Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sourozenecká rivalita

Sourozenecká rivalita

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radka Hánová
Šetření:09. 11. 2015 - 18. 11. 2015
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):23 / 10.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:62,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Radka Hánová, v současné době se věnuji své diplomové práci na téma "Sourozenecká rivalita a její odraz ve školní úspěšnosti na prvním stupni základní školy". V rámci své praktické části zkoumám vliv sourozenecké rivality na školní úspěšnost dětí na prvním stupni ZŠ. V souvislosti s tím bych Vás chtěla poprosit o vyplnění dotazníku. Tento dotazník je tedy určen pro rodiče, kteří mají dítě ve školním věku.

Za vyplnění předem děkuji.

Radka Hánová

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8474,34 %74,34 %  
Muž2925,66 %25,66 %  

Graf

2. Kolik máte dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0 → konec dotazníku, 1 → konec dotazníku, 2otázka č. 3, 3otázka č. 3, 4otázka č. 3, Víceotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
05447,79 %47,79 %  
24035,4 %35,4 %  
197,96 %7,96 %  
397,96 %7,96 %  
410,88 %0,88 %  

Graf

3. Kolik let je 1. dítěti?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6816 %7,08 %  
10714 %6,19 %  
12510 %4,42 %  
11510 %4,42 %  
848 %3,54 %  
948 %3,54 %  
736 %2,65 %  
2336 %2,65 %  
1324 %1,77 %  
1724 %1,77 %  
ostatní odpovědi 26
5
15
30
19
3
714 %6,19 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:11.11
Minimum:6
Maximum:26
Variační rozpětí:20
Rozptyl:25.08
Směrodatná odchylka:5.01
Medián:10
Modus:6

Graf

4. Kolik let je 2. dítěti?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
71122 %9,73 %  
8918 %7,96 %  
9612 %5,31 %  
10510 %4,42 %  
336 %2,65 %  
1236 %2,65 %  
524 %1,77 %  
2524 %1,77 %  
1824 %1,77 %  
212 %0,88 %  
ostatní odpovědi 16
20
11
13
4
1
612 %5,31 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:8.87
Minimum:3
Maximum:20
Variační rozpětí:17
Rozptyl:13.36
Směrodatná odchylka:3.66
Medián:8
Modus:7

Graf

5. Kolik let je 3. dítěti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám další dítě4080 %35,4 %  
636 %2,65 %  
1112 %0,88 %  
112 %0,88 %  
1512 %0,88 %  
8mesicu12 %0,88 %  
712 %0,88 %  
512 %0,88 %  
1012 %0,88 %  

Graf

6. Máte vy sám/sama sourozence nebo jste vyrůstal jako jedináček?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám mladšího sourozence2040 %17,7 %  
Mám staršího sourozence1326 %11,5 %  
Mám staršího i mladšího sourozence918 %7,96 %  
Jsem jedináček816 %7,08 %  

Graf

7. Ovlivňuje Vás to ve výchově Vašich dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, neovlivňuje.1632 %14,16 %  
Nejsem si jist.1530 %13,27 %  
Vyžaduji po starším, aby hlídal mladší.12 %0,88 %  
Chci, aby mladší nebyl srovnávaný se starším12 %0,88 %  
Vždy jsem ustupoval, naučil jsem se kompromisu, chci to i posvém starším dítěti.12 %0,88 %  
Vždycky jsem chtěl být stejně dobrý, jako starší bratr, nikdy to nešlo, chci, aby si mladší syn šel svou cestou.12 %0,88 %  
mladší sourozenec kritizuje mojí výchovu12 %0,88 %  
Snažim se o vyváženost 12 %0,88 %  
Nechci po dětech to, co chtěli dřív moji rodiče. Jsem víc při zemi.12 %0,88 %  
Nikdy jsem nevěděla co se po mně chce. Teď doufám že je moje druhorozené dítě spokojené a nestrádá12 %0,88 %  
Doufám, že budu jiná než moji rodiče a budu se snažit jednat se svými dětmi fér. Ke všem stejně. Náš mazánek byl protěžovaný.12 %0,88 %  
Nerikam starsi dceri "ty musis, jsi starsi a rozumnejsi"12 %0,88 %  
Nerozumím jejich sourozeneckým sporům.12 %0,88 %  
Chci, aby si moje děti vybraly samy, co chtějí dělat, nechci jim to nutit.12 %0,88 %  
Jsem perfekcionalista a chci po dětech skvělé výsledky.12 %0,88 %  
Snažím se nepreferovat prvorozeného.12 %0,88 %  
Snažím se, aby děti nebyly sobecké.12 %0,88 %  
Vyzdvihuji jedinečnost prostředního dítěte12 %0,88 %  
Dokážu se spíš vcítit do role mladšího sourozence.12 %0,88 %  
pozitivně12 %0,88 %  
chci se poučit z chyb a naopak podněcovat k tomu, co bylo dobré12 %0,88 %  

