Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost s MHD v Praze
Spokojenost s MHD v Praze
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Monika Berková |
---|---|
Šetření: | 25. 10. 2013 - 03. 11. 2013 |
Počet respondentů: | 746 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 11.92 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 84,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:56 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondeti,
děkujeme Vám za ochotu vyplnit následující dotazník. Tento dotazník poslouží jako jeden z velmi důležitých podkladů studentům UK, kteří se momentálně zabývají spokojeností cestujících Městské hromadné dopravy v Praze po změnách, které proběhly v rámci revoluce v září 2012 a následně v červenci 2013.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 434 | 58,49 % | 58,18 % |
muž | 307 | 41,37 % | 41,15 % |
uomo | 1 | 0,13 % | 0,13 % |
2. Kolik je Vám let?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 až 59 | 624 | 84,44 % | 83,65 % |
do 19 let | 83 | 11,23 % | 11,13 % |
60 až 100 | 31 | 4,19 % | 4,16 % |
20-59 | 1 | 0,14 % | 0,13 % |
3. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student/ka | 342 | 45,84 % | 45,84 % |
zaměstnanec | 299 | 40,08 % | 40,08 % |
živnostník | 43 | 5,76 % | 5,76 % |
důchodce/důchodkyně | 24 | 3,22 % | 3,22 % |
nezaměstnaná/ý | 24 | 3,22 % | 3,22 % |
na mateřské dovolené | 13 | 1,74 % | 1,74 % |
dipendente | 1 | 0,13 % | 0,13 % |
4. Víte, co byla tzv. Revoluce v MHD, která proběhla v září 2012?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 395 | 52,95 % | 52,95 % |
Ne | 350 | 46,92 % | 46,92 % |
No | 1 | 0,13 % | 0,13 % |
5. Říká Vám teď něco tato revoluce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 222 | 63,43 % | 29,76 % |
Ne | 128 | 36,57 % | 17,16 % |
6. Cestujete Městskou hromadnou dopravou v Praze?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 582 | 94,33 % | 78,02 % |
Ne | 35 | 5,67 % | 4,69 % |
7. Využíval/a jste MHD v Praze před revolucí 2012?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 22 | 62,86 % | 2,95 % |
Ne | 13 | 37,14 % | 1,74 % |
8. Jestliže nyní nevyužíváte MHD, jak cestujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
autem | 14 | 63,64 % | 1,88 % |
pěšky | 3 | 13,64 % | 0,4 % |
na kole | 3 | 13,64 % | 0,4 % |
jinak | 2 | 9,09 % | 0,27 % |
9. Byly změny v MHD hlavním důvodem, proč jste MHD přestal/a využívat?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 18 | 81,82 % | 2,41 % |
ne | 4 | 18,18 % | 0,54 % |
10. Pokud by se situace zlepšila, uvažoval/a byste o návrat k cestování MHD?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 11 | 50 % | 1,47 % |
nevím | 6 | 27,27 % | 0,8 % |
ne | 5 | 22,73 % | 0,67 % |
11. Jak často využíváte MHD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
každý den | 315 | 54,12 % | 42,23 % |
téměř každý den | 180 | 30,93 % | 24,13 % |
asi jednou týdně | 35 | 6,01 % | 4,69 % |
méně často | 21 | 3,61 % | 2,82 % |
jednou za 14 dní | 16 | 2,75 % | 2,14 % |
jednou měsíčně | 15 | 2,58 % | 2,01 % |
12. Kam nejčastěji cestujete pražskou MHD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do práce | 260 | 44,67 % | 34,85 % |
do školy | 204 | 35,05 % | 27,35 % |
na nákupy a za jinými volnočasovými aktivitami | 73 | 12,54 % | 9,79 % |
jiné | 37 | 6,36 % | 4,96 % |
k lékaři | 8 | 1,37 % | 1,07 % |
13. Máte pocit, že se Vám nyní cestuje:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [lépe než před změnami → otázka č. 15, hůř než před změnami → otázka č. 14, stejně → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejně | 318 | 54,64 % | 42,63 % |
hůř než před změnami | 202 | 34,71 % | 27,08 % |
lépe než před změnami | 62 | 10,65 % | 8,31 % |
14. Co se zhoršilo?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
*
Autobusové spojení.
