Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost rodičů s úrovní mateřských škol
Spokojenost rodičů s úrovní mateřských škol
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Víchová |
---|---|
Šetření: | 31. 01. 2010 - 07. 02. 2010 |
Počet respondentů: | 17 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 23 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 36 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:39 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník zkoumá, jak jste jako rodiče spokojeni s vývojem svého dítěte v mateřské škole. Jeho vyplněním pomůžete k porovnání teorie a praxe. Jako rodič své dítě znáte nejlépe a jste tedy schopni nejadekvátněji posoudit, jak se dítě díky školce mění. Otázky vycházejí z koncepce Ministerstva školství a mapují všechny oblasti, ve kterých by se dítě v MŠ mělo rozvíjet. Nezabere více než 10 minut a většina otázek vyžaduje hodnocení na škále 1-5 jako ve škole.
Odpovědi respondentů
1. Mateřskou školu jsme vybírali podle
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
místa bydliště | 10 | 58,82 % | 58,82 % |
podle toho, kde bylo volno | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
Podle zaměření (klasická, montessori, step by step atd. | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
2. Jaký byl hlavní důvod, proč jsme dítě do mateřské školy umístili:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Aby se více pohybovalo v dětském kolektivu a socializovalo se | 12 | 70,59 % | 70,59 % |
Aby se osamostatnilo a připravovalo na budoucí školní povinnosti | 6 | 35,29 % | 35,29 % |
Z nedostatku jiných možností hlídání (babičky..) | 3 | 17,65 % | 17,65 % |
3. Školka podle mého názoru nabízí dostatek příležitostí k těmto činnostem:chůze, běh, skoky a poskoky, lezení,základní gymnastika, turistika, sezónní činnosti, míčové hry apod.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 10 | 58,82 % | 58,82 % |
výborný | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
dobrý | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
4. Školka podporuje a pomáhá dítěti ve zdokonalování se v jednoduché pracovní a sebeobslužné činnosti – stolování, oblékání, osobní hygiena, úklid atd.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výborný | 10 | 58,82 % | 58,82 % |
chvalitebný | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
dobrý | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
dostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
5. Školka poskytuje dítěti dostatečnou nabídku těchto činností: artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky – podporující rozvoj řeči a komunikativnost dítěte
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výborný | 11 | 64,71 % | 64,71 % |
chvalitebný | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
dobrý | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
6. Ve školce je dítě vyzýváno k samostatnému slovnímu projevu (např. recitace, zpěv)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 8 | 47,06 % | 47,06 % |
výborný | 6 | 35,29 % | 35,29 % |
dobrý | 3 | 17,65 % | 17,65 % |
7. Ve školce se s dětmi prohlížejí a „čtou“ knížky
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výborný | 8 | 47,06 % | 47,06 % |
chvalitebný | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
dostatečný | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
dobrý | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
8. Dítě se ve školce celkově rozvíjí v oblasti komunikace (smysluplné vyjadřování, vedení rozhovoru a naslouchání, správná formulace, kladení otázek, nacházení synonym ke slovům
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 7 | 41,18 % | 41,18 % |
výborný | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
dobrý | 3 | 17,65 % | 17,65 % |
dostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
nedostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
9. Děti mají ve školce možnost spontánně si hrát
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výborný | 9 | 52,94 % | 52,94 % |
chvalitebný | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
dobrý | 3 | 17,65 % | 17,65 % |
10. Školka učí děti projevovat své (především kladné) city vůči ostatním a zároveň cvičí zvládání záporných emocí (hněv, vztek atd)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 6 | 35,29 % | 35,29 % |
dobrý | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
výborný | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
dostatečný | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
nedostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
11. Dítě se ve školce patřičně svému věku zdokonaluje v pojetí sebe sama, uvědomění si silných a slabých stránek, umí vyjádřit svůj názor a dát najevo city a pocity
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 8 | 47,06 % | 47,06 % |
dobrý | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
výborný | 3 | 17,65 % | 17,65 % |
dostatečný | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
12. Školka nabízí hry a činnosti stimulující spolupráci ve dvojicích či skupinkách
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výborný | 9 | 52,94 % | 52,94 % |
chvalitebný | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
dobrý | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
dostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
13. Ve školce děti provozují hry a činnosti, které vedou k naučení se ohleduplnosti k druhému, k ochotě rozdělit se s ním, půjčit hračku, střídat se, pomoci mu, ke schopnosti vyřešit vzájemný spor apod.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 7 | 41,18 % | 41,18 % |
výborný | 6 | 35,29 % | 35,29 % |
dobrý | 3 | 17,65 % | 17,65 % |
dostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
14. Dítě je schopné navazovat kontakty s dospělými, překonávat stud, navazovat přátelství, uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhým, spolupracovat s ostatními
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 6 | 35,29 % | 35,29 % |
výborný | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
dobrý | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
dostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
nedostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
15. Děti mají ve školce příležitost k přípravám a realizaci společných zábav a slavností (oslavy výročí, slavnosti v rámci zvyků a tradic, sportovní akce, kulturní programy apod.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výborný | 9 | 52,94 % | 52,94 % |
chvalitebný | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
dobrý | 3 | 17,65 % | 17,65 % |
nedostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
16. V rámci školky se uskutečňují návštěvy kulturních a uměleckých míst a akcí zajímavých pro předškolní dítě
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 7 | 41,18 % | 41,18 % |
výborný | 7 | 41,18 % | 41,18 % |
dobrý | 3 | 17,65 % | 17,65 % |
17. Dítě zdraví, prosí, děkuje, rozloučí se, umí požádat o pomoc, vyslechnout druhé, vzít si slovo, až když druhý domluví
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 6 | 35,29 % | 35,29 % |
výborný | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
dobrý | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
dostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
nedostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
18. Školka zajišťuje přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm, okolní přírody, kulturních i technických objektů, vycházky do okolí, výlety
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 8 | 47,06 % | 47,06 % |
výborný | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
dobrý | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
dostatečný | 2 | 11,76 % | 11,76 % |
19. Školka nabízí aktivity zaměřené k získávání praktické orientace v obci (vycházky do ulic, návštěvy obchodů, návštěvy důležitých institucí, budov a dalších pro dítě významných objektů)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výborný | 6 | 35,29 % | 35,29 % |
dobrý | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
chvalitebný | 5 | 29,41 % | 29,41 % |
nedostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
20. Školka nabízí smysluplné činnosti přispívající k péči o životní prostředí a okolní krajinu, pracovní činnosti, pěstitelské a chovatelské činnosti, činnosti zaměřené k péči o školní prostředí, školní zahradu a blízké okolí
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 6 | 35,29 % | 35,29 % |
výborný | 6 | 35,29 % | 35,29 % |
chvalitebný | 4 | 23,53 % | 23,53 % |
nedostatečný | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
21. Jak funguje spolupráce školky a rodičů ve smyslu předávání důležitých informací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ve školce je umístěná nástěnka, která je aktuální a hlavní se z ní dozvíme | 10 | 58,82 % | 58,82 % |
Máme pravidelné schůzky, na kterých se vše potřebné probere | 6 | 35,29 % | 35,29 % |
Spolupráce příliš nefunguje, chceme-li nějakou informaci, musíme se přímo zeptat | 1 | 5,88 % | 5,88 % |
22. Co by se mělo ve školce zlepšit z hlediska přístupu učitelek k dětem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
?? nevim
Jsem v celku spokojen tak, jak to ve školce funguje
měly by být pozornější k stížnostem a řešit je / dětská šikana, souded nenechá druhého spát při odpočinku, ruší ho, pošťuchuje, pozoruje druhého na toaletě .../
nedělat mezi dětmi rozdíly, pokuď je školka vícetřídní, nedělat rozdíly mezi třídami jen proto, že má jedna třída lepšího sponzora!
Některé učitelky by měly být k dětem milejší a trpělivější.
Není třeba nic zlepšovat
nevím
nic
nic
trpělivost
u nás nic, mím e výborné učitelky,ale co jinde slyším tak více se dětem věnovat,tvořit, zpívat, rytmika apod.
učitelky by hlavně práce s dětma měla bavit....měli by být trpělivý i když je to někdy asi těžký
V plné míře se věnovat dětem.
víc příhlížet na individualitu, povahu dítěte, využít své vědomosti a zkušenosti z oblasti pedagogiky a psychologie
Více jim naslouchat. Někdy je nenutit k něčemu, co opravdu nechtějí, např. dítě nechce vypít kakao - nechutná mu => nenutit jej za každou cenu kakao vypít.
více osobní přístup
Vše je v podstatě super
23. Co by se mělo ve školce zlepšit z hlediska prostředí a vybavení?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Maju 2000€ tak nech to vyuziju
Mé děti navštěvovaly MŠ, kde jsme byli jako rodiče s prostředím a vybavením naprosto spokojeni.
Možná více kusů hračky jednoho druhu, např. více šlapacích traktůrků, některé děti je zásadně nechtějí ostatním půjčovat. Ale jinak si myslím, že je vše v pořádku.
my jsme byli celkem spokojeni, respektujeme finanční možnosti školství
my jsme byli s vybavením spokojený a s velkým hřištěm taky
nevím
nic
nic
nic
renovace tříd do modernější podoby
Školka je po celkové rekonstrukci 2009
školka je výborná
Školka, kam chodil můj syn , byla velice pěkně vybavená. Každá třída měla své motivy. Tudíž nemám žádné námitky.
ve školce, kterou navštěvovaly mé dcery, bylo na tu dobu vybavení dobré a kvalitní, také ho byl dostatek
víc prostoru pro osobní věci dětí, větší šatny
více hraček, vše je už staré
zlepšit stav zahrady a jejího vybavení, stát by měl více přispívat na vybavení a prostředky
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (63,3 %)
- search.seznam.cz (16,3 %)
- google.cz (7,1 %)
- vyplnto.cz (6,1 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.