Graf

8. Co si představíte pod pojmem sourozenecká rivalita?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žárlivost24,08 %1,77 %  
Hádky, boje o pozornost rodičů.12,04 %0,88 %  
Šikana.12,04 %0,88 %  
Srovnávání dětí, touha po pozornosti, předhánění dětí12,04 %0,88 %  
Motivace k lepší práci ale někdy i soupeření o pozornost12,04 %0,88 %  
Soupeření, kdo zvládne práci lépe.12,04 %0,88 %  
Nedovolené půjčování věcí, žalování, boj o pozornost rodičů12,04 %0,88 %  
poškozuje sebedůvěru nebo psychickou rovnováhu jednoho nebo více členů rodiny12,04 %0,88 %  
soupeření o pozornost rodičů, kamarádů12,04 %0,88 %  
nezdravou soutěž sourozenců12,04 %0,88 %  
ostatní odpovědi klasické dětské soupeření
Děti se mezi sebou perou.
souboj mezi sourozenci
Rvačka
zdrave soutezeni
soupeření o pozornost a lásku oridčů
Je to boj o hračky, o pozornost rodičů a o jejich lásku.
Je to souboj sourozenců o prostor a to, že se mu rodiče věnují. Rodičovská láska
Je to boj o lásku rodičů.
Úspěšnost u rodičů, a naopak preference jednoho z nich ze strany rodičů
Vzájemné předhánění a vynucování pozornosti.
konkurence sourozenců
Detske vnimani nespravedlnosti, vzajemne srovnavani deti, soutezeni, boj o pozornost rodicu
Sourozenci se snaží prosadit, získat pozornost rodčů, čas nebo výhody pro sebe
v mladším věku boj o cokoli.....skvělé k umění si prosadit vlastní zájmy se zjištěním nutnosti kompromisů
Předhánění se.
Děti se budou předhánět o přízeň rodičů,prarodičů,o lepší známky ve skole
hádají se, perou
Žárlení, hádky o povinnosti, fyzické napadání
hádky o hračky, o nádobí, o pozornost, praní
Kdo je lepší - stále, boj o pozornost - každý má svou techniku na vynucení si pozornosti, jeden se snaží být strašně šikovný, druhé ze sebe dělá chudinku, aby bylo litováno.
Snaha sourozenců zalíbit se ostatním více než druhý sourozenec.
Jednotlivé momenty v životě dítěte, které mu sourozenec závidí a snaží se mu vyrovnat
neustálé rozpory
Spory mezi sourozenci
boj o pozornost, o místo v rodině
Žárlivost,potreba pozornosti,predhaneni
souboj o lásku a pozornost rodičů
Nesnášenlivost staršího sourozence k mladšímu, kterého bere jako přítěž
Denni zapasy o pozornost rodicu
Soutěžení sourozenců o pozornost rodičů a okolí. Mít třeba lepší výsledky než sourozenec.
sourozenecke rozpory, neustale dokazovani kdo je lepsi, "zavody " mezi sebou, neklid
rivalita, která je zdravá a snaží se sourozenci jeden druhého posunout, zlepšit se v něčem, ale i rivalita negativní, kdy jeden se snaží urvat v rodině to nejlepší na úkor druhého apodobně
jeden chce cokoli přednostně před druhým (nejen zisk čehokoli ale i prestiž, dobré výsledky)
soupeření
.
Představím si negativní působení rodičů na děti, kdy je mohou podněcovat k tomu, aby se považovali za soupeře. Může to být srovnáváním jednoho s druhým, vyvyšováním jednoho nad druhého v nějaké oblasti atp.
soupeření, náklonnost rodičů
3877,55 %33,63 % 

