Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost při koupi nového automobilu

Spokojenost při koupi nového automobilu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Murín
Šetření:07. 11. 2015 - 21. 11. 2015
Počet respondentů:112
Počet otázek (max/průměr):22 / 15.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:64,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

krátký dotaník týkající se analýzy spokojenosti při koupi nového osobního automobilu u jakékoliv značky na trhu. Dotazník je určen pro respondenty, kteří již zakoupily někdy v minulosti nový osobní automobil.

Děkuji za vyplnění

Martin Murín

Odpovědi respondentů

1. Odkud jste se dozvěděl/a o modelu, který jste si zakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet3934,82 %34,82 %  
Přímá návštěva showroomu2421,43 %21,43 %  
Přátelé1816,07 %16,07 %  
Leták, billboard, výstavy, apod.1311,61 %11,61 %  
Televize1210,71 %10,71 %  
internet & showroom10,89 %0,89 %  
táta10,89 %0,89 %  
dlouholeté sledování, know-how10,89 %0,89 %  
Už ani nevím, prostě se léta vyráběl. 10,89 %0,89 %  
časopis10,89 %0,89 %  
Autosalon 10,89 %0,89 %  

Graf

2. Nové osobní vozidlo, které jste si zakoupil/a, je Vaše první?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6356,25 %56,25 %  
Ano4943,75 %43,75 %  

Graf

3. Po jaké době jste se rozhodl/a pro koupi nové vozu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 - 5 let1726,98 %15,18 %  
1 - 3 roky1625,4 %14,29 %  
5 - 8 let1117,46 %9,82 %  
0 - 1 rok1015,87 %8,93 %  
8 a více let914,29 %8,04 %  

Graf

4. Podle čeho jste se nejvíce rozhodoval/a, při koupi nového vozidla? 1 - nejvíce prioritní, 5 - nejméně prioritní

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kvalita provedení2.0981.392
Cena2.2231.548
Design2.4641.302
Bezpečnost2.3211.665
Loajalita ke značce3.2862.061

Graf

5. Jaká byla dodací doba vozidla, které jste si zakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
skladové vozidlo (0 dní)4439,29 %39,29 %  
2 měsíce2522,32 %22,32 %  
1 měsíc2118,75 %18,75 %  
3-4 měsíce1614,29 %14,29 %  
více než 4 měsíce65,36 %5,36 %  

Graf

6. Bylo Vám dodáno vozidlo v termínu, který Vám byl přislíben?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10492,86 %92,86 %  
Ne87,14 %7,14 %  

Graf

7. Jaká byla doba zpoždění oproti slíbenému datu dodání? (ve dnech)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
60225 %1,79 %  
30112,5 %0,89 %  
7112,5 %0,89 %  
40112,5 %0,89 %  
cca 90112,5 %0,89 %  
3112,5 %0,89 %  
14 dnů112,5 %0,89 %  

Graf

8. Byl/a jste někdy nespokojen/a při koupi nového vozu? Pokud ano, z jakého důvodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10492,86 %92,86 %  
drobná změna konfigurace: např. chybělo LED podsvícení RZ a bezmomentové panty od dveří (panty mají držet pevně při jakékoliv poloze otevření)10,89 %0,89 %  
Přístup manažera prodeje, u vozidla za 700 tisic bych očekaval větší zájem o zákazníka a servis.10,89 %0,89 %  
na autě byl potřeba zásah - 3 hodiny jsem čekal10,89 %0,89 %  
neúpná výbava10,89 %0,89 %  
poškozené zrcátko10,89 %0,89 %  
zatajené některé podmmínky slevy10,89 %0,89 %  
neupřímné jednání, pocit, že zdržujete10,89 %0,89 %  
Nikde mi ho nechtěli dát zadarmo10,89 %0,89 %  

Graf

9. Byla Vám nabídnuta zkušební jízda před tím, než jste se rozhodl/a zakoupit nový vůz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10089,29 %89,29 %  
Ne1210,71 %10,71 %  

Graf

10. Využil/a jste někdy možnosti dotazu přes internetové stránky automobilové značky? (zkušební jízda, info, brožura, apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7163,39 %63,39 %  
Ano4136,61 %36,61 %  

Graf

11. V jakém časovém horizontu Vám odpověděli na internetový dotaz?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 6 hodin1230,77 %10,71 %  
Do 12 hodin1230,77 %10,71 %  
Do 1 hodiny717,95 %6,25 %  
Déle než 12 hodin615,38 %5,36 %  
Neodpověděli vůbec25,13 %1,79 %  