Celková koncepce
Celkově se cestování prodloužilo. Přibylo přestupů, spoje na sebe nenavazují, linky mívají větší zpoždění, trasování některých spojů je nesmyslné (v části trasy jezdí zcela prázdné, jinde zase přeplněné). Velmi často na svých cestách MHD déle čekám na přípoj než jedu.
Ceny jízdného a spoje.
časová dostupnost (větší intervaly), návaznost spojů, přímá spojení (přestup na Strahově z Prahy 5 na Prahu 6)
Časové intervaly mezi jednotlivými spoji.
Četnost spojů
četnost spojů
četnost spojů
četnost spojů, proložení linek (163 a 188 Sídliště Malešice)
Délka a čas cesty
delší intervaly
Delší intervaly, nenavazující spoje
Delší intervaly, více zpožděných autobusů i tramvají na dlouhých linkách, proklady (20 minut nic, potom oba autobusy najednou - i pozdě večer)
Díky zrušení některých linek jsou jiné linky ve špičce přetížené.
Do Ďáblic jezdí mnohem méně tramvají.
Do školy už mi nejede přímý spoj.
doba cesty, počet přestupů
doba mezi jednotlivými spoji, přeplněno ....
Dojezdová doba
Dojezdová doba
doprava na periferiích, zmatek v orientaci čísel a tras
Dopravní obslužnost o víkendech. A také dopravní obslužnost k obchodům.
dostupnost
Dostupnost MHD, přestupy, intervaly
dostupnost spoje- zrušené linky
dostupnost spojů, vyšší přeplněnost, přesnost
dostupnost tramvajove dopravy
dostupnost z Prahy 6 na Prahu 5 (tedy otázka zastávek na Strahově), obecně i delší intervaly
Dostupnost zastávky Chodovec, kde pracuji. Poslali sem jednou za půl hodiny bus pro důchodce, který objíždí celý SPořilov. Jinak se na Kačerov nedá dostat, tedy pokud nechci jezdit až přes Opatov.
dostupnost, rychlost spojů, nesmyslná organizace dopravy a navazujících spojů, nesmyslné řazení intervalů (2 spoje na sídlišti, v sobotu/neděli jedou dohromady a 20 minut nic? WTF? )
Hlavně se zhoršila nálada řidičů autobusů. Jdene větší morous než druhý.
hlavně změna linky č. 4 (dříve jezdila ze Smíchovského nádraží, nyní z Kotlářky), linka 120 jezdí delší trasu a více cestujících - autobus většinou plný romů ze Slivence
Hodně spojů jezdí jinak, než mnoho let. Abych dojel někam, kam jsem dříve jezdil bez přestupování, musím kolikrát i 2x přestupovat.
Horší dostupnost zastávky Chodovec.
Chybí linka 19 Lehovec - Nádraží Strašnice
Chybí mi spoj 15, výrazně mě ovlivnila změna trasy spojů 5 a 12, spojení linky 14 a 24 má za následek časté extrémní zpoždění (již jsem zažila, že k peronu přijely tři 24 naráz)
interval, návaznost, trasy celkově časově horší...
intervaly
Intervaly
intervaly
intervaly a přeplněnost lidmi
Intervaly autobusových i tramvajových linek, průtahy oprav tramvajových tratí. V metru sedím zcela výjimečně, takže alespoň využívám stání u "opačných dveří". Vzhledem k nevídané vytíženosti vagonů metra dnes nelze ani to.
