Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost cestujících s informačními systémy a službami

Spokojenost cestujících s informačními systémy a službami

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Raitrová
Šetření:24. 04. 2013 - 01. 05. 2013
Počet respondentů:234
Počet otázek (max/průměr):24 / 20.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník se týká převážně spokojenosti cestujících železniční dopravy s poskytovanými informacemi a službami před, během cesty a po cestě. Cíl průzkumu je zjistit dosavadní nedostatky vedoucím k návrhu na zlepšení těchto služeb.

Odpovědi respondentů

1. Jak často využíváte vlakové spoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [denněotázka č. 2, denně mimo víkendůotázka č. 2, několikrát v týdnuotázka č. 2, několikrát do měsíceotázka č. 2, párkrát do rokaotázka č. 2, velmi zřídkaotázka č. 2, vůbecotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
párkrát do roka5423,08 %23,08 %  
několikrát v týdnu4820,51 %20,51 %  
několikrát do měsíce4017,09 %17,09 %  
velmi zřídka3213,68 %13,68 %  
denně2811,97 %11,97 %  
denně mimo víkendů198,12 %8,12 %  
vůbec135,56 %5,56 %  

Graf

2. Jaký typ vlaku nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobní vlak9542,99 %40,6 %  
rychlík8036,2 %34,19 %  
InterCity/EuroCity2410,86 %10,26 %  
spěšný vlak146,33 %5,98 %  
Pendolíno31,36 %1,28 %  
Nevím20,9 %0,85 %  
RegioJet10,45 %0,43 %  
expres10,45 %0,43 %  
motorový10,45 %0,43 %  

Graf

3. Slyšel/-a jste o následujících akcích a poskytovaných službách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slevy s IN-kartou16675,11 %70,94 %  
Nostalgické vlaky12054,3 %51,28 %  
Půjčovna kol ČD11853,39 %50,43 %  
Kinematovlak 20138438,01 %35,9 %  
ČD Taxi8337,56 %35,47 %  
Lanovka ČD7232,58 %30,77 %  
ČD Bus6830,77 %29,06 %  
Program ČD BONUS6127,6 %26,07 %  
ČD/Interkurýr5725,79 %24,36 %  
Půjčovna automobilů ČD4319,46 %18,38 %  
Televizní portál ČD3917,65 %16,67 %  
Neznám ani jednu198,6 %8,12 %  

Graf

4. Využil/-a jste některý z nich?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14063,35 %59,83 %  
ano8136,65 %34,62 %  

Graf

5. Jaký?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Č Bonus

ČD Bus

ČD Bus

ČD kurýr, Lanovku na Ještěd

ČD Taxi, lanovka ČD, Nostalgické vlaky, televizní portál ČD.

ČD/Interkurýr

ČD/INTERKURÝR

I-karta nad 7O let

in

IN karta

IN karta

in karta

In karta, Lanovka, Televize

in kartu

in kartu

in kartu

In kartu, lanovku, ČD Bonus, televizní portál

IN-karta ČD Kurýr

In-karta

in-karta

In-karta

IN-kartu

in?karta

inkartu

inkartu a nostalgicke vlaky

Kinematovlak a nostalgický vlak

Kinematovlak, televizní portál ČD, nostalgické vlaky.

Kinematovlak,lanovka, nostalgický vlak

kinetovlak, televizní portál, slevy s IN kartou, lanovka, nostalgické vlaky

Lanová dráha na Ještěd

lanovka

Lanovka CD, in-karta

lanovka ćd, nostalgické vlaky

lanovka ČD

Lanovka ČD

Lanovka ČD

lanovka ČD, nostalgické vlaky

lanovka ČD, nostalgické vlaky,

Lanovka ČD, nostalgické vlaky,půjčovnu kol

Lanovka, noslatlgický vlak

Lanovka, nostalgicke vlaky

lanovka,půjčovna

Např. Televizní portál ČD, Lanovka ČD, Nostalgické vlaky

nostalgické vlaky

Program ČD BONUS, Slevy s IN-kartou, ČD/interkurýr, Nostalgické vlaky

Program ČD BONUS; Slevy s IN-kartou; Nostalgické vlaky

Půjčovna kol

Sleva s IN-kartou

Slevqa In karta, lanovka ČD

slevy na In-kartu, lanovku na Ještěd

slevy na IN-kartu, program ČD BONUS

Slevy s IN - kartou, nostalgické vlaky

slevy s IN kartou

Slevy s IN kartou, lanovku ČD, nostalgické vlaky

Slevy s In-K, Program ČD Bonus

slevy s IN-kartou

Slevy s IN-kartou

slevy s IN-kartou

Slevy s In-kartou, ČD Bus, Nostalgické vlaky, TV portál

Slevy s IN-kartou, nostalgické vlaky.

