Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost internetových uživatelů s reklamou

Spokojenost internetových uživatelů s reklamou

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Tesař
Šetření:31. 03. 2015 - 14. 04. 2015
Počet respondentů:89
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
prosíme o vyplnění našeho krátkého dotazníku s tématikou spokojenosti internetových uživatelů s reklamou na webu. Tento průzkum nám poslouží k dokončení naší semestrální práce. Cílem této práce není jen zjištění spokojenosti, ale i požadavky uživatelů na ideální reklamu. 
 

Odpovědi respondentů

1. Obtěžuje Vás internetová reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7382,02 %82,02 %  
ne1617,98 %17,98 %  

Graf

2. Ohodnoťte na stupnici od 1 – 7 (1 – velice obtěžuje; 7 absolutně vyhovuje) způsob dnešní reklamy na internetu.

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
12325,84 %25,84 %  
31820,22 %20,22 %  
21415,73 %15,73 %  
51314,61 %14,61 %  
477,87 %7,87 %  
777,87 %7,87 %  
677,87 %7,87 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.17
Minimum:1
Maximum:7
Variační rozpětí:6
Rozptyl:3.22
Směrodatná odchylka:1.79
Medián:3
Modus:1

Graf

3. Používáte programy a doplňky v prohlížeči na blokování internetových reklam? (AdBlock)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4853,93 %53,93 %  
ne4146,07 %46,07 %  

Graf

4. Jak často otevíráte odkazy skrz internetové reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zřídka4146,07 %46,07 %  
Vůbec2325,84 %25,84 %  
Občas2123,6 %23,6 %  
Velmi často33,37 %3,37 %  
Často11,12 %1,12 %  

Graf

5. Dokáže Vás oslovit určitá internetová reklama a přesvědčit ke koupi daného produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zřídka4247,19 %47,19 %  
Vůbec4247,19 %47,19 %  
Občas55,62 %5,62 %  

Graf

6. Pokud jste odpověděli kladně na předchozí otázku, která reklama to byla naposledy?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Boty VANS

Figaro

Mobil

nepamatuji se

nepamatuji se, asi na nějako webovou hru

Nesnáším ty přihlouplé reklamy, kdekoli, hlavně v televizi !

nevzpomínám si

nevzpomínám si

parfums

reklama na boty

reklama na gymsack

Sleva na Diablo III

7. Vadí vám, že prohlížeč monitoruje navštívené stránky, aby vám mohl nabídnout reklamy, které by vás mohly zajímat?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6269,66 %69,66 %  
ne2730,34 %30,34 %  

Graf

8. Jak by se podle vás reklamy měly změnit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

*

aby mi nevyskakovali při čtení článku

být neagresivní a hlavně NEblikající a NEpohyblivé!!!! Rve to oči, stránky zavírám i když jsem tam hledala něco možná důležitého

Být pouze jako příloha ke stránce, nikoliv téměř hlavní obsah stránky.

Hlavnou nevýhodou je reálny kontakt so zákazníkom, ktorý pri reklame na internete samozrejme chýba. Preto je potrebné aktívne budovať vzťahy so zákazníkmi aj v on-line prostredí.

Ideálně se násilně nevnucovat. Tzn. nezabírat celé pozadí a ohraničení stránky, vadí mi rozbalovací a vyskakovací reklama, nejhorší je zvukem opatřená.. Když si někde poklidně visí banner, je mi to naprosto jedno. Pokud překáží a vnucuje se, tak už mě to otravuje.