Intervaly jsou delší, což je nepříjemné hlavně v zimě. Linky, kterými jezdím (pokud ještě jezdí) jsou dost plné a někdy musím nechat spoj ujet a počkat na další.
Intervaly jsou delší, soupravy jsou přeplněné
Intervaly metra v okrajových období špiček, interval ke konci ranní špičky v zimním období na lince č. 112
intervaly spojů. a také výrazné omezení některých linek, ačkoliv byla v září 2012 posílena linka 4, netrvalo dlouho a byla opět zkrácena a nyní jezdí jen ve špičkách všedních dnů. To je výrazná změna k horšímu. A "páteřní linka 22" ve skutečnosti NEJEZDÍ častěji než před změnou v dopravě.
intervaly tramavají, zvýšila se jejich obsazenost a tím klesla úroveň cestování
Intervaly, kultura cestování, trasy, zrušené linky, pražské linky nahrazeny v některých částech příměstskými spoji, které jsou našťouchané tak, že se do nich nedá nastoupit.
intervaly, linky, všechno
intervaly, nesmyslné vedení linek
intervaly, počet přestupů
Intervaly, velikost vagónů
Je nutné častěji přestupovat, prodloužily se intervaly, linky na sebe nenavazují, vzhledem k délce tras dochází k nedodržování jízdních řádů (řidiči za to nemohou, může za to hustý provoz IAD), většina linek směrována zbytečně do centra Prahy a tak se při jízdě např. ze Strašnic do Libně zbytečně prodlužuje jízdní doba (dříve přímá linka č. 19, teď nutné cca 2 přestupy). Změny byly asi provedeny tzv. od stolu a ne na základě celodenního a celotýdenního místního šetření na různých místech Prahy. Na změnách je patrná snaha kopírovat cizí projekty, které však nezohledňují potřebný rozsah a místní specifika MHD v Paze.
je nutné vícekrát přestupovat, prodloužení intervalů autobusových linek, např. 121,167,191,241
je třeba více přestupovat
Jedu déle a komplikovaneji
Jízdní doba spojení, komfort
jízdní doba, interval, směrová nabídka - zkrátka vše
Jsem z Vysočan... Nyní se obtížně dostávam do centra (přetrasování linky č.3) Přišel jsem o rychlé spojení s Vršovicemi (zrušení linky č.19); nyní musím podstoupit několik přestupů. Celkem mi i vadí to, že linka č.8 nejezdí přes Chotkovu ulici
kočárky
Linka 152 (Kobylisy - Sídliště Čimice) byla o víkendech úplně zrušena, takže do Čimic už od metra jezdil jen jeden autobus, a to ve velmi dlouhých intervalech.
Linkove vedeni, prodloužení intervalů, přibyly přestupy.
linkové vedení, přestupní vazby
linky jezdí jinam než jsem byla zvyklá, jsou delší intervaly - proto jsou především autobusy velmi plné a špatně se v nich cestuje
Linky jsou méně propojené, intervaly prodlouženy na potřebných linkách. Metro by mohlo jezdit častěji, třeba o víkendech a mimo špičku.
Linky na sebe nenavazuji, pribylo prestupu, protoze ubylo primych spoju.
Mám zmatek v číslech nových autobusů
méně spojů daným směrem, delší intervaly
Mnozstvi lidi v buse.
Musí se více přestupovat. Zrušení linky 15 a 19.
Na Anděla musím jet ze Stadionu Strahov, nikoliv z Kolejí
Na periferii předeveším častost (2x či 3x za hodinu mimo špičku) a návaznost spojů. Spoje často nejezdí včas a nabalují tak další zpoždění.