Televizní portál

Televizní portál ČD

Televizní portál ČD, ČD Bus, ČD Taxi, Kinematovlak 2003

televizní portál ČD, lanovka ČD, nostalgické vlaky

TV portál ČD, Lanovku ČD, Nostalgický vlak

6. Jaké zdroje využíváte pro získávání informací o spojích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
IDOS20994,57 %89,32 %  
elektronické informační tabule11150,23 %47,44 %  
staniční hlášení6529,41 %27,78 %  
tištěné jízdní řady6428,96 %27,35 %  
mobilní aplikace6428,96 %27,35 %  
sms o zpoždění/sledování polohy vlaku4219 %17,95 %  
babitron20,9 %0,85 %  
dpp.cz10,45 %0,43 %  
nástěnka na nádraží10,45 %0,43 %  
od Háni10,45 %0,43 %  
web ČD10,45 %0,43 %  
www.dpp.cz10,45 %0,43 %  
stránky www.cd.cz10,45 %0,43 %  
intranet ČD10,45 %0,43 %  
čd portál jízdní řády10,45 %0,43 %  
www.cd.cz10,45 %0,43 %  
student agency webovou stránku10,45 %0,43 %  
dpp.cz; ropid.cz; cd.cz10,45 %0,43 %  
dp.sk10,45 %0,43 %  

Graf

7. Jak jste spokojen/-a s možnostmi vedoucími k vyhledání spoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14063,35 %59,83 %  
ano, ale s výhradami6027,15 %25,64 %  
neutrální postoj188,14 %7,69 %  
ne20,9 %0,85 %  
nevyužívám je10,45 %0,43 %  

Graf

8. Jak jste spokojen/-a s mírou podávaných informací během jízdy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neutrální postoj8839,82 %37,61 %  
s výhradami8538,46 %36,32 %  
velmi219,5 %8,97 %  
je mi to jedno, ignoruji jej156,79 %6,41 %  
vůbec125,43 %5,13 %  