Je mi jedno, že jsou v podstatě na internetu reklamy, ale hlavně mi vadí ty reklamy na youtube....takže odstranit z tohoto kanálu

každopádně by měl být v tom nejednodušším formátu aby stránky načítaly rychle. Sice používám AdBlock ale na některých stránkách ho musím vypínat, jinak nefungují například videa. Co mi nejvíc vadí, jsou pop-up okna a stránky, na které kdybych klikal a vyhrával, co tam píšou, tak mám minimálně 20 iPhonů, 10 televizí a 3 zájezdy na Kanáry ;-)

kdyz uz prohlizec monitoruje tak by mohl mit lepsi algorytmus na vyber

mali by zmiznut

mě je to jedno mám adblok

Měla by být zakázaná reklama překrývající na webu celé stránky, v televizi by se měla regulovat hlasitost reklamy, je na to zákon, ale obchází se umístěním reklamy do klidné části pořadu. Velké bilboardy u silnic bych zrušil úplně.

měli by být důvěryhodné

Mělo by jich být méně a měli by být profesionálně vytvořené...

Mělo by jich být méně, neměly by rušit obsah stránky, na které jsou.

měly by být méně rušivé

Měly by být menší a rozhodně by neměly zasahovat do textu či jej překrývat

Měly by se omezit.

měly by se zobrazovat jen těm, co je vidět chtějí

Méně otravná forma.

Méně otravných video reklam přes celou stránku

Méně, poutavější

momentálně mě nic nenapadá

Možnost volby zda reklamu chci, nebo ne.

Na reklamách není co měnit od toho jsou , můžeme je pouze přijmout nebo ignorovat.

nabídka reklam podle hledaných stránek - např. sport=pouze reklamy týkající sportu apod.

Nebýt rušivé

nebýt tak otravné - vyskakovací okna zakrývající obsah kvůli kterému jsem přišel na stránku, pohyblivé a blikající vedle textu co mě zajímá

nebýt tolik agresivní

nebýt vůbec

Některé stránky by nemusely využívat reklamy k získávání registrovaných uživatelů, protože pro vstup na některé weby nebo k produktům je možný pouze s nutnou registrací

Některé zejména po grafické úpravě a rozložení na stránce.

nemela by omezovat svobodu uzivatele

neměli by mít nikdy nevyžádaný zvuk (např. když přejedete myší přes reklamu), neměli by se automaticky zvětšovat přes internetovou stránku a před videem by neměly být nepřiměřeně dlouhé (2 minuty videa a 10 minut reklamy opravdu obtěžuje)

Nemělo by jich byt takové mnozstvi

Neměly by být agresivní - podkreslené zvukem, či otravné

Nemely by byt klamave

Neměly by být tak "vlezlé", ale pak už by to nebyly reklamy.

neměly by být tak dotěrné

Neměly by být vůbec, nebo absolutně nenápadné.

neměly by vyskakovat v oknech a rušit. Neměly by mít zvuk.

Neměly by zabírat stránku

nemuseli by pokaždé vyskakovat na každé stránce, člověk ji chce vypnout a místo toho na ni klikne. Pak na ytb neustále hrají spíše reklamy nežli písničky ... nemám tyto reklamy ráda, ty co jsou na boku jsou v pořádku, ale tyto mi vadí

Nemusí se měnit :)

není to možné,ale kdyby reklamy měli svoji web.stránku a kdo se o ně zajímá,tak by si je vyhledal

nenucené, minimální objevování

Nesmí se mi cpát do cesty, vyskakovat při prohlížení apod., ať je někde bokem v klidu malé okénko “Reklama“ a kdo chce, ať se tam podívá, to šílené neustálé vnucování většinou stupidních reklam působí jen opačně - stačí pripomenout “Alza“, zelený skřet, a mnoho dalších hlavně v televizi, děs !!

netuším

Nevim

Nevím

nevím

Nevím

Nevím jak jsou na tom reklamy teď. Nainstalovala jsem addblock v době, kdy začaly být populární automaticky spuštěné ozvučené bannery a já marně musela hledat ze které záložky a kde na ní se nachází ta otravná reklama. Jinak mi nevadí nijak, ale tato zkušenost mi je absolutně znechutila.

Nevyskakovat na ukor toho, co delam. Napriklad ve videich.

Nevyskakovat v popředí při načtení určité stránky Automaticky se nepřehrávat při načtení stránky

nijak

nijak, ignoruji je

odstranit :)

Odstranit vyskakovací reklamy, které se musí ručně zavřít, odstranit reklamy s videem, odstranit reklamy, které se posunují po stránce dolů a nahoru. Reklamy by měly být jasně označené, měly by být viditelné, ale ne na úkor ostatního obsahu.

