Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Špatný výběr finančního produktu.

Špatný výběr finančního produktu.

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavel Korec
Šetření:01. 12. 2011 - 13. 12. 2011
Počet respondentů:16
Počet otázek (max/průměr):5 / 4.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:40,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Předpokládejme, že vysoce nadprůměrná většina klientů finančních ústavů volí finanční produkty špatně, pokud má být cílem výnos, bezpečí či úspora nákladů. Jednak volí špatně finanční ústav (jiný srovnatelné pozice nabízí lepší podmínky), jednak typ produktu (např. nedostatek prostředků může řešit spotřerbitelský úvěr, kontokorent, kreditní karta) a též parametry produktu. Domácnosti tak přicházejí o značný podíl disponabilního příjmu.

Otázka zní: jaký máte názor na to, co doopravdy vede klienty k výběru méně výhodného produktu.

Odpovědi respondentů

1. Jak se podle vás stane, že klienti nezvolí nejvýhodnější produkt na finančním trhu. Příkladem může být stavební spoření, úvěr, hypotéka, spořící účet.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

blbec

klient je líný si zjistit příslušné informace, uspořené námahy s výběrem si cení výše než případných výnosů z jiné volby.

Klienti nemají zájem zjištovat všechny možnosti, uvěří ostatním, neumí si spočítat svou fin. situaci

nedostatečné informace někdo jim namluví, jak je to skvělá věc - "finanční poradci", kteří nejsou poradci, ale hrabou jen sami pro sebe mediální kampaň dané banky, pojišťovny a lidé si myslí, že to je super

nedostatek informací

nedostatek informací, klamavá reklama, nekvalitní finanční poradce

Nechají se ovlivnit osobní nabídkou finančního poradce nebo obchodního zastupce, který jim neřekne uplně vše a všechny podstatné informace. Dále mohou být ovlivněni televizní reklanou a zároven tíživou situací vyřešit ihned problém.

neprostudují si všechny možnosti na trhu

nezískají dostatek informací o všech produktech na trhu a následně vyberou ten méně výhodný..

obrátí se na "odborníka", protože nechce ztrácet vlastní čas porovnáváním produktů nebo průzkumem trhu. Nerozumí vysvětlení obchodníka, takže se rozhoduje na základě špatných závěrů.

reklama

špatná finanční gramotnost

Špatná informovanost a nedostatek času na prostudování

2. Jaké jsou TŘI nejvýznamnější důvody, proč klient finančního ústavu zvolí horší produkt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nechce (chuť, čas) sám nabídky porovnávat. 1062,5 %62,5 %  
Nechal se ovlivnit reklamou.956,25 %56,25 %  
Porovnání je pro něho složité, neorientuje se ve výpočtech.637,5 %37,5 %  
Je své bance věrný a akceptuje i méně výhodnou nabídku.425 %25 %  
Nabídky jsou v konečném výsledku stejné. Něco + a něco -425 %25 %  
Doporučení ponechá finančnímu poradci.425 %25 %  
Důvěřuje svému finančnímu ústavu.318,75 %18,75 %  
Myslí, že nabídky jeho banky patří mezi ty výhodnější.318,75 %18,75 %  
Výhodnější nabídka je podezřelá, riskantní.318,75 %18,75 %  
Má dostatek prostředků, nepotřebuje šetřit.212,5 %12,5 %  
Nabídka kterou zvolil byla jednoduchá a transparentní.16,25 %6,25 %  
O výhodnosti se dočetl v médiích.16,25 %6,25 %  
Dostal doporučení někoho z blízkých.16,25 %6,25 %  

Graf

3. Jak moc se vaše posuzování finančních produktů liší od situace kterou jste zde vyjádřil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednám úplně jinak.850 %50 %  
Jednám dost podobně (na 75%)318,75 %18,75 %  
Částečně se liší (tak na 25%)212,5 %12,5 %  
Půl na půl212,5 %12,5 %  
Jednám v podstatě stejně.16,25 %6,25 %  

Graf

4. V čem se liší?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Jindy jsou výhod,y které jsem předtím nevěděla... až postupem času. U finanční instituce jsem spokojená více méne, ale jinde nabízejí vyhodnější služby.

jsem finanční poradce

nedám na reklamu

nejdříve si zkontroluji celý trh, abych ostatní nabídky porovnal a následně si vyberu nedám na první dojem známého nedám na dobré zkušenosti se svou bankou, ale hledám i jiné možnosti

nemám problém přejít kdykoli přejít ke konkurenci, průběžně si udržuji základní přehled produktů v oblasti, která mě zajímá, umím udržet své úspory bezpečně i mimo bankovní systém

ničem

Snažím se získat veškeré informace o nabízených produktech, nechám si poradit ale závěrečné rozhodnutí je na mně

v ničem

Vyhledávám si informace o stejných produktech u různých finančních institucí, porovnávám. Nenechám se ovlivnit reklamou

využívám zvýhodněné produkty zaměstnavatele

Vždy si udělám vlastní názor, srovnání za pomoci informací z různých zdrojů, nic nerozhoduji při první nabídce. Předloženým dokumentům musím porozumět.

5. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena do 30 let743,75 %43,75 %  
žena 30 let a starší531,25 %31,25 %  
muž do 30 let425 %25 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Korec, P.Špatný výběr finančního produktu. (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://spatny-vyber-financniho-prod.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.