Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost s nákupem IKEA

Spokojenost s nákupem IKEA

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Rumanová
Šetření:22. 04. 2010 - 30. 04. 2010
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):28 / 24.07
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Touto cestou bychom Vás chtěli poprosit o vyplnění následujícího dotazníku zaměřeného na spokojenost zákazníků s nákupem ve švédské firmě IKEA. Tento průzkum je součástí naší seminární práce. Všem respondentům předem děkujeme.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete v prodejnách IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5496,43 %96,43 %  
ne23,57 %3,57 %  

Graf

2. Proč ne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

poblíž žádné nebydlím

vzdálenost od mého bydliště

3. Které jiné obchody s podobným sortimentem preferuje a proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

XXX Lutz, Möbelix - vzdálenost od mého bydliště

žádné...

4. Jak často zde nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2x-4x za rok2750 %48,21 %  
maximálě jednou do roka1425,93 %25 %  
častěji1324,07 %23,21 %  

Graf

5. Líbí se Vám vzhled prodejny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4583,33 %80,36 %  
ne59,26 %8,93 %  
nevím47,41 %7,14 %  

Graf

6. Jste spokojeni s ochotou personálu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3361,11 %58,93 %  
nevím1629,63 %28,57 %  
ne59,26 %8,93 %  

Graf

7. Měl/měla byste zájem o nákup zboží přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3157,41 %55,36 %  
ne1833,33 %32,14 %  
nevím59,26 %8,93 %  

Graf

8. Myslíte si, že je dobrý poměr cena/kvalita

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4787,04 %83,93 %  
ne59,26 %8,93 %  
nevím23,7 %3,57 %  

Graf

9. Uvítal/a byste snížení ceny na úkor kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4888,89 %85,71 %  
nevím59,26 %8,93 %  
ano11,85 %1,79 %  

Graf

10. Čtete si katalogy IKEA?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4175,93 %73,21 %  
ne1324,07 %23,21 %  

Graf

11. Odkud získáváte informace o sortimentu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet1731,48 %30,36 %  
katalog916,67 %16,07 %  
z katalogu23,7 %3,57 %  
z internetu11,85 %1,79 %  
katalogy11,85 %1,79 %  
internet, katalog11,85 %1,79 %  
internet, známí11,85 %1,79 %  
brožury11,85 %1,79 %  
obchod, internet11,85 %1,79 %  
informační leták11,85 %1,79 %  
ostatní odpovědi mail, internet, katalogy (jsem členem IKEA Family)
z prodejny :)
internetové stránky
ze stránek, z newsletteru
nikde, prostě jedu za určitým účelem něco koupit
z internetu, od známých
z mimibazaru
projdu si prodejnu
internet, doporučení od známých
Katalogy, internet.
katalog, osobně
z letáků
katalog nebo návštěva prodejny
Katalog, internet
ikea newsletter, ikea.com
v obchodě
KATALOG, ZNÁMÍ, INTERNET
katalog, návštěva prodejny
přímo na prodejně
1935,19 %33,93 % 

Graf

12. Co byste vylepšil/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

aby fungovaly všechny odkazy na stránkách, některé někdy nefungují

asi nic

asinic

cestu prodejnou tak abych nemusela procházet i to co nechci, a také v každém ddělení zaměstanance co poradí.

design

dostupnost katalogů

e-commerce

expanze do dalsich regionu CR

Jsem spokojena

jsem spokojený...

jsem v rásadě spokojen

lepší dostupnost prodejen (v každém kraji)

menší cenovou fluktuaci

možnost bydlet v ikea,

Na IKEA? Snad jen, aby jich bylo v ČR více.

nákup přes internet

nákup zboží přes internet

nemohu posoudit - Ikeu navštěvuji pouze sporadicky.

Není možnost "úniku", chcete-li odejít, musíte projít celou IKEU

nevim

Nevím

nevím

nevím

nevim

nevim

nevim

nevím

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

Nic

nic

nic mě nenapadá

obzvlášť u nábytku bych uvítala spíše zvýšení ceny, pokud by se tím zvýšila i kvalita

Orientaci v prodejně, než najdu správné oddělení, tak musím projít celý obchod

personál- většinou neni k nalezení stav produktů na skladu na internetu - abychom pro něco nejeli a oni to zrovna

propojení mezi výrobkem a jeho dokoupitelnými doplňkami

přehlednost

rozšíříla bych síť prodejen, trři města v republice jsou málo :)

rozvoz zboží

snad jen více prodejen v ČR

Vadí mi, že povlečení nesedí na české rozměry polštářů. A to žádné z nabízených.