Graf

12. Vozidlo jsem zakoupil/a:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hotovostně5650 %50 %  
Přes financování5246,43 %46,43 %  
1/2 hotově + 1/2 úvěr10,89 %0,89 %  
částečná akontace 30% + úvěr na 5 let - po dobu odepisování10,89 %0,89 %  
operativní leasing10,89 %0,89 %  
Napůl10,89 %0,89 %  

Graf

13. Byla Vám poskytnuta sleva z katalogové ceny vozidla?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7365,18 %65,18 %  
Ne3934,82 %34,82 %  

Graf

14. Celková spokojenost s nákupem nového vozu v showroomu? 10 - nejlepší, 1 - nejhorší

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
82724,77 %24,11 %  
102522,94 %22,32 %  
91715,6 %15,18 %  
798,26 %8,04 %  
276,42 %6,25 %  
365,5 %5,36 %  
165,5 %5,36 %  
654,59 %4,46 %  
554,59 %4,46 %  
421,83 %1,79 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:7.35
Minimum:1
Maximum:10
Variační rozpětí:9
Rozptyl:6.25
Směrodatná odchylka:2.5
Medián:8
Modus:8

Graf

15. Váš celkový čistý měsíční příjem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [méně než 15000 Kčotázka č. 16, 15000 - 20000 Kčotázka č. 17, 20000 - 30000 Kčotázka č. 18, více než 30000 Kčotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20000 - 30000 Kč4035,71 %35,71 %  
více než 30000 Kč3531,25 %31,25 %  
15000 - 20000 Kč2522,32 %22,32 %  
méně než 15000 Kč1210,71 %10,71 %  

Graf

16. Značka zakoupeného vozidla:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Škoda541,67 %4,46 %  
Renault216,67 %1,79 %  
Ford216,67 %1,79 %  
Toyota.18,33 %0,89 %  
Toyota18,33 %0,89 %  
Škoda Octavia18,33 %0,89 %  

Graf

17. Značka zakoupeného vozidla:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Škoda520 %4,46 %  
Renault416 %3,57 %  
Citroen28 %1,79 %  
Dacia28 %1,79 %  
Lada14 %0,89 %  
fiat14 %0,89 %  
Ford14 %0,89 %  
Kia Picanto14 %0,89 %  
Honda14 %0,89 %  
Ford mondeo14 %0,89 %  
ostatní odpovědi Škoda Octavia
Skoda octavia
Volvo
hyundai
Fabia
Kia
624 %5,36 % 

Graf

18. Značka zakoupeného vozidla:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŠKODA1230 %10,71 %  
Renault410 %3,57 %  
VW37,5 %2,68 %  
Volkswagen25 %1,79 %  
Toyota25 %1,79 %  
BMW25 %1,79 %  
.12,5 %0,89 %  
Dacia12,5 %0,89 %  
Peugeot12,5 %0,89 %  
Kia12,5 %0,89 %  
ostatní odpovědi Fiat
WV
Suzuki
Opel Astra
Škoda Citigo
Škoda Roomster
Ford Focus
ŠKODA Fabia kombi
Citroen, Škoda
Hundayi
Ford B-Max
1127,5 %9,82 % 

Graf

19. Značka zakoupeného vozidla:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
BMW720 %6,25 %  
Škoda514,29 %4,46 %  
Hyundai411,43 %3,57 %  
Audi25,71 %1,79 %  
Peugeot25,71 %1,79 %  
KIA ceed12,86 %0,89 %  
Mini12,86 %0,89 %  
Jeep Grand Cherokee Summit 3.0 CDI12,86 %0,89 %  
VW12,86 %0,89 %  
KIA12,86 %0,89 %  
ostatní odpovědi Citroen
Mercedes Benz
Nisan
ŠKODA superb
Škoda Superb III
Honda Civic
Honda Logo
wolswagen
ford
Toyota Verso
1028,57 %8,93 % 

Graf

20. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Mužotázka č. 21, Ženaotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž6860,71 %60,71 %  
Žena4439,29 %39,29 %  

Graf

21. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-403145,59 %27,68 %  
40-552130,88 %18,75 %  
18-251319,12 %11,61 %  
55 a více34,41 %2,68 %  

Graf

22. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-401738,64 %15,18 %  
18-251431,82 %12,5 %  
40-551022,73 %8,93 %  
55 a více36,82 %2,68 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Nové osobní vozidlo, které jste si zakoupil/a, je Vaše první?