Návaznost linek, zrušení linek, změna tras, nesmyslná změna 14/24
návaznost spojení, dopravni trasy, intervaly
návaznost spojů
návaznost spojů
Návaznost spojů - ranní dojíždění se prodloužilo z 60 minut na 90 minut
návaznost spojů, zbytečné rozsekání přímých spojů na více linek, nelogické přesměrování téměř sto let zavedených tramvajových linek; z toho plyne delší čas potřebný na dopravu a snížení kvality cestování
návaznost spojů,zrušení linek,
návaznost, prodloužila se mi cesta
návaznost, trasy
Návaznosti jednotlivých linek, trasy vedení linek (autobusy, tramvaje).
Nechápu, co DP či ROPID vedlo k tomu, že 170 poslali na Barrandov místo na Novodvorskou, a to ještě po šesti minutách ve špičce. Dřív jezdil spoj plný a teď? Kolik lidí asi tak jezdí denně z JM na Barrandov? Asi míň než jezdilo na Novodvorskou, že? Ale to by musel někdo přemýšlet. :(
Nejezdí autobus 218 tak,jak jezdil.
Některé tramvajové a autobusové linky změnily své trasy a teď musím více přestupovat.
Neustále se mění linkové vedení. V tramvajích bývá často k nehnutí.
Nevyhovují mi změny tras linek.
nic
obsluha míst kam jezdím, např. zrušení l.19 a přesměrování l.16 a 11.
obsluznost zastavky kde jsem drive vystupovala
Od pozdních hodin (ne však nočních) jezdí pouze jeden vůz tramvají.
odpadl mi přímy tramvajovy spoj do centra města, zvyšily se časové intervaly tramvají v mé zastávce
omezení autobusů, posílení intervalů u jednoho spoje naprosto nevyhovuje, autobusy stejně velmi často jezdí pozdě!!
omezení spojů, rušení linek
ono je to pořád děsný
orientace ve spojích, tj. kam který jede, neumím si zvyknout i na měnící se čísla linek během jízdy
Plnější vozy, poslepované linky s delšími trasami mnohem častěji nejedou na čas.
Počet linek, které jedou tam, kde bydlím. (Netvrdím, že mi to vadí, jen si myslím, že se dostupnost objektivně o kousek zhoršila)
počet linek/četnost spojů
počet spojů
počet spojů, trasy apod.
Pokud cestuji do práce tramvajemi, přibyl jeden přestup navíc.
pravidelnost a návaznost spojů, zrušení spojů, přecpaná metra, především trasa C a A, iritující akce DP (hudba v metru, myšlenka na seznamovací vagón), zapáchající bezdomovci ve veřejných prostředcích, které revizoři naprosto ignorují. Revizoři pendlují jenom na výnosných trasách (tj. metro, v autobusech a tramvajích je člověk neuvidí).
pravidelnost spojů, počet přestupů, kapacita vozidel, sjíždění vozidel
pravidelnost, frekvence spojů, delší doba cestování, nutnost přestupů
prodlouzily se typicke doby cekani na spoj/prestup - delsi intervaly, mene spoju na dane trase.
Prodloužení intervalů, zrušení přímého spojení mezi Novodvorskou a Chodovcem. Teď mě to žene z Novodvorské na Lihovar!!! a odtud po Jižní spojce na Chodovec. Jižní spojka je často zasekaná tak, že přijedu do práce pozdě. Pak za tenhle nablblý nápad DP trpím já!!! Místo 20ti minut jezdím i hodinu!!! Vrátit zpátky 203!!!
prodloužil se interval jediného autobusu, jež u nás zachovali - další dva byli zrušeny, resp. jeden odkloněn na zcela jinou trasu
Prodložily se intervaly, metro je nacpané, stále se mění jízdní řády
Překopané linky 11,16,175, nedodržování jízdních řádů, nutnost častěji přestupovat, prodloužení intervalů, nezdůvodněné změny, nevyhodnocení úspor - to byl hlavní argument, ne? Nekvalitní autobusy na linkách v centru - přímo do centra by měly jezdit jenom nízkopodlažní, ekologické autobusy, ne staré karosy jako na lince 207.
