Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost s internetovými vyhledávači
Spokojenost s internetovými vyhledávači
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | David Rudel |
---|---|
Šetření: | 08. 12. 2010 - 15. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 46 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 15.91 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 63,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, rádi bychom Vás požádali o 5 minut Vašeho času pro výzkum spokojenosti s vyhledávačem společnosti Google. Výsledky průzkumu budou veřejně přístupné pro jakékoli účely.
Odpovědi respondentů
1. Jak často používáte internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Denně nebo téměř denně | 46 | 100 % | 100 % |
2. K jakým účelům jej používáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zábava | 42 | 91,3 % | 91,3 % |
Sociální sítě, seznamky, chat | 40 | 86,96 % | 86,96 % |
Zpravodajství | 37 | 80,43 % | 80,43 % |
Škola | 35 | 76,09 % | 76,09 % |
Práce | 30 | 65,22 % | 65,22 % |
Nakupování | 30 | 65,22 % | 65,22 % |
Vzdělání | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
3. Které vyhledávače používáte při vyhledávání informací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
44 | 95,65 % | 95,65 % | |
Seznam.cz | 31 | 67,39 % | 67,39 % |
Yahoo | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
Bing | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
wikipedia.cz | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Centrum.cz | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
4. Používáte nejčastěji doma jako svou domovskou stránku webový vyhledávač?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, Seznam.cz | 23 | 50 % | 50 % |
Ano, Google | 13 | 28,26 % | 28,26 % |
Ne, nepoužívám | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
domovská stránka Google Chrome | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Ano, Centrum.cz | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Ano, Yahoo | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
5. Ohodnoťte (jako ve škole) významnost následujících faktorů vyhledávačů podle toho, jak jsou pro Vás u vyhledávače důležité.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Rychlost vyhledávání | 2.13 | 1.635 |
Grafika | 2.978 | 1.282 |
Kvalita (relevance) výsledků | 1.739 | 2.019 |
Nízký počet reklam ve výsledcích | 2.457 | 1.335 |
Množství doplňkových služeb | 3.152 | 1.346 |
6. Máte-li zkušenosti s vyhledávačem Seznam.cz, ohodnoťte (jako ve škole) následující faktory podle Vaší spokojenosti u vyhledávače Seznam.cz:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Rychlost vyhledávání | 1.9 | 0.79 |
Grafika | 2.375 | 1.084 |
Kvalita (relevance) výsledků | 2.65 | 0.828 |
Nízký počet reklam ve výsledcích | 2.8 | 1.16 |
Množství doplňkových služeb | 2.75 | 0.938 |
7. Máte-li zkušenosti s vyhledávačem Google, ohodnoťte (jako ve škole) následující faktory podle Vaší spokojenosti u vyhledávače Google:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Rychlost vyhledávání | 1.674 | 1.661 |
Grafika | 2 | 1.302 |
Kvalita (relevance) výsledků | 1.814 | 1.314 |
Nízký počet reklam ve výsledcích | 2.419 | 1.267 |
Množství doplňkových služeb | 2.14 | 1.515 |
8. Který vyhledávač z těchto dvou hodnotíte jako lepší?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Google → otázka č. 10, Seznam.cz → otázka č. 9, Jiný / nejsem rozhodnut → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
36 | 78,26 % | 78,26 % | |
Seznam.cz | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
Jiný / nejsem rozhodnut | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
9. Proč hodnotíte Seznam.cz jako lepší vyhledávač? (nejdůležitější důvod)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Má doprovodné služby (Novinky.cz, Super.cz, TV program, atp.) | 3 | 37,5 % | 6,52 % |
Kvůli výhodné e-mailové službě | 3 | 37,5 % | 6,52 % |
Zvyk | 1 | 12,5 % | 2,17 % |
Má dobré ovládání | 1 | 12,5 % | 2,17 % |
10. Proč hodnotíte Google jako lepší vyhledávač? (nejdůležitější důvod)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zobrazuje lepší výsledky | 27 | 75 % | 58,7 % |
Má dobré ovládání | 4 | 11,11 % | 8,7 % |
Má doprovodné služby (kalendář, dokumenty, atp.) | 2 | 5,56 % | 4,35 % |
Lepší podrobné vyhledávání | 1 | 2,78 % | 2,17 % |
ze zvyku | 1 | 2,78 % | 2,17 % |
Celá společnost google je mi sympatičtější | 1 | 2,78 % | 2,17 % |