Graf

9. Myslíte si, že je sourozenecká rivalita problém?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne.2448 %21,24 %  
Ano.1938 %16,81 %  
Nevím.714 %6,19 %  

Graf

10. Objevuje se u Vašich dětí rivalita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne.otázka č. 12, Ano.otázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano.3570 %30,97 %  
Ne.1530 %13,27 %  

Graf

11. Jakým způsobem se sourozenecká rivalita projevuje?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hádky o hračky.12,86 %0,88 %  
Hádky o povinnosti, vynucování pozornosti.12,86 %0,88 %  
Nadávky.12,86 %0,88 %  
Občasné handrkovaní o pozornost rodičů.úspěch staršího sourozence motivuje mladšího k učení..12,86 %0,88 %  
Mladší si myslí, že je horší než starší, dělá jí naschvály.12,86 %0,88 %  
Dcera závidí staršímu bratrovi, že má dobré známky bez toho, aby se učil.12,86 %0,88 %  
naschvály12,86 %0,88 %  
.12,86 %0,88 %  
starší žárlí na mladší kvůli časovým nárokům, škole, mladší chce staršího hračky, pomůcky. Starší pošťuchuje,dloubá, slovně atakuje12,86 %0,88 %  
nezdravou soutěží sourozenců12,86 %0,88 %  
ostatní odpovědi Jeden či druhý chce nad sourozencem vynikat
Děti se perou, pošťuchujou, nadávají si.
někdy byl v něčem lepší
Nadávky
vetsinou hadky, ale muze to byt i kvuli kamaradum
Pošťuchují se a dělají si naschvály. Starší nechce pustit mladšího do pokoje a ten pak brečí a žaluje.
Hádky, jeden si myslí že je lepší než druhý, děti se předhání ve škole ve sportu...
Děti bojují o pozornost. Když jsem s jedním, druhé potřebuje ten samý kontakt.
Naschvály, obvinovani, neempaticke chovani pri vecerich, schovavani veci, svadeni veci jeden na druheho, neustale hadky o povinnosti v domacnosti
úspěch sourozence, střed pozornosti,
Obcas si vzajemne zavidi, snazi se ukazat, ze je lepsi nez ta druha, obcas nas obvinuji, ze jednu mame radsi nez druhou
oba chtějí být první, oba chtějí dělat něco zároveň, i když to nejde, oba mi chtějí naráz něco říct
hádají se, perou
Hádají se o povinnosti, kdo vyndá myčku atd., žalují na sebe, předhání se, kdo bude lepší.
Klasické každodenní malé "souboje" o to, kdo bude mít jakou misku s jídlem/sedět první u PC, mít výhodnější místo při čtení knížky/má v očích rodiče pravdu atd. Jinak kluci drží hodně při sobě, mají se rádi, dokážou si vyjít vstříct.
žárlení, dobírání si, vzájemné slovní napadání
Neustálé rozbroje, hádky a vřavy.
Hádky o hračky, povinnosti
žárlivost
Mladší se snaží překonat starší, starší se odmítají věnovat mladším
Upoutavani pozornosti - zlobeni porusovani dohodnutych pravidel...
Když něčeho dosáhne jedno dítě, druhé to chce taky, navzájem sledují své aktivity atd.
žárlivostí, bitím
nerady se dělí, vytahují se...
hádky
2571,43 %22,12 % 

Graf

12. Čím bývají často způsobeny hádky mezi Vašimi dětmi? (Vyberte jeden či více okruhů)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pře o povinnosti.2652 %23,01 %  
Hádky o hračky.2448 %21,24 %  
Dobývání si svého postavení.2244 %19,47 %  
Úspěšnost jednoho z dětí.1122 %9,73 %  
Pocit upozadění/méněcennosti jednoho ze sourozenců.816 %7,08 %  
Jiné.612 %5,31 %  