Přeplněné spoje, delší intervaly, staré autobusy, spousta bezdomovců, zrušené přímé spoje.
Přeplněnost MHD
přestupní vazby, pravidelnost provozu (spojování několika linek do jedné bez preferenčních opatření apod.)
přibyly přestupy, prodloužena doba cestování, omezené spoje jsou přeplněné, zrušeny linky 203, 170 a omezena 121 atd, zrušena 217, omezena 123 a jinde se přesto stále plýtvá (157, 22)
přímá spojení zrušena, komfort cestování (jednovozové tramvaje přeplněny), delší intervaly
přístup řidičů.
Rozestupy mezi spoji
Sháním práci, tak objíždím, co se dá. Je to hrůza. Já, rodilý Pražák, no a vůbec nevím, co kam jezdí. Navíc ty intervaly!!! Busy jsou ve špičce narvané a mimo špičku jezdí jednou za půl hodiny! Taky by se lidi mohli občas umít. Opčas to v autobuse páchne jak v ZOO.
Snížená četnost spojů, nesmysluplné změny ve vedení tras ,některé lokality s absolutně nedostatečnou dopravní obslužností,nenávaznost spojů,přeplněné některé dopravní spoje.
snížila se frekvence spojů; autobus 114, který projíždí kolem dvou nemocnic a porodnice a který zastavuje přímo u metra byl zčásti nahrazen autobusem 193, který zastavuje daleko od metra, což je problém pro důchodce a cestující s kočárkem, kteří jím vzhledem k trase cestují velmi často.
Spojení
Spojení 11 do Strašnic a 16 na Jarov, 6 z IPP do Nuslí
spojení 191
spojení do cílové stanice, větší prodlevy mezi spoji
Spojení do čtvrti Praha-Libuš, autobusy (které jezdí z Kačerova) jezdí často (celý víkend + v některé hodiny ve všední dny) jen 1x za půl hodiny, všechny autobusy končí na Kačerově (dříve jeden končil na Budějovické), linky řady 300 jsou používány i pro pražskou obsluhu, takže jsou přeplněné, a občas do nich lidé ani nedokáží nastoupit, což pokládám za závažné, protože zároveň to jsou mimoměstské linky a jezdí 1x za hodinu.
Spojení mezi Plaza Novodvorská a Záběhlicemi bylo zrušeno.
Spojení na Chodovec. Proč zrušili 203 a 170 poslali na Barrandov? Kdo ksakru bydlí na Barrandově, že se mu tam z Chodovce zavedl takový taxík? Navíc kdyby jel 125 a pak tramvají, tak je na Barrandově dřív! Nás z oblasti Novodvorské ale radši honí přes Lihovar, abysme si užili ucpanou Jižní spojku. Šlendryán.
Spojení v některých částech města. Nutno vícekrát přestupovat a prodloužila se doba cesty (minimálně o čekací dobu na přestupech).
Spojení z Novodvorské do Záběhlic, nejezdí nic z Kačerova, u Thomayerovi nemocnice je strašně lidí a nikdo neví co kam jede.
spojů (zejména autobusů) jezdí zejména v dopravních špičkách méně a abývají přeplněné
spolehlivost spojeni do Cimic kvuli omezeni 152
spolehlivost, nedodržování jízdního řádu, bezdomovci v autobusech a tramvajích, DPP stížnosti neřeší a jen se vymlouvá
Spousta nepříjemného zápachu v MHD.
Strašné intervaly mimo špičku, ve špičce natřískané spoje. Přes kočárky se nedá ani nastoupit. Je to dobytčák.
špatné navázání spoje na jiný spoj
to co předtím jelo jedním spojem, musím nyní přestupovat ! (tram 7 před změnou, nyní tram 5+7) !!!
tramvajový provoz
Trasa autobusu č. 180.
trasy
Trasy
trasy linek, nutnost více přestupů, intervaly
Trasy nekterych linek, tudiz obtiznejsi a komplikovanejsi dostupnost nekterych mist. Plus horsi intervaly.