Graf

9. Jaké informace během jízdy postrádáte, které naopak přebývají?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informace o zpoždění22,33 %0,85 %  
často informace o zrovna probíhajících výlukách (dozvídám se je až ve vlaku ve chvíli, kdy vlak stanicí projíždí) a o momentálních závadách na trati11,16 %0,43 %  
V lepších vlacích se hlásí, že bude příští stanice, což mi v klasickém rychlíku chybí.11,16 %0,43 %  
Informace pri mimoradnosti provozu.11,16 %0,43 %  
informace o zpoždění a jeho důvodu11,16 %0,43 %  
Hlášení případných zpoždění během jízdy.11,16 %0,43 %  
Návaznosti vlaků, čas příjezdu. Nepřebývahí žádné.11,16 %0,43 %  
líbila by se mi mapa ve vllaku, kudy projíždíme. U starších vlaků, které neukazují, co je příští zastávka, tak samozřejmě nějaký ukazatel..11,16 %0,43 %  
hovno11,16 %0,43 %  
nevim, kam jedu11,16 %0,43 %  
ostatní odpovědi když se vlak zastaví, tak nikdo nezahlásí, jak dlouho bude zpoždění trvat
obtěžuje hlasité hlášení vlakového rozhlasu
názvy zastávek
vadí mi zvukové hlášení názvů zastávek
pokud nastane nestandardni situace, mel by strojvudce i pruvodci vice informovat a vyuzivat komunikacni system vlaku
pokud se stane nějaká mimořádná událost,cestující mnohdy neví v kolik a zda vůbec spoj pojede dál.
Ne vždy hlásí zpoždění a jeho výši, např. jméno vlaku je zbytečná informace
Vmnoha vlacích mi chybí ohlášení příští stanice, pokud pak někam jedu poprvé musím si to neustále hlídat a počítat zastávky.
chybějí informace o zpoždění, přestupuji a nevím, zda stihnu následující vlak
aktuální informace o zpoždění
především neslyšímjaké informace hlásí na zastvkách, když na ní vlak zrovna stojí
zpoždění - info
postrádám čas dojezdu do další stanice
Někdy jsou informace během jízdy příliš hlasité, ruší u odpočinku.
Ne ve všech vlacích se ohlašují stanice. Někdy, když je na trati problém a dlouho se stojí v polých, personál nedostatečně komunikuje s cestujícími, nevysvětlí důvod prodlení a navíc, téměř nikdy neovládá cizý jazyk, což komplikuje cestování cizincům.
Chybí mi operativní informace při mimořádnostech.
pokud vlak zastaví, stojí déle než je obvyklé, chybí nahlášení zpoždění a jeho důvod
aktualni zpozdeni chybi
Proč je zpoždění
pivo
nejsem zvyklý, že na mne vlak mluví.
postrádám hlášení ve vlaku o zpoždění během cesty
Někdy až příliš pozdě je cestujícím oznámena nějaká mimořádná událost na trati, kdy vlak nemůže pokračovat ve své jízdě. Přebývají? Žádné.
hlášení názvů zastávek chybí
zda se blížíme do stanice v místech, kde to neznám
hlášení zastávek, a pro neznalé je problém zjistit v jaké třídě se právě nachází
nic
bližší iformace k výlukám
Chybí info a aktualní míře zpoždění
v kolik vlak opravdu dorazi do cilove stanice pri zpozdeni
důvod zpoždění,
včasnost a aktuálnost informací
nic nepostrádám
informace při mimořádných událostech kdy vlak stojí v polích a nevíme, kdy pojedeme
V kategorii "nižších vlaků", chybí informace o zpoždění a přípojných vlacích
informace od vlakového doprovodu o způsobu zpoždění vlaku, jsou na dost špatné úrovni, cestující je ochoten tolerovat zpoždění, ale pouze s kvalitními informacemi důvodu tohoto zpoždění, jinak se stává až verbálně (naštěstí jen) agresivním
Když vlak mimořádně zastaví např. z důvodu sebevraha, tak vlakový personál,ačkoliv mají služební telefon, stupidně čumí, jako by se jich to netýkalo a cestujícím nepodají žádné vysvětlení mim. zastavení vlaku. A to je velmi častý, až skoro pravidelný jev.
Málokdy je vyhlášena příčina zpoždění, v případě zpoždění by bylo vhodné hlásit možnost navazujícího spoje nebo přípoje v místě přestupu.
Informace o vzniklých mimořádnostech. Poruchy, nehody, další závady. Nejsou poskytovány vůbec, nebo s velkým zpožděním. Pokud se přeci jen tyto informace cestující dozví, tak jsou často alibistické, nicneříkající či trochu zcestné.
v případě, že vlak zastaví mimo JŘ vlaková četa neinformuje cestující o důvodu neplánovaného zastavení, případně za jak dlouho bude pokračovat v jízdě
informace o důvodech spoždění a návaznosti spojů při spoždění
informace o mimořádnostech
přebývaji např. reklamy na služby jídelního vozu
Při mimořádnostech
informace u mimořádné události
nepřebývají, ale některé by mohly být víc konkrétní.... např... zastávka na znamení....
Hlavně během mimořádností často chybí.
Aktuální hodnota zpoždění, důvody zpoždění a jeho předpokládaná délka, přípoje v místech zastavení
nejsou rychlé...
info o navazujících spojích např při zpoždění zda přípoj čeká či nikoliv
Aktuální zpoždění, aktuální rychlost, proč jsme mimořádně zastavili, proč stojíme ve stanici tak neobvykle dlouho a dobíráme zpoždění.
v noci infomace kam dojíždí vlak, jinak nepřebývají
především informace o mimořádnostech (důvody, doba zpožení), informace o významných přestupních a konečných stanicích
Informace o mimořádnostech v dopravě - chybí
v případě mimořádného zastavení, či zpoždění seriózmí zdůvodnění dané situace
postrádám hlášení následujících stanic
Ve většině vlaků nejsou vůbec žádné, personál není schopen reagovat na nečekané situace (zpoždění, mimořádnosti)
Informovanost někdy vázne při mimořádnostech.
-
Když někde vlak mimořádně stojí, tak vlakvedoucí ani nepípne!!!! Když někdo požádá o pomoc s kočárem, tak jsem několikrát zaznamel velkou neochotu.
někdy laxní postoj zaměstnanců (průvodčí, vlakvedoucí, výpravčí, dispečer) při mimořádnostech a zpoždění vlaku
lepší informace při zpoždění nebo stání soupravy
informace o důvodu zpoždění
důvod zpoždění
nevím
název příští stanice ve které vlak zastaví
kde jedeme,přes beton není vidět
Většinou se neuvádí proč má vlak zpoždění
Pri mimordnosteh vcase informovani o duvodech a to i ve vlacich vybavenych informacnim systemem
poloha, info o zpoždění
Informace o zpoždění vlaků, informace o přípojích. Různé omluvy, které spíše rozladí.
Chaos při mimořádnostech
Nepřebývají žádné, postrádám informace o důvodech případného zpoždění a o osudu přípojů
neinformovanost při mimořádném problému, naposled jsme 20 minut tvrdli ve stanici, aniž by se někdo obtěžoval nás informovat proč a kdy asi tak pojedem (jestli vůbec)
postrádam: informovanost o zpoždění, návaznost spojů ROPIDu
7587,21 %32,05 % 