víc zkratek v obchodě, kvůli jedné věci mě nebaví prolézat celý obchod

VÍCE AKCÍ V RESTAURACI, K OBCHODU NEMÁM VÝHRADY

více designově zajímavých kousků

více poboček v republice

více prodejen

více slev pro členy klubu

vzhled prodejny moc tmavá,

13. Postrádáte nějaký druh zbží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4888,89 %85,71 %  
ano611,11 %10,71 %  

Graf

14. Jaký druh postrádáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doplňky na pracovní stůl116,67 %1,79 %  
více dekorací (textil, kemarika ... )116,67 %1,79 %  
různé typy nábytku116,67 %1,79 %  
rámečky (clipy) na fotografie s černým pozadím116,67 %1,79 %  
ZAHRADNÍ NABYTEK116,67 %1,79 %  
postele na širší matrace116,67 %1,79 %  

Graf

15. Které výrobky nejvíce nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doplňky814,81 %14,29 %  
nabytek611,11 %10,71 %  
bytové doplňky59,26 %8,93 %  
doplňky do domácnosti35,56 %5,36 %  
do kuchyně23,7 %3,57 %  
dekorace23,7 %3,57 %  
dekorativní11,85 %1,79 %  
textilie11,85 %1,79 %  
menší nábytek11,85 %1,79 %  
doplňky, nábytek11,85 %1,79 %  
ostatní odpovědi jídlo, nábytek
nádobí
nábytek, věci do kuchyně, kytky, doplňky, ...
drobné doplňky do domácnosti
drobnosti, bytové doplňky
zboží pro děti,domácnost,textil atd.
drobné věci do kuchyně, např. nádobí
do kuchyně (např. nádobí)
užitné doplňky
nádobí do kuchyně
Knihovny, nádobí, jídlo, ...
drobné píčovinky
nedokážu specifikovat
skříně, vybavení domácnosti
Vsechno mozne.
nádobí, skleničky, deky
to co zrovna potřebuju
domácnost,dětské zboží,
kuchyňské potřeby, nábytek,
Nabytek :-)
potraviny
svíčky, plyšáky
TEXTIL
nábytek, doplňky
2444,44 %42,86 % 

Graf

16. Kolik jste utratil/a za poslední nákup?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000814,81 %14,29 %  
200611,11 %10,71 %  
60059,26 %8,93 %  
150047,41 %7,14 %  
200035,56 %5,36 %  
500035,56 %5,36 %  
30023,7 %3,57 %  
40023,7 %3,57 %  
300023,7 %3,57 %  
45023,7 %3,57 %  
ostatní odpovědi 800
500
1299
2000.00
50
0
100
7000
700
4000
20000
4500
10.000
370
150
19
1731,48 %30,36 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1255.76
Minimum:19
Maximum:5000
Variační rozpětí:4981
Rozptyl:1841387.82
Směrodatná odchylka:1356.98
Medián:800
Modus:1000

Graf

17. Jste spokojeni s dodávkou a instalací zboží? (při objednání přes internet nebo při dovážení objemnějšího zboží)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4481,48 %78,57 %  
ne1018,52 %17,86 %  

Graf

18. Dostanete vždy informace, na které se ptáte? (personálu nebo přes internet)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4888,89 %85,71 %  
ne611,11 %10,71 %  

Graf

19. Vyhovuje vám rozložení sortimentu v prodejně? (přehlednost)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4277,78 %75 %  
ne1222,22 %21,43 %  

Graf

20. Využili jste někdy služeb IKEA? (dětský koutek, půjčení auta, restaurace,šití na přání, instalační služby)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 21, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4074,07 %71,43 %  
ne1425,93 %25 %  

Graf

21. Jakých služeb jste využili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
restaurace2870 %50 %  
dětský koutek410 %7,14 %  
restaurace, dětský koutek25 %3,57 %  
restaurace, instalační služby12,5 %1,79 %  
bufet12,5 %1,79 %  
restaurace, šití na míru12,5 %1,79 %  
dětský koutek,restaurace12,5 %1,79 %  
restaurant12,5 %1,79 %  
restaurace,dětský koutek12,5 %1,79 %  

Graf

22. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4481,48 %78,57 %  
muž1018,52 %17,86 %  

