Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost s Pražskou MHD (ROPIDem)
Spokojenost s Pražskou MHD (ROPIDem)
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Krčmář |
---|---|
Šetření: | 18. 02. 2014 - 01. 03. 2014 |
Počet respondentů: | 13 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 14.92 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 31,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.14:26 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, rádi bychom znali Váš názor na Pražskou MHD (Respektivě na práci ROPIDu)
Odpovědi respondentů
1. Vaše jméno (Pokud chcete uvést)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne. | 1 | 33,33 % | 7,69 % |
Jirka | 1 | 33,33 % | 7,69 % |
wait what? | 1 | 33,33 % | 7,69 % |
2. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 10 | 76,92 % | 76,92 % |
Žena | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
3. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-25 let | 4 | 30,77 % | 30,77 % |
31-35 let | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
40 let a víc | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
26-30 let | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
4. V jaké části Prahy bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha 4 | 2 | 15,38 % | 15,38 % |
Praha 6 | 2 | 15,38 % | 15,38 % |
Pha 12 | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
Prostějov | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
Praha 9 | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
Turnov | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
Braškov | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
Střední Čechy | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
Praha 3 | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
Praha 1 | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
Roztoky | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
5. Které linky Vám vadí/nevadí (Místo, čas, linka [duvod])
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
114 velké intervaly, po 15:30 stálé zpoždění 193 Budějovická ráno zpoždění, odpoledne strašně narvaná
139, 150 - Nedodržování JŘ - v některých případech i pozdní odjezdy z konečných
143, 191 - divná návaznost
26 z vitezneho namesti v patek, jezdete na nadrazi metrem
Mě vadí, že dřív jsem se z Nuslí do Ruzyně dostal za 50- 60 minut, teď to trvá hodinu a 35 minut, podle elektronického řádu by nemělo, ale skutečnost je taková, že na každém přestupu čekáte a výsledkem je takovýhle výlet. Ono od stolu to vypadá hezky, ale asi je to těm blbcům jedno, oni MHD nejezdí.
Momentálně bez problému. Jenom, i když ji nevyužívám nijak často, tak linka 180 co se týče prodloužení k OC Zličín. U Tesca je výstupní a nikoli nástupní a u obch. domu Ikea je jen nástupní a nikoli výstupní. Nejlepší by bylo, kdyby zde nebyla konečná zastávka jako taková = odpadlo by manipulační stání a jednoduše by se hned jelo zpět = nástup i výstup u obou obchodních domů jako tomu bylo v případě bezplatné linky Avion. Toto prodloužení je dobrým nápadem, nicméně tento problém je jeho velké mínus.
Nejhorší: absence přímého tangenciálního spojení mezi Prahou 5 a 6 (chybějící bývalé linky 149 a 217) a mezi Nebušicemi (Přední Kopaninou) a Ruzyní. Nesmyslné vedení linky 108.
Nevadí mi žádné, jen nenavazující spoje.
veškeré kvůli nedostatečnému bezpečí/security/monitoring
Zruseni 16 ze spojovaci!
žádné
6. Jaký druh dopravy v Praze využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Metro | 13 | 100 % | 100 % |
Autobusy | 11 | 84,62 % | 84,62 % |
Tramvaje | 11 | 84,62 % | 84,62 % |
Vlaky | 7 | 53,85 % | 53,85 % |
Individuální doprava | 6 | 46,15 % | 46,15 % |
Lanovku | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
7. Máte někde (na nějákých spojích) problém z bezbarierovýma spojema? (kočárky, invalidní vozíky)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ja ne. ale nechapu proc se s kocarem cpou do tramvaje co není nízkopodlažní, když za par minut jede
Já nemám, ale ostatní mají. Hlavně v některých autobusech a tramvajích, a není to o olinkách, prostě je málo snadno přístupných vozů.
Ještě kdybyste to napsal česky. Nemám.
ne
ne
Ne, na vozíku ani s kočárkem nejezdím
Ne. "s bezbariérovými spoji"
Nedodržování zákazu zastavení v zastávce BUS a potom neumožnění zajet k patníku je hodně velký problém po celé Praze.
nejsem invalidní, ne
Nezamyslela jsem se nad tim. Vetsi problem je ale s aromatickymi cestujicimi...
Příměstské linky - nemožnost vědět, který spoj přijede
8. Jaký názor máte na Pražskou MHD? (Oznámkujte jako ve škole)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 6 | 46,15 % | 46,15 % |
dostatečný | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
výborný | 2 | 15,38 % | 15,38 % |
chvalitebný | 2 | 15,38 % | 15,38 % |
9. Jakýma linkama nejčasteji jezdíte a co Vám na nich vadí? (Rozepište se)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
114 velké intervaly, po 15:30 stálé zpoždění 193 Budějovická ráno zpoždění, odpoledne strašně narvaná
139, 150
180, 26, 8, A, vadi mi preplnenost rano, když musí matky a duchodci jet nakupovat, když vi, ze jedou lide do skoly a do práce
2, 179, S5, A, B, 1,18,22,25,191,180. Špatné proklady a návaznosti
214, 225 - měli by obě jezdit na Dědinu (spoje v intervalu 30-40 minut o víkendu jsou opravdu masakr). 217, 191, 143 - 217 do kloubu celoročně Dejvická/Na Knížecí, 191 S.Strahov/Petřiny v krátkých a 143 zánik. 9, 10, 16 - Linky z Anděla na Řepy jsou od Kotlářky málo vytížené
3, 17, 253, 150, 157, C, B. Nevadí mi vůbec nic.