Graf

10. Jak jste spokojen/-a s mírou podávaných informací o navazující dopravě v místě nástupu o příjezdu/odjezdu vlaku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s výhradami8036,2 %34,19 %  
neutrální postoj7734,84 %32,91 %  
velmi3817,19 %16,24 %  
vůbec2611,76 %11,11 %  

Graf

11. Jaké informace chybí, jaké považujete za zbytečné?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

1)Při vyhledávání v IDOSu postrádám zjištění spoje v předcházejícím roce-nelze dodatečně zkontrolovat služební pracovní cestu. 2)Ve stanicích při přestupu není v podchodech a někdy i na nástupištích slyšet staniční rozhlas. 3)V podchodech, při přestupu, by mohly být u každého nástupiště elelktronické tabule s informacemi, odkud odjíždí další spoje, aby se nemuselo chodit do haly si tyto informace zjišťovat. Zvlášť v Praze, kde je 7 nástupišť, a rozhlas při projíždějícím vlaku není slyšet. 4)Na hlavním nádraží se hlasový systém odkazuje na odjezdy vlaků "sever" nebo "jih". U hlavního panelu vysvětlivky, kde je sever a jih, nejsou. Cestující, kteří jsou v hale pod zemí a navíc mimopražští nebo cizinci, jsou z toho zmatení.

častá poruchovost a výpadky info panelů - IDS JMK

čekání na přípoje, přesnost vlaku

Hlášení vlakového rozhlasu a to na kterém nástupišti bude čekat přípoj a zda-li bude čekat. V německy mluvicích jsou v průvodcích u přípojných vlaků i koleje kde stojí.

chybí např...že wc je pouze tam a tam....,v některých vozech není a starý člověk se těžko dostane do vagonu, kde wc je...

Chybí úplné informace v tištěném JŘ

chybí upřesnění přistavení soupravy při děleném nástupišti sloužící pro odjezdy souprav opačnými směry

chybí: informace, kde jsou místa odjezdu navazujícího spoje (bus); nepřehledná orientace ve stanicích/zastávkách

Informace o navazující dopravě většinou chybí.

informace u zpožděných vlaků na přípoje

informace za normálního provozu považuji za přiměřené

jediná informace, kterou slýchám je o odjezdu autobusových linek na letiště

jsem spokojena

Malá propojenost informačních systémů vlak-návazná doprava

Mám výborné zkušenosti s informacemi od vlakového doprovodu. Na místě přestupu většinou informace nedostanu.

návazná veřejná hromadná doprava, orientace (mapa) okolí stanice/zastávky

ne

Ne na všech nádražích jsou již infotabule na nástupištích, takže je třeba dojít do hlavní budovy. Pak by byly informace dostačující.

