Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Soukromé versus veřejné vysoké školy v ČR
Soukromé versus veřejné vysoké školy v ČR
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Sojková |
---|---|
Šetření: | 11. 10. 2014 - 18. 10. 2014 |
Počet respondentů: | 138 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 9.16 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 72,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:46 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník je určen studentům SOUKROMÝCH A VEŘEJNÝCH vysokých škol ČR. Výsledky budou použity pro seminární práci na téma "Soukromé a veřejné vysoké školy v ČR" pro srovnání těchto dvou typů škol.
Odpovědi respondentů
1. Jaký typ školy navštěvujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [soukromá → otázka č. 2, veřejná → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
veřejná | 115 | 83,33 % | 83,33 % |
soukromá | 23 | 16,67 % | 16,67 % |
2. Co pro vás bylo rozhodující při výběru soukromé školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
šance na přijetí | 4 | 17,39 % | 2,9 % |
uplatnění absolventů, váha titulu | 4 | 17,39 % | 2,9 % |
možnosti při studiu | 4 | 17,39 % | 2,9 % |
kvalita výuky | 4 | 17,39 % | 2,9 % |
přístup pedagogů ke studentům | 2 | 8,7 % | 1,45 % |
image školy | 2 | 8,7 % | 1,45 % |
finanční stránka studia | 2 | 8,7 % | 1,45 % |
náročnost studia | 1 | 4,35 % | 0,72 % |
3. Jakým dojmem na vás působí reklama soukromých vysokých škol? Na co školy lákají?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
perspektivní obory | 13 | 56,52 % | 9,42 % |
vysoká úroveň studia | 5 | 21,74 % | 3,62 % |
zábava, pohoda | 3 | 13,04 % | 2,17 % |
elitní studenti, dojem perfekcionismu | 2 | 8,7 % | 1,45 % |
4. Jaký je přístup pedagogů ke studentům na soukromé škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
přátelský a osobní | 10 | 43,48 % | 7,25 % |
přísnější, ale osobní | 9 | 39,13 % | 6,52 % |
neosobní, ale je profesionální | 3 | 13,04 % | 2,17 % |
lhostejný a neosobní | 1 | 4,35 % | 0,72 % |
5. Jaká si myslíte, že je náročnost studia na soukromé škole v porovnání se školou veřejnou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
podobná | 16 | 69,57 % | 11,59 % |
nižší | 4 | 17,39 % | 2,9 % |
vyšší | 3 | 13,04 % | 2,17 % |
6. Jaké benefity nabízí vaše škola?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Wi-fi připojení | 21 | 91,3 % | 15,22 % |
školní knihovna | 16 | 69,57 % | 11,59 % |
studijní stipendium | 14 | 60,87 % | 10,14 % |
ubytovací stipendium | 11 | 47,83 % | 7,97 % |
možnost výjezdu do zahraničí s finanční podporou | 10 | 43,48 % | 7,25 % |
školní mensa | 6 | 26,09 % | 4,35 % |
distanční studium | 1 | 4,35 % | 0,72 % |
poskytuje studíjní materiály, možnost videokonzultace a chatu s lektory | 1 | 4,35 % | 0,72 % |
více praxe v oboru | 1 | 4,35 % | 0,72 % |
tablet ke studiu | 1 | 4,35 % | 0,72 % |
7. Jak jste spokojen/a s vyběrem soukromé školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spokojen/a | 8 | 34,78 % | 5,8 % |
Velmi spokojen/a | 8 | 34,78 % | 5,8 % |
Vůbec nejsem spokojen/a | 4 | 17,39 % | 2,9 % |
Průměrně spokojen/a | 3 | 13,04 % | 2,17 % |
8. Co pro vás bylo rozhodující při výběru veřejné školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
uplatnění absolventů, váha titulu | 36 | 31,3 % | 26,09 % |
kvalita výuky | 31 | 26,96 % | 22,46 % |
finanční stránka studia | 17 | 14,78 % | 12,32 % |
šance na přijetí | 12 | 10,43 % | 8,7 % |
náročnost studia | 9 | 7,83 % | 6,52 % |
image školy | 6 | 5,22 % | 4,35 % |
možnosti při studiu | 4 | 3,48 % | 2,9 % |
9. Jakým dojmem na vás působí reklama veřejných vysokých škol? Na co školy lákají?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysoká úroveň studia | 60 | 52,17 % | 43,48 % |
perspektivní obory | 29 | 25,22 % | 21,01 % |
zábava, pohoda | 15 | 13,04 % | 10,87 % |
elitní studenti, dojem perfekcionismu | 11 | 9,57 % | 7,97 % |
10. Jaký je přístup pedagogů ke studentům na veřejné škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neosobní, ale je profesionální | 48 | 41,74 % | 34,78 % |
přísnější, ale osobní | 32 | 27,83 % | 23,19 % |
přátelský a osobní | 25 | 21,74 % | 18,12 % |
lhostejný a neosobní | 10 | 8,7 % | 7,25 % |
11. Jaká si myslíte, že je náročnost studia na veřejné škole v porovnání se školou soukromou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vyšší | 98 | 85,22 % | 71,01 % |
podobná | 15 | 13,04 % | 10,87 % |
nižší | 2 | 1,74 % | 1,45 % |
12. Jaké benefity nabízí vaše škola?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
školní knihovna | 108 | 93,91 % | 78,26 % |
Wi-fi připojení | 106 | 92,17 % | 76,81 % |
školní mensa | 105 | 91,3 % | 76,09 % |
ubytovací stipendium | 101 | 87,83 % | 73,19 % |
studijní stipendium | 100 | 86,96 % | 72,46 % |
možnost výjezdu do zahraničí s finanční podporou | 100 | 86,96 % | 72,46 % |
účast na konferncích, výkumech, publikacích, styk s autoritami oboru, výborné praxe, adaptační kurzy, apod. | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
