,2 %14,29 %  
dobrou komunikací95,56 %5,59 %  
podrobně vyplněným profilem53,09 %3,11 %  
fotodokumentací42,47 %2,48 %  
nevim10,62 %0,62 %  
již ničím, vždy je to jiné než inzerce10,62 %0,62 %  
Ničím.10,62 %0,62 %  
Všim shora uvedeným, totéž platí pro všechny ubytovatele10,62 %0,62 %  
nevěřím nikomu10,62 %0,62 %  

Graf

13. Znáte společnost Airbnb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, neznám7345,06 %45,34 %  
ano, znám, ale její služby jsem nevyužil/a5131,48 %31,68 %  
ano, využil/a jsme její služby3722,84 %22,98 %  
ano, využila jsme její služby10,62 %0,62 %  

Graf

14. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9357,41 %57,76 %  
muž6942,59 %42,86 %  

Graf

15. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-25 let7747,53 %47,83 %  
26-35 let4225,93 %26,09 %  
46-55 let2112,96 %13,04 %  
36-45 let148,64 %8,7 %  
nad 55 let84,94 %4,97 %  

Graf

16. Ekonomické postavení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student7848,15 %48,45 %  
zaměstnanec6640,74 %40,99 %  
OSVČ138,02 %8,07 %  
v domácnosti31,85 %1,86 %  
důchod10,62 %0,62 %  
důchodce10,62 %0,62 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolikrát ročně jezdíte na dovolenou?

2. Jaký typ dovolené preferujete nejvíce?

3. Jakým způsobem si zařizujete Vaši dovolenou?

4. Nejčastěji volím ubytování v:

5. Využili jste někdy jako turista internetovou nabídku ubytování u soukromého hostitele?

6. Poskytli jste někdy turistům ubytování ve Vašich soukromých nemovitostech?

7. Jaké jsou podle Vás největší VÝHODY krátkodobého ubytování u soukromých hostitelů? (z pohledu hosta)

8. Jaké jsou podle Vás největší NEVÝHODY krátkodobého ubytování u soukromých hostitelů? (z pohledu hosta)

9. Jaké jsou podle Vás největší VÝHODY poskytování krátkodobého pronájmu soukromých nemovitostí? (z pohledu hostitele)

10. Jaké jsou podle Vás největší NEVÝHODY poskytování krátkodobého pronájmu soukromých nemovitostí? (z pohledu hostitele)

11. Myslíte si, že nabídka ubytování v soukromí konkuruje ubytovacím zařízením jako jsou hotely, penziony, ubytovny apod.?

12. Čím si hostitel, který nabízí na internetu soukromé ubytování, nejvíce získá Vaši důvěru?

13. Znáte společnost Airbnb?

14. Jsem:

15. Věk:

16. Ekonomické postavení:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolikrát ročně jezdíte na dovolenou?

2. Jaký typ dovolené preferujete nejvíce?

3. Jakým způsobem si zařizujete Vaši dovolenou?

4. Nejčastěji volím ubytování v:

5. Využili jste někdy jako turista internetovou nabídku ubytování u soukromého hostitele?

6. Poskytli jste někdy turistům ubytování ve Vašich soukromých nemovitostech?

7. Jaké jsou podle Vás největší VÝHODY krátkodobého ubytování u soukromých hostitelů? (z pohledu hosta)

8. Jaké jsou podle Vás největší NEVÝHODY krátkodobého ubytování u soukromých hostitelů? (z pohledu hosta)

9. Jaké jsou podle Vás největší VÝHODY poskytování krátkodobého pronájmu soukromých nemovitostí? (z pohledu hostitele)

10. Jaké jsou podle Vás největší NEVÝHODY poskytování krátkodobého pronájmu soukromých nemovitostí? (z pohledu hostitele)

11. Myslíte si, že nabídka ubytování v soukromí konkuruje ubytovacím zařízením jako jsou hotely, penziony, ubytovny apod.?

12. Čím si hostitel, který nabízí na internetu soukromé ubytování, nejvíce získá Vaši důvěru?

13. Znáte společnost Airbnb?

14. Jsem:

15. Věk:

16. Ekonomické postavení:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Susová, R.Internetová nabídka ubytování soukromých hostitelů (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://soukrome-ubytovaci-sluzby.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.