7, 10, 11, 24, 22 - často vynechávají spoje kolo 18 a 19 hodiny, ačkoli to není nikde napsané a online spojení nic takového neukazuje, 6, A, C, 124 - zásadně nedodržují jízdní řád a jedou přesně uprostřed intervalu, i o sobotě a neděli, kdy je slabý provoz, 106, 177 + 195 - také jezdí jinak, než jak říká řád, 197, 176 - ten nesmyl, že jednou jede celou trasu a jednou jen půlku a tak se do místa, kma jiný nejezdí dostanete jen dvakrát za hodinu
9,26 - nenavazuji na sebe!
Linka C metra, celkem ujde, jen je někdy nával. Tramvaj 17, má příliš dlouhý interval mezi spoji.
Metro - lát. sedačky, autobusy - lát. sedačky, tramvaje - sedačky. Obecně zpoždění, ale to mnohdy nebývá vinou DP. Přetopenost v zimě, nedýchatelno v létě. Pobyt bezdomovců v změ v tram a bus. Využívám mnoho spojů a kombinuji cestu mnoha prostředky - využívám povrchové dopravy z jednoho konce metra na druhý konec metra např. spoje z Černého Mostu na Opatov, Háje.
Metro B, bezpečnost, cena. Naučte se česky....
metro z Černého mostu do centra, uvítal bych víc ekologie a umění příp. zajímavostí
Nejčastěji linkami 136, 140, 151, 158, 177, 183 a 195 a dále linkou B, C a v poslední řadě pak linkami 9 a 10. Vůbec si nestěžuji, myslím, že to funguje zcela skvěle. Trochu mě vadí u metrobusů zejména s trasou prakticky přes celou Prahu, tj. celková doba jízdy 60 a více minut, ve špičkách občas i výrazná nepravidelnost vlivem toho, že vjedou za svou trasu do několika kolon. Toto je podle mě z hlediska Prahy špatné a linky by se měly spíše zkracovat než naopak rušit krátké linky a nahrazovat je páteřními s dlouhými trasami, což se v poslední době dělo. I když vím, že z pohledu řidiče to je určitě na jednu stranu výhoda, ale na druhou stranu bych řekl, že naopak musejí mít stání v kolonách i tak dost. Poté dochází k nahromadění cestujících hlavně v koncových oblastech jejich tras. Také bych (chápu úspory Ropidu) nezaváděl tak výrazná omezení v lednu na tolika linkách v odpoledních hodinách. Naopak bych byl pro omezení provozu pozdního večerního a nočního, neboť jsem toho názoru, že linky jezdí většinou i zcela prázdné. Myslím, že by se vyplatilo více investovat do denního provozu a méně do pozdního večerního a nočního a také do Vánočního a Novoročního, který má být letos díky lednovým úsporám snad posílen. Už o loňských Vánocích a Silvestru bylo na trasách dle mého názoru příliš spojů, poptávka je v tyto dny opravdu hodně nízká.
10. Jakýma linkama nejčasteji jezdíte a co Vás na nich těší? (Rozepište se)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
114 a 193, jsem rád, že vůbec jedou. Předchozí verze jízdního řádu (pře velkou akcí rušení a přesměrování linek) byla lepší.
2, 179, S5, A, B, 1,18,22,25,191, 180. Že jezdí.
3, 17, 253, 150, 157, C, B. Jsem naprosto spokojený s intervaly, rychlostí i plynulostí jízdy. Po třiceti letech života ve Zlíně je pro mne MHD Praha něco jako zjevení. Spoje jezdí načas, pořád, revizoři jsou výjimečně milí a profesionální, domů do Modřan se dostanu z města kdykoliv, co půl hodiny noční tramvaj, prostě LUXUS. A za 550 káčé? Bez legrace - miluju pražskou MHD.
9,195,177 - casty interval i o vikendech
A metro - rychlejsi nez tramvaj i když s prestupy
Černý most centrum .. jejich existence
Linka C metra, poměrně nové vozy.
Metro A,B,C, tramvaje Praha 1 - rychlost, dostupnost. Naučte se česky....
Metro je bohužel nejjistější ohledně přepravy, ikdyž máme pořád skokany, ale ty proklady, ty proklady.