někdy se stává, že akustická informace o příjezdu vlaků chybí

Není nutné sdělovat jméno vlaku, stačí číslo. Chybí informace o výlukách či mimořádných událostech, které by upozornili, že během jízdy může vzniknout zpoždění.

nevím

Nevím o tom, že by byly podávany informace o navazujících spojích. Tyto informace si musím vždy vyhledat nejlépe na internetu sama.

nevyužívám navazující dopravu

nic nechybí

nikdy jsem je nevyužila. Ale mohl by se hodit přehled přestupů - tak do 10 min od aktuálního příjezdu vlaku

opět nedostatek informací při zpoždění

Podrobne informace odkud vlak jede jsou zbytecne, zajima me, kam vlak jede, mozan i cislo spoje u primetske dpravy s velkym poctem spoju, dulezitejsi pro orientaci j uvedeni cisla linky, vetsina cestujicich nevi jaky vlakem (cislo) pojede (ma jet).

postradam informace o moznostech kombinace s odjezdy jinych dopravnich prostredku

Pozdní vyhlášení čísla nástupiště.

prestupy by meli byt hlaseny jiz ve vlaku

Proč stojíme na trati,nebo déle ve stanici. Jakou společností jedu,a jestli R3 neboX13.

Při zpoždění vlaků přesné informace o následných přípojích, především těch, které v cílové stanici nestihnu... Všechny nepřesné a chybné informace.

Reklamní informace jsou příliš zatěžující, ve většině případů chybí stručná informace o příčine zpoždění vlaku.

V některých vlacích se zobrazuje jen informace o okamžité rychlosti vlaku, u všech vlaků Ex a R by to měl být standard, u Os by to neměl být problém u nových pantografových souprav, které informační systém mají (tedy pokud je funkční...) Navíc by bylo možné zobrazovat dobu odhadovaného dojezdu do stanice, kde vlak zastavuje při dodržení průměrné rychlosti, kterou vlak dosahuje. Pomohlo by to lépe cestujícím plánovat svoje přestupy a dobu potřebnou k vyřízení svých soukromých záležitostí.

v rámci IDS JMK, při zpoždění vlaku, chybí informace zda-li navazující spoje čekají na opožděný vlak či nikoliv

všechny zbytečný

za zbytečné věci jako číslo vlaku v hlášení

Zbytečné nejsou žádné, často chybí informace o umístění zastávek navazujících autobusů a jejich zpoždění

ze jedu s ceskymi drahami, kdyz to opakuji 5x

Zejména je problém s včasností inofrmace, kde přípoj stojí

1 je hodnoceno jako velmi, 5 jako vůbec

12. Jak jste celkově spokojeni s následujícími informačními systémy?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
jízdní řády2.0321.162
vizuální informační systém (info panely, tabule...)2.0181.022
akustický informační systém (zvukové hlášení..)2.5881.165
sledování polohy dopravního prostředku2.4571.28
informační dopravní systém IDOS1.7511.02
mobilní aplikace2.3441.031

Graf

Pokud nejezdíte pravidelně, zašktněte prosím "nevím".

13. Přivítal/-a byste možnost nastavení pravidelného zasílání informací fornou sms o spoji, kterým jezdíte pravidelně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8036,2 %34,19 %  
ne7232,58 %30,77 %  
nevím6931,22 %29,49 %  

Graf

14. Přívítal/-a byste možnost zobrazení informace o spoji přímo ve vlaku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18784,62 %79,91 %  
nevím219,5 %8,97 %  
ne135,88 %5,56 %  

Graf

15. Přivítal/-a byste možnost získávání aktuálních informací např. o překážkách na trati nebo výlukách přes některou ze sociálních sítí (Facebook, Tweeter...)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10848,87 %46,15 %  
ne7132,13 %30,34 %  
nevím4219 %17,95 %  

Graf

16. Myslíte si, že je dosud aplikovaný informační systém postačující?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím8237,1 %35,04 %  
ne7433,48 %31,62 %  
ano6529,41 %27,78 %  

Graf

17. Myslíte si, že jsou audiovizuální informační systémy dostatečně přizpůsobeny pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace v prostoru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím9844,34 %41,88 %  
ne9241,63 %39,32 %  
ano3114,03 %13,25 %  

