Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost internetových uživatelů s reklamou
Spokojenost internetových uživatelů s reklamou
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Tesař |
---|---|
Šetření: | 31. 03. 2015 - 14. 04. 2015 |
Počet respondentů: | 89 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 10.13 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 72,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:14 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosíme o vyplnění našeho krátkého dotazníku s tématikou spokojenosti internetových uživatelů s reklamou na webu. Tento průzkum nám poslouží k dokončení naší semestrální práce. Cílem této práce není jen zjištění spokojenosti, ale i požadavky uživatelů na ideální reklamu.
Odpovědi respondentů
1. Obtěžuje Vás internetová reklama?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 73 | 82,02 % | 82,02 % |
ne | 16 | 17,98 % | 17,98 % |
2. Ohodnoťte na stupnici od 1 – 7 (1 – velice obtěžuje; 7 absolutně vyhovuje) způsob dnešní reklamy na internetu.
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 23 | 25,84 % | 25,84 % |
3 | 18 | 20,22 % | 20,22 % |
2 | 14 | 15,73 % | 15,73 % |
5 | 13 | 14,61 % | 14,61 % |
4 | 7 | 7,87 % | 7,87 % |
7 | 7 | 7,87 % | 7,87 % |
6 | 7 | 7,87 % | 7,87 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.17 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 7 |
Variační rozpětí: | 6 |
Rozptyl: | 3.22 |
Směrodatná odchylka: | 1.79 |
Medián: | 3 |
Modus: | 1 |
3. Používáte programy a doplňky v prohlížeči na blokování internetových reklam? (AdBlock)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 48 | 53,93 % | 53,93 % |
ne | 41 | 46,07 % | 46,07 % |
4. Jak často otevíráte odkazy skrz internetové reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zřídka | 41 | 46,07 % | 46,07 % |
Vůbec | 23 | 25,84 % | 25,84 % |
Občas | 21 | 23,6 % | 23,6 % |
Velmi často | 3 | 3,37 % | 3,37 % |
Často | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
5. Dokáže Vás oslovit určitá internetová reklama a přesvědčit ke koupi daného produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zřídka | 42 | 47,19 % | 47,19 % |
Vůbec | 42 | 47,19 % | 47,19 % |
Občas | 5 | 5,62 % | 5,62 % |
6. Pokud jste odpověděli kladně na předchozí otázku, která reklama to byla naposledy?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Boty VANS
Figaro
Mobil
nepamatuji se
nepamatuji se, asi na nějako webovou hru
Nesnáším ty přihlouplé reklamy, kdekoli, hlavně v televizi !
nevzpomínám si
nevzpomínám si
parfums
reklama na boty
reklama na gymsack
Sleva na Diablo III
7. Vadí vám, že prohlížeč monitoruje navštívené stránky, aby vám mohl nabídnout reklamy, které by vás mohly zajímat?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 62 | 69,66 % | 69,66 % |
ne | 27 | 30,34 % | 30,34 % |
8. Jak by se podle vás reklamy měly změnit?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
*
aby mi nevyskakovali při čtení článku
být neagresivní a hlavně NEblikající a NEpohyblivé!!!! Rve to oči, stránky zavírám i když jsem tam hledala něco možná důležitého
Být pouze jako příloha ke stránce, nikoliv téměř hlavní obsah stránky.
Hlavnou nevýhodou je reálny kontakt so zákazníkom, ktorý pri reklame na internete samozrejme chýba. Preto je potrebné aktívne budovať vzťahy so zákazníkmi aj v on-line prostredí.
Ideálně se násilně nevnucovat. Tzn. nezabírat celé pozadí a ohraničení stránky, vadí mi rozbalovací a vyskakovací reklama, nejhorší je zvukem opatřená.. Když si někde poklidně visí banner, je mi to naprosto jedno. Pokud překáží a vnucuje se, tak už mě to otravuje.
Je mi jedno, že jsou v podstatě na internetu reklamy, ale hlavně mi vadí ty reklamy na youtube....takže odstranit z tohoto kanálu
každopádně by měl být v tom nejednodušším formátu aby stránky načítaly rychle. Sice používám AdBlock ale na některých stránkách ho musím vypínat, jinak nefungují například videa. Co mi nejvíc vadí, jsou pop-up okna a stránky, na které kdybych klikal a vyhrával, co tam píšou, tak mám minimálně 20 iPhonů, 10 televizí a 3 zájezdy na Kanáry ;-)
kdyz uz prohlizec monitoruje tak by mohl mit lepsi algorytmus na vyber
mali by zmiznut
mě je to jedno mám adblok
Měla by být zakázaná reklama překrývající na webu celé stránky, v televizi by se měla regulovat hlasitost reklamy, je na to zákon, ale obchází se umístěním reklamy do klidné části pořadu. Velké bilboardy u silnic bych zrušil úplně.
měli by být důvěryhodné
Mělo by jich být méně a měli by být profesionálně vytvořené...
Mělo by jich být méně, neměly by rušit obsah stránky, na které jsou.
měly by být méně rušivé
Měly by být menší a rozhodně by neměly zasahovat do textu či jej překrývat
Měly by se omezit.
měly by se zobrazovat jen těm, co je vidět chtějí
Méně otravná forma.
Méně otravných video reklam přes celou stránku
Méně, poutavější
momentálně mě nic nenapadá
Možnost volby zda reklamu chci, nebo ne.
Na reklamách není co měnit od toho jsou , můžeme je pouze přijmout nebo ignorovat.
nabídka reklam podle hledaných stránek - např. sport=pouze reklamy týkající sportu apod.