Graf

13. Kdo ze sourozenců při hádkách ustupuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokaždé jinak.2244 %19,47 %  
Starší.1632 %14,16 %  
Mladší.1224 %10,62 %  

Graf

14. Snažíte se vstupovat do hádek/neshod dětí či je necháváte problémy řešit samotné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nechávám to na nich.1836 %15,93 %  
Okřiknu staršího.12 %0,88 %  
Řeknu staršímu, aby ustoupil, že je rozumnější.12 %0,88 %  
Chci, aby ustoupil starší, je moudřejší.12 %0,88 %  
pokusím se o sklidnění situace12 %0,88 %  
Dostanou vynadáno a příkaz věnovat se jiným činnostem12 %0,88 %  
Když hrozí násilí, rozsoudím je.12 %0,88 %  
Po určité době vstupuji a nabádám k vyřešení konfliktu bez mého zásahu.12 %0,88 %  
Okřiknu je, snažím se jim to vysvětlit.12 %0,88 %  
snažim se o vysvětlení a urovnání příčin sporu12 %0,88 %  
Snazim se to nechávat na nich a vstupuji az kdyz mam pocit, ze jejich řešení by vyvolalo az příliš velký smutek a pocit nespravedlnosti u jednoho z noch12 %0,88 %  
dle situace12 %0,88 %  
Pouze kdyz si neporadi samy. Zalezi na situaci.12 %0,88 %  
domluvou12 %0,88 %  
vysvětlováním...někdy v roli soudce...pak měly společného nepřítele, což je sjednotilo..:-)12 %0,88 %  
Snažím se jim pomoct vyřešit jejich spory.12 %0,88 %  
pouze když mě zavolají12 %0,88 %  
Vynadám oběma, aniž bych věděl, kdo má pravdu.12 %0,88 %  
Často vynadám oběma a řeknu, ať ztichnou.12 %0,88 %  
Vynadám staršímu, má mít rozum.12 %0,88 %  
Snažím se o spravedlnost.12 %0,88 %  
Snažím se vymyslet takové řešení, aby byla byla spokojenost na všech stranach12 %0,88 %  
záleží, zda zhodnotím, zda je to zapotřebí12 %0,88 %  
pokud to přesáhne hranici,např vulgární výrazy..zkousim si o tom s nimi promluvit,někdy je jen okriknu 12 %0,88 %  
vysvětluji12 %0,88 %  
Jako rozhodci12 %0,88 %  
Vysvětlováním.12 %0,88 %  
většinou postrestám staršího i když vím, že mladší provokuje12 %0,88 %  
Snažím se první zjistit příčinu hádky, abych poté mohla soudit správně. Pokud se jedná o maličkosti tak nechám na nich, aby si to vyřešili mezi sebou.12 %0,88 %  
oddělím je a bez vyšetřování všechny zúčastněné mírně potrestám12 %0,88 %  
řeším12 %0,88 %  
Vsupuji, ale ne hned12 %0,88 %  
Snažím se je učit vše vykomunikovat, vyřešit problém. Pokud to již v nějaké situaci umí, nezasahuji.12 %0,88 %  

Graf

15. Dáváte dětem druhého sourozence za vzor?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano.otázka č. 16, Ne.otázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne.3366 %29,2 %  
Ano.1734 %15,04 %  
Motivuji tím mladšího k lepším výkonům.12 %0,88 %  

Graf

16. Proč dáváte dětem druhého sourozence za vzor?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Protože je starší a rozumnější, abych motivoval mladšího.16,25 %0,88 %  
Mám pocit,že by je to mohlo motivovat16,25 %0,88 %  
Protože tak chci mladšího motivovat, aby se snažil dohnat staršího.16,25 %0,88 %  
Protože v něčem vynikal, tak jsem chtěl druhému ukázat, že mu to také může takhle jít, když bude chtít.16,25 %0,88 %  
myslim, ze by mel vedet, kam to muze dotahnout16,25 %0,88 %  
je úspěšný a zaměřený na vzdělávání se a zlepšování se16,25 %0,88 %  
Protože to mladší dítě může popohnat. Je slabší, tak bych rád, aby se snažil stejně jako starší.16,25 %0,88 %  
Protože si myslím, že druhé dítě to může posunout a může se poučit.16,25 %0,88 %  
Snad ho to může posunout a bude se snažit stejně.16,25 %0,88 %  
protože někdy se mladší chová lépe, než starší a ještě se vymlouvá, pak dávám mladšího za příklad16,25 %0,88 %  
ostatní odpovědi Může ho to motivovat, může se snažit o lepší výsledky.
Motivuje to druhé dítě.
Může ho to motivovat.
Motivace
Jako priklad kdyz se mu neco dari
dávám jim za vzor toho, kdo je v té chvíli hodnější
637,5 %5,31 % 