Na lince 9 mě těší, oproti například i lince 10 a ostatním ne páteřním, o poznání kratší intervaly, které oceňuji zejména v So a Ne. Potěšující byla i změna víkendových intervalů linky 183 ze 30 na 15 minut jako u většiny ostatních linek, což už je trochu starší záležitost, ale zmíním ji, neboť již mě nenapadá nic jiného, co by mě vyloženě těšilo. Lze to shrnout pod celkovou spokojenost s provozem v mém místě bydliště a v okolí do kterého nejčastěji jezdím zejména oproti MHD jiných měst.
Platí odpověď 9, těší mě když jedou jak mají, ale to není zdaleka tak často, jak by asi mělo být.
Využívám mnoho spojů a kombinuji cestu mnoha prostředky - využívám povrchové dopravy z jednoho konce metra na druhý konec metra např. spoje z Černého Mostu na Opatov, Háje. Těší mě vytváření spojů, které spojují konce metra přes okraj Prahy. Alternativní spoje po povrchu k systému metra. Raději si prohlédnu krajinku.
11. Co byste v Pražské MHD nechali? (Rozepište se)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Cenu jízdného, už tak je příliš vysoká.
četnost spojů bych moc nesnižoval
Dobrý systém spojů tram a busů. Občas to nenavazuje, ale nedá se nic dělat
Hm, asi všechno.
intervaly metra
Páteřní tramvajové linky a jejich intervaly. A vlastně veškeré ostatní věci v MHD, kromě toho, co bych určitě změnil, viz další otázka.
Rittiga
Řidiče, kteří projdou testem na drogy
Slušné řidiče.
Soukromé dopravce
To mě teda moc nenapadá :/
Tramvaje, autobusy, metro
Většinu linkového vedení.
12. Co byste v Pražské MHD změnily? (Rozepište se)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Možná by bylo vhodné vyměnit polstrovaná sedadla za dřevo/plast, už jsem si sedl na prochcanou sedačku a není to nic příjemného...
My ženy bychom změnilY - Rittiga
Nejsem žena, takže nic.
netolerovat obtěžující a pachnouci spoluobcany
Počet a hlavně délky tras některých metrobusových linek. U některých by se vyplatilo zvýraznit přepravní špičky a možná i víkendové intervaly oproti běžným linkám, kterých bych nechal více. Změnil bych intervaly na trase metra C, úsek Ládví až Letňany je v určité době až extrémně nevyužitý, mnoho cestujících jede raději z Vysočanské či Palmovky nebo z Proseka rovnou autobusem, na který musí v Letňanech, aneb "v polích", stejně přestoupit. Naopak je velmi vytížený úsek metra C v úseku Nádraží Holešovice - Pankrác. Ještě bych změnil již výše uvedený problém týkající se nástupu a výstupu u linky 180 v oblasti OC Zličín. I když se nevyskytuji na těchto linkách často, tak bych na některých zrušil sólo vozy. Jedná se zejména o linku 3 a 14 o víkendech. Interval je kratší, ale přesto je jeden vůz alespoň co jsem já zažil, dosti plný.
ROPID - vyhodit, vyhodit řidiče co neprojdou testem na drogy!
Sedačky - nehygienické Klimatizace - v létě horko, v zimě přetopeno.
V každém případě nestačí říci pouze Metrobus, ale je potřeba pro to něco udělat. Vyhrazené pruhy případně oddělené i patníky. Závézt preferenci MHD na semaforech pořádně. Dále upravit semafory, kdy ve večerních a nočních hodinách dopravní prostředky stojí zbytečně na semaforech i několik minut. Stačila by jedna blikající oranžová nebo vypnout semafor úplně (šetření energie) časově asi od 21:00-5:00. Neměnit tak často linky, nepamatují si je ani řidiči ani cestující a pak je bezva se ptát řidiče jak se kam dostanete. Nebo že by ROPID rejžoval pokuty za sjetí z trasy? Depo Hostivař za miliony zeje prázdnotou. Upravit nesmyslné zastavování busů na Dejvické směr Jenerálka a Roztoky (prohodit).
Vedeni, a toho blba ktery vymyslel nove jizdni rady linek od stola!
víc ekologie, umění, informací, zábavy, sociálního zázemí pro všechny skupiny obyvatel
Výhledově soutěžení všech linek včetně linek DPP. Otázka je pravděpodobně na obě pohlaví, takže "změnili".
Vyměnil bych ty zloděje , co ji léta rozkrádají. Ale asi tam přijdou jiní.
Zkrátit prodloužené intervaly, byl to krok nesprávným směrem.
13. Jaký názor máte na ROPID (Oznámkujte jako ve škole)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 4 | 30,77 % | 30,77 % |
chvalitebný | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
dostatečný | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
nedostatečný | 2 | 15,38 % | 15,38 % |
výborný | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
14. Teď se zaměřte na jednotlivé výroky a napište zda souhlasíte či nesouhlasíte
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
15. Jste z prací ROPIDu spokojeni?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 8 | 61,54 % | 61,54 % |
ano | 4 | 30,77 % | 30,77 % |
nevím | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
16. Myslíte si, že by se mělo vedení ROPIDU změnit?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 9 | 69,23 % | 69,23 % |
ne | 4 | 30,77 % | 30,77 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.