Trasy tramvají, intervaly v metru !!!
trasy tramvají, trasy autobusů
ubyly první a poslední spoje denních linek
ukončení nebo zkrácení provozu některých linek např 109
v důsledku prodloužených intervalů jsou dopravní prostředky přeplněné a cesta ze zaměstnání mi trvá déle
V důsledku změny trasy některých tramvají musím častěji přestupovat, cesta trvá déle.
V případě autobusů je linkové vedení spíše složitější a méně užitečné, než bylo před změnami. V případě tramvají došlo k narušení některých zavedených přestupních vazeb a často i zbytečným změnám (prohazování dvojic linek), které pouze matou cestující zvyklé na tradiční schéma...
větší časová náročnost cesty více přestupů prodloužení intervalu u už tak ne příliš častého autobusového spoje
Větši intervaly a některé linky byly zcela zrušeny.
víc přestupů a více narvané spoje
vice prestupu, delsi cesta
Více přestupů
Více přestupů na spoje které tu fungovali desítky let.
více přestupů nic nejezdí přesně na čas a na přestupu mi to vždy ujede
více přestupů, delší intervaly, chybějící spojení a linky, dlouhé linky přes celé město mají často 5+ minut zpoždění...
více přestupů, méně spojů
více přestupů, nevhovující intervaly, změny jízdních řádů v okamžiku jakýchkoliv školních prázdnin
Více přestupů, prodloužení intervalů, jezdí to jinam.
Více přestupů.
všechno
Všechno :-) Cesta trvá déle, je míň komfortní (přestupy, nacpanost) a není spoleh na jízdní řád
všechno, zrušili inteligentní linku 218, aby ji nahradili jakýmsi stenbusáckým paskvilem
Vynucené přestupy, zhoršené proklady a návaznosti, v důsledku prodloužení doby cestování a nutnost čekat na nepříjemných místech.
Vypadly některé spoje a třeba autobus 375 z Brandýsa je denně totálně plný. Do Vinoře i z Letňan.
Výrazné zhoršení směrové nabídky, nesmyslné dlouhé souběhy páteřních linek tramvají i autobusů (metrolinek) s metrem - např. linka 3 má velice dlouhý souběh s trasou B z P2 přes celou P1 až do P8 - za to i poměrně krátké souběhy obyčejných linek autobusů třebas i jen s tramvajemi se nesmyslně ruší (jako příklad jsou to linky 123, stará 218 a už zrušená 154)
Zbytečně to zkomplikovali, předtím to fungovalo téměř dokonale, jenom nějaké kosmetické změny by mohli udělat. Pokud chtěli ušetřit tak se měl ubrat na každé lince jeden dva spoje a ušetřili by mnohem víc. Takto jenom vymýšlí kraviny které nikam nevedou a jenom otravují dopravu.
Zejména linkové vedení
Zhoršila se návaznost spojů. Některé autobusové linky byly zrušeny a jste nuceni trasu, která trvala jedním spojem, absolvovat s přestupy a delší dobu.
Zhoršilo se téměř všechno. Zrušené autobusové linky, zpřeházené trasy, prodloužené intervaly jednotlivých spojů ...
Zkrácení linek a prodloužení intervalů.
Změna linek - člověk leckdy netuší, kam ho která linka doveze....Například v květnu jsme se byli na byt na Chodově podívat autobusem 154 a v září jsme tam jeli už 197.....Zbytečně zmatené
Změna tramvajových linek.
zmenily se trasy tramvaji - k horšímu, prodlouzily se intervaly nekterych spoju
Zmeny linek, spatna navaznost, omezeni spoju
zruseni nekterych linek, ale v soucasne době je kriticka situace na Evropské v Praze 6 z duvodu rekonstrukce tramvajových koleji v ramci stavby Metra, oprava stropu na stanici Dejvicka. Vse chápu, ale pracuje se zde naprosto minimalne, nektere useky jsou kolik tydnu uplne bez pohybu
Zrusili mi primy spoj, musim jezdit jinudy, coz trva dele. Socka je preplnena, lide pachnou a jsou nerudni.