Podle potřeb uživatele

Pokud možno by mohly přestat existovat, to by bylo ideální. A ještě by nemusely být tak strašně sexistický, tj. že by nemusely používat v tak hrozným měřítku polosvlečený ženy kvůli získání pozornosti.

Používám AdBlock a AdBlock Plus a s reklamami se prakticky nesetkám.

Reklamy by měly méně omezovat obsah stránek.

reklamy na internetu na mobilu se velmi těžko zbavíte.

Reklamy po stranách a jiné bannery ještě zkousnu, ale různé pup-undery, přesměrování, reklamy překrývající celou stránku s nutností vykřížkování a reklamy před a za videi nesnášim.

S možností odstranění okamžitě a ne až po uplynutí časového limitu.

stačí přestat vyhazovat kapitál za nesmysl! Na slevu každý slyší lépe než na debilní reklamy.

tak to netuším.

Toš, to je velmi záludná otázka

u určitého zboží vždy k tomu odpovídající reklamy týkající se stejného nebo obdobného zboží

Uplne zrusit

více přístupné pro vlastní volbu uživatele

Vyhovují mi takové, jaké jsou.

Z minimalizovat reklama na internetových stránkách tzv. bannery

Zakázat to vnucování, zavést nějakou zvláštní kolonku nebo tlačítko s reklamou a kdo chce a koho to baví ať se podívá. Stejně to neustálé vnucování a obtěžování působí spíš opačně jako odstrašující příklad, jakému výrobku nebo službě se na hony vyhnout (viz Alza příšera, reklamy na léky, Pampers a mnoho dalších podobných).

zákonný zákaz

Zalozit stranku kde budu len reklamy

zkratit je

Zmizet

zmizet

zmizet

Zmizet.

zrusit

zrušit

zrušit

zrušit uplně

9. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4651,69 %51,69 %  
Muž4348,31 %48,31 %  

Graf

10. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-255056,18 %56,18 %  
15-201719,1 %19,1 %  
41-601415,73 %15,73 %  
26-4077,87 %7,87 %  
61-9911,12 %1,12 %  

Graf

11. Nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou5561,8 %61,8 %  
vysokoškolské1921,35 %21,35 %  
základní910,11 %10,11 %  
středoškolské bez maturity66,74 %6,74 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Obtěžuje Vás internetová reklama?

2. Ohodnoťte na stupnici od 1 – 7 (1 – velice obtěžuje; 7 absolutně vyhovuje) způsob dnešní reklamy na internetu.

3. Používáte programy a doplňky v prohlížeči na blokování internetových reklam? (AdBlock)

4. Jak často otevíráte odkazy skrz internetové reklamy?

5. Dokáže Vás oslovit určitá internetová reklama a přesvědčit ke koupi daného produktu?

7. Vadí vám, že prohlížeč monitoruje navštívené stránky, aby vám mohl nabídnout reklamy, které by vás mohly zajímat?

9. Vaše pohlaví?

10. Váš věk?

11. Nejvyšší ukončené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Obtěžuje Vás internetová reklama?

2. Ohodnoťte na stupnici od 1 – 7 (1 – velice obtěžuje; 7 absolutně vyhovuje) způsob dnešní reklamy na internetu.

3. Používáte programy a doplňky v prohlížeči na blokování internetových reklam? (AdBlock)

4. Jak často otevíráte odkazy skrz internetové reklamy?

5. Dokáže Vás oslovit určitá internetová reklama a přesvědčit ke koupi daného produktu?

7. Vadí vám, že prohlížeč monitoruje navštívené stránky, aby vám mohl nabídnout reklamy, které by vás mohly zajímat?

9. Vaše pohlaví?

10. Váš věk?

11. Nejvyšší ukončené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tesař, J.Spokojenost internetových uživatelů s reklamou (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://spokojenost-internetovych-uz.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.