Graf

17. Proč nedáváte dětem druhého sourozence za vzor?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nechci, aby byly děti srovnávány.12,94 %0,88 %  
Nechci, aby se cítil, že ho mám rád méně.12,94 %0,88 %  
aby mi to v dospělosti nevyčítali12,94 %0,88 %  
protože každý má své přednosti12,94 %0,88 %  
Staršímu chlapci nebudu dávat holčičku za vzor, mladší nerozumí.12,94 %0,88 %  
je to blbost12,94 %0,88 %  
Abych nepodporoval rivalitu.12,94 %0,88 %  
Nikdo není dokonalý.12,94 %0,88 %  
nedávam, každy má svoje chvílky a nikdo není dokonalý12,94 %0,88 %  
Nechci12,94 %0,88 %  
ostatní odpovědi myslim, ze by se mel kazdy
Toto nemám z vlastní zkušenosti rada, a navic obě své děti znám velmi dobre a vim o jejich schopnostech
Snazim se byt vzorem sama.
každý je výjímečný s jinými přednostmi
Snazim se to nedelat, protoze myslim, ze to deti spatne vnimaji a spis nez aby se snazily tu druhou napodobit, tak se na sebe vzajemne zlobi.
každé je jedinečné...má své klady a mělo by si jich být vědomo...lepší je vědomí, že jsem tak dobrý,že si mohu dovolit ustoupit....než být původcem nenávisti k sourozenci, protože upřednosňuji jeho kvality
Nepřijde mi to jako správná výchova.
Protože každý znáš je jedinečná a osobitá bytost se svými klady a zapory
není proč
Každý z nich je jiná osobnost. Za vzor jim dávám jejich dětské hrdiny.
Každé dítě vyniká v něčem jiném, nebylo by to fér
Každé dítě je své, nebudu nikomu vnucovat chování, nebo jednání druhého
Každý je jiná osobnost, která má jiné představy, každý je dobrý v něčem jiném.
nechci zbytečně vytvářet pocit méněcennosti druhého,spíš se snažím pochvalit tak,aby i druhy dokázal sourozence ocenit
proč ano?
Jako dítěti mi to vadilo
Je to sporně položená otázka, odpověď na ni je ano i ne, jak kdy, jak v čem. Každé dítě má svou vyjímečnost.
Vsichni jsou si rovni !
Každá je jiná, každá je nějaká. Jedna může dát té druhé něco co nedokáže nebo nemá ta druhá. Např. trpělivost, spolehlivost, tolerance, legrace.
zhoršuje to rivalitu
nechci vzbuzovat žárlivost
Sám jsem neměl rád porovnávání se starším sourozencem.
Každý je jiný, má jiný temperament a nechci, aby jeden měl pocit, že je špatný a ten druhý lepší.
je to k ničemu, každý má své klady
2470,59 %21,24 % 

Graf

18. Navštěvují Vaše děti stejnou školu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano.3672 %31,86 %  
Ne.1428 %12,39 %  