Zrusili mi spoj
zrušená tramvaj
zrušené přímé spoje, nutnost přesedat
Zrušení a odklonění linek a tím náslené přeplnění stávajicích linek.
zrušení autobusu 130
Zrušení autobusu 203, změna trasy linky 170. Bydlím ve Vavřenově a jezdím na Chodovec, musím 2x či 3x přestupovat, spoje nenavazují, mají dlouhé intervaly. Prodloužila se mi cesta.
Zrušení přímé linky Strašnice - centrum tramvaj 11
Zrušení přímého spoje na Chodovec
Zrušení spojů, nehorázné prodloužení intervalů spojů, absurdní nové trasy.
zrušení tramvaje č. 4, přeplněná 22
Zrušeno přímé spojení mezi sídlištěm Novodvorská a Chodovcem.
Zrušeny byly některé tramvajové linky, případně byly změněny jejich trasy v můj neprospěch. Problémem jsou též dlouhé intervaly tramvají, a to již v širším centru města! DP HMP navíc hrozí dalším zdražováním.
Zrušeny přímé spoje, prodloužené intervaly, nacpané dopravní prostředky počínaje metrem, vč. autobusu a konče tramvajemi.
Zrušili jednu linku k nám (jednu linku ze 3), dost tramvají nejede tam, kam si pamatuju, že jezdilo,...
Zrušili mi autobus, kterým jsem jela do školy bez přestupu.
Zrušili mi nějaké časy linek.
Zrušili mi pravidelnou linku, kterou jsem jezdila do školy.
Zrušili mi spoj z Kačerova do zastávky Nad Pahorkem. Následně zavedli bus 293, ale ten má strašné intervaly a ještě staví na každé mezi a objíždí celý Spořilov.
Zrušili se některé spoje, které byly daleko pohodlnější a rychlejší
Zvýšilo se množství přestupů, linky vedou jinam než jsem byl dříve zvyklý.
15. Víte, že Městské části měli možnost se po změnách vyjádřit a prosadit změny dle přání a stížností občanů?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 332 | 57,04 % | 44,5 % |
ano | 250 | 42,96 % | 33,51 % |
16. Stěžoval/a jste si Vy osobně na situaci ohledně MHD v Praze?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 323 | 55,79 % | 43,3 % |
ano - doma | 159 | 27,46 % | 21,31 % |
ano - jiným způsobem | 82 | 14,16 % | 10,99 % |
ano - psal/a jsem stížnost | 59 | 10,19 % | 7,91 % |
ano - v hospodě | 56 | 9,67 % | 7,51 % |
17. Máte informaci o tom, že současný stav má zůstat neměnný po dalších několik let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevěděl/a jsem o tom | 433 | 74,4 % | 58,04 % |
Ano, vím o tom | 149 | 25,6 % | 19,97 % |
18. Souhlasíte s tím, že by současná situace měla být trvalá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, je třeba udělat ještě nějaké změny | 287 | 49,31 % | 38,47 % |
je mi to jedno | 158 | 27,15 % | 21,18 % |
ano | 88 | 15,12 % | 11,8 % |
ne, pokud se nic nezmění, přestanu MHD využívat | 49 | 8,42 % | 6,57 % |
19. Jaký je celkově Váš pocit z cestování MHD v Praze? Prosím vyberte z následujících možností:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 208 | 35,74 % | 27,88 % |
chvalitebný | 181 | 31,1 % | 24,26 % |
dostatečný | 110 | 18,9 % | 14,75 % |
nedostatečný | 42 | 7,22 % | 5,63 % |
výborný | 41 | 7,04 % | 5,5 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.