Nebýt rušivé
nebýt tak otravné - vyskakovací okna zakrývající obsah kvůli kterému jsem přišel na stránku, pohyblivé a blikající vedle textu co mě zajímá
nebýt tolik agresivní
nebýt vůbec
Některé stránky by nemusely využívat reklamy k získávání registrovaných uživatelů, protože pro vstup na některé weby nebo k produktům je možný pouze s nutnou registrací
Některé zejména po grafické úpravě a rozložení na stránce.
nemela by omezovat svobodu uzivatele
neměli by mít nikdy nevyžádaný zvuk (např. když přejedete myší přes reklamu), neměli by se automaticky zvětšovat přes internetovou stránku a před videem by neměly být nepřiměřeně dlouhé (2 minuty videa a 10 minut reklamy opravdu obtěžuje)
Nemělo by jich byt takové mnozstvi
Neměly by být agresivní - podkreslené zvukem, či otravné
Nemely by byt klamave
Neměly by být tak "vlezlé", ale pak už by to nebyly reklamy.
neměly by být tak dotěrné
Neměly by být vůbec, nebo absolutně nenápadné.
neměly by vyskakovat v oknech a rušit. Neměly by mít zvuk.
Neměly by zabírat stránku
nemuseli by pokaždé vyskakovat na každé stránce, člověk ji chce vypnout a místo toho na ni klikne. Pak na ytb neustále hrají spíše reklamy nežli písničky ... nemám tyto reklamy ráda, ty co jsou na boku jsou v pořádku, ale tyto mi vadí
Nemusí se měnit :)
není to možné,ale kdyby reklamy měli svoji web.stránku a kdo se o ně zajímá,tak by si je vyhledal
nenucené, minimální objevování
Nesmí se mi cpát do cesty, vyskakovat při prohlížení apod., ať je někde bokem v klidu malé okénko “Reklama“ a kdo chce, ať se tam podívá, to šílené neustálé vnucování většinou stupidních reklam působí jen opačně - stačí pripomenout “Alza“, zelený skřet, a mnoho dalších hlavně v televizi, děs !!
netuším
Nevim
Nevím
nevím
Nevím
Nevím jak jsou na tom reklamy teď. Nainstalovala jsem addblock v době, kdy začaly být populární automaticky spuštěné ozvučené bannery a já marně musela hledat ze které záložky a kde na ní se nachází ta otravná reklama. Jinak mi nevadí nijak, ale tato zkušenost mi je absolutně znechutila.
Nevyskakovat na ukor toho, co delam. Napriklad ve videich.
Nevyskakovat v popředí při načtení určité stránky Automaticky se nepřehrávat při načtení stránky
nijak
nijak, ignoruji je
odstranit :)
Odstranit vyskakovací reklamy, které se musí ručně zavřít, odstranit reklamy s videem, odstranit reklamy, které se posunují po stránce dolů a nahoru. Reklamy by měly být jasně označené, měly by být viditelné, ale ne na úkor ostatního obsahu.
Podle potřeb uživatele
Pokud možno by mohly přestat existovat, to by bylo ideální. A ještě by nemusely být tak strašně sexistický, tj. že by nemusely používat v tak hrozným měřítku polosvlečený ženy kvůli získání pozornosti.
Používám AdBlock a AdBlock Plus a s reklamami se prakticky nesetkám.
Reklamy by měly méně omezovat obsah stránek.
reklamy na internetu na mobilu se velmi těžko zbavíte.
Reklamy po stranách a jiné bannery ještě zkousnu, ale různé pup-undery, přesměrování, reklamy překrývající celou stránku s nutností vykřížkování a reklamy před a za videi nesnášim.
S možností odstranění okamžitě a ne až po uplynutí časového limitu.
stačí přestat vyhazovat kapitál za nesmysl! Na slevu každý slyší lépe než na debilní reklamy.
tak to netuším.
Toš, to je velmi záludná otázka
u určitého zboží vždy k tomu odpovídající reklamy týkající se stejného nebo obdobného zboží
Uplne zrusit
více přístupné pro vlastní volbu uživatele
Vyhovují mi takové, jaké jsou.
Z minimalizovat reklama na internetových stránkách tzv. bannery
Zakázat to vnucování, zavést nějakou zvláštní kolonku nebo tlačítko s reklamou a kdo chce a koho to baví ať se podívá. Stejně to neustálé vnucování a obtěžování působí spíš opačně jako odstrašující příklad, jakému výrobku nebo službě se na hony vyhnout (viz Alza příšera, reklamy na léky, Pampers a mnoho dalších podobných).
zákonný zákaz
Zalozit stranku kde budu len reklamy
zkratit je
Zmizet
zmizet
zmizet
Zmizet.
zrusit
zrušit
zrušit
zrušit uplně
9. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 46 | 51,69 % | 51,69 % |
Muž | 43 | 48,31 % | 48,31 % |
10. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-25 | 50 | 56,18 % | 56,18 % |
15-20 | 17 | 19,1 % | 19,1 % |
41-60 | 14 | 15,73 % | 15,73 % |
26-40 | 7 | 7,87 % | 7,87 % |
61-99 | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
11. Nejvyšší ukončené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské s maturitou | 55 | 61,8 % | 61,8 % |
vysokoškolské | 19 | 21,35 % | 21,35 % |
základní | 9 | 10,11 % | 10,11 % |
středoškolské bez maturity | 6 | 6,74 % | 6,74 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.