Graf

19. Jaké výhody a nevýhody vnímáte vzhledem ke stejnému či odlišnému výběru školy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výhody - starší dítě vodí mladšího do školy. Nevýhody - srovnávání dětí učitelem.12 %0,88 %  
Výhodou je, že děti vyzvedávám na jednom místě, nevýhodou je, že učitele srovnávají děti a nerespektují jejich individualitu.12 %0,88 %  
Nikdo děti nesrovnává, to je výhoda. Nevýhoda - musím děti vozit na dvě místa.12 %0,88 %  
Nevýhoda i vyhoda-ucitele znají staršího sourozence a vzhledem k jeho bezproblemove školní docházce jsou více schovivavejsi k mladšímu..12 %0,88 %  
Výhoda - srovnání učitelů jeden učitel má pohled na obě děti, nevýhoda - neshledávám12 %0,88 %  
Výhoda - vozím je na jedno místo, nevýhoda - jsou spolu pořád, i ve škole a ve družině.12 %0,88 %  
školka/škola12 %0,88 %  
žadné nevnímám12 %0,88 %  
školou povinný je pouze starší12 %0,88 %  
Jednodušší dojíždění12 %0,88 %  
ostatní odpovědi Pomáhají si. Nevýhody zatím žádné.
V našem případě je výhoda větší samostatnost, učitelé si nemohou zasednout už jen z principu příjmení, a nevýhoda potřeba většího dohledu, když je vše ohledně škol zdvojené.
Na naší škole je možnost vybrat si stejného učitele, takže ho už znám. Malotřídka je nevýhoda.
chodí společně ráno do školy, stejné učitelé
Bydliště
Mame jedno dite na jazykove skole, druhe se na ni bohuzel nedostalo. Vyhodou by byly urcite jazyky
učitelé je dost srovnávají, mladší děti to nenesou dobře
Výhodou je, že nemusím pro děti daleko jezdit, Jsou na stejném místě. Nevýhodou je, že už učitelé znají staršího a tak si udělají obrázek na mladšího
Výhodou je že vyzvednutí dětí je na stejném místě. Nevýhoda je, že starší nemá dobrou pověst a ani mladší nebude mít.
Výhoda je že jezdím na jedno místo. Nevýhoda - nevím.
Vnímám spíše výhody, školu znám s vim jak se v ni orientovat, a starší sourozenec je na svou sestru pyšný, mají mezi sebou hezky vztah
Vyhodou dojizdeni a vyzvedavani deti ze skoly,.
společné prostředí, družina, výhoda pro rodiče - děti na "jednom místě"
Mladsi dcera jeste do skoly nechodi, ale pujde na stejnou.
Nevidím v tom problém, každý z nich má školu, která mu vyhovuje.
stejná škola=vzájemná pomoc; jiná škola = možnost srovnání s dalšími lidmi
Mohou si vypomáhat s úkoly a vědí co je čeká ve vyšším ročníku.
Vyhody- styl učení,stejní učitele, doprava děti do školy najednou.Nevyhody- zadne
je to praktičtější
Vyzvedáváme je na stejném místě, nevýhody - když prvorozený zlobil, mladší také nebude mít dobrou pověst.
výhoda - praktická - děti vyzvedáváme na jednom místě. Nevýhody nevím.
Mají stejné kamarády na sídlišti - výhoda. Nevýhoda - učitelé děti srovnávají
Známé prostředí a možnost vyzvedávat je současně.
Nemusím chodit do více institucí, šetří to čas hlavně rodině
žádné
Vyhody- stejná škola, kamarádi, prostředí. Nevyhody- žádné
Výhoda: jedno místo. Nevýhoda: učitelé srovnávají.
mladší se nebál jít do skoly, když tam někoho má,já jsem klidnejsi a výhodou je i to,že starší vodí mladšího do skoly
nepřemýšlela jsem o tom
Máme ve vesnici jen jednu, žádné zvláštní výhody ani nevýhody to nemá
Vekove se zatim nepotkavaji ale pujdou do stejne skoly
Výhoda - jednodušší doprovod, znalost učitelů. Nevýhody - nevím.
mladší do školy zatím nechodí, ale bude chodit do stejné
Vyhody, deti chodi do skoly spolu, maji " se tam navzajem " , sourozenci spolu :)
Výhoda pro starší, že se stará o mladší ve školce a má tak náplň dne, jelikož si myslím, že už se tam jako předškolačka nudí a nechce se jí tam. Mladší i přesto, že nemá problém se začlenit do kolektivu, má ve starší oporu. Nevýhody žádné nepozoruji.
výhody=cena, nevýhody=dvojčata nelze oddělit do dvou tříd, když je škola nemá
nutno vzhledem k zájmům
.
Mé děti ještě nenavštěvují školu. Výhody výběru stejné školy však vidím v tom, že se mohou podporovat, předávat si zkušenosti, bránit jeden druhého.
výhoda snad v tom, že není potřeba se vyhýbat problémům
4080 %35,4 % 