Graf

18. Myslíte si, že je důležité propojení informačních systémů ČD s informačními systémy jiných dopravců a MHD?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19286,88 %82,05 %  
nevím177,69 %7,26 %  
ne125,43 %5,13 %  

Graf

19. Které aspekty jsou pro Vás důležité při výběru způsobu dopravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rychlost18583,71 %79,06 %  
pohodlí15369,23 %65,38 %  
včasnost15268,78 %64,96 %  
cena14264,25 %60,68 %  
pravidelnost9944,8 %42,31 %  
poskytované informační služby5424,43 %23,08 %  
poskytované služby během cesty4922,17 %20,94 %  
čistota20,9 %0,85 %  
ekologie10,45 %0,43 %  
nejlepší spojení10,45 %0,43 %  
především to, že mě doveze kam potřebuji10,45 %0,43 %  
Hezké stevardky10,45 %0,43 %  
bezpečnost během cesty10,45 %0,43 %  
společenské povědomí o dopravci10,45 %0,43 %  

Graf

20. Návrhy na zlepšení informovanoti Vás jakožto cestujícího:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mnohde jsou systémy zastaralé, chtělo by to vyměnit13,03 %0,43 %  
skrze smsky, na internetu a přímo ve vlaku.13,03 %0,43 %  
----13,03 %0,43 %  
Přesné, včasné a aktuální info o zpoždění a jeho příčině - pro cestujících čekajících na nádraží13,03 %0,43 %  
portál se srovnáváním možných způsobů, jak cestovat (dopravní prostředek, společnost, ...)13,03 %0,43 %  
Převším je třeba zlepšit systém informací o zpoždění a nejlepší by bylo upravit systém tak aby vlaky spoždění neměli. Dráhy by si měli vzít příklad z Japonska, kde spoždění 1 minuta je hodně.13,03 %0,43 %  
Naučit personál komunikovat AJ alespoň na základní úrovni. Zlepšit ohlašování stanic ve vlacích (někdy to není vůbec slišet, nebo ten, kdo do toho mluví, huhňá a není mu rozumět).13,03 %0,43 %  
Ten Twitter je dobrý nápad. 13,03 %0,43 %  
např. nedávno vypadlo z IDOSu sledování polohy vlaků, což je velmi špatné. Namísto toho se tam zobrazují tabule z nádraží. Jenomže já chci vědět, kde vlak je, ne "superinfo", že má zpoždění 40 minut, kterou mi na tabuli napíšou 2 minuty před odjezdem vlak13,03 %0,43 %  
informování ve vlaku by se mělo přiblížit více ke standartu v letadlech13,03 %0,43 %  
ostatní odpovědi Letáky
nemam
pružněji reagovat a zlepšit informovanost při mimořádnostech
žádné
Pokud dochází během jízdy vlaku k jeho přečíslování ale souprava je ta samá, je matoucí hlášení o konečné stanici a výstupu cestujících.
viz moje přípomínka v bodě č.11
příklad: Praha hlavní nádraží - v odbavovací hale chybí informace kde je severní a jižní část nástupiště
Lepší spolupráce složek provozovatele dráhy a dopravce při mimořádných událostech
Informovat cestující o aktuálním zpoždění, aktuální rychlosti, proč jsme mimořádně zastavili, proč stojíme ve stanici tak neobvykle dlouho a dobíráme zpoždění.
U zaměstnanců doprovodu vlaků.
opět zavést hlášení o řazení vlaku, současná nesmyslná praxe je taková, že cestující se dozví o nějakém servisním voze, což např. u el. jednotek ani neví, co je, ale o řazení soupravy se dozví jen to, že si to má přečíst někde na vývěskách
Informace přímo ve vlaku
Vylepšit tištěný JŘ o doplněné spoje na tratích, kde vlaky jezdí, ale nejsou uvedeny a dále tratě očíslobvat a neuvádět písmenné zkratky jako např. "ML".
Zoufalé řešení mimořádných situací - při zásahu lidského činitele v případech, kdy cestující IS potřebují nejvíc
možná by stačilo využívat dosavadní možnosti, ale poctivě a u všech zaměstnanců ČD
-
Méně balastu při hlášení ve větších žst.Vše splývá v jedno.Kterou společností jedu,vím když nastupuji a nebo kupuji lístek.
Provázat komunikaci mezi dopravci a né jen si hrát každý na svém. Tím i zlepšit vzájemné propojení jejich informačních systémů, což by mělo pro cestujicí jistě přínos.
Hlavně včasná informace o zpoždění a ne 5 minut před příjezdem se objeví 60 minut, když už to všichni zaměstnanci museli vědět.
zlepšit přístup některých zamněstnanců vůči cestujícím
Možnost zasílání e-mailů (SMS) o vybraných spojeních - mj. něco na způsob toho, co lze získat s e-jízdenkou
detailněji informovat o důvodech zdržení, aby si člověk uměl představit co se děje, pokud je zpoždění z nějakého mimořádného důvodu (porucha vlaku apod.)
informace o zpoždění; informace o zpoždění v průběhu cesty vlakem - kolik bude zpoždění; informovanost mezi dopravci - navazující spoj bus - řidič by měl vědět zpoždění vlaku
2369,7 %9,83 % 

