Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost pacientů v čekárnách

Spokojenost pacientů v čekárnách

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Natálie Krpcová
Šetření:17. 04. 2016 - 01. 05. 2016
Počet respondentů:152
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník je určen pro pacienty/klienty čekáren v ambulancích či zdravotnických zařízení. 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11575,66 %75,66 %  
muž3724,34 %24,34 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-3010267,11 %67,11 %  
31-452415,79 %15,79 %  
46-601912,5 %12,5 %  
0-1542,63 %2,63 %  
61-7531,97 %1,97 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské6643,42 %43,42 %  
střední s maturitou6341,45 %41,45 %  
základní1610,53 %10,53 %  
střední bez maturity74,61 %4,61 %  

Graf

4. Jak často navštěvujete lékaře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x do roka a více5133,55 %33,55 %  
co 5 měsíců4529,61 %29,61 %  
co 2-3 měsíce3724,34 %24,34 %  
1x do měsíce159,87 %9,87 %  
1x týdně42,63 %2,63 %  

Graf

5. Jak dlouho čekáte v čekárnách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 30 minut6643,42 %43,42 %  
35 - 50 minut4428,95 %28,95 %  
1 - 2 hodiny2315,13 %15,13 %  
do 15 minut138,55 %8,55 %  
víc jak 3 hodiny63,95 %3,95 %  

Graf

6. Je pro Vás důležité chování sestry během čekání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12179,61 %79,61 %  
není to pro mě podstatné2617,11 %17,11 %  
ne53,29 %3,29 %  

Graf

7. Jste spokojení s prostředím v čekárnách u svých lékařů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6542,76 %42,76 %  
ne6140,13 %40,13 %  
je mi to jedno2617,11 %17,11 %  

Graf

8. Jste spokojení s vybavenosti v čekárnách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem spokojený, ale některé věci bych změnil8555,92 %55,92 %  
jsem spokojený, nic bych neměnil4026,32 %26,32 %  
nejsem spokojený, vše je špatně2717,76 %17,76 %  

Graf

9. Jste spokojení s dostupností a čistotou sociálních zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6945,39 %45,39 %  
mají co zlepšovat4630,26 %30,26 %  
ne2818,42 %18,42 %  
není dostupné sociální zařízení95,92 %5,92 %  

Graf

10. Jak jste spokojení s čistotou v prostorách ambulancích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
setkávám se zatím jen s čistým prostředím10065,79 %65,79 %  
jsem spokojený, ale mohla by být větší čistota3724,34 %24,34 %  
nejsem spokojený, mají co zlepšovat159,87 %9,87 %  

Graf

11. Co Vám zpříjemňuje čekání v čekárnách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
časopis8656,95 %56,58 %  
kniha6744,37 %44,08 %  
wifi5536,42 %36,18 %  
televize3825,17 %25 %  
letáčky3623,84 %23,68 %  
hudba3019,87 %19,74 %  
rádio2415,89 %15,79 %  
telefonování74,64 %4,61 %  
povídání s pacienty63,97 %3,95 %  
nic53,31 %3,29 %  
hraní si s dítětem v dětském koutku42,65 %2,63 %  
čtečka10,66 %0,66 %  
nechci vůbec čekat, chci se objednat na přesný čas10,66 %0,66 %  
čtení internetu na mobilu, vlastní data10,66 %0,66 %  
hlavolamy, křížovky10,66 %0,66 %  
ostatní pacienti10,66 %0,66 %  
hraní her na mobilu10,66 %0,66 %  
ticho10,66 %0,66 %  
mobilní telefon10,66 %0,66 %  
vlastní mobil10,66 %0,66 %  
smskování, FB10,66 %0,66 %  
mobil10,66 %0,66 %  
tablet10,66 %0,66 %  
pozorování rybiček v akváriu10,66 %0,66 %  
prostředí čekárny - obrazy na zdi10,66 %0,66 %  

Graf

12. Co Vás nejvíce obtěžuje při čekání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dlouhá doba čekání10569,08 %69,08 %  
nepříjemná zdravotní sestra7851,32 %51,32 %  
vybavenost čekárny (např. chybějící židle apod.)6744,08 %44,08 %  
ostatní pacienti5838,16 %38,16 %  
děti4730,92 %30,92 %  
teplo/chlad4630,26 %30,26 %  
telefonování4026,32 %26,32 %  
umístění ambulance (např. na chodbách v nemocnicích)3925,66 %25,66 %  
zapnuté rádio, televize2113,82 %13,82 %  
osvětlení95,92 %5,92 %  
hluk ze silnice95,92 %5,92 %  
Jak kdy jak co, nelze paušalizovat10,66 %0,66 %  
televize, pokud v ní jdou shoty z lékařských zákroků, před vyšetřením, kterého se bojíte, je to docela hnus10,66 %0,66 %  
Neschopnost lékařů organizovat si čas, nezájem o pacienty10,66 %0,66 %  
Čekání 10,66 %0,66 %  
a ostatní pacienti10,66 %0,66 %  
Že se nevětrá10,66 %0,66 %  
s většinou pacientů problémy nemám, ale někteří jsou velmi obtížní.10,66 %0,66 %  
Vůbec samotný fakt, že jsem u lékaře (chodím tam nerada)10,66 %0,66 %  