Graf

20. Pociťujete, že se mladší sourozenec touží vyrovnat staršímu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano.2142 %18,58 %  
Ne.1938 %16,81 %  
Nevím36 %2,65 %  
obráceně12 %0,88 %  
Jen v určitých ohledech.12 %0,88 %  
Když vyzdvihuju staršího, tak se toho mladší chytne a také se začne snažit. Vydrží mu to jen pár dní.12 %0,88 %  
Svým způsobem ano, ale ve velmi pozitivním smyslu, navic je mezi nimi rozdíl ve veku, pohlaví i povaze12 %0,88 %  
Občas, ale je to především ve sportu.12 %0,88 %  
Nekdy12 %0,88 %  
jen trochu12 %0,88 %  

Graf

21. Srovnáváte slovně výsledky jednoho z dětí s druhým sourozencem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy, stává se mi to.2856 %24,78 %  
Nikdy.1530 %13,27 %  
Ano, záměrně.714 %6,19 %  

Graf

22. Myslíte si, že školní úspěch staršího sourozence motivuje mladší dítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano.1530 %13,27 %  
Ano.1428 %12,39 %  
Ne.1224 %10,62 %  
Nevšimla jsem si.918 %7,96 %  

Graf

23. Máte zkušenost s ovlivňováním učitelova mínění o mladším sourozenci na základě úspěchů staršího?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne.2958 %25,66 %  
Na třídních schůzkách vzpomíná a srovnává obě děti.12 %0,88 %  
Pokaždé na třídních schůzkách srovnává a vyjmenovává, v čem všem byl starší lepší.12 %0,88 %  
Přistupují k němu jinak než k ostatním žákům.12 %0,88 %  
Pozitivní. Aspoň vím, co jde jednomu a co druhému.12 %0,88 %  
Negativně, vždy na třídních schůzkách srovnává.12 %0,88 %  
Méně zkušení učitelé srovnávají a dávají za příklad staršího sourozence.12 %0,88 %  
jakto, že nejsi dobrý v matematice, když sestra byla velice šikovná a podobně...12 %0,88 %  
Ano, učitel čeká že když byl starší dobrý žák, bude i druhý syn šikovný na to samé.12 %0,88 %  
Na každé schůzce něco řekne o tom, že byl starší lepší.12 %0,88 %  
Ano, učitel musí mít v podvědomí určitý obraz ví jak jendá starší a předpokládá, že podobně bude jednat mladší.12 %0,88 %  
Moje starší sestra byla také na stejne škole, automaticky mne považovali za stejne chytrou :-), a automaticky mne zkoušeli jako první podle příjmení, naštěstí jsem zpravidla obstala12 %0,88 %  
bohužel slovy...jo to tvůj bratr....(jenže dcera není její bratr...:-)12 %0,88 %  
Při třídních schůzkách, se učitelka obrací na staršího sourozence.12 %0,88 %  
Vzhledem ke studijním vysledkum12 %0,88 %  
myslí si, že bude stejný12 %0,88 %  
Učitel očekává, že když byl starší šikovný, bude stejně šikovný i mladší.12 %0,88 %  
myslí si, že když zlobilo starší, bude zlobit i mladší12 %0,88 %  
Vždy na třídních schůzkách porovnává, co komu jde líp.12 %0,88 %  
Klasické srovnávání v chování při hodinách, v zájmu o školu atd. 12 %0,88 %  
spise pozitivne,věty typu "vždyť mas tak chytrou segru"12 %0,88 %  
negativně-učitel se dívá křivě na mladšího podle chyb staršího12 %0,88 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Kolik máte dětí?

  • odpověď 2:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mladší. na otázku 13. Kdo ze sourozenců při hádkách ustupuje?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám další dítě na otázku 5. Kolik let je 3. dítěti?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 1 - 7 > na otázku 4. Kolik let je 2. dítěti?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 3 - 7 > na otázku 3. Kolik let je 1. dítěti?