školní počítačový lab | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
jako dalkar netusim | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
sportovni kurzy a aktivity | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
Školní kluby | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
ČVUT nabízí skoro všechno. Knihovnu i menzy máme za rohem. | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
sportovní vyžití, praxe v oboru při studiu, různé kluby | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
dobra kolej, obor ktery studuji je jen na 1 další škole | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
dotované občerstvení | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
studentské organizace, akce, slevy | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
13. Jak jste spokojen/a s vyběrem veřejné školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi spokojen/a | 51 | 44,35 % | 36,96 % |
Spokojen/a | 42 | 36,52 % | 30,43 % |
Průměrně spokojen/a | 19 | 16,52 % | 13,77 % |
Nespokojen/a | 2 | 1,74 % | 1,45 % |
Vůbec nejsem spokojen/a | 1 | 0,87 % | 0,72 % |
14. Kolik KČ byste byl/a ochoten/ochotna zaplatit za školné na 1 semestr studia na veřejné škole?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5000 | 29 | 21,01 % | 21,01 % |
0 | 28 | 20,29 % | 20,29 % |
10000 | 14 | 10,14 % | 10,14 % |
3000 | 12 | 8,7 % | 8,7 % |
1000 | 11 | 7,97 % | 7,97 % |
2000 | 10 | 7,25 % | 7,25 % |
15000 | 5 | 3,62 % | 3,62 % |
20000 | 4 | 2,9 % | 2,9 % |
2500 | 3 | 2,17 % | 2,17 % |
6000 | 3 | 2,17 % | 2,17 % |
ostatní odpovědi | 19 | 13,77 % | 13,77 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 4469.96 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 20000 |
Variační rozpětí: | 20000 |
Rozptyl: | 18955131.4 |
Směrodatná odchylka: | 4353.75 |
Medián: | 3000 |
Modus: | 5000 |
15. Kolik KČ byste byl/a ochoten/ochotna zaplatit za školné na 1 semestr studia na soukromé škole?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 | 33 | 23,91 % | 23,91 % |
10000 | 21 | 15,22 % | 15,22 % |
25000 | 14 | 10,14 % | 10,14 % |
15000 | 11 | 7,97 % | 7,97 % |
5000 | 11 | 7,97 % | 7,97 % |
3000 | 8 | 5,8 % | 5,8 % |
20000 | 8 | 5,8 % | 5,8 % |
1000 | 5 | 3,62 % | 3,62 % |
30000 | 5 | 3,62 % | 3,62 % |
50000 | 3 | 2,17 % | 2,17 % |
ostatní odpovědi | 19 | 13,77 % | 13,77 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 9595.4 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 30000 |
Variační rozpětí: | 30000 |
Rozptyl: | 85375789.84 |
Směrodatná odchylka: | 9239.9 |
Medián: | 8000 |
Modus: | 0 |
16. Chcete něco dodat?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
:-)
:)
ad otázka 15: nebyla bych ochotna na soukromé škole studovat a tedy platit školné
Každá soukromá škola je hodně individuální.
když je škola placená za studenta... vypustí si kapři rybník?
ke studiu soukrome vysoke skoly bych se nikdy neprihlasila, proto uvadim castku 0. Za semestr na verejne Vs bych danou castku zaplatila tehdy, pokud by sla na rozvoj skoly, vybaveni skoly, studentsky rozvoj a podobne
Měj se fajn :)
Mnoho pedagogů z veřejných škol vyučuje i na školách soukromých, takže i tam očekávají od studentů aktivní přístup, seminární práce a znalosti u zkoušek. Soukromé školy však mají výhodu v tom, že si svých studentů "zákazníků" váží a vycházejí jim vstříct. Obzvláště jako pracující a studujicí kombinovanou formu studia jsem vděčná, že se mi nikdo nesnaží házet klacky pod nohy. Samozřejmě i mezi vyučujícími se občas najdou "exoti", kteří si libují v tom, že někoho potopí u zkoušky, ale zdá se jich být méně než na školách veřejných.
Myslím, že nejsem schopna porovnat úroveň veřejných a soukromých škol, když studuji pouze na té veřejné, takže se jedná čistě o subjektivní názor. Co se placení VŠ týče, tak pouze za předpokladu, že by to znamenalo také zkvalitnění výuky, což je více než aktuální.
Ne
ne
NE
ne
Nejlepší světové školy jsou soukromé. Na veřejných se člověk ani nedostane na zkoušku, protože je kapacita nižší než počet studentů...Směšný přístup ke studentům, ponižování, často nízká kvalita pedagogů.
Noup
ono je dost tezky porovnavat pristup vyucujicich... ten se obrovsky lisi i v ramci jedne vzdelavaci instituce a opravdu nezalezi na tom, jestli je soukroma nebo verejna
Pokud by se zpoplatnilo vysokoškolské vzdělání (tím myslím zavedlo školné, protože studium na veřejné škole ani dnes není zadarmo), tak by si studenti mnohem více vážili studia a odpadli by studenti, kteří jsou na škole přihlášeni jen proto, aby měli status studenta a s ním spojené výhody při odvodu daní. Jak je známo, co je zdarma, toho si tolik nevážíme.
soukromé školy jsou lehčí
už nikdy soukromá !!! jen tahání peněz a úroveň žádná
Veřejné školy neumí učit, dnes je považuji za podřadné ve srovnání s kvalitou škol soukromých.
VŠ je více, než je třeba
VŠ jsem si prioritně zvolila kvůli druhu studia (oboru)
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.