11. Ohodnoťte (jako ve škole) spokojenost s těmito doplňkovými službami u vyhledávače Google (služby, které neznáte, můžete přeskočit):
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
G Mail | 2 | 1.778 |
Google maps | 1.897 | 1.374 |
Překládač | 2.275 | 1.599 |
Kalendář | 2.5 | 0.95 |
Google dokumenty | 2.35 | 1.228 |
Skupiny | 2.833 | 0.917 |
Google zprávy | 2.636 | 1.05 |
YouTube | 1.763 | 1.918 |
12. Používáte službu Google Instant (dynamické vyhledávání - zobrazuje výsledky v reálném čase ještě dříve, než dopíšete hledaný výraz)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 13, Ne, ale mám s ní zkušenosti → otázka č. 13, Ne, službu neznám → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 27 | 58,7 % | 58,7 % |
Ne, službu neznám | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
Ne, ale mám s ní zkušenosti | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
13. Co si myslíte o službě Google Instant?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Úspora času → otázka č. 15, Získám lepší výsledky → otázka č. 15, Jsem z ní zmaten(a) → otázka č. 15, Je pro mě nevýhodná → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Úspora času | 18 | 52,94 % | 39,13 % |
Získám lepší výsledky | 7 | 20,59 % | 15,22 % |
Jsem z ní zmaten(a) | 6 | 17,65 % | 13,04 % |
Je pro mě nevýhodná | 3 | 8,82 % | 6,52 % |
14. Proč je pro Vás služba Google instant nevýhodná?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
píšu dost rychle, služba mě rozptyluje | 1 | 50 % | 2,17 % |
zpomaluje mě | 1 | 50 % | 2,17 % |
15. Používáte internet v mobilu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Často, vyhledávám pomocí Google → otázka č. 16, Ano, ale Google v mobilu nevyužívám → otázka č. 17, Výjimečně → otázka č. 16, Ne, tuto službu nevyužívám → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, tuto službu nevyužívám | 26 | 56,52 % | 56,52 % |
Ano, ale Google v mobilu nevyužívám | 9 | 19,57 % | 19,57 % |
Často, vyhledávám pomocí Google | 6 | 13,04 % | 13,04 % |
Výjimečně | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
16. Jste spokojen(a) s mobilním vyhledáváním od společnosti Google?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Velmi spokoje(a) → otázka č. 18, Spíše spokojen(a) → otázka č. 18, Spíše nespokojen(a) → otázka č. 17, Velmi nespokojen(a) → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi spokoje(a) | 5 | 45,45 % | 10,87 % |
Spíše spokojen(a) | 4 | 36,36 % | 8,7 % |
Spíše nespokojen(a) | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
Velmi nespokojen(a) | 1 | 9,09 % | 2,17 % |
17. Proč nejste spokojen(a) s mobilním vyhledáváním od Google?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Chybí mi odpověď,že Google v mobilu používám OBČAS | 1 | 16,67 % | 2,17 % |
nízká rychlost | 1 | 16,67 % | 2,17 % |
nepotřebuji | 1 | 16,67 % | 2,17 % |
jsem spokojen, ale většinou nic nevyhledávám... | 1 | 16,67 % | 2,17 % |
zbytečné načítání hromady dat | 1 | 16,67 % | 2,17 % |
je nepřehledný | 1 | 16,67 % | 2,17 % |
18. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 31 | 67,39 % | 67,39 % |
Muž | 15 | 32,61 % | 32,61 % |
19. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 - 24 | 28 | 60,87 % | 60,87 % |
do 19 | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
25 - 34 | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
35 - 44 | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
65 + | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské (s maturitou) | 25 | 54,35 % | 54,35 % |
Vysokoškolské | 14 | 30,43 % | 30,43 % |
Základní | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
Středoškolské (bez maturity) | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
21. Máte nějaké připomínky k dotazníku či firmě Google?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Google je stejně nejlepší vyhledávač ;)
Google: informace, Seznam: firmy a kšefty
Neopomíjet starší telefony při aktualizaci Androidu (i když nevím, jestli na tom nemá větší vinu firma vyrábějící daný telefon..)
S vyhledávačem google jsem naprosto spokojená a líbí se mi, že mohu také použít náhled stránek, v čemž jsem dříve viděla výhodu vyhledávače seznam.cz. Bohužel seznam.cz alespoň podle mého názoru nevyhledával a nevyhledává tak přesné informace podle zadaného výrazu jako google. Děkuji
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (72,1 %)
- facebook.com (12,5 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.