3. Kolik let je 1. dítěti?

  • odpověď < - 3 >:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi < - 1 > na otázku 4. Kolik let je 2. dítěti?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 na otázku 2. Kolik máte dětí?

4. Kolik let je 2. dítěti?

  • odpověď < - 1 >:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi < - 3 > na otázku 3. Kolik let je 1. dítěti?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 na otázku 2. Kolik máte dětí?

5. Kolik let je 3. dítěti?

  • odpověď Nemám další dítě:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 2. Kolik máte dětí?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mladší. na otázku 13. Kdo ze sourozenců při hádkách ustupuje?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 1 - 7 > na otázku 4. Kolik let je 2. dítěti?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 3 - 7 > na otázku 3. Kolik let je 1. dítěti?

10. Objevuje se u Vašich dětí rivalita?

  • odpověď Ano.:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano. na otázku 15. Dáváte dětem druhého sourozence za vzor?

15. Dáváte dětem druhého sourozence za vzor?

  • odpověď Ne.:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne. na otázku 10. Objevuje se u Vašich dětí rivalita?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mám staršího sourozence na otázku 6. Máte vy sám/sama sourozence nebo jste vyrůstal jako jedináček?

18. Navštěvují Vaše děti stejnou školu?

  • odpověď Ano.:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano. na otázku 22. Myslíte si, že školní úspěch staršího sourozence motivuje mladší dítě?

23. Máte zkušenost s ovlivňováním učitelova mínění o mladším sourozenci na základě úspěchů staršího?

  • odpověď Ne.:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne. na otázku 18. Navštěvují Vaše děti stejnou školu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik máte dětí?

3. Kolik let je 1. dítěti?

4. Kolik let je 2. dítěti?

5. Kolik let je 3. dítěti?

6. Máte vy sám/sama sourozence nebo jste vyrůstal jako jedináček?

7. Ovlivňuje Vás to ve výchově Vašich dětí?

9. Myslíte si, že je sourozenecká rivalita problém?

10. Objevuje se u Vašich dětí rivalita?

12. Čím bývají často způsobeny hádky mezi Vašimi dětmi? (Vyberte jeden či více okruhů)

13. Kdo ze sourozenců při hádkách ustupuje?

14. Snažíte se vstupovat do hádek/neshod dětí či je necháváte problémy řešit samotné?

15. Dáváte dětem druhého sourozence za vzor?

18. Navštěvují Vaše děti stejnou školu?

20. Pociťujete, že se mladší sourozenec touží vyrovnat staršímu?

21. Srovnáváte slovně výsledky jednoho z dětí s druhým sourozencem?

22. Myslíte si, že školní úspěch staršího sourozence motivuje mladší dítě?

23. Máte zkušenost s ovlivňováním učitelova mínění o mladším sourozenci na základě úspěchů staršího?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik máte dětí?

3. Kolik let je 1. dítěti?

4. Kolik let je 2. dítěti?

5. Kolik let je 3. dítěti?

6. Máte vy sám/sama sourozence nebo jste vyrůstal jako jedináček?

7. Ovlivňuje Vás to ve výchově Vašich dětí?

9. Myslíte si, že je sourozenecká rivalita problém?

10. Objevuje se u Vašich dětí rivalita?

12. Čím bývají často způsobeny hádky mezi Vašimi dětmi? (Vyberte jeden či více okruhů)

13. Kdo ze sourozenců při hádkách ustupuje?

14. Snažíte se vstupovat do hádek/neshod dětí či je necháváte problémy řešit samotné?

15. Dáváte dětem druhého sourozence za vzor?

18. Navštěvují Vaše děti stejnou školu?

20. Pociťujete, že se mladší sourozenec touží vyrovnat staršímu?

21. Srovnáváte slovně výsledky jednoho z dětí s druhým sourozencem?

22. Myslíte si, že školní úspěch staršího sourozence motivuje mladší dítě?

23. Máte zkušenost s ovlivňováním učitelova mínění o mladším sourozenci na základě úspěchů staršího?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hánová, R.Sourozenecká rivalita (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://sourozenecka-rivalita.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.