Graf

13. Co byste uvítali ve všech čekárnách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více sedaček, židlí7146,71 %46,71 %  
wifi6744,08 %44,08 %  
zdarma automat na vodu6140,13 %40,13 %  
větší prostor čekárny4932,24 %32,24 %  
automat na nápoje4529,61 %29,61 %  
květiny3724,34 %24,34 %  
více barev3523,03 %23,03 %  
akvárium s rybičkami3019,74 %19,74 %  
možnost dobít si telefon, notebook,...2617,11 %17,11 %  
obrazy, plakáty2214,47 %14,47 %  
dětský koutek1711,18 %11,18 %  
přebalovací pult95,92 %5,92 %  
více světla95,92 %5,92 %  
v první řadě objednávání na čas a pak jeho dodržení s maximální půlhodinovou ztrátou, tříhodinové čekání je nehoráznost10,66 %0,66 %  
možnost se objednat číslem10,66 %0,66 %  
co nejkratší dobu čekání, příp. pořadový systém s odhadem čekací doby, abych mohl jít třeba jinam a vrátit se později10,66 %0,66 %  
wc10,66 %0,66 %  
Nechci čekat, chci se objednat na přesný čas.10,66 %0,66 %  
sociální zařízení10,66 %0,66 %  
kratší doba čekání10,66 %0,66 %  
zkrácení čekání10,66 %0,66 %  
publikace, letáčky10,66 %0,66 %  
snížení čekací doby (aby si doktor lépe plánoval svůj harmonogram)10,66 %0,66 %  
V čekárně mi nikdy nic nechybělo, prostě chvíli vydržím a jdu na řadu, neočekávám nic velkého.10,66 %0,66 %  
nějáký pořadníkový systém, na základě kterého bych nemusel zbytečně čekat x minut, i přes objednání na konkrétní dobu. Jednoduše bych se zaměřil na nesoulad mezi dobou objednání a skutečným příchodem do ordinace a snažil bych se minimalizovat tento nesoulad.10,66 %0,66 %  
více různých druhů časopisu a letáčků ...např. na gynekologii je jen jeden druh časopisu ,,maminka" a letáčky z 90% o těhotenství a miminech ... já jsem mladá holka a děti nemám takže tyhle věci mě fakt nezajímají, takže ani nemám co číst. 10,66 %0,66 %  
Otevřené okno10,66 %0,66 %  
přímý a jednoduchý komunikační kanál; ideálně tedy asi nějakou pověřenou osobu, který by komunikovala s pacienty v čekárně (tj. bez nutnosti klepat/čekat na příchod sestry) a byla by NEUSTÁLE k dispozici10,66 %0,66 %  
civilní, rozuměj ne zdravotnický dojem10,66 %0,66 %  
klid bez reklam10,66 %0,66 %  
nic10,66 %0,66 %  
například knížky k vypůjčení ...10,66 %0,66 %  
čtivo10,66 %0,66 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jste spokojení s prostředím v čekárnách u svých lékařů?

  • odpověď ne:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi nejsem spokojený, vše je špatně na otázku 8. Jste spokojení s vybavenosti v čekárnách?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Jak často navštěvujete lékaře?

5. Jak dlouho čekáte v čekárnách?

6. Je pro Vás důležité chování sestry během čekání?

7. Jste spokojení s prostředím v čekárnách u svých lékařů?

8. Jste spokojení s vybavenosti v čekárnách?

9. Jste spokojení s dostupností a čistotou sociálních zařízení?

10. Jak jste spokojení s čistotou v prostorách ambulancích?

11. Co Vám zpříjemňuje čekání v čekárnách?

12. Co Vás nejvíce obtěžuje při čekání?

13. Co byste uvítali ve všech čekárnách?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Jak často navštěvujete lékaře?

5. Jak dlouho čekáte v čekárnách?

6. Je pro Vás důležité chování sestry během čekání?

7. Jste spokojení s prostředím v čekárnách u svých lékařů?

8. Jste spokojení s vybavenosti v čekárnách?

9. Jste spokojení s dostupností a čistotou sociálních zařízení?

10. Jak jste spokojení s čistotou v prostorách ambulancích?

11. Co Vám zpříjemňuje čekání v čekárnách?

12. Co Vás nejvíce obtěžuje při čekání?

13. Co byste uvítali ve všech čekárnách?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Krpcová, N.Spokojenost pacientů v čekárnách (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://spokojenost-pacientu-v-cekar.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.