Graf

21. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12754,27 %54,27 %  
muž10745,73 %45,73 %  

Graf

22. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2612352,56 %52,56 %  
27-445724,36 %24,36 %  
45-593916,67 %16,67 %  
60 a více156,41 %6,41 %  

Graf

23. Z jakého kraje pocházíte

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha7632,48 %32,48 %  
Středočeský kraj7029,91 %29,91 %  
Královéhradecký kraj156,41 %6,41 %  
Pardubický kraj135,56 %5,56 %  
Ústecký kraj104,27 %4,27 %  
Jihočeský kraj93,85 %3,85 %  
Plzeňský kraj93,85 %3,85 %  
Jihomoravský kraj83,42 %3,42 %  
Moravskoslezský kraj62,56 %2,56 %  
Kraj Vysočina52,14 %2,14 %  
Olomoucký kraj52,14 %2,14 %  
Karlovarský kraj31,28 %1,28 %  
Zlínský kraj31,28 %1,28 %  
Liberecký kraj20,85 %0,85 %  

Graf

24. V jaké ekonomické situaci se nacházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student5724,36 %24,36 %  
pracující student4619,66 %19,66 %  
řadový zaměstnanec - státní sektor4619,66 %19,66 %  
řadový zaměstnanec - veřejný sektor3715,81 %15,81 %  
střední management208,55 %8,55 %  
důchodce104,27 %4,27 %  
osoba samostatně výdělečně činná52,14 %2,14 %  
bez práce52,14 %2,14 %  
vysoký management20,85 %0,85 %  
na mateřské dovolené10,43 %0,43 %  
brigáda10,43 %0,43 %  
MATEŘSKÁ DOVOLENÁ10,43 %0,43 %  
student + nárazové brigády10,43 %0,43 %  
řadový zaměstnanec - soukromý sektor10,43 %0,43 %  
senior10,43 %0,43 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Slyšel/-a jste o následujících akcích a poskytovaných službách?

  • odpověď Nostalgické vlaky:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Televizní portál ČD na otázku 3. Slyšel/-a jste o následujících akcích a poskytovaných službách?
  • odpověď Půjčovna kol ČD:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Půjčovna automobilů ČD na otázku 3. Slyšel/-a jste o následujících akcích a poskytovaných službách?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Televizní portál ČD na otázku 3. Slyšel/-a jste o následujících akcích a poskytovaných službách?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi denně na otázku 1. Jak často využíváte vlakové spoje?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi sms o zpoždění/sledování polohy vlaku na otázku 6. Jaké zdroje využíváte pro získávání informací o spojích?

4. Využil/-a jste některý z nich?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neznám ani jednu na otázku 3. Slyšel/-a jste o následujících akcích a poskytovaných službách?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi akustický informační systém (zvukové hlášení..)=5 na otázku 12. Jak jste celkově spokojeni s následujícími informačními systémy?

6. Jaké zdroje využíváte pro získávání informací o spojích?

  • odpověď elektronické informační tabule:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi staniční hlášení na otázku 6. Jaké zdroje využíváte pro získávání informací o spojích?

7. Jak jste spokojen/-a s možnostmi vedoucími k vyhledání spoje?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 16. Myslíte si, že je dosud aplikovaný informační systém postačující?