  • odpověď Ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 - 1 rok na otázku 3. Po jaké době jste se rozhodl/a pro koupi nové vozu?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 - 3 roky na otázku 3. Po jaké době jste se rozhodl/a pro koupi nové vozu?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 - 5 let na otázku 3. Po jaké době jste se rozhodl/a pro koupi nové vozu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 5 - 8 let na otázku 3. Po jaké době jste se rozhodl/a pro koupi nové vozu?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 40-55 na otázku 22. Věk

10. Využil/a jste někdy možnosti dotazu přes internetové stránky automobilové značky? (zkušební jízda, info, brožura, apod.)

  • odpověď Ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 12 hodin na otázku 11. V jakém časovém horizontu Vám odpověděli na internetový dotaz?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 6 hodin na otázku 11. V jakém časovém horizontu Vám odpověděli na internetový dotaz?

15. Váš celkový čistý měsíční příjem

  • odpověď 20000 - 30000 Kč:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ŠKODA na otázku 18. Značka zakoupeného vozidla:

20. Pohlaví

  • odpověď Muž:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18-25 na otázku 21. Věk
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 25-40 na otázku 21. Věk
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 40-55 na otázku 21. Věk
  • odpověď Žena:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18-25 na otázku 22. Věk
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 25-40 na otázku 22. Věk
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 40-55 na otázku 22. Věk

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Odkud jste se dozvěděl/a o modelu, který jste si zakoupil/a?

2. Nové osobní vozidlo, které jste si zakoupil/a, je Vaše první?

3. Po jaké době jste se rozhodl/a pro koupi nové vozu?

4. Podle čeho jste se nejvíce rozhodoval/a, při koupi nového vozidla? 1 - nejvíce prioritní, 5 - nejméně prioritní

5. Jaká byla dodací doba vozidla, které jste si zakoupil/a?

6. Bylo Vám dodáno vozidlo v termínu, který Vám byl přislíben?

8. Byl/a jste někdy nespokojen/a při koupi nového vozu? Pokud ano, z jakého důvodu?

9. Byla Vám nabídnuta zkušební jízda před tím, než jste se rozhodl/a zakoupit nový vůz?

10. Využil/a jste někdy možnosti dotazu přes internetové stránky automobilové značky? (zkušební jízda, info, brožura, apod.)

11. V jakém časovém horizontu Vám odpověděli na internetový dotaz?

12. Vozidlo jsem zakoupil/a:

13. Byla Vám poskytnuta sleva z katalogové ceny vozidla?

14. Celková spokojenost s nákupem nového vozu v showroomu? 10 - nejlepší, 1 - nejhorší

15. Váš celkový čistý měsíční příjem

18. Značka zakoupeného vozidla:

20. Pohlaví

21. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Odkud jste se dozvěděl/a o modelu, který jste si zakoupil/a?

2. Nové osobní vozidlo, které jste si zakoupil/a, je Vaše první?

3. Po jaké době jste se rozhodl/a pro koupi nové vozu?

4. Podle čeho jste se nejvíce rozhodoval/a, při koupi nového vozidla? 1 - nejvíce prioritní, 5 - nejméně prioritní

5. Jaká byla dodací doba vozidla, které jste si zakoupil/a?

6. Bylo Vám dodáno vozidlo v termínu, který Vám byl přislíben?

8. Byl/a jste někdy nespokojen/a při koupi nového vozu? Pokud ano, z jakého důvodu?

9. Byla Vám nabídnuta zkušební jízda před tím, než jste se rozhodl/a zakoupit nový vůz?

10. Využil/a jste někdy možnosti dotazu přes internetové stránky automobilové značky? (zkušební jízda, info, brožura, apod.)

11. V jakém časovém horizontu Vám odpověděli na internetový dotaz?

12. Vozidlo jsem zakoupil/a:

13. Byla Vám poskytnuta sleva z katalogové ceny vozidla?

14. Celková spokojenost s nákupem nového vozu v showroomu? 10 - nejlepší, 1 - nejhorší

15. Váš celkový čistý měsíční příjem

18. Značka zakoupeného vozidla:

20. Pohlaví

21. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Murín, M.Spokojenost při koupi nového automobilu (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://spokojenost-koupe-noveho-aut.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.