Graf

23. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-26 let4074,07 %71,43 %  
27-35 let814,81 %14,29 %  
36-50 let611,11 %10,71 %  

Graf

24. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské3361,11 %58,93 %  
vysokoškolské2037,04 %35,71 %  
základní11,85 %1,79 %  

Graf

25. Profese

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student3462,96 %60,71 %  
zaměstnaný1425,93 %25 %  
v domácnosti + MD47,41 %7,14 %  
podnikatel11,85 %1,79 %  
důchodce11,85 %1,79 %  

Graf

26. Bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město4481,48 %78,57 %  
venkov1018,52 %17,86 %  

Graf

27. Vzdálenost k prodejně IKEA v km

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10712,96 %12,5 %  
5611,11 %10,71 %  
2059,26 %8,93 %  
1547,41 %7,14 %  
8047,41 %7,14 %  
6035,56 %5,36 %  
10035,56 %5,36 %  
15035,56 %5,36 %  
723,7 %3,57 %  
13023,7 %3,57 %  
ostatní odpovědi 120
27
30
70
180
12
230
2
104
50
65
110
3
55
90
1527,78 %26,79 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:50.34
Minimum:5
Maximum:150
Variační rozpětí:145
Rozptyl:2177.17
Směrodatná odchylka:46.66
Medián:23.5
Modus:10

Graf

28. Počet členů rodiny

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-42953,7 %51,79 %  
21629,63 %28,57 %  
5 a více712,96 %12,5 %  
123,7 %3,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Měl/měla byste zájem o nákup zboží přes internet?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 90 - 150 > na otázku 27. Vzdálenost k prodejně IKEA v km

24. Vzdělání

  • odpověď středoškolské:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi venkov na otázku 26. Bydliště

25. Profese

  • odpověď student:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 10. Čtete si katalogy IKEA?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete v prodejnách IKEA?

4. Jak často zde nakupujete?

5. Líbí se Vám vzhled prodejny?

6. Jste spokojeni s ochotou personálu?

7. Měl/měla byste zájem o nákup zboží přes internet?

8. Myslíte si, že je dobrý poměr cena/kvalita

9. Uvítal/a byste snížení ceny na úkor kvality?

10. Čtete si katalogy IKEA?

11. Odkud získáváte informace o sortimentu?

12. Co byste vylepšil/a?

13. Postrádáte nějaký druh zbží?

16. Kolik jste utratil/a za poslední nákup?

17. Jste spokojeni s dodávkou a instalací zboží? (při objednání přes internet nebo při dovážení objemnějšího zboží)

18. Dostanete vždy informace, na které se ptáte? (personálu nebo přes internet)

19. Vyhovuje vám rozložení sortimentu v prodejně? (přehlednost)

20. Využili jste někdy služeb IKEA? (dětský koutek, půjčení auta, restaurace,šití na přání, instalační služby)

21. Jakých služeb jste využili?

22. Pohlaví

23. Věk

24. Vzdělání

25. Profese

26. Bydliště

27. Vzdálenost k prodejně IKEA v km

28. Počet členů rodiny

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete v prodejnách IKEA?

4. Jak často zde nakupujete?

5. Líbí se Vám vzhled prodejny?

6. Jste spokojeni s ochotou personálu?

7. Měl/měla byste zájem o nákup zboží přes internet?

8. Myslíte si, že je dobrý poměr cena/kvalita

9. Uvítal/a byste snížení ceny na úkor kvality?

10. Čtete si katalogy IKEA?

11. Odkud získáváte informace o sortimentu?

12. Co byste vylepšil/a?

13. Postrádáte nějaký druh zbží?

16. Kolik jste utratil/a za poslední nákup?

17. Jste spokojeni s dodávkou a instalací zboží? (při objednání přes internet nebo při dovážení objemnějšího zboží)

18. Dostanete vždy informace, na které se ptáte? (personálu nebo přes internet)

19. Vyhovuje vám rozložení sortimentu v prodejně? (přehlednost)

20. Využili jste někdy služeb IKEA? (dětský koutek, půjčení auta, restaurace,šití na přání, instalační služby)

21. Jakých služeb jste využili?

22. Pohlaví

23. Věk

24. Vzdělání

25. Profese

26. Bydliště

27. Vzdálenost k prodejně IKEA v km

28. Počet členů rodiny

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Rumanová, M.Spokojenost s nákupem IKEA (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://spokojenost-s-nakupem-ikea.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.