12. Jak jste celkově spokojeni s následujícími informačními systémy?

  • odpověď informační dopravní systém IDOS=1:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi mobilní aplikace=1 na otázku 12. Jak jste celkově spokojeni s následujícími informačními systémy?
  • odpověď vizuální informační systém (info panely, tabule...)=1:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi akustický informační systém (zvukové hlášení..)=1 na otázku 12. Jak jste celkově spokojeni s následujícími informačními systémy?

17. Myslíte si, že jsou audiovizuální informační systémy dostatečně přizpůsobeny pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace v prostoru?

  • odpověď ne:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi vůbec na otázku 8. Jak jste spokojen/-a s mírou podávaných informací během jízdy?

22. Věk

  • odpověď 15-26:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 24. V jaké ekonomické situaci se nacházíte?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi pracující student na otázku 24. V jaké ekonomické situaci se nacházíte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často využíváte vlakové spoje?

2. Jaký typ vlaku nejčastěji využíváte?

3. Slyšel/-a jste o následujících akcích a poskytovaných službách?

4. Využil/-a jste některý z nich?

6. Jaké zdroje využíváte pro získávání informací o spojích?

7. Jak jste spokojen/-a s možnostmi vedoucími k vyhledání spoje?

8. Jak jste spokojen/-a s mírou podávaných informací během jízdy?

10. Jak jste spokojen/-a s mírou podávaných informací o navazující dopravě v místě nástupu o příjezdu/odjezdu vlaku?

12. Jak jste celkově spokojeni s následujícími informačními systémy?

13. Přivítal/-a byste možnost nastavení pravidelného zasílání informací fornou sms o spoji, kterým jezdíte pravidelně?

14. Přívítal/-a byste možnost zobrazení informace o spoji přímo ve vlaku?

15. Přivítal/-a byste možnost získávání aktuálních informací např. o překážkách na trati nebo výlukách přes některou ze sociálních sítí (Facebook, Tweeter...)?

16. Myslíte si, že je dosud aplikovaný informační systém postačující?

17. Myslíte si, že jsou audiovizuální informační systémy dostatečně přizpůsobeny pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace v prostoru?

18. Myslíte si, že je důležité propojení informačních systémů ČD s informačními systémy jiných dopravců a MHD?

19. Které aspekty jsou pro Vás důležité při výběru způsobu dopravy?

21. Pohlaví:

22. Věk

23. Z jakého kraje pocházíte

24. V jaké ekonomické situaci se nacházíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často využíváte vlakové spoje?

2. Jaký typ vlaku nejčastěji využíváte?

3. Slyšel/-a jste o následujících akcích a poskytovaných službách?

4. Využil/-a jste některý z nich?

6. Jaké zdroje využíváte pro získávání informací o spojích?

7. Jak jste spokojen/-a s možnostmi vedoucími k vyhledání spoje?

8. Jak jste spokojen/-a s mírou podávaných informací během jízdy?

10. Jak jste spokojen/-a s mírou podávaných informací o navazující dopravě v místě nástupu o příjezdu/odjezdu vlaku?

12. Jak jste celkově spokojeni s následujícími informačními systémy?

13. Přivítal/-a byste možnost nastavení pravidelného zasílání informací fornou sms o spoji, kterým jezdíte pravidelně?

14. Přívítal/-a byste možnost zobrazení informace o spoji přímo ve vlaku?

15. Přivítal/-a byste možnost získávání aktuálních informací např. o překážkách na trati nebo výlukách přes některou ze sociálních sítí (Facebook, Tweeter...)?

16. Myslíte si, že je dosud aplikovaný informační systém postačující?

17. Myslíte si, že jsou audiovizuální informační systémy dostatečně přizpůsobeny pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace v prostoru?

18. Myslíte si, že je důležité propojení informačních systémů ČD s informačními systémy jiných dopravců a MHD?

19. Které aspekty jsou pro Vás důležité při výběru způsobu dopravy?

21. Pohlaví:

22. Věk

23. Z jakého kraje pocházíte

24. V jaké ekonomické situaci se nacházíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Raitrová, H.Spokojenost cestujících s informačními systémy a službami (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://spokojenost-